Indicatori | Punctaj maxim | Punctaj acordat | Argumente/Exemple |
CRITERIUL I Corectitudinea conţinutului ştiinţific | | | |
1. Corectitudinea ştiinţifică a informaţiei oferite explicit prin text/imagine/elemente multimedia | | | ............................. ............................. |
2. Relevanţa informaţiei oferite prin text/imagine/elemente multimedia raportată la programa şcolară | | | ............................. ............................. |
3. Corectitudinea ştiinţifică a itemilor de evaluare/autoevaluare | | | ............................. ............................. |
Punctaj criteriul I | | | |
CRITERIUL II Abordarea didactică a conţinutului învăţării | | | |
1. Coerenţa logică a prezentării conţinutului disciplinei/modulului de pregătire | | | ............................. ............................. |
2. Adecvarea activităţilor practice şi a exemplelor la formarea/dezvoltarea competenţelor din programa şcolară | | | ............................. ............................. |
3. Adecvarea prezentării conţinutului ştiinţific şi a mesajului elementelor multimedia la nivelul de vârstă/de dezvoltare a elevilor şi la specificul disciplinei/modulului de pregătire | | | ............................. ............................. |
Punctaj criteriul II | | | |
CRITERIUL III Organizarea conţinutului proiectului de manual şcolar în vederea formării/dezvoltării de competenţe în conformitate cu programa şcolară | | | |
1. Structurarea conţinutului proiectului de manual şcolar pentru eficientizarea învăţării | | | ............................. ............................. |
2. Formarea/dezvoltarea şi valorificarea competenţelor din programa şcolară | | | ............................. ............................. |
3. Utilizarea metodelor/tehnicilor/strategiilor activ-participative | | | ............................. ............................. |
Punctaj criteriul III | | | |
CRITERIUL IV Contribuţia la optimizarea procesului de predare-învăţare-evaluare | | | |
1. Ponderea temelor recapitulative/de sinteză | | | ............................. ............................. |
2. Echilibrarea conţinutului disciplinei/modulului de pregătire cu itemii/testele de evaluare şi asigurarea caracterului aplicativ al metodelor complementare de evaluare | | | ............................. ............................. |
3. Gradul de utilizare a achiziţiilor anterioare şi noi în diferite contexte | | | ............................. ............................. |
Punctaj criteriul IV | | | |
CRITERIUL V Calitatea şi accesibilitatea limbajului | | | |
1. Corectitudinea şi coerenţa lingvistică, respectarea normelor de exprimare academică/de referinţă în vederea formarii competenţelor de comunicare, de dezvoltare a limbajului de specialitate în contexte noi | | | ............................. ............................. |
2. Utilizarea adecvată a informaţiilor/termenilor/conceptelor în conţinuturi | | | ............................. ............................. |
3. Relevanţa titlurilor/subtitlurilor în cadrul proiectului de manual şcolar | | | ............................. ............................. |
Punctaj criteriul V | | | |
CRITERIUL VI Calitatea tehnoredactării şi facilitatea utilizării variantei digitale a proiectului de manual şcolar | | | |
1. Calitatea tehnoredactării şi aspectele estetice ale proiectului de manual şcolar | | | ............................. ............................. |
2. Calitatea tehnică a elementelor multimedia | | | ............................. ............................. |
3. Aspectul atractiv şi adecvat nivelului de vârstă/de dezvoltare a elevilor şi specificului disciplinei/modulului de pregătire | | | ............................. ............................. |
Punctaj criteriul VI | | | |
CRITERIUL VII Stilul, unitatea proiectului de manual şcolar şl calitatea pedagogică a activităţilor multimedia de învăţare interactivă | | | |
1. Elaborarea proiectului de manual şcolar într-o concepţie unitară, care să stimuleze dezvoltarea de valori şi atitudini în contexte fireşti, sincretice, adaptate vârstei | | | ............................. ............................. |
2. Menţionarea competenţelor şi a finalităţilor practice grupate pe domenii/teme, precum şi prezenţa cuprinsului | | | ............................. ............................. |
3. Forma de prezentare a textului, a imaginilor şi a elementelor multimedia | | | ............................. ............................. |
Punctaj criteriul VII | | |
Punctaj pentru criteriile tehnice de calitate | | |