HOTĂRÂRE nr. 234 din 30 martie 2016 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I
Hotărârea Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 8 mai 2014, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La articolul 6, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) Fiecare loc de muncă creat ca urmare a investiţiei se menţine pentru o perioadă minimă de 5 ani, respectiv 3 ani în cazul IMM-urilor, de la data la care acesta a fost ocupat prima dată."
2.La articolul 15 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) sunt înregistrate potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată;"
3.La articolul 15 alineatul (3), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) nu aparţin unor acţionari care deţin sau au deţinut în ultimii 2 ani anteriori datei înregistrării cererii de acord pentru finanţare o altă întreprindere înregistrată conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005, republicată, care desfăşoară sau a desfăşurat activitatea pentru care solicită finanţare."
4.La articolul 16, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) să fie considerate investiţii iniţiale, astfel cum sunt definite la art. 1 lit. k) din Procedura privind acordarea ajutoarelor de stat prevăzută la anexa nr. 2, respectiv investiţii iniţiale în favoarea unei noi activităţi economice, în cazul întreprinderilor mari din regiunea de dezvoltare Bucureşti - Ilfov, care grupează municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, astfel cum sunt definite la art. 1 lit. l) din Procedura privind acordarea ajutoarelor de stat prevăzută la anexa nr. 2;"
5.La articolul 19, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Documentele emise de întreprinderea solicitantă în original trebuie să fie datate şi semnate de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea."
6.În anexa nr. 2, la articolul 1, după litera d) se introduce o nouă literă, litera d1), cu următorul cuprins:
"d1) cost salarial eligibil - costul salarial cuprinzând salariul brut până la limita salariului mediu brut pe economie, aprobat prin legea anuală a bugetului asigurărilor sociale de stat, valabil pentru anul înregistrării cererii de acord pentru finanţare, precum şi contribuţiile obligatorii ale angajatorului aferente, conform prevederilor legale în vigoare;"
7.În anexa nr. 2, la articolul 1, după litera h) se introduce o nouă literă, litera h1), cu următorul cuprins:
"h1) grup - societatea-mamă şi toate filialele acesteia;"
8.În anexa nr. 2, la articolul 1, literele l), o), s), v), x), z) şi cc) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"l) investiţia iniţială în favoarea unei noi activităţi economice - investiţia în imobilizări corporale şi necorporale legate de înfiinţarea unei unităţi noi sau diversificarea activităţii unei unităţi, cu condiţia ca noua activitate să nu fie identică sau similară cu activitatea desfăşurată anterior în unitatea respectivă;
.......................................................................................................
o) întreprindere nou-înfiinţată - întreprinderea înfiinţată în anul anterior anului înregistrării cererii de acord pentru finanţare care nu are situaţii financiare anuale aprobate corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat, întreprinderea înfiinţată în anul înregistrării cererii de acord pentru finanţare sau întreprinderea care nu a desfăşurat activitate economică, dar nu mai mult de 3 ani fiscali consecutivi înainte de data înregistrării cererii;
.......................................................................................................
s) locaţia realizării investiţiei - sediul social sau unul din punctele de lucru ale întreprinderii, unde se realizează investiţia, astfel cum se înregistrează la oficiul registrului comerţului, conform prevederilor legale în vigoare;
v) media numărului de salariaţi - media numărului de salariaţi pe perioada ultimelor 12 luni anterioare datei înregistrării cererii de acord pentru finanţare, pe baza numărului efectiv de salariaţi declaraţi lunar în Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate - Declaraţia 112;
.......................................................................................................
x) planul de creare a locurilor de muncă - document care cuprinde calendarul creării şi menţinerii locurilor de muncă aferente investiţiei, structura organizatorică, valorile costurilor salariale eligibile şi ajutorului de stat aferent;
z) proiect unic de investiţii - orice investiţie iniţială este considerată ca făcând parte dintr-un proiect unic de investiţii dacă este demarată de acelaşi beneficiar la nivel de grup într-un interval de 3 ani de la data demarării lucrărilor la o altă investiţie care beneficiază de ajutor în aceeaşi regiune NUTS 3;
.......................................................................................................
cc) salariu brut - suma veniturilor realizate de salariat în întreprindere înainte de reţinerea contribuţiilor obligatorii ale angajatului şi de impozitare;"
9.În anexa nr. 2, la articolul 2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Înregistrarea cererilor de acord pentru finanţare se realizează în sesiuni de 10 zile lucrătoare. Perioada de înregistrare a cererilor este comunicată de Ministerul Finanţelor Publice pe site-ul său, conform prevederilor art. 17 din hotărâre, cu cel puţin 30 de zile înainte de data deschiderii acesteia."
10.În anexa nr. 2, la articolul 3 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 3
(1) În cadrul sesiunii de înregistrare, întreprinderea solicitantă transmite la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice următoarele documente necesare primei etape de evaluare:"
11.În anexa nr. 2, la articolul 7 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 7
(1) Întreprinderea selectată în prima etapă de evaluare transmite la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, în maximum 30 de zile lucrătoare de la data primirii scrisorii de înştiinţare prevăzute la art. 5, următoarele documente necesare etapei a doua de evaluare:"
12.În anexa nr. 2, la articolul 7 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) plan de afaceri;"
13.În anexa nr. 2, la articolul 8 alineatul (2) litera c), punctul (ii) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(ii)nu sunt îndeplinite criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 16 şi condiţiile prevăzute la art. 11 alin. (2) lit. c) şi art. 161 din hotărâre;"
14.În anexa nr. 2, la articolul 12 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 12
(1) În vederea plăţii ajutorului de stat, întreprinderea transmite la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice cel puţin următoarele documente:"
15.În anexa nr. 2, la articolul 12 alineatul (1), litera d) se abrogă.
16.În anexa nr. 2, la articolul 12 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d1), cu următorul cuprins:
"d1) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul întreprinderea, în care să se menţioneze cel puţin următoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai întreprinderii, domeniul de activitate principal şi toate domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale întreprinderii şi data ultimei menţiuni înscrise în registru şi obiectul acesteia;"
17.În anexa nr. 2, la articolul 12, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Într-un an calendaristic, întreprinderea poate transmite maximum două cereri de plată a ajutorului de stat."
18.În anexa nr. 2, după articolul 15 se introduce un nou articol, articolul 151, cu următorul cuprins:
"Art. 151
Întreprinderile care au primit acord pentru finanţare au obligaţia să transmită la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, anual, în termen de maximum 45 de zile lucrătoare de la încheierea anului calendaristic, un raport privind gradul de realizare a planului de creare a locurilor de muncă pentru care a fost emis acordul pentru finanţare, însoţit de Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate - Declaraţia 112 aferentă lunii decembrie a anului încheiat."
19.În anexa nr. 2, articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 16
(1) Întreprinderile care au primit acord pentru finanţare au obligaţia să informeze Ministerul Finanţelor Publice cu privire la demararea investiţiei, în termen de maximum 6 luni de la data emiterii acordului pentru finanţare.
(2) Termenul prevăzut la alin. (1) se comunică întreprinderii beneficiare de ajutor de stat odată cu transmiterea acordului pentru finanţare."
20.În anexa nr. 2, după articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 161, cu următorul cuprins:
"Art. 161
(1) Întreprinderile care au primit acord pentru finanţare au obligaţia să creeze numărul de locuri de muncă total şi pe ani, conform acordului pentru finanţare aprobat.
(2) În cazul în care, pe parcursul realizării investiţiei şi creării locurilor de muncă, se înregistrează modificări ale planului de creare a locurilor de muncă, întreprinderea poate solicita Ministerului Finanţelor Publice:
a) fie modificarea calendarului de creare şi menţinere a locurilor de muncă aferente investiţiei, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (2) lit. b) din hotărâre, prin transmiterea unei notificări cu menţionarea perioadei de realizare a investiţiei, însoţite de planul de creare a locurilor de muncă, inclusiv în format electronic, şi secţiunea IV «Prezentarea costurilor eligibile şi a finanţării solicitate» din cererea de acord pentru finanţare, revizuite;
b) fie reducerea cu maximum 20 % a numărului total de locuri de muncă nou-create, cu respectarea prevederilor art. 16 lit. b) din hotărâre, prin transmiterea unei notificări însoţite de planul de creare a locurilor de muncă, inclusiv în format electronic, secţiunea IV «Prezentarea costurilor eligibile şi a finanţării solicitate» din cererea de acord pentru finanţare şi planul de afaceri, inclusiv în format electronic, revizuite.
(3) Modificările prevăzute la alin. (2) nu pot viza creşterea valorii totale a cheltuielilor eligibile, respectiv a ajutorului de stat aferent acestora.
(4) În cazul prevăzut la alin. (2) lit. a), Ministerul Finanţelor Publice analizează documentaţia primită şi aprobă acordul pentru finanţare modificat, cu încadrarea în bugetele anuale ale schemei, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data la care întreaga documentaţie este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme.
(5) În cazul prevăzut la alin. (2) lit. b), Ministerul Finanţelor Publice finalizează analiza documentaţiei primite, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data la care întreaga documentaţie este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme, procedând astfel:
a) în situaţia în care se constată că sunt îndeplinite în continuare condiţiile prevăzute de prezenta schemă şi se respectă încadrarea în bugetele anuale ale schemei, se aprobă acordul pentru finanţare modificat;
b) în situaţia în care se constată că nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de prezenta schemă, întreprinderea este înştiinţată cu privire la respingerea modificării.
(6) Întreprinderea beneficiară poate solicita cel mult o modificare din fiecare tip prevăzut la alin. (2) pe parcursul realizării investiţiei şi creării locurilor de muncă, cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (2) din hotărâre."
21.În anexa nr. 2, la articolul 18, alineatele (2) şi (3) se abrogă.
22.În anexa nr. 2, articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 19
În perioada de monitorizare, anual până la data de 30 iunie, întreprinderea transmite la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, pe baza situaţiilor financiare anuale aprobate, corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat, informaţii privind menţinerea locurilor de muncă, potrivit formularului prevăzut în anexa nr. 12 la prezenta procedură."
23.În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) nu informează Ministerul Finanţelor Publice cu privire la demararea investiţiei conform prevederilor art. 16 alin. (1);"
24.În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (1), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul cuprins:
"a1) nu realizează o investiţie iniţială pentru activitatea finanţată;"
25.În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) nu respectă obligaţiile prevăzute la art. 161 alin. (1) şi (2);"
26.În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera b1), cu următorul cuprins:
"b1) nu respectă obligaţia prevăzută la art. 151;"
27.În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (4), litera b) se abrogă.
28.Anexa nr. 1 la procedură "Cerere de acord pentru finanţare" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
29.Anexa nr. 3 la procedură se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
30.Anexa nr. 4 la procedură se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3 la prezenta hotărâre.
31.Anexa nr. 5 la procedură "Criterii pe baza cărora se calculează punctajul întreprinderilor solicitante de ajutor de stat" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 4 la prezenta hotărâre.
32.Anexa nr. 7 la procedură "Plan de afaceri" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 5 la prezenta hotărâre.
33.Anexa nr. 8 la procedură "Cerere de plată a ajutorului de stat" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 6 la prezenta hotărâre.
34.Anexa nr. 10 la procedură "Declaraţie pe propria răspundere privind realizarea investiţiei" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 7 la prezenta hotărâre.
35.Anexa nr. 11 la procedură "Formular privind menţinerea investiţiei" se abrogă.
36.În anexa nr. 12 la procedură "Formular privind menţinerea locurilor de muncă", nota se modifică şi va avea următorul cuprins:
"NOTĂ:
Formularul privind menţinerea locurilor de muncă este însoţit de documentele financiar-contabile necesare în vederea justificării menţinerii locurilor de muncă, în copie."
Art. II
(1)Soluţionarea cererilor de acord pentru finanţare şi a cererilor de plată a ajutorului de stat, în curs de analiză la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, rămâne supusă legislaţiei în vigoare la data iniţierii acesteia.
(2)Acordurile pentru finanţare emise anterior intrării în vigoare a prezentei hotărâri rămân supuse legislaţiei în vigoare la data încheierii acestora, cu excepţia prevederilor art. I pct. 5, 14-27 şi 33-36 din prezenta hotărâre.
-****-

PRIM-MINISTRU

DACIAN JULIEN CIOLOŞ

Contrasemnează:

Ministrul finanţelor publice,

Anca Dana Dragu

Viceprim-ministru,

ministrul economiei, comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri,

Costin Grigore Borc

Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,

Cristiana Paşca Palmer

ANEXA nr. 1:
(- Anexa nr 1 la procedură)
Data înregistrării .....................
Numărul înregistrării ...................
CERERE DE ACORD PENTRU FINANŢARE
Subscrisa, ...................................., având datele de identificare menţionate la punctul I, reprezentată legal prin domnul/doamna .........................., având calitatea de .........................., solicit finanţarea în condiţiile prevederilor schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 332/2014.
I.Prezentarea întreprinderii
Denumirea întreprinderii: ....................................................................................................
Data înregistrării întreprinderii: ......................
Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ...........................
Codul de identificare fiscală: ...................................
Adresa: ...................................................................................................., Cod poştal: ........................
Telefon: ..................................... Fax: ............................
E-mail: ............................................................................
Forma juridică: ...............................................................
Capitalul social: .................... lei, deţinut de:
- persoane fizice: ........... %;
- IMM: ............. %;
- societăţi mari: ............... %.
Obiectul principal de activitate: ....................................................................................................
Cod CAEN: .....................................................................
Obiectul secundar de activitate1: ....................................................................................................
1 Se completează dacă finanţarea se solicită pentru obiectul secundar de activitate.
Cod CAEN: .....................................................................
II.Prezentarea situaţiei actuale a întreprinderii
a)Date din situaţiile financiare anuale aprobate, corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat, după caz:
- numărul mediu de salariaţi: ...........................
- cifra de afaceri: ............................................ lei
- valoare active totale2: ................................... lei
2 Prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.
b)Media numărului de salariaţi: ....................
III.Prezentarea succintă a proiectului de investiţii realizat în cadrul schemei, inclusiv următoarele informaţii:
- obiectivul proiectului: ....................................................................................................;
- descrierea succintă a proiectului: ....................................................................................................
....................................................................................................
- încadrarea investiţiei în categoria investiţiei iniţiale:
|_| înfiinţarea unei unităţi noi;
|_| extinderea capacităţii unităţii;
|_| diversificarea producţiei unităţii;
|_| schimbarea fundamentală în procesul general de producţie din cadrul unităţii
sau
- încadrarea investiţiei în categoria investiţiei iniţiale în favoarea unei noi activităţi economice:
|_| înfiinţarea unei unităţi noi;
|_| diversificarea activităţii unităţii;
- valoarea proiectului: .................. lei/euro;
- locaţia realizării investiţiei: .....................;
- data estimată a demarării investiţiei (anul): ............................ ;
- data estimată a finalizării investiţiei (anul): ............................ ;
- numărul de locuri de muncă nou-create: .......................;
- perioada de creare a locurilor de muncă (anul)3: ......................
3 Locurile de muncă trebuie create în cel mult 3 ani de la data finalizării investiţiei.
IV.Prezentarea costurilor eligibile şi a finanţării solicitate
 

Valoarea cheltuielilor eligibile

- lei -

Intensitatea maximă a ajutorului în regiune

Valoarea ajutorului de stat solicitat

- lei -

An I4

An II

An III

Total

An I

An II

An III

Total

Costuri salariale cu locurile de muncă aferente investiţiei calculate pe o perioadă de 2 ani

         
4 În loc de "An I, An II... " se completează anii calendaristici în care se efectuează cheltuiala eligibilă, conform planului de creare a locurilor de muncă şi anii calendaristici în care se solicită plata ajutorului de stat corespunzător cheltuielilor eligibile efectuate.
V.Declaraţie pe propria răspundere
Subsemnatul/Subsemnata, ..............................., identificat/identificată cu actul de identitate seria .......... nr. ...................., eliberat de .................................. la data de ......................., cu domiciliul în localitatea .......................... str. ...................... nr. .........., bl. ........., sc. ......., ap. ........., sectorul/judeţul ......................, în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ............................................................., declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete şi că toate documentele în copie care însoţesc cererea sunt conforme cu originalele.
Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.
Declar pe propria răspundere că întreprinderea:
|_| se încadrează în categoria întreprinderilor mari;
|_| se încadrează în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii;
|_| nu a demarat proiectul de investiţii pentru care solicită finanţare;
|_| nu intră în categoria "întreprinderilor în dificultate" definite conform prevederilor din Regulament;
|_| nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii;
|_| nu face obiectul unor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;
|_| nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura activelor corporale şi necorporale în cadrul aceluiaşi proiect unic de investiţii;
|_| nu a închis o activitate identică sau similară în spaţiul economic european în ultimii 2 ani anteriori înregistrării cererii de acord pentru finanţare şi, la momentul înregistrării cererii, nu are planuri concrete de a închide o astfel de activitate într-o perioadă de 2 ani după finalizarea, în regiunea în cauză, a investiţiei iniţiale;
|_| nu va angaja persoane cu care aceasta sau întreprinderi asociate acesteia au avut raporturi de muncă în ultimele 12 luni;
|_| nu aparţine unor acţionari care deţin sau au deţinut în ultimii 2 ani anteriori datei înregistrării cererii de acord pentru finanţare o altă întreprindere înregistrată conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005, republicată, care desfăşoară sau a desfăşurat activitatea pentru care solicită finanţare, în cazul întreprinderilor nou-înfiinţate;
|_| va achiziţiona active noi, în cazul întreprinderilor mari.
Declar pe propria răspundere că, în ultimii 3 ani5, întreprinderea:
5 Se consideră ultimii 3 ani: anul fiscal în curs şi 2 ani anteriori.
|_| nu a beneficiat de ajutor de minimis şi de alte ajutoare de stat;
|_| a beneficiat de următoarele ajutoare de minimis şi ajutoare de stat:

Nr. crt.

Denumirea proiectului de investiţii

Locaţia realizării investiţiei

(judeţul)

Anul acordării ajutorului

Furnizorul ajutorului

Actul normativ

Cuantumul ajutorului

- euro6 -

       
6 Echivalentul în euro se preia din actul juridic sau se determină la cursul de schimb valutar valabil la data acordării ajutorului conform actului juridic.
De asemenea, declar pe propria răspundere că întreprinderea:
|_| nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutor de stat pentru acelaşi proiect unic de investiţii din partea altor furnizori de ajutor;
|_| a beneficiat sau va beneficia de următoarele ajutoare de stat pentru acelaşi proiect unic de investiţii din partea altor furnizori de ajutor:

Nr. crt.

Denumirea proiectului de investiţii

Locaţia realizării investiţiei

(judeţul)

Anul acordării ajutorului

Furnizorul ajutorului

Actul normativ

Cuantumul ajutorului

- euro 6 -

       
6 Echivalentul în euro se preia din actul juridic sau se determină la cursul de schimb valutar valabil la data acordării ajutorului conform actului juridic.
Numele: ....................
Funcţia: ....................
Semnătura7: .....................
7 Cererea va fi semnată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.
Data semnării: ...................
ANEXA nr. 2:
(- Anexa nr. 3 la procedură)

Condiţii de conformitate - documente transmise în prima etapă de evaluare

Cererea de acord pentru finanţare:

- are toate rubricile completate cu datele solicitate, respectă formularul din anexa nr. 1 şi este datată şi semnată în original de către persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea;

- conţine informaţii corelate cu informaţiile din certificatul constatator, situaţiile financiare, planul de creare a locurilor de muncă, actul de identitate, împuternicirea, dacă este cazul.

Declaraţia privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, după caz:

- are toate rubricile completate cu datele solicitate, respectă formularul din anexa nr. 2 şi este datată şi semnată în original de către persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea;

- conţine informaţii corelate cu informaţiile din situaţiile financiare.

Certificatul constatator este ataşat în original, este actualizat cu date valabile la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare şi conţine toate informaţiile necesare.

Situaţiile financiare corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat, depuse şi aprobate conform prevederilor legale în vigoare, după caz, sunt ataşate în copie.

Planul de creare a locurilor de muncă:

- respectă modelul din Ghidul solicitantului;

- este datat şi semnat în original de către persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea;

- este transmis inclusiv în format electronic.

Certificatul de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul de stat este valabil la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare şi este ataşat în original sau în copie legalizată.

Certificatele de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul local, inclusiv pentru punctele de lucru, sunt valabile la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare şi sunt ataşate în original sau în copie legalizată.

Împuternicirea semnată de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care o altă persoană decât acesta semnează cererea de acord pentru finanţare, este ataşată în original.

Actul de identitate al persoanei autorizate să reprezinte legal întreprinderea este ataşat în copie.

Opisul are menţionate denumirea fiecărui document şi pagina la care este îndosariat.

ANEXA nr. 3:
(- Anexa nr. 4 la procedură)

Criterii de eligibilitate - întreprindere

Documente relevante

Este înregistrată potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată.

Certificat constatator

Realizează o investiţie iniţială în România, în unul din domeniile de activitate eligibile.

Cerere de acord pentru finanţare Certificat constatator

Nu înregistrează debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat.

Certificate fiscale

Nu intră în categoria "întreprinderilor în dificultate".

Cerere de acord pentru finanţare - declaraţie pe propria răspundere

Situaţii financiare

Nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii.

Cerere de acord pentru finanţare - declaraţie pe propria răspundere

Certificat constatator

Nu face obiectul unor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate.

Cerere de acord pentru finanţare - declaraţie pe propria răspundere

Nu a beneficiat de ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura activelor corporale şi necorporale în cadrul aceluiaşi proiect unic de investiţii.

Cerere de acord pentru finanţare - declaraţie pe propria răspundere

Nu a închis o activitate identică sau similară în spaţiul economic european în ultimii 2 ani anteriori înregistrării cererii de acord pentru finanţare şi, la momentul înregistrării cererii, nu are planuri concrete de a închide o astfel de activitate într-o perioadă de 2 ani după finalizarea, în regiunea în cauză, a investiţiei iniţiale.

Cerere de acord pentru finanţare - declaraţie pe propria răspundere

Creează pentru fiecare locaţie a realizării investiţiei minimum 10 locuri de muncă, dintre care minimum 3 locuri de muncă pentru lucrători defavorizaţi.

Cerere de acord pentru finanţare

Plan de creare a locurilor de muncă

Determină corect valoarea costurilor eligibile şi a finanţării solicitate pe baza modelului din Ghidul solicitantului.

Plan de creare a locurilor de muncă

Are rentabilitatea cifrei de afaceri > = 1% în ultimul exerciţiu financiar încheiat, în cazul întreprinderilor în activitate.

Situaţii financiare

Are capitaluri proprii pozitive în ultimul exerciţiu financiar încheiat, în cazul întreprinderilor în activitate.

Situaţii financiare

Are capital social subscris vărsat în valoare de minimum 30.000 lei, în cazul întreprinderilor nou-înfiinţate.

Certificat constatator

Nu aparţine unor acţionari care deţin sau au deţinut în ultimii 2 ani anteriori datei înregistrării cererii o altă întreprindere înregistrată conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005, republicată, care desfăşoară sau a desfăşurat activitatea pentru care solicită finanţare, în cazul întreprinderilor nou-înfiinţate.

Cerere de acord pentru finanţare - declaraţie pe propria răspundere

ANEXA nr 4:
(- Anexa nr. 5 la procedură)
CRITERII pe baza cărora se calculează punctajul întreprinderilor solicitante de ajutor de stat

Criterii de evaluare

Mod de determinare

Punctaj

Numărul de locuri de muncă nou-create

Număr de locuri de muncă nou-create/Număr minim de noi locuri de muncă prevăzute de schemă*

Rezultatul obţinut se transformă în număr de puncte

Locaţia realizării investiţiei

Investiţia se realizează într-un judeţ unde rata şomajului este peste media pe ţară comunicată de INS în ultimul buletin statistic lunar

Rşomaj > Rşomaj medie pe ţară - 10 pct.

Rentabilitatea cifrei de afaceri în ultimul exerciţiu financiar încheiat, în cazul întreprinderilor în activitate

Rca = (Profit net/Cifra de afaceri) x 100

Rca > 2 % - 10 pct.

Valoarea capitalului social subscris vărsat, în cazul întreprinderilor nou-înfiinţate

 

Capital social > 35.000 lei - 10 pct.

* Schema prevede minimum 10 noi locuri de muncă.
ANEXA nr. 5:
(- Anexa nr. 7 la procedură)
Plan de afaceri

Cerinţa

Referinţa

Descrierea afacerii

Scurt istoric al întreprinderii, activitatea curentă, produsele/serviciile oferite

Prezentarea activităţii pentru care se solicită finanţarea

Prezentarea proiectului de investiţii şi încadrarea investiţiei în categoria investiţiei iniţiale, respectiv în categoria investiţiei iniţiale în favoarea unei noi activităţi economice, în cazul întreprinderilor mari din regiunea de dezvoltare Bucureşti - Ilfov care grupează municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov

Investiţia în imobilizări corporale şi necorporale legate de:

|_| înfiinţarea unei unităţi noi

|_| extinderea capacităţii unei unităţi existente

|_| diversificarea producţiei unei unităţi existente

|_| schimbarea fundamentală în procesul general de producţie din cadrul unei unităţi existente

|_| diversificarea activităţii unei unităţi existente

Planul de investiţii estimativ cuprinzând lista activelor corporale şi necorporale amortizabile, excluzând terenurile, şi fundamentarea necesităţii achiziţionării acestora în corelare cu locurile de muncă nou-create

Indicarea denumirii activului, cantităţii, preţului unitar şi a valorii totale, precum şi a calendarului de efectuare a cheltuielilor aferente

Fundamentarea planului de creare a locurilor de muncă în funcţie de necesităţile întreprinderii

Plan de creare a locurilor de muncă

Valoarea costurilor eligibile şi a finanţării solicitate

Cerere de acord pentru finanţare

Plan de creare a locurilor de muncă

Analiza pieţei relevante pe care întreprinderea solicită finanţare

Prezentarea pieţei relevante susţinută cu date şi informaţii din surse oficiale

Situaţia financiară actuală şi proiecţii financiare pe perioada implementării proiectului de investiţii, creării locurilor de muncă şi pe următorii 5 ani de la crearea ultimelor locuri de muncă, respectiv 3 ani în cazul IMM-urilor

Întreprinderile în activitate realizează proiecţiile având în vedere situaţiile financiare aferente ultimului exerciţiu financiar încheiat

Întreprinderile nou-înfiinţate realizează proiecţiile având în vedere obiectivele stabilite

Fundamentarea cifrei de afaceri

Contracte, precontracte, scrisori de intenţie din partea potenţialilor clienţi

Indicatori cantitativi

Limitele indicatorilor

Rentabilitatea cifrei de afaceri

Rca = 100 x (Profit net/Cifra de afaceri)

Rca > = 2,5 %

Rata de solvabilitate generală

Rsg = Active totale/Datorii totale

Rsg > 1,66

Lichiditate imediată

Rlr = (Active curente - Stocuri)/Pasive curente

(Rlr) > = 0,65

Indicatori calitativi

Referinţa

Asigurarea resurselor financiare necesare derulării investiţiei

Documente relevante care atestă existenţa surselor de finanţare

Poziţia pe piaţă şi experienţa în domeniul pentru care solicită finanţare

Situaţii posibile:

|_| întreprinderea a desfăşurat până în prezent activitatea pentru care solicită finanţare

|_| acţionarii sau managerii întreprinderii au fost implicaţi în implementarea unor proiecte similare (documente justificative)

Contribuţia investiţiei la îmbunătăţirea standardelor de protecţie a mediului

Informaţii/documente privind:

|_| respectarea legislaţiei în domeniul protecţiei mediului înconjurător

|_| impactul pozitiv al proiectului asupra mediului înconjurător

Contribuţia întreprinderii la creşterea economică şi la dezvoltarea regională, determinată de implementarea proiectului de investiţii

Plata de taxe şi impozite la bugetul general consolidat pe perioada implementării investiţiei şi 5 ani de la crearea ultimelor locuri de muncă, respectiv 3 ani în cazul IMM-urilor, din care se deduce valoarea ajutorului de stat

Indicatori calitativi

Referinţa

Implicarea întreprinderii în diferite proiecte sociale cu impact pozitiv asupra comunităţii din regiunea unde se realizează investiţia

Activităţi cu caracter social posibile:

|_| activităţi în unităţi de învăţământ, medicale, sportive etc. la nivel local

|_| colaborări cu AJOFM în vederea recrutării persoanelor şomere şi organizării de cursuri de pregătire profesională

Situaţia juridică a locaţiei realizării investiţiei

Probată prin următoarele documente:

|_| extras de carte funciară/contract de vânzare/certificat de moştenitor etc.

|_| contract de închiriere

|_| contract de concesiune/cesiune

|_| alte documente

Prezentarea potenţialului investiţiei de atragere a altor investiţii conexe, efectul acesteia asupra dezvoltării activităţii altor întreprinderi din regiune

Contribuţia la dezvoltarea regională pe orizontală şi generarea de noi locuri de muncă la nivelul furnizorilor de produse şi servicii conexe

ANEXA nr. 6:
(- Anexa nr 8 la procedură)
Data înregistrării ...........................
Numărul înregistrării ......................
CERERE DE PLATĂ A AJUTORULUI DE STAT
Subscrisa, ......................... , având datele de identificare menţionate la punctul I, reprezentată legal prin domnul/doamna ............................., având calitatea de ........................, identificat/identificată cu actul de identitate seria ........ nr. ..............., eliberat de ............... la data de ................., cu domiciliul în localitatea ....................., str. ................... nr. ....., bl. ....., sc. ..... , ap. ....., sectorul/judeţul ......... , cod poştal ................., solicit plata ajutorului de stat, în sumă de ...................... în baza Acordului pentru finanţare nr. ..................... din data de ................. şi în condiţiile prevederilor schemei pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 332/2014.
I.Date de identificare a întreprinderii:
Denumirea întreprinderii: ...........................................
Data înregistrării întreprinderii: .................................
Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ....................................
Codul de identificare fiscală: .....................................
Adresa: ..........................................................................................................
Telefon: .............................. Fax: ............................ e-mail: ..........................
Cod IBAN: ............................., deschis la Trezoreria ....................................
II.Declaraţie pe propria răspundere
Subsemnatul/Subsemnata, ....................... , identificat/identificată cu actul de identitate seria .............. nr. ............. , eliberat de ....................... la data de .............. cu domiciliul în localitatea ................................... str. ................. nr. ......... , bl. ......, sc. ...., ap. ......, sectorul/judeţul ...................., în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ..........................................., declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete şi că toate documentele în copie care însoţesc cererea sunt conforme cu originalele.
Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.
Declar pe propria răspundere că întreprinderea:
|_| nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii;
|_| nu face obiectul unor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;
|_| nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura activelor corporale şi necorporale în cadrul aceluiaşi proiect unic de investiţii;
|_| nu a închis o activitate identică sau similară în spaţiul economic european după înregistrarea cererii de acord pentru finanţare şi, în momentul înregistrării cererii de plată, nu are planuri concrete de a închide o astfel de activitate într-o perioadă de 2 ani după finalizarea, în regiunea în cauză, a investiţiei iniţiale;
|_| nu a angajat persoane cu care aceasta sau întreprinderi asociate acesteia au avut raporturi de muncă în ultimele 12 luni anterior datei înregistrării cererii de acord pentru finanţare.
III.Formular de decont

Luna

Obligaţii de plată

Plată*)

Ajutor de stat solicitat**)

- lei -

Costul salarial

Salarii brute realizate

- lei -

Contribuţii angajator

- lei -

Total

- lei -

Obiectul plăţii

Document de plată nr./dată

Valoare plată

- lei -

Extras de cont nr./dată

1

2

3

4

5 = 3 + 4

6

7

8

9

10

Luna .....

Costul salarial pe întreprindere

        

Costul salarial cu locurile de muncă nou-create

   

Cheltuieli eligibile

   

Luna ......

Costul salarial pe întreprindere

        

Costul salarial cu locurile de muncă nou-create

   

Cheltuieli eligibile

   

...

         

Total

Costul salarial pe întreprindere

        

Costul salarial cu locurile de muncă nou-create

   

Cheltuieli eligibile

   
*) Cuprinde totalul plăţilor aferente costurilor salariale pe întreprindere.
**) Se calculează prin aplicarea procentului intensităţii la cheltuielile eligibile.
Numele: ............................
Funcţia: ...........................
Semnătura1: .........................
Data semnării: ..............................
1 Cererea va fi semnată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.
NOTĂ:
Cererea de plată a ajutorului de stat este însoţită de documentele financiar-contabile necesare în vederea justificării cheltuielilor salariale, în copie.
ANEXA nr. 7:
(- Anexa nr. 10 la procedură)
Declaraţie pe propria răspundere privind realizarea investiţiei
Subsemnatul/Subsemnata, ........................ , identificat/identificată cu actul de identitate seria ............. nr. ........... , eliberat de .......................... la data de ..............., cu domiciliul în localitatea ........................... str. ................ nr. ............ , bl. ....., sc. ...., ap. ......, sectorul/judeţul ........................, în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ................................., declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate sunt corecte şi complete.
Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.
Declar pe propria răspundere că:
- întreprinderea a demarat investiţia iniţială la data de conform Acordului pentru finanţare nr. ............. ;
- investiţia realizată până la data prezentei cuprinde următoarele active:

Nr. crt.

Denumire activ potrivit planului de investiţii

Denumire activ potrivit înregistrării în contabilitate

Nr. inventar

Valoarea înregistrată în contabilitate

- lei -

Factură nr./dată

1

2

3

4

5

6

      
Numele: .............................................
Semnătura1: .............................
1 Declaraţia va fi semnată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.
Funcţia: ..................................
Data semnării: ............................
NOTĂ:
Declaraţia pe propria răspundere privind realizarea investiţiei este însoţită de următoarele documente, în copie:
- facturile aferente activelor achiziţionate;
- Registrul mijloacelor fixe, actualizat la data înregistrării cererii de plată - extras;
- Balanţa de verificare analitică aferentă lunii anterioare înregistrării cererii de plată.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 296 din data de 19 aprilie 2016