ORDIN nr. 208 din 24 august 2012 pentru modificarea Normativului privind asigurarea tehnică de autovehicule a structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobat prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 599/2008
În temeiul art. 7 alin. (5) şi (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:
Art. I
Normativul privind asigurarea tehnică de autovehicule a structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobat prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 599/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 803 şi 803 bis din 2 decembrie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1.Articolul 98 va avea următorul cuprins:
"Art. 98
Ministrul administraţiei şi internelor, ministrul delegat pentru administraţie, secretarii şi subsecretarii de stat, prefecţii şi subprefecţii, secretarul general al ministerului, secretarii generali adjuncţi, precum şi persoanele care ocupă funcţii asimilate funcţiilor de demnitate publică şi celor din categoria înalţilor funcţionari publici stabilite în condiţiile legii pot folosi autoturismele din dotare pentru deplasarea la şi de la domiciliu sau reşedinţă."
2.La articolul 99, alineatele (1) şi (3) vor avea următorul cuprins:
"Art. 99
(1) Consilierii ministrului administraţiei şi internelor şi ai ministrului delegat pentru administraţie, consilierii secretarilor de stat, consilierii străini, directorii generali şi directorii direcţiilor generale şi direcţiilor, inclusiv ale structurilor asimilate la acest nivel, din Aparatul central al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi adjuncţii acestora, precum şi conducătorii instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, conform reglementărilor legale în vigoare privind structura organizatorică a Ministerului Administraţiei şi Internelor, pot folosi autoturismul de serviciu din dotarea unităţii şi pentru deplasarea la şi de la domiciliu sau reşedinţă.
................................................................
(3) Folosirea autoturismelor de serviciu pentru deplasarea la şi de la domiciliu sau reşedinţă, după caz, în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu, de către personalul încadrat pe anumite funcţii de conducere, conform statului de organizare propriu sau al structurilor subordonate conducătorilor structurilor menţionate la alin. (1), se face cu aprobarea ministrului, secretarului general, respectiv a secretarului de stat care coordonează activitatea acestora. Raportul aprobat va fi adus la cunoştinţa structurilor interesate spre însuşire şi aplicare, cu respectarea prevederilor alin. (2)."
3.Anexa nr. 141 se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Ministrul administraţiei şi internelor,

Mircea Duşa

Contrasemnează:

Ministrul delegat pentru administraţie,

Radu Stroe

ANEXĂ:
(- Anexa nr. 141 la normativ)
METODOLOGIE privind transmiterea dreptului de folosinţă a unor autovehicule din dotarea structurilor subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru o perioadă determinată, către alte instituţii publice/autorităţi ale statului
Art. 1
Autovehiculele disponibile aflate în proprietatea statului şi în administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor pot fi date în folosinţă gratuită numai dacă există o abilitare în acest sens din partea Guvernului.
Art. 2
(1)Dreptul de folosinţă a autovehiculelor din dotarea structurilor subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor, aflate în situaţia juridică precizată la art. 1, poate fi transmis, pentru o perioadă determinată, acelor instituţii publice/autorităţi ale statului care au încheiat un protocol de cooperare/colaborare cu Ministerul Administraţiei şi Internelor şi ai căror conducători au calitatea de ordonator principal de credite, la solicitarea scrisă a acestora.
(2)Protocolul de colaborare/cooperare prevăzut la alin. (1) trebuie să cuprindă norme care să instituie posibilitatea asigurării sprijinului logistic, a transmiterii dreptului de folosinţă a unor bunuri şi a prelungirii perioadei de transmitere a acestui drept, în baza unor contracte de comodat încheiate între conducătorii celor două instituţii semnatare ale protocolului.
(3)Proiectul contractului de comodat prevăzut la alin. (2) se elaborează în baza cererii instituţiei publice/autorităţii statului solicitante, de către structurile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor ai căror conducători au calitatea de ordonator secundar de credite sau ordonator terţiar de credite din subordinea directă a ordonatorului principal de credite, care deţin autovehiculele ce fac obiectul transmiterii dreptului de folosinţă, şi trebuie să cuprindă, fără a se limita la acestea, următoarele elemente:
a)categoria, marca şi tipul, numărul de identificare al vehiculului, numărul de înregistrare MAI şi, după caz, numărul de înmatriculare al autovehiculelor ce fac obiectul transmiterii dreptului de folosinţă;
b)data până la care se transmite dreptul de folosinţă;
c)numele şi prenumele conducătorilor auto proprii care conduc autovehiculele transmise instituţiei publice solicitante, după caz;
d)obligaţiile instituţiei publice/autorităţii solicitante de a asigura toate cheltuielile aferente utilizării autovehiculelor care fac obiectul comodatului, cum sunt cheltuielile de funcţionare, exploatare şi întreţinere, asigurare de răspundere civilă obligatorie şi asigurare de răspundere facultativă - CASCO, precum şi de a efectua reparaţiile şi reviziile tehnice, conform cărţii tehnice a autovehiculului;
e)obligaţiile instituţiei publice/autorităţii solicitante de a restitui la termen bunurile primite, în natura lor specifică, şi de a nu aduce modificări acestora.
Art. 3
(1)Proiectul contractului de comodat se promovează spre avizare şi semnare, conform reglementărilor în vigoare. Avizul tehnic al directorului general al Direcţiei generale logistică pe raportul de promovare a contractului de comodat, la care se anexează cererea instituţiei publice/autorităţii solicitante şi copia protocolului încheiat între cele două instituţii, este obligatoriu.
(2)După semnarea contractului de comodat de către ministrul administraţiei şi internelor, acesta se transmite pentru semnare, conform reglementărilor în vigoare, instituţiei solicitante şi, ulterior, structurii deţinătoare a autovehiculelor, care va proceda la predarea acestora către reprezentantul instituţiei solicitante, pe bază de proces-verbal de predare-primire, în care se vor înscrie datele de identificare ale autovehiculelor şi materialele care se predau odată cu acestea, conform inventarului de complet.
Art. 4
Structura deţinătoare a bunurilor care fac obiectul comodatului ţine evidenţa autovehiculelor al căror drept de folosinţă a fost transmis altor instituţii publice/autorităţi şi răspunde de preluarea acestora în condiţiile prezentului ordin, la data scadentă.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 655 din data de 14 septembrie 2012