ORDIN nr. 447 din 8 aprilie 2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI adulţi/copii şi terapie intensivă nou-născuţi
Văzând Referatul de aprobare nr. N.B. 3.551 din 8 aprilie 2015 al Serviciului medicină de urgenţă din cadrul Ministerului Sănătăţii,
având în vedere art. 93 alin. (4) şi (41) şi art. 362 lit. e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
Art. 1
(1)Acţiunile prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI adulţi/copii şi terapie intensivă nou-născuţi, denumite în continuare AP-ATI, ale căror costuri nu pot fi acoperite din fondurile obţinute pe baza contractelor cu casele de asigurări judeţene şi a municipiului Bucureşti, se finanţează şi se derulează în conformitate cu prevederile prezentului ordin.
(2)AP-ATI sunt elaborate, derulate şi finanţate de către Ministerul Sănătăţii şi se implementează prin spitale cu structuri de anestezie şi terapie intensivă.
Art. 2
(1)În vederea coordonării din punct de vedere ştiinţific şi metodologic la nivel naţional al AP-ATI, pentru anii 2015-2018, se constituie un colectiv de lucru format din specialişti în specialitatea anestezie şi terapie intensivă, în conformitate cu prevederile art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Colectivul de lucru al AP-ATI, denumit în continuare CL-ATI, are în componenţă: un preşedinte, un vicepreşedinte şi 5 membri.
(3)Desemnarea componenţei CL-ATI se realizează de către Societatea Română de Anestezie şi Terapie Intensivă şi Asociaţia de Neonatologie din România.
(4)Pentru perioada 2015-2018 componenţa CL-ATI se stabileşte prin ordin al ministrului sănătăţii.
(5)Secretarul de stat care are în coordonare AP-ATI şi şeful Serviciului medicină de urgenţă al Ministerului Sănătăţii sunt invitaţi permanenţi ai CL-ATI.
Art. 3
(1)În exercitarea atribuţiilor sale, CL-ATI formulează propuneri, fundamentări, analize, recomandări şi informări referitoare la AP-ATI, pe care le transmite Serviciului medicină de urgenţă.
(2)Secretariatul tehnic permanent al CL-ATI se asigură de către Serviciul medicină de urgenţă.
(3)CL-ATI îşi desfăşoară activitatea în şedinţe organizate ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui sau a secretarului de stat care are în coordonare AP-ATI.
(4)Şedinţele sunt legal constituite în prezenţa majorităţii simple a CL-ATI.
(5)În situaţia în care preşedintele CL-ATI este în imposibilitatea de a conduce şedinţele, acestea vor fi conduse de către vicepreşedinte.
Art. 4
(1)CL-ATI este coordonatorul naţional al AP-ATI din punct de vedere ştiinţific şi metodologic, iar Serviciul medicină de urgenţă reprezintă structura centrală a Ministerului Sănătăţii responsabilă cu coordonarea administrativă a acestei acţiuni.
(2)La nivelul spitalului derularea şi monitorizarea AP-ATI se realizează de către un coordonator local desemnat de către managerul spitalului; acesta poate fi şeful de secţie sau un alt medic din cadrul structurii care derulează AP-ATI.
(3)Numele şi datele de contact ale coordonatorului local - număr telefon fix, număr telefon mobil, fax, e-mail, adresa poştală a spitalului şi a secţiei în cazul în care acestea diferă - vor fi comunicate Serviciului medicină de urgenţă din Ministerul Sănătăţii.
(4)Atunci când derularea AP-ATI într-un spital se realizează prin mai multe structuri de anestezie şi terapie intensivă, managerul desemnează un coordonator local la nivelul spitalului; repartiţia fondurilor alocate fiecărei structuri se stabileşte de către managerul spitalului, la propunerea coordonatorului local şi după o consultare cu şefii structurilor implicate în AP-ATI.
Art. 5
Spitalele care derulează AP-ATI au obligaţia gestionării eficiente a mijloacelor materiale şi băneşti şi a organizării evidenţei contabile a cheltuielilor, precum şi a organizării evidenţei nominale, pe bază de cod numeric personal, a beneficiarilor AP-ATI.
Art. 6
AP-ATI se finanţează de la bugetul de stat şi din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii de la titlurile bugetare 20 "Bunuri şi servicii" şi 51 "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", prevăzute în Clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice.
Art. 7
(1)Pentru fondurile alocate la titlul 20 "Bunuri şi servicii", direcţiile de sănătate publică încheie contracte pentru derularea AP-ATI, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, cu spitalele nominalizate din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, precum şi a autorităţilor administraţiei publice locale.
(2)De la titlul 51 "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice" se finanţează cheltuielile aferente activităţilor prevăzute în AP-ATI desfăşurate de spitalele din subordinea Ministerului Sănătăţii.
(3)Din fondurile alocate spitalele pot finanţa activităţi specifice AP-ATI.
(4)Din fondurile alocate AP-ATI spitalele nu pot finanţa cheltuieli de natura utilităţilor şi cheltuieli de capital.
(5)Finanţarea AP-ATI din bugetul Ministerului Sănătăţii se face lunar, pe total titlu, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite secundari şi terţiari, însoţite de documentele justificative ale acestora, semnate şi parafate lizibil de coordonatorul local, în raport cu:
a)gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior;
b)disponibilul din cont rămas neutilizat;
c)indicatorii fizici realizaţi în perioada anterioară;
d)bugetul aprobat cu această destinaţie.
(6)Cererile de finanţare fundamentate ale ordonatorilor de credite, detaliate pe tipuri de cheltuieli, se transmit spre avizare Serviciului medicină de urgenţă, pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail ati@ms.ro, până cel târziu în data de 5 a lunii pentru care se face finanţarea, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
(7)Cererea de finanţare fundamentată este însoţită de cererea detaliată pe tipuri de cheltuieli, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3, precum şi de Borderoul centralizator, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4.
(8)Cererile de finanţare transmise de către ordonatorii de credite după termenul prevăzut la alin. (6) nu vor fi finanţate în luna pentru care se face solicitarea. Acestea se finanţează în luna următoare celei pentru care a fost transmisă solicitarea întârziată, în baza unei noi cereri transmise în termenul prevăzut la alin. (6), cu încadrarea în limitele alocărilor bugetare.
Art. 8
Sumele alocate pentru AP-ATI sunt cuprinse în bugetele de venituri şi cheltuieli ale direcţiilor de sănătate publică, respectiv ale spitalelor, se aprobă odată cu acestea şi se utilizează numai potrivit destinaţiilor stabilite.
Art. 9
(1)În baza contractelor încheiate conform prevederilor art. 7 alin. (1), direcţiile de sănătate publică decontează cheltuieli de natura bunurilor contractate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-ATI.
(2)Direcţiile de sănătate publică decontează contravaloarea bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-ATI, în limita sumelor disponibile cu această destinaţie, în ordine cronologică, în termen de până la 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru bunurile achiziţionate conform contractelor încheiate.
Art. 10
În vederea realizării activităţilor AP-ATI, Serviciul medicină de urgenţă din Ministerul Sănătăţii are următoarele atribuţii:
a)evaluează şi fundamentează anual necesarul de resurse financiare în raport cu obiectivele şi activităţile propuse pentru AP-ATI pe baza indicatorilor realizaţi în anul precedent şi propune spre aprobare ministrului sănătăţii alocarea fondurilor AP-ATI, precum şi repartiţia fondurilor pe spitale, pe baza fundamentării CL-ATI şi a propunerilor formulate de către direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică sau spitale, după caz;
b)elaborează structura AP-ATI, în colaborare cu direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, pe baza analizelor şi propunerilor CL-ATI şi a propunerilor coordonatorilor locali;
c)evaluează trimestrial şi anual realizarea obiectivelor AP-ATI şi face propuneri pentru îmbunătăţirea acestora în scopul îndeplinirii obiectivelor aprobate;
d)comunică direcţiilor de sănătate publică şi spitalelor care derulează AP-ATI sumele repartizate, precum şi activităţile pentru care acestea se utilizează;
e)avizează solicitările de finanţare lunară ale direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi ale celorlalte instituţii care derulează AP-ATI, realizează centralizarea acestora şi o înaintează către Direcţia generală buget şi contabilitate, pentru întocmirea cererilor de deschideri de credite;
f)monitorizează şi analizează trimestrial, anual şi ori de câte ori este necesar realizarea indicatorilor specifici AP-ATI, evaluează gradul de îndeplinire a obiectivelor şi dispune măsurile ce se impun în situaţia unor disfuncţionalităţi în utilizarea fondurilor aferente, după caz;
g)verifică încadrarea în disponibilul de credite bugetare şi avizează referatul privind finanţarea lunară a AP-ATI.
Art. 11
În vederea realizării activităţilor AP-ATI, Direcţia generală buget şi contabilitate din cadrul Ministerului Sănătăţii are următoarele atribuţii:
a)elaborează proiectul bugetului Ministerului Sănătăţii în care sunt cuprinse sumele aferente AP-ATI, pe baza propunerilor şi fundamentărilor prezentate de Serviciul medicină de urgenţă din Ministerul Sănătăţii;
b)comunică Serviciului medicină de urgenţă, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la aprobare, fondurile bugetare aprobate, pe surse de finanţare şi titluri bugetare, în vederea repartizării acestora;
c)elaborează şi supune spre aprobare ordonatorului principal de credite filele de buget, pe surse de finanţare, titluri bugetare şi articole de cheltuieli, şi le comunică unităţilor care derulează AP-ATI;
d)primeşte lunar solicitările de finanţare ale unităţilor care derulează AP-ATI, centralizate de Serviciul medicină de urgenţă;
e)efectuează deschiderile de credite bugetare necesare pentru finanţarea AP-ATI.
Art. 12
În vederea derulării şi monitorizării AP-ATI, CL-ATI are următoarele atribuţii:
a)formulează propuneri cu privire la strategia, organizarea şi desfăşurarea anuală a AP-ATI, pe care le înaintează Serviciului medicină de urgenţă până cel târziu la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor;
b)formulează anual propuneri cu privire la structura AP-ATI, pe care le înaintează Serviciului medicină de urgenţă până cel târziu la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor;
c)fundamentează necesarul de resurse pentru AP-ATI şi îl înaintează Serviciului medicină de urgenţă până la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor;
d)formulează propuneri cu privire la repartiţia fondurilor aferente unităţilor sanitare, pe care le comunică Serviciului medicină de urgenţă;
e)efectuează deschiderile de credite bugetare necesare pentru finanţarea AP-ATI.
Art. 13
Direcţiile de sănătate publică au următoarele obligaţii în vederea derulării şi monitorizării AP-ATI:
a)centralizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual indicatorii specifici AP-ATI raportaţi de spitale în condiţiile prezentului ordin;
b)transmit Serviciului medicină de urgenţă pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail ati@ms.ro, trimestrial şi anual, în primele 20 de zile calendaristice după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii prevăzuţi în cadrul AP-ATI, centralizaţi în conformitate cu prevederile lit. a);
c)monitorizează modul de derulare a AP-ATI;
d)verifică organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor AP-ATI, pe bază de cod numeric personal, de către unităţile de specialitate care derulează AP-ATI, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
e)întocmesc un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii locali din spitalele care derulează AP-ATI;
f)transmit Serviciului medicină de urgenţă, pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail ati@ms.ro, până la sfârşitul lunii următoare celei încheierii trimestrului pentru care se face raportarea, raportul de activitate prevăzut la lit. e);
g)raportul de activitate centralizat prevăzut la lit. e) cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-ATI, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentul ordin, problemele şi disfuncţionalităţile întâmpinate în realizarea activităţilor, propunerile de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-ATI;
h)transmit Serviciului medicină de urgenţă, pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail ati@ms.ro, până la data de 15 iulie a anului curent, fundamentarea necesarului de resurse pentru anul următor.
Art. 14
Spitalele care derulează AP-ATI au următoarele atribuţii:
a)organizează evidenţa nominală a beneficiarilor AP-ATI, pe bază de cod numeric personal, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
b)raportează direcţiilor de sănătate publică sau, după caz, Serviciului medicină de urgenţă, pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail ati@ms.ro, în funcţie de subordonare, trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, în primele 20 de zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii specifici AP-ATI, în condiţiile prezentului ordin;
c)monitorizează modul de derulare a AP-ATI;
d)întocmesc un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii AP-ATI;
e)transmit CL-ATI şi, în funcţie de subordonare, Serviciului medicină de urgenţă pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail ati@ms.ro sau direcţiei de sănătate publică, după caz, date pentru întocmirea raportului de activitate prevăzut la art. 13 lit. e), până la data de 20 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea;
f)raportul de activitate centralizat prevăzut la lit. e) cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-ATI, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentul ordin, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-ATI.
Art. 15
Coordonatorii locali ai AP-ATI, desemnaţi în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (2), au următoarele obligaţii cu privire la monitorizarea activităţilor cuprinse în cadrul acestora:
a)organizează evidenţa nominală a beneficiarilor AP-ATI, pe bază de cod numeric personal, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
b)raportează conducerii spitalului, trimestrial şi anual, în primele 5 zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii specifici AP-ATI, în condiţiile prezentului ordin;
c)monitorizează modul de derulare a AP-ATI pe care îl coordonează;
d)monitorizează permanent consumul de materiale sanitare şi medicamente care se acordă în cadrul AP-ATI;
e)întocmesc un raport de activitate trimestrial, respectiv anual, pe care îl transmit conducerii instituţiei până la data de 10 a lunii următoare celei pentru care raportează; raportul de activitate cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-ATI, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentul ordin, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-ATI;
f)informează permanent conducerea instituţiei cu privire la disfuncţionalităţile identificate în derularea AP-ATI şi propune măsuri de soluţionare a acestora;
g)avizează documentele justificative (facturile) care însoţesc cererile de finanţare lunară;
h)organizează raportarea cazurilor în registrele naţionale de anestezie şi terapie intensivă dezvoltate de Societatea Română de Anestezie şi Terapie Intensivă.
Art. 16
Ordonatorii de credite secundari şi terţiari au următoarele obligaţii în realizarea AP-ATI:
a)utilizează fondurile în limita bugetului aprobat şi potrivit destinaţiei specificate, cu respectarea dispoziţiilor legale;
b)gestionează eficient mijloacele materiale şi băneşti;
c)organizează evidenţa contabilă a cheltuielilor pe surse de finanţare şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie;
d)raportează indicatorii specifici prevăzuţi în AP-ATI, în condiţiile prezentului ordin;
e)transmit Serviciului medicină de urgenţă sau direcţiilor de sănătate publică, după caz, cererile de finanţare fundamentate, însoţite de documentele justificative, în condiţiile prezentului ordin;
f)desemnează prin act administrativ al conducătorului instituţiei publice câte un coordonator local pentru AP-ATI;
g)completează fişele de post ale coordonatorilor desemnaţi cu atribuţiile corespunzătoare activităţilor prevăzute în cadrul AP-ATI;
h)organizează, prin directorul financiar contabil al spitalului şi al instituţiei publice prin care se derulează AP-ATI, evidenţele contabile, evidenţele tehnico-operative ale spitalului/instituţiei publice, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
i)transmit structurilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii orice alte date referitoare la AP-ATI pe care le derulează şi răspund de exactitatea şi realitatea datelor raportate;
j)transmit lunar Direcţiei generale buget şi contabilitate, în primele 20 de zile calendaristice ale lunii curente pentru luna precedentă, execuţia bugetară a bugetului aprobat pentru AP-ATI derulate;
k)achiziţionează materiale sanitare şi medicamente cu respectarea legislaţiei în vigoare din domeniul achiziţiilor publice.
Art. 17
Raportarea indicatorilor specifici AP-ATI se realizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, atât în format electronic, cât şi pe suport hârtie, conform modelului de raportare prevăzut la anexa nr. 4 - Borderou centralizator.
Art. 18
Costul mediu se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi. În cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acţiune.
Art. 19
Monitorizarea activităţilor cuprinse în AP-ATI se referă la:
a)modul de realizare şi de raportare a indicatorilor prevăzuţi în prezentul ordin;
b)încadrarea în bugetul aprobat;
c)respectarea destinaţiilor stabilite pentru fondurile alocate spitalelor care derulează AP-ATI;
d)urmărirea respectării de către persoanele implicate a responsabilităţilor stabilite prin prezentul ordin referitoare la derularea AP-ATI;
e)identificarea unor posibile disfuncţionalităţi în derularea AP-ATI.
Art. 20
În cadrul AP-ATI se pot desfăşura următoarele activităţi:
1.achiziţionarea medicaţiei necesare în tratamentul pacienţilor incluşi în AP-ATI:
a)soluţii perfuzabile;
b)soluţii perfuzabile combinate, gata de administrare, pentru administrare intravenoasă, sub formă de flacoane/pungi perfuzabile sau seringi preumplute pentru administrarea prin injectomat, pregătite prin metode standardizate de calitate şi siguranţă;
c)soluţii de alimentaţie enterală şi parenterală;
d)sedative, analgetice, curare, simptomatice;
e)antibiotice;
f)vasoactive, antiaritmice, medicaţie cardiologică;
g)medicaţie pentru profilaxia sau tratamentul bolii trombembolice;
h)medicaţie pentru profilaxia sau tratamentul ulcerului gastroduodenal de stres sau a hemoragiei digestive superioare;
i)medicaţie pentru tratamentul coagulopatiilor sau hemoragiilor;
j)medicaţie pentru tratamentul disfuncţiilor de organ;
k)antitoxice;
l)tratamente patogenetice specifice fiecărei patologii;
m)medicaţie disfuncţie surfactant;
n)medicaţie specifică patologiei ductului arterial;
o)medicaţie analeptică respiratorie;
p)medicaţie specifică arsurilor termice profunde de grad II şi III;
2.achiziţionarea de reactivi specifici şi materiale consumabile pentru determinări de laborator în punctele de lucru proprii:
a)gaze arteriale;
b)electroliţi;
c)biochimie micrometodă;
d)hematologie;
e)markeri biologici de sepsis;
f)markeri biologici de inflamaţie;
3.achiziţionarea de casete de determinare automată rapidă pentru analizor tip PCR a agenţilor patogeni şi sensibilităţii/rezistenţei la antibiotice;
4.achiziţionarea de materiale consumabile necesare monitorizării pacienţilor:
a)catetere intravasculare;
b)kituri pentru monitorizare hemodinamică invazivă - inclusiv Swan Ganz;
c)kituri pentru monitorizare hemodinamică prin metode minim invazive:
(i)PICCO;
(ii)Vigileo;
(iii)LIDCCO;
(iv)ecografie transtoracică;
(v)ecografie transesofagiană;
d)consumabile pentru monitorizare standard - electrozi EKS, manşete şi cabluri tensiometre, senzori pulsoximetrie, senzori capnografie, senzori temperatură, gel electrozi;
e)kituri pentru monitorizarea presiunii intracraniene;
f)kituri pentru monitorizarea presiunii intravezicale;
g)kituri pentru monitorizare funcţie, circulaţie şi oxigenare cerebrală;
h)consumabile pentru monitorizarea noninvazivă, continuă a hemoglobinei sanguine;
i)consumabile pentru monitorizarea continuă, dinamică a coagulării şi funcţiei plachetare;
j)consumabile pentru monitorizarea transcutanată a gazelor arteriale;
5.achiziţionarea de materiale consumabile necesare ventilaţiei mecanice:
a)sonde de intubaţie speciale, cu calităţi de etanşeitate şi protecţie superioare;
b)canule de traheostomie;
c)kituri de cricotirotomie;
d)măşti faciale sau alte sisteme pentru ventilaţie noninvazivă;
e)circuite/tuburi ventilator;
f)filtre antibacteriene;
g)senzori de flux ventilatoare;
h)senzori de oxigen;
i)sisteme de aspiraţie traheală în sistem închis, cu durată lungă de utilizare;
j)sisteme de aspiraţie pleurală;
6.achiziţionarea de kituri consumabile şi soluţii pentru efectuarea tehnicilor de epuraţie extrarenală continuă;
7.achiziţionarea de kituri consumabile şi soluţii pentru efectuarea tehnicilor de dializă hepatică;
8.achiziţionarea de kituri şi materiale consumabile pentru efectuarea tehnicilor de oxigenare extracorporeală sau eliminare extracorporeală a CO2;
9.achiziţionarea de kituri şi materiale consumabile pentru aparate de tip Cell-Saver;
10.achiziţionarea de kituri şi consumabile pentru dispozitive de asistare mecanică a circulaţiei;
11.achiziţionarea de materiale consumabile necesare pentru tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici:
a)seringi şi kituri pentru injectomate;
b)kituri pentru infuzomate;
c)kituri pentru administrarea nutriţiei enterale pe nutripompă;
d)kituri pentru administrarea transfuziilor în ritm rapid şi încălzite;
e)seturi consumabile pentru încălzire activă pacienţi;
f)seturi consumabile pentru profilaxia mecanică a bolii trombembolice;
g)soluţii şi materiale sanitare necesare îngrijirii pacienţilor;
h)consumabile tip etichete de siguranţă pentru seringile cu medicamente specifice şi cu administrare restricţionată;
i)echipamente de protecţie pentru personalul sanitar;
j)kituri pentru preparare soluţii parenterale;
12.consumabile, kituri şi piese de schimb ale aparaturii şi echipamentelor din dotarea secţiei ATI.
Art. 21
De activităţile prevăzute la art. 20 beneficiază pacienţii critici, cu funcţiile vitale afectate, internaţi în secţiile ATI cu următoarele diagnostice:
a)politraumatisme la pacientul adult, pediatric şi neonatal;
b)traumatisme craniocerebrale la pacientul adult, pediatric şi neonatal;
c)malformaţii vasculare, anevrisme cerebrale;
d)accidente vasculare cerebrale;
e)anevrisme vase mari;
f)mari urgenţe cardiovasculare, medicale sau chirurgicale;
g)arsuri la pacientul adult, pediatric şi neonatal;
h)intoxicaţii acute severe la pacientul adult, pediatric;
i)insuficienţă respiratorie acută ce necesită ventilaţie mecanică invazivă şi noninvazivă la pacientul adult, pediatric şi neonatal;
j)sepsis sever, şoc septic adult, pediatric şi neonatal;
k)pancreatită acută severă;
l)cazuri ce necesită epuraţie extrarenală, dializă hepatică sau oxigenare extracorporeală şi eliminare extracorporeală a CO2;
m)prematuri cu nevoi critice;
n)malformaţii congenitale ale nou-născutului, sugarului şi copilului mic de sferă digestivă, cardiacă, respiratorie, urologică, ortopedică, SNC, ORL etc.;
o)pacient critic cu patologie oncologică;
p)afecţiuni cerebrale:
(i)hidrocefalie;
(ii)hemoragie cerebrală;
(iii)infecţii severe SNC;
q)boli neuromusculare degenerative;
r)boli rare:
(i)sindrom de activare macrofagică;
(ii)epidermoliză buloasă;
(iii)sindrom Stevens-Johnson.
Art. 22
Indicatorii de evaluare ai AP-ATI sunt următorii:
a)indicatori fizici:
1.numărul de pacienţi critici din secţiile ATI (anexa nr. 5);
2.evidenţa nominală a pacienţilor critici din secţiile ATI critic din secţia ATI, pe bază de cod numeric personal, anexele nr. 6 şi 7;
b)indicatori de eficienţă:
1.cost mediu/pacient critici din secţiile ATI, anexa nr. 5;
2.execuţia bugetului aprobat pentru AP-ATI, anexa nr. 8;
c)indicatori de rezultat:
1.registre naţionale pentru patologiile specifice;
2.ghiduri şi protocoale de diagnostic;
3.ghiduri şi protocoale de tratament al pacienţilor critici.
Art. 23
Criteriile de eligibilitate pentru unităţile care derulează AP-ATI sunt:
a)sistem de gardă dedicată de anestezie şi terapie intensivă;
b)dotare minimală incluzând:
(i)aparate de ventilaţie artificială;
(ii)monitoare funcţii vitale;
(iii)infuzomate/injectomate;
(iv)defibrilatoare;
(v)aparatură de laborator punct de lucru local ("point of care");
c)maternităţile de grad III conform Ordinului nr. 910/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 24
Unităţile sanitare care derulează AP-ATI sunt următoarele:
a)structuri ATI adulţi/copii:
1.Spitalul Universitar de Urgenţă Elias;
2.Centrul Clinic de Urgenţă de Boli Cardiovasculare "Academician Vasile Cândea" Bucureşti;
3.Spitalul de Urgenţă "Prof. Dr. Dimitrie Gerota" Bucureşti;
4.Spitalul Militar de Urgenţă "Dr. Carol Davilla";
5.Spitalul Militar de Urgenţă "Regina Maria" Braşov;
6.Spitalul Militar de Urgenţă "Dr. Victor Popescu" Timişoara;
7.Spitalului Militar de Urgenţă "Dr. Constantin Papilian" Cluj-Napoca;
8.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Alba Iulia;
9.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad;
10.Spitalul Judeţean de Urgenţă Piteşti;
11.Spitalul Judeţean de Urgenţă Bacău;
12.Spitalul Municipal Moineşti;
13.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea;
14.Spitalul Municipal "Ep. N. Popovici" Beiuş;
15.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Bistriţa-Năsăud;
16.Spitalul Judeţean de Urgenţă "Mavromati" Botoşani;
17.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Brăila;
18.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov;
19.Spitalul de Obstetrică-Ginecologie "Dr. I.A. Sbarcea"
20.Spitalul Clinic de Copii Braşov;
21.Spitalul Clinic Sfânta Maria Bucureşti;
22.Spitalul Clinic Colentina Bucureşti;
23.Spitalul Clinic de Urologie "Prof. Dr. Th. Burghele" Bucureşti;
24.Spitalul Clinic "Dr. Victor Babeş" Bucureşti;
25.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Buzău;
26.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Călăraşi;
27.Spitalul Judeţean de Urgenţă Reşiţa;
28.Spitalul Municipal Caransebeş;
29.Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca;
30.Spitalul Clinic Municipal Cluj-Napoca;
31.Spitalul Clinic de Boli Infecţioase Cluj;
32.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa;
33.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă "Dr. Fogolyan Kristof" Sfântu Gheorghe;
34.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgovişte;
35.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă "Sf. Apostol Andrei" Galaţi;
36.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Giurgiu;
37.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu;
38.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc;
39.Spitalul Judeţean de Urgenţă Deva;
40.Spitalul Municipal Petroşani;
41.Spitalul Municipal Hunedoara;
42.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Slobozia;
43.Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii "Sfânta Maria" Iaşi;
44.Spitalul Clinic de Urgenţă "Prof. Dr. N. Oblu" Iaşi;
45.Spitalul Clinic "Dr. C. I. Parhon" Iaşi;
46.Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Iaşi;
47.Spitalul Clinic de Boli Infecţioase "Sfânta Parascheva" Iaşi;
48.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Ilfov;
49.Spitalul Judeţean de Urgenţă "Dr. C. Opriş" Baia Mare;
50.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Drobeta-Turnu Severin;
51.Spitalul Clinic Judeţean Mureş;
52.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Piatra-Neamţ;
53.Spitalul Municipal Roman;
54.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Slatina;
55.Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti;
56.Spitalul de Pediatrie Ploieşti;
57.Spitalul de Obstetrică-Ginecologie Ploieşti;
58.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Zalău;
59.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Satu Mare;
60.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu;
61.Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu;
62.Spitalul Judeţean de Urgenţă "Sf. Ioan cel Nou" Suceava;
63.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Alexandria;
64.Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii "L. Turcanu" Timişoara;
65.Spitalul Clinic Municipal de Urgenţă Timişoara;
66.Spitalul Municipal "Dr. Teodor Andrei" Lugoj;
67.Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr. Victor Babeş" Timişoara;
68.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Tulcea;
69.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Râmnicu Vâlcea;
70.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Vaslui;
71.Spitalul Municipal "Elena Beldiman" Bârlad;
72.Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti;
73.Institutul Clinic Fundeni;
74.Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare "Prof. Dr. C.C. Iliescu" Bucureşti;
75.Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti;
76.Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii "Grigore Alexandrescu" Bucureşti;
77.Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii "M. S. Curie" Bucureşti;
78.Spitalul Clinic de Urgenţă "Sfântul Ioan", inclusiv Maternitatea Bucur;
79.Spitalul Clinic de Urgenţă "Sf. Pantelimon" Bucureşti;
80.Spitalul Clinic de Urgenţă "Bagdasar Arseni" Bucureşti;
81.Spitalul Clinic de Urgenţă Chirurgie Plastică Reparatorie şi Arşi Bucureşti;
82.Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Prof. Dr. A. Rusescu" Bucureşti;
83.Institutul de Pneumoftiziologie "Marius Nasta" Bucureşti;
84.Institutul Naţional de Boli Infecţioase "Prof. dr. M. Balş" Bucureşti;
85.Institutul Naţional de Neurologie şi Boli Neurovasculare Bucureşti;
86.Institutul Oncologic "Prof. Dr. Al. Trestioreanu" Bucureşti;
87.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca;
88.Institutului Inimii de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare "N. Stăncioiu" Cluj-Napoca;
89.Institutul Regional de Gastroenterologie-Hepatologie "Prof. Dr. O. Fodor" Cluj-Napoca;
90.Institutul Oncologic "Prof. dr. Ion Chiricuţă" Cluj-Napoca;
91.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova;
92.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă "Sfântul Spiridon" Iaşi;
93.Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. Dr. G. I. M. Georgescu" Iaşi;
94.Institutul Regional Oncologic Iaşi;
95.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş;
96.Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş;
97.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Timişoara;
98.Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara;
99.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă "Sfântul Pantelimon" Focşani;
b)structuri terapie intensivă nou-născuţi:
1.Spitalul Judeţean de Urgenţă Bacău;
2.Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie Oradea;
3.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov;
4.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca;
5.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova;
6.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă "Sf. Apostol Andrei" Galaţi;
7.Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie "Cuza Vodă" Iaşi
8.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş;
9.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu;
10.Spitalul Judeţean de Urgenţă "Sf. Ioan cel Nou" Suceava;
11.Spitalul Clinic Municipal de Urgenţă Timişoara;
12.Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Timişoara;
13.Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului Alfred Rusescu;
14.Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie "Prof. Dr. Panait Sîrbu";
15.Spitalul Clinic de Obstetrică şi Ginecologie Filantropia - Bucureşti;
16.Spitalul Clinic de Urgenţă "Sf. Pantelimon" Bucureşti;
17.Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii "Grigore Alexandrescu" Bucureşti;
18.Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii "M. S. Curie" Bucureşti;
19.Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti;
20.Spitalul Clinic "Dr. I. Cantacuzino" Bucureşti;
21.Spitalul Clinic de Urgenţă "Sfântul Ioan" - Maternitatea Bucur;
22.Spitalul de Obstetrică-Ginecologie "Dr. I. A. Sbarcea".
Art. 25
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi spitalele care derulează AP-ATI, indiferent de subordonare, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 26
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 27
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 28
La data publicării prezentului ordin, Ordinul ministrului sănătăţii nr. 850/2013 privind aprobarea Normelor tehnice de finanţare şi realizare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile de ATI, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 435 din 17 iulie 2013, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
-****-

p. Ministrul sănătăţii,

Dorel Săndesc,

secretar de stat

Pentru a vizualiza Monitorul Oficial 245 bis apăsaţi aici. În cazul în care nu aveţi cont iDrept, vă rugăm să apăsaţi butonul Cont nou din drepta sus a ecranului şi să urmaţi paşii necesari.
ANEXA nr. 1: CONTRACT pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-ATI nr. ..... din ..........
CAPITOLUL 1: Părţile contractante
1.1.Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ........./Municipiului Bucureşti, cu sediul în municipiul/oraşul ................, str. ........... nr. ....., judeţul/sectorul ................, telefon ........., fax ........., reprezentată prin director executiv .....................,
şi
1.2.Unitatea sanitară ................. cu sediul în .................., str. ............. nr. ....., telefon ........., fax ........., reprezentată prin ................., având Actul de înfiinţare/organizare nr. ......., Autorizaţia sanitară de funcţionare nr. ......., Dovada de evaluare nr. ......., codul fiscal .......... şi contul nr. ....... deschis la Trezoreria Statului sau contul nr. ....... deschis la Banca .........., Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata contractului de furnizare servicii medicale spitaliceşti.
CAPITOLUL 2: Obiectul contractului
2.1.Obiectul prezentului contract îl constituie desfăşurarea acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI (AP-ATI), finanţat din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. ...../2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI.
CAPITOLUL 3: Durata contractului
3.1.Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de .......... .
3.2.Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul părţilor.
CAPITOLUL 4: Obligaţiile părţilor
4.1.Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti are următoarele obligaţii:
a)centralizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual indicatorii specifici AP-ATI raportaţi de unităţile sanitare/instituţiile publice în condiţiile Ordinului ministrului sănătăţii nr. ...../2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI;
b)transmite Serviciului Medicină de Urgenţă, trimestrial şi anual, în primele 20 de zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii prevăzuţi în cadrul AP-ATI, centralizaţi în conformitate cu prevederile lit. a);
c)monitorizează modul de derulare a AP-ATI;
d)verifică organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor AP-ATI, pe bază de cod numeric personal, de către unităţile de specialitate care derulează AP-ATI, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
e)întocmeşte un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii din unităţile sanitare/instituţiile care derulează AP-ATI; raportul de activitate centralizat cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-ATI, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în Ordinului ministrului sănătăţii nr. ...../2015, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-ATI;
f)transmite Serviciului Medicină de Urgenţă, până la sfârşitul lunii următoare celei încheierii trimestrului pentru care se face raportarea, raportul de activitate prevăzut la lit. e);
g)transmite Serviciului Medicină de Urgenţă, până la data de 15 iulie a anului curent, fundamentarea necesarului de resurse pentru anul următor.
4.2.Obligaţiile direcţiilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti prevăzute la pct. 4.1. se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii.
4.3.Pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-ATI din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, unităţile sanitare au următoarele obligaţii:
a)să asigure buna desfăşurare a activităţilor prevăzute în cadrul AP-ATI, în concordanţă cu actele normative în vigoare;
b)să se asigure că serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calităţii în prevederile legale privind calitatea asistenţei medicale, elaborate în condiţiile legii;
c)să asigure tratamentul adecvat şi recomandarea dispozitivelor medicale conform reglementărilor în vigoare;
d)să utilizeze fondurile primite pentru AP-ATI, potrivit destinaţiei acestora;
e)să dispună măsuri pentru gestionarea eficientă a mijloacelor materiale şi băneşti;
f)să organizeze şi să conducă, prin directorul financiar contabil, evidenţele tehnico-operative, precum şi evidenţele contabile ale cheltuielilor pentru AP-ATI şi pe paragrafele şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât pentru bugetul aprobat, cât şi în execuţie;
g)să efectueze, în condiţiile legii, achiziţia bunurilor necesare pentru realizarea obiectivelor şi activităţilor cuprinse în AP-ATI;
h)să organizeze evidenţa beneficiarilor AP-ATI prin înregistrarea la nivel de pacient, în format electronic, a următorului set minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu AP-ATI, medicul curant (cod parafă), bunurile acordate, cantitatea şi valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor;
i)să dispună măsuri pentru respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
j)să deţină autorizaţie pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea AP-ATI, emisă, în condiţiile legii, de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;
k)să transmită direcţiei de sănătate publică, atât în format electronic, cât şi pe suport hârtie, raportările lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind sumele utilizate pentru AP-ATI, precum şi indicatorii realizaţi, răspunzând de exactitatea şi realitatea atât a datelor raportate pentru justificarea plăţii contravalorii facturii pentru bunurile acordate în cadrul AP-ATI în luna precedentă, cât şi a indicatorilor raportaţi;
l)să cuprindă sumele contractate pentru AP-ATI în bugetul de venituri şi cheltuieli şi să îl aprobe odată cu acesta, în condiţiile legii;
m)să transmită direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti orice alte date referitoare la AP-ATI şi să răspundă de exactitatea şi realitatea datelor raportate;
n)să transmită trimestrial, până la data de 20 a lunii următoare încheierii trimestrului, direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti raportul de activitate întocmit de coordonatorul AP-ATI din cadrul unităţii sanitare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
o)să înregistreze, să stocheze, să prelucreze şi să transmită informaţiile legate de AP-ATI, conform prevederilor legale în vigoare;
p)să dispună măsurile necesare în vederea asigurării realizării obiectivelor AP-ATI;
q)să raporteze corect şi la timp datele către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti;
r)să transmită direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, cuprinzând indicatorii fizici şi de eficienţă, precum şi valoarea bunurilor acordate în cadrul AP-ATI în perioada pentru care se face raportarea;
s)să asigure publicarea pe site-ul propriu a bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi a execuţiei bugetare înregistrate pe parcursul derulării AP-ATI, detaliat;
t)să asigure organizarea permanenţei activităţii în secţiile anestezie şi terapie intensivă, conform reglementărilor legale.
4.4.Obligaţiile unităţilor sanitare prevăzute la pct. 4.3. se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, precum şi prin personalul implicat în realizarea activităţii programelor naţionale AP-ATI, în limitele competenţelor, potrivit legii.
CAPITOLUL 5: Valoarea contractului
5.1.Valoarea contractului în anul .......... este de .............. lei.
CAPITOLUL 6: Decontarea contravalorii bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-ATI
6.1.Decontarea contravalorii bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-ATI se realizează în limita sumelor disponibile cu această destinaţie, în ordine cronologică, în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru bunurile realizate conform contractului încheiat.
6.2.În vederea decontării contravalorii bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP- ATI, unitatea sanitară prezintă în primele 15 zile lucrătoare ale lunii curente următoarele documente:
a)cererea justificativă, întocmită conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezentul contract;
b)decontul pentru luna precedentă, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul contract;
c)copiile facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor acordate în perioada pentru care se face raportarea;
d)copii ale ordinelor de plată (cu viza trezoreriei) cu care s-a efectuat plata contravalorii facturilor pentru bunurile decontate în luna precedentă celei pentru care se solicită decontarea.
6.3.Cheltuielile angajate în cadrul prevederilor bugetare aprobate în anul precedent şi rămase neplătite până la data încheierii prezentului contract vor fi plătite în condiţiile prevăzute la pct. 6.1.
CAPITOLUL 7:
7.Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti analizează indicatorii prezentaţi din decont, precum şi gradul şi modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi decontează, în limita sumei prevăzute în prezentul contract, în termenul şi condiţiile prevăzute la pct. 6.2., sumele facturate de unitatea sanitară, pentru bunurile acordate, pentru luna precedentă.
CAPITOLUL 8: Răspunderea contractuală
8.1.Managerul, inclusiv managerul interimar, răspunde de îndeplinirea obligaţiilor contractuale ale unităţii sanitare, aşa cum sunt prevăzute la pct. 4.3.
8.2.Personalul implicat în realizarea activităţilor prevăzute în AP-ATI are următoarele obligaţii:
8.2.1.coordonatorul AP-ATI:
a)răspunde de utilizarea fondurilor primite pentru derularea AP-ATI, potrivit destinaţiei stabilite pentru acesta;
b)răspunde de organizarea evidenţei beneficiarilor AP-ATI, pe baza setului minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu programul, medicul curant (cod parafă), bunurile acordate, cantitatea şi valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor;
c)dispune măsurile necesare aplicării metodologiei AP-ATI, în vederea asigurării îndeplinirii obiectivelor prevăzute în acesta;
d)răspunde de desfăşurarea activităţilor prevăzute în cadrul AP-ATI, în conformitate cu prevederile în vigoare;
e)răspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la timp a datelor cu caracter medical către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;
f)se asigură că produsele medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calităţii în prevederile legale normele privind calitatea produselor medicale, elaborate în condiţiile legii;
g)răspunde de respectarea prevederilor legale referitoare la recomandarea dispozitivelor medicale şi la modul de acordare a tratamentului, în cadrul AP-ATI;
8.2.2.contabilul-şef al unităţii sanitare:
a)răspunde de modul de organizare a evidenţei tehnico-operative;
b)răspunde de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
c)răspunde de exactitatea şi realitatea datelor raportate, la termenele stabilite;
d)asigură efectuarea plăţilor către furnizorii de bunuri contractate de unitatea sanitară pentru realizarea activităţilor prevăzute în AP-ATI finanţat din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, în baza documentelor justificative legal întocmite;
e)verifică documentele justificative prevăzute la pct. 6.2 prezentate de unitatea sanitară în vederea decontării pentru activităţile prevăzute în AP-ATI finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii;
f)organizează şi conduce evidenţa contabilă a cheltuielilor pentru AP-ATI, pe paragrafele şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în cadrul bugetului aprobat, cât şi în execuţia acestuia;
g)răspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la timp a datelor cu caracter financiar către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
h)are obligaţia să cuprindă sumele contractate pentru AP-ATI în bugetul de venituri şi cheltuieli, pe care îl supune aprobării, în condiţiile legii.
CAPITOLUL 9:
9.Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti controlează trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate şi analizează indicatorii prezentaţi.
CAPITOLUL 10:
10.Controlul prevăzut la pct. 9 efectuat de către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti va urmări, fără a se limita la acestea, următoarele:
a)respectarea reglementărilor legale în vigoare;
b)existenţa unor disfuncţionalităţi în derularea AP-ATI;
c)încadrarea în sumele contractate pe program;
d)dacă fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite;
e)dacă au fost realizate obiectivele AP-ATI;
f)respectarea de către persoanele implicate a responsabilităţilor stabilite;
g)realitatea şi exactitatea datelor înregistrate şi raportate;
h)stocurile de materiale sanitare specifice comparativ cu consumul mediu lunar.
CAPITOLUL 11:
11.Neprezentarea de către unitatea sanitară a documentelor prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii nr. ...../2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI, atrage amânarea decontării până la următoarea perioadă de raportare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
11.1.În cazul în care direcţia de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de către unitatea sanitară de natură a prejudicia grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia.
11.2.Prevederile pct. 11.1. nu sunt de natură a înlătura obligaţiile anterioare deja scadente şi neonorate ale părţilor.
CAPITOLUL 12: Soluţionarea litigiilor
12.1.Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. În situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente.
CAPITOLUL 13: Clauze speciale
13.1.Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin actele normative în materie care intră în vigoare ulterior datei la care s-a încheiat prezentul contract, au fost aprobate modificări în volumul, structura sau bugetul AP-ATI, pe parcursul derulării acestuia.
13.2.Dacă o clauză a acestui contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului.
CAPITOLUL 14: Forţa majoră
14.1.Orice împrejurare de fapt independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul prezentei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
14.2.Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
14.3.Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea la termen.
14.4.În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
CAPITOLUL 15: Dispoziţii finale
15.1.Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părţi, prin act adiţional.
15.2.În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător, prin act adiţional semnat de ambele părţi.
15.3.Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilităţii acestuia poate fi făcută numai cu acordul părţilor.
Prezentul contract s-a încheiat astăzi, .................., în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi se completează conform prevederilor legale în vigoare.

DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A JUDEŢULUI ........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

UNITATEA SANITARĂ

..................

Director executiv,

..................

MANAGER,

..................

Director adjunct executiv economic,

..................

Director adjunct executiv economic,

..................

 

Director medical,

..................

Avizat:

Biroul/Compartimentul juridic

..................

Avizat:

Biroul/Compartimentul juridic

..................

ANEXA nr. 11: CERERE JUSTIFICATIVĂ în vederea decontării bunurilor acordate în luna ...../anul ......... în cadrul AP-ATI
(1)_

UNITATEA SANITARĂ

SPITALUL ..................

Nr. ........ din ..................

DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A JUDEŢULUI ........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Nr. ........ din ..................

Către
Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ........./Municipiului Bucureşti
1.Sold iniţial = ......... mii lei
2.Suma decontată de Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ........./Municipiului Bucureşti în luna precedentă = ......... mii lei
3.Suma achitată de spital furnizorilor pentru bunurile acordate în cadrul AP-ATI în luna precedentă = ......... mii lei
4.Gradul de utilizare a sumelor decontate în cadrul AP-ATI în luna precedentă rând 3/rând 1 + rând 2 * 100 = .... %
5.Suma rămasă neutilizată la finele lunii precedente (1 + 2 - 3) = ......... mii lei
6.Suma necesar a fi decontată în luna în curs = ......... mii lei
Manager,
.................
Director financiar-contabil,
.................
(2)NOTĂ:
a)Cererea justificativă întocmită de unitatea sanitară pentru luna curentă va fi însoţită de copia facturii emise de furnizor pentru bunurile achiziţionate în cadrul AP-ATI în luna precedentă.
b)Cererea justificativă se va întocmi distinct, în două exemplare, din care un exemplar se va depune la Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ........./Municipiului Bucureşti în primele 5 zile lucrătoare ale lunii în curs pentru luna precedentă.
ANEXA nr. 12: DECONT privind utilizarea sumelor alocate de Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ........./Municipiului Bucureşti în luna ...../anul ......... pentru AP-ATI
I._
(1)_

UNITATEA SANITARĂ

SPITALUL ..................

Nr. ........ din ..................

DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A JUDEŢULUI ........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Nr. ........ din ..................

Către
Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ........./Municipiului Bucureşti
1.Număr de indicatori fizici realizaţi*): ................
2.Costul mediu/indicator fizic realizat**): ................ lei
3.Sumele achitate furnizorilor de materiale sanitare specifice aprovizionate în luna ...../anul .........: ................ lei
4.Nr./Data şi suma achitată conform documentelor justificative (copii ale ordinelor de plată):
4.1................. lei
4.2................ lei
4.3................. lei
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
Manager,
......................
Director financiar-contabil,
......................
(2)NOTĂ:
a)Decontul se întocmeşte lunar.
b)Decontul va fi însoţit de copia ordinelor de plată (cu viza trezoreriei) enumerate la pct. 4, de copia facturilor pentru materialele sanitare specifice, aprovizionate de spital, care fac obiectul plăţilor în luna pentru care se întocmeşte raportarea.
c)Decontul lunar se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se depune la Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ........./Municipiului Bucureşti în primele 10 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna precedentă.
II._
_______
*) Se vor menţiona distinct indicatorii fizici realizaţi prevăzuţi în Ordinului ministrului sănătăţii nr. ...../2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI.
**) Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi; în cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acţiune.
ANEXA nr. 2: Cerere de finanţare fundamentată
I._
(1)_
Unitatea*) ............... Judeţul ...........
Cererea de finanţare fundamentată pentru AP-ATI pentru luna .....
Sursa de finanţare: ..................**)
Nr. ....... din .........
Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
A - Sume finanţate (cumulat de la 1 ianuarie, inclusiv luna curentă)***)
B - Plăţi efectuate (cumulat de la 1 ianuarie până în ultima zi a lunii precedente celei pentru care se face solicitarea)***)
C - Gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior
D - Se acoperă din disponibil
E - Necesar de alimentat

AP-ATI

Prevedere bugetară aprobată pentru anul .......

A

B

C

Disponibil

Sume necesare pentru luna curentă

Total disponibil din cont rămas neutilizat la data solicitării, din care:

Se utilizează în luna pentru care se solicită finanţarea

Total necesar pentru luna curentă, din care:

D

E

-

0

1

2

3

4=3/2

5=2-3

6

7=8+9

8=6

9

TITLU CHELTUIELI

          

****)

..............

          
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor raportate.
a)_

Directorul executiv al direcţiei de sănătate publică

Numele şi prenumele .................

Semnătura .................

Director executiv adjunct economic

Numele şi prenumele .................

Semnătura .................

b)În situaţia în care cererea se întocmeşte de către alte unităţi sanitare/instituţii care implementează AP-ATI, aceasta se semnează de către conducerea instituţiei respective, precum şi de către persoana responsabilă cu AP-ATI în unitatea respectivă.
(2)NOTE:
1.Macheta se va completa distinct, pentru fiecare sursă de finanţare şi titlu de cheltuieli, cu încadrarea în bugetul aprobat.
2.Cererea de finanţare fundamentată se însoţeşte de cererea de finanţare detaliată pe tipuri de cheltuieli, prevăzută în anexa 3 şi borderoul centralizator, prevăzut în anexa 4.
3.Termenul maxim pentru transmiterea cererii de finanţare este data de 5 a lunii pentru care se solicită finanţarea.
II._
_______
*) Unitatea este, după caz:
a)direcţia de sănătate publică pentru AP-ATI implementate de unităţile din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale sau a instituţiilor cu reţea sanitară proprie;
b)spitale din subordinea Ministerului Sănătăţii care implementează AP-ATI.
**) Se consemnează sursa de finanţare "buget de stat" sau "venituri proprii - accize", după caz.
***) Pentru anul 2013 se vor înscrie plăţile efectuate şi sumele finanţate cumulat de la 1 mai 2013.
****) Se consemnează titlul de cheltuieli:
- "Bunuri şi servicii - AAPL" - pentru AP-ATI implementate de unităţile sanitare din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale;
- "Bunuri şi servicii - DSP" - pentru AP-ATI implementate de direcţiile de sănătate publică şi instituţii publice din subordinea Ministerului Sănătăţii;
- "Transferuri" - pentru programele naţionale de sănătate publică implementate de unităţile sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii.
ANEXA nr. 3: Cerere de finanţare detaliată pe tipuri de cheltuieli
I._
(1)_
Unitatea*) ............... Judeţul ...........
Cererea de finanţare detaliată pentru AP-ATI pentru luna .....
Sursa de finanţare: ..................**)
Nr. ....... din .........
- TITLU CHELTUIELI***) ..............
 

Natura cheltuielii (obiectul plăţii, conform listei materialelor sanitare de care beneficiază bolnavii prin AP-ATI)

Nr. şi data facturii fiscale

Suma

(mii lei)

Scadenţa de plată a facturii

Total mii lei

   

0

Furnizori neachitaţi din lunile anterioare - Total

Factura

Factura

.................

    

Furnizori neachitaţi din luna curentă - Total

Factura

Factura

.................

    

Sume necesare pentru luna pentru care se solicită credite bugetare - Total

Categoria de cheltuială

.................

.................

    
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor raportate.
a)_

Directorul executiv al direcţiei de sănătate publică

Numele şi prenumele .................

Semnătura .................

Director executiv adjunct economic

Numele şi prenumele .................

Semnătura .................

b)În situaţia în care cererea se întocmeşte de către alte unităţi sanitare/instituţii care implementează AP-ATI, aceasta se semnează de către conducerea instituţiei respective, precum şi de către persoana responsabilă cu AP-ATI în unitatea respectivă.
(2)NOTE:
1.Macheta se va completa distinct, pentru fiecare sursă de finanţare şi titlu de cheltuieli, cu încadrarea în bugetul aprobat.
2.Termenul maxim pentru transmiterea cererii de finanţare este data de 5 a lunii pentru care se solicită finanţarea.
II._
_______
*) Unitatea este, după caz:
a)direcţia de sănătate publică pentru AP-ATI implementate de unităţile din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale sau a instituţiilor cu reţea sanitară proprie;
b)spitale din subordinea Ministerului Sănătăţii care implementează AP-ATI.
**) Se consemnează sursa de finanţare "buget de stat" sau "venituri proprii - accize", după caz.
***) Se consemnează titlul de cheltuieli:
- "Bunuri şi servicii - AAPL" - pentru AP-ATI implementate de unităţile sanitare din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale;
- "Bunuri şi servicii - DSP" - pentru AP-ATI implementate de direcţiile de sănătate publică şi instituţii publice din subordinea Ministerului Sănătăţii;
- "Transferuri" - pentru programele naţionale de sănătate publică implementate de unităţile sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii.
ANEXA nr. 4: Borderou centralizator
Unitatea care derulează AP-ATI .................
Borderou centralizator nr. ......../data ................ cuprinzând documentele justificative ale ordonatorului secundar/terţiar de credite care însoţesc cererile de finanţare fundamentate pentru luna .....

Nr. crt.

Documentul

Termenele de plată a obligaţiilor

Suma solicitată de finanţat

Denumirea bunurilor/serviciilor achiziţionate

Felul*)

Seria

Numărul

Data emiterii

(ziua/luna/anul)

0

1

2

3

4

5

6

7

1

       

2

       

...

       

TOTAL

       
*) Se va menţiona numele documentului în conformitate cu legislaţia privind documentele financiar-contabile, precum şi în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare (de exemplu, factura fiscală, statul de plată, angajamente legale etc.)
Subsemnatul, ................, în calitate de persoană împuternicită de ordonatorul de credite, confirm pe propria răspundere că am realizat verificarea documentelor justificative menţionate în prezentul borderou centralizator şi, ca urmare a acestei verificări, confirm că sunt îndeplinite toate condiţiile de legalitate necesare în vederea vizării acestora pentru "BUN DE PLATĂ".
Semnătura persoanei împuternicite

Ordonatorul de credite,

......................

(numele în clar şi semnătura)

Coordonatorul AP-ATI,

......................

(numele în clar şi semnătura)

ANEXA nr. 5: Macheta de raportare a indicatorilor de evaluare (fizici şi de eficienţă)
(conform art. 24 alin. (1) lit. a) al Ordinului ministrului sănătăţii nr. ...../2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI).
Unitatea ................
Acţiuni prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI (AP-ATI)
Raportare pentru trimestrul*) .......
Nr. ........ din .................
Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
A - Plăţi efectuate în trimestrul de raportat (lei)
B - Plăţi efectuate cumulat de la începutul anului (lei)
C - Suma rămasă neutilizată de la începutul anului

AP-ATI

Prevedere bugetară anuală

(lei)

Finanţare primită în trimestrul de raportat

(lei)

Indicatori fizici realizaţi în trimestrul de raportat

Finanţare primită de la începutul anului

(lei)

Indicatori fizici realizaţi cumulat de la începutul anului

Cheltuiala efectivă realizată în trimestrul de raportat

(lei)

Cheltuiala efectivă realizată cumulat de la începutul anului

(lei)

Cost mediu realizat pe fiecare indicator fizic

(lei)

A

B

C

1

2

3

4

5

6

7

8

9=8/6

10

11

12=5-11

Numărul de pacienţi critici din secţiile ATI

           

Managerul unităţii care derulează AP-ATI**),

......................

Directorul financiar-contabil al unităţii sanitare**),

......................

Coordonatorul AP-ATI,

......................

Directorul executiv al direcţiei de sănătate publică***)

......................

Directorul executiv adjunct economic al direcţiei de sănătate publică***)

......................

_______
*) Raportarea se întocmeşte trimestrial şi anual.
**) Semnează raportările întocmite de unitatea sanitară pentru AP-ATI derulate la nivelul acesteia, pe care le transmit direcţiei de sănătate publică. Pentru unităţile sanitare aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii, raportările vor fi transmise
Serviciului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. ...../2015 privind
aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI.
***) Semnează raportările centralizate la nivelul judeţului pe care le transmit Serviciului medicină de urgenţă, în
conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. ...../2015 privind aprobarea modului de administrare,
finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI.
NOTĂ:
Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi.
În cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se fiecare acţiune.
Sumele care se găsesc în tabel se exprimă în lei.
ANEXA nr. 6: Formular de raportare lunară a numărului de pacienţi critici din secţiile ATI
Unitatea sanitară .................

Nr. crt.

CNP

Localitatea de domiciliu

Secţia de provenienţă

    
    
    
    
Lista beneficiarilor AP-ATI
Luna/anul ..............

Manager,

......................

Coordonator local,

......................

ANEXA nr. 7: Fişă individuală pacient
Formularul de raportare pentru pacienţii critici din secţiile ATI
(nu se transmite, se păstrează în secţia anestezie şi terapie intensivă; este destinat analizei medicale a complexităţii cazului şi tratamentului)
 

Indicator

Valoare

Format valoare

Unitatea

Denumire

 

Text

Unitatea

Cod

 

Text

A. Date pacient

   

A.1.

Numele pacient

 

Text

A.2.

Prenume pacient

 

Text

A.3.

CNP pacient

 

string 13 caractere numerice

A.4.

Nr. Foaie de Observaţie

 

număr întreg

A.5.

Data internării în secţia de ATI

 

data

A.6.

Data externării în secţia de ATI

 

data

A.7.

Diagnostic internare

 

politraumatism

A.8.

Diagnostic externare

 

Text

A.9.

Domiciliu pacient - Localitatea

 

Text (Siruta)

A.10.

Domiciliu pacient - Judeţ

 

Text (Siruta)

A.11.

Secţia de provenienţă

 

Text

B. Evaluare - determinări de laborator

   

B.4.

Markeri biologici de sepsis şi inflamaţie

 

da/nu

B.5.

Determinări de tip PCR

 

da/nu

C. Monitorizare

   

C.1.

Monitorizare simplă

 

da/nu

C.2.

Monitorizare complexă

  
 

a) PICCO

 

da/nu

 

b) Vigileo

 

da/nu

 

c) Swan-Ganz

 

da/nu

 

d) Presiunea intracraniană

 

da/nu

 

e) Presiunea intraabdominală

 

da/nu

 

f) LIDCCO

 

da/nu

 

g) Ecografie transtoracică

 

da/nu

 

h) Ecografie transesofagiană

 

da/nu

 

i) Presiunii intracraniene

 

da/nu

 

j) Presiunii intravezicale

 

da/nu

 

k) Funcţie, circulaţie şi oxigenare cerebrală

 

da/nu

 

Specificaţi metoda

 

text

 

l) Monitorizarea noninvazivă, continuă a hemoglobinei sanguine

 

da/nu

 

m) Monitorizarea continuă, dinamică a coagulării şi funcţiei plachetare

 

da/nu

D. Intervenţii

   

D.1.

Ventilaţie

 

da/nu

D.2.

Epuraţie extrarenală continuă

  
 

a) Hemodializă intermitentă

 

da/nu

 

b) Hemodiafiltrare

 

da/nu

 

c) Plasmafereză

 

da/nu

 

d) Hemodiafiltrare kit sepsis

 

da/nu

D.3.

Efectuarea tehnicilor de dializă hepatică

 

da/nu

D.4.

Tehnicilor de oxigenare extracorporeală sau eliminare extracorporeală a CO2

 

da/nu

D.5.

Cell-Saver

 

da/nu

D.6.

Asistare mecanică a circulaţiei

 

da/nu

E. Tratament

   

E.1. Tratamente cu cost ridicat

  

da/nu

 

(Novoseven, Complex protrombinic, Factori de coagulare etc.)

  
 

Se precizează tratamentul

 

text

ANEXA nr. 8: Macheta de raportare a execuţiei bugetare pentru AP-ATI
Acţiuni prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI
Unitatea care derulează AP-ATI*)/Direcţia de sănătate publică**) ..................
Raportare pentru***) ..................
Execuţia bugetară
Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
A - Plăţi efectuate în trimestrul de raportat (lei)
B - Plăţi efectuate cumulat de la începutul anului (lei)

Nr. crt.

Titlul bugetar

Buget de stat

Venituri proprii

Prevedere bugetară anuală

(lei)

Finanţare primită în trimestrul de raportat

(lei)

Finanţare primită de la începutul anului

(lei)

A

B

Prevedere bugetară anuală

(lei)

Finanţare primită în trimestrul de raportat

(lei)

Finanţare primită de la începutul anului

(lei)

A

B

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

1

Total, din care:

          

1.1

Bunuri şi servicii, din care:

          

1.1.1

Bunuri şi servicii AAPL

          

1.1.2

Bunuri şi servicii DSP

          

1.2

Transferuri

          
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor raportate.

Managerul unităţii care derulează AP-ATI*),

......................

Directorul financiar-contabil al unităţii sanitare*),

......................

Coordonatorul local,

......................

Directorul executiv al direcţiei de sănătate publică**)

......................

Directorul executiv adjunct economic al direcţiei de sănătate publică**)

......................

_______
*) Semnează raportările întocmite de unitatea sanitară pentru AP-ATI derulate la nivelul acesteia, pe care le transmit direcţiei de sănătate publică. Pentru unităţile sanitare aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii, raportările vor fi transmise Serviciului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. ...../2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI.
**) Semnează raportările centralizate la nivelul judeţului pe care le transmit Serviciului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. ...../2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI.
***) Raportarea se întocmeşte trimestrial şi anual.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 245 bis din data de 9 aprilie 2015