ORDIN nr. 1571 din 26 octombrie 2012 pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 17/2011 privind controlul calităţii în domeniul securităţii aviaţiei civile
În temeiul prevederilor art. 4 lit. f) şi i) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, al prevederilor art. 8, al celor ale art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2011 privind controlul calităţii în domeniul securităţii aviaţiei civile, aprobată cu modificări prin Legea nr. 149/2012, şi al celor ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
Art. 1
(1)Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, autoritate competentă în domeniul securităţii aviaţiei civile responsabilă cu coordonarea şi monitorizarea aplicării standardelor de bază comune stabilite de Regulamentul (CE) nr. 300/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2008 privind norme comune în domeniul securităţii aviaţiei civile şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.320/2002, precum şi cu dezvoltarea, punerea în aplicare şi menţinerea programului naţional de securitate a aviaţiei civile, desemnează Direcţia securitate aeronautică din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii ca structura cu responsabilităţi în domeniul securităţii aviaţiei civile.
(2)Veniturile constituite din alocarea cuantumului sumei de 0,15 euro/pasager din tariful de securitate aeroportuară se virează în contul special dedicat 54TREZ7005003XXX000068, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, având ca titular Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
(3)Direcţia generală economică şi bugete din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii gestionează contul prevăzut la alin. (2).
Art. 2
(1)Tariful de securitate aeroportuară cuprinde şi cuantumul sumei de 0,15 euro/pasager şi se aprobă conform prevederilor legale în vigoare.
(2)În vederea includerii cuantumului sumei de 0,15 euro/pasager, justificarea tarifului prevăzut la alin. (1) întocmită de administraţiile aeroporturilor civile din România trebuie să conţină o estimare a sumelor colectate lunar şi a sumelor totale, colectate anual, în funcţie de numărul estimat de pasageri îmbarcaţi pentru anul în care se va aplica tariful de securitate aeroportuară.
(3)Justificarea prevăzută la alin. (2) se comunică Direcţiei securitate aeronautică în vederea emiterii avizului pentru aprobarea tarifului de securitate aeroportuară.
Art. 3
(1)În fiecare lună, în termen de 10 zile de la încheierea acesteia, administraţiile aeroporturilor civile din România calculează suma totală din cuantumul tarifului de securitate aeroportuară prevăzut la art. 2 alin. (1) colectată în luna în curs, întocmesc documentele financiar-bancare corespunzătoare şi o virează în contul prevăzut la art. 1 alin. (2) până cel târziu la data de 20 a lunii respective.
(2)Pentru confirmarea virării sumei prevăzute la alin. (1), în termen de 5 zile de la efectuarea plăţii, administraţiile aeroporturilor din România întocmesc şi transmit Direcţiei securitate aeronautică o situaţie întocmită conform tabelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
Art. 4
(1)Sumele colectate prin virarea cuantumului cotei de 0,15 euro/pasager din tariful de securitate aeroportuară constituie veniturile proprii ale Direcţiei securitate aeronautică din care se finanţează următoarele categorii de cheltuieli:
I.Cheltuieli cu bunuri şi servicii, constând în:
a)deplasări interne şi externe în interes de serviciu, în condiţiile legii, ale angajaţilor Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii care sunt auditori de securitate a aviaţiei civile sau care se pregătesc în sensul certificării lor ca auditori de securitate a aviaţiei civile, precum şi ale personalului care participă în activităţi suport ale Direcţiei securitate aeronautică;
b)pregătirea profesională a angajaţilor Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii care sunt auditori de securitate a aviaţiei civile sau care se pregătesc în sensul certificării lor ca auditori de securitate a aviaţiei civile;
c)bunuri de natura mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
d)alte cheltuieli necesare desfăşurării activităţii Direcţiei securitate aeronautică.
II.Cheltuieli de personal constând în plata indemnizaţiilor prevăzute la art. 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2011 privind controlul calităţii în securitatea aviaţiei civile, aprobată cu modificări prin Legea nr. 149/2012, cuvenite pentru efectuarea activităţilor de monitorizare a conformităţii pentru membrii echipei de audit, membrii echipei de inspecţie şi membrii echipei de test, cheltuieli salariale în bani şi contribuţii.
(2)Direcţia securitate aeronautică întocmeşte anual o estimare a veniturilor proprii constituite în conformitate cu prevederile alin. (1) şi a cheltuielilor, conform tabelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin, pe care o înaintează spre avizare Direcţiei generale economică şi bugete şi spre aprobare secretarului de stat coordonator al activităţii Direcţiei securitate aeronautică şi care va fi cuprinsă în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, aprobat în condiţiile legii.
(3)Estimarea veniturilor proprii constituite în conformitate cu prevederile alin. (1) şi a cheltuielilor poate fi modificată, în funcţie de necesităţi, urmându-se aceeaşi procedură ca cea prevăzută la alin. (2).
(4)Pentru anul 2012, Direcţia securitate aeronautică întocmeşte estimarea veniturilor proprii constituite în conformitate cu prevederile alin. (1) şi a cheltuielilor, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pe care o transmite spre avizare Direcţiei generale economică şi bugete şi spre aprobare secretarului de stat coordonator al activităţii Direcţiei securitate aeronautică pentru a fi cuprinsă în rectificarea bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pe anul 2012.
(5)Plăţile din contul prevăzut la art. 1 alin. (2) se vor efectua de către Direcţia generală economică şi bugete, în baza documentelor transmise de Direcţia securitate aeronautică avizate şi aprobate conform prevederilor legale.
(6)Excedentul anual rezultat se reportează în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
Art. 5
(1)Pentru efectuarea fiecărei activităţi de monitorizare a conformităţii, membrii echipei de audit, membrii echipei de inspecţie şi membrii echipei de test beneficiază de o indemnizaţie, după cum urmează:
a)7.000 de lei brut/persoană, în cazul activităţii de audit;
b)3.500 de lei brut/persoană, în cazul activităţii de inspecţie;
c)1.700 de lei brut/persoană, în cazul activităţii de test.
(2)Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (1) se face în baza referatului directorului Direcţiei securitate aeronautică.
(3)Referatul prevăzut la alin. (1) conţine datele de identificare ale persoanelor beneficiare ale indemnizaţiilor, suma cuvenită fiecărei persoane, activitatea efectuată, perioada efectuării activităţii şi data predării raportului activităţii efectuate.
(4)Perioada dintre data predării raportului activităţii efectuate şi data efectuării plăţii indemnizaţiilor nu va fi mai mare de 30 de zile.
(5)Direcţia generală economică şi bugete este responsabilă de reţinerea şi vărsarea la bugetul de stat a sumelor datorate de persoanele beneficiare ale indemnizaţiilor, ca taxe şi impozite legale. Sumele stabilite în acest sens vor fi alocate din contul prevăzut la art. 1 alin. (2),
Art. 6
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 7
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,

Răducu Valentin Preda,

secretar de stat

ANEXA nr. 1: TABEL Cuprinzând sumele virate în contul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 17/2011 privind controlul calităţii în domeniul securităţii aviaţiei civile

Luna

Număr de pasageri îmbarcaţi (pax)

Suma facturată de aeroport conform Ordonanţei Guvernului nr. 17/2011 - 0,15 euro/pasager - (euro/lei)

Curs valutar
(lei)

Suma încasată de aeroport
(lei)

Suma rămasă de încasat de aeroport
(lei)

Suma virată în contul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (lei)

Suma rămasă de virat în contul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii
(lei)

        
ANEXA nr. 2: Estimarea veniturilor şi cheltuielilor proprii ale Direcţiei securitate aeronautică
- model -

Titlu

Articol

Alineat

Denumire indicator

Valoare
(mii lei)

1

2

3

4

5

00.01

10

 

VENITURI PROPRII TOTAL VENITURI, din care:

 

00.02

  

1. Venituri curente

 

29.00

  

C. Venituri nefiscale

 

36.10

  

DIVERSE VENITURI

 
 

50

 

Alte venituri

 

84.10

  

CHELTUIELI TOTALE, din care:

 

01

  

CHELTUIELI CURENTE

 

10

  

Titlul I. CHELTUIELI DE PERSONAL, din care:

 
 

10.01

 

Cheltuieli salariale în bani

 
  

12

Indemnizaţii plătite unor persoane din afara structurii

 
  

13

Indemnizaţii de delegare

 
  

30

Alte drepturi salariale în bani

 
 

10.03

 

Contribuţii

 
  

01

Contribuţii de asigurările sociale de stat

 
  

02

Contribuţii de asigurările de şomaj

 
  

03

Contribuţii de asigurările sociale de sănătate

 
  

04

Contribuţii pentru asigurările de accidente de muncă

 
  

06

Fond de concedii şi indemnizaţii

 

20

  

Titlul II. BUNURI ŞI SERVICII, din care:

 
 

20.01

 

Bunuri şi servicii:

 
  

01

Furnituri de birou

 
  

05

Carburanţi şi lubrifianţi

 
  

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare

 
 

20.05

 

Bunuri de natura obiectelor de inventar

 
  

30

Alte obiecte de inventar

 
 

20.06

 

Deplasări, detaşări, transferări

 
  

01

Deplasări interne

 
  

02

Deplasări în străinătate

 
 

20.11

 

Cărţi, publicaţii, materiale documentare

 
 

20.13

 

Pregătire profesională

 
 

20.30

 

Alte cheltuieli

 
  

02

Protocol şi reprezentare

 
  

03

Prime de asigurare non-viaţă

 
  

30

Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii

 
   

CHELTUIELI DE CAPITAL

 

71

  

Titlul XII. ACTIVE NEFINANCIARE

 
 

71.01

 

Active fixe

 
  

02

Maşini, echipamente şi mijloace de transport

 
  

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

 
  

30

Alte active fixe

 
   

REZULTAT FINANCIAR

 
   

VENITURI TOTALE

 
   

CHELTUIELI TOTALE

 
   

a) Excedent

 
   

b) Deficit

 
   

c) Sold disponibil din anul precedent pentru acoperirea deficitului

 
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 735 din data de 31 octombrie 2012