ORDIN nr. 117 din 1 februarie 2016 pentru modificarea şi completarea Ordinului directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.738/2015 privind aprobarea termenelor pentru soluţionarea cererilor care au ca obiect furnizarea serviciilor de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate
Având în vedere prevederile art. 1 alin. (5) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor, nr. 39/2009 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate şi a taxei de autorizare pentru persoanele care realizează lucrări de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei,cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările ulterioare, coroborat cu art. 15 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.288/2012, cu modificările ulterioare,
directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.
Art. I
Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.738/2015 privind aprobarea termenelor pentru soluţionarea cererilor care au ca obiect furnizarea serviciilor de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 959 din 24 decembrie 2015, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.Titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ORDIN privind aprobarea termenelor de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate"
2.La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 1
(1) Se aprobă termenele de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate, conform listei prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin."
3.La articolul 1, alineatul (2) se abrogă.
4.La articolul 1, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) În cazul în care, printr-o singură cerere, sunt solicitate înscrieri succesive, încheierea de carte funciară se eliberează în termenul cel mai lung dintre termenele stabilite pentru serviciile solicitate. Dacă înscrierile succesive presupun şi intabularea dreptului de ipotecă convenţională sau a dreptului de ipotecă legală constituit în aplicarea Programului Prima Casă, încheierea de carte funciară se eliberează în termenul aferent încheierii de intabulare a dreptului de ipotecă."
5.Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 2
Termenele se calculează pe zile lucrătoare, ziua înregistrării cererii în registrul general de intrare neintrând în calculul acestora."
6.După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul (21), cu următorul cuprins:
"Art. 21
Prin excepţie de la prevederile art. 1 alin. (1), directorul oficiului teritorial poate stabili, prin decizie, termene mai scurte decât cele prevăzute în anexă, cu consultarea prealabilă a preşedintelui Camerei Notarilor Publici în a cărei rază de activitate este situat oficiul teritorial."
7.La articolul 3, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Termenele de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor în regim de urgenţă sunt cele prevăzute în anexă şi se calculează de la data achitării tarifului de urgenţă, situaţie în care ziua înregistrării intră în calculul termenului. Dovada achitării tarifului de urgenţă se înregistrează în Registrul genera: de intrare la cererea iniţială şi se ataşează la dosar de îndată. În cazul serviciilor de publicitate imobiliară solicitate prin intermediul notarilor publici, în ceea ce priveşte dovada achitării tarifului, rămân aplicabile prevederile Metodologiei de încasare şi virare a tarifelor de publicitate imobiliară de către notarii publici."
8.La articolul 3, alineatul (4) se abrogă.
9.Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 4
(1) Termenul de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor în regim normal este un termen fix, iar eliberarea acestora în regim normal se face la împlinirea termenului.
(2) Termenul de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor în regim de urgenţă este un termen maximal, iar eliberarea acestora în regim de urgenţă se poate face oricând în acest termen."
10.Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 5
Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage răspunderea în condiţiile legii."
11.Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,

Radu Codruţ Ştefănescu

ANEXĂ: LISTA privind termenele de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate
(- Anexa la Ordinul nr. 1.738/2015)

Nr. crt.

Grupe de servicii

Codul serviciului

Denumirea serviciului

Termen*)

(zile lucrătoare)

Termen în regim de urgenţă

(zile lucrătoare)

1.

Avize, recepţii şi furnizare date

1.1.

Avize şi recepţii

1.1.1.

Aviz începere lucrări

7

2

1.1.2.

Recepţie tehnică pentru lucrări de măsurători terestre/Recepţie tehnică pentru aplicaţie software de transformare a coordonatelor

15

5

1.1.3.

Recepţie lucrări fotogrammetrice

15

5

1.1.4.

Recepţia documentelor cartografice de uz public, care nu implică măsurători

30

10

1.2.

Furnizare date de cadastru, geodezie şi cartografie

1.2.1.

Înregistrări GNSS de la o staţie permanentă, cu anunţ prealabil cu 24 de ore

2

1

1.2.2.

Servicii poziţionare GNSS în timp real - ROMPOS

-

-

1.2.3.

Hărţi şi planuri cadastrale şi topografice tipărite

3

1

1.2.4.

Hărţi şi planuri cadastrale şi topografice digitale - raster

3

1

1.2.5.

Hărţi şi planuri cadastrale şi topografice digitale - vectorial

3

1

1.2.6.

Coordonate planimetrice, altimetrice şi 3D

3

1

1.2.7.

Copii certificate ale planurilor şi hărţilor

3

1

1.2.8.

Plan parcelar în format digital

3

1

1.2.9.

Plan parcelar analogic

3

1

1.2.10.

Ortofotoplan rezoluţie 0,5-2 m

3

1

1.2.11.

Ortofotoplan rezoluţie 0,1-0,4 m

3

1

1.2.12.

Aerofotograme

3

1

1.2.13.

Mozaic ortofotoplan rezoluţie 0,5-10 m

3

1

1.2.14.

Model numeric al terenului cu densitatea punctelor cuprinsă între 1-20 m

3

1

1.2.15.

Model numeric al terenului cu densitatea punctelor mai mică de 20 m

3

1

2.

Servicii de cadastru şi publicitate imobiliară

2.1.

Prima înregistrare a

imobilelor/unităţilor individuale

2.1.1.

Recepţie şi înfiinţare carte funciară

18

6

2.1.2.

Recepţie (nr. cadastral)

11

4

2.1.3.

Înfiinţare carte funciară

11

4

2.2.

Dezmembrare/Comasare

2.2.1.

Recepţie dezmembrare/comasare

7

3

2.2.2.

Înscriere dezmembrare/comasare în cartea funciară

7

3

2.2.3.

Dezmembrare pentru exproprieri

7

3

2.3.

Intabulare sau înscriere provizorie

2.3.1.

Drept de proprietate sau dezmembrăminte în favoarea persoanelor juridice

7

2

2.3.2.

Drept de proprietate sau dezmembrăminte în favoarea persoanelor fizice şi a cultelor religioase recunoscute în condiţiile legii

7

2

2.3.3.

Ipotecă/Privilegiu

2

1

2.3.4.

Imobile expropriate

7

2

2.4.

Notare

2.4.1.

Fuziune/Divizare

5

2

2.4.2.

Alte notări (inclusiv radierea)

4

2

2.5.

Rectificare

2.5.1.

Îndreptare eroare materială şi repoziţionare imobil

1

-

2.5.2.

Rectificare limite imobil şi modificare suprafaţă

15

5

2.5.3.

Reconstituire carte funciară

3

1

2.6.

Actualizare informaţii tehnice

2.6.1.

Înscriere construcţii

15

5

2.6.2.

Extindere sau desfiinţare construcţii şi actualizare categorie de folosinţă, destinaţie sau alte informaţii tehnice

15

5

2.7.

Consultare/Informare

2.7.1.

Consultare documente din arhivă

1

-

2.7.2.

Extras de carte funciară pentru informare

2

1

2.7.3.

Extras de carte funciară pentru autentificare

2

1

2.7.4.

Certificat de sarcini

4

2

2.7.5.

Copii certificate din mapa de acte şi cărţi funciare

2

1

2.7.6.

Certificat privind identificarea numărului topografic/cadastral şi de carte funciară după numele/denumirea proprietarului

10

3

2.7.7.

Extras din planul cadastral, pe ortofotoplan

3

1

2.7.8.

Eliberare duplicat

3

1

2.7.9.

Schimbarea certificatului de autorizare pentru persoane fizice/juridice/Emiterea certificatului de autorizare pentru geodezii cu drept de semnătură***)

9

3

2.7.10.

Extras de carte funciară pentru informare on-line**)

-

-

2.7.11.

Copie documente arhivă on-line**)

-

-

*) În situaţia prestării unor servicii pentru întreaga unitate administrativ-teritorială, termenele se vor prelungi la solicitarea oficiului teritorial, cu acordul Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.
**) Serviciile a căror plată se face prin aplicaţia E-payment şi care sunt înregistrate on-line se furnizează de îndată, dacă informaţia este disponibilă în mediul electronic.
***) Termenul se calculează de la data comunicării rezultatelor finale ale comisiei de autorizare, nu de la data înregistrării cererii de autorizare.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 92 din data de 8 februarie 2016