METODOLOGIE din 18 martie 2015 privind transferul personalului didactic auxiliar şi personalului nedidactic angajat în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat în anii 2015 şi 2016
Art. 1
În anii 2015 şi 2016, personalul didactic auxiliar şi nedidactic angajat în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, prin concurs sau examen, cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată poate fi transferat, în interesul învăţământului sau la cerere, între unităţile de învăţământ preuniversitar de stat.
Art. 2
Personalul didactic auxiliar şi nedidactic din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat poate fi transferat, la cerere sau în interesul învăţământului, de la o unitate de învăţământ la alta, la nivelul aceleiaşi unităţi administrativ-teritoriale (comună, oraş, municipiu, judeţ), pe un post/o funcţie pentru care salariatul îndeplineşte condiţiile specifice, după cum urmează:
a)
transferul în interesul învăţământului se realizează la cererea directorului unităţii care solicită transferul, în baza hotărârii consiliului de administraţie al acesteia, numai cu aprobarea prealabilă a consiliului de administraţie al unităţii la care este angajat şi numai cu acordul scris al salariatului solicitat;
b)
transferul la cerere se realizează pe baza cererii salariatului însoţite de acordul prealabil al consiliului de administraţie al unităţii unde se solicită transferul şi în baza acordului consiliului de administraţie al unităţii al cărui angajat este.
Art. 3
(1)
Transferul personalului didactic auxiliar şi nedidactic se poate face numai pe un post vacant/o funcţie vacantă pe perioadă nedeterminată.
(2)
Transferul personalului didactic auxiliar şi nedidactic se poate face inclusiv pe fracţiune/fracţiuni de post/funcţie didactic(ă) auxiliar(ă) sau nedidactic(ă).
Art. 4
Personalul didactic auxiliar din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat poate fi transferat pe un post/funcţie didactic(ă) auxiliar(ă) pentru care îndeplineşte condiţiile specifice. Personalul nedidactic din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat poate fi transferat pe un post nedidactic pentru care îndeplineşte condiţiile specifice. În mod excepţional, personalul nedidactic din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat poate fi transferat pe un post/o funcţie didactic(ă) pentru care îndeplineşte condiţiile specifice numai în măsura în care a ocupat anterior un post/o funcţie de natura celui/celei pentru care se solicită transferul.
Art. 5
(1)
Transferul personalului didactic auxiliar şi nedidactic se poate face numai între unităţile de învăţământ preuniversitar de stat care au personal încadrat peste necesar şi unităţile de învăţământ preuniversitar de stat care au deficit de personal. Aceste unităţi de învăţământ se stabilesc de către consiliile de administraţie ale inspectoratelor şcolare. Inspectoratele şcolare analizează situaţia unităţilor de învăţământ care au posturi didactice auxiliare şi nedidactice peste necesar sau în deficit, centralizează situaţia posturilor, o aprobă în consiliile de administraţie şi o afişează pe site-ul propriu şi la sediu, la loc vizibil.
(2)
Transferul personalului didactic auxiliar şi nedidactic se poate face astfel:
a)
de pe o funcţie de execuţie pe o altă funcţie de execuţie;
b)
de pe o funcţie de conducere pe o funcţie de execuţie;
c)
de pe o funcţie de conducere pe o funcţie de conducere.
(3)
După finalizarea transferului, postul rămas vacant din unitatea de învăţământ de la care s-a efectuat transferul se reduce.
(4)
Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (1), transferul personalului didactic auxiliar şi nedidactic se poate realiza şi între persoane care ocupă funcţii echivalente, îndeplinind aceleaşi condiţii de ocupare a acestora, sau pentru apropriere de domiciliu. În această din urmă situaţie, postul vacant din unitatea de învăţământ de la care s-a efectuat transferul nu se reduce.
Art. 6
(1)
Procedura de transfer în interesul învăţământului este următoarea:
1.
Directorul unităţii de învăţământ care are deficit de personal didactic auxiliar şi/sau personal nedidactic, în baza hotărârii consiliului de administraţie, solicită unităţii de învăţământ care are personal încadrat peste necesar transferarea în interesul învăţământului a unuia/unora dintre salariaţii acesteia, care îndeplineşte/îndeplinesc condiţiile specifice postului/posturilor pentru care se solicită transferul. Cererea este însoţită de hotărârea consiliului de administraţie al unităţii, de individualizarea postului/posturilor deficitar/deficitare şi de condiţiile specifice care trebuie îndeplinite pentru ocuparea acestuia/acestora.
2.
Directorul unităţii de învăţământ care are personal încadrat peste necesar, în baza hotărârii consiliului de administraţie al unităţii, stabileşte salariatul/salariaţii care îndeplineşte/îndeplinesc condiţiile specifice în vederea transferului în interesul învăţământului şi îi/le solicită acordul scris în vederea transferului. Refuzul motivat al salariatului sau, după caz, al salariaţilor de a accepta transferul în interesul învăţământului se analizează în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ.
3.
În baza acordului scris al salariatului, directorul unităţii de învăţământ al cărei salariat este acesta emite decizia de transfer în interesul învăţământului şi dispune încetarea contractului individual de muncă, prin acordul părţilor, în conformitate cu dispoziţiile art. 55 lit. b) din Legea nr.
53/2003
-
Codul muncii
, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, înregistrând încetarea contractului individual de muncă în registrul general de evidenţă a salariaţilor, în conformitate cu dispoziţiile art. 3 alin. (2) lit. i) şi art. 4 alin. (1) lit. d) din Hotărârea Guvernului nr.
500/2011
privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, cu modificările ulterioare. În cazul transferului mai multor salariaţi, directorul unităţii de învăţământ emite decizie de transfer în interesul învăţământul, pentru fiecare salariat transferat.
4.
În baza deciziei de transfer, transmisă unităţii la care se realizează transferul cu cel puţin două zile lucrătoare anterior începerii activităţii, directorul acesteia emite decizia de angajare pe post a salariatului transferat şi încheie contractul individual de muncă pe durată nedeterminată cu cel puţin o zi lucrătoare anterior începerii activităţii. Contractul individual de muncă se înregistrează în registrul general de evidenţă a salariaţilor, cu respectarea dispoziţiilor art. 3 alin. (2) lit. b) şi art. 4 alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr.
500/2011
, cu modificările ulterioare. În cazul transferului mai multor salariaţi, directorul unităţii de învăţământ emite decizie de angajare pe post pentru fiecare salariat transferat şi încheie contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu fiecare salariat.
5.
În ziua începerii activităţii la unitatea la care s-a transferat, angajatul depune la secretariatul acesteia următoarele documente:
- copia actului de identitate;
- documente care atestă nivelul studiilor şi/sau efectuarea unor specializări, în copii certificate pentru conformitate cu originalul;
- documente prin care se atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului, în copii certificate pentru conformitate cu originalul;
- documente care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copii certificate pentru conformitate cu originalul;
- adeverinţă medicală care atestă starea de sănătate corespunzătoare ocupării postului, eliberată cu cel mult 6 luni anterior transferării, în original.
6.
În termen de 30 de zile calendaristice, salariatul va depune la secretariatul unităţii de învăţământ unde s-a transferat cazierul judiciar.
(2)
Procedura de transfer la cerere este următoarea:
1.
Salariatul interesat de ocuparea unui post/unei funcţii prin transfer depune la unitatea de învăţământ la care este angajat şi care are excedent de personal o cerere pentru obţinerea acordului de principiu al consiliului de administraţie în vederea transferului la o altă unitate.
2.
După obţinerea acordului prevăzut la pct. 1, salariatul în cauză depune la unitatea de învăţământ care are deficit de personal o cerere în care menţionează postul/funcţia solicitat/solicitată, însoţită de următoarele documente:
- copia actului de identitate;
- acordul de principiu al consiliului de administraţie al unităţii la care este angajat;
- documente care atestă nivelul studiilor şi/sau efectuarea unor specializări, în copii certificate pentru conformitate cu originalul;
- documente prin care se atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului, în copii certificate pentru conformitate cu originalul;
- documente care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copii certificate pentru conformitate cu originalul;
- adeverinţă medicală care atestă starea de sănătate corespunzătoare ocupării postului, eliberată cu cel mult 6 luni anterior transferării, în original;
- cazierul judiciar.
3.
Directorul unităţii de învăţământ care are deficit de personal didactic auxiliar şi/sau personal nedidactic supune aprobării consiliului de administraţie cererea de transfer.
4.
În baza hotărârii consiliului de administraţie, directorul unităţii de învăţământ care are deficit de personal solicită unităţii de învăţământ care are personal încadrat peste necesar emiterea deciziei de transfer pentru salariatul solicitant. Cererea este însoţită de hotărârea consiliului de administraţie al unităţii cu deficit de personal, cu indicarea postului pentru care este aprobat transferul.
5.
Directorul unităţii de învăţământ la care este încadrat salariatul, în baza solicitării primite, emite decizia de transfer la cerere şi dispune încetarea contractului individual de muncă, prin acordul părţilor, în conformitate cu dispoziţiile art. 55 lit. b) din Legea nr.
53/2003
, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, înregistrând încetarea contractului individual de muncă în registrul general de evidenţă a salariaţilor, în conformitate cu dispoziţiile art. 3 alin. (2) lit. i) şi art. 4 alin. (1) lit. d) din Hotărârea Guvernului nr.
500/2011
, cu modificările ulterioare.
6.
În baza deciziei de transfer, transmisă unităţii la care se transferă cu cel puţin două zile lucrătoare anterior începerii activităţii, directorul unităţii de învăţământ la care se realizează transferul emite decizia de angajare pe post a salariatului transferat şi încheie contractul individual de muncă pe durată nedeterminată cu cel puţin o zi lucrătoare anterior începerii activităţii. Contractul individual de muncă se înregistrează în registrul general de evidenţă a salariaţilor, cu respectarea dispoziţiilor art. 3 alin. (2) lit. b) şi art. 4 alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr.
500/2011
, cu modificările ulterioare.
(3)
Procedura prevăzută la alin. (2) se aplică în mod corespunzător şi transferului reglementat de art. 5 alin. (4).
(4)
Finalizarea procedurii de transfer în interesul învăţământului sau la cerere se comunică în scris inspectoratului şcolar de către ambele unităţi de învăţământ.
Art. 7
Inspectoratele şcolare verifică respectarea de către unităţile de învăţământ implicate în transferul personalului didactic auxiliar şi nedidactic a condiţiilor privind încadrarea în bugetul aprobat şi în numărul de posturi alocat judeţului/municipiului Bucureşti.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 196 din data de 24 martie 2015