Nr. crt. | Indicatori | Nivel de evaluare |
5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
1. | Cunoştinţe profesionale şi abilităţi practice | Dovedeşte excelente cunoştinţe profesionale teoretice şi deprinderi practice pentru activităţile specifice funcţiei, precum şi în domenii conexe; obţine constant rezultate foarte bune la verificările de specialitate şi la executarea şedinţelor de tragere; contribuie la elaborarea unor lucrări de specialitate. | Dovedeşte foarte bune cunoştinţe profesionale teoretice şi deprinderi practice pentru activităţile 16, 17 specifice funcţiei; obţine constant rezultate foarte bune la verificările de specialitate şi la executarea şedinţelor de tragere. | Dovedeşte bune cunoştinţe profesionale teoretice şi deprinderi practice pentru activităţile specifice funcţiei; obţine rezultate bune la verificările de specialitate şi la executarea şedinţelor de tragere. | Dovedeşte minime cunoştinţe profesionale teoretice şi deprinderi practice pentru activităţile specifice funcţiei; nu obţine constant rezultate bune la verificările de specialitate şi la executarea şedinţelor de tragere. | Dovedeşte insuficiente cunoştinţe profesionale teoretice şi deprinderi practice pentru activităţile specifice funcţiei; obţine constant rezultate inferioare la verificările de specialitate şi la executarea şedinţelor de tragere. |
| | | | |
2. | Aplicarea cunoştinţelor profesionale în activitate | Dovedeşte experienţă în înţelegerea şi aplicarea cunoştinţelor profesionale în îndeplinirea tuturor sarcinilor de serviciu. Interpretează în mod corect procedurile existente. Este perceput şi solicitat ca expert în cadrul sau în afara instituţiei. | Dovedeşte experienţă în înţelegerea şi aplicarea cunoştinţelor profesionale în îndeplinirea majorităţii sarcinilor de serviciu. Interpretează în mod corect procedurile existente. Poate îndeplini sarcini de serviciu complexe fără supervizare. | Dovedeşte înţelegerea şi aplicarea cunoştinţelor profesionale în îndeplinirea sarcinilor de serviciu. Are o reprezentare clară a sarcinilor. Poate îndeplini sarcini de serviciu în mod independent. | Dovedeşte înţelegere parţială a cunoştinţelor profesionale în îndeplinirea sarcinilor de serviciu. Uneori răspunde corect la întrebările referitoare la sarcinile de serviciu. Necesită îndrumare în sarcinile rutiniere. | Dovedeşte înţelegere precară a cunoştinţelor profesionale în îndeplinirea sarcinilor de serviciu. Rareori răspunde corect la întrebările referitoare la sarcinile de serviciu. Necesită monitorizare şi îndrumare permanentă. |
| | | | |
3. | Calitatea şi operativitatea activităţilor desfăşurate | Realizează sarcini de serviciu de o calitate care depăşeşte în mod constant aşteptările instituţionale şi profesionale, înainte de termenul stabilit. | Realizează la termenul stabilit sarcini de serviciu care depăşesc în mod constant nivelul mediu de calitate. | Realizează sarcini de serviciu de o calitate medie, în termenul stabilit. | Renunţă deseori la calitate în detrimentul cantităţii. | Calitatea rezultatelor muncii este necorespunzătoare. Termenele sunt frecvent depăşite. |
| | | | |
4. | Preocupare pentru perfecţionarea pregătirii în vederea eficientizării activităţii | Dovedeşte întotdeauna iniţiativă şi preocupare în perfecţionarea pregătirii profesionale în vederea eficientizării activităţii proprii. Studiază lucrări de specialitate, identifică şi propune soluţii aplicabile pentru eficientizarea activităţii. | Dovedeşte adeseori iniţiativă şi preocupare în perfecţionarea pregătirii profesionale în vederea eficientizării activităţii proprii. Studiază lucrări de specialitate din domeniul de activitate. | Dovedeşte uneori iniţiativă şi preocupare în perfecţionarea pregătirii profesionale în vederea eficientizării activităţii proprii. | Dovedeşte rareori iniţiativă în perfecţionarea pregătirii profesionale. | Nu dovedeşte iniţiativă în perfecţionarea pregătirii profesionale. |
| | | | |
5. | Comunicare | Abilităţi excelente de a transmite informaţiile într-un mod clar, fluent, coerent. Ascultă în mod activ şi oferă feed-back. îşi adaptează limbajul la interlocutor. Lucrările întocmite au compoziţie, organizare şi corectitudine gramaticală. | Dovedeşte constant abilităţi de a transmite informaţiile într-un mod clar, fluent, coerent; ascultă în mod activ şi oferă feed-back; îşi adaptează limbajul la interlocutor; lucrările întocmite au compoziţie, organizare şi corectitudine gramaticală. | Transmite informaţiile în mod clar; ascultă în mod activ; îşi adaptează limbajul la interlocutor; lucrările întocmite sunt realizate cu acurateţe. | Uneori transmite informaţiile în mod clar; ascultă în mod activ; lucrările întocmite sunt realizate cu acurateţe. | Nu transmite informaţiile în mod clar, nu ascultă în mod activ şi lucrările întocmite sunt realizate fără acurateţe. |
| | | | |
6. | Capacitate de a lucra în echipă | Capacitatea de a se integra cu uşurinţă în colectivul de muncă, de a dezvolta relaţii profesionale armonioase cu subordonaţii, colegii şi conducătorii ierarhici. Capacităţi excepţionale în oferirea/obţinerea suportului pentru atingerea obiectivelor şi sarcinilor instituţiei. | Capacitatea de a se integra în colectivul de muncă, de a dezvolta relaţii profesionale cu subordonaţii, colegii şi conducătorii ierarhici. Capacităţi foarte bune în oferirea/obţinerea suportului pentru atingerea obiectivelor şi sarcinilor instituţiei. | Se integrează în colectivul de muncă şi este cooperant. | Relaţionează cu dificultate în cadrul colectivului de muncă şi nu este cooperant. Afectează eficienţa echipei. | În mod constant este necooperant, îşi manifestă în mod nejustificat nemulţumirea şi afectează constant eficienţa echipei. în mod frecvent critică acţiunile celorlalţi. |
| | | | |
7. | Responsabilitate şi iniţiativă | Implicare maximă în toate sarcinile de serviciu. Caută metode noi de îndeplinire a obiectivelor. Este interesat de identificarea unor proiecte inovative. Acordă importanţă atingerii performanţelor instituţiei, se conformează, promovează şi sprijină aplicarea regulilor, normelor existente. | Pregătit pentru acceptarea unor noi sarcini, soluţionează problemele apărute şi fără supervizare, caută să soluţioneze sarcini suplimentare de serviciu din proprie iniţiativă. Se conformează şi sprijină aplicarea regulilor, normelor existente. | Urmăreşte obiectivele stabilite până la îndeplinire, se adaptează la condiţiile de schimbare, anticipează problemele care pot să apară. Necesită supraveghere redusă sau poate acţiona independent. Se conformează regulilor şi normelor existente. | Realizează activităţile la un nivel minim. Necesită supraveghere constantă pentru a începe şi finaliza sarcinile. În mod frecvent încalcă regulile şi normele existente. | Munceşte într-un ritm inacceptabil, în mod frecvent îşi neglijează şi cele mai uşor de îndeplinit sarcini. Nu iniţiază nicio acţiune fără o dispoziţie în acest sens şi nu îşi asumă responsabilitatea rezultatelor obţinute. În mod uzual încalcă regulile şi normele existente. |
| | | | |
8. | Receptivitate şi adaptabilitate | Manifestă întotdeauna deschidere la noile proceduri de lucru şi utilizează cu uşurinţă noi forme de pregătire profesională, înţelege şi acceptă cu uşurinţă schimbările organizaţionale şi aderă la valorile culturii organizaţionale. Este receptiv la nevoile entităţii. | Manifestă deschidere la noile proceduri de lucru şi utilizează noi forme de pregătire profesională, înţelege şi acceptă schimbările organizaţionale. Este receptiv la nevoile entităţii. | Îşi însuşeşte noile proceduri de lucru şi le aplică doar în limita dispoziţiilor primite. Utilizează doar unele forme de pregătire profesională. Acceptă schimbările organizaţionale. | Rareori îşi însuşeşte noile proceduri de lucru şi le aplică cu dificultate, fiind necesară monitorizarea. Utilizează superficial forme de pregătire profesională. Acceptă formal şi cu dificultate schimbările organizaţionale. | Nu îşi însuşeşte noile proceduri de lucru. Utilizează superficial forme de pregătire profesională. Acceptă formal şi cu dificultate schimbările organizaţionale. |
| | | | |
9. | Rezistenţa la stres | În permanenţă manifestă capacitatea de a-şi păstra calmul, răbdarea, concentrarea în situaţii conflictuale, de risc, volum mare de muncă, program prelungit sau în cazul unor incidente critice. Soluţionează conflicte majore în derulare sau situaţii cu potenţial conflictual deosebit. | Manifestă capacitatea de a-şi păstra calmul, răbdarea, concentrarea în situaţii conflictuale, de risc, volum mare de muncă, program prelungit sau în cazul unor incidente critice. Soluţionează conflicte de amploare medie sau situaţii cu potenţial conflictual scăzut. | În general manifestă capacitatea de a-şi păstra calmul, răbdarea, concentrarea în situaţii conflictuale, de risc, volum mare de muncă, program prelungit sau în cazul unor incidente critice. | Rareori îşi păstrează calmul, răbdarea, concentrarea în situaţii conflictuale, de risc, volum mare de muncă, program prelungit sau în cazul unor incidente critice. Nu are capacitatea de a soluţiona conflicte. | Este irascibil, generator de conflicte, devine agresiv în situaţii - limită, nu îşi păstrează stăpânirea de sine, comite greşeli în situaţii tensionate, nu face faţă programului prelungit sau volumului ridicat de muncă. |
| | | | |
10. | Disciplină | Îndeplineşte dispoziţiile primite, respectă normele şi regulamentele în vigoare, deontologia profesională şi face dovada unei înalte probităţi morale. Manifestă preocupare pentru buna imagine a instituţiei. | Îndeplineşte dispoziţiile primite, respectă normele şi regulamentele în vigoare, deontologia profesională. Dă dovadă de probitate morală. | În general, îndeplineşte dispoziţiile primite, respectă normele şi regulamentele în vigoare, deontologia profesională. | Se conformează cu dificultate dispoziţiilor primite şi este influenţat major de starea sa subiectivă. Respectă parţial normele, regulamentele în vigoare şi deontologia profesională. | Nu se conformează dispoziţiilor primite, este reticent şi conflictual. Încalcă normele, regulamentele în vigoare şi deontologia profesională. |
| | | | |
11. | Capacitate decizională*) | Este extrem de eficient în identificarea problemelor potenţiale/apărute. Propune întotdeauna soluţii alternative, din care alege soluţia optimă pe care o implementează. Se implică în luarea deciziilor dificile, în condiţii de incertitudine, ce implică aspecte controversate şi extrem de sensibile. Analizează efectele deciziei, propune şi implementează planuri de îmbunătăţire viabile. | Identifică şi rezolvă problemele apărute/potenţiale în mod eficient şi urmăreşte ca acestea să nu se mai repete. În mod frecvent soluţionează probleme cu grad sporit de dificultate şi caracter de unicitate. | În mod constant identifică problemele şi ia decizii adecvate. Evaluează variante alternative anterior luării deciziei. | Întâmpină greutăţi în identificarea şi soluţionarea problemelor, chiar şi a celor minore, la decizii înainte de a analiza toate alternativele. Uneori neglijează să ia decizii atunci când e nevoie. | Creează mai multe probleme decât soluţii. Nu este capabil să identifice probleme evidente. Incapabil să determine efectele deciziilor luate. |
| | | | |
12. | Previziune, planificare*) | Stabileşte întotdeauna obiective specifice, măsurabile, realizabile, realiste, cu termene bine definite. Are perspectivă asupra dezvoltării activităţilor entităţii pe termen mediu şi lung. Pentru atingerea obiectivelor are în vedere utilizarea celor mai eficiente resurse şi metode. Identifica potenţiale riscuri şi propune soluţii adecvate pentru eliminarea/diminuarea acestora. | Stabileşte obiective specifice, realizabile, realiste, cu termene definite. Identifică posibilităţi de dezvoltare a activităţilor entităţii pe termen scurt şi mediu. Identifică resursele şi metodele pentru îndeplinirea obiectivelor. Anticipează potenţiale riscuri şi propune soluţii pentru eliminarea/diminuarea acestora. | Stabileşte obiective specifice, cu termene aproximative de realizare. Identifică posibilităţi de dezvoltare a activităţilor entităţii pe termen scurt şi mediu. Identifică resursele şi metodele pentru îndeplinirea obiectivelor. Anticipează potenţiale riscuri. Pentru identificarea soluţiilor de eliminare/diminuare a acestora necesită îndrumare. | Stabileşte cu dificultate obiective specifice şi nu are capacitatea de a fixa termene de realizare. Necesită sprijin pentru identificarea posibilităţilor de dezvoltare a activităţilor, resurselor şi metodelor de îndeplinire a obiectivelor. Anticipează cu dificultate potenţiale riscuri. Pentru identificarea solurilor de eliminare/diminuare a acestora necesită îndrumare continuă. | Pentru stabilirea obiectivelor şi identificarea resurselor necesită sprijin în permanenţă. Nu poate anticipa potenţiale riscuri şi nu poate propune metode de eliminare/ diminuare a acestora. |
| | | | |
13. | Organizare şi coordonare*) | Alocă sarcinile de serviciu şi distribuie eficient resursele existente astfel încât obiectivele entităţii sunt constant îndeplinite. Ţintele de performanţă sunt frecvent depăşite. Utilizează eficient procedura delegării sarcinilor către subordonaţi şi îi responsabilizează pentru atingerea rezultatelor. Subordonaţii sunt extrem de motivaţi şi entitatea este excelent organizată. | Munca este permanent bine organizată şi realizată. Resursele existente sunt bine utilizate. Ţintele de performanţă sunt îndeplinite permanent. Îi responsabilizează pe subordonaţi pentru atingerea rezultatelor. Subordonaţii sunt motivaţi să-şi îndeplinească sarcinile. | Munca este organizată eficient. Resursele existente sunt corespunzător utilizate. Ţintele de performanţă sunt de regulă îndeplinite. Subordonaţii au reprezentarea rezultatelor care trebuie atinse. Subordonaţii îşi cunosc bine sarcinile. | Instrucţiunile transmise subordonaţilor sunt neclare şi confuze. Ineficienţă în utilizarea resurselor. Ţintele de performantă sunt îndeplinite în puţine situaţii, sub monitorizare şi îndrumare. Subordonaţii sunt slab motivaţi şi nu au reprezentarea rezultatelor care trebuie atinse. | Subordonaţii sunt demotivaţi, dezorganizaţi, caută în mod constant îndrumare de la alţi coordonatori. Resursele disponibile nu sunt cunoscute. Entitatea coordonată nu îşi atinge obiectivele de performanţă. |
| | | | |
14. | Monitorizare şi control*) | Exercită permanent verificarea proceselor din cadrul entităţii, utilizează forme de control diversificate prin care stimulează performanţa în colectiv. A implementat un sistem de control managerial eficient. Identifică cu uşurinţă erorile şi disfuncţionalităţile, cauzele acestora şi stabileşte măsurile corective. Oferă feed-back subordonaţilor în vederea îmbunătăţirii activităţii. Realizează în mod obiectiv evaluarea performanţelor profesionale a subordonaţilor şi propune/dispune măsuri eficiente de dezvoltare profesională. | Exercită verificarea proceselor din cadrul entităţii, utilizează forme de control diversificate prin care stimulează performanţa în colectiv. A implementat activităţi de control managerial. Identifică erorile şi disfuncţionalităţile, cauzele acestora şi stabileşte măsurile corective. Oferă feed-back subordonaţilor. Realizează obiectiv evaluarea performanţelor profesionale a subordonaţilor şi propune/dispune măsuri de dezvoltare profesională. | Sesizează disfuncţionalităţile din sectorul său de activitate. Uneori oferă feed-back angajaţilor şi propune măsuri de îmbunătăţire a activităţii, Realizează obiectiv evaluarea performanţelor profesionale a subordonaţilor şi uneori propune/dispune măsuri de dezvoltare profesională. | Eficacitatea controalelor efectuate este slabă. Nu este prompt în rezolvarea problemelor constatate. Evaluarea performanţelor profesionale a subordonaţilor are un caracter formal şi oferă rar feed-back. | Nu exercită control asupra subordonaţilor. Nu are iniţiativă în rezolvarea problemelor. Evaluarea performanţelor subordonaţilor se face cu întârziere, este lacunară şi nu oferă feed-back. |
Punctaj 2**) | |