ORDIN nr. 147 din 17 iulie 2013 privind aprobarea taxei de acreditare şi reevaluare a spitalelor aferentă anului 2013
Având în vedere propunerea ministrului sănătăţii formulată prin Adresa nr. EN 7.039/2013 şi referatul Direcţiei economice achiziţii publice şi administrativ nr. 2.489 din 17 iulie 2013 privind taxa de acreditare şi reevaluare a spitalelor aferentă anului 2013,
în temeiul prevederilor art. 175 alin. (6) şi ale art. 177 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 12 şi art. 16 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.148/2008 privind componenţa, atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionare ale Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, republicată,
preşedintele Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor emite prezentul ordin.
Art. 1
(1)Pentru anul 2013, nivelul taxei de acreditare este de 4 lei/pat/lună pentru un ciclu de acreditare de 5 ani, echivalentul a 240 lei/pat pentru un ciclu de acreditare de 5 ani.
(2)Plata se virează în lei, în contul Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, cod fiscal 24609370, cont virament RO08TREZ7065009XXX011961 deschis la Trezoreria Sectorului 6, stabilirea nivelului taxei de acreditare făcându-se după formula:
Nr. paturi spital * 240 lei/pat
(3)Dovada efectuării plăţii va fi transmisă de către spital Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor odată cu fişa de autoevaluare prevăzută la art. 4 lit. d) din Ordinul ministrului sănătăţii nr. 972/2010 pentru aprobarea Procedurilor, standardelor şi metodologiei de acreditare a spitalelor, reprezentând premisa pentru declanşarea vizitei de evaluare în vederea acreditării.
Art. 2
(1)Pentru anul 2013, nivelul taxei de reevaluare, la cerere, este de 4 lei/pat/lună pentru un ciclu de acreditare de 5 ani, echivalentul a 240 lei/pat pentru un ciclu de acreditare de 5 ani.
(2)Plata se virează în lei, în contul Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, cod fiscal 24609370, cont virament RO08TREZ7065009XXX011961 deschis la Trezoreria Sectorului 6, stabilirea nivelului taxei de reevaluare făcându-se după formula:
Nr. paturi spital * 240 lei/pat
(3)Solicitantul va transmite Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor confirmarea plăţii odată cu solicitarea de reevaluare, reprezentând premisa pentru declanşarea vizitei de reevaluare.
(4)Nivelul taxei de reevaluare, la cerere, poate fi modificat prin protocol încheiat între solicitant şi Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor.
Art. 3
Netransmiterea fişei de autoevaluare şi neplata taxei de acreditare de către unităţile spitaliceşti conform programării în cadrul Planului anual de acreditare a spitalelor implică pierderea ciclului de acreditare, respectiv nesupunerea evaluării unităţii spitaliceşti respective în vederea acreditării până în anul 2015, inclusiv.
Art. 4
Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor, spitalele, solicitanţii reevaluării prevăzuţi la art. 177 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Preşedintele Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor,

Lukacs Vilmos

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 448 din data de 22 iulie 2013