ORDIN nr. 45 din 12 martie 2015 pentru modificarea Regulamentului privind evaluarea performanţelor profesionale individuale anuale şi promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public, aprobat prin Ordinul procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nr. 84/2013
În aplicarea prevederilor art. 26 alin. (5), (6) şi (8) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare,
văzând şi art. 4 alin. (1) din cap. II lit. L din anexa nr. I şi anexa nr. II la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările ulterioare, şi art. 2, 3 şi art. 41-452 din Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere Referatul de aprobare nr. 802/2015 din 30 ianuarie 2015 al Secţiei de resurse umane şi documentare,
În temeiul art. 62 alin. (1), art. 70 alin. (1) şi (2), art. 76 şi art. 133 alin. (1) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie emite următorul ordin:
Art. I
Regulamentul privind evaluarea performanţelor profesionale individuale anuale şi promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public, aprobat prin Ordinul procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nr. 84/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 303 din 28 mai 2013, se modifică după cum urmează:
1.Articolul 18 va avea următorul cuprins:
"Art. 18
Efectele promovării, condiţiile privind transformarea postului şi propunerea de promovare sunt prevăzute în art. 41 din Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286/2011, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulament-cadru."
2.Articolele 19 şi 20 se abrogă.
3.Articolul 21 va avea următorul cuprins:
"Art. 21
(1) Promovarea în grade şi trepte profesionale a personalului contractual se face prin examen.
(2) Examenul de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual se organizează de către angajator şi constă în susţinerea unei probe scrise sau a unei probe practice, după caz.
(3) Proba practică se susţine în cazul funcţiilor contractuale la care este necesară verificarea abilităţilor practice.
(4) Bibliografia şi, după caz, tematica se stabilesc pe baza propunerii conducătorului compartimentului în care este funcţia pe care se promovează, aprobată de angajator."
4.Articolul 22 va avea următorul cuprins:
"Art. 22
(1) Pentru a participa la examenul de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a) are vechimea minimă prevăzută de lege pentru gradul sau treapta în care urmează să fie promovat;
b) a obţinut calificativul «foarte bine» la evaluarea performanţelor profesionale individuale cel puţin de două ori în ultimii 3 ani, în care acesta s-a aflat în activitate;
c) nu a fost sancţionat disciplinar după acordarea ultimului calificativ.
(2) Criteriile de evaluare a personalului contractual sunt prevăzute la art. 5 lit. c) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările ulterioare."
5.Articolul 23 va avea următorul cuprins:
"Art. 23
(1) Anunţul privind examenul de promovare se afişează la sediul şi pe pagina de internet a parchetului, după caz, cu 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru organizarea acestuia.
(2) Anunţul va cuprinde obligatoriu următoarele informaţii:
a) data, ora şi locul desfăşurării examenului;
b) bibliografia şi, după caz, tematica;
c) modalitatea de desfăşurare a examenului;
d) documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de examen, data-limită şi ora până la care se pot depune acestea, locul unde se depun dosarele de examen, cu precizarea persoanelor şi datelor de contact;
e) tipul probelor de examen, locul şi data desfăşurării acestora;
f) alte date necesare desfăşurării examenului.
(3) În condiţiile modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfăşurarea examenului se face publicitatea modificării respective în condiţiile prezentului articol."
6.Articolul 24 va avea următorul cuprins:
"Art. 24
(1) În vederea participării la examen, în termen de 3 zile de la data afişării anunţului, candidaţii depun cereri de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare la conducătorul parchetului unde aceştia îşi desfăşoară activitatea.
(2) Cererile vor fi înaintate la parchetul de pe lângă curtea de apel în maximum 2 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1)."
7.Articolul 25 va avea următorul cuprins:
"Art. 25
(1) Comisia de examinare efectuează selecţia dosarelor de examen în termen de două zile lucrătoare de la data primirii dosarelor.
(2) Rezultatele selecţiei dosarelor de înscriere se afişează de către secretarul comisiei de examinare, cu menţiunea «admis» sau «respins», însoţite de motivul respingerii dosarului, la sediul parchetului care organizează examenul.
(3) Candidaţii ale căror cereri de înscriere la examen au fost respinse pot face contestaţie în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor verificării îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen.
(4) Contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul verificării îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen se soluţionează în termen de 24 de ore/o zi lucrătoare."
8.La articolul 26, alineatele (1) şi (5) vor avea următorul cuprins:
"Art. 26
(1) Cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării examenului, conducătorul parchetului care organizează examenul numeşte, prin decizie, comisia de examinare, comisia de soluţionare a contestaţiilor, precum şi secretarul examenului.
..........
(5) Secretarul comisiei de examinare şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor este o persoană din cadrul compartimentului de resurse umane al angajatorului."
9.Articolul 29 va avea următorul cuprins:
"Art. 29
Comisia de examinare are următoarele atribuţii principale:
a) selectează dosarele candidaţilor;
b) stabileşte tipul probelor de examen: proba scrisă sau proba practică, după caz;
c) stabileşte subiectele pentru proba scrisă, conform art. 44 alin. (3) din Regulamentul-cadru;
d) stabileşte planul probei practice şi asigura condiţiile pentru desfăşurarea acesteia;
e) notează pentru fiecare candidat proba scrisă sau proba practică;
f) transmite secretarului comisiei rezultatele examenului pentru a fi comunicate candidaţilor;
g) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de examen."
10.Articolul 30 va avea următorul cuprins:
"Art. 30
(1) Comisia de examinare evaluează performanţele profesionale individuale pe baza criteriilor prevăzute la art. 45 alin. (1) din Regulamentul-cadru.
(2) Cunoştinţele teoretice necesare funcţiei evaluate se evaluează pe baza unei probe scrise din domeniul de activitate al angajatului, care să ateste pregătirea profesională şi gradul de acumulare a experienţei profesionale în domeniul respectiv."
11.Articolul 31 va avea următorul cuprins:
"Art. 31
Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise sau probei practice;
b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor."
12.Articolul 32 va avea următorul cuprins:
"Art. 32
Secretarul comisiei de examinare şi comisiei de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a) primeşte dosarele de examen ale candidaţilor, respectiv contestaţiile, după caz;
b) convoacă membrii comisiei de examinare, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei;
c) întocmeşte, redactează şi semnează alături de comisia de examinare, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia, care va fi semnată de către toţi membrii comisiei;
d) asigură transmiterea/afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la examen, respectiv a rezultatelor eventualelor contestaţii;
e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a examenului."
13.Articolul 33 va avea următorul cuprins:
"Art. 33
(1) În ziua desfăşurării examenului, comisia de examinare elaborează subiectele şi baremele de corectare pentru proba scrisă, pe baza bibliografiei şi, după caz, a tematicii aprobate.
(2) Locul desfăşurării examenului şi modalitatea de securizare a lucrărilor sunt stabilite de comisia de examinare.
(3) Procedura de elaborare a subiectelor şi durata examenului de promovare sunt stabilite în art. 44 din Regulamentul-cadru.
(4) Frauda dovedită atrage eliminarea candidatului din examen. În acest caz, lucrarea se anulează cu menţiunea «fraudă» şi se încheie un proces-verbal în acest sens, iar candidatul va fi declarat respins.
(5) La sfârşitul susţinerii probei scrise se afişează baremul de corectare."
14.Articolul 34 va avea următorul cuprins:
"Art. 34
(1) În cadrul examenului de promovare fiecare membru al comisiei de examinare notează lucrarea elaborată de candidat cu un punctaj maxim de 100 de puncte, pe baza criteriilor prevăzute la art. 45 alin. (1) din Regulamentul - cadru.
(2) Comisia de examinare stabileşte ponderea din nota finală a fiecărui criteriu prevăzut la alin. (1).
(3) Proba practică este notată de către membrii comisiei de examinare cu un punctaj de maximum 100 de puncte.
(4) Punctajul acordat de membrii comisiei de examinare este consemnat în borderoul de notare.
(5) Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte."
15.Articolul 35 se abrogă.
16.Articolul 36 va avea următorul cuprins:
"Art. 36
(1) Rezultatele examenului de promovare se afişează la sediul parchetului, precum şi pe pagina de internet a acestuia, după caz, în termen de două zile lucrătoare de la data susţinerii examenului.
(2) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul obţinut pot depune contestaţie la secretarul comisiei în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor va reevalua lucrarea sau proba practică, iar rezultatele finale se afişează la sediul parchetului în două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestaţiei."
17.Articolul 37 va avea următorul cuprins:
"Art. 37
Persoanele încadrate în funcţii contractuale de debutant vor fi salarizate cu salariul de debutant pe o perioadă de 6 luni şi vor fi promovate, prin examen, la sfârşitul perioadei de debut stabilite în condiţiile legii, în funcţia, gradul sau treapta profesională imediat superioară, în baza unui referat de evaluare întocmit de şeful ierarhic cu respectarea prevederilor art. 41 alin. (9) din Regulamentul-cadru şi aprobat de conducătorul parchetului."
18.Articolul 38 se abrogă.
19.Articolul 40 va avea următorul cuprins:
"Art. 40
(1) Încadrarea în noua funcţie ca urmare a promovării examenului de promovare se face începând cu prima zi a lunii următoare celei în care a avut loc promovarea.
(2) Fişa postului salariatului va fi completată cu noi atribuţii, ca urmare a promovării, în raport cu nivelul postului, prin grija superiorului ierarhic."
Art. II
- Secţia de resurse umane şi documentare va lua măsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prezentului ordin.
Art. III
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
-****-

Procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie,

Tiberiu Mihail Niţu

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 242 din data de 9 aprilie 2015