METODOLOGIE din 15 decembrie 2014 de organizare, desfăşurare şi finalizare a programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal sanitar
Art. 1
Prezenta metodologie este elaborată în baza prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, a Ordinului ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi al învăţământului superior, a Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.925/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.565/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2
(1)Programul special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal sanitar, denumit în continuare programul special de revalorizare, se desfăşoară pe o perioadă de 3 ani începând cu anul şcolar 2014-2015.
(2)Desfăşurarea şi implementarea programului menţionat la alin. (1) este monitorizată de o comisie naţională formată din următoarele persoane:
a)preşedinte: secretar/subsecretar de stat învăţământ preuniversitar din Ministerul Educaţiei Naţionale;
b)vicepreşedinţi: director general al Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii din Ministerul Educaţiei Naţionale, preşedintele Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, director general al Direcţiei generale resurse umane şi pregătire profesională din Ministerul Sănătăţii;
c)3 membri: directori, şefi de serviciu, consilieri, inspectori generali din cadrul Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii şi inspectori de specialitate din cadrul Centrului National de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, reprezentant al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România;
d)secretar: un inspector general din cadrul Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii din Ministerul Educaţiei Naţionale.
(3)Comisia naţională are următoarele atribuţii:
a)centralizează datele, primite de la inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, privind numărul de asistenţi medicali generalişti înscrişi în cadrul programului special de revalorizare, pe centre şi unităţi de învăţământ de la care provin;
b)controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea programului special de revalorizare;
c)controlează modul în care se realizează desfăşurarea programului special de revalorizare;
d)analizează modul de desfăşurare a evaluării finale a programului special de revalorizare;
e)dispune luarea măsurilor adecvate în situaţii excepţionale, nereglementate de prezenta metodologie.
(4)La nivelul fiecărui inspectorat şcolar judeţean, precum şi la nivelul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti se constituie o comisie de specialitate care coordonează desfăşurarea şi implementarea programului special de revalorizare şi care este formată din următoarele persoane:
a)preşedinte: inspectorul şcolar general al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
b)vicepreşedinte: inspectorul şcolar general adjunct al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
c)2 membri: inspectorul şcolar de specialitate pentru învăţământul profesional şi tehnic, preşedintele filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România;
d)secretar: un cadru didactic de specialitate/informatician.
(5)Comisia de specialitate constituită la nivelul fiecărui inspectorat şcolar judeţean, precum şi la nivelul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti are următoarele atribuţii:
a)centralizează datele primite de la şcolile postliceale publice menţionate la art. 3 privind numărul de asistenţi medicali generalişti înscrişi în cadrul programului special de revalorizare, pe centre şi unităţi de învăţământ de la care provin şi le transmite Comisiei naţionale;
b)controlează şi îndrumă, la nivel judeţean, acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea programului special de revalorizare, inclusiv în ceea ce priveşte data de începere a cursurilor şi raportează aceste informaţii Comisiei naţionale;
c)controlează modul în care se realizează desfăşurarea programului special de revalorizare la nivel judeţean;
d)analizează modul de desfăşurare, la nivel judeţean, a evaluării finale a programului special de revalorizare în centrele stabilite la art. 3;
e)transmite Comisiei naţionale, în termen de 30 de zile de la finalizarea fiecărui tip de program de revalorizare menţionat în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014, un raport prevăzut în anexa nr. 12, cu privire la organizarea şi finalizarea programului de revalorizare.
Art. 3
Programul special de revalorizare se desfăşoară în următoarele şcoli postliceale sanitare publice:
1.Şcoala Postliceală Sanitară "Fundeni" din Bucureşti;
2.Şcoala Postliceală Sanitară "Grigore Ghica Vodă" din Iaşi;
3.Liceul "Charles Laugier" din Craiova;
4.Colegiul de Ştiinţe "Grigore Antipa" din Braşov;
5.Şcoala Postliceală Sanitară din Alba Iulia;
6.Şcoala Postliceală Sanitara din Arad;
7.Liceul Teoretic "George Emil Palade" din Constanţa;
8.Colegiul Naţional "Ana Aslan" din Brăila;
9.Liceul "Victor Babeş" din Cluj-Napoca;
10.Şcoala Postliceală "Hippocrate" din Focşani;
11.Liceul Tehnologic Penticostal "Betel" din Oradea;
12.Şcoala Postliceală din Zalău;
13.Seminarul Teologic Liceal Ortodox "Sfântul Iosif Mărturisitorul" din Baia Mare;
14.Colegiul Tehnic "Iancu de Hunedoara" din Hunedoara.
Art. 4
Se pot înscrie la programul special de revalorizare asistenţii medicali care posedă:
a)Diplomă de absolvire a Şcolii Tehnice Sanitare (1978);
b)Diplomă/Certificat de absolvire a Şcolii Postliceale/ Certificat de competenţe profesionale (liceu sanitar plus curs de echivalare şcoală postliceală cu durata de 1 an);
c)Diplomă de absolvire a Scolii Postliceale Sanitare (1991-1994);
d)Certificat de absolvire a Şcolii Postliceale Sanitare (1992-1995);
e)Certificat de competenţe profesionale (2006-2009).
Art. 5
(1)Dosarul de înscriere al candidatului va cuprinde:
a)fişa de înscriere a solicitantului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;
b)copie certificat de naştere;
c)copie C.I./B.I.;
d)copie certificat de căsătorie (acolo unde este cazul);
e)copie legalizată de pe actul de studii;
f)adeverinţă emisă de către Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România prin care se face dovada unei experienţe profesionale de 10 ani din ultimii 15 ani care preced începerea programului (pentru absolvenţii liceului sanitar plus curs de echivalare şcoală postliceală cu durata de 1 an);
g)dosar plic/cu şină.
(2)Depunerea dosarelor de înscriere se face cu cel puţin 15 zile înainte de începerea cursului de revalorizare.
(3)La nivelul fiecărei şcoli se constituie o comisie de înscriere a candidaţilor la programul special de revalorizare care analizează şi validează dosarele candidaţilor. Comisia este constituită din următoarele persoane:
a)preşedinte - director adjunct/membru în Consiliul de administraţie;
b)secretar;
c)membri: 1-2 cadre didactice, un reprezentant al filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
Art. 6
(1)Documentele şcolare specifice programului special de revalorizare se întocmesc, la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, separat de celelalte documente şcolare, şi sunt următoarele:
a)registrul de intrare-ieşire;
b)catalog, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
c)registru matricol, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4;
d)condică de prezenţă.
(2)Unităţile de învăţământ pot întocmi şi alte documente specifice în conformitate cu normele legale în vigoare.
Art. 7
(1)Candidatul încheie cu unitatea de învăţământ organizatoare un contract-cadru de şcolarizare privind derularea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi ai învăţământului superior, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, în care sunt stipulate drepturile şi obligaţiile părţilor, inclusiv taxa şcolară care se achită pentru urmarea şi finalizarea programului.
(2)Taxa şcolară se stabileşte la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ organizatoare, luându-se în calcul toate cheltuielile pentru fiecare candidat.
Art. 8
Cursanţii se distribuie în grupe de studiu în funcţie de tipul actului obţinut la finalizarea studiilor anterioare. Pentru fiecare grupă se întocmeşte un catalog special.
Art. 9
(1)Orele de teorie şi de practică prevăzute în Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 se structurează având la bază curriculumul şi standardul de pregătire profesională pentru calificarea profesională asistent medical generalist în vigoare, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 2.713/2007*), şi anume:
a)orele de teorie: ore de coordonare/îndrumare/alcătuirea portofoliului/evaluare;
b)orele de practică: ore de laborator tehnologic/ore de învăţământ clinic.
__
*) Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 2.713/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2)Numărul de ore se structurează în funcţie de tipul actului de studii obţinut la finalizarea studiilor anterioare şi de modulele propuse prin programul special de revalorizare, conform anexelor nr. 5 şi 6.
Art. 10
Unităţile de învăţământ întocmesc un orar separat pentru programul special de revalorizare, distinct de orarul şcolii şi un grafic de stagii separat pentru programul special de revalorizare, distinct de graficul de stagii al şcolii, conform anexelor nr. 7 şi 8.
Art. 11
(1)La fiecare modul din programul special de revalorizare cursantul întocmeşte un portofoliu de evaluare. Se alocă un număr de ore distinct pentru întocmirea portofoliului prin activitatea independentă a cursantului, coordonat de profesorul de specialitate.
(2)Portofoliul de evaluare întocmit de cursant pentru fiecare modul este prevăzut în anexa nr. 9 şi este evaluat conform unei fişe de evaluare prevăzute în anexa nr. 10.
Art. 12
(1)Orele de învăţământ clinic, prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. b) se desfăşoară în spitalele partenere ale şcolii şi în ambulatorii, unde cursanţii sunt ghidaţi de tutori de practică din şcolile postliceale şi numiţi prin ordin al ministrului sănătăţii, la propunerea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
(2)Evaluarea competenţelor dobândite de asistenţii medicali generalişti în urma parcurgerii orelor de învăţământ clinic, corespunzătoare fiecărui modul, se face printr-un colocviu, iar evaluatorul completează o fişă de apreciere a competenţelor dobândite în cadrul învăţământului clinic, prevăzute în anexa nr. 11.
Art. 13
(1)Fiecare asistent medical generalist care participă la programul special de revalorizare este supravegheat de un tutore numit ca profesor/instructor de nursing.
(2)Tutorii de practică care ghidează asistenţii medicali generalişti în cadrul programului special de revalorizare beneficiază de credite de educaţie medicală continuă acordate de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
Art. 14
Mediile finale obţinute de către asistenţii medicali generalişti la fiecare modul din cadrul programului special de revalorizare se echivalează cu calificativele admis/respins.
Art. 15
(1)Evaluarea finală a programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist la nivelul învăţământului postliceal cuprinde două probe, în ordine:
a)proba scrisă;
b)susţinerea unui proiect.
(2)Proba scrisă cuprinde itemi de evaluare (întrebări tip grilă) din modulele de specialitate prevăzute de programul special de revalorizare. Proba scrisă durează 3 ore. Nota minimă de promovare este 5 (cinci).
(3)Rezultatul probei scrise poate fi contestat. Contestaţia se depune în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor la proba scrisă şi se soluţionează de către comisia de contestaţie conform unei proceduri stabilite de unitatea de învăţământ organizatoare. Comisia de contestaţie este formată din:
a)preşedinte: cadru didactic de specialitate numit de directorul unităţii de învăţământ şi care nu face parte din comisia de corectare;
b)2 membri: cadre didactice de specialitate;
c)secretar.
Rezultatul obţinut în urma soluţionării contestaţiei nu mai poate fi contestat.
(4)Cea de a doua probă constă în elaborarea şi susţinerea unui proiect. Structura proiectului final este stabilită la nivelul unităţii de învăţământ. Proiectul este notat cu note de la 1 la 10. Nota minimă de promovare a probei de susţinere a proiectului este 6 (şase) şi nu poate fi contestată.
(5)Media generală minimă de promovare a evaluării finale este 6 (şase) şi se calculează, cu două zecimale, fără rotunjire, ca medie aritmetică a notelor obţinute la proba scrisă şi la proba ce constă în susţinerea unui proiect.
(6)La nivelul fiecărei şcoli se constituie o comisie de evaluare a candidaţilor numită prin decizie a preşedintelui comisiei prevăzute la art. 2 alin. (4). Comisia este constituită din următoarele persoane:
a)preşedinte - directorul şcolii;
b)vicepreşedinte - un reprezentant al filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România;
c)membri: 1-2 cadre didactice coordonatoare ale programului de revalorizare;
d)secretar - un informatician sau un cadru didactic cu abilităţi informatice.
Art. 16
Absolvenţii programului special de revalorizare la nivelul învăţământului postliceal dobândesc certificatul de revalorizare a competenţelor profesionale, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014, care reprezintă un act de studiu. Certificatul de revalorizare a competenţelor profesionale conţine pe verso competenţele de bază ale formării de asistent medical generalist conform Directivei 2013/55/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 noiembrie 2013 de modificare a Directivei 2005/36/CE privind recunoaşterea calificărilor profesionale şi a Regulamentului (UE) nr. 1.024/2012 privind cooperarea administrativă prin intermediul Sistemului de informare al pieţei interne ("Regulamentul IMI").
Art. 17
Toate documentele şcolare, inclusiv portofoliile de evaluare menţionate la art. 11 alin. (2), se arhivează şi se păstrează în arhiva unităţii de învăţământ, conform legislaţiei în vigoare.
Art. 18
Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
-****-
ANEXA nr. 1:
- Model -
FIŞĂ DE ÎNSCRIERE
Subsemnatul(a) ,.................., născut(ă) la data de ................... în ........................., fiul/fiica lui .............. şi ....................., domiciliat(ă) în localitatea ............... str. .............. nr. ................ bl. .........., sc. ........., et. ........, ap. ......, tel. fix ................, tel. mobil ................., e-mail .............., legitimat(ă) cu B.I./C.I. seria nr. ........., CNP ..................., doresc să mă înscriu la programul special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi al învăţământului superior.
Menţionez că am absolvit:
- Şcoala Tehnică Sanitară - promoţia ..............
- Liceul Sanitar - promoţia .......................
- Cursurile de echivalare a şcolii postliceale, cu durata de 1 an - seria ....................
- Şcoala Postliceală Sanitară - promoţia ....................
Actul de studii obţinut în urma absolvirii şcolii are denumirea:
- ..................................
cu seria ..................... nr. .............., eliberat la data de .........................
- ..................................
cu seria ..................... nr. .............., eliberat la data de .........................
Voi încheia cu Şcoala Postliceală Sanitară ........................ un contract de şcolarizare în care vor fi stipulate drepturile şi obligaţiile părţilor contractante
Data ..................
Semnătura ......................
ANEXA nr. 2: CONTRACT-CADRU privind derularea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014
Încheiat astăzi, ........................., între Şcoala Postliceală Sanitară ..........................., cu sediul în ................., str. ......... nr. ..........., judeţul .............., tel./fax .............., având codul fiscal ................... şi contul curent ....................... deschis la Trezoreria ........................, reprezentată prin ......................., în calitate de director şi ............... contabil şi ............... cursant, cu domiciliul în localitatea ...................., judeţul ................, str. ..... nr. ..........., bl. .........., sc. ........., ap. ......., tel./fax ........... cod poştal ..............., legitimat cu C.I. seria ..............., nr. .............., eliberat de .................... la data de ..................... .
Obiectul prezentului contract îl constituie stabilirea obligaţiilor părţilor, pe durata derulării programului special de revalorizare.
1.Şcoala Postliceală Sanitară ...................................... se obligă să asigure:
- cadre didactice de specialitate pentru fiecare modul prevăzut de anexa nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi al învăţământului superior;
- baza didactico-materială la nivelul cerinţelor de profesionalizare stabilite de standardele de pregătire profesională specifice curriculumului în vigoare pentru calificarea profesională asistent medical generalist;
- pregătirea profesională (teoretică şi practică), în concordanţă cu standardele de pregătire profesională specifice curriculumului în vigoare pentru calificarea profesională asistent medical generalist.
2.Cursantul ...................... solicită pregătirea în cadrul programului de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014, şi se obligă:
- să frecventeze cursurile de pregătire teoretică şi instruire practică;
- să se informeze în legătură cu situaţia şcolară personală;
- să se prezinte, dacă este cazul, la sesiunile de încheiere a situaţiei şcolare şi de corigenţă stabilite de şcoală conform graficelor afişate;
- să respecte Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi Regulamentul intern de funcţionare al Şcolii Postliceale Sanitare ................;
- să achite în rate taxa de şcolarizare în valoare de ............... lei, la termenele stabilite;
- să achite taxa aferentă evaluării finale a programului special de revalorizare.
Părţile convin ca suma reprezentând taxa de şcolarizare să se poată modifica pe parcursul derulării programului de revalorizare în condiţiile unor modificări esenţiale legate de cheltuieli salariale, precum şi de alte cheltuieli care asigură derularea optimă a cursului.
În cazul nerealizării contractului din culpa cursantului, unitatea de învăţământ nu este obligată la restituirea taxelor achitate.
Litigiile ivite cu ocazia executării prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă sau de instanţele judecătoreşti competente.
Contractul se încheie pe durata derulării programului de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014, între Şcoala Postliceală Sanitară .................... şi cursantul ...................... .
Drept pentru care s-a încheiat prezentul contract de şcolarizare în două exemplare, din care un exemplar la secretariatul şcolii şi un exemplar la cursant.
Rate:
Rata 1:
Rata 2:
Rata 3:
Rata 4:
Şcoala Postliceală Sanitară .......................
Director, .................
Contabil, ..................
Cursant, .................
ANEXA nr. 3:
I._
- Model -

MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE

ŞCOALA POSTLICEALĂ SANITARĂ .................

Catalogul

Grupei ..................

Anul şcolar ...................

(învăţământ postliceal sanitar)

program special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, conform Ordinului ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi ai învăţământului superior

II.NORME pentru completarea catalogului de grupă
Catalogul este un document oficial. De completarea lui răspunde îndrumătorul grupei şi directorul unităţii de învăţământ.
Pentru fiecare grupă se foloseşte un catalog. Acolo unde sunt grupe de studiu paralele pe cataloagele acestora se adaugă o literă distinctivă (de exemplu: grupa IA, grupa IB etc.).
Îndrumătorul clasei este obligat să întocmească catalogul grupei, completându-l cu toate datele cerute de formular (numele şi prenumele cadrelor didactice care predau la grupa respectivă, numele şi prenumele cursanţilor, precum şi modulele de învăţământ cu denumirea lor exactă şi completă, fără prescurtări).
La finalizarea programului de revalorizare se vor completa datele din situaţia generală asupra mişcării cursanţilor şi a rezultatelor obţinute de aceştia.
În cazul cursanţilor transferaţi sau care nu mai frecventează cursurile din diferite motive, îndrumătorul face menţiunea respectivă în rubrica rezervată în acest scop.
Notele cursanţilor se trec în cifre de la 10 la 1.
Notele obţinute cu prilejul evaluării cunoştinţelor se trec în catalog cu cerneală albastră, indicându-se data şi luna. Exemplu:
7/8. X
Media unui modul se încheie în momentul finalizării acestuia. Media modulului se calculează ca medie aritmetică a notelor cu două zecimale fără rotunjire.
Mediile de la examenul de corigenţă şi cele finale se trec în cifre şi litere, tot cu cerneală roşie. Mediile de la examenele de corigenţă constituie şi medii finale la disciplinele respective, înscriindu-se în rubrica "media finală".
Toate notele se trec citeţ, corect şi numai cu cerneală.
Nu se admit modificări de note în cataloagele şcolare. Notele înscrise greşit în catalog se anulează barându-se cu o linie oblică şi se înlocuiesc cu note corespunzătoare, înscris cu cerneală roşie, sub semnătura profesorului şi a directorului care aplică ştampila.
La sfârşitul programului de revalorizare catalogul de grupă se completează cu ultimele date prevăzute de reglementările în vigoare, iar spaţiile şi paginile rămase libere se barează.
Directorul este obligat să controleze sistematic completarea la zi şi corectă a cataloagelor cu datele necesare (absenţe, note, situaţii statistice) şi să asigure, după încheierea programului de revalorizare, păstrarea acestora în arhiva şcolii, conform normelor în vigoare.
III._
MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE
ŞCOALA POSTLICEALĂ SANITARĂ .................
CATALOGUL GRUPEI .......................
Program special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007
Anul şcolar ................ (învăţământ postliceal sanitar) ................
Director,
Îndrumător,
L.S.
PROFESORI

Nr. crt.

Modulele1

Profesorul

1.

  

2.

  

3.

  

4.

  

5.

  

6.

  

7.

  

8.

  

9.

  

10.

  

11.

  
___
1 Modulele sunt prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior date de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi ai învăţământului superior.

Cursanţii

 

Modul2

Modul

Modul

Modul

Modul

Modul

Modul

Modul

Modul

Modul

Modul

Note

Note

Note

Note

Note

Note

Note

Note

Note

Note

Note

Nr. matricol ......... din registrul matricol, vol. .......... p. ............

Numele şi prenumele

Anul absolvirii ..............

Denumirea actului de studii .........

Situaţia şcolară la sfârşitul cursului de revalorizare

............................

Menţiuni (transferări, retrageri, întreruperea cursurilor, amânări)

..............................

 

 

 

           

Medie

modul

           

Calificativ

           

Nr. matricol ............ din registrul matricol, vol. ........ p. .......

Numele şi prenumele

Anul absolvirii ...............

Denumirea actului de studii ..........

Situaţia şcolară la sfârşitul cursului de revalorizare

.............................

Menţiuni (transferări, retrageri, întreruperea cursurilor, amânări)

.................................

            

Medie

modul

           

Calificativ

           
____
2 Modulele sunt prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul nr. 4.317/943/2014.
ANEXA nr. 4:
- Model -

MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE

ŞCOALA POSTLICEALĂ SANITARĂ ........................

Cod SIRUES |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

REGISTRU MATRICOL

(învăţământ postliceal sanitar)

program special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007
Conform Ordinului ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi ai

învăţământului superior

(Vol. ......... nr. ..........)

Anul şcolar ..................

 
ŞCOALA POSTLICEALĂ SANITARĂ
FOAIA MATRICOLĂ
Nr. ...................
Registrul matricol nr. .......... pagina ...............
Numele ..................
Prenumele .....................
Data naşterii .............. Locul naşterii .............. Naţionalitatea ...................
Fiul/Fiica lui ................... CNP ..................
Absolvent(ă) al/a .....................
Data începerii programului de revalorizare: .....................
Grupa ..................
Sesiunea examenului final: ........................

Module1

Calificative

  
  
  
  
  
  
  
  
  
___
1 Modulele sunt prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014.
Evaluare finală: sesiunea .................. anul ....................

Probele de evaluare

Nota obţinută

  
  
  

Rezultat final

 
Menţiuni (amânare, retragere, transferare etc.) ........................
Eliberat certificat de revalorizare a competenţelor profesionale ......................... .
Seria ................. nr. ...............
Nr. .......... data .........................
Foaia matricolă ........................ 1 ......................
Confirmat primirea foii matricole cu adresa
Expediată cu Adresa nr. ............. din ................ nr. .......... din ................
ANEXA nr. 5: CENTRALIZATOR

Nr. crt.

Promoţia

Diploma de absolvire a Şcolii Tehnice Sanitare

Diploma/Certificat de absolvire a scolii postliceale/Certificat de competenţe

Diplomă de absolvire a şcolii postliceale

Certificat de absolvire a şcolii postliceale

Certificat de competenţe profesionale

T=492, P=892

T=474, P=762

T=210, P=330

T=210, P=330

T=186, P=294

- 1978

Liceu sanitar + curs de echivalare postliceal 1 an

1991-1994

1992-1995

2006-2009

Modulul

Nr. total ore T+P

Coordonare/
Îndrumare

PORTO
FOLIU

EVALU
ARE

PRAC
TICA

Coordonare/
Îndrumare

PORTO
FOLIU

EVALU
ARE

PRAC
TICA

Coordonare/
Îndrumare

PORTO
FOLIU

EVALU
ARE

PRAC
TICA

Coordonare/
Îndrumare

PORTO
FOLIU

EVALU
ARE

PRAC
TICA

Coordonare/
Îndrumare

PORTO
FOLIU

EVALU
ARE

PRAC
TICA

 

Total

164

264

64

892

166

236

80

762

70

108

32

330

70

108

32

330

62

96

28

294

1.

Biofizică, biochimie şi radiologie

30+30

10

16

4

30

                

2.

Sociologie

30+30

10

16

4

30

10

14

6

30

            

3.

Deontologie şi etică profesională

48+72

16

26

6

72

                

4.

Geriatrie şi gerontologie

48+96

16

26

6

96

                

5.

Îngrijiri la domiciliu

48+96

16

26

6

96

                

6.

Nursing general

60+86

20

32

8

86

                

7.

Nursing special

60+86

20

32

8

86

                

8.

Comunicare profesională

48+98

16

26

6

98

                

9.

Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea persoanelor cu dizabilităţi)

24+122

8

12

4

122

                

10.

Nursing în urgenţe medico-chirurgicale

48+80

16

26

6

80

                

11.

Calitatea îngrijirilor

48+96

16

26

6

96

                

12.

Principii de management şi legislaţie

24+36

    

8

10

6

36

            

13.

Igienă

24+96

    

8

12

4

96

            

14.

Pedagogie

24+36

    

8

12

4

36

8

12

4

36

8

12

4

36

    

15.

Deontologie, etică profesională

24+72

    

8

12

4

72

            

16.

Geriatrie, gerontologie şi nursing specific

48+72

    

16

26

6

72

            

17.

Îngrijiri la domiciliu

24+36

    

8

12

4

36

8

12

4

36

8

12

4

36

8

12

4

36

18.

Dietetica

24+36

    

8

12

4

36

            

19.

Nursing general

60+60

    

20

32

8

60

    

20

32

8

60

20

32

8

60

20.

Comunicare profesională

48+72

    

16

26

6

72

            

21.

Nursing Comunitar (inclusiv îngrijirea persoanelor cu dizabilităţi)

48+72

    

16

26

6

72

            

22.

Nursing în urgenţe medico-chirurgicale

48+72

    

16

26

6

72

            

23.

Calitatea îngrijirilor

48+72

    

16

26

6

72

            

24.

Biofizica, radiologie

30+30

        

10

16

4

30

        

25.

Comunicare profesională

30+30

        

10

16

4

30

10

16

4

30

10

16

4

30

26.

Calitatea îngrijirilor

24+36

        

8

12

4

36

8

12

4

36

8

12

4

36

27.

Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea persoanelor cu dizabilităţi)

24+96

        

8

12

4

96

8

12

4

96

8

12

4

96

28.

Nursing general

30+30

        

10

16

4

30

        

29.

Nursing în urgenţe medico-chirurgicale

24+36

        

8

12

4

36

8

12

4

36

8

12

4

36

ANEXA nr. 6:
1.DESFĂŞURĂTOR Număr de module şi de ore

Promoţia

Actul de studii/Şcoala

Număr total de module propuse

Număr total de ore, din care

T = teorie

P = practică

1978

Diploma de absolvire a Şcolii Tehnice Sanitare

11

492

892

Liceu sanitar + curs de echivalare şcoală postliceală 1 an

Diplomă/Certificat de absolvire a şcolii postliceale/Certificat de competenţe profesionale

13

474

762

1991-1994

Diploma de absolvire a şcolii postliceale

8

210

330

1992-1995

Certificat de absolvire a şcolii postliceale

7

210

330

2006-2009

Certificat de competenţe profesionale

6

186

294

2.DIPLOMA DE ABSOLVIRE A ŞCOLII TEHNICE SANITARE

Nr. crt.

Modulul

Număr total de ore

Număr total de ore T+P

Teorie = 492

Practică = 892

Coordonare/ îndrumare

Realizarea portofoliului

Evaluare

Laborator tehnologic

Învăţământ clinic

1.

Biofizică, biochimie, radiologie

60

30 + 30

10

16

4

30

 

2.

Sociologie

60

30+30

10

16

4

30

 

3.

Deontologie, etică profesională

120

48 + 72

16

26

6

72

 

4.

Geriatrie, gerontologie

144

48+96

16

26

6

 

95

5.

Îngrijiri la domiciliu

144

48+96

16

26

6

 

96

6.

Nursing general

146

60+86

20

32

8

 

86

7.

Nursing special

146

60+86

20

32

8

 

86

8.

Comunicare profesională

146

48+98

16

26

6

 

98

9.

Nursing comunitar

146

24+122

8

12

4

 

122

10.

Nursing în urgenţe medico - chirurgicale

128

48+80

16

26

6

 

80

11.

Calitatea îngrijirilor

144

48+96

16

26

6

 

96

  

1384

 

164

264

64

132

760

3.LICEU SANITAR + CURS DE ECHIVALARE ŞCOALĂ POSTLICEALĂ CU DURATA DE 1 AN
DIPLOMĂ/CERTIFICAT DE ABSOLVIRE A ŞCOLII POSTLICEALE/CERTIFICAT DE COMPETENŢE PROFESIONALE

Nr. crt.

Modulul

Număr total da ore

Număr total de ore T+P

Teorie = 474

Practică = 762

Ore de predare

Realizarea portofoliului

Evaluare

Laborator tehnologic

Învăţământ clinic

1.

Sociologie

60

30 + 30

10

14

6

30

 

2.

Principii de management şi legislaţie

60

24 + 36

8

10

6

36

 

3.

Igienă

120

24+96

8

10

6

 

96

4.

Deontologie, etică profesională

96

24+36

8

10

6

72

 

5.

Pedagogie

60

24 + 72

8

10

6

36

 

6.

Geriatrie, gerontologie şi nursing specific

120

48+72

16

26

6

 

72

7.

Îngrijiri la domiciliu

60

24 + 36

8

10

6

 

33

8.

Dietetica

60

24 + 36

8

10

6

 

36

9.

Nursing general

120

60 + 60

20

32

8

 

60

10.

Comunicare profesională

120

48 + 72

16

26

6

 

72

11.

Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea pacienţilor cu dizabilităţi)

120

48 + 72

16

26

6

 

72

12.

Nursing în urgenţe medico- chirurgicale

120

48+72

16

26

6

 

72

13.

Calitatea îngrijirilor

120

48 + 72

16

26

6

 

72

  

1.236

 

166

236

80

174

588

4.DIPLOMA DE ABSOLVIRE A ŞCOLII POSTLICEALE - PROMOŢIA 1991-1994

Nr. crt.

Modulul

Număr total de ore

Număr total de ore

T+P

Teorie = 210

Practică = 330

Ore de predare

Realizarea portofoliului

Evaluare

Laborator tehnologic

învăţământ clinic

1.

Biofizică, radiologie

60

30+30

10

16

4

30

 

2.

Pedagogie

60

24+36

8

12

4

36

 

3.

Îngrijiri la domiciliu

60

24+36

8

12

4

 

36

4.

Comunicare profesională

60

30+30

10

16

4

 

30

5.

Calitatea îngrijirilor

60

24+36

12

8

4

 

36

6.

Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea pacienţilor cu dizabilităţi)

120

24+96

8

12

4

 

96

7.

Nursing general

60

30+30

10

16

4

 

30

8.

Nursing în urgenţe medico- chirurgicale

60

24+36

8

12

4

 

36

  

540

 

70

108

32

66

264

5.CERTIFICAT DE ABSOLVIRE A ŞCOLII POSTLICEALE (PROMOŢIA 1992-1995)

Nr. crt.

Modulul

Număr total de ore

Număr total de ore T+P

Teorie = 210

Practică = 330

Ore de predare

Realizarea portofoliului

Evaluare

Laborator tehnologic

Învăţământ clinic

1.

Îngrijiri la domiciliu

60

24+36

8

12

4

 

36

2.

Comunicare profesională

60

30+30

10

16

4

 

30

3.

Calitatea îngrijirilor

60

24+36

8

12

4

 

36

4.

Pedagogie

60

24+36

8

12

4

36

 

5.

Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea pacienţilor cu dizabilităţi)

120

24+96

8

12

4

 

96

6.

Nursing general

120

60+60

20

32

8

 

60

7.

Nursing în urgenţe medico- chirurgicaie

60

24+36

8

12

4

 

33

  

540

 

70

108

32

36

294

6.CERTIFICATE DE COMPETENŢE PROFESIONALE - PROMOŢIA 2006-2009

Nr. crt.

Modulul

Număr total de ore

Număr total de ore T+P

Teorie = 186

Practică = 294

Ore de predare

Realizarea portofoliului

Evaluare

Laborator tehnologic

Învăţământ clinic

1.

Îngrijiri la domiciliu

60

24+36

8

12

4

 

33

2.

Nursing general

120

60+60

20

32

8

 

60

3.

Comunicare profesională

60

30+30

10

16

4

 

30

4.

Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea pacienţilor cu dizabilităţi)

120

24+96

8

12

4

 

96

5.

Nursing în urgenţe medico- chirurgicaie

60

24+36

8

12

4

 

36

6.

Calitatea îngrijirilor

60

24+36

8

12

4

 

36

  

400

 

62

96

28

 

294

ANEXA nr. 7: DESFĂŞURĂTOR pentru activităţile teoretice şi practice din cadrul programului de revalorizare

Promoţia

Număr de module/săptămâni

Număr total de ore

- 1978

11 module/32 de săptămâni

12 ore pe săptămână teorie x 14 săptămâni (sâmbătă 6 ore; duminică 6 ore)

28 de ore pe săptămână practică (4 ore/zi x 15 săptămâni; 32 de ore/săptămână x 15 săptămâni + 26 de ore x o săptămână + 30 de ore x o săptămână)

Coordonare/Îndrumare = 164
Portofoliu = 264
Evaluare = 64
Practic = 892

Liceu sanitar + curs de echivalare şcoală postliceală 1 an

13 module/29 de săptămâni

12 ore pe săptămână teorie x 14 săptămâni (sâmbătă 6 ore; duminică 6 ore)

28 de ore pe săptămână practică (4 ore/zi x 13 săptămâni; 32 de ore/săptămână x 11 săptămâni + 16 ore x două săptămâni + 14 ore x o săptămână)

Coordonare/îndrumare = 166
Portofoliu = 236
Evaluare = 80
Practic = 762

1991-1994

8 module/12 săptămâni

12 ore pe săptămână teorie x 6 săptămâni (sâmbătă 6 ore; duminică 6 ore)

28 de ore pe săptămână practică (4 ore/zi x 6 săptămâni; 32 de ore/săptămână x 3 săptămâni + 18 ore x două săptămâni + 24 de ore x o săptămână)

Coordonare/îndrumare = 70
Portofoliu = 108
Evaluare - 32
Practic = 330

1992-1995

7 module/13 săptămâni

12 ore pe săptămână teorie x 6 săptămâni (sâmbătă 6 ore; duminică 6 ore)

28 de ore pe săptămână practică (4 ore/zi x 6 săptămâni; 32 de ore/săptămână x 4 săptămâni + 24 de ore x o săptămână)

Coordonare/Îndrumare = 70

Portofoliu = 108

Evaluare = 32

Practic = 330

2006-2009

6 module/11 săptămâni

12 ore pe săptămână teorie x 6 săptămâni (sâmbătă 6 ore; duminică 6 ore)

28 de ore pe săptămână practică (4 ore/zi x 6 săptămâni; 32 de ore/săptămână x două săptămâni + 24 de ore x o săptămână)

Coordonare/Îndrumare = 62
Portofoliu = 96
Evaluare = 28
Practic = 294

ANEXA nr. 8:
1.Diploma de absolvire a Şcolii Tehnice Sanitare

Nr. crt.

Modul/ săptămână

T

Ev.

P

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32

1.

Biofizică, Biochimie, radiologie

10

4

30

                

4

4

2

          

4

  
                       

|10|

|10|

|10|

          

2.

Sociologie

10

4

30

                

4

4

2

          

4

  
                      

|10|

|10|

|10|

          

3.

Deontologie, etică profesională

   

4

4

4

4

           

6

                

16

6

72

                                
      

|26|

|28|

|18|

                          

4.

Geriatrie, gerontologie

   

4

4

4

4

          

6

                 

16

6

96

     

|10|

|28|

|20|
+

|20|
+

                       
          

|12|

|6|

                       

5.

Îngrijiri la domiciliu

       

4

6

6

        

6

                

16

6

96

           

|20|
+

|20|
+

|20|
+

                  
              

|12|

|12|

|12|

                  

6.

Nursing general

20

8

86

4
|28|

4
|28|

4
|28|

4
|2|

4

         

8

                 

7.

Nursing special

20

8

86

                

4

4

4

4

4

          

8

                   

|28|

|28|

|28|

|2|

            

8.

Comunicare profesională

                      

4

4

8

        

6

 

16

6

98

                         

|28|

|32|

|32|

|6|

   

9.

Nursing comunitar

8

4

122

                  

4

4

            
                      

|6|

|8|

|8|

|32|

|32|

|32|

|4|

     

4

10.

Nursing în urgenţe medico - chirurgicale

                       

4

4

8

       

6

 
                               

|24|

|28|

|28|

 

16

6

80

                                
                                   

11.

Calitatea îngrijirilor

       

4

6

6

        

6

                

16

6

96

         

|20|
+

|20|
+

   

|26|

                 
           

|6|

|12|

|12|

                     

Evaluare

Practică
2.Liceu sanitar + curs de echivalare şcoală postliceală 1 an diplomă/certificat de absolvire a şcolii postliceale/certificat de competenţe profesionale

Nr. crt.

Modul

T

Ev.

P

1.

2,

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

1.

Sociologie

10

6

30

4

4

2

          

6
|16|


|14|

              

2.

Principii de management şi legislaţie

8

4

36

4

4

      


|32|


|4|

   

4

               

3.

Igiena

8

4

96

4
|28|

4
|28|


|28|


|12|

         

4

               

4.

Deontologie, etică profesională

8

4

72

               

4

4


|12|


|28|


|28|


|4|

     

4

  

5.

Pedagogie

8

4

36

  

2

2

2

2

    


|24|


|12|

  

4

              

6.

Geriatrie, gerontologie şi nursing specific

16

6

72

               

4

4

4

4

 


|12|


|16|


|16|


|16|


|12|

   

6

7.

Îngrijiri la domiciliu

8

4

36

   

2

2

2

2

    


|20|


|16|

 

4

              

8.

Dietetica

8

4

36

      

4

4

 

|28|

|8|

   

4

              

9.

Nursing general

20

8

60

  

4

4

4

4|

4
|28|


|32|

    

8

                

10.

Comunicare profesională

16

6

72

  

4

4
|16|

4
|28|

4
|28|

      

6

                

11.

Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea pacienţilor cu dizabilităţi)

16

6

72

                   

8

8

   


|8|


|32|


|32|

6

 

12.

Nursing în urgenţe medico- chirurgicale

16

6

72

                 

4

4

4

4
|12|


|16|


|16|


|16|


|12|

   

6

13.

Calitatea îngrijirilor

16

6

72

               

4

|28|

4

|28|

4

|16|

4

        

6

 

Evaluare

|Practică|
3.Diploma de absolvire a şcolii postliceale - promoţia 1991-1994

Nr. crt.

Modul

T

Ev.

P

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

1.

Biofizică, radiologie

10

4

30

4
|14|

4
|14|

2
|2|

      

4

  

2.

Pedagogie

8

4

36

4

4


|24|


|12|

       

4

3.

Îngrijiri la domiciliu

8

4

36

  

8

    


|8|


|24|

4

  

4.

Comunicare profesională

10

4

30

   

4

4

2


|8|


|24|

  

4

 

5.

Calitatea îngrijirilor

8

4

36

   

4

4

   


|8|


|24|

 

4

6.

Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea pacienţilor cu dizabilităţi)

8

4

96

   

4
|16|

4
|28|


|28|


|24|

   

4

 

7.

Nursing general

10

4

30

4
|14|

4
|14|

2
|2|

        

4

8.

Nursing în urgenţe medico-chirurgicale

8

4

36

     

8

    

4
|18|


|18|

Evaluare

|Practică|
4.Certificat de absolvire a şcolii postliceale (promoţia 1992-1995)

Nr. crt.

Modul

T

Ev.

P

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

1.

Îngrijiri la domiciliu

8

4

36

  

4

4

 


|12|


|24|

    

4

 

2.

Comunicare profesională

10

4

30

    

4

6

 


|6|


|24|

   

4

3.

Calitatea îngrijirilor

8

4

36

  

4

4

  


|8|


|24|

    

4

4.

Pedagogie

8

4

36

    

4

4

  


|8|


|24|

  

4

5.

Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea pacienţilor cu dizabilităţi)

8

4

96

4
|18|

4
|18|


|18|


|18|


|18|


|6|

     

4

 

6.

Nursing general

20

8

60

4
|10|

4
|10|

4
|10|

4
|10|

4
|10|


|10|

    

8

  

7.

Nursing în urgenţe medico-chirurgicale

8

4

36

4

4

       


|8|


|24|

4

 

Evaluare

|Practică|
5.Certificate de competenţe profesionale - promoţia 2006-2009

Nr. crt.

Modul

T

Ev.

P

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

1.

Îngrijiri la domiciliu

8

4

36


4


4

        

4

2.

Nursing general

20

8

60

4
|10|

4 |10|

4
|10|

4
|10|

4
|10|


|10|

    

8

3.

Comunicare profesională

10

4

30

    

8
|9|

2
|9|


|18|

 

4

  

4.

Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea pacienţilor cu dizabilităţi)

8

4

96

4
|18|

4
|18|


|18|


|18|


|9|


|9|


|6|

  

4

 

5.

Nursing în urgenţe medico-chirurgicale

8

4

36

  

4

4

  


|8|


|24|

 

4

 

6.

Calitatea îngrijirilor

8

4

36

  

4

4

   


|8|


|24|

4

 

Evaluare

|Practică|
ANEXA nr. 9: Conţinutul portofoliului de evaluare

Modulul

Sugestii pentru Conţinutul portofoliului

1

2

Biofizică, biochimie şi radiologie

1. Componentele materiei vii şi legăturile dintre ele

2. Metabolismul materiei vii

3. Enzimele, hormonii şi vitaminele în reglarea funcţiilor organismului

4. Metodele fizice utilizate în laborator

5. Biochimia sângelui, urinei şi a materiilor fecale

6. Biochimia digestiei

7. Examenul sângelui şi examenul urinei

8. Noţiuni de biofizică medicală

9. Tehnici fizice utilizate în explorarea imagistică

10. Noţiuni elementare de radiobiologie

11. Principalele noţiuni de radioterapie

Sociologie

1. Noţiuni teoretice ale sociologiei

2. Noţiuni de antropologie

3. Elemente de sociologie a colectivităţilor

4. Familia ca grup social

5. Instituţia medicală

6. Tipuri de relaţii asistent medical-pacient

7. Conflict de roluri

8. Rolul cercetării sociologice

9. Politici sociale

10. Politici sociale de sănătate

Deontologie şi etică profesională

1. Valori şi principii etice în nursing

2. Sisteme personale de valori

3. Drepturi şi libertăţi

4. Răspundere şi responsabilitate profesională, morală, legală

5. Norme de exercitare (conform legilor în vigoare) a profesiei

6. Învăţare continuă şi perfecţionare profesională

7. Abordare în situaţii de risc

8. Atitudine etica în situaţii terminale

9. Risc asumat şi risc evaluat

10. Bioetică

Geriatrie şi gerontologie

1. Îmbătrânirea umană

2. Semne şi simptome prezente în afecţiunile persoanelor vârstnice

3. Principalele afecţiuni ale persoanelor vârstnice

4. Culegere de date la pacienţii vârstnici

5. Problemele de dependenţă la pacienţii vârstnici

6. Surse de dificultate la pacienţii vârstnici

7. Diagnosticele de îngrijire la pacienţii vârstnici (NANDA)

8. Planul de îngrijire (nursing) la pacienţii vârstnici

9. Intervenţiile asistentului medical

Îngrijiri la domiciliu

1. Serviciile de îngrijire la domiciliu în sistemul asigurărilor sociale de sănătate conform legislaţiei în vigoare

2. Responsabilităţile asistentului medical generalist

3. Procesul de îngrijire

4. Planul de îngrijire

5. Obiectivele planului

6. Aplicarea îngrijirilor conform normelor în vigoare

7. Protocoale de îngrijire

8. Drepturile beneficiarului

Nursing general

1. Rolurile şi funcţiile asistentului medical şi statutul său în cadrul echipei medicale

2. Principalele teorii ştiinţifice ale nursingului

3. Teoria V. Henderson

4. Teoria M. Gordon

5. Procesul de îngrijire

6. Diagnosticul nursing (NANDA)

7. Planul de îngrijire

Nursing special

1. Educaţia pentru sănătate şi promovarea sănătăţii

2. Acţiuni de educaţie pentru sănătate

3. Programe de educaţie pentru sănătate

4. Rezultatele acţiunilor de educaţie pentru sănătate

Comunicare profesională

1. Strategii pentru o comunicare eficientă

2. Tehnici de comunicare orală

3. Raport formal

4. Activitatea în cadrul echipei de îngrijire

5. Promovarea stilului de viaţă sănătos al persoanei, familiei, grupurilor

6. Educarea şi susţinerea persoanelor în situaţie de criză şi a familiilor acestora

7. Comunicarea profesională şi cooperarea cu membrii altor echipe din sectorul sanitar

Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea persoanelor cu dizabilităţi)

1. Definirea îngrijirilor de sănătate comunitară (nursing)

2. Modele conceptuale

3. Rolul şi funcţiile asistentului medical generalist în comunitate

4. Conceptul despre sănătatea comunitară

5. Conceptul de îngrijiri primare

6. Procesul de nursing (îngrijire) în comunitate

7. Probleme de sănătate şi disfuncţionalităţi la nivelul familiei

8. Susţinerea familiei în situaţii de criză

9. Grupuri vulnerabile

10. Îngrijiri la domiciliu a bolnavilor cronici şi în stadiu terminal

Nursing în urgenţe medico-chirurgicale

1. Modificări de comportament şi aspect general ale pacientului în stare gravă

2. Semnele şi simptomele specifice urgenţelor

3. Conduita în stop cardio-respirator

4. Conduita în insuficienţă respiratorie şi boli cardiace primare şi secundare

5. Conduita în anafilaxie şi intoxicaţii

6. Conduita în arsuri grave şi electrocutare

7. Elementele de gravitate în urgenţele medico-chirurgicale

8. Măsurile de urgenţă

9. Monitorizarea evoluţiei pacientului

10. Echipa de prim ajutor, independenţa în luarea deciziilor în situaţii de criză sau dezastre, aspectele etice

Calitatea îngrijirilor

1. Calitatea şi siguranţa pacientului în sistemul îngrijirilor de sănătate

2. Managementul calităţii serviciilor de îngrijire

3. Implementarea sistemelor de asigurare a calităţii serviciilor de îngrijire

4. Resursele umane şi strategiile de recrutare de personal

5. Promovarea profesională şi educaţia continuă în nursing

6. Strategii de îmbunătăţire a calităţii îngrijirilor

7. Instrumente de îmbunătăţire a calităţii îngrijirilor

8. Independenţa asistentului medical în asigurarea şi evaluarea calităţii îngrijirilor

9. Analiza calităţii îngrijirilor şi îmbunătăţirea practicii profesionale

Principii de management şi legislaţie

1. Management general

2. Politicile şi sistemele de sănătate

3. Managementul serviciilor sociale şi de sănătate

4. Managementul sanitar pe cele 3 nivele ale sistemului de îngrijiri de sănătate

5. Managementul serviciilor de îngrijiri secundare de sănătate

6. Spitalul ca organizaţie

7. Managementul serviciilor terţiare de sănătate

8. Noţiuni de drept medical

9. Legislaţia privind organizarea şi funcţionarea sistemului de sănătate

10. Asociaţii profesionale, Codul de etică şi deontologie profesională, asociaţii sindicale

Igienă

1. Igiena - generalităţi

2. Factori sanogeni pentru păstrarea şi promovarea sănătăţii

3. Starea de sănătate, măsuri sanitare medicale şi nemedicale

4. Igiena aerului

5. Igiena apei

6. Igiena solului

7. Igiena radiaţiilor

8. Igiena habitatului uman

9. Igiena alimentaţiei

10. Prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile prin factorii de mediu

Pedagogie

1. Educaţia - generalităţi

2. Stadialitatea dezvoltării persoanei

3. Demers educaţional

4. Operaţionalizarea obiectivelor pedagogice

5. Principii didactice

6. Sisteme de educaţie şi forme de comunicare

7. Educaţia adultului

8. Rolul educatorului

Dietetică

1. Principalele grupe de nutrienţi şi alimente

2. Nevoile nutriţionale în funcţie de vârstă, activitate şi starea individului

3. Educaţia nutriţională a individului şi familiei

4. Tulburări de nutriţie şi alimentaţie

5. Interacţiunea dintre alimente şi medicamente

6. Dieta în diferite afecţiuni

NOTĂ:
Pentru fiecare modul, conţinutul portofoliului va cuprinde cel puţin 2-3 teme din cele propuse.
ANEXA nr. 10: Fişa de evaluare a portofoliului
Numele şi prenumele cursantului: ........................

Nr. crt.

Criterii de evaluare a portofoliului

Punctaj

Observaţii

Punctaj maxim

Punctaj realizat

1.

Conţinutul portofoliului este complet conform criteriilor stabilite.

10

  

2.

Elaborarea portofoliului demonstrează completitudinea şi acoperirea satisfăcătoare în raport cu temele impuse.

10

  

3.

Utilizarea în elaborarea şi în prezentarea portofoliului a elementelor de grafică, modele, aplicaţii TIC etc.

10

  

4.

Transmiterea de informaţii semnificative

10

  

5.

Exprimare/Comunicare clară, concretă

10

  

6.

Utilizarea unui vocabular adecvat

10

  

7.

Argumentarea ştiinţifică a conţinutului

10

  

8.

Originalitate în abordarea temelor impuse

10

  

9.

Prezentarea a fost structurată echilibrat în raport cu conţinutul solicitat şi realizat.

10

  

Data evaluării:

10 puncte din oficiu

Calificativ1

Profesor evaluator:

Punctaj total realizat:

 
  

Nota

 
___
1 Pentru calificativul Admis este necesară nota minimă 6 (şase)
ANEXA nr. 11: Fişă de apreciere a competenţelor dobândite în cadrul învăţământului clinic
Modulul: ......................

Numele şi prenumele cursantului:

Locul de desfăşurare a învăţământului clinic:

Grupa:

Nr. de ore:

Perioada:

Nr. crt.

Criterii de evaluare

Obiective

Realizat

Punctaj maxim

DA

NU

 

Aprecierea participării cursantului

1. Cunoaşte organizarea şi desfăşurarea activităţilor în serviciul medical şi identifică corect categoriile de bolnavi.

  

10 puncte

2. Identificarea corectă a regulilor specifice serviciului medical de protecţie, sănătate şi securitate în muncă

  

10 puncte

3. Demonstrarea participării la intervenţiile medicale alături de echipa de îngrijire

  

10 puncte

4. Interpretarea elementelor de profilaxie şi protecţie specifice serviciului medical

  

10 puncte

5. Argumentarea algoritmului de lucru în serviciu. Comunicare cu echipa de îngrijire

  

10 puncte

Punctaj realizat

 

50 de puncte

 

Aprecierea implicării cursantului în îngrijirea pacientului

1. Asigurarea mediului de securitate, a condiţiilor de asepsie şi a spaţiului de lucru, a intimităţii pacientului

  

5 puncte

2. Cunoaşterea şi respectarea succesiunii timpilor de execuţie a tehnicilor şi selectarea corectă a materialelor necesare execuţiei tehnicilor specifice

  

5 puncte

3. Pregătirea corectă şi completă a pacientului pentru intervenţii

  

5 puncte

4. Măsurarea şi notarea funcţiilor vitale şi vegetative

  

5 puncte

5. Executarea recoltărilor specifice

  

5 puncte

6. Executarea tratamentelor pe diverse căi

  

5 puncte

7. Aplicarea intervenţiilor de îngrijire şi de prevenire a escarelor de decubit

  

5 puncte

8. Participarea la alimentaţia pacientului

  

5 puncte

9. Sesizarea situaţiilor ce implică intervenţii în urgenţă

  

5 puncte

10. Elaborarea planului de îngrijire

  

5 puncte

Punctaj realizat

50 de puncte

Tutore:

Punctaj realizat

Profesor evaluator:

Calificativ1

___
1 Pentru calificativul Admis este necesară nota minimă 6 (şase)
ANEXA nr. 12: RAPORT cu privire la organizarea şi finalizarea programului de revalorizare perioada ......
Unitatea de învăţământ/Şcoala postliceală sanitară publică: .......................
Judeţul ......................./Municipiul Bucureşti
RAPORT cu privire la organizarea şi finalizarea programului de revalorizare perioada .................
1.Modul de organizare a programului de revalorizare - informaţii referitoare la:
- centre, număr de candidaţi:

Nr. crt.

Unitatea de Învăţământ/Şcoala postliceală sanitară publică

Nr. de elevi/Diploma de absolvire a şcolii tehnice sanitare

Nr. de elevi/Diploma/ Certificat de absolvire a şcolii postliceale/ Certificat de competenţe profesionale

Nr. de elevi/Diploma de absolvire a şcolii postliceale

Nr. de elevi/Certificat da absolvire a şcolii postliceale

Nr. de elevi/Certificat da competenţe profesionale

Nr. total de elevi*

1.

Unitatea de învăţământ 1

...

    

...

2.

Unitatea de învăţământ 2

...

    

...

3.

...

...

    

...

TOTAL:

...

    

...

___
* Se va calcula suma numărului de elevi pe fiecare unitate de învăţământ, iar pe ultima linie se va calcula totalul numărului de elevi pe fiecare calificare şi pe total centru de examen.
- asigurarea dotării centrului;
- verificarea existenţei documentele şcolare menţionate la art. 6 din Metodologia de organizare, desfăşurare şi finalizare a programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007 pentru absolvenţii învăţământului postliceal sanitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.114/2014 (metodologie);
- verificarea existenţei portofoliului de evaluare pentru fiecare modul;
- desfăşurarea orelor de teorie şi practică prevăzute de art. 9 alin. (1) din metodologie şi a îndeplinirii condiţiilor de desfăşurare a orelor de învăţământ clinic.
2.Desfăşurarea examenului de evaluare finală - informaţii privitoare la:
- componenţa Comisiei de evaluare a candidaţilor, numită în baza Deciziei nr. ....... din data de ........... a inspectorului şcolar general al inspectoratului şcolar din judeţul /municipiul Bucureşti (Se vor menţiona numele şi prenumele/instituţia din care provine.):
a)preşedinte - ..............., directorul şcolii;
b)vicepreşedinte - ..................., un reprezentant al filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România;
c)membri: ..........................., 1-2 cadre didactice coordonatoare ale programului de revalorizare;
d)secretar - .........................., un informatician sau un cadru didactic cu abilităţi informatice.
- detalii referitoare la alocarea temelor de proiect pe unităţi de învăţământ/calificări/candidaţi:

Nr. crt.

Unitatea de învăţământ/postliceală sanitară publică

Calificarea/Tipul de diplomă obţinută anterioară

Numele şi prenumele candidatului

Nota obţinută la proba scrisă

Nota obţinută la susţinerea proiectului

Media generală minimă de promovare a evaluării finale

1.

Unitatea de învăţământ 1

...

    

2.

Unitatea de învăţământ 2

...

    

3.

...

     

TOTAL:

...

    
- respectarea legislaţiei în vigoare;
- probleme semnalate în timpul desfăşurării examenului de evaluare (dacă este cazul): .....................;
- sugestii de optimizare a organizării, administrării şi monitorizării examenului de certificare.
3.Puncte de vedere cu privire la cele două probe susţinute la evaluarea finală
....
4.Propuneri de modificare/completare a metodologiei de organizare, desfăşurare şi finalizare a programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007 pentru absolvenţii învăţământului postliceal sanitar de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare
....
Preşedintele Comisiei de specialitate,
inspectorul şcolar general al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti,
..................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
Vicepreşedintele Comisiei de specialitate,
inspectorul şcolar general adjunct al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti,
....................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
2 membri ai Comisiei de specialitate:
- inspectorul şcolar de specialitate pentru învăţământul profesional şi tehnic;
- preşedintele filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
....................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
Secretar: un cadru didactic de specialitate/informatician,
.....................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 5 din data de 6 ianuarie 2015