ORDIN nr. 148 din 2 martie 2015 privind modificarea şi completarea Reglementării aeronautice civile române RACR-AD-PETH "Proiectarea şi exploatarea tehnică a heliporturilor", ediţia 3/2014, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.312/2014
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,
În temeiul prevederilor art. 4 lit. b) şi f) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiinţarea Autorităţii Aeronautice Civile Române, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
Art. I
Reglementarea aeronautică civilă română RACR-AD-PETH "Proiectarea şi exploatarea tehnică a heliporturilor", ediţia 3/2014, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.312/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 675 şi 675 bis din 16 septembrie 2014, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La capitolul 1 "Generalităţi", secţiunea 1.1 "Definiţii, abrevieri şi simboluri", după ultima definiţie se introduc două noi definiţii, cu următorul cuprins:
"Loc de aterizare. O suprafaţă marcată sau nemarcată care are aceleaşi caracteristici cu aria de apropiere finală sau cu aria de decolare a unui heliport vizual.
Punct de referinţă al heliportului (HRP). Loc de amplasare, desemnat, al unui heliport sau al unui loc de aterizare."
2.La capitolul 2 "Informaţii privind heliporturile", secţiunea 2.2 "Punctul de referinţă al heliportului" se modifică şi va avea următorul cuprins:
"2.2 Punctul de referinţă al heliportului
2.2.1 Pentru fiecare heliport sau loc de aterizare care nu este situat pe acelaşi amplasament cu al unui aerodrom va fi determinat un punct de referinţă.
Notă. - Atunci când poziţia unui heliport sau loc de aterizare coincide cu cea a unui aerodrom, punctul de referinţă al aerodromului este acelaşi atât pentru aerodrom, cât şi pentru heliport sau pentru locul de aterizare.
2.2.2 Punctul de referinţă al heliportului va fi situat în apropierea centrului geometric iniţial sau planificat al heliportului sau al locului de aterizare şi, în mod normal, trebuie să rămână acolo unde a fost stabilit.
2.2.3 Poziţia punctului de referinţă al heliportului, măsurată în grade, minute şi secunde, va fi comunicată serviciilor de informare aeronautică."
3.În apendicele 1 "Cerinţe privind calitatea datelor aeronautice", în tabelul A1-2, după ultimul rând se introduce un nou rând, cu următorul cuprins:
"Înălţime de trecere deasupra heliportului, apropieri PinS .......... 0,5 m calculat ....... esenţială"
Art. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

p. Ministrul transporturilor,

Virgil Dragoş Titea,

secretar de stat

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 168 din data de 11 martie 2015