Nr. crt. | Defect | Forma diagramei de reglaj | Cauză posibilă | Mod de remediere |
1. | Scurgeri de ulei | Fig. 3 | Sistemul de etanşare al tijei uzat Tija pistonului uzată Garnitura de etanşare a tubului rezervor uzată sau deformată | Înlocuirea pieselor respective şi completarea cantităţii de ulei conform instrucţiunilor de exploatare |
2. | Pierderea eficacităţii de amortizare la începutul cursei de destindere sau de comprimare | Fig. 4, fig. 6 | Formarea spumei în ulei Cantitate de ulei mai mică decât cea necesară Supapele de admisie sau comunicare nu sunt etanşe. | Introducerea de dispozitive antispumă Se completează cantitatea de ulei conform instrucţiunilor de exploatare. Se verifică suprafeţele de aşezare ale supapelor şi scaunele supapelor respective; se remediază sau se înlocuiesc. |
3. | Curbele diagramei nu urmăresc acelaşi traseu. | Fig. 5 | Îmbătrânirea uleiului din amortizor (existenţa impurităţilor în ulei) | Se înlocuieşte uleiul. |
4. | Forţa de rezistenţă la sfârşitul cursei de comprimare este prea mare. | Fig. 6 | Arcul supapei de comunicare este prea rigid sau prea comprimat. Existenţa unei cantităţi de ulei mai mare decât cea necesară | Se înlocuieşte arcul sau se micşorează precomprimarea. Se verifică cantitatea de ulei. |
5. | Diagrama de funcţionare mai mică decât diagrama-etalon | Fig. 5 | Supapele de destindere sau comprimare nu sunt etanşe ca urmare a murdăririi sau distrugerii elementelor componente. Supapele de admisie sau de comunicare nu sunt etanşe. Jocuri prea mari: - între piston şi cilindru; sau - între tija pistonului şi ghidajul acestuia. | Se demontează supapele, se spală elementele componente; se înlocuiesc elementele defecte sau distruse. Idem. Se înlocuiesc pistonul şi/sau cilindrul. Se înlocuiesc pistonul şi ghidajul. |
6. | Dificultăţi de recuperare a lichidului din camera de compensare | Fig. 7 | Arcul supapei de admisie este prea rigid sau prea comprimat. | Se înlocuieşte arcul sau se micşorează precomprimarea. |
7. | Lovituri în timpul funcţionării | Fig. 3b Fig. 6b | Cantitate insuficientă de ulei Griparea sau vibrarea supapelor de admisie ori de comunicare | Se completează cantitatea de ulei conform instrucţiunilor de exploatare. Se verifică elementele componente ale supapelor; se înlocuiesc piesele defecte. |
8. | Forţa de destindere şi comprimare urcă abrupt la o extremitate. | Fig. 10, fig. 11 | Griparea tijei pistonului în ghidaj la capătul cursei. Pistonul se blochează la o extremitate a cilindrului. | Se verifică piesele în contact reciproc (tijă piston-ghidaj, piston-cilindru), înlocuindu-se ceea ce nu este corespunzător. |
9. | Uzura elementelor de prindere | Fig. 8 | Jocurile mari ale elementelor de prindere de pe standul de probă sau ale prinderilor amortizoarelor | Se înlocuiesc elementele necorespunzătoare ale prinderilor. |
Fig. 9 | Uzura sau elasticitatea mare a elementelor de cauciuc ale prinderilor | Se înlocuiesc elementele de cauciuc. |