METODOLOGIE din 27 aprilie 2016 pentru Concursul naţional/local de proiecte de tineret, respectiv pentru Concursul naţional de proiecte studenţeşti
CAPITOLUL I: Tema şi bugetul concursului
Art. 1: Tema
(1)Prezenta metodologie se aplică tuturor concursurilor de proiecte de tineret şi studenţeşti organizate la nivel naţional de Ministerul Tineretului şi Sportului, denumit în continuare MTS, şi la nivel local de Direcţiile Judeţene pentru Sport şi Tineret, respectiv Direcţia pentru Sport şi Tineret a Municipiului Bucureşti, denumite în continuare DJST, respectiv DSTMB, pentru implementarea Strategiei naţionale în domeniul politicii de tineret pentru perioada 2015-2020.
(2)Tema pentru Concursul naţional/local de proiecte de tineret/studenţeşti vizează obiective specifice şi direcţiile de acţiune prevăzute în Strategia naţională în domeniul politicii de tineret pentru perioada 2015-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 24/2015, şi se încadrează în Programul de susţinere a acţiunilor de tineret - P2, respectiv în Programul pentru dezvoltarea şi diversificarea ofertei de servicii şi programe pentru tineri, în special studenţi - P4, în cazul Concursului naţional de proiecte studenţeşti.
(3)Proiectele de tineret/studenţeşti eligibile pot avea activităţi de tipul:
- cursuri/stagii;
- concursuri;
- festivaluri;
- cinemateci/videoteci;
- campanii, caravane;
- expoziţii, târguri;
- manifestări sportive;
- activităţi culturale;
- cluburi de tineret;
- seminare, simpozioane, mese rotunde, dezbateri, conferinţe, evenimente, întâlniri de lucru, ateliere de lucru, marcarea unor evenimente;
- centre de resurse;
- bănci şi baze de date, biblioteci electronice; pagini web şi platforme on-line; pagini web şi platforme educaţionale web şi mobile;
- schimburi de experienţă;
- servicii de consiliere, servicii de consultanţă;
- editări, tipărituri, multiplicări, inscripţionări.
Art. 2: Bugetul
(1)Sumele aprobate pentru Concursul naţional/local de proiecte de tineret, respectiv pentru Concursul naţional de proiecte studenţeşti se alocă din bugetul P2, respectiv P4 şi sunt cele precizate în anunţul de participare, publicat în Monitorul Oficial al României şi pe site-ul Ministerului Tineretului şi Sportului (www.mts.ro), având ca limită maximă pe proiect suma precizată în anunţul de participare.
(2)Sumele nealocate ca urmare a desfăşurării Concursului naţional/local de proiecte de tineret se reportează în cadrul P2, după caz, la decizia conducerii MTS/DJST/DSTMB, pentru:
a)proiecte de tineret proprii şi proprii în parteneriat ale MTS, derulate prin Direcţia Generală Tineret/DJST/DSTMB;
b)alte concursuri naţionale/ locale de proiecte de tineret.
(3)Sumele nealocate ca urmare a desfăşurării Concursului naţional de proiecte studenţeşti se reportează la P4, după caz, pentru:
a)proiecte studenţeşti proprii şi proprii în parteneriat ale MTS, derulate prin Direcţia Generală Tineret;
b)alte concursuri naţionale de proiecte studenţeşti.
CAPITOLUL II: Condiţii şi criterii de eligibilitate pentru proiectele de tineret şi studenţeşti în vederea finanţării
Art. 3: Eligibilitate proiecte de tineret şi studenţeşti
Sunt eligibile proiectele de tineret şi studenţeşti care:
a)se înscriu în tema, obiectivele specifice şi priorităţile anuale şi multianuale stabilite pentru Concursul naţional/local de proiecte de tineret/studenţeşti, prevăzute în anunţul de participare;
b)cuprind doar tipurile de activităţi eligibile pentru concurs, prevăzute la art. 1 alin. (3);
c)sunt depuse de solicitanţi eligibili, conform art. 4;
d)se adresează:
1.d.1) tinerilor, definiţi conform Legii tinerilor nr. 350/2006, cu modificările ulterioare, având vârsta cuprinsă între 14 şi 35 de ani, inclusiv persoanelor care lucrează cu şi pentru tineri;
2.d.2) studenţilor, definiţi conform Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
3.d.3) se recomandă ca minimum 80% dintre participanţii la proiecte să fie tineri cu vârsta cuprinsă între 14 şi 35 de ani;
e)asigură contribuţia proprie şi/sau atrasă de minimum 10% din valoarea proiectului de tineret/studenţesc;
f)realizează cel puţin punctajul minim de evaluare;
g)respectă prevederile legale în vigoare cu privire la normele de cheltuieli în domeniul activităţii de tineret, conform Hotărârii Guvernului nr. 259/2006,cu modificările ulterioare;
h)se încadrează în perioada de derulare stabilită pentru concurs, perioadă precizată în anunţul de participare publicat în Monitorul Oficial al României şi pe site-ul Ministerului Tineretului şi Sportului/DJST/DSTMB;
i)sunt însoţite de declaraţia pe propria răspundere conform căreia proiectul de tineret/ studenţesc depus nu beneficiază de atribuirea mai multor contracte de finanţare nerambursabilă de la MTS/DJST/DSTMB.
Art. 4: Eligibilitate solicitanţi
(1)Solicitanţi eligibili pentru Concursul naţional/local de proiecte de tineret/studenţeşti sunt organizaţiile neguvernamentale nonprofit, denumite în continuare ONG, în condiţiile legii:
a)sunt ONG acele organizaţii înfiinţate legal şi cu sediul în România, organizate şi conduse conform legislaţiei româneşti în vigoare cu privire la organizaţiile neguvernamentale, respectiv asociaţii, fundaţii şi federaţii, constituite şi care funcţionează conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti şi Fundaţia Naţională pentru Tineret, care funcţionează conform Legii nr. 146/2002 privind regimul juridic al fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti şi al Fundaţiei Naţionale pentru Tineret, cu modificările şi completările în vigoare;
b)au menţionate în statut/actul constitutiv tipurile de activităţi pe care urmează să le desfăşoare prin proiect.
(2)Sunt solicitanţi eligibili organizaţiile care au respectat în ultimii doi ani contractele de finanţare nerambursabilă acordate şi/sau parteneriatele semnate cu finanţatorul şi au raportat corect, complet şi la timp în cadrul respectivelor contracte de finanţare/parteneriate.
(3)Dacă nu depăşesc numărul de proiecte depuse prevăzut în anunţul de participare.
(4)Organizaţiile care completează formularul de finanţare pentru Concursul naţional/local de proiecte pentru tineret/studenţi on-line de pe platforma electronică (care are structura prevăzută în anexa nr. 1) şi depun proiecte în termenul-limită de depunere, stabilit în anunţul de participare.
(5)Au transmis prin anexare în platforma electronică următoarele documente, scanate în format pdf/jpg (documentele care nu sunt lizibile nu vor fi luate în considerare):
a)Hotărârea judecătorească de înfiinţare, definitivă şi irevocabilă, şi hotărârile judecătoreşti rămase definitive şi irevocabile prin care s-au admis modificări ale statutului şi actului constitutiv;
b)statutul în vigoare înscris în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor şi actul constitutiv;
c)certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, certificatul de înregistrare fiscală, certificatul de atestare fiscală;
d)declaraţia de integritate semnată de reprezentantul legal al ONG conform modelului din anexa nr. 2;
e)planul de activităţi al proiectului, bugetul şi lista de indicatori conform anexei nr. 1b, anexei nr. 1a, respectiv anexei nr. 1c;
f)CV-urile membrilor echipei de proiect.
Art. 5: Solicitanţi neeligibili
Solicitanţi neeligibili pentru Concursul naţional/local de proiecte de tineret/studenţeşti sunt ONG care:
a)se află în faliment, în administrarea unei autorităţi judiciare sau în curs de lichidare, şi-au suspendat activităţile, sunt subiect al procedurilor vizând aceste aspecte sau sunt într-o situaţie similară, ca urmare a aplicării unei proceduri similare prevăzute în legislaţia sau reglementările naţionale în vigoare;
b)sunt vinovate de grave erori profesionale dovedite prin orice mijloace pe care finanţatorul le poate justifica;
c)nu şi-au îndeplinit obligaţiile referitoare la plata contribuţiilor la asigurările sociale sau la plata taxelor şi impozitelor la bugetul de stat, în conformitate cu prevederile legale;
d)au făcut obiectul unei hotărâri definitive şi irevocabile pentru fraudă, corupţie, implicarea într-o organizaţie criminală sau orice altă activitate ilegală în detrimentul intereselor financiare, fără să existe dovezi că s-au luat în ultimii ani măsuri de corecţie în acest sens;
e)au fost declarate a fi într-o situaţie gravă de nerespectare a obligaţiilor contractuale privind procedurile de achiziţie sau procedurile de acordare a finanţărilor;
f)sunt subiect al unui conflict de interese cu organizaţii sau persoane direct sau indirect implicate în procedura de acordare a finanţării nerambursabile;
g)sunt vinovate de distorsionări grave în procesul de transmitere a informaţiilor solicitate de finanţator sau nu reuşesc să furnizeze informaţiile solicitate.
CAPITOLUL III: Organizarea Concursului naţional/local de proiecte de tineret, respectiv a Concursului naţional de proiecte studenţeşti
Art. 6: Anunţul de participare
(1)Anunţarea publică a Concursului naţional de proiecte de tineret şi a Concursului naţional de proiecte studenţeşti, respectiv intenţia de atribuire a contractelor de finanţare, se face de către Ministerul Tineretului şi Sportului prin:
a)anunţ în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a;
b)anunţ într-un cotidian central;
c)anunţ pe site-ul MTS şi al unităţilor din subordine, într-un mod în care să fie vizibil şi uşor de accesat;
d)anunţ pe paginile active de interacţiune media on-line ale MTS.
(2)Anunţarea publică a Concursului local de proiecte de tineret, respectiv intenţia de atribuire a contractelor de finanţare, se face de către DJST/DSTMB prin:
a)anunţ în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a;
b)anunţ într-un cotidian local;
c)anunţ pe site-ul MTS şi al DJST/DSTMB, într-un mod în care să fie vizibil şi uşor de accesat;
d)anunţ pe paginile active de interacţiune media on-line ale MTS şi ale DJST/DSTMB.
(3)Publicarea poate fi completată şi prin utilizarea altor mijloace de informare.
(4)Data apariţiei anunţurilor şi afişarea pe site-ul MTS/DJST/DSTMB trebuie să fie cu minimum 30 de zile calendaristice înainte de data-limită de depunere a proiectelor.
(5)Anunţul de participare cuprinde: perioada de organizare şi locul desfăşurării concursurilor, suma alocată, tema concursului, obiectivele specifice, direcţiile de acţiune, termenele-limită, locul de unde se pot obţine informaţii cu privire la metodologia de finanţare şi alte detalii referitoare la eligibilitatea solicitanţilor, a activităţilor şi a cheltuielilor care să vină în sprijinul realizării unor proiecte de calitate de către solicitanţi.
(6)Metodologia de finanţare se poate obţine de la sediul MTS/DJST/DSTMB sau descărca de pe site-ul MTS/DJST/DSTMB.
(7)ONG au dreptul să solicite în scris, inclusiv prin poşta electronică, clarificări privind documentaţia de finanţare, cu cel puţin 6 zile calendaristice înainte de data-limită de depunere a proiectelor.
(8)MTS/DJST/DSTMB are obligaţia de a răspunde în scris, cu cel puţin 4 zile înainte de data-limită de depunere a proiectelor. Toate întrebările şi răspunsurile vor fi postate pe site-ul MTS/DJST/DSTMB, fără indicarea persoanelor care au transmis întrebările.
(9)În situaţia în care la data-limită de depunere nu există cel puţin doi solicitanţi înscrişi, MTS/DJST/DSTMB are obligaţia să repete concursul/concursurile cu respectarea prevederilor alin. (1)-(7).
(10)Dacă şi în situaţia prevăzută la alin. (7) se va înscrie la concurs un singur solicitant, concursul/concursurile se va/vor organiza.
Art. 7: Susţinerea beneficiarilor şi pregătirea proiectelor
În perioada de pregătire a proiectelor, MTS/DJST/DSTMB poate să susţină potenţialii beneficiari prin organizarea de întâlniri şi transmiterea, prin intermediul website-ului sau a altor mijloace de comunicare, a unor tutoriale cu privire la pregătirea proiectelor.
Art. 8: Depunerea proiectelor
(1)Perioada de depunere a proiectelor de tineret/studenţeşti este cea precizată în anunţul de participare.
(2)Proiectul de tineret/studenţesc se transmite on-line, prin completarea formularului de pe platforma www.proiecte.mts.ro, şi se anexează toate documentele solicitate, în format scanat pdf/jpg. Platforma va funcţiona atât pentru concursurile naţionale, cât şi pentru cele locale.
(3)După data şi ora-limită de depunere a proiectelor, portalul se închide şi nu mai permite transmiterea de proiecte.
(4)În cazul în care până la data lansării anunţului de participare pentru concursurile naţionale şi locale platforma nu este dezvoltată şi/sau operaţională, proiectele se depun la MTS (Registratură) - str. Vasile Conta nr. 16, sectorul 2, Bucureşti, România, respectiv la adresele DJST/DSTMB, în plic sigilat, având menţiunea "Pentru Concursul naţional de proiecte de tineret"/"Pentru Concursul local de proiecte de tineret"/. Pentru Concursul naţional de proiecte studenţeşti" (după caz). Plicul conţine formularul de finanţare completat în original şi pe suport digital (CD/DVD/USB), documentele scanate care trebuiau să fie încărcate pe platforma on-line, formularul de finanţare în format Word, planul de activităţi şi bugetul în format Excel.
(5)În cazul în care, după lansarea platformei, aceasta va fi nefuncţională în perioada de depunere a proiectelor, MTS/DJST/DSTMB anunţă pe site că depunerea se face cu respectarea alin. (4).
Art. 9: Comisiile de selecţie
(1)Selecţia proiectelor de tineret/studenţeşti se realizează de către comisiile de selecţie constituite în acest scop la nivelul MTS, respectiv DJST/DSTMB.
(2)Comisiile de selecţie pentru Concursul naţional de proiecte de tineret/studenţeşti şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului tineretului şi sportului, conform Hotărârii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare.
(3)La nivelul MTS, comisiile de selecţie includ persoane nominalizate din cadrul Direcţiei Generale Tineret. În comisia de selecţie pot fi nominalizaţi şi membri aparţinând altor compartimente ale MTS.
(4)La nivelul DJST/DSTMB, comisiile de selecţie sunt formate din minimum 3 membri. Majoritatea membrilor trebuie să aibă competenţe în domeniul tineretului, cu prioritate în domeniul programelor de tineret. În comisie va participa minimum o persoană care are competenţe de evaluator de proiecte şi minimum o persoană care are competenţe economice.
(5)Ministrul tineretului şi sportului/directorul DJST/DSTMB numeşte o persoană responsabilă cu aplicarea procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor în fiecare comisie, persoană care devine preşedinte al comisiei de selecţie.
(6)Ministrul tineretului şi sportului/directorul DJST/DSTMB are dreptul de a nominaliza membri de rezervă pentru membrii comisiilor de selecţie, dar poate înlocui un membru al comisiilor de selecţie cu un membru de rezervă numai dacă persoana care urmează să fie înlocuită nu are posibilitatea, din motive obiective, de a-şi îndeplini atribuţiile care rezultă din calitatea de membru al comisiilor de selecţie. După producerea înlocuirii, calitatea de membru al comisiilor de selecţie este preluată de către membrul de rezervă, care îşi exercită atribuţiile aferente până la finalizarea procedurii de selecţie.
(7)Ministrul tineretului şi sportului/directorul DJST/DSTMB are dreptul de a decide, cu scopul de a sprijini activităţile de evaluare, desemnarea pe lângă comisiile de selecţie a unor specialişti externi, numiţi experţi cooptaţi. Experţii cooptaţi pot fi desemnaţi încă de la începutul procesului de evaluare sau pe parcursul acestui proces, în funcţie de problemele care ar putea impune expertiza acestora. Decizia de desemnare a experţilor cooptaţi trebuie să precizeze atribuţiile şi responsabilităţile specifice ale acestora şi să justifice necesitatea participării lor la procesul de evaluare. Atribuţiile şi responsabilităţile experţilor externi cooptaţi se rezumă, după caz, numai la evaluarea proiectelor şi/sau analiza efectelor de natură juridică pe care le pot determina anumite elemente ale proiectelor.
(8)Cooptarea unor experţi externi în comisiile de selecţie este recomandabilă, iar experţii sunt selectaţi în baza unui apel public deschis.
(9)Experţii cooptaţi au obligaţia de a elabora un raport de specialitate cu privire la aspectele asupra cărora, pe baza expertizei pe care o deţin, îşi exprimă punctul de vedere.
(10)Experţii cooptaţi prezintă raportul lor de evaluare, asupra căruia decid membrii comisiei.
(11)Pe baza evaluării realizate de experţii cooptaţi şi/sau de membrii comisiei şi pe baza deciziei privind punctajul acordat de membrii comisiei se realizează selecţia proiectelor ce vor fi finanţate.
(12)Pe parcursul desfăşurării procesului de evaluare, comisiile şi experţii cooptaţi au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului proiectelor.
(13)La întrunirile comisiilor de selecţie au dreptul de a participa numai membrii acestora şi experţii cooptaţi, în cazul în care aceştia au fost cooptaţi.
(14)Regulile de evitare a conflictului de interese prevăzute de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice sunt aplicabile prin analogie atât membrilor comisiilor de selecţie, cât şi experţilor cooptaţi.
(15)Membrii comisiilor de selecţie şi experţii cooptaţi semnează o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate pe propria răspundere.
(16)În cazul în care unul dintre membrii desemnaţi în comisiile de selecţie sau unul dintre experţii cooptaţi constată, oricând pe parcursul exercitării atribuţiilor, că se află într-o situaţie de incompatibilitate/conflict de interese, atunci acesta solicită de îndată înlocuirea sa din componenţa comisiei respective. Situaţiile de incompatibilitate/conflict de interese pot fi sesizate MTS/DJST/DSTMB şi de către terţi. În cazul apariţiei unei situaţii de incompatibilitate/conflict de interese, ministrul tineretului şi sportului/directorul DJST/DSTMB verifică informaţiile semnalate şi, dacă acestea se confirmă, dispune înlocuirea membrului comisiei de selecţie/expertului cooptat.
(17)Modul de lucru al comisiilor de evaluare este stabilit de comun acord între membrii acestora, urmând a se avea în vedere calendarul de realizare a evaluării, publicat prin anunţul de selecţie.
(18)La finalul concursului, comisia întocmeşte un raport al procedurii, semnat de preşedinte şi de membrii comisiei.
Art. 10: Selecţia proiectelor
Selecţia se realizează în două etape:
a)etapa de analiză administrativă a documentelor şi evaluare eliminatorie, fără punctaj, a eligibilităţii solicitanţilor şi proiectelor (eligibilitatea activităţilor propuse, a cheltuielilor şi valorii totale a bugetului şi a perioadei de desfăşurare a activităţilor);
b)etapa de evaluare pe bază de punctaj, care se realizează doar pentru acele proiecte care au promovat etapa eliminatorie.
Art. 11: Etapa de analiză administrativă şi evaluare eliminatorie
(1)Etapa de analiză administrativă şi evaluare eliminatorie, fără punctaj, constă în verificarea eligibilităţii solicitanţilor şi proiectelor şi se realizează de membrii comisiilor ale căror atribuţii sunt prevăzute în ordin al ministrului tineretului şi sportului/decizii ale directorilor DJST/DSTMB.
(2)Condiţii administrative de selecţie:
a)solicitanţii respectă prevederile art. 4 alin. (1)-(4);
b)solicitanţii au depus documentele prevăzute la art. 4 alin. (5).
(3)Condiţiile de eligibilitate a proiectelor:
a)proiectele includ activităţi eligibile conform art. 1 alin. (3);
b)proiectele includ cheltuieli eligibile conform Hotărârii Guvernului nr. 259/2006, cu modificările ulterioare, şi propun un buget ce se încadrează în limitele prevăzute de anunţul de participare;
c)proiectele se desfăşoară într-o perioadă de timp eligibilă conform anunţului de participare.
(4)Solicitanţii care nu îndeplinesc condiţiile administrative de selecţie fără punctaj, prevăzute la alin. (1), şi proiectele care nu respectă condiţiile de eligibilitate prevăzute la alin. (2}, în situaţia în care nu se completează şi/sau corectează, sunt eliminaţi din concurs conform procedurii de la art. 13.
(5)Membrii comisiilor completează pentru fiecare solicitant în parte câte un formular de evaluare a eligibilităţii, conform modelului din anexa nr. 3.1.
Art. 12: Rezultatele etapei de analiză administrativă şi evaluare eliminatorie
(1)După încheierea etapei de selecţie fără punctaj, membrii comisiilor au obligaţia de a întocmi un raport cu rezultatele evaluării administrative a eligibilităţii.
(2)Rapoartele cu rezultatele analizei administrative şi evaluare eliminatorie a eligibilităţii, atât pentru Concursul naţional de proiecte de tineret, cât şi pentru Concursul naţional de proiecte studenţeşti, se publică pe site-ul MTS, la data prevăzută în anunţul de participare. Anunţarea publicării raportului cu rezultatele evaluării administrative a eligibilităţii se va face şi pe paginile active de interacţiune media on-line ale MTS.
(3)Raportul cu rezultatele analizei administrative şi evaluarea eliminatorie a eligibilităţii pentru Concursul local de proiecte se publică pe site-ul DJST/DSTMB sau la sediul acestora, acolo unde nu există site, la data prevăzută în anunţul de participare.
Art. 13: Clarificări şi completări
(1)În termen de 5 zile lucrătoare de la data publicării rapoartelor cu rezultatul analizei administrative şi evaluare eliminatorie a eligibilităţii, solicitanţii ale căror documente au fost declarate incomplete/eronate sau care au propus cheltuieli, bugete sau perioade de desfăşurare a activităţilor neeligibile au posibilitatea de completa sau modifica documentele.
(2)Modificările pot viza orice document prevăzut la art. 4 alin. (5), inclusiv bugetul proiectului sau planul de activităţi al proiectului, dar în cazul acestor documente modificările trebuie să vizeze doar corectarea unor elemente de eligibilitate, respectiv:
a)eliminarea unor cheltuieli neeligibile;
b)diminuarea unor cheltuieli al căror buget a fost alocat peste plafoanele de eligibilitate a cheltuielilor;
c)perioada de derulare a proiectelor, dacă aceasta nu corespunde celei eligibile.
(3)Modificările/Completările solicitate se transmit scanate, în cazul documentelor de eligibilitate, şi în format Excel, în cazul bugetelor şi a planurilor de activităţi, prin încărcare pe platforma online destinată depunerii proiectelor, în secţiunea completări. În cazul în care până la data lansării concursurilor naţionale/locale platforma nu este dezvoltată şi/sau operaţională, completările se transmit prin e-mail la adresa indicată în anunţul de participare. MTS/DJST/DSTMB, prin preşedintele comisiei de selecţie care va administra adresa de e-mail, confirmă primirea documentelor în maximum 24 de ore.
(4)Se iau în considerare modificările/completările transmise pe e-mail la MTS/DJST/DSTMB, până la data-limită de depunere precizată în anunţul de participare. Modificările/Completările care ajung după termenul de depunere stabilit nu se iau în considerare, fapt care duce la descalificarea proiectului de tineret/studenţesc.
Art. 14: Declararea eligibilităţii
Proiectele de tineret/studenţeşti ale solicitanţilor, care îndeplinesc condiţiile de selecţie fără punctaj, sunt declarate eligibile şi comisia de selecţie trece la etapa de evaluare pe bază de punctaj.
Art. 15: Etapa de evaluare pe bază de punctaj
(1)Etapa de evaluare pe bază de punctaj a proiectelor de tineret/studenţeşti se realizează de către membrii comisiilor, ale căror atribuţii sunt prevăzute în ordin al ministrului tineretului şi sportului/decizie a directorului DJST/DSTMB.
(2)Procedura de evaluare pe bază de punctaj se aplică atât concursurilor naţionale, cât şi concursurilor locale de proiecte.
(3)Pentru asigurarea operativităţii comisiei, fiecare proiect depus este evaluat de o echipă formată din doi membri ai comisiilor de selecţie şi, dacă este cazul, experţi cooptaţi. În cazul în care în comisia de selecţie participă şi experţi cooptaţi, echipele de acordare a punctajului pot fi formate exclusiv din experţi cooptaţi, conform ordinului ministrului tineretului şi sportului/deciziei directorului DJST/DSTMB de numire în comisie a experţilor cooptaţi.
(4)Componenţa echipelor de câte doi evaluatori, formate din personal MTS/DJST/DSTMB sau din experţi cooptaţi sau atât din personal MTS/DJST/DSTMB, cât şi din experţi cooptaţi, se stabileşte prin tragere la sorţi.
(5)Proiectele ce revin spre evaluare fiecărei echipe de evaluatori se stabilesc prin tragere la sorţi.
(6)Membrii comisiilor de selecţie acordă pe formularul de evaluare prevăzut în anexa nr. 3 un punctaj pentru fiecare subcriteriu. Punctajul final al proiectului dat de fiecare evaluator este suma punctajelor pentru toate criteriile şi subcriteriile din grila de evaluare prevăzute în anexa nr. 4. Punctajul final al fiecărui proiect de tineret/studenţesc se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate de către cei doi evaluatori care au evaluat proiectul.
(7)Nu pot exista diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele totale şi de 20% cu rotunjire din punctaj pentru fiecare criteriu, între punctajele acordate de către fiecare dintre cei doi membri ai comisiei de selecţie care au evaluat proiectul. Rotunjirea aplicării procentului se realizează întotdeauna până la numărul de puncte superior astfel: nu pot exista diferenţe mai mari de 2 puncte pentru C1, C7 şi C8, nu pot exista diferenţe mai mari de 3 puncte pentru C2, C3, C5 şi C6, nu pot exista diferenţe mai mari de 7 puncte pentru C4. În această situaţie cei doi membri ai comisiei de selecţie care au evaluat proiectul vor realiza o reconciliere pe baza motivelor de acordare a punctajelor şi vor proceda la reevaluare.
(8)Dacă în urma reconcilierii diferenţele se menţin peste limitele menţionate la aliniatul anterior, proiectul este reevaluat de către un al treilea evaluator. În cazul în care diferenţele de punctaj se repetă, proiectul este discutat şi evaluat de membrii comisiei în şedinţă comună, când se stabileşte şi punctajul final.
(9)Echipele de evaluatori înaintează plenului comisiei de selecţie evaluarea asumată pentru fiecare proiect.
(10)Comisia de selecţie centralizează evaluările realizate de echipele de evaluatori şi întocmeşte raportul procedurii de selecţie în baza punctajelor centralizate. Raportul este semnat de preşedintele comisiei şi membrii acesteia.
Art. 16: Selecţia proiectelor
(1)Pentru a fi selectat în vederea finanţării, proiectul de tineret/studenţesc trebuie să obţină minimum 50 de puncte; nerealizarea acestui punctaj va duce automat la respingerea proiectului. Proiectul este respins fără a se mai însuma punctajele şi a fi comparat cu celelalte proiecte dacă punctajul obţinut la secţiunile C2 - "Relevanţa propunerii de proiect faţă de politicile publice în domeniul tineretului" şi C4 - "Activităţi şi metode propuse" este mai mic decât jumătate din punctajul maxim aferent secţiunii. Pragurile se aplică atât concursurilor naţionale, cât şi concursurilor locale de proiecte.
(2)În urma procedurii de evaluare, proiectele sunt declarate admise, în cazul în care îndeplinesc criteriile de la alin. (1), şi sunt declarate respinse, dacă nu îndeplinesc aceste criterii.
(3)Proiectele de tineret/studenţeşti admise primesc finanţare în ordine descrescătoare a punctajului obţinut, în limita sumei alocate pentru Concursul naţional/local de proiecte de tineret, respectiv pentru Concursul naţional de proiecte studenţeşti.
(4)În situaţia în care două sau mai multe proiecte sunt pe ultimul loc, la punctaj egal, este finanţat acel proiect care are punctajul final cel mai mare la criteriul C4 - "Activităţi şi metode propuse".
(5)Dacă şi în situaţia prevăzută la alin. (4) se menţin la punctaj egal două sau mai multe proiecte, este finanţat acel proiect care are punctajul final cel mai mare la criteriul C6 - "Impactul proiectului".
(6)Dacă şi în situaţia prevăzută la alin. (4) şi (5) se menţin la punctaj egal două sau mai multe proiecte aflate pe ultimul loc, este finanţat acel proiect care are contribuţia proprie şi/sau atrasă cea mai mare.
(7)Proiectele care nu au fost respinse conform criteriilor de la alin. (1), dar pentru care, în urma ordonării după punctaj, nu sunt fonduri disponibile, sunt plasate pe o listă de rezerve. În cazul în care din orice motiv nu se mai poate încheia contractul de finanţare pentru oricare dintre proiectele selectate, proiectele de pe lista de rezerve urmează a fi contractate în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute.
Art. 17: Afişarea rezultatelor
(1)Rezultatele concursurilor naţionale se afişează, în conformitate cu anunţul de participare, pe site-ul MTS (www.mts.ro).
(2)Rezultatele concursurilor locale se afişează în conformitate cu anunţul de participare, pe site-ul DJST/DSTMB şi/sau la sediul acestora.
Art. 18: Contestaţii
(1)Rezultatele concursurilor pot fi contestate în termen de două zile lucrătoare de la data afişării.
(2)Contestaţiile se depun fie la sediul MTS (Registratură) din Bucureşti, strada Vasile Conta nr. 16, sectorul 2, fie se transmit pe e-mail, la adresa precizată în anunţul de participare. Contestaţiile depuse după termenul-limită şi/sau transmise prin alte modalităţi, în afara celor menţionate, nu sunt luate în considerare.
(3)Contestaţiile sunt analizate de comisiile de contestaţii, constituite în acest scop la nivelul MTS, prin ordinul ministrului tineretului şi sportului.
(4)Răspunsul la contestaţii se afişează la data prevăzută în anunţul de participare, pe site-ul MTS sau pe site-ul DJST/DSTMB, după caz.
CAPITOLUL IV: Finanţarea proiectelor de tineret/studenţeşti selectate la Concursul naţional/local de proiecte de tineret, respectiv la Concursul naţional de proiecte studenţeşti
Art. 19: Contractarea şi modificarea contractelor
(1)După afişarea rezultatelor finale, MTS/DJST/DSTMB transmite către solicitanţii declaraţi câştigători o adresă prin care li se solicită acordul cu privire la termenii finanţării. În situaţia în care un solicitant nu acceptă termenii finanţării şi/sau nu transmite în termen acordul, contractul de finanţare nerambursabilă nu este încheiat, urmând a fi contactaţi solicitanţii de pe lista de rezerve, în ordinea punctajului.
(2)După data afişării rezultatelor finale ale Concursului naţional de proiecte de tineret, respectiv ale Concursului naţional de proiecte studenţeşti, solicitanţii declaraţi câştigători depun, în original, în plic sigilat la sediul Ministerului Tineretului şi Sportului (Registratură) din Bucureşti, strada Vasile Conta nr. 16, sectorul 2 sau transmit prin poştă, la adresa de mai sus, următoarele documente:
a)certificatul de atestare fiscală sau copie legalizată după acesta (Atenţie! A nu se confunda cu certificatul de înregistrare fiscală.), care să ateste că ONG şi-a îndeplinit obligaţiile de plată exigibile a impozitelor şi taxelor către stat, precum şi a contribuţiei pentru asigurările sociale de stat;
b)declaraţia de integritate semnată de reprezentantul legal al ONG, conform modelului din anexa nr. 2, în original;
c)pe plicul în care se depun documentele se precizează:
- pentru proiectele selectate la Concursul naţional de proiecte de tineret, pe plic se precizează, pe lângă adresă, "Pentru Concursul naţional de proiecte de tineret";
- pentru proiectele selectate la Concursul naţional de proiecte studenţeşti, pe plic se precizează, pe lângă adresă, "Pentru Concursul naţional de proiecte studenţeşti".
(3)După data afişării rezultatelor finale ale Concursului local de proiecte de tineret, solicitanţii declaraţi câştigători depun documentele prevăzute la alin. (2), în original, în plic sigilat, la sediul DJTS/DSTMB sau le transmit prin poştă la adresa acestora, cu menţiunea, pe plic "Pentru Concursul local de proiecte de tineret".
(4)Solicitanţii care trimit documentele prevăzute la alin. (2) şi îndeplinesc criteriile de eligibilitate sunt invitaţi să semneze contractul de finanţare. Dacă un solicitant al cărui proiect selectat nu poate demonstra prin documentele originale prevăzute la alin. (2) că îndeplineşte condiţiile de eligibilitate, atunci proiectul este respins şi se trece la contractarea după aceeaşi procedură a proiectelor de pe lista de rezervă, în ordinea punctajelor.
(5)Proiectele de tineret/studenţeşti selectate la Concursul naţional/local de proiecte de tineret, respectiv la Concursul naţional de proiecte studenţeşti vor face obiectul unui contract de finanţare nerambursabilă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, încheiat între solicitant şi MTS/DJTS/DTSMB. Termenul-limită de semnare a contractelor de finanţare nerambursabilă nu poate fi mai mare de 30 de zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor finale, după soluţionarea contestaţiilor, dar nici mai mic de 3 zile lucrătoare faţă de începerea proiectului de tineret/studenţesc.
(6)În cazul în care începerea proiectului era prevăzută la o dată ce nu permite respectarea termenului prevăzut la alin. (5), atunci desfăşurarea proiectului este decalată cu un număr corespunzător de zile, solicitantul depunând la semnarea contractului şi planul de activităţi al proiectului modificat.
(7)După semnarea contractului de finanţare, solicitanţii ale căror proiecte sunt finanţate devin beneficiari.
(8)Beneficiarii pot notifica modificări privind activităţile desfăşurate, în timpul derulării proiectului, motivat, fără a modifica bugetul aprobat, şi fără a afecta indicatorii, impactul şi sustenabilitatea proiectului, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de producerea acesteia. Notificarea se aprobă de responsabilul de proiect, iar în cazul în care acesta are obiecţii, le comunică în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea notificării.
(9)În cazul în care din motive obiective notificarea nu poate fi realizată înainte de apariţia modificărilor, atunci aceasta se transmite finanţatorului în maximum 3 zile de la producere, însoţită de justificarea nerespectării alin. (7).
(10)Orice modificare la proiectul de tineret/studenţesc care include schimbări în structura bugetului, păstrând valoarea totală a finanţării nerambursabile sau privind perioada totală de implementare a proiectului se realizează prin act adiţional. Beneficiarii vor transmite o solicitare de act adiţional cu minimum 10 zile lucrătoare înainte de producerea modificării solicitate.
(11)MTS/DJST/DSTMB, prin ordonatorul de credite, aprobă încheierea actului adiţional sau respinge notificarea printr-un răspuns motivat, în termen de 5 zile lucrătoare.
Art. 20: Dosarul proiectului
(1)În vederea finanţării unui proiect de tineret, MTS/DJST/DSTMB întocmeşte dosarul proiectului, care va cuprinde:
a)formular de finanţare, conform anexei nr. 1;
b)formularul de finanţare se însoţeşte obligatoriu de toate documentele depuse de solicitant la concurs;
c)referat;
d)propunere de angajare;
e)contract de finanţare.
(2)Documentele prevăzute la alin. (1), lit. c), d) şi e) se întocmesc de către salariaţii MTS/DJST/DSTMB, cu atribuţii în domeniul programelor de tineret.
CAPITOLUL V: Derularea proiectelor de tineret/studenţeşti selectate la Concursul naţional/local de proiecte de tineret, respectiv la Concursul naţional de proiecte studenţeşti
Art. 21: Derularea proiectelor
(1)Proiectele de tineret/studenţeşti selectate se desfăşoară în perioada precizată în anunţul de participare publicat de MTS/DJST/DSTMB. Perioada de desfăşurare a unui proiect cuprinde pregătirea, derularea şi evaluarea. Perioada minimă şi maximă de desfăşurare a proiectelor se va stabili prin anunţul de participare.
(2)Proiectele finanţate se încheie cel târziu la data prevăzută în anunţul de participare.
Art. 22: Monitorizarea proiectelor
(1)MTS are dreptul de a verifica modul de derulare a proiectelor de tineret/studenţeşti, prin verificarea rapoartelor de implementare şi prin efectuarea de vizite la sediul beneficiarului sau la locul/locurile de desfăşurare a activităţilor proiectelor.
(2)Vizitele se realizează de către o persoană sau o comisie numită după aceleaşi criterii ca în cazul comisiilor de selecţie.
(3)În timpul vizitelor, persoana desemnată sau membrii comisiei desemnaţi prin ordin al ministrului tineretului şi sportului pot cere beneficiarului acele documente care demonstrează realizarea activităţilor şi a cheltuielilor proiectului, pe care beneficiarii sunt obligaţi să le prezinte, anexate la rapoartele de implementare.
(4)După vizitele de monitorizare la faţa locului, persoana desemnată sau membrii comisiei desemnaţi prin ordinul ministrului tineretului şi sportului întocmesc rapoarte de monitorizare care se păstrează împreună cu celelalte documente ale proiectelor şi sunt utilizate la evaluarea finală a implementării acestora şi decizia asupra efectuării plăţilor.
(5)Pentru proiectele a căror durată nu depăşeşte 6 luni, nu se organizează mai mult de o vizită de monitorizare, iar pentru proiectele a căror durată nu depăşeşte 12 luni nu se organizează mai mult de două vizite de monitorizare.
(6)Prezentul articol se aplică prin analogie pentru monitorizarea proiectelor de tineret finanţate de DJTS/DSTMB la concursurile locale de proiecte.
CAPITOLUL VI: Decontarea cheltuielilor pentru proiecte de tineret/studenţeşti aprobate la Concursul naţional/local
Art. 23: Decontul parţial
(1)Pentru realizarea proiectului de tineret/studenţesc se pot face decontări parţiale, în baza documentelor justificative legal întocmite, de până la 70% din valoarea contractului de finanţare, în timpul desfăşurării activităţilor proiectului şi în condiţiile în care acesta are o durată de cel puţin 60 de zile. Beneficiarul interesat trebuie să solicite decontarea parţială odată cu transmiterea către MTS/DJST/DSTMB a acordului de finanţare a proiectului. Decontarea parţială este stipulată în contractul de finanţare nerambursabilă încheiat între părţi.
(2)Beneficiarii nu pot solicita mai mult de două decontări parţiale în perioada de implementare a proiectului.
(3)Pentru realizarea unei decontări parţiale, beneficiarul transmite o cerere de decont şi un raport intermediar de implementare (realizat după aceeaşi structură ca şi raportul final de implementare), însoţite de documente justificative.
(4)Cererea de decontare parţială este verificată de către compartimentul de specialitate al MTS/DJST/DSTMB, care poate cere clarificări şi completări, pe care beneficiarul este obligat să le facă în 3 zile lucrătoare de la primirea solicitării.
(5)Cererea de decont se plăteşte în maxim 30 de zile calendaristice de la înregistrare, cu excluderea termenelor la dispoziţia beneficiarului pentru aducerea de clarificări şi completări.
(6)Pentru implementarea proiectelor se acordă avansuri de până la 30% din valoarea contractului de finanţare nerambursabilă, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(7)Sub sancţiunea solicitării de daune-interese, beneficiarul de avans nu are dreptul de a utiliza avansul în alt scop decât cel pentru care a fost destinat, potrivit contractului încheiat. Nu se admit plăţi efective decât după deducerea integrală a avansului.
Art. 24: Documente necesare decontului de cheltuieli
Pentru justificarea cheltuielilor în cadrul proiectelor de tineret/studenţeşti, beneficiarii trebuie să prezinte următoarele documente:
1.adresa de înaintare a cererii de decont de cheltuieli, care se completează conform modelului din anexa nr. 6;
2.documentul necesar MTS/DJST/DSTMB pentru lichidarea cheltuielii, factura beneficiarului, în original, conform legii finanţelor publice şi normelor de aplicare a acesteia, cu modificările şi completările în vigoare. Acest document trebuie să menţioneze explicit toate datele de identificare ale beneficiarului, numele proiectului şi numărul contractului de finanţare nerambursabilă;
3.documentele justificative, în copie (facturi fiscale şi/sau bonuri fiscale), care au stat la baza cererii de decont înaintate către MTS/DJST/DSTMB. Copiile trebuie să fie certificate de către reprezentantul legal sau desemnat al beneficiarului, cu menţiunea "Copie conform cu originalul". În vederea evitării dublei finanţări, beneficiarul păstrează pentru control şi audit toate documentele justificative pentru cheltuielile solicitate la decontare purtând inscripţia "Plătit din proiectul (titlul proiectului şi nr. contractului de finanţare)". În cazul în care proiectul beneficiază şi de o altă finanţare care nu intră sub incidenţa prevederilor referitoare la dubla finanţare, se menţionează "Plătit suma de ........ din proiectul (titlul proiectului şi numărul contractului de finanţare)", iar suma acoperită dintr-o altă sursă este menţionată conform instrucţiunilor finanţatorului respectiv;
4.documentele justificative ale angajării cheltuielilor (facturi) se depun la MTS/DJST/DTMB, în format scanat electronic şi în format fizic, în copie certificată la data depunerii cererii de decont, în timp ce documentele justificative ale efectuării plăţii (chitanţe, ordine de plată etc.) se depun în format scanat electronic şi în format fizic, în copie certificată, în cel mult 5 zile lucrătoare de la data primirii banilor. În cazul în care, în urma verificării documentelor de plată sau a verificărilor suplimentare ale proiectului, se constată că la decontul parţial şi final s-au plătit beneficiarului sume mai mari decât cele cheltuite pentru activităţile proiectului, MTS/DJST/DSTMB întocmeşte şi transmite beneficiarului o notă de debit. Beneficiarul este obligat să returneze sumele primite suplimentar, în maximum 5 zile lucrătoare de la primirea notei de debit;
5.raportul de implementare, semnat de către responsabilul de proiect al beneficiarului şi contrasemnat de reprezentantul legal sau desemnat al beneficiarului, care se întocmeşte conform modelului din anexa nr. 7 şi anexa nr. 7a.
6.împuternicirea reprezentantului desemnat al beneficiarului pentru decontarea cheltuielilor, în situaţia în care acesta nu este preşedintele ONG beneficiar;
7.declaraţie pe proprie răspundere, conform modelului din anexa nr. 8;
8.lista de participanţi, în original, este obligatorie pentru toate proiectele de tineret/studenţeşti finanţate în cadrul Concursului naţional/local de proiecte de tineret, respectiv al Concursului naţional de proiecte studenţeşti şi se întocmeşte conform modelului din anexa nr. 9.
Art. 25: Decontare cheltuieli alocaţie de masă
(1)Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind alocaţia de masă (masă servită sau alimente):
a)factura fiscală detaliată, conform contractului/notei de comandă, pentru masă servită;
b)facturi sau bonuri fiscale până la valoarea stabilită de lege; pentru alimente;
c)pontajul de masă, în original, întocmit conform anexei nr. 11, semnat şi ştampilat de unitatea prestatoare;
(2)Alocaţia de masă/zi se acordă după cum urmează:
a)pentru activităţile care au durata de desfăşurare de cel puţin 8 ore pe zi, dar nu mai mult de 12 ore pe zi, se poate acorda 50% din valoarea acesteia;
b)pentru activităţile care au durata de desfăşurare mai mare de 12 ore pe zi se poate acorda în totalitate; alocaţia acordată în întregime trebuie astfel repartizată încât să se asigure, în mod obligatoriu pe durata unei zile, mic dejun, prânz şi cină;
c)durata activităţilor se stabileşte conform programului de activităţi propus în proiect şi nu include perioada de deplasare de la domiciliul participanţilor şi locul de desfăşurare al activităţilor. Dacă în cadrul activităţilor sunt incluse deplasări de la o locaţie a proiectului la alta, perioada acestor deplasări este inclusă în calculul perioadei pentru care se alocă buget pentru masă.
Art. 26: Decontare cheltuieli cazare
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind cazarea:
a)factura fiscală detaliată, conform contractului/notei de comandă;
b)diagrama de cazare, în original, conform modelului prezentat în anexa nr. 10, semnat şi ştampilat de unitatea prestatoare;
c)la stabilirea cheltuielilor de cazare care se decontează se iau în considerare taxa de parcare hotelieră, taxa de staţiune şi alte taxe prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.
Art. 27: Decontare cheltuieli de transport
(1)Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind transportul sunt:
a)bilete de tren pentru transportul pe calea ferată, în condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale, fără a putea depăşi drepturile de această natură care se pot acorda salariaţilor instituţiilor publice, şi tabel cu participanţii, în original, care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, întocmit conform anexei nr. 12;
b)bilete pentru transportul cu mijloace de transport auto în comun, la tarifele stabilite pentru aceste mijloace, şi tabel cu participanţii, în original, care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, întocmit conform anexei nr. 12;
c)bilete şi tichete de îmbarcare pentru transportul cu avionul şi bilete pentru transportul pe căile de navigaţie fluvială, transport efectuat cu aprobarea prealabilă a ordonatorului de credite, potrivit dispoziţiilor legale, şi tabel cu participanţii care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, întocmit conform anexei nr. 12;
d)factura fiscală detaliată şi foaia de parcurs/scrisoarea de transport în copie (cu menţiunea "copie conform cu originalul") pentru transportul cu mijloace de transport auto închiriate, potrivit dispoziţiilor legale.
e)bonuri fiscale de combustibil pentru transportul cu autoturismul proprietate personal, cu aprobarea în prealabil a ordonatorului de credite, în condiţii similare celor prevăzute de dispoziţiile legale pentru salariaţii instituţiilor publice şi table cu participanţii, în original, care au beneficiat de contravaloarea transportului, întocmit conform anexei nr. 12. Bonul fiscal va avea o dată de emitere din perioada desfăşurării activităţii, dar nu mai devreme de două zile înainte de începerea acesteia.
(2)Se decontează drept cheltuieli de transport şi:
a)taxele pentru trecerea podurilor;
b)taxele de traversare cu bacul;
c)alte taxe privind circulaţia pe drumurile publice, prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.
(3)Toate documentele menţionate la art. 27 alin. (1) lit. a)-c) şi alin. (2) vor fi centralizate în cadrul aceluiaşi tabel, întocmit conform modelului de la anexa nr. 12.
Art. 28: Decontare cheltuieli închiriere de bunuri
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind închirierea de bunuri sunt:
a)contract de închiriere de bunuri;
b)factura fiscală.
Art. 29: Decontare cheltuieli bunuri şi servicii
(1)Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru achiziţii bunuri/servicii (altele decât serviciile de masă, cazare, transport şi serviciile menţionate la articolele următoare) sunt:
a)factura fiscală sau bon fiscal, până la valoarea stabilită de lege;
b)proces-verbal de recepţie a bunurilor sau serviciilor, după caz.
(2)În cazul achiziţiei de bunuri beneficiarul va păstra la sediul său pentru audit:
a)nota de recepţie şi constatare de diferenţe, a bunurilor intrate în gestiunea beneficiarului, după caz;
b)bonul de consum cu explicaţia destinaţiei pentru proiectul decontat, după caz.
Art. 30: Decontare cheltuieli prestări de servicii
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru prestări de servicii efectuate în cadrul proiectelor de tineret (contracte cu persoane fizice autorizate sau persoane juridice) sunt:
a)contractul de prestări de servicii;
b)factură fiscală în cazul contractelor şi documentul justificativ al plăţii (chitanţă, ordin de plată). În cazul convenţiilor civile de prestări servicii încheiate cu persoane fizice poate fi decontată doar plata efectuată prin transfer bancar;
c)raportul de activitate al activităţii prestate şi suportul de curs;
d)proces-verbal de recepţie a serviciului.
Art. 31: Decontare cheltuieli realizare de tipărituri, multiplicări, inscripţionări şi altele asemenea
(1)Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru realizarea de tipărituri, multiplicări, inscripţionări şi altele asemenea sunt:
a)factura fiscală sau bon fiscal, până la valoarea stabilită de lege;
b)proces-verbal de recepţie a produselor pentru tipărituri, inscripţionări;
c)un exemplar din materialul multiplicat/imprimat, dacă este posibil. În caz contrar se ataşează imagini cu acesta.
(2)Beneficiarul păstrează la sediul său, pentru audit:
a)notă de recepţie şi constatare de diferenţe, a bunurilor intrate în gestiunea ONG;
b)bonul de consum cu explicaţia destinaţiei pentru proiectul decontat.
Art. 32: Decontare cheltuieli activităţi social-culturale
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru activităţi social-culturale sunt: factura fiscală, factură sau alte formulare sau documente cu regim special, aprobate potrivit legii.
Art. 33: Decontare cheltuieli studii documentare, cercetare ştiinţifică, sondarea opiniei publice, realizarea materialelor audiovideo, licenţe soft, traduceri oficiale
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind studii: documentare, cercetare ştiinţifică, sondarea opiniei publice, realizarea materialelor audiovideo, licenţe soft, traduceri oficiale sunt:
a)contract prestări servicii sau contract de cesiune de drepturi de autor sau de proprietate intelectuală de prestări de servicii;
b)factură fiscală sau statul de plată în cazul contractelor de cesiune de drepturi de autor sau de proprietate intelectuală. În cazul convenţiilor civile şi a contractelor de cesiune de drepturi poate fi decontată plata efectuată numai prin transfer bancar;
c)proces-verbal de recepţie a rezultatului contractat, de exemplu, studii/lucrări;
d)o copie pe suport electronic CD/DVD/USB a rezultatului contractat, de exemplu, studii/lucrări;
e)în cazul contractelor de cesiune de drepturi de autor sau de proprietate intelectuală: notă justificativă privind caracterul independent al activităţii conform Codului fiscal.
Art. 34: Decontare cheltuieli trataţii
Documentele justificative privind decontarea cheltuielilor pentru trataţii (cafea, ceai, apă minerală, băuturi răcoritoare etc.):
a)facturi, chitanţe, bonuri fiscale, până la valoarea stabilită de lege;
b)tabel cu persoanele care beneficiază de trataţii, semnat de acestea;
c)trataţiile se acordă în limita a 6,5 lei/persoană/zi.
Art. 35: Decontare alte cheltuieli
Decontarea altor cheltuieli prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 259/2006, cu modificările ulterioare, altele decât cele menţionate anterior, se face prin documente justificative potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 36: Decontare cheltuieli privind contribuţia proprie şi/sau atrasă
Documentele justificative pentru contribuţia proprie şi/sau atrasă de ONG:
a)factură/bon fiscal/chitanţă, în copie, semnate cu menţiunea "conform cu originalul";
b)protocol/contract de sponsorizare/contract de colaborare, în copie, semnate cu menţiunea "conform cu originalul";
c)contract de voluntariat/stat de plată, în copie, semnate cu menţiunea "conform cu originalul";
d)declaraţie pe propria răspundere cu privire la aparatura proprie/obiecte de inventar/spaţii utilizate în timpul proiectului.
Art. 37: Achiziţiile publice
(1)Achiziţiile publice se efectuează în condiţiile legii, respectiv ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Achiziţiile publice respectă calendarul de activităţi al proiectului.
Art. 38: Termen de decontare cheltuieli
Documentaţia completă pentru decontarea cheltuielilor se transmite finanţatorului de către beneficiar în termen de maximum 15 zile calendaristice de la terminarea proiectului de tineret/studenţesc, în caz contrar MTS/DJST/DSTMB nu mai acordă finanţarea proiectului de tineret/studenţesc.
Art. 39: Condiţii de decontare
Se acceptă spre decontare numai cheltuielile efectuate în perioada stabilită prin contractul de finanţare, ca perioadă de derulare a proiectului de tineret1.
___
1Perioada de derulare a proiectului de tineret cuprinde pregătirea, derularea şi evaluarea acestuia.
Art. 40: Nedecontarea cheltuielilor
MTS/DJST/DSTMB poate dispune nedecontarea cheltuielilor pentru proiectele de tineret/studenţeşti care nu respectă prevederile contractului de finanţare.
Art. 41: Modalitate de plată
Plata finală se face după procedura descrisă în art. 23 pentru plata parţială.
CAPITOLUL VII: Raportul Concursului naţional/local
Art. 42: Raport concurs
MTS/DJST/DSTMB întocmeşte anual un raport al Concursului naţional/local de proiecte de tineret/studenţeşti în care se precizează cel puţin: numărul total de solicitări de finanţare primite, numărul total de proiecte finanţate, absorbţia realizată, valoarea planificată şi realizată a indicatorilor standard.
Art. 43: Anexe
Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
-****-
ANEXA nr. 1: FORMULAR DE FINANŢARE pentru Concursul naţional/local de proiecte pentru tineret/studenţi
1.Titlul proiectului
 
2.Datele de contact ale solicitantului

Denumire ONG

 

Adresa poştală

 

Telefon

 

E-mail

 

Site/Blog/Profil reţele sociale

 

Nume şi prenume reprezentant legal

 

Telefon reprezentant legal

 

E-mail reprezentant legal

 

Persoană de contact

 

Telefon persoană de contact

 

E-mail persoană de contact

 
3.Descrierea solicitantului
Misiune, activităţi principale, resursele de care dispune organizaţia, descrierea echipei de proiect, motivaţia implicării în acest proiect, principalele proiecte derulate în ultimii 2 ani (mai ales proiecte similare cu acesta). Maximum 3.000 de caractere, incluzând spaţii.
 
4.Parteneri în proiect (dacă este cazul)

Denumirea partenerului

Adresa poştală, e-mail, telefon

Persoana care reprezintă partenerul în proiect

1. ...

  

2. ...

  
5.Data de început şi de finalizare, durata proiectului:
(exprimată în luni)
 
6.Rezumatul proiectului
Scurtă descriere a contextului, a scopului proiectului şi a principalelor activităţi. Maximum 3.000 de caractere, incluzând spaţii.
[Includeţi aici scopul, rezultatele, importanţa şi beneficiul social sau economic (impact) pe care proiectul îl generează, data de început şi data de sfârşit a proiectului, locul de desfăşurare.]
 
7.Situaţia identificată
Descrieţi situaţia abordată de proiect, modul în care a fost identificată şi în ce fel tinerii sunt afectaţi de această situaţie.
Maximum 3.000 de caractere, incluzând spaţii.
(Descrieţi contextul în care se derulează proiectul şi în care există situaţia abordată în proiect. Folosiţi paragrafe secundare şi subtitluri pentru identificarea temelor şi a problemelor. Cum tratează oamenii/comunitatea situaţia respectivă acum? Există probleme nerezolvate în domeniul de activitate în care se desfăşoară proiectul? Cum credeţi că proiectul soluţionează situaţia?)
 
8.Scopul şi obiectivele proiectului. Încadrarea în politicile publice în domeniul tineretului
Formulaţi scopul şi obiectivele proiectului şi modul în care răspundeţi la atingerea obiectivelor publice în domeniul tineretului. Maximum 5.000 de caractere, incluzând spaţii.
[În ce domeniu (de exemplu, social, artistic etc.) se desfăşoară proiectul vostru? Care este scopul/schimbarea generată prin intermediul proiectului? Formulaţi obiectivele clar, succint şi cuantificabil, păstrând formularea SMART (specifice - cu rezultate concrete, măsurabile, realiste, relevante - contribuie la atingerea scopului, încadrate în timp). Cum contribuie proiectul vostru la atingerea obiectivelor Strategiei naţionale în domeniul politicii de tineret? Dar la atingerea obiectivelor altor strategii de tineret locale sau regionale?]
 
9.Grupul-ţintă şi beneficiarii proiectului
Menţionaţi categoriile de persoane/tineri care vor fi implicate în proiect şi care vor beneficia, în mod direct sau indirect, de activităţile şi rezultatele proiectului. Dacă proiectul prevede implicarea tinerilor cu oportunităţi reduse, detaliaţi situaţiile de oportunitate redusă cu care aceştia se confruntă. Maximum 3.000 de caractere, incluzând spaţii.
 
10.Activităţile proiectului
Maximum 10.000 de caractere, incluzând spaţii. Descrieţi fiecare activitate având în vedere următoarele aspecte:
- perioada şi locul de desfăşurare;
- modul în care sunt implicaţi în activitate tinerii, beneficiarii proiectului şi partenerii, dacă aceştia există;
- metodele folosite în activităţi şi relevanţa acestora pentru grupul-ţintă şi pentru rezultatele aşteptate;
- indicatorii de realizare a activităţii (se va completa tabelul cu structura model furnizată în anexa nr. 1c la metodologie şi se va depune în format editabil);
- planul de activităţi al proiectului (se va completa tabelul cu structura model furnizată în anexa nr. 1b la metodologie şi se va depune în format editabil);
- contribuţia activităţii la atingerea obiectivelor proiectului;
- resursele necesare pentru realizarea activităţii.
 
11.Promovarea şi vizibilitatea proiectului. Diseminarea şi exploatarea rezultatelor
Cum vă propuneţi să promovaţi proiectul şi finanţatorul? Cum veţi asigura diseminarea şi exploatarea rezultatelor proiectului? Maximum 5.000 de caractere, incluzând spaţii.
 
12.Riscuri
Descrieţi riscurile care pot apărea în proiect, soluţiile propuse şi modalitatea de monitorizare şi control al riscurilor. Maximum 5.000 de caractere, incluzând spaţii.
(Enumeraţi riscurile care pot apărea în derularea activităţilor şi descrieţi impactul lor asupra activităţilor din proiect şi asupra proiectului în general. Descrieţi măsurile pe care le veţi lua pentru a preveni riscurile. Care sunt măsurile pe care le veţi lua pentru protecţia şi siguranţa participanţilor? Dacă proiectul implică minori, descrieţi specific şi detaliat modul în care aceştia vor fi protejaţi
 
13.Impactul proiectului
Descrieţi impactul prevăzut al proiectului la nivelul solicitantului, participanţilor, al grupului-ţintă şi al organizaţiei. Descrieţi impactul prevăzut la nivelul comunităţii şi la nivel regional/naţional. Maximum 5.000 de caractere, incluzând spaţii.
 
14.Contribuţia solicitantului la bugetul proiectului
Detaliaţi, dacă este cazul, contribuţia în natură a solicitantului sau a partenerului (de exemplu, materiale, voluntari, echipamente, săli), precizând şi sursele lor (de exemplu, solicitant, parteneri, sponsori persoane/firme etc.). Vă rugăm să includeţi aici orice observaţii legate de bugetul proiectului. Maximum 3.000 de caractere, incluzând spaţii.
 
15.Detalii bancare
15.1.Dacă solicitantul este ONG, completaţi datele de mai jos:
Cod fiscal al organizaţiei:
Denumirea şi adresa băncii:
Titularul contului:
Număr cont:
Numele şi funcţia în organizaţie a persoanei (persoanelor) cu drept de semnătură la bancă:
1 ............./................
2 .........../.................
ANEXA nr. 1a: BUGETUL PROIECTULUI (va fi anexat în format Excel şi va avea următoarea structură)

Tip de cheltuieli

Unitate

Cost unitar

Număr de unităţi

Cost total
lei

din care solicitat la MTS

din care contribuţie solicitant/partener

lei

lei

I. Remuneraţii (contracte de prestări servicii cu PFA sau întreprinderi individuale şi contracte de cesiune de drepturi de autor)

    

0.00

0.00

0.00

    

0.00

0.00

0.00

Subtotal I

-

-

-

0.00

0.00

0.00

II. Transport

    

0.00

0.00

0.00

Subtotal II

-

-

-

0.00

0.00

0.00

III. Cazare

    

0.00

0.00

0.00

    

0.00

  

Subtotal III

   

0.00

0.00

0.00

IV. Masa

 
    

0.00

0.00

0.00

    

0.00

0.00

0.00

Subtotal IV

   

0.00

0.00

0.00

V. Materiale şi alte achiziţii de bunuri

    

0.00

0.00

0.00

    

0.00

0.00

0.00

Subtotal V

   

0.00

0.00

0.00

VI. Servicii, inclusiv închirieri

    

0.00

0.00

0.00

    

0.00

0.00

0.00

Subtotal IV

   

0.00

0.00

0.00

TOTAL (lei)

0.00

0.00

0.00

ANEXA nr. 1b: PLANUL DE ACTIVITĂŢI (va fi anexat în format Excel şi va avea următoarea structură)

Activitatea

Săptămâna 1

S2

S3

S4

S5

..................
(Se va completa cu numărul de coloane necesar.)

Activitatea 1

(Se va/vor bifa săptămâna/săptămânile de desfăşurare a activităţii.)

     

Activitatea 2

      

......

      

......

      
ANEXA nr. 1c: LISTA DE INDICATORI
(va fi anexată în format Excel şi va avea următoarea structură)
Cel puţin unul dintre indicatorii standard va fi atins şi completat în tabel.
Solicitantul poate completa lista cu indicatori suplimentari.

Indicatori standard

Valoare iniţială

Valoare preconizată

Număr de tineri care beneficiază de implementarea proiectului

  

Număr de lucrători de tineret/persoane care lucrează direct cu tinerii care beneficiază de implementarea proiectului

  

Număr de studenţi care beneficiază de implementarea proiectului

  

Număr de voluntari implicaţi în implementarea proiectului

  

Număr de activităţi de tineret de educaţie/formare

  

Număr de activităţi de tineret cultural-artistice

  

Număr de acţiuni de comunicare

  

Număr de parteneriate realizate pentru desfăşurarea activităţilor de tineret

  

Indicatori suplimentari

  

(Se va completa conform metodologiei proiectului.)

  
   
ANEXA nr. 2: DECLARAŢIE DE INTEGRITATE
Solicitanţi ONG
Subsemnata/Subsemnatul, ............................, domiciliată/domiciliat în localitatea ................, judeţul/sectorul ............., strada ................ nr. ................., bloc ......., apartament ......................, identificată/identificat prin CI/ BI seria ... nr. ....., eliberată/eliberat de ................., CNP ....................., în calitate de preşedinte al ......................., cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere următoarele:
1.ONG ................... şi-a îndeplinit obligaţiile de plată exigibile a impozitelor şi taxelor către stat, precum şi a contribuţiei pentru asigurările sociale de stat.
2.ONG nu face obiectul unei proceduri de dizolvare sau de lichidare şi nici nu se află deja în stare de dizolvare sau de lichidare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
3.În situaţia aprobării finanţării proiectului ....................., cu privire la implementarea acestuia, mă oblig să iau toate măsurile preventive necesare pentru a evita orice situaţie care m-ar împiedica în orice moment să acţionez în conformitate cu obiectivele MTS/DJST/DSTMB.
4.Declar că toate informaţiile din formularul de finanţare şi toate celelalte informaţii ataşate acestuia sunt în conformitate cu realitatea.
5.Declar că pentru cheltuielile pentru care solicităm cofinanţare din partea MTS nu beneficiem de o altă finanţare nerambursabilă care să acopere mai mult decât procentul de cofinanţare care revine ONG-ului.
6.Solicitantul va asigura contribuţia proprie şi atrasă aşa cum sunt acestea prevăzute în capitolul "Buget" din formularul de finanţare.
7.Reprezintă conflict de interese orice situaţie care îl împiedică pe beneficiar în orice moment să acţioneze în conformitate cu obiectivele autorităţii finanţatoare, precum şi situaţia în care executarea obiectivă şi imparţială a funcţiilor oricărei persoane implicate în implementarea proiectului poate fi compromisă din motive familiale, politice, economice sau orice alte interese comune cu o altă persoană.
Subsemnata/ Subsemnatul, .................................., ca persoană fizică sau ca persoană cu drept de reprezentare a Asociaţiei/Fundaţiei ..................., în ceea ce priveşte implementarea proiectului de tineret mă oblig să iau toate măsurile preventive necesare pentru a evita orice conflict de interese, aşa cum este acesta definit mai sus, şi mă oblig să informez autoritatea finanţatoare despre orice situaţie ce generează sau ar putea genera un asemenea conflict.
Semnătura,
...................
ANEXA nr. 3: FORMULAR DE EVALUARE
Denumire proiect de tineret/studenţesc: .......................

Nr. crt.

Proiectul pentru tineri/studenţi

Criterii de apreciere/Subcriterii de apreciere

Punctaj maxim 100 de puncte

C1

Nevoile/interesele tinerilor exprimate în proiect sunt reale, concrete, stringente şi abordabile de echipa de proiect:

 

SC1 - Problema identificată este reală, concretă, stringentă

 

SC2 - Necesitatea implementării proiectului este susţinută de dovezi, studii, statistici, cercetări

 

C2

Relevanţa propunerii de proiect faţă de politicile publice în domeniul tineretului

 

SC1 - Propunerea de proiect se încadrează în şi răspunde Strategiei naţionale în domeniul politicii de tineret pentru perioada 2015-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 24/2015

 

SC2 - Propunerea de proiect susţine includerea tinerilor cu oportunităţi reduse

 

SC3 - Propunerea de proiect răspunde strategiilor europene, regionale şi locale în domeniul tineretului

 

SC4 - Propunerea de proiect se încadrează în priorităţile anuale ale Concursului naţional/local de proiecte pentru tineri/studenţi

 

C3

Concordanţa între scop, obiective, activităţi

 

SC1 - Există concordanţă între scop, obiective specifice şi activităţile proiectului

 

SC2 - Scopul, obiectivele şi activităţile sunt bine formulate (formulări clare şi corecte, obiective SMART)

 

C4

Activităţi şi metode propuse

 

SC1 - Calitatea şi coerenţa etapei de pregătire a activităţilor

 

SC2 - Calitatea şi coerenţa activităţilor propuse

 

SC3 - Rezultatele vizate sunt tangibile şi de calitate

 

SC4 - Calitatea şi relevanţa metodelor propuse

 

SC5 - Promovarea proiectului şi a finanţatorului

 

SC6 - Diseminarea şi exploatarea rezultatelor

 

C5

Grupul-ţintă al proiectului

 

SC1 - Definirea clară a grupului-ţintă şi explicitarea modalităţii de selecţie a participanţilor

 

SC2 - Respectarea principiilor egalităţii de gen şi nediscriminării

 

C6

Impactul proiectului

 

SC1 - Impactul preconizat şi descris asupra solicitantului

 

SC2 - Impactul preconizat şi descris asupra participanţilor

 

SC3 - Impactul preconizat şi descris asupra comunităţii

 

C7

Bugetul este estimat realist şi este în concordanţă cu activităţile planificate

 

SC1 - Bugetul este estimat realist

 

SC2 - Bugetul este în concordanţă cu activităţile planificate

 

C8

Capacitate de implementare

 

SC1 - Solicitantul are resursele (de exemplu, materiale, financiare, personal, voluntari, experţi, istoric) necesare pentru a implementa proiectul propus

 

SC2 - Implicarea altor actori relevanţi (organizaţii şi/sau instituţii) în proiect.

 
NOTĂ:
SC - subcriteriu.
ANEXA nr. 31: FORMULAR DE EVALUARE A ELIGIBILITĂŢII
Denumire proiect de tineret/studenţesc: ..........................
 

Da

Nu

Conformitate administrativă

Propunerea de proiect cuprinde formularul complet (toate câmpurile obligatorii ale fiecărei secţiuni din cererea de finanţare sunt completate)?

  

Propunerea de proiect cuprinde bugetul proiectului (în format Excel)?

  

Propunerea de proiect cuprinde planul de activităţi (în format Excel)?

  

Propunerea de proiect cuprinde Declaraţia de integritate, semnată şi ştampilată conform anexei nr. 2 la metodologie (scanată)?

  

Propunerea de proiect cuprinde:

-

-

Hotărârea judecătorească de înfiinţare, definitivă şi irevocabilă şi hotărârile judecătoreşti rămase definitive şi irevocabile prin care s-au admis modificări ale statutului şi actului constitutiv (scanată/scanate)?

  

Statutul în vigoare înscris în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor şi actul constitutiv?

  

Certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor?

  

Certificatul de înregistrare fiscală?

  

Certificatul de atestare fiscală?

  

Propunerea de proiect cuprinde acordul/acordurile de parteneriat completat/completate, semnat/semnate şi ştampilat/ştampilate de solicitant şi parteneri (scanat/scanate)?

  

Eligibilitatea

Solicitantul este eligibil?

  

Activităţile sunt eligibile?

  

Finanţarea solicitată se încadrează în limita maximă admisă din totalul costurilor eligibile? Capitolele bugetare se încadrează în limitele admise de finanţator?

  

Perioada de desfăşurare a activităţilor se încadrează în limitele eligibile?

  
ANEXA nr. 4: GRILA DE EVALUARE
(1)_

Nr. crt.

Proiectul pentru tineri/studenţi

Criterii de apreciere/subcriterii de apreciere

Punctaj maxim 100 de puncte

C1

Nevoile/interesele tinerilor exprimate în proiect sunt reale, concrete, stringente şi abordabile de echipa de proiect:

10 puncte

SC1 - Problema identificată este reală, concretă, stringentă

6

SC2 - Necesitatea implementării proiectului este susţinută de dovezi, studii, statistici, cercetări

4

C2

Relevanţa propunerii de proiect faţă de politicile publice în domeniul tineretului

12 puncte

SC1 - Propunerea de proiect răspunde Strategiei naţionale în domeniul politicii de tineret pentru perioada 2015-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 24/2015

2

SC 2 - Propunerea de proiect susţine includerea tinerilor cu oportunităţi reduse

4

SC 3 - Propunerea de proiect răspunde strategiilor europene, regionale şi locale în domeniul tineretului

2

SC 4 - Propunerea de proiect se încadrează în priorităţile anuale ale Concursului naţional/ local de proiecte pentru tineri/studenţi

4

C3

Concordanţa între scop, obiective, activităţi

12 puncte

SC1 - Există concordanţă între scop, obiective specifice şi activităţile proiectului

8

SC 2 - Scopul, obiectivele şi activităţile sunt bine formulate (formulări clare şi corecte, obiective SMART)

4

C4

Activităţi şi metode propuse

28 puncte

SC1 - Calitatea şi coerenţa etapei de pregătire a activităţilor

4

SC2 - Calitatea şi coerenţa activităţilor propuse

4

SC3 - Rezultatele vizate sunt tangibile şi de calitate

6

SC4 - Calitatea şi relevanţa metodelor propuse

6

SC5 - Promovarea proiectului şi a finanţatorului

4

SC6 - Diseminarea şi exploatarea rezultatelor

4

C5

Grupul-ţintă al proiectului

12 puncte

SC 1 - Definirea clară a grupului-ţintă şi explicitarea modalităţii de selecţie a participanţilor

6

SC 2 - Respectarea principiilor egalităţii de gen şi nediscriminării

6

C6

Impactul proiectului

12 puncte

SC 1 - Impactul preconizat şi descris asupra solicitantului

4

SC 2 - Impactul preconizat şi descris asupra participanţilor

4

SC 3 - Impactul preconizat şi descris asupra comunităţii

4

C7

Bugetul este estimat realist şi este în concordanţă cu activităţile planificate

8 puncte

SC 1 - Bugetul este estimat realist

4

SC 2 - Bugetul este în concordanţă cu activităţile planificate

4

C8

Capacitate de implementare

6 puncte

SC 1 - Solicitantul are resursele (de exemplu, materiale, financiare, personal, voluntari, experţi, istoric) necesare pentru a implementa proiectul propus

4

SC 2 - Implicarea altor actori relevanţi (organizaţii şi/sau instituţii) în proiect

2

NOTĂ:
SC - subcriteriu.
(2)Modalitatea de acordare a punctajului
În funcţie de aprecierea evaluatorului, se punctează subcriteriile procentual faţă de punctajul total astfel:
- irelevant - 0%
- nesatisfăcător - 25%
- satisfăcător - 50%
- bine - 75%
- foarte bine - 100%
Exemplu
- Pentru o apreciere cu calificativul bine, un subcriteriu punctat cu maximum 6 puncte va primi 4,5 puncte.
- Pentru o apreciere cu nesatisfăcător, un subcriteriu punctat cu maximum 2 puncte va primi 0,5 puncte.
ANEXA nr. 5:

MINISTERUL TINERETULUI ŞI SPORTULUI/DJST/DSTMB

ASOCIAŢIA ............./

CONTRACT DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ
Nr. .......... din ..............
Art. 1: Baza legală
- Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 11/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 776/2010 privind organizarea şi funcţionarea direcţiilor judeţene pentru sport şi tineret, respectiv a Direcţiei pentru Sport şi Tineret a Municipiului Bucureşti;
- Hotărârea Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Autorităţii Naţionale pentru Tineret în domeniul activităţii de tineret, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul ministrului tineretului şi sportului nr. 417/2016 privind aprobarea Metodologiei pentru Concursul naţional/local de proiecte de tineret, respectiv pentru Concursul naţional de proiecte studenţeşti;
- Rezultatele finale ale Concursului naţional de proiecte de tineret .........../Rezultatele finale ale Concursului naţional de proiecte studenţeşti/Concursului local de proiecte din judeţul/municipiul ........ (anul);
- Referatul înregistrat la Ministerul Tineretului şi Sportului/DJST/DSTMB cu nr. .............;
- Hotărârea judecătorească din data ....................., pronunţată în dosarul ......................., de înfiinţare a Asociaţiei (în cazul asociaţiilor).
Art. 2: Părţile
Ministerul Tineretului şi Sportului, cu sediul în Bucureşti, strada Vasile Conta nr. 16, sectorul 2, tel.; +40 (0)21 318 90 32÷41, fax: +40 (0)21 307 64 18, cod fiscal nr. 26604620, cont nr. RO04TREZ70023670159XXXXX, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, reprezentat prin domnul/doamna ........................, în calitate de ministru,
sau
DJTS/DTSMB ...................., cu sediul în ......................, strada .................., cod poştal ..............., telefon .................., cont ................, deschis la ..........................., sucursala ......................, reprezentată prin domnul/doamna ....................., în calitate de director,
şi
Asociaţia ......................., cu sediul în ..................., strada ....................., cod poştal .................., telefon .............., cont ............., deschis la ....................., sucursala .............., cod fiscal ..............., reprezentată prin .................., în calitate de preşedinte, (în parteneriat cu: aceleaşi elemente de identificare - în caz de parteneriat), denumită în continuare Beneficiar,
au convenit cele de mai jos:
Art. 3: Obiectul contractului de finanţare nerambursabilă
Realizarea proiectului de tineret/studenţesc ......................., cum este descris acesta în Formularul de finanţare înregistrat la Ministerul Tineretului şi Sportului/DJST/DSTMB cu nr. ..............., anexă la prezentul contract, de către Asociaţia .................., cu finanţare nerambursabilă de la MTS/DJST/DSTMB, din bugetul P2 - Programul de susţinere a acţiunilor de tineret şi din bugetul P4 - Programul pentru dezvoltarea şi diversificarea ofertei de servicii şi programe pentru tineri, în special.
Art. 4: Durata contractului de finanţare nerambursabilă
(1)Prezentul contract de finanţare nerambursabilă se încheie pe perioada .................. .
Art. 5: Valoarea contractului de finanţare nerambursabilă
Valoarea totală a proiectului este de .............. lei, din care:
1.contribuţia Ministerului Tineretului şi Sportului/DJST/DSTMB: ......................
Se va trece defalcat (pe capitole bugetare):
2.contribuţia Beneficiarului: .........................
Se va trece defalcat:
- contribuţia în bani (pe capitole bugetare): .............................;
- contribuţia în natură având valoare exprimabilă în bani de (pe capitole bugetare): ........................;
3.contribuţia partenerilor - dacă este cazul: .............................
Se va trece defalcat:
- contribuţia în bani (pe capitole bugetare): ...........................;
- contribuţia în natură având valoare exprimabilă în bani de (pe capitole bugetare): ................... .
Art. 6: Modalităţi de plată şi decontare
Plata sumei prevăzute la art. 5 alin. (1) se va face astfel:
1.după încheierea implementării proiectului, în termen de 30 de zile de la data depunerii raportului de implementare şi a documentelor justificative ale angajării cheltuielilor, legal întocmite, în contul Beneficiarului ................, deschis la Banca ............, sucursala ...................;
2.cererea de decont se verifică de către compartimentul de specialitate al MTS/DJST/DSTMB, care poate cere clarificări şi completări pe care Beneficiarul este obligat să le facă în 3 zile de la primirea solicitării. Cererea de decont se plăteşte în maximum 30 de zile de la înregistrare, cu excluderea termenelor la dispoziţia beneficiarului pentru transmiterea clarificărilor şi completărilor;
3.în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea plăţii, Beneficiarul transmite MTS/DJST/DSTMB, în format electronic scanat şi în format fizic în copie certificată, documentele justificative ale plăţii (chitanţe, ordine de plată etc.);
4.se acceptă spre decont numai cheltuielile efectuate în perioada stabilită prin contractul de finanţare nerambursabilă ca perioadă de derulare a proiectului, respectiv în perioada ....................;
5.se decontează parţial până la 70% din valoarea contractului, pe baza raportului intermediar de implementare şi a documentelor justificative de cheltuieli legal întocmite, suma de ................., reprezentând cheltuieli privind: (Se vor specifica capitolele bugetare şi activităţile pentru care se va acorda decontare parţială.);
6.diferenţa - ................ lei se va deconta după încheierea proiectului de tineret/studenţesc şi prezentarea raportului de implementare şi a documentelor justificative de cheltuieli legal întocmite, aşa cum sunt acestea prevăzute de actele normative, în termen de 30 de zile lucrătoare;
7.în cazul în care, în urma verificării documentelor de plată sau a verificărilor suplimentare ale proiectului, se constată că la decontul parţial şi final s-au plătit beneficiarului sume mai mari decât cele cheltuite pentru activităţile proiectului, MTS/DJST/DSTMB întocmeşte şi transmite Beneficiarului o notă de debit. Beneficiarul este obligat să returneze sumele primite suplimentar, în maximum 5 zile lucrătoare de la primirea notei de debit.
Art. 7: Obligaţiile şi drepturile părţilor
(1)Obligaţiile şi drepturile Ministerului Tineretului şi Sportului/DJST/DSTMB:
a)să finanţeze suma prevăzută la art. 5 alin. (1) în termenul prevăzut la art. 6;
b)poate dispune nedecontarea finanţării pentru proiectele care nu respectă prevederile contractului de finanţare nerambursabilă şi ale metodologiei de finanţare;
c)are dreptul de a face verificări în perioada derulării contractului de finanţare nerambursabilă, pentru respectarea clauzelor contractuale, precum şi ulterior prin organele sale de control.
(2)Obligaţiile şi drepturile Beneficiatului: ............................:
a)la încheierea prezentului contract de finanţare nerambursabilă, Beneficiarul este obligat să semneze o declaraţie de integritate al cărei model este prevăzut în anexa la prezentul contract de finanţare nerambursabilă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2005;
b)să realizeze obiectul contractului de finanţare nerambursabilă prevăzut la art. 3 în condiţiile prevăzute de formularul de finanţare, anexă la prezentul contract;
c)să asigure contribuţia proprie şi atrasă, aşa cum sunt acestea prevăzute în formularul de finanţare, anexă la prezentul contract, şi la art. 5 alin. (2) şi (3);
d)să menţioneze explicit (în mass-media şi pe toate tipurile de materiale informative şi în toate comunicările realizate în cadrul sau în legătură cu proiectul): "Proiect de tineret finanţat de MTS/DJST/DSTMB";
e)să informeze MTS/DJST/DSTMB cu privire la toate modificările produse în derularea proiectului, cu minimum 5 zile înainte de date producerii acestora;
f)să întocmească raport de implementare şi cerere de decont, să prezinte CD/DVD/USB cu imagini din timpul derulării proiectului, aşa cum se prevede în Ordinul ministrului tineretului şi sportului nr. 417/2016 privind aprobarea Metodologiei pentru Concursul naţional/local de proiecte de tineret, respectiv pentru Concursul naţional de proiecte studenţeşti;
g)să prezinte raportul de implementare şi documentele justificative de cheltuieli legal întocmite, pentru capitolele de cheltuieli prevăzute la art. 5, în termen de 15 zile lucrătoare de la încheierea proiectului de tineret; să facă orice completare solicitată la raportul de implementare sau la documentele justificative de cheltuieli în termen de 3 zile de la solicitare;
h)să prezinte documentele justificative de efectuare a plăţii, în cel mult 5 zile lucrătoare de la data primirii banilor, aşa cum se prevede în Ordinul ministrului tineretului şi sportului nr. 417/2016 privind aprobarea Metodologiei pentru Concursul naţional/local de proiecte de tineret, respectiv pentru Concursul naţional de proiecte studenţeşti.
Art. 8: Modificarea şi încetarea contractului
(1)Prezentul contract de finanţare nerambursabilă poate fi modificat doar prin act adiţional semnat de ambele părţi, orice altă formă fiind nulă. Prin act adiţional nu poate fi modificată valoarea totală a bugetului proiectului şi nu poate fi diminuată valoarea indicatorilor menţionată în formularul de finanţare anexă la prezentul contract.
(2)Prezentul contract de finanţare nerambursabilă poate înceta în următoarele cazuri:
a)prin ajungerea la termen;
b)prin stabilirea acestui lucru de comun acord între părţi - cu menţionarea în scris a datei încetării;
c)în cazul în care una dintre părţi nu îşi respectă obligaţiile asumate prin contractul de finanţare nerambursabilă, cealaltă parte, printr-o notificare scrisă, poate rezilia contractul, rezilierea producând efecte de plin drept.
Art. 9: Litigii
(1)Litigiile ce pot apărea ca urmare a aplicării şi interpretării prevederilor prezentului contract de finanţare nerambursabilă se vor soluţiona pe cale amiabilă.
(2)În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti competente.
Art. 10: Dispoziţii finale
(1)Curtea de Conturi exercită controlul financiar asupra derulării activităţii nonprofit finanţate din fondurile publice.
(2)Prezentul contract de finanţare nerambursabilă reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală între acestea, anterioară încheierii lui.
(3)Prezentul contract a fost încheiat în 2 (două) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.
ANEXA nr. 6: CERERE DE DECONT DE CHELTUIELI
- Antet -
Beneficiar
CERERE DE DECONT DE CHELTUIELI
Adresă de înaintare
Nr. ........ din ..............
Către:
MTS/DJST/DSTMB
Vă înaintăm alăturat decontul de cheltuieli/decontul parţial de cheltuieli al proiectului de tineret/studenţesc .................., care s-a desfăşurat în localitatea ................., în perioada .................., în valoare de .................. lei, reprezentând finanţarea nerambursabilă de la MTS/DJST/DSTMB ............. şi contribuţia Beneficiarului ..................., în baza Contractului nr. ......... din .............., conform documentelor justificative de cheltuieli anexate:
Contribuţia MTS/DJST/DSTMB:

Nr. crt.

Tip, nr./data document

Emitent

Denumire cheltuieli

Valoare

     
Contribuţia ONG şi/sau partenerilor:

Nr. crt.

Tip, nr./data document

Emitent

Denumire cheltuieli

Valoare

     
Decontul mai cuprinde:
Se vor preciza toate documentele care sunt anexate la decont (de exemplu, raport de implementare, NIR, listă participanţi, CD/DVD imagini etc.)
Semnătura reprezentantului Beneficiarului,
...........................
Semnătura contabilului/directorului economic/
managerului financiar al proiectului,
...........................
ANEXA nr. 7: RAPORT DE IMPLEMENTARE

- Antet -

Beneficiar

Număr de înregistrare: .................

din: ..../..../....

RAPORT DE IMPLEMENTARE

Denumirea proiectului

 

Locul şi perioada de desfăşurare

 

Organizator

 

Parteneri

 

Participanţi/Beneficiari

 

Total cheltuieli

 

Suma decontată din bugetul MTS/DJST/DSTMB

 

Suma reprezentând contribuţie proprie şi/sau atrasă

 

Concordanţa dintre obiectivele propuse şi ceea ce s-a realizat

 

Descrierea activităţilor realizate

 

Rezultate obţinute (pe obiective, cu menţionarea indicatorilor realizaţi)

 

Promovarea proiectului şi a finanţatorului

Se vor ataşa în mod obligatoriu copii după materialele (articole în presa scrisă şi/sau on-line, comunicate de presă, tipărituri, promoţionale; în situaţia în care aceasta s-a realizat în cadrul unor emisiuni radio sau televizate, se vor preciza postul, data şi emisiunea, iar pentru afişe se va preciza locul afişării) prin care aceasta s-a realizat.

Probleme/Obstacole în desfăşurarea proiectului, sugestii

 

Concluzii, menţiuni

 

Lista cu documente, materiale ataşate

CD/DVD/USB cu imagini din timpul derulării proiectului de tineret/studenţesc. Se vor prezenta imagini din care să reiasă numărul total de participanţi, implicarea acestora în activităţile proiectului, locaţia în care se desfăşoară (de exemplu, spaţiul unde se desfăşoară activităţile, spaţiul de cazare şi de servire a mesei), pentru tipărituri/promoţionale, imagini cu toate acestea înaintea distribuirii, precum şi alte imagini considerate sugestive din timpul derulării proiectului.

Responsabil proiect

Numele şi prenumele: ................

Semnătura: ........................

Ştampila:

ANEXA nr. 7a:
LISTA DE INDICATORI
(va fi anexată în format Excel şi va avea următoarea structură)
Cel puţin unul dintre indicatorii standard va fi atins şi completat în tabel.
Beneficiarul va completa lista cu indicatorii suplimentari propuşi de proiect.

Indicatori standard

Valoare iniţială

Valoare preconizată

Realizat/Nerealizat (faţă de valoarea preconizată în cererea de finanţare)

Sursă de verificare

Comentariu/Explicaţie în caz de nerealizare

Număr de tineri care beneficiază de implementarea proiectului

     

Număr de lucrători de tineret/persoane care lucrează direct cu tinerii care beneficiază de implementarea proiectului

     

Număr de studenţi care beneficiază de implementarea proiectului

     

Număr de voluntari implicaţi în implementarea proiectului

     

Număr de activităţi de tineret de educaţie/ formare

     

Număr de activităţi de tineret cultural-artistice

     

Număr de acţiuni de comunicare

     

Număr de parteneriate realizate pentru desfăşurarea activităţilor de tineret

     

Indicatori suplimentari

     

(Se va completa conform metodologiei proiectului.)

     
      
ANEXA nr. 8: DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
- Antet -
Beneficiar
DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Subsemnata/Subsemnatul, ..............................., domiciliată/domiciliat în localitatea ......................., judeţul/sectorul ................, str. ........... nr. ............, bloc ..........., apartament .................., identificată/identificat prin CI/BI ................., CNP ................... în calitate de ................., reprezentant al ..................... în proiectul ....................., declar sub răspundere penală că datele şi actele furnizate MTS/DJST/DSTMB sunt autentice, astfel:
1.Procedurile pentru cumpărarea directă şi/sau atribuirea contractului de achiziţie publică s-au desfăşurat în conformitate cu prevederile legale în vigoare cu privire la achiziţiile publice.
2.Planul de activităţi, bugetul stabilit şi contribuţia partenerilor la realizarea proiectului au fost în conformitate cu documentele încheiate.
3.Participanţii care se regăsesc în lista prezentată la decont au beneficiat de serviciile prevăzute în contractul de finanţare.
4.Nu există alte elemente referitoare la proiect pe care finanţatorul ar fi trebuit să le cunoască şi nu au fost comunicate de către organizator/solicitantul finanţării.
Reprezentant beneficiar
Semnătura,
.....................
ANEXA nr. 9: LISTA DE PARTICIPANŢI
- Antet -
Beneficiar
Proiectul de tineret/studenţesc ...................
Localitatea ...................
Perioada ......................

Nr. crt.

Numele şi prenumele

ONG/Instituţia

Data naşterii

Seria şi numărul CIi

Seria şi numărul carnetului de studentii

Semnătura

       
       
       
       
___
iîn situaţia în care există participanţi care nu au împlinit vârsta de 14 ani, aceştia vor trece seria şi numărul certificatului de naştere sau CNP
iiDoar pentru proiectele studenţeşti.
Semnătura responsabilului de proiect al Beneficiarului,
.......................
ANEXA nr. 10: DIAGRAMA DE CAZAREi
- Antet -
Beneficiar
DIAGRAMA DE CAZARE
Proiectul de tineret/studenţesc ..................
Perioada ....................
Locul de desfăşurare ....................
Unitatea prestatoare de servicii ..................

Nr. crt.

Nr. camerei

Numele şi prenumele participantului

Tarif/zi

Nr. zile

Valoare serviciu

      
      
      
      
      
      
___
iPrezenta ţine loc de proces-verbal de recepţie a serviciului prestat. Semnarea ei de către responsabilul de proiect certifică faptul că serviciul a fost prestat în condiţiile solicitate.
Semnătura responsabilului de proiect al Beneficiarului,
....................
Unitatea prestatoare de servicii
Semnătură,
....................
ANEXA nr. 11: PONTAJ DE MASĂi
- Antet -
Beneficiar
Denumirea proiectului ................
Perioada .......................
Locul de desfăşurare ....................
Unitatea prestatoare de servicii .....................

Nr. crt.

Numele şi prenume

Ziua 1ii

Ziua 2

Ziua ...

Seria şi numărul CI

Semnătura participanţilor

       
       
       
       
       
___
iPrezentul ţine loc de proces-verbal de recepţie a serviciului prestat. Semnarea lui de către responsabilul de proiect certifică faptul că serviciul a fost prestat în condiţiile solicitate.
iiSe va bifa cu 1 pentru întreaga valoare şi cu 1/2 când s-a alocat 50% din valoare.
Semnătura responsabilului de proiect al Beneficiarului,
....................
Unitatea prestatoare de servicii
Semnătură,
.....................
ANEXA nr. 12: TABEL cu participanţii care au beneficiat de contravaloarea transportului
- Antet -
Beneficiar
Proiectul de tineret/studenţesc ......
Localitatea .................
Perioada ........................

Nr. crt.

Numele şi prenumele

Ruta

Seria biletului/bonului fiscal combustibil

Suma

Semnătura

      
      
      
Semnătura responsabilului de proiect al Beneficiarului,
..................
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 351 din data de 9 mai 2016