PROCEDURĂ din 4 aprilie 2016 de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale
Art. 1
(1)Procedura de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale, denumită în continuare procedură, se aplică persoanelor fizice, cetăţeni români sau ai statelor membre ale UE, SEE sau Confederaţiei Elveţiene care doresc să exercite pe teritoriul României, în calitate de salariat, lucrător independent sau director de întreprindere una sau mai multe activităţi enumerate în anexa nr. 2 la ordin.
(2)Accesul la exercitarea uneia dintre activităţile enumerate în anexa nr. 2 la ordin pe teritoriul României necesită, ca dovadă suficientă a cunoştinţelor şi aptitudinilor, exercitarea în prealabil a acelei activităţi pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene, denumită în continuare UE, Spaţiului Economic European, denumit m continuare SEE, sau Confederaţiei Elveţiene, în conformitate cu dispoziţiile art. 3515 din Ordonanţa Guvernului nr. 43/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă.
(3)Recunoaşterea experienţei profesionale permite solicitantului să aibă acces pe teritoriul României la practicarea aceleiaşi activităţi sau ocupaţii ca cea pentru care a fost calificat pe teritoriul unui alt stat membru al UE, SEE sau Confederaţiei Elveţiene şi să o exercite în aceleaşi condiţii precum cetăţenii din România.
Art. 2
(1)Procedura se aplică de Direcţia politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională din Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice prin eliberarea unui atestat al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură.
(2)Profesiile reglementate, prevăzute în anexa nr. 2 a Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare, nu fac obiectul prezentei proceduri.
(3)Direcţia politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională, denumită în continuare DPOCMP, asigură cooperarea administrativă cu autorităţile competente din statele membre UE, SEE sau Confederaţia Elveţiană prin intermediul Sistemului de informare în cadrul pieţei interne, denumit în continuare IMI, pentru îndeplinirea obligaţiilor necesare recunoaşterii experienţei profesionale pentru activităţile prevăzute în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale.
Art. 3
(1)În vederea obţinerii atestatului prevăzut la art. 2 alin. (1), solicitantul depune la registratura Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice un dosar care trebuie să conţină următoarele documente:
a)cerere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură;
b)documentul de identitate, în fotocopie;
c)certificatul de naştere, în fotocopie, tradus în limba română, după caz;
d)certificatul de căsătorie, după caz, tradus în limba română, în fotocopie;
e)declaraţie pe propria răspundere, dată în faţa notarului public, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură, în original.
(2)Documentele prevăzute la alin. (1) pot fi transmise şi prin poştă, cu confirmare de primire, sau prin e-mail.
(3)În situaţia transmiterii documentelor enumerate la alin. (1) prin poşta electronică, solicitantul trebuie să transmită, prin poştă, în original, declaraţia prevăzută la alin. (1) lit. e).
(4)DPOCMP din Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice are obligaţia de a afişa pe pagina electronică proprie: prezentul ordin; adresa la care solicitanţii pot transmite prin poştă documentaţia pentru eliberarea atestatului; adresa de e-mail la care solicitanţii pot transmite documentaţia în format electronic.
Art. 4
În sensul prezentei proceduri, conceptul "experienţă profesională" este definit la art. 4 alin. (1), iar conceptul "director al unei întreprinderi" este definit la art. 4 alin. (2) din ordonanţă.
Art. 5
(1)Pentru recunoaşterea experienţei profesionale necesare practicării unei activităţi, în calitate de salariat, lucrător independent sau director de întreprindere, incluse în Lista I a anexei nr. 2 la ordin, solicitantul completează declaraţia prevăzută în anexa nr. 3 la procedură din care să reiasă că îndeplineşte una dintre condiţiile menţionate la art. 3515 alin. (1) din ordonanţă.
(2)Pentru recunoaşterea experienţei profesionale necesare practicării unei activităţi, în calitate de salariat, lucrător independent sau director de întreprindere, incluse în Lista II a anexei nr. 2 la ordin, solicitantul completează declaraţia prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta procedură din care să reiasă că îndeplineşte una dintre condiţiile menţionate la art. 3515 alin. (2) din ordonanţă.
(3)Pentru recunoaşterea experienţei profesionale necesare practicării unei activităţi, în calitate de salariat, lucrător independent sau director de întreprindere, incluse în Lista III a anexei nr. 2 la ordin, solicitantul completează declaraţia prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta procedură din care să reiasă că îndeplineşte una dintre condiţiile de la art. 3515 alin. (3) din ordonanţă.
Art. 6
(1)În cazul în care, în urma analizei dosarului, se constată nereguli privind documentele prevăzute la art. 3, DPOCMP comunică solicitantului, în termen de cel mult 10 zile de la înregistrarea dosarului, modul în care pot fi remediate aceste nereguli, precum şi termenul prevăzut la alin. (2).
(2)Remedierea neregulilor semnalate se face în termen de cel mult 15 zile de la data primirii comunicării prevăzute la alin. (1) de către solicitant.
(3)Nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) de către solicitant atrage respingerea cererii pentru eliberarea atestatului.
(4)Respingerea cererii şi motivele care au stat la baza acesteia se comunică în scris solicitantului, precum şi Centrului Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, denumit în continuare CNRED.
(5)În cazul în care solicitantul nu îndeplineşte dispoziţiile art. 3515 din ordonanţă, accesul la exercitarea uneia dintre activităţile enumerate în anexa nr. 2 la ordin se asigură prin aplicarea dispoziţiilor sistemului general de recunoaştere prevăzute în Legea nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare.
(6)În situaţiile prevăzute la alin. (4) şi (5) persoana care nu a obţinut atestatul se poate adresa CNRED, care acordă asistenţă privind recunoaşterea calificărilor profesionale. Adresa poştală a CNRED este: str. Spiru Haret nr. 12, sectorul 1, 010176 Bucureşti; e-mail: cnred@medu.edu.ro
Art. 7
(1)Cererile de eliberare a atestatelor se soluţionează:
a)în termen de 30 de zile de la data înregistrării documentaţiei complete prevăzute la art. 3 alin. (1) la registratura Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice;
b)în termen de 15 zile de la data soluţionării neregulilor constatate în condiţiile art. 6 alin. (2).
(2)Atestatul se eliberează solicitantului sau, după caz, persoanei desemnate de solicitant prin procură notarială/consulară.
(3)Pentru atestatele eliberate pe bază de procură notarială/consulară, la rubrica "Observaţii" din registrul prevăzut în anexa nr. 4 se completează: numele, prenumele, calitatea împuternicitului şi datele de identitate ale acestuia.
Art. 8
(1)Analiza, completarea, gestionarea şi arhivarea atestatelor şi documentaţiei depuse se fac de persoana desemnată de conducerea DPOCMP pentru realizarea acestor activităţi.
(2)Atribuţiile prevăzute la alin. (1) sunt trecute în fişa postului.
(3)Atestatele eliberate de DPOCMP se înscriu în Registrul atestatelor de recunoaştere, în România, a experienţei profesionale, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4 la procedură, denumit în continuare registrul atestatelor.
(4)Registrul atestatelor se completează în ordinea cronologică a eliberării acestora, în format electronic.
Art. 9
(1)Documentele prevăzute la art. 3 alin. (1), precum şi o fotocopie a atestatului eliberat solicitantului se păstrează în arhiva DPOCMP, în dulapuri metalice, pe timp nelimitat.
(2)Anual, registrul atestatelor se imprimă pe suport hârtie, se semnează de directorul DPOCMP şi se arhivează împreună cu documentele precizate la alin. (1).
Art. 10
În situaţia reorganizării Direcţiei politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională, arhiva este predată noii structuri organizatorice care preia activitatea acesteia.
Art. 11
(1)Eliberarea atestatului cu încălcarea dispoziţiilor prezenţei proceduri atrage nulitatea acestuia.
(2)În situaţia pierderii sau distrugerii atestatului, titularul poate solicita Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice un duplicat în baza unei cereri însoţite de dovada publicării pierderii atestatului în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.
(3)Duplicatul se întocmeşte pe un formular identic cu cel original, pe baza documentelor aflate în arhivă, şi se înregistrează în Registrul atestatelor, dându-i-se un alt număr.
(4)Pe formular se înscrie cu cerneală roşie menţiunea "duplicat", precizându-se seria şi numărul atestatului original, şi se aplică ştampila DPOCMP, numele în clar şi semnătura conducătorului acesteia.
(5)Termenul pentru eliberarea duplicatului este de 30 de zile de la data înregistrării la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a cererii de eliberare a atestatului.
Art. 12
La solicitarea persoanelor interesate din UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană, persoana desemnată la art. 8 alin. (1) furnizează informaţii privind legalitatea eliberării atestatelor de recunoaştere a experienţei profesionale prevăzute la art. 2 alin. (1) din procedură şi poate cere informaţii privind legalitatea documentelor eliberate solicitantului de atestat.
Art. 13
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta procedură.
-****-
ANEXA nr. 1:
I._
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI, PROTECŢIEI SOCIALE ŞI PERSOANELOR VÂRSTNICE
DIRECŢIA POLITICI DE OCUPARE, COMPETENŢE ŞI MOBILITATE PROFESIONALĂ
Adresă: strada Dem. I. Dobrescu nr. 2 B; sectorul 1, cod poştal 010026; Bucureşti - România
ATESTAT DE RECUNOAŞTERE A EXPERIENŢEI PROFESIONALE
Seria ... nr. ..... din ......1
În baza prevederilor Ordinului ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016 privind aprobarea Procedurii de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale, se atestă faptul că domnul/doamna ..............., născut/născută la data de ..................., având naţionalitatea ......................., posesor/posesoare al/a documentului de identitate ............... seria ......... nr. ........., a exercitat în ........., în calitate de director/lucrător cu titlu independent/salariat următoarele activităţi cuprinse în Lista2 nr. ... la anexa IV din Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale:

Grupa ISIC (la nivel de 2 cifre)3

Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre)4

Denumirea activităţii

Perioada/Perioadele în care activitatea a fost prestată în calitate de director lucrător cu titlu independent sau salariat6

Denumirea instituţiei care a eliberat dovada privind recunoaşterea experienţei profesionale

Datele de identificare ale instituţiei de la col. (5)

(1)

(2)

(3)

(4)

(5)

(6)

      

Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate la col. (3) a urmat o formare prealabilă de .... ani atestată prin actul de calificare7 ............ emis de .......... la data .............. . Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate la col. (3) solicitantului i s-a eliberat de Autoritatea competentă pentru recunoaşterea experienţei profesionale denumită8 ............... din ............... documentul9 ................... care confirmă că acesta îndeplineşte condiţiile prevăzute la art.10 ............ alin. ......... lit. () din Directiva 2005/36/CE.

Prezentul atestat reprezintă recunoaşterea experienţei profesionale potrivit art.10 ......... alin. () lit. () din Directiva 2005/36/CE pentru practicarea în România a activităţii/ocupaţiei ................. cod CAEN11/COR12 ................. în calitate de salariat/director/lucrător independent.

Atestatul de recunoaştere a experienţei profesionale a fost înregistrat cu nr. .... în Registrul atestatelor de recunoaştere în România a experienţei profesionale.

Director,

Întocmit.

Numele şi prenumele

Semnătura

Numele şi prenumele

Semnătura

L.S.

.......

 

Data eliberării ziua ...... luna ........ anul ............

Semnătura titularului/persoanei desemnat(e) de solicitant prin procură notarială/consulară

 
II.Instrucţiuni de completare:
1.Completarea atestatului se face prin scriere la calculator, cu litere Times New Roman, dimensiunea 12.
2.Numele titularului, precum şi toate prenumele se înscriu fără prescurtări, cu litere mari, de tipar, utilizând diacriticele. Se înscriu cu majuscule toate iniţialele prenumelui tatălui. Iniţialele prenumelui mamei se înscriu în cazul în care tatăl este necunoscut.
3.Menţiunile referitoare la an şi zi se înscriu cu cifre arabe, iar luna se completează cu litere mari de tipar.
____
1Pentru toate atestatele seria este B şi reprezintă indicativul municipiului Bucureşti; numerotarea se face pornind de la numărul 1, continuându-se de la un an la altul; de asemenea se înscrie data completării, astfel: ziua ... luna ... anul.
2Prin liste se înţeleg cele 3 liste de activităţi cuprinse în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016, astfel:
- Lista I - Grupe care intră sub incidenţa Directivei 64/427/CEE, astfel cum a fost modificată prin Directiva 69/77/CEE, şi a directivelor 68/366/CEE şi 82/489/CEE;
- Lista II - Grupe care intră sub incidenţa: Directivei 75/368/CEE, activităţi prevăzute la art. 5 alin. (1); Directivei 75/369/CEE, art. 6: în cazul în care activitatea este considerată a fi de natura industrială sau meşteşugărească; Directivei 82/470/CEE, art. 6 alin. (1) şi (3);
- Lista III - Directivele 64/222/CEE; 68/364/CEE; 68/368/CEE; 75/368/CEE, art. 7; 75/369/CEE, art. 5; 70/523/CEE; 82/470/CEE, art. 6 alin. (2). De exemplu, dacă un cetăţean dintr-un stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la "Producţia de textile" atunci în atestat se va înscrie: "Lista I".
3Grupa ISIC la nivel de 2 cifre sa preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familial, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un cetăţean român sau dintr-un alt stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare îri România activităţi referitoare la "Producţia de textile", în atestat se va înscrie grupa: "23"; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC la nivel de 2 cifre, se va înscrie denumirea directivei, de exemplu Directiva 82/470/CEE, dacă activitatea este cuprinsă la "Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE".
4Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un cetăţean român sau dintr-un alt stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în Romania activităţi referitoare la "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate", în atestat se va înscrie subgrupa ISIC - 237; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC, se va înscrie denumirea directivei, de exemplu "Directiva 82/470/CEE". În cazul în care activitatea nu are cod ISIC (la nivel de 3 cifre), se va înscrie tot denumirea directivei.
5Denumirea activităţii se va prelua din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un cetăţean român sau dintr-un alt stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în Romania activităţi referitoare la subgrupa ISIC - 237, atunci în atestat numele activităţii va li: "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate"; dacă un cetăţean dintr-un stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la "Directiva 82/470/CEE", atunci denumirea activităţii ar putea fi, de exemplu: "organizarea, oferirea spre vânzare şi vânzarea, direct sau pe bază de comision, a unor elemente individuale sau coordonate (transport masă, cazare, excursii etc.) pentru o călătorie sau un sejur, indiferent de scopul călătoriei".
6Perioada/Perioadele în care activitatea a fost prestată în calitate de director, lucrător independent sau salariat se preia/preiau din documentaţia depusă de solicitant. De exemplu, dacă un solicitant doreşte recunoaşterea experienţei profesionale necesare practicării unor activităţi incluse în lista I, subgrupa ISIC -237 în condiţiile art. 3515 alin. (1) din ordonanţă, atunci perioada lucrată din ultimii 10 ani trebuie să fie de cel puţin 6 ani consecutivi dacă persoana a practicat activitatea cu titlu independent sau în calitate de director de întreprindere; în acest caz perioada lucrată ar putea fi de cel puţin 6 ani şi atunci se va completa astfel: director: 1 ianuarie 2007-15 noiembrie 2014 sau lucrător independent: 1 ianuarie 2007-15 noiembrie 2014.
7Se vor introduce informaţiile referitoare la denumirea actului de calificare.
8Se va completa denumirea autorităţii competente din ţara în care solicitantul a dobândit experienţa profesională.
9Se introduc datele de identificare ale documentului de atestare: denumire, serie, număr, data eliberării.
10De exemplu, se va completa: "Articolul 17 alin. (1) lit. a) din Directiva 2005/36/CE" dacă solicitantul doreşte să desfăşoare în România activităţi incluse în lista I din anexa IV la Directiva 2005/36/CE; solicitantul a desfăşurat activităţi, în ultimii 10 ani, pe o perioadă de 6 ani consecutivi, cu titlu independent aşa cum prevede art. 3515 alin. (1) lit. a) din ordonanţă.
11Codul CAEN se completează pentru solicitanţii care vor să dobândească calitatea de lucrător independent.
Codul Clasificarea activităţilor din economia naţională 2015 la nivel de 4 cifre se preia din documentaţia depusă de solicitant. De exemplu, pentru prestarea în România a activităţilor referitoare la "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate" cod ISIC 237, codul CAEN la nivel de 4 cifre poate fi: 1391 Fabricarea de metraje prin tricotare sau croşetare; 1431 Fabricarea prin tricotare sau croşetare a ciorapilor şi articolelor de galanterie; 1439 Fabricarea prin tricotare sau croşetare a altor articole de îmbrăcăminte.
12În cazul în care solicitantul doreşte să dobândească în România calitatea de salariat sau de director, codul COR este preluat din documentaţia depusă de solicitant; codurile COR se pot verifica pe pagina electronică a Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice la adresa http:/www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/2014-domenii/munca/c-o-r
ANEXA nr. 2: CERERE
Numele şi prenumele: ...............
Naţionalitatea ................
Actul de identitate: tip .........., seria ......... nr. ....., data eliberării .............., autoritatea ............., cod numeric personal: .................
Data naşterii: .........
Domiciliul/Reşedinţa1: localitatea ..........., str. ...... nr. ...., bl. ..., sc. ........, ap. ....... judeţul/sectorul ................, tel. fix .............., tel. mobil ......................., e-mail ...............
Domiciliul/Reşedinţa2: ţara ............, localitatea ................., str. ................. nr. ......, bl. ........., sc. ........., ap. ....., tel. fix ................, tel. mobil ......................, e-mail .......................
Prin prezenta solicit recunoaşterea experienţei profesionale dobândite în .............. pentru a exercita următoarele activităţi prevăzute de art.3 .......... din Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale în .......................

Grupa ISIC

(la nivel de 2 cifre)4

Subgrupa ISIC

(la nivel de 3 cifre)5

Denumirea activităţilor6

   
   
- Anexez prezentei cereri următoarele documente:

1

Documentul de identitate, în fotocopie

2

Certificatul de naştere, tradus în limba română (după caz), în fotocopie

3

Certificatul de căsătorie, dacă este cazul, în fotocopie

4

Declaraţia pe propria răspundere7, în original, dată în faţa notarului public, din care rezultă experienţa profesională, însoţită de documente justificative, în copie:

1.

2.

3.

4.

5

Alte documente

Data ................
Semnătura ...............
____
1Se va completa adresa din România.
2După caz, se va completa adresa din ţara în care persoana a prestat activităţi prevăzute în anexa IV din Directiva 2005/36/CE.
3De exemplu, se va completa "Articolul 17 alin. (1) lit. a)" dacă solicitantul doreşte să desfăşoare activităţi incluse în lista I din anexa IV la Directivă, iar în alt stat membru el a desfăşurat aceste activităţi, în ultimii 10 ani, pe o perioadă de 6 ani consecutivi, cu titlu independent.
4Grupa ISIC la nivel de 2 cifre se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016 privind aprobarea Procedurii de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la."Producţia de textile", în cerere se va înscrie grupa: "23"; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC (la nivel de 2 cifre), se va înscrie denumirea directivei, de exemplu "Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE".
5Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate", atunci în cerere se va înscrie subgrupa ISIC - "237". În cazul în care activitatea nu are cod ISIC (la nivel de 3 cifre) se va înscrie denumirea directivei, de exemplu "Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE".
6Denumirea activităţii se va prelua din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la subgrupa ISIC-"237", atunci în cerere denumirea activităţii va fi "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate".
7Modelul declaraţiei este prevăzut în anexa nr. 3 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016.
ANEXA nr. 3: DECLARAŢIE privind recunoaşterea experienţei profesionale potrivit Ordinului ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016 privind aprobarea Procedurii de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale
I._
(1)Subsemnat(a)(ul), ........................., cetăţean ...................., născut(ă) la data de ......................, în localitatea ............., de sex M/F, căsătorit(ă)/necăsătorit(ă) ..................., domiciliat(ă) în ................, str. ............ nr. ...., bl. ..., sc. ...., et. ....., ap. ...., sectorul/judeţul ....................., posesor/posesoare al/a ..... seria ........ nr. ..., eliberat de ........... la data de ............, cod numeric personal ..............., cunoscând sancţiunile prevăzute de art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că informaţiile de mai jos sunt reale şi complete:
(2)Deţin un document de recunoaştere a experienţei profesionale1 ......................, eliberat de2 ............... pentru recunoaşterea experienţei profesionale dobândite în3 ..................... care confirmă faptul că îndeplinesc condiţiile prevăzute la art.4 ...... alin. (...) lit. ........... din Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale,
(3)În vederea recunoaşterii automate a experienţei profesionale fac următoarele precizări:
a)Am o experienţă profesională de ........ ani ........ luni .......... zile calendaristice, ca salariat în domeniul practicării activităţilor prevăzute la Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre)5 .................., după cum urmează:

Datele de identificare ale angajatorului (denumirea instituţiei, adresa sediului şi, dacă este cazul, a sucursalei, punctului de lucru în care solicitantul şi-a desfăşurat activitatea)

Denumirea ocupaţiei

Descrierea activităţilor desfăşurate la angajator6

Perioada/Perioadele în care s-au desfăşurat activităţile prevăzute la coloana (3)

Denumirea documentului din care reiese vechimea în activitate7

Sancţiuni disciplinare sau penale cu caracter profesional care nu au fost radiate/reabilitate

(1)

(2)

(3)

(4)

(5)

(6)

1

     

2

     

3

     

Total vechime

.......... ani ......... luni ......... zile calendaristice

Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate în tabelul de la litera a) am urmat o formare prealabilă de ......... ani atestată prin actul de calificare ................ seria .......... nr. ..............., eliberat la data ............... de ................ .
b)Am o experienţă profesională de ......... ani ... luni .... zile calendaristice, ca director de întreprindere în domeniul practicării activităţilor prevăzute la Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre)5 ...................., după cum urmează:

Datele de identificare ale angajatorului (denumirea instituţiei, adresa sediului şi, dacă este cazul, a sucursalei, punctului de lucru în care solicitantul şi-a desfăşurat activitatea)

Denumirea ocupaţiei

Descrierea activităţii desfăşurate la agentul economic6

Perioada/Perioadele în care s-au desfăşurat activităţile prevăzute la coloana (3)

Denumirea documentului din care reiese vechimea în activitate7

Sancţiuni disciplinare sau penale cu caracter profesional care nu au fost radiate/reabilitate

(1)

(2)

(3)

(4)

(5)

(6)

1.

     

2.

     

3.

     

Total vechime

.......... ani ......... luni ......... zile calendaristice

Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate în tabelul de la litera b) am urmat o formare prealabilă de ........... ani atestată prin actul de calificare .............. seria .......... nr. .........., eliberat la data ............ de .................... .
c)Am o experienţă profesională de ... ani ......... luni .... zile calendaristice, ca lucrător independent în domeniul practicării activităţilor prevăzute la Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre)5 .................., după cum urmează:

Datele de identificare ale persoanei autorizate să desfăşoare activităţi de liberă iniţiativă (domiciliul/reşedinţa în ţara de origine, numărul/codul de înregistrare, sediul profesional, obiectul de activitate)

Denumirea activităţilor desfăşurate

Perioada/Perioadele în care s-au desfăşurat activităţile prevăzute la coloana (2)

Denumirea documentului din care reiese vechimea în activitate7

Sancţiuni disciplinare sau penale cu caracter profesional care nu au fost radiate/reabilitate

(1)

(2)

(3)

(4)

(5)

1.

    

2.

    

3.

    

Total vechime

.......... ani ......... luni ......... zile calendaristice

Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate în tabelul de la litera c) am urmat o formare prealabilă de ......... ani atestată prin actul de calificare ..............., seria ............. nr. .................., eliberat la data ............. de .................. .
(4)Dau prezenta declaraţie, fiindu-mi necesară la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice pentru recunoaşterea automată a experienţei profesionale, deoarece doresc să exercit în România activităţile de mai sus în calitate de8 .......................... .
Data .......................
Semnătura ......................
II._
Instrucţiuni de completare:
Se vor completa numai acele tabele care cuprind informaţii relevante pentru formularea cererii prevăzute la anexa 2 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. Tabelele necompletate se barează cu o linie oblică.
___
1Se introduc datele de identificare ale documentului de atestare: denumire, serie, număr, data eliberării.
2Se vor completa denumirea şi adresa autorităţii competente responsabile pentru recunoaşterea experienţei profesionale din statul membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană.
3Se va completa denumirea statului membru al UE, SEE sau Confederaţia Elveţiană în care solicitantul a dobândit experienţa profesională.
4Se vor completa informaţiile din documentul de atestare eliberat de autoritatea competentă responsabilă din statul în care solicitantul a dobândit experienţa profesională; de exemplu, se va completa: "Articolul 17 alin. (1) lit. a) din Directiva 2005/36/CE" dacă solicitantul a desfăşurat într-un stat membru al UE, SEE sau în Confederaţia Elveţiană activităţi incluse în lista I din anexa IV la Directiva 2005/36/CE.
5Denumirea subgrupei ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, proiecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate", atunci în cerere se va înscrie Subgrupa ISIC - 237 "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate"; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC se va înscrie denumirea directivei, de exemplu. "Directiva 82/470/CEE" dacă activitatea se regăseşte la "Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE". Dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la Directiva 82/470/CEE, atunci denumirea activităţii ar putea fi, de exemplu: "organizarea, oferirea spre vânzare şi vânzarea, direct sau pe bază de comision, a unor elemente individuale sau coordonate (transport, masă, cazare, excursii etc.) pentru o călătorie sau un sejur, indiferent de scopul călătoriei".
6Informaţiile privind descrierea activităţilor desfăşurate la angajator se preiau din documentele eliberate de acesta şi pot fi completate de solicitant pe propria răspundere; documentele eliberate de angajator se traduc în limba română.
7Se vor completa datele de identificare ale fiecărui document.
8Se va completa, după caz, salariat/lucrător independent/director de întreprindere.
ANEXA nr. 4: REGISTRUL atestatelor de recunoaştere în România a experienţei profesionale
I.REGISTRUL atestatelor de recunoaştere în România a experienţei profesionale

Nr. crt.

Numele beneficiarului2

Seria, nr. data atestatului

Naţionalitatea3

Temeiul legal4

Subgrupa ISIC
(la nivel de 3 cifre)5

Data eliberării Ziua/luna/anul6

Numele şi prenumele persoanei care a eliberat atestatul

Observaţii7

 

(1)

(2)

(3)

(4)

(5)

(6)

(7)

(3)

1.

        

2.

        
         
II.Instrucţiuni de completare:
1.Completarea Registrului se face prin scriere la calculator, cu litere Times New Roman, dimensiunea 12.
2.Informaţiile necesare pentru completarea coloanelor (1)-(7) se preiau din anexa nr. 1 la Procedura de acordarea accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016.
____
1Se completează pornind de la cifra 1.
2Se înscriu numele şi prenumele persoanei fizice care solicită atestat; numele titularului, precum şi toate prenumele se înscriu fără prescurtări, cu litere mari, de tipar, utilizând diacriticele. Se înscriu cu majuscule toate iniţialele prenumelui tatălui. Iniţialele prenumelui mamei se înscriu în cazul în care tatăl este necunoscut.
3Se completează naţionalitatea beneficiarilor care pot fi cetăţeni români, ai altor state membre ale UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană.
4Temeiul legal se preia din anexa nr. 1 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu: se va completa "Articolul 17 alin. (1) lit. a)" dacă solicitantul doreşte să desfăşoare în România activităţi induse în lista I din anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale şi dacă acesta a desfăşurat aceste activităţi în alt stat membru, în ultimii 10 anii pe o perioadă de 6 ani consecutivi, cu titlu independent.
5Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 1 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016.
6Se completează cu cifre arabe, de exemplu: 1 mai 2016.
7Se completează, după caz, cu:
a)informaţii referitoare la retragerea sau pierderea atestatului;
b)sancţiuni disciplinare sau penale cu caracter profesional;
c)informaţii solicitate din alte state membre pentru verificarea atestatului;
d)dacă este cazul, numele şi prenumele împuternicitului, precum şi datele de identitate.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 301 din data de 20 aprilie 2016