1.1. Organizarea de întâlniri cu inspectorii şcolari cu scopul raportării activităţilor desfăşurate în etapa anterioară şi planificarea activităţii în etapa următoare. 1.2. Verificarea gradului de îndeplinire a îndatoririlor compartimentului se face cu raportare la programul managerial. 1.3. Sarcinile fiecărui membru al compartimentului sunt repartizate cu claritate pe baza funcţiilor, structurii şi posturilor alocate, prin distribuirea fişelor de post pentru tot personalul implicat şi sunt în conformitate cu prevederile contractului colectiv/individual de muncă. 1.4. Monitorizarea îndeplinirii sarcinilor se face prin analizarea rapoartelor periodice de la inspectorii şcolari, de la factorii responsabili sau prin control/discuţii. 1.5. Monitorizarea activităţilor structurilor consultative privind dezvoltarea instituţională şi performanţele şcolare. 1.6. Aprobarea tematicilor, a planului şi a graficului inspecţiilor/controalelor se face în raport cu planul managerial al inspectoratului şcolar şi cu atribuţiile compartimentului, pentru rezolvarea unor probleme majore ale activităţii educaţionale. 1.7. Respectarea metodologiilor MEN privind acordarea gradaţiilor de merit şi a distincţiilor pentru personalul didactic din învăţământul preuniversitar. 1.8. Coordonarea proceselor de asigurare a calităţii activităţilor educaţionale este realizată prin colaborare cu comisiile de asigurare a calităţii de la nivelul unităţilor de învăţământ din reţea*. 1.9. Stabilirea intervenţiilor ameliorative pentru reducerea fenomenelor de neşcolarizare şi părăsirea timpurie a şcolii se face prin corelare cu cauzele identificate în procesul de monitorizare*. 1.10. Monitorizarea asigurării cu manuale şcolare pentru unităţile de învăţământ şi a aplicării integrale a curriculumului naţional*. 1.11. Monitorizarea implementării ofertei educaţionale judeţene în concordanţă cu politicile educaţionale naţionale şi judeţene*. 1.12. Monitorizarea organizării şi desfăşurării olimpiadelor şi concursurilor şcolare*. 1.13. Concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unităţilor administrativ - teritoriale este realizată conform prevederilor legale**. 1.14. Fişele de post pentru directori sunt adaptate specificului unităţii de învăţământ**. 1.15. Reţeaua unităţilor de învăţământ este funcţională şi are avizele şi aprobările necesare, inclusiv pentru unităţile cu efective de elevi sub limita minimă de funcţionare**. 1.16. Verificarea realizării planului de şcolarizare aprobat de MEN, plecând de la modul de fundamentare al acestuia** 1.17. Monitorizarea managementului învăţământului alternativ şi particular din judeţ** |