METODOLOGIE din 11 august 2014 privind evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de către inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic
Art. 1
Metodologia privind evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic, numită în continuare Metodologie, reglementează procedura de evaluare a activităţii manageriale desfăşurate de inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic.
Art. 2
(1)Ministerul Educaţiei Naţionale realizează, anual, începând cu 1 septembrie, evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de persoanele care, în anul şcolar precedent, au ocupat o funcţie de conducere la nivelul inspectoratului şcolar/casei corpului didactic.
(2)Evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic se realizează pe baza fişelor de (auto)evaluare prevăzute în anexele nr. 1, 2 şi 3, care fac parte integrantă din prezenta metodologie, şi se finalizează cu acordarea unui calificativ.
(3)Calificativul se acordă în urma evaluării perioadei în care persoanele respective au exercitat funcţia de conducere la nivelul inspectoratului şcolar/casei corpului didactic.
(4)Dacă o persoană a ocupat, pe parcursul unui an şcolar, mai multe funcţii de conducere în inspectoratul şcolar sau în casa corpului didactic, evaluarea se realizează distinct pentru activitatea managerială desfăşurată în fiecare dintre funcţiile respective şi se finalizează cu acordarea unui punctaj distinct pentru fiecare din perioadele în care a ocupat funcţiile de conducere respective.
(5)Calificativul se poate valorifica ulterior de către persoana căreia i s-a acordat, raportat la natura activităţii pentru care i se solicită.
(6)Ministrul educaţiei naţionale poate dispune evaluarea activităţii manageriale a persoanelor care ocupă funcţii de conducere în inspectoratele şcolare/casele corpului didactic şi pe parcursul anului şcolar.
Art. 3
Evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic se realizează în următoarele etape:
a)autoevaluarea activităţii manageriale, realizată de fiecare persoană care ocupă o funcţie de conducere în inspectoratele şcolare/casele corpului didactic, pe baza fişei de autoevaluare şi a raportului argumentativ pentru punctajul acordat în fişa de autoevaluare;
b)evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic, realizată de către comisiile de evaluare.
Art. 4
Pentru fiecare etapă de evaluare prevăzută în prezenta metodologie pot fi luate în considerare rezultate ale altor evaluări externe din perioada analizată prin inspecţie şcolară, evaluare instituţională etc., dacă acestea există şi sunt corelate cu atribuţii din fişa postului persoanei evaluate.
Art. 5
(1)Inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic completează fişa de (auto)evaluare şi elaborează un raport argumentativ, motivând punctajele pe baza documentelor justificative anexate.
(2)Inspectoratul şcolar anunţă, în scris, persoanele care au ocupat o funcţie de conducere la nivelul inspectoratului şcolar/casei corpului didactic şi care, la data evaluării, nu mai deţin această funcţie de conducere, demararea procedurii de evaluare a activităţii manageriale, pentru perioada în care au ocupat funcţia de conducere respectivă.
(3)Pentru persoanele aflate în situaţia prevăzută la alin. (2), inspectoratul şcolar/casa corpului didactic, pe baza unor solicitări scrise depuse de către aceste persoane, va elibera, în termen de maximum 3 zile lucrătoare, copii conforme cu originalul după documentele solicitate, necesare motivării punctajelor acordate în fişa de (auto)evaluare şi elaborării raportului argumentativ.
(4)Daca persoana evaluată se află în situaţia prevăzută la art. 2 alin. (6), nu este obligatorie completarea fişei de (auto)evaluare şi elaborarea raportului argumentativ.
(5)Fişele de (auto)evaluare şi rapoartele argumentative, în format letric, însoţite de un CD care conţine, scanate, documentele justificative pentru punctajele acordate indicatorilor de performanţă, se transmit la secretariatul Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolară naţională din Ministerul Educaţiei Naţionale până la data de 31 august.
(6)Inspectorii şcolari generali adjuncţi vor scana şi vor transmite, odată cu documentele justificative menţionate la alin. (5), şi fişele de post.
Art. 6
(1)Comisiile de evaluare a activităţii manageriale desfăşurate de inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic, denumite în continuare comisii de evaluare, sunt constituite din 5 membri, dintre care unul este coordonator. Nominalizarea acestora se realizează, prin ordin de serviciu, de către secretarul de stat desemnat să coordoneze această activitate.
(2)Comisiile de evaluare menţionate la alin. (1) sunt formate din reprezentanţi ai Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolară naţională, Direcţiei generale învăţământ în limbile minorităţilor, Direcţiei generale buget-finanţe şi resurse umane, Serviciului audit public intern şi ai Corpului de Control.
(3)Comisiile de evaluare îşi desfăşoară activitatea începând cu data de 1 septembrie la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale sau la sediul inspectoratului şcolar/casei corpului didactic unde şi-au desfăşurat activitatea persoanele evaluate.
(4)Dacă evaluarea se realizează la sediul inspectoratului şcolar/casei corpului didactic, instituţia va fi informată, prin adresă scrisă, asupra perioadei în care comisia de evaluare îşi va desfăşura activitatea.
(5)Dacă persoana evaluată nu este prezentă în instituţie în perioada evaluării, instituţia are obligaţia de a pune la dispoziţia membrilor comisiei de evaluare toate documentele solicitate.
Art. 7
(1)Inspectorul şcolar general, pe baza fişei postului, finalizează fişa de evaluare a inspectorului şcolar general adjunct, prevăzută în anexa nr. 2 la metodologie, prin realocarea, acolo unde este cazul, a punctajelor aferente.
(2)Evaluarea fiecărui inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct, director al casei corpului didactic, realizată de comisia de evaluare, se finalizează cu completarea fişelor de evaluare semnate de membrii comisiei şi un raport de evaluare, semnat de comisia de evaluare şi aprobat de secretarul de stat desemnat să coordoneze această activitate.
(3)Coordonatorul comisiei de evaluare are obligaţia de a depune la secretariatul Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolară naţională din Ministerul Educaţiei Naţionale toată documentaţia, în termen de 15 zile lucrătoare de la finalizarea evaluării.
Art. 8
Rezultatul evaluării se concretizează în acordarea calificativului, astfel:
- 100-90 de puncte: "foarte bine" - menţinere pe funcţie;
- 89,99-80 de puncte: "bine" - menţinere pe funcţie;
- 79,99-70 de puncte: "satisfăcător" - monitorizare - reevaluare la un interval de 3-6 luni;
- sub 70 de puncte: "nesatisfăcător"- încetarea contractului de management educaţional încheiat în calitate de inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct/director la casa corpului didactic sau încetarea detaşării în interesul învăţământului în funcţia de inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct/director la casa corpului didactic.
Art. 9
Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară naţională din Ministerul Educaţiei Naţionale transmite la inspectoratele şcolare calificativele acordate, însoţite de copii ale fişelor de evaluare, în termen de 3 zile lucrătoare de la data aprobării lor.
Art. 10
(1)Eventualele contestaţii se adresează, în scris, ministrului educaţiei naţionale, în termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea la inspectoratul şcolar a rezultatelor evaluării. Contestaţia trebuie însoţită de o fişă de (auto)evaluare completată de contestatar.
(2)Comisia de contestaţii este constituită din 3 membri şi 2 supleanţi, numiţi prin ordin de serviciu de către secretarul de stat desemnat să coordoneze activitatea de evaluare, din reprezentanţi ai Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolară naţională, Direcţiei generale învăţământ în limbile minorităţilor, Direcţiei generale buget-finanţe şi resurse umane, Serviciului audit public intern şi ai Corpului de Control, alţii decât cei din comisia de evaluare.
(3)Comisia de contestaţii analizează contestaţia, având acces la raportul de evaluare, precum şi la raportul argumentativ depus de către persoana evaluată, cu documentaţia aferentă.
(4)Comisia de contestaţii va întocmi un raport, semnat de membrii comisiei, care va fi înaintat spre aprobare ministrului educaţiei naţionale.
(5)Raportul aprobat de către ministrul educaţiei naţionale şi fişa de evaluare cuprinzând punctajul acordat în urma contestaţiei vor fi înaintate Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolară naţională care va transmite contestatarului calificativul final, însoţit de fişa de evaluare, în termen de 3 zile lucrătoare de la data aprobării.
(6)Contestaţiile se soluţionează în termen de 10 zile lucrătoare de la înregistrarea lor la Ministerul Educaţiei Naţionale.
(7)Hotărârea comisiei de contestaţii e definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de contencios administrativ, contestaţia reprezentând plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
-****-
ANEXA nr. 1: FIŞA DE (AUTO) EVALUARE
Numele şi prenumele:
Inspector şcolar general la Inspectoratul Şcolar Judeţean ....................../al Municipiului Bucureşti
Perioada evaluată:
UNITATEA DE COMPETENŢĂ
1.Proiectarea strategiei educaţionale şi a politicilor educaţionale ale inspectoratului şcolar - 20 de puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

0

1

2

3

4

5

1.

Realizarea diagnozei mediului educaţional judeţean/al municipiului Bucureşti

1.1. Diagnoza mediului educaţional este realizată prin analiza nevoilor individuale şi de grup ale beneficiarilor serviciilor educaţionale la nivel local/judeţean/al municipiului Bucureşti.

1.2. Diagnoza mediului educaţional este realizată în mod transparent, prin consultarea tuturor actorilor relevanţi de la nivel local/judeţean/al municipiului Bucureşti.

1.3. Diagnoza mediului educaţional este realizată prin corelare cu colectarea datelor statistice pentru sistemul naţional de indicatori privind educaţia.

3,00

  

2.

Elaborarea strategiei educaţionale judeţene/a municipiului Bucureşti

2.1. Strategia educaţională judeţeană este elaborată prin valorificarea rezultatelor diagnozei mediului educaţional judeţean/al municipiului Bucureşti.

2.2. Strategia educaţională judeţeană este elaborată convergent cu direcţiile de acţiune formulate în programul de guvernare/dezvoltare economico-socială la nivel local/judeţean/al municipiului Bucureşti în acest domeniu.

2.3. Strategia educaţională judeţeană este elaborată în mod transparent, prin colaborarea cu toţi partenerii instituţionali şi sociali relevanţi la nivel judeţean, cu respectarea principiilor echităţii şi al nondiscriminării.

2.4. Strategia educaţională este revizuită în mod sistematic, periodic.

4,00

  

3.

Elaborarea politicilor educaţionale la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti

3.1. Obiectivele politicilor educaţionale sunt elaborate prin corelarea cu cele promovate de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN).

3.2. Obiectivele politicilor educaţionale sunt elaborate prin raportarea la diagnoza mediului educaţional judeţean.

3.3. Politicile educaţionale sunt elaborate prin raportare la ţintele strategice şi viziunea/misiunea asumată.

3.4. Politicile educaţionale sunt elaborate prin raportare la toate categoriile de beneficiari.

3.5. Politicile educaţionale sunt elaborate în mod transparent, prin consultarea tuturor actorilor relevanţi, cu respectarea principiilor echităţii şi al nondiscriminării.

3.6. Obiectivele politicilor educaţionale sunt elaborate prin corelarea cu cele promovate de MEN.

3,00

  

4.

Proiectarea planului de şcolarizare la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti

4.1. Proiectul pianului de şcolarizare este realizat ţinând cont de diagnoză.

4.2. Proiectul planului de şcolarizare este realizat prin corelarea propunerilor unităţilor de învăţământ, operatorilor economici, comunităţii locale.

4.3. Fundamentarea avizului conform acordat reţelei şcolare se realizează prin corelare cu planul de şcolarizare.

4.4. Reţeaua şcolară se realizează pe baza hotărârilor autorităţilor locale din judeţ/din municipiul Bucureşti.

2,00

  

5.

Elaborarea ofertei educaţionale judeţene/a municipiului Bucureşti

5.1. Oferta educaţională este elaborată prin consultarea factorilor interesaţi, ţinând seama de principiul diversităţii şi al egalităţii de şanse.

5.2. Oferta educaţională este elaborată pe baza planului de şcolarizare judeţean aprobat.

1,00

  

6.

Elaborarea bugetului inspectoratului şcolar

6.1. Identificarea acţiunilor, obiectivelor şi proiectelor de finanţare.

6.2. Fundamentarea şi prioritizarea investiţiilor.

6.3. Elaborarea în termen a bugetului, în acord cu planul managerial, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

3,00

  

7.

Elaborarea programului managerial al inspectoratului şcolar

7.1. Elaborarea programului managerial al inspectoratului şcolar este realizată prin corelarea cu politicile şi strategia educaţională judeţeană.

7.2. Elaborarea programului managerial al inspectoratului şcolar este realizată prin operaţionalizarea direcţiilor de acţiune stabilite la nivel judeţean.

7.3. Elaborarea programului managerial al inspectoratului şcolar este realizată prin raportarea la indicatori cuantificabili de realizare.

7.4. Elaborarea programului managerial al inspectoratului şcolar este realizată prin precizarea şi planificarea tuturor resurselor necesare.

4,00

  
2.Organizarea activităţilor inspectoratului şcolar - 5 puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

1.

Planificarea activităţilor tematice ale consiliului de administraţie

1.1. Activitatea consiliului de administraţie este proiectată conform obiectivelor stabilite în programul managerial.

1.2. Şedinţele au loc conform graficului de şedinţe al consiliului de administraţie.

1.3. Tematica şedinţelor consiliului de administraţie este adusă la cunoştinţa participanţilor conform prevederilor legale.

1.4. Hotărârile şedinţelor consiliului de administraţie sunt aduse la cunoştinţa tuturor factorilor interesaţi conform unor proceduri privind informarea şi comunicarea intra şi interinstituţionale.

1,00

  

2.

Repartizarea sarcinilor şi responsabilităţilor compartimentelor din inspectoratul şcolar

2.1. Fişele de post ale angajaţilor sunt întocmite şi actualizate anual.

2.2. Repartizarea concretă a sarcinilor se face potrivit atribuţiilor compartimentului şi postului.

2,00

  

3.

Recrutarea şi selectarea personalului din inspectoratul şcolar

3.1. Recrutarea şi selectarea personalului la nivelul inspectoratului şcolar se realizează în concordanţă cu legislaţia în vigoare.

3.2. Încadrarea personalului se realizează în concordanţă cu structura inspectoratelor şcolare, aprobată de MEN.

2,00

  
3.Conducerea/Coordonarea activităţii inspectoratului şcolar - 20 de puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluata

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

0

1

2

3

4

5

1.

Implementarea programului managerial

1.1. Programul managerial este aprobat în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.

1.2. Programul managerial este implementat prin implicarea resurselor umane şi materiale planificate.

1.3. Programul managerial este implementat cu respectarea termenelor stabilite.

3,00

  

2.

Coordonarea funcţionării compartimentelor din inspectoratul şcolar

2.1. Asigurarea desfăşurării fluente a activităţii se realizează prin proceduri clare, cu respectarea regulamentului intern.

2.2. Asigurarea unui circuit al informaţiei, precum şi un circuit al documentelor în cadrul inspectoratului şcolar.

2,00

  

3.

Aprobarea bugetului instituţiei în consiliul de administraţie

3.1. Aprobarea în termen a bugetului, în acord cu planul managerial, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

3.2. Lista de cheltuieli proprii ale inspectoratului şcolăreşte analizată şi aprobată în consiliul de administraţie, în acord cu planul managerial.

3,00

  

4.

Repartizarea resurselor financiare şi materiale

4.1. Repartizarea creditelor bugetare aprobate pentru bugetul propriu şi pentru bugetele instituţiilor publice subordonate, ai căror conducători sunt ordonatori terţiari de credite, se realizează în raport cu sarcinile acestora, potrivit legii.

4.2. Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se realizează în limita creditelor bugetare repartizate şi aprobate.

4.3. Angajarea şi utilizarea creditelor bugetare pe baza bunei gestiuni financiare se realizează cu respectarea principiilor unui management financiar sănătos, în special ale economiei şi ale eficienţei cheltuielilor.

4.4. Realizarea veniturilor proprii ale inspectoratului şcolar.

4,00

  

5.

Coordonarea activităţii de colectare şi analiză a informaţiilor privind îndeplinirea planului managerial şi de intervenţie ameliorativă

5.1. Culegerea informaţiilor se face prin chestionare evaluative, prin organizarea de analize periodice cu responsabilii de compartimente din inspectoratul şcolar, precum şi cu directorii unităţilor de învăţământ din subordine.

5.2. Solicitarea de rapoarte periodice responsabililor pe domenii, cu precizarea clară şi detaliată a tipului de informaţie.

5.3. Chestionarele/rapoartele primite sunt interpretate în funcţie de scopul şi de destinaţia acestora, urmărind exactitatea, relevanţa şi acurateţea lor.

5.4. Coordonarea activităţii de intervenţie ameliorativă se realizează pe baza constatărilor din monitorizare prin corelare cu rezultatele evaluării şi controlului.

4,00

  

6.

Asigurarea redactării materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate

6.1. Întocmirea materialelor se face prin sintetizarea logică şi forma consacrată a datelor centralizate, conform tipului de material.

0,50

  

7.

Dezvoltarea sistemului de control intern al instituţiei

7.1. Organizarea şi funcţionarea Comisiei de control intern/managerial.

7.2. Realizarea Programului de dezvoltare şi implementare a unui sistem de control managerial/managerial intern.

2,00

  

8.

Delegarea de sarcini specifice procesului de coordonare operaţională a activităţilor

8.1. Delegarea sarcinilor se realizează în baza unei proceduri.

8.2. Delegarea sarcinilor se face prin corelare cu fişa postului celui care primeşte sarcinile.

8.3. Delegarea sarcinilor se face cu monitorizarea îndeplinirii lor.

1,50

  
4.Motivarea/Antrenarea personalului din subordine - 5 puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

1.

Promovarea personalului din subordine

1.1. Promovarea personalului din subordine se realizează în baza unei proceduri privind monitorizarea performanţelor.

1.2. Promovarea personalului din subordine se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

1,00

  

2.

Dezvoltarea culturii organizaţionale

2.1. Cultura organizaţională este dezvoltată prin promovarea şi aplicarea unui set de valori şi norme la nivelul instituţiei.

2.2. Cultura organizaţională este dezvoltată eficient prin comunicare intra şi interinstituţională.

1,00

  

3.

Medierea conflictelor intra şi interinstituţionale

3.1. Conflictele intra şi interinstituţionale între partenerii educaţionali sunt mediate prin analiza situaţiei conflictuale.

3.2. Conflictele intra şi interinstituţionale sunt mediate prin comunicarea directă cu părţile implicate, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

1,00

  

4.

Acordarea de calificative, recompense sau sancţiuni personalului din subordine

4.1. Evaluarea anuală/la sfârşitul perioadei de probă a activităţii personalului din inspectoratul şcolar, de conducere din unităţile/instituţiile subordonate se realizează pe baza fişelor/procedurilor existente şi respectă metodologiile MEN.

4.2. Sunt evidenţiate preocupări privind motivarea personalului, iar calificativele, premiile şi sancţiunile sunt corelate cu rezultatele evaluărilor.

2,00

  
5.Monitorizarea/Evaluarea/Controlul activităţilor inspectoratului şcolar - 40 de puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

0

1

2

3

4

5

1.

Monitorizarea activităţii şcolare din teritoriu

1.1. Verificarea gradului de îndeplinire a îndatoririlor compartimentelor din subordine se face cu raportare la programul managerial.

1.2. Monitorizarea îndeplinirii sarcinilor se face prin analizarea rapoartelor periodice de la inspectorii şcolari generali adjuncţi, de la inspectorii şcolari sau prin efectuarea de controale la unităţile de învăţământ/conexe din teritoriu.

1.3. Monitorizarea activităţilor structurilor consultative privind dezvoltarea instituţională şi performanţele şcolare.

1.4. Reţeaua unităţilor de învăţământ este funcţională şi are avizele şi aprobările necesare, inclusiv pentru unităţile cu efective de elevi sub limita minimă de funcţionare.

1.5. Verificarea realizării planului de şcolarizare aprobat de MEN, plecând de la modul de fundamentare al acestuia.

1.6. Coordonarea proceselor de asigurare a calităţii activităţilor educaţionale este realizată prin colaborare cu comisiile de asigurare a calităţii de la nivelul unităţilor şcolare din reţea.

1.7. Stabilirea intervenţiilor ameliorative pentru reducerea fenomenelor de neşcolarizare şi părăsirea timpurie a şcolii se face prin corelare cu cauzele identificate în procesul de monitorizare.

1.8. Monitorizarea învăţământului alternativ şi particular din judeţ.

1.9. Monitorizarea aplicării integrale a curriculumului naţional.

1.10. Monitorizarea asigurării cu manuale şcolare pentru unităţile de învăţământ.

1.11. Fişele de post pentru directori sunt adaptate specificului unităţii şcolare.

1.12. Concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unităţilor administrativ - teritoriale este realizată conform prevederilor legale.

1.13. Monitorizarea respectării metodologiilor MEN privind acordarea gradaţiilor de merit şi a distincţiilor pentru personalul didactic din învăţământul preuniversitar.

13,00

  

2.

Monitorizarea încadrării unităţilor de învăţământ cu personal didactic şi nedidactic

2.1. Încadrarea personalului didactic şi nedidactic se realizează în concordanţă cu legislaţia în vigoare.

2.2. Activităţile de mobilitate a cadrelor didactice din unităţile de învăţământ se realizează pe baza datelor furnizate de unităţile de învăţământ.

2.3. Activităţile de mobilitate a cadrelor didactice din unităţile de învăţământ se realizează cu asigurarea calităţii educaţiei.

2.4. Emiterea deciziilor de încadrare se realizează în timp util, cu respectarea prevederilor legale.

2,00

  

3.

Organizarea examenelor şi concursurilor naţionale/regionale/ locale

3.1. Organizarea şi desfăşurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor din inspectoratul şcolar se realizează cu respectarea legislaţiei în vigoare.

3.2. Organizarea concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar se realizează cu respectarea legislaţiei în vigoare.

3.3. Organizarea olimpiadelor şi a concursurilor şcolare se realizează cu respectarea legislaţiei în vigoare.

3.4. Organizarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

3.5. Organizarea examenului de evaluare naţională se realizează cu respectarea legislaţiei în vigoare.

3.6. Organizarea admiterii în licee se realizează cu respectarea legislaţiei în vigoare.

3.7. Organizarea examenului naţional de bacalaureat se realizează cu respectarea legislaţiei în vigoare.

3.8. Organizarea examenului naţional pentru obţinerea definitivării în învăţământ se realizează cu respectarea legislaţiei în vigoare.

8,00

  

4.

Monitorizarea aplicării şi dezvoltării sistemului de control intern/managerial

4.1. Aplicarea şi dezvoltarea sistemului de control intern/managerial se realizează ţinând cont de reglementările legislative în vigoare.

4.2. Aplicarea şi dezvoltarea sistemului de control intern/managerial se realizează în funcţie de particularităţile inspectoratului şcolar, în corelaţie cu resursele umane şi materiale ale inspectoratului şcolar.

2,00

  

5.

Verificarea execuţiei bugetare la nivelul sistemului judeţean de educaţie

5.1. Organizarea contabilităţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra situaţiei patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare.

5.2. Organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice şi a lucrărilor de investiţii publice.

5.3. Organizarea evidenţei programelor, inclusiv a indicatorilor aferenţi acestora.

5.4. Integritatea şi evidenţa patrimoniului unităţii/instituţiei de învăţământ, conform prevederilor legale în vigoare.

5.5. Organizarea auditului public intern

5,00

  

6.

Coordonarea modului de întocmire a documentelor administrative şcolare

6.1. Coordonarea modului de întocmire a documentelor administrative şcolare se face verificând respectarea termenelor.

6.2. Coordonarea modului de gestionare a documentelor administrative şcolare se realizează cu respectarea legislaţiei în vigoare.

1,00

  

7.

Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor

7.1. Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor conform prevederilor legale.

7.2. Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor se realizează cu comunicarea răspunsurilor.

7.3. Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor se realizează conform cu regulamentele de organizare şi funcţionare şi de ordine internă.

1,50

  

8.

Monitorizarea progresului şi a disfuncţiilor apărute în activitatea inspectoratului şcolar

8.1. Rapoartele întocmite de inspectorii şcolari, precum şi materialele de sinteză sunt analizate prin prisma evidenţierii rezultatelor şi aspectelor relevante, a posibilităţii de valorificare a acestora şi a măsurilor ameliorative.

8.2. Progresele înregistrate/Disfuncţiile apărute sunt analizate operativ în urma realizării feedback-ului activităţilor de inspecţie/control, în vederea stimulării, valorificării/rezolvării, eliminării la timp, cu eficienţă şi obiectivitate.

2,00

  

9.

Monitorizarea şi evaluarea calităţii activităţilor instructiv - educative din unităţile de învăţământ/unităţi conexe din teritoriu

9.1. Organizarea de analize/întâlniri periodice, cu rol de informare şi îndrumare/consiliere.

9.2. Analizarea periodică a activităţii directorilor unităţilor de învăţământ şi a unităţilor conexe.

9.3. Stabilirea modalităţilor de eficientizare a activităţii acestora, respectiv de soluţionare a disfuncţionalităţilor constatate.

9.4. Calitatea educaţiei din unităţile de învăţământ şi a unităţilor conexe este evaluată prin inspecţie şcolară şi control.

9.5. Calitatea educaţiei din unităţile de învăţământ şi din unităţile conexe este evaluată prin coroborarea şi analiza datelor provenite de la partenerii sociali şi autorităţile locale.

9.6. Calitatea educaţiei din unităţile de învăţământ şi din unităţile conexe este evaluată prin raportarea la standardele reglementate de legislaţia privind asigurarea calităţii.

3,00

  

10.

Evaluarea performanţelor managementului unităţilor de învăţământ şi al unităţilor conexe

10.1. Performanţele managementului sunt evaluate periodic/anual.

10.2. Performanţele managementului sunt evaluate prin monitorizarea activităţilor.

10.3. Performanţele managementului sunt evaluate prin raportarea la standardele de calitate.

10.4. Performanţele managementului sunt evaluate prin aplicarea de proceduri specifice inspecţiei şcolare şi controlului.

10.5. Performanţele managementului sunt evaluate cu respectarea legislaţiei în vigoare.

2,50

  
Data:
6.Relaţii de comunicare - 5 puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

1.

Asigurarea fluxului informaţional la nivelul sistemului de învăţământ judeţean/al municipiului Bucureşti şi naţional

1.1. Asigură comunicarea şi fluxul informaţional la nivel de inspectorat şi de reţea şcolară conform unor proceduri privind informarea şi comunicarea intra şi interinstituţională.

1.2. Sistemul de informaţii din inspectoratul şcolar este parte integrantă a sistemului de informaţii al MEN şi este accesibil personalului didactic din unităţile de învăţământ.

1.3. Informaţiile şi datele statistice şcolare se transmit la MEN la termenele stabilite sau la solicitare expresă, răspunzând direct de exactitatea, veridicitatea şi continuitatea informaţiilor transmise.

1.4. Colaborarea cu reprezentanţii altor inspectorate şcolare se realizează în scopul unui schimb util de informaţii.

2,00

  

2.

Dezvoltă şi menţine legăturile cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale

2.1. Contactarea diferitelor organizaţii neguvernamentale şi instituţii de specialitate în vederea colaborării în scopul schimbului de informaţii şi de stabilire de activităţi comune.

2.2. Colaborarea cu patronatele pentru formarea profesională a elevilor şi cu alţi parteneri conduce la eficientizarea activităţilor din unităţile de învăţământ.

1,00

  

3.

Realizarea comunicării cu mass-media

3.1. Comunicarea cu mass-media se realizează prin stabilirea unor canale de comunicare directe.

3.2. Comunicarea cu mass-media se realizează prin respectarea principiului transparenţei şi accesului la informaţii de interes public.

1,00

  

4.

Promovarea imaginii inspectoratului şcolar

4.1. Promovarea imaginii inspectoratului şcolar se realizează într-o atmosferă de încredere, corectitudine, transparenţă, accentuându-se însemnătatea actului educaţional.

4.2. Promovarea imaginii inspectoratului şcolar se realizează prin acţiuni concrete la nivel judeţean/naţional.

1,00

  
7.Pregătire profesională - 5 puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

0

1

2

3

4

5

1.

Alegerea formei adecvate de formare/perfecţionare

1.1. Identificarea nevoii proprii de formare/perfecţionare se realizează în funcţie de cerinţele specifice postului şi ale managementului educaţional.

1.2. Forma de perfecţionare este selectată ca urmare a unei analize responsabile privind calitatea oferită.

1,00

  

2.

Participarea la diverse cursuri de formare/perfecţionare

2.1. Cursurile de formare/perfecţionare se realizează în funcţie de nevoile identificate în analiza specifică.

2.2. Cursurile de formare/perfecţionare se realizează permanent sau periodic, în funcţie de nevoile identificate.

1,00

  

3.

Analizarea necesităţilor de pregătire a personalului din inspectoratul şcolar şi unităţile de învăţământ/unităţi conexe

3.1. Analiza nevoilor personale de formare continuă este realizată utilizând instrumente variate şi valide de identificare.

3.2. Analiza nevoilor personale de formare continuă este realizată prin prelucrarea şi interpretarea datelor colectate.

3.3. Analiza nevoilor personale de formare profesională este realizată prin adaptare la specificul unităţii de învăţământ.

3.4. Analiza nevoilor personale de formare continuă este realizată prin raportare la competenţele necesare realizării sarcinilor incluse în fişa postului.

3.5. Selectarea personalului pentru care se impune participarea la cursuri de formare continuă se face pe baza unor criterii specifice şi transparente.

3.6. Evaluarea eficienţei activităţii de formare continuă se realizează periodic şi se identifică măsuri de ameliorare.

3,00

  

Total punctaj

100

  
Semnătura inspectorului şcolar general evaluat:
Data:
Comisia de evaluare:
1.......................... Semnătura .......................
2......................... Semnătura ........................
3......................... Semnătura ........................
4......................... Semnătura ........................
5......................... Semnătura .........................
ANEXA nr. 2: FIŞA-CADRU DE (AUTO)EVALUARE
Numele şi prenumele:
Inspector şcolar general adjunct la Inspectoratul Şcolar al Judeţului ......................../al Municipiului Bucureşti
Perioada evaluată:
UNITATEA DE COMPETENŢĂ
1.Proiectarea strategiei de coordonare şi direcţiilor de dezvoltare a compartimentului - 15 puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

0

1

2

3

4

5

1.

Stabilirea obiectivelor activităţii compartimentului

1.1. Precizarea obiectivelor compartimentului se face în conformitate cu atribuţiile compartimentului, ca parte integrantă a strategiei educaţionale şi a politicilor educaţionale la nivelul inspectoratului.

1.2. Obiectivele se validează la nivelul consiliului de administraţie şi sunt asumate de personalul compartimentului.

2,00

  

2.

Stabilirea metodelor şi procedurilor de coordonare a activităţilor compartimentului

2.1. Elaborarea şi aplicarea metodelor şi procedurilor se realizează în concordanţă cu principiile unui management eficient, consemnate în planul managerial propriu.

2.2. Elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemelor de control managerial, inclusiv a procedurilor formalizate se realizează pentru activităţile compartimentului din subordine.

2.3. Elaborarea procedurilor de monitorizare şi evaluare a activităţii compartimentului.

2.4. Obiectivele, activităţile, responsabilităţile şi termenele de realizare sunt cuprinse în programele de dezvoltare a sistemelor de control managerial.

2.5. Elaborează la nivelul compartimentului Registrul riscurilor.

5,00

  

3.

Întocmirea listei de priorităţi a compartimentului

3.1. Lista activităţilor prioritare la nivelul compartimentului este întocmită pe baza informaţiilor obţinute în mod operativ, corelată cu obiectivele şi grupurile-ţintă, prevăzându-se modalităţile optime de realizare şi responsabilităţile ce revin angajaţilor compartimentului.

3.2. Lista activităţilor prioritare la nivelul compartimentului este corelată cu lista de priorităţi a cheltuielilor compartimentului.

2,00

  

4.

Analizarea şi stabilirea proiectului de buget al compartimentului

4.1. Proiectul de buget al compartimentului este corelat cu domeniile de activitate.

4.2. Realizarea listei de priorităţi a cheltuielilor se face corespunzător etapei, importanţei proiectelor finanţate, planului managerial al inspectoratului şcolar şi se aprobă în consiliul de administraţie, în conformitate cu prevederile legale.

2,00

  

5.

Elaborarea programului managerial al compartimentului

5.1. Elaborarea programului managerial al compartimentului este realizată prin corelarea cu programul managerial al inspectoratului şcolar.

5.2. Elaborarea programului managerial al compartimentului este realizată prin operaţionalizarea direcţiilor de acţiune stabilite la nivelul inspectoratului şcolar.

5.3. Elaborarea programului managerial al compartimentului este realizată prin raportarea la indicatori cuantificabili de realizare.

5.4. Elaborarea programului managerial al compartimentului este realizată prin precizarea şi planificarea tuturor resurselor necesare.

4,00

  
2.Organizarea activităţilor compartimentului - 5 puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

0

1

2

3

4

5

1.

Organizarea activităţilor compartimentului

1.1. Activităţile compartimentului sunt organizate conform obiectivelor stabilite în programul managerial.

1.2. Organizarea, periodică, de şedinţe pentru analiza activităţilor compartimentului.

1,00

  

2.

Repartizarea sarcinilor şi responsabilităţilor compartimentului

2.1. Fişele de post ale angajaţilor sunt întocmite conform activităţilor compartimentului şi pregătirii profesionale a acestora.

2.2. Repartizarea concretă a sarcinilor se face potrivit atribuţiilor compartimentului şi postului.

2,00

  

3.

Recrutarea şi selectarea personalului din compartiment

3.1. Recrutarea şi selectarea personalului la nivelul compartimentului se realizează în urma consultării cu inspectorul general.

3.2. Încadrarea personalului se realizează în concordanţă cu structura inspectoratelor şcolare, aprobată de ministerul Educaţiei Naţionale (MEN).

2,00

  
3.Conducerea/Coordonarea activităţii compartimentului - 25 de puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

0

1

2

3

4

5

1.

Implementarea programului managerial al compartimentului

1.1 Programul managerial este parte a programului managerial al inspectoratului şcolar.

1.2. Programul managerial este implementat prin implicarea resurselor umane şi materiale planificate.

1.3. Programul managerial este implementat cu respectarea termenelor stabilite.

3,00

  

2.

Coordonarea funcţionării compartimentului

2.1. Asigurarea desfăşurării fluente a activităţii se realizează prin proceduri clare, cu respectarea regulamentului intern.

2.2. Asigurarea unui circuit al informaţiei, precum şi un circuit al documentelor în cadrul inspectoratului şcolar.

2,00

  

3.

Repartizarea resurselor financiare şi materiale la nivelul compartimentului

3.1. Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se realizează în limita creditelor bugetare repartizate şi aprobate.

3.2. Angajarea şi utilizarea creditelor bugetare se realizează pe baza bunei gestiuni financiare, cu respectarea principiilor unui management financiar sănătos, în special cele ale economiei şi eficienţei cheltuielilor.

3.3. Lista de cheltuieli proprii ale compartimentului este analizată şi aprobată în consiliul de administraţie, în acord cu planul managerial al inspectoratului şcolar.

3.4. Repartizarea creditelor bugetare aprobate se realizează în raport cu lista de priorităţi a cheltuielilor compartimentului, potrivit legii.

4,00

  

4.

Coordonarea activităţii de colectare şi analiză a informaţiilor privind îndeplinirea planului managerial şi de intervenţie ameliorativă

4.1. Culegerea informaţiilor se face prin chestionare evaluative, prin organizarea de analize periodice cu responsabilii de compartimente din inspectoratul şcolar, precum şi cu directorii unităţilor de învăţământ.

4.2. Solicitarea de chestionare/rapoarte periodice angajaţilor din compartiment, cu precizarea clară şi detaliată a tipului de informaţie.

4.3. Chestionarele/Rapoartele primite sunt interpretate în funcţie de scopul şi de destinaţia acestora, urmărind exactitatea, relevanţa şi acurateţea lor.

4.4. Analizează şi sintetizează informaţiile colectate.

4.5. Intervenţia ameliorativă se realizează pe baza constatărilor din monitorizare prin corelare cu rezultatele evaluării şi controlului.

4.6. Intervenţia ameliorativă se realizează cu promptitudine, obiectivitate şi realism.

6,00

  

5.

Asigurarea redactării materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate

5.1. Întocmirea materialelor se realizează prin sintetizarea logică şi forma consacrată a datelor centralizate, conform tipului de material.

5.2. Verificarea/Colaţionarea materialului tehnoredactat se realizează cu atenţie, în scopul eliminării inadvertenţelor de orice tip.

5.3. Materialele de sinteză sunt transmise la termenele stabilite.

5.4. Materialele de sinteză se arhivează conform prevederilor legale.

4,00

  

6.

Dezvoltarea sistemului controlul intern al compartimentului

6.1. Procedurile privind controlul intern al compartimentului sunt implementate prin respectarea standardelor de calitate.

6.2. Procedurile privind controlul intern al compartimentului sunt implementate şi revizuite periodic conform legislaţiei în vigoare.

6.3. Sunt întocmite fişe/formulare de identificare, descriere şi evaluare a riscurilor.

6.4. Gestionează registrul riscurilor la nivelul compartimentului.

6.5. Sunt identificate şi inventariate funcţiile sensibile.

6.6. Raportările privind implementarea sistemului de control intern la nivelul compartimentului se realizează la termenele stabilite.

5,00

  

7.

Delegarea de sarcini specifice procesului de coordonare operaţională a activităţilor

7.1. Delegarea sarcinilor se face prin corelare cu fişa postului celui care primeşte sarcinile.

7.2. Delegarea sarcinilor se face cu monitorizarea îndeplinirii lor.

1,00

  
4.Motivarea/Antrenarea personalului din subordine - 5 puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

1.

Promovarea personalului din subordine

1.1. Promovarea personalului din subordine se realizează în baza unei proceduri privind monitorizarea performanţelor.

1.2. Promovarea personalului din unităţile/instituţiile subordonate se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

1,00

  

2.

Dezvoltarea culturii organizaţionale

2.1. Cultura organizaţională este dezvoltată prin promovarea şi aplicarea unui set de valori şi norme la nivelul instituţiei.

2.2. Cultura organizaţională este dezvoltată eficient prin comunicare intra - şi interinstituţională.

1,00

  

3.

Medierea conflictelor intra - şi interinstituţionale

3.1. Conflictele intra - şi interinstituţionale între partenerii educaţionali sunt mediate prin analiza situaţiei conflictuale.

3.2. Conflictele intra - şi interinstituţionale sunt mediate prin comunicarea directă cu părţile implicate, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

1,00

  

4.

Acordă calificative, recompense sau sancţiuni personalului din subordine

4.1. Evaluarea anuală/la sfârşitul perioadei de probă a activităţii personalului din inspectoratul şcolar, de conducere din unităţile/instituţiile subordonate se realizează pe baza fişelor/procedurilor existente şi respectă metodologiile MEN.

4.2. Sunt evidenţiate preocupări privind motivarea personalului, iar calificativele, premiile şi sancţiunile sunt corelate cu rezultatele evaluărilor.

2,00

  
5.Monitorizarea/Evaluarea/Controlul activităţilor compartimentului - 40 de puncte*

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim*

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

0

1

2

3

4

5

1.

Monitorizarea activităţii şcolare din teritoriu

1.1. Organizarea de întâlniri cu inspectorii şcolari cu scopul raportării activităţilor desfăşurate în etapa anterioară şi planificarea activităţii în etapa următoare.

1.2. Verificarea gradului de îndeplinire a îndatoririlor compartimentului se face cu raportare la programul managerial.

1.3. Sarcinile fiecărui membru al compartimentului sunt repartizate cu claritate pe baza funcţiilor, structurii şi posturilor alocate, prin distribuirea fişelor de post pentru tot personalul implicat şi sunt în conformitate cu prevederile contractului colectiv/individual de muncă.

1.4. Monitorizarea îndeplinirii sarcinilor se face prin analizarea rapoartelor periodice de la inspectorii şcolari, de la factorii responsabili sau prin control/discuţii.

1.5. Monitorizarea activităţilor structurilor consultative privind dezvoltarea instituţională şi performanţele şcolare.

1.6. Aprobarea tematicilor, a planului şi a graficului inspecţiilor/controalelor se face în raport cu planul managerial al inspectoratului şcolar şi cu atribuţiile compartimentului, pentru rezolvarea unor probleme majore ale activităţii educaţionale.

1.7. Respectarea metodologiilor MEN privind acordarea gradaţiilor de merit şi a distincţiilor pentru personalul didactic din învăţământul preuniversitar.

1.8. Coordonarea proceselor de asigurare a calităţii activităţilor educaţionale este realizată prin colaborare cu comisiile de asigurare a calităţii de la nivelul unităţilor de învăţământ din reţea*.

1.9. Stabilirea intervenţiilor ameliorative pentru reducerea fenomenelor de neşcolarizare şi părăsirea timpurie a şcolii se face prin corelare cu cauzele identificate în procesul de monitorizare*.

1.10. Monitorizarea asigurării cu manuale şcolare pentru unităţile de învăţământ şi a aplicării integrale a curriculumului naţional*.

1.11. Monitorizarea implementării ofertei educaţionale judeţene în concordanţă cu politicile educaţionale naţionale şi judeţene*.

1.12. Monitorizarea organizării şi desfăşurării olimpiadelor şi concursurilor şcolare*.

1.13. Concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unităţilor administrativ - teritoriale este realizată conform prevederilor legale**.

1.14. Fişele de post pentru directori sunt adaptate specificului unităţii de învăţământ**.

1.15. Reţeaua unităţilor de învăţământ este funcţională şi are avizele şi aprobările necesare, inclusiv pentru unităţile cu efective de elevi sub limita minimă de funcţionare**.

1.16. Verificarea realizării planului de şcolarizare aprobat de MEN, plecând de la modul de fundamentare al acestuia**

1.17. Monitorizarea managementului învăţământului alternativ şi particular din judeţ**

12,00* (7,00 comune şi 5,00 specifice)

  

2.

Gestionarea bazei de date privind domeniul de activitate al compartimentului

2.1. Elaborarea unei baze de date pe baza rapoartelor periodice/chestionarelor solicitate responsabililor pe domenii, cu precizarea clară şi detaliată a tipului de informaţie.

2.2. Chestionarele/rapoartele primite sunt interpretate în funcţie de scopul şi de destinaţia acestora, urmărind exactitatea, relevanţa şi acurateţea lor.

2,00

  

3.

Monitorizarea aplicării şi dezvoltării sistemului de control intern/managerial

3.1. Aplicarea şi dezvoltarea sistemului de control intern/managerial la nivelul compartimentului se realizează ţinând cont de reglementările legislative în vigoare.

3.2. Aplicarea şi dezvoltarea sistemului de control intern/managerial se realizează în funcţie de particularităţile compartimentului, în corelaţie cu resursele umane şi materiale ale inspectoratului şcolar.

3.3. Evidenţa riscurilor/vulnerabilităţilor existente la nivelul compartimentului.

3.4. Revizuirea periodică a Registrul riscurilor de la nivelul compartimentului.

4,00

  

4.

Coordonarea modului de întocmire a documentelor administrative şcolare

4.1. Coordonarea modului de întocmire a documentelor administrative şcolare se face verificând respectarea termenelor.

4.2. Coordonarea modului de gestionare a documentelor administrative şcolare se realizează cu respectarea legislaţiei în vigoare.

4.3. Progresele înregistrate/disfuncţiile apărute sunt analizate operativ, în vederea stimulării, valorificării/rezolvării, eliminării la timp, cu eficienţă şi obiectivitate.

3,00

  

5.

Monitorizarea progresului şi a disfuncţiilor apărute în activitatea compartimentului

5.1. Rapoartele întocmite de inspectorii şcolari şi materialele de sinteză sunt analizate prin prisma evidenţierii rezultatelor şi aspectelor relevante, a posibilităţii de valorificare a acestora şi a măsurilor ameliorative.

5.2. Progresele înregistrate/disfuncţiile apărute sunt analizate operativ, în vederea stimulării, valorificării/rezolvării, eliminării la timp, cu eficienţă şi obiectivitate.

2,00

  

6.

Verificarea modului de soluţionare a adreselor, notelor, sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor

6.1. Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor repartizate conform prevederilor legale.

6.2. Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor repartizate se realizează cu comunicarea deciziilor.

6.3. Informaţiile şi datele statistice şcolare solicitate de MEN se transmit la termenele stabilite sau la solicitare expresă, răspunzând direct de exactitatea, veridicitatea şi continuitatea informaţiilor transmise.

3,00

  

7.

Analizarea necesităţilor de formare profesională a personalului din unităţile de învăţământ

7.1. Analiza nevoilor personale de formare profesională este realizată prin prelucrarea şi interpretarea datelor colectate.

7.2. Selectarea personalului pentru care se impune participarea la cursuri de formare se face pe baza unor criterii specifice şi transparente în urma consultării inspectorului şcolar general.

7.3. Evaluarea eficienţei activităţii de perfecţionare/formare se realizează periodic şi se identifică măsuri de ameliorare.

3,00

  

8.

Monitorizarea şi evaluarea calităţii activităţilor instructiv - educative din unităţile de învăţământ din teritoriu*

8.1. Organizarea de analize/întâlniri periodice, cu rol de informare şi îndrumare/consiliere.

8.2. Analizarea şi evaluarea periodică cu directorii unităţilor de învăţământ şi a unităţilor conexe a calităţii activităţilor instructiv-educative derulate la nivelul unităţii de învăţământ.

8.3. Stabilirea modalităţilor de eficientizare a activităţii acestora, respectiv de soluţionare a disfuncţionalităţilor constatate.

8.4. Calitatea educaţiei din unităţile de învăţământ este evaluată prin inspecţia şcolară.

8.5. Calitatea educaţiei din unităţile de învăţământ este evaluată prin coroborarea şi analiza datelor provenite de la partenerii sociali şi autorităţile locale.

8.6. Calitatea educaţiei din unităţile de învăţământ este evaluată prin raportarea la standardele reglementate de legislaţia privind asigurarea calităţii.

8.7. Calitatea educaţiei din unităţile de învăţământ este evaluată prin aplicarea de proceduri specifice inspecţiei şcolare.

7,00

  

9.

Evaluarea performanţelor managementului instituţiilor de învăţământ**

9.1. Performanţele managementului unităţilor de învăţământ sunt evaluate periodic/anual.

9.2. Performanţele managementului unităţilor de învăţământ sunt evaluate prin monitorizarea activităţilor.

9.3. Performanţele managementului instituţiilor de învăţământ sunt evaluate prin raportarea la standardele de calitate.

9.4 Performanţele managementului instituţiilor de învăţământ sunt evaluate prin aplicarea de proceduri specifice controlului.

9.5. Performanţele managementului instituţiilor de învăţământ sunt evaluate cu respectarea legislaţiei în vigoare.

9.6. Performanţele managementului unităţilor conexe şi a unităţilor pentru activităţi extraşcolare sunt evaluate prin raportare la indicatorii de performanţă stabiliţi de fiecare unitate prin raportare la standardele de calitate specifice.

9.7. Performanţele managementului unităţilor conexe şi a unităţilor pentru activităţi extraşcolare sunt evaluate pe baza rezultatelor elevilor.

7,00

  

10.

Alte atribuţii evaluate, pentru inspectorul şcolar general adjunct care nu are atribuţii pe execuţia bugetară***

 

4,00

  

11.

Verificarea execuţiei bugetare la nivelul sistemului judeţean de educaţie***

11.1. Organizarea contabilităţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra situaţiei patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare.

11.2. Organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice şi a lucrărilor de investiţii publice.

11.3. Organizarea evidenţei programelor, inclusiv a indicatorilor aferenţi acestora.

11.4. Integritatea şi evidenţa patrimoniului unităţii/instituţiei de învăţământ, conform prevederilor legale în vigoare.

4,00

  
__
* Numai pentru inspectorul şcolar general adjunct cu atribuţii privind inspecţia şcolară şi curriculum.
** Numai pentru inspectorul şcolar general adjunct cu atribuţii privind managementul resurselor umane.
*** Numai pentru inspectorul şcolar general adjunct care are atribuţii pe execuţia bugetară; în cazul în care nu există atribuţii pe execuţia bugetară cele 4,00 puncte se realocă de către inspectorul şcolar general.
6.Relaţii de comunicare - 4 puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

1.

Asigurarea fluxului informaţional la nivelul compartimentului

1.1. Asigură comunicarea şi fluxul informaţional la nivelul compartimentului conform unor proceduri privind informarea şi comunicarea intrainstituţională.

1.2. Sistemul de informaţii din compartiment este parte integrantă a sistemului de informaţii al inspectoratului şcolar şi este accesibil personalului didactic din unităţile de învăţământ.

1,00

  

2.

Dezvoltarea şi menţinerea legăturilor cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale

2.1. Contactarea diferitelor organizaţii neguvernamentale şi instituţii de specialitate în vederea colaborării în scopul schimbului de informaţii şi de stabilire de activităţi comune.

2.2. Colaborarea cu patronatele pentru formarea profesională a elevilor şi cu alţi parteneri conduce la eficientizarea activităţilor din unităţile de învăţământ.

1,00

  

3.

Realizarea comunicării cu mass-media

3.1. Comunicarea cu mass-media se realizează prin stabilirea unor canale de comunicare directe.

3.2. Comunicarea cu mass-media se realizează prin respectarea principiului transparenţei şi accesului la informaţii de interes public.

1,00

  

4.

Promovarea imaginii compartimentului

4.1. Promovarea imaginii compartimentului se realizează într-o atmosferă de încredere, corectitudine, transparenţă, accentuându-se însemnătatea actului educaţional.

4.2. Promovarea imaginii compartimentului se realizează prin acţiuni concrete la nivel judeţean/naţional.

1,00

  
7.Pregătire profesională - 6 puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

1.

Alegerea formei adecvate de formare/perfecţionare

1.1. Identificarea nevoii proprii de formare/perfecţionare se realizează în funcţie de cerinţele specifice postului şi ale managementului educaţional.

1.2. Forma de perfecţionare este selectată ca urmare a unei analize responsabile privind calitatea şi avantajele oferite.

1,00

  

2.

Participarea la diverse cursuri de formare/perfecţionare

2.1. Cursurile de formare/perfecţionare se realizează în funcţie de nevoile identificate în analiza specifică.

2.2. Cursurile de formare/perfecţionare se realizează permanent sau periodic în funcţie de nevoile identificate.

1,00

  

3.

Analizarea necesităţilor de pregătire a personalului compartimentului

3.1. Analiza nevoilor personale de formare profesională este realizată prin adaptare la specificul activităţilor compartimentului.

3.2. Analiza nevoilor personale de formare profesională este realizată prin raportare la competenţele necesare realizării sarcinilor incluse în fişa postului.

3.3. Selectarea personalului pentru care se impune participarea la forme de perfecţionare/formare se face pe baza unor criterii specifice şi transparente.

3.4. Evaluarea eficienţei activităţii de perfecţionare/formare se realizează periodic şi se identifică măsuri de ameliorare.

4,00

  

Total punctaj

100

  
Semnătura inspectorului şcolar general adjunct evaluat:
Data:
Comisia de evaluare:
1 ................. Semnătura .................
2 ................. Semnătura .................
3 ................. Semnătura .................
4 ................. Semnătura .................
5 ................. Semnătura .................
Data:
ANEXA nr. 3: FIŞA DE (AUTO)EVALUARE
Numele şi prenumele: .................................
Director la Casa Corpului Didactic a Judeţului ................../Municipiului Bucureşti
Perioada evaluată:
UNITATEA DE COMPETENŢĂ
1.Proiectarea activităţii casei corpului didactic (CCD) - 20 de puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

0

1

2

3

4

5

1.

Realizarea diagnozei mediului intern şi extern

1.1. Diagnoza mediului intern şi extern este realizată prin analiza nevoilor de formare continuă a personalului didactic, de conducere, îndrumare şi control, precum şi a personalului didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar.

1.2. Diagnoza mediului intern şi extern este realizată în mod transparent, prin consultarea tuturor actorilor relevanţi de la nivel local/judeţean/al municipiului Bucureşti.

1.3. Diagnoza mediului intern şi extern este realizată prin corelare cu datele colectate din rapoartele responsabililor compartimentelor din subordine, ale responsabililor cu formarea continuă din unităţile de învăţământ din judeţ, a datelor din rapoartele de inspecţie ale inspectorilor şcolari din cadrul inspectoratului şcolar, precum şi din alte documente relevante de la nivelul judeţului.

3,00

  

2.

Stabilirea obiectivelor activităţii casei corpului didactic

2.1. Corelarea cu obiectivele strategice ale Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN) şi ale inspectoratului şcolar în domeniul formării continue.

2.2. Validarea obiectivelor este realizată în cadrul consiliului de administraţie al Inspectoratului şcolar judeţean/inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISJ/ISMB).

2,00

  

3.

Elaborarea proiectului de dezvoltare a instituţiei

3.1. Proiectul de dezvoltare a instituţiei este elaborat prin valorificarea rezultatelor diagnozei mediului intern şi extern.

3.2. Proiectul de dezvoltare a instituţiei este elaborat convergent cu direcţiile de acţiune formulate în strategia educaţională judeţeană/a municipiului Bucureşti în domeniul formării continue.

3.3. Proiectul de dezvoltare a instituţiei este elaborat în mod transparent, prin colaborarea cu toţi partenerii instituţionali şi sociali relevanţi, cu respectarea principiilor echităţii şi al nondiscriminării.

3.4. Proiectul de dezvoltare a instituţiei este revizuit în mod sistematic, periodic.

3,00

  

4.

Elaborarea proiectului reţelei de centre de documentare şi informare

4.1. Elaborarea proiectului reţelei de centre de documentare şi informare este realizată ţinând cont de diagnoză.

4.2. Proiectul reţelei de centre de documentare şi informare este realizat prin corelarea propunerilor unităţilor de învăţământ din judeţ, operatori economici, comunitate locală.

2,00

  

5.

Elaborarea ofertei de programe de formare continuă

5.1. Identifică grupurile-ţintă cu nevoi de formare specifice activităţilor desfăşurate.

5.2. Oferta de programe de formare continuă este elaborată prin analiza nevoilor de formare continuă a personalului didactic, de conducere, îndrumare şi control, precum şi a personalului didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar.

5.3. Oferta de programe de formare continuă răspunde exigenţelor actuale de pregătire continuă.

5.4. Raportul cursuri de formare acreditate versus cursuri avizate MEN.

4,00

  

6.

Elaborarea bugetului instituţiei

6.1. Identificarea acţiunilor, obiectivelor şi proiectelor de finanţare.

6.2. Fundamentarea şi prioritizarea investiţiilor.

6.3. Elaborarea în termen a bugetului, în acord cu planul managerial, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

3,00

  

7.

Elaborarea programului managerial al casei corpului didactic

7.1. Elaborarea programului managerial al casei corpului didactic este realizată prin corelarea cu politicile şi strategia educaţională judeţeană în domeniul formării continue.

7.2. Elaborarea programului managerial al casei corpului didactic este realizată prin operaţionalizarea direcţiilor de acţiune stabilite la nivel judeţean.

7.3. Elaborarea programului managerial al casei corpului didactic este realizată prin raportarea la indicatori cuantificabili de realizare.

7.4. Elaborarea programului managerial al casei corpului didactic este realizată prin precizarea şi planificarea tuturor resurselor necesare.

3,00

  
2 Organizarea activităţilor casei corpului didactic - 5 puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

1.

Planificarea activităţilor tematice ale consiliului de administraţie

1.1. Activitatea consiliului de administraţie este proiectată conform obiectivelor stabilite în programul managerial.

1.2. Şedinţele au loc conform graficului de şedinţe al consiliului de administraţie.

1.3. Tematica şedinţelor consiliului de administraţie este adusă la cunoştinţa participanţilor conform prevederilor legale.

1,00

  

2.

Repartizarea sarcinilor şi responsabilităţilor compartimentelor din casa corpului didactic

2.1. Fişele de post ale angajaţilor sunt întocmite şi actualizate anual.

2.2. Repartizarea concretă a sarcinilor se face potrivit atribuţiilor compartimentului şi postului.

2,00

  

3.

Recrutarea şi selectarea personalului din casa corpului didactic

3.1. Recrutarea şi selectarea personalului la nivelul casei corpului didactic se realizează în concordanţă cu legislaţia în vigoare.

3.2. Încadrarea personalului se realizează în concordanţă cu structura caselor corpului didactic, aprobată de MEN.

2,00

  
3.Conducerea/Coordonarea activităţii casei corpului didactic - 30 de puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

0

1

2

3

4

5

1.

Implementarea programului managerial

1.1. Programul managerial este aprobat în consiliul de administraţie al casei corpului didactic.

1.2. Programul managerial este implementat prin implicarea resurselor umane şi materiale planificate.

1.3. Programul managerial este implementat cu respectarea termenelor stabilite.

1.4. Programul managerial este avizat de inspectoratul şcolar.

4,00

  

2.

Coordonarea funcţionării compartimentelor din casa corpului didactic

2.1. Asigurarea desfăşurării fluente a activităţii se realizează prin proceduri clare, cu respectarea regulamentului intern.

2.2. Asigurarea unui circuit al informaţiei, precum şi a unui circuit al documentelor în cadrul casei corpului didactic

2,00

  

3.

Coordonarea activităţii filialelor casei corpului didactic, a centrelor de documentare şi informare (CDI), a centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi a centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre), alte activităţi rezultate din funcţiile CCD

3.1. Culegerea informaţiilor se face prin chestionare evaluative, prin organizarea de analize periodice cu responsabilii filialelor CCD şi al CDI, precum şi cu inspectoratul şcolar.

3.2. Solicitarea de rapoarte periodice responsabililor, cu precizarea clară şi detaliată a tipului de informaţie.

3.3. Asigurarea accesului filialelor CCD şi al CDI-urilor la informaţiile necesare derulării activităţilor se face printr-un sistem transparent de comunicare.

3.4. Coordonează activităţile de formare destinate bibliotecarilor/profesorilor documentarişti/responsabililor CDI.

3.5. Numărul programelor de formare continuă organizate în cadrul CCD.

3.6. Numărul de activităţi ştiinţifice, metodice şi culturale.

3.7. Banca de date pentru resursele umane cu statut de formator în domeniile curriculum, evaluare, management etc., inspectori şcolari, responsabili cu formarea continuă, profesori documentarişti, mentori de dezvoltare profesională, bibliotecari, laboranţi, pedagogi şcolari, informaticieni, profesori asociaţi, consultanţi, experţi este actualizată anual.

3.8. Numărul de parteneriate iniţiate şi derulate în scopul implementării de proiecte educaţionale la nivel local, regional, naţional şi internaţional

3.9. Coordonarea funcţionării corpului de mentori.

9,00

  

4.

Aprobarea bugetului instituţiei în consiliul de administraţie

4.1. Aprobarea în termen a bugetului, în acord cu planul managerial, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

4.2. Lista de cheltuieli proprii ale inspectoratului şcolar este analizată şi aprobată în consiliul de administraţie, în acord cu planul managerial.

3,00

  

5.

Repartizarea resurselor financiare şi materiale

5.1. Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se realizează în limita creditelor bugetare repartizate şi aprobate.

5.2. Angajarea şi utilizarea creditelor bugetare pe baza bunei gestiuni financiare se realizează cu respectarea principiilor unui management financiar sănătos, în special ale economiei şi eficienţei cheltuielilor.

5.3. Realizarea veniturilor proprii ale casei corpului didactic

3,00

  

6.

Coordonarea activităţii de colectare şi analiză a informaţiilor privind îndeplinirea programului managerial şi de intervenţie ameliorativă

6.1. Culegerea informaţiilor se face prin chestionare evaluative, prin organizarea de analize periodice cu responsabilii de compartimente din casa corpului didactic, ai filialelor.

6.2. Solicitarea de rapoarte periodice responsabililor pe domenii şi responsabililor filialelor, cu precizarea clară şi detaliată a tipului de informaţie.

6.3. Chestionarele/Rapoartele primite sunt interpretate în funcţie de scopul şi de destinaţia acestora, urmărind exactitatea, relevanţa şi acurateţea lor.

6.4. Coordonarea activităţii de intervenţie ameliorativă se realizează pe baza constatărilor din monitorizare prin corelare cu rezultatele evaluării şi controlului.

4,00

  

7.

Asigurarea redactării materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate

7.1. Întocmirea materialelor se face prin sintetizarea logică şi forma consacrată a datelor centralizate, conform tipului de material, cu respectarea termenului de predare.

1,00

  

8.

Implementarea de proceduri privind controlul intern al instituţiei

8.1. Procedurile privind controlul intern al instituţiei sunt implementate prin respectarea standardelor de calitate.

8.2. Procedurile privind controlul intern al instituţiei sunt implementate şi revizuite periodic conform legislaţiei în vigoare.

2,00

  

9.

Delegarea de sarcini specifice procesului de coordonare operaţională a activităţilor

9.1. Delegarea sarcinilor se realizează în baza unei proceduri.

9.2. Delegarea sarcinilor se face prin corelare cu fişa postului celui care primeşte sarcinile.

9.3. Delegarea sarcinilor se face cu monitorizarea îndeplinirii lor.

2,00

  
4.Motivarea/Antrenarea personalului din subordine - 5 puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

1.

Promovarea personalului din subordine

1.1. Promovarea personalului din subordine se realizează în baza unei proceduri privind monitorizarea performanţelor.

1.2. Promovarea personalului din subordine se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

1,00

  

2.

Dezvoltarea culturii organizaţionale

2.1. Cultura organizaţională este dezvoltată prin promovarea şi aplicarea unui set de valori şi norme la nivelul instituţiei.

2.2. Cultura organizaţională este dezvoltată eficient prin comunicare intra - şi interinstituţională.

2.3. Relaţiile interpersonale în cadrul echipei şi grupului se întemeiază pe asigurarea transparenţei şi încrederii.

1,00

  

3.

Medierea conflictelor intra - şi interinstituţionale

3.1. Conflictele intra - şi interinstituţionale sunt mediate prin analiza situaţiei conflictuale.

3.2. Conflictele intra - şi interinstituţionale sunt mediate prin comunicarea directă cu părţile implicate, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

1,00

  

4.

Acordarea de calificative, recompense sau sancţiuni personalului din subordine

4.1. Evaluarea anuală/la sfârşitul perioadei de probă a activităţii personalului din casa corpului didactic se realizează pe baza fişelor/procedurilor existente şi respectă metodologiile MEN.

4.2. Evaluarea se face prin compararea prestaţiei cu cerinţele postului, pe baza metodologiei şi a fişei de evaluare, cunoscute din timp de cei supuşi evaluării.

4.3. Sunt evidenţiate preocupări privind motivarea personalului, iar calificativele, premiile şi sancţiunile sunt corelate cu rezultatele evaluărilor.

2,00

  
5.Monitorizarea/Evaluarea/Controlul activităţilor casei corpului didactic - 30 de puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluata

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

0

1

2

3

4

5

1.

Monitorizarea activităţii casei corpului didactic, a filialelor acesteia, a centrelor de documentare şi informare, a centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi a centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre)

1.1. Organizarea de întâlniri cu responsabilii filialelor CCD şi a CDI-urilor, cu scopul raportării activităţilor desfăşurate în etapa anterioară şi planificării activităţii în etapa următoare.

1.2. Verificarea gradului de îndeplinire a îndatoririlor compartimentelor din subordine se face cu raportare la programul managerial.

1.3. Monitorizarea îndeplinirii sarcinilor se face prin analizarea rapoartelor periodice de la personalul din subordine sau prin control/discuţii.

1.4. Monitorizarea activităţilor filialelor, centrelor de documentare şi informare, ale centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi ale centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre).

1.5. Reţeaua centrelor de documentare şi informare este funcţională şi are avizele şi aprobările necesare.

1.6. Coordonarea proceselor de asigurare a calităţii activităţilor de formare continuă este realizată prin colaborare cu comisiile de asigurare a calităţii de la nivelul unităţilor de învăţământ.

1.7. Monitorizarea activităţilor ştiinţifice, metodice şi culturale se realizează conform legislaţiei în vigoare.

1.8. Banca de date pentru resursele umane cu statut de formator în domeniile curriculum, evaluare, management etc., inspectori şcolari, responsabili cu formarea continuă, profesori documentarişti, mentori de dezvoltare profesională, bibliotecari, laboranţi, pedagogi şcolari, informaticieni, profesori asociaţi, consultanţi, experţi este actualizată anual.

1.9. Concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale este realizată conform prevederilor legale.

9,00

  

2.

Monitorizarea aplicării şi dezvoltării sistemului de control intern/managerial

2.1. Aplicarea şi dezvoltarea sistemului de control intern/managerial se realizează ţinând cont de reglementările legislative în vigoare.

2.2. Aplicarea şi dezvoltarea sistemului de control intern/managerial se realizează în funcţie de particularităţile casei corpului didactic, în corelaţie cu resursele umane şi materiale ale instituţiei.

2,00

  

3.

Verificarea execuţiei bugetare la nivelul instituţiei

3.1. Organizarea contabilităţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra situaţiei patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare.

3.2. Organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice şi a lucrărilor de investiţii publice.

3.3. Organizarea evidenţei programelor, inclusiv a indicatorilor aferenţi acestora.

3.4. Integritatea şi evidenţa patrimoniului instituţiei, conform prevederilor legale în vigoare.

3.5. Organizarea auditului public intern.

5,00

  

4.

Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor

4.1. Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor conform prevederilor legale.

4.2. Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor se realizează conform cu regulamentele de organizare şi funcţionare şi de ordine internă.

2,00

  

5.

Monitorizarea progresului şi a disfuncţiilor apărute în activitatea casei corpului didactic

5.1. Rapoartele întocmite de responsabilii de compartimente şi materialele de sinteză sunt analizate prin prisma evidenţierii rezultatelor şi aspectelor relevante, a posibilităţii de valorificare a acestora şi a măsurilor ameliorative.

5.2. Progresele înregistrate/Disfuncţiile apărute sunt analizate operativ, în vederea stimulării, valorificării/rezolvării, eliminării la timp, cu eficienţă şi obiectivitate.

5.3. Monitorizează activităţile de formare continuă planificate.

5.4. Monitorizează activităţile şi întocmeşte documentele cerute de legislaţia în vigoare.

5.5. Verificarea gradului de îndeplinire a îndatoririlor compartimentelor din subordine se face cu raportare la planul managerial.

5,00

  

6.

Monitorizarea şi evaluarea calităţii activităţilor de formare continuă la nivelul unităţilor de învăţământ din judeţ

6.1. Organizarea de analize/întâlniri periodice, cu rol de informare şi îndrumare/consiliere.

6.2. Calitatea activităţilor de formare continuă la nivelul unităţilor de învăţământ este evaluată prin coroborarea şi analiza datelor provenite din rapoartele responsabililor compartimentelor din subordine, ale responsabililor cu formarea continuă din unităţile de învăţământ din judeţ şi a celor din rapoartele de inspecţie ale inspectorilor şcolari din cadrul inspectoratului şcolar.

6.3. Calitatea activităţilor de formare continuă la nivelul unităţilor de învăţământ este evaluată prin raportarea la standardele reglementate de legislaţia privind asigurarea calităţii.

6.4. Monitorizarea impactului particularităţilor casei corpului didactic la programele de formare continuă.

4,00

  

7.

Selectarea personalului didactic pentru participarea la programele de formare continuă

7.1. Selectarea personalului didactic şi nedidactic se realizează în concordanţă cu legislaţia în vigoare.

7.2. Activităţile de formare a personalului didactic din unităţile de învăţământ se realizează pe baza datelor furnizate de unităţile de învăţământ.

7.3. Activităţile de formare a personalului didactic din unităţile de învăţământ se realizează cu asigurarea calităţii educaţiei.

3,00

  
6.Relaţii de comunicare - 5 puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

1.

Asigurarea fluxului informaţional la nivelul casei corpului didactic, al filialelor acesteia, al reţelei centrelor de documentare şi informare a centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi a centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre), precum şi cu MEN

1.1. Asigură comunicarea şi fluxul informaţional la nivelul casei corpului didactic, al filialelor acesteia, al reţelei centrelor de documentare şi informare a centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi a centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre) conform unor proceduri privind informarea şi comunicarea intra- şi interinstituţională.

1.2. Sistemul de informaţii din casa corpului didactic este parte integrantă a sistemului de informaţii al ISJ/MEN şi este accesibil personalului didactic din unităţile de învăţământ.

1.3. Informaţiile şi datele solicitate se transmit la ISJ/MEN la termenele stabilite sau la solicitare expresă, răspunzând direct de exactitatea, veridicitatea şi continuitatea informaţiilor transmise.

1,50

  

2.

Dezvoltarea şi menţinerea legăturilor cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale

2.1. Colaborarea cu specialişti/experţi din instituţii de învăţământ superior, din unităţi de învăţământ preuniversitar, din centre şi organizaţii neguvernamentale, naţionale şi internaţionale, în vederea realizării programelor deformare, a colaborării în scopul schimbului de informaţii şi al stabilirii de activităţi comune.

2.2. Implicarea în derularea de programe/proiecte cu finanţare externă privind formarea personalului didactic.

2.3. Colaborarea cu reprezentanţii altor case ale corpului didactic se realizează în scopul unui schimb util de informaţii.

1,50

  

3.

Realizarea comunicării cu mass-media

3.1. Comunicarea cu mass-media se realizează prin stabilirea unor canale de comunicare directe.

3.2. Comunicarea cu mass-media se realizează prin respectarea principiului transparenţei şi accesului la informaţii de interes public.

1,00

  

4.

Promovarea imaginii casei corpului didactic

4.1. Promovarea imaginii casei corpului didactic se realizează într-o atmosferă de încredere, corectitudine, transparenţă.

4.2. Promovarea imaginii casei corpului didactic se realizează prin acţiuni concrete la nivel judeţean/naţional.

1,00

  
7.Pregătire profesională - 5 puncte

Nr. crt.

Atribuţii evaluate

Criteriile de performanţă utilizate în evaluare

Punctaj maxim

Punctaj acordat

Autoevaluare

Evaluare

0

1

2

3

4

5

1.

Alegerea formei adecvate de formare/perfecţionare

1.1. Identificarea nevoii proprii de formare/perfecţionare se realizează în funcţie de cerinţele specifice postului şi ale managementului educaţional.

1.2. Forma de perfecţionare este selectată ca urmare a unei analize responsabile privind calitatea şi avantajele oferite.

1,00

  

2.

Participarea la diverse cursuri de formare/
perfecţionare

2.1. Cursurile de formare/perfecţionare se realizează în funcţie de nevoile identificate în analiza specifică.

2.2. Cursurile de formare/perfecţionare se realizează permanent sau periodic în funcţie de nevoile identificate.

1,00

  

3.

Analizarea necesităţilor de pregătire a personalului din instituţie

3.1. Analiza nevoilor personale de formare profesională este realizată utilizând instrumente variate şi valide de identificare.

3.2. Analiza nevoilor personale de formare profesională este realizată prin prelucrarea şi interpretarea datelor colectate.

3.3. Analiza nevoilor personale de formare profesională este realizată prin adaptare la specificul unităţii de învăţământ.

3.4. Analiza nevoilor personale de formare profesională este realizată prin raportare la competenţele necesare realizării sarcinilor incluse în fişa postului.

2,00

  

4.

Stabilirea modului de participare la formele de perfecţionare/ formare a personalului din instituţie

4.1. Selectarea personalului pentru care se impune participarea la forme de perfecţionare/formare se face pe baza unor criterii specifice şi transparente.

4.2. Evaluarea eficienţei activităţii de perfecţionare/formare se realizează periodic şi se identifică măsuri de ameliorare.

1,00

  

Total punctaj

100

  
Semnătura directorului casei corpului didactic evaluat:
Data:
Comisia de evaluare:
-1................. Semnătura .................
-2................. Semnătura .................
-3................. Semnătura .................
-4................. Semnătura .................
-5................. Semnătura .................
Data: ...............................................
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 607 din data de 14 august 2014