În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 15 alin. (31) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii,
având în vedere prevederile art. 117 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul interimar al finanţelor publice, şi ministrul delegat pentru buget emit următorul ordin:
Art. I
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.595/2011 pentru aprobarea Normelor privind modul de constituire, administrare şi utilizare a fondului de risc pentru Programul Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, precum şi reflectarea acestuia în contabilitatea Trezoreriei Statului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 713 din 10 octombrie 2011, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ORDIN pentru aprobarea Normelor privind modul de gestionare a fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii, precum şi înregistrarea în contabilitatea Trezoreriei Statului"
2.Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 1
Se aprobă Normele privind modul de gestionare a fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii, precum şi înregistrarea în contabilitatea Trezoreriei Statului, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin."
3.Titlul anexei se modifică şi va avea următorul cuprins:
"NORME privind modul de gestionare a fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii, precum şi înregistrarea în contabilitatea Trezoreriei Statului"
4.În anexă, capitolul I se modifică şi se completează după cum urmează:
a)Punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"1. Fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii se constituie potrivit art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, din următoarele surse:
a) comisionul de risc încasat de la beneficiarii programelor;
b) sumele recuperate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în contul valorii de executare a garanţiilor plătite de către Ministerul Finanţelor Publice în cadrul programelor;
c) obligaţiile fiscale accesorii la nivelul celor prevăzute pentru neplata în termen a obligaţiilor fiscale, aplicate creanţelor rezultate din plata garanţiilor în cadrul programelor, calculate şi recuperate de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
d) dobânzile bonificate la disponibilul fondului de risc în cadrul programelor;
e) în cazul în care disponibilul fondului de risc nu acoperă valoarea de executare a garanţiilor, acesta se alimentează de la bugetul de stat prin alocaţiile bugetare anuale pe perioada 2013-2018 prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni Generale."
b)Punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"2. Beneficiarii programelor au obligaţia de a plăti comisionul de risc în cuantumul şi până la termenul stipulat în contractul de garantare prevăzut de art. 2 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012, respectiv de art. 2 lit. c) din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 92/2013 în contul IBAN RO 24TREZ999650101XXXXXXX deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, cod de identificare fiscală 8609468."
c)După punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 21, cu următorul cuprins:
"21. În înţelesul prezentelor norme, termenul «beneficiarii programelor» defineşte operatorii economici care se încadrează în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii în condiţiile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiari ai Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012, respectiv al Programului de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013, denumite în continuare programe."
d)Punctul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"9. În situaţia achitării creanţelor aferente fondului de risc de către beneficiarii programelor în interiorul termenelor prevăzute la art. 25 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 682/2011, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv la art. 20 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 privind aprobarea Programului de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 936/2013, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va informa organele fiscale competente cu privire la aceasta, indicând obligaţia datorată, suma achitată de beneficiarii programelor, data plăţii sumei rezultate din executarea garanţiei şi data încasării în contul menţionat la pct. 2. În baza acestei informări, precum şi a documentelor transmise de F.N.G.C.I.M.M. potrivit pct. 3, organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală calculează obligaţii fiscale accesorii conform pct. 8."
e)La titlul "Plăţi din fondul de risc pentru Programul Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii" se introduce un nou alineat, cu următorul cuprins:
"Disponibilităţile aflate în fondul de risc la sfârşitul anului 2018 se fac venit la bugetul de stat. Începând cu anul 2019, sumele recuperate la fondul de risc de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în contul valorii de executare a garanţiilor plătite de către Ministerul Finanţelor Publice, precum şi al obligaţiilor fiscale accesorii aferente se vor face venit la bugetul de stat în termen de 5 zile lucrătoare de la încasarea acestora."
5.În anexă, la capitolul II "Proceduri de plată" punctul 1 paragraful 3, a doua liniuţă se modifică şi va avea următorul cuprins:
"- cererea pentru deschiderea de credite bugetare, nota justificativă pentru deschiderea creditelor bugetare şi dispoziţia bugetară privind repartizarea/retragerea creditelor bugetare semnate de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, cu viza controlorului financiar preventiv propriu şi/sau delegat, după caz, întocmite în conformitate cu Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 501/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind deschiderea şi repartizarea/retragerea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul Trezoreriei Statului, bugetul Fondului pentru mediu şi bugetele locale."
6.În anexă, la capitolul III, punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"1. Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va prezenta, anual, conducerii ministerului, spre informare, un raport privind modul de constituire şi utilizare a fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii, pe baza datelor privind comisionul la fondul de risc din contractul de garantare prevăzut de art. 2 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012, respectiv de art. 2 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013, a extraselor şi fişelor de cont întocmite de Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică, precum şi a informărilor primite de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin Direcţia generală de planificare, monitorizare şi sinteză privind sumele recuperate de la beneficiarii programelor în contul valorii de executare a garanţiilor plătite de către Ministerul Finanţelor Publice, precum şi în contul obligaţiilor fiscale accesorii aferente."
7.În anexă, la capitolul III punctul 2, paragraful 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică transmite Direcţiei generale de trezorerie şi datorie publică, pentru codificare, extrasele de cont conţinând sumele încasate de către Ministerul Finanţelor Publice de la beneficiarii programelor. Codificarea documentelor justificative se efectuează în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acestora."
8.În anexă, la capitolul IV, punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"2. Evidenţierea distinctă a operaţiunilor aferente fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii constituit potrivit art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 se asigură prin deschiderea de conturi analitice distincte în cadrul conturilor sintetice aferente fondului de risc."
9.În anexă, după capitolul IV se introduce un nou capitol, capitolul V, cu următorul cuprins:
"- CAPITOLUL V: Procedura de restituire/transfera sumelor încasate la fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii"
1.Sumele încasate la fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi înregistrate în contabilitate la poziţia «Creditori la fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii», precum şi sumele încasate în contul 65.01.01 «Decontări în contul trezoreriei centrale - operaţiuni proprii», cod IBAN RO24TREZ999650101XXXXXXX deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, de la solicitanţii eligibili în cadrul programelor şi pentru care nu s-a obţinut garantarea împrumutului, se restituie la cererea beneficiarilor programelor, care vor depune o cerere de restituire a sumelor respective la Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică. Aceasta va verifica cererea sub aspectul realităţii şi exactităţii celor solicitate, precum şi al încadrării în termenul legal de prescripţie a dreptului de a cere compensarea sau restituirea sumelor în cauză.
2.Cererea de restituire se soluţionează în termen de 45 de zile de la data înregistrării acesteia la Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică. Cererea va cuprinde codul de înregistrare fiscală al beneficiarului, suma solicitată, instituţia de credit la care este deschis contul în care se solicită restituirea sumei, codul IBAN al contului beneficiarului respectiv, precum şi contul bancar în care doreşte să i se efectueze restituirea. La cererea de restituire, beneficiarul va anexa copia ordinului de plată privind plata comisionului de risc.
3.În situaţia în care Direcţiei generale de trezorerie şi datorie publică îi sunt necesare alte documente relevante soluţionării cererii, aceasta va solicita beneficiarului respectiv, în scris, prezentarea datelor suplimentare.
4.Termenul de 45 de zile pentru soluţionarea cererii de restituire se prelungeşte, conform legii, cu perioada de timp cuprinsă între data la care s-a comunicat beneficiarului solicitarea de furnizare a datelor suplimentare relevante soluţionării acesteia şi data primirii acestor informaţii la Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică.
5.În urma verificărilor, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va emite o dispoziţie de restituire a sumelor de la fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii, în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, care face parte integrantă din prezentele norme.
Prin dispoziţia de restituire aprobată de directorul general adjunct al Departamentului Back Office din cadrul acestei direcţii se confirmă dreptul la restituire al beneficiarului respectiv. Un exemplar al dispoziţiei de restituire se comunică, după aprobare, solicitantului.
6.Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va transmite un exemplar al dispoziţiei de restituire împreună cu originalul cererii de restituire organului fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal beneficiarul respectiv, în vederea verificării datelor din evidenţa analitică pe plătitori şi a efectuării compensărilor cu eventualele obligaţii fiscale restante ale solicitantului, respectiv a efectuării restituirii propriu-zise a sumei rezultate după compensare, prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire şi de rambursare a sumelor de la buget, precum şi de acordare a dobânzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depăşirea termenului legal aplicându-se în mod corespunzător. Totodată, va solicita organului fiscal competent în administrarea beneficiarului respectiv deschiderea contului 50.86.04 «Disponibil din executări/restituiri fond de risc» pe codul de identificare fiscală al beneficiarului.
7.Ulterior transmiterii către organul fiscal teritorial a documentelor menţionate mai sus, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va dispune transferul sumei înscrise pe dispoziţia de restituire, din contul RO24TREZ999650101XXXXXXX, cod de identificare fiscala 8609468, deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală în contul 50.86.04 «Disponibil din executări/restituiri fond de risc», deschis la unitatea de trezorerie şi contabilitate publică la care este arondat organul fiscal competent în administrarea beneficiarului, pe codul de identificare fiscală al beneficiarului respectiv. În acest sens, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va întocmi Nota de transfer conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, care face parte integrantă din prezentele norme, aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii.
8.În cazul în care disponibilul din fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii nu acoperă suma în lei necesară transferului, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va întocmi şi va transmite Direcţiei generale trezorerie şi contabilitate publică, pe lângă Nota de transfer menţionată la pct. 7, şi următoarele documente:
- nota de fundamentare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, care face parte integrantă din prezentele norme, prin care se propune semnarea cererii de deschidere de credite bugetare, aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii;
- cererea pentru deschiderea de credite bugetare, nota justificativă pentru deschiderea creditelor bugetare şi dispoziţia bugetară privind repartizarea/retragerea creditelor bugetare semnate de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, cu viza controlorului financiar preventiv propriu şi/sau delegat, după caz, întocmite în conformitate cu Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 501/2013;
- nota de lichidare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8, care face parte integrantă din prezentele norme, prin care se propune alimentarea contului «Disponibil fond de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii» de la capitolul 54.01, subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30 «Fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii», aprobată pentru bun de plată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii;
- ordonanţare de plată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 9, care face parte integrantă din prezentele norme, aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, cu viza controlorului financiar preventiv propriu şi delegat.
9.După primirea cererii de restituire şi a unui exemplar al dispoziţiei de restituire, organul fiscal competent va efectua verificarea acestora şi a datelor din evidenţa analitică pe plătitori - persoane juridice.
10.În cazul în care organul fiscal competent constată existenţa unor obligaţii fiscale restante ale beneficiarului respectiv, sumele solicitate se restituie acestuia numai după efectuarea compensării acestora cu obligaţiile fiscale restante, întocmind în acest sens, în 3 exemplare, Decizia privind compensarea obligaţiilor fiscale - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99. Restituirea sumelor cuvenite beneficiarului se face prin decontare bancară, în contul indicat în cererea de restituire.
11.În cazul în care suma de restituit este mai mare decât suma reprezentând obligaţiile fiscale restante ale beneficiarului respectiv, organul fiscal competent constată compensarea până la concurenţa acestor obligaţii fiscale, iar diferenţa rezultată o restituie acestuia şi întocmeşte în acest sens, în 3 exemplare, decizia de restituire prevăzută de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004. în baza deciziei de restituire aprobate, organul fiscal competent va întocmi, în 3 exemplare, Nota privind restituirea/rambursarea unor sume - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99/a.
12.În cazul în care beneficiarul respectiv nu înregistrează obligaţii fiscale restante, organul fiscal va întocmi, în 3 exemplare, Nota privind restituirea/rambursarea unor sume - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99/a.
13.Decizia privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, după caz, se transmit/transmite la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal competent, în scopul efectuării operaţiunii de compensare şi/sau restituire.
14.După efectuarea compensării şi/sau a restituirii, după caz, unitatea Trezoreriei Statului păstrează un exemplar al deciziei de compensare şi/sau al notei de restituire/rambursare a unor sume şi le transmite pe celelalte două organului fiscal competent, în termen de 3 zile de la efectuarea operaţiunilor, în vederea înregistrării în evidenţa analitică pe plătitori a acestora.
15.Ulterior, organul fiscal competent va transmite, în termen de 7 zile de la primirea acestor documente, un exemplar al documentelor prevăzute la pct. 14 solicitantului şi va informa, printr-o adresă, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică."
10.În anexă, după anexa nr. 4 la norme se introduc cinci noi anexe, anexele nr. 5-9, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1-5, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
11.În tot cuprinsul anexei, sintagma "Fondul de risc pentru Programul Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii" se înlocuieşte cu sintagma "Fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii", respectiv sintagma "Disponibil fond de risc pentru Programul Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii" se înlocuieşte cu sintagma "Disponibil fond de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii", iar sintagma "beneficiarii programului" se înlocuieşte cu sintagma "beneficiarii programelor".
Art. II
Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică, Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică, direcţiile generate regionale ale finanţelor publice, administraţiile judeţene ale finanţelor publice şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, serviciile fiscale municipale şi orăşeneşti, birourile fiscale comunale, Direcţia generală de planificare, monitorizare şi sinteză, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

p. Viceprim-ministru, ministrul interimar al finanţelor publice,

Dan Manolescu,

secretar de stat

Ministrul delegat pentru buget,

Liviu Voinea

ANEXA nr. 1: DISPOZIŢIE DE RESTITUIRE a unor sume de la fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii
(- ANEXA nr. 5 la norme)
- Model -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
DIRECŢIA GENERALĂ DE TREZORERIE ŞI DATORIE PUBLICĂ
Departamentul back office
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti
DISPOZIŢIE DE RESTITUIRE a unor sume de la fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii
Nr. .............. data ................
Către
Solicitant ..................... (denumirea beneficiarului Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii/ Programului de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii) .........................., cu domiciliul fiscal ......................., având CUI .................. .
În baza Cererii dumneavoastră nr. ............./data ......... au fost efectuate verificări cu privire la situaţia sumelor plătite în plus faţă de obligaţia fiscală datorată fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii, în urma cărora se certifică dreptul dumneavoastră de creanţă, pentru suma totală de .......... lei, şi se dispune restituirea acesteia.
Totodată, vă aducem la cunoştinţă că un exemplar al prezentei dispoziţii de restituire a fost înaintat organului fiscal competent în vederea efectuării restituirii potrivit prevederilor art. 117 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sens în care precizăm că din suma de restituit vor fi compensate de către organul fiscal competent eventualele obligaţii fiscale datorate şi neachitate la data restituirii.
Director general adjunct
Numele şi prenumele .................
Semnătura
L.S.
ANEXA nr. 2: NOTĂ DE TRANSFER
(- Anexa nr. 6 la norme)
- Model -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
DIRECŢIA GENERALĂ DE TREZORERIE ŞI DATORIE PUBLICĂ
Nr. ......../ ................
Se aprobă
Ordonator principal de credite, (sau persoana delegată de acesta) .......................
NOTĂ DE TRANSFER
Referitor la: Sume încasate în plus la fondul de risc de la ............... (operatorul economic garantat de stat prin Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - IFN, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012/Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii) ..................

Suma de transferat, în lei:

1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii la data de ................., conform adresei Direcţiei generale ............../data:

...................... lei

....................... lei

2. Total plăti angajate la data de ..............:

....................... lei

3. (1 -2) Sume disponibile în fondul de risc:

........................ lei

Având în vedere cele menţionate mai sus, propunem următoarele:
1.aprobarea transferării sumei de .... lei de către Ministerul Finanţelor Publice din disponibilul fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii în vederea compensării/restituirii, după caz;
2.transferarea sumei de ......... lei din contul IBAN RO 24TREZ999650101XXXXXXX (cod fiscal 8609468), deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, în contul IBAN nr. ............., cod fiscal nr. ............., deschis pe numele .............. (beneficiarul sumei) la Unitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică ................... (a organului fiscal competent).
(Anexăm la prezenta Cererea de restituire nr. .............../data şi dispoziţia de restituire a unor sume de la fondul de risc.)*
Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003, cu modificările şi completările ulterioare, certificăm operaţiunea în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii.
Şef serviciu,
...................
__
* Se completează în cazul în care nu se întocmeşte nota de lichidare.
ANEXA nr. 3: NOTĂ DE FUNDAMENTARE
(- Anexa nr. 7 la norme)
- Model -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
DIRECŢIA GENERALĂ DE TREZORERIE ŞI DATORIE PUBLICĂ
Nr. ............/...............
De acord
Ordonator principal de credite, (sau persoana delegată de acesta) ....................
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
Referitor la: Sume încasate în plus la fondul de risc de la .................... (operatorul economic garantat de stat prin Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - IFN, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012/Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii) .......................

Suma de transferat, în lei:

...................... lei

1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii la data de .............., conform adresei Direcţiei generale ................./data:

..................... lei

2. Total plăti angajate la data de ................:

................... lei

3. (1 -2) Sume disponibile în fondul de risc:

.................... lei

Diferenţa de alimentat la fondul de risc:

................. lei

Având în vedere cele menţionate mai sus, propunem semnarea cererii de deschidere de credite bugetare din capitolul 54.01, subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30 "Fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii", în valoare de .................. lei, anexată, în vederea alimentării contului "Disponibil din fond de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii" cu suma de ................... lei.
Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003, cu modificările şi completările ulterioare, certificăm operaţiunea în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii.
Şef serviciu,
.....................
ANEXA nr. 4: NOTĂ DE LICHIDARE
(- Anexa nr. 8 la norme)
- Model -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
DIRECŢIA GENERALA DE TREZORERIE ŞI DATORIE PUBLICĂ
Bun de plată
Ordonator principal de credite, (sau persoana delegată de acesta) ......................
NOTĂ DE LICHIDARE
Referitor la: Sume încasate în plus la fondul de risc de la ..................... (operatorul economic garantat de stat prin Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - IFN, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012/Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii) .........................

Suma de transferat, în lei:

................... lei

1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii la data de ..............., conform adresei Direcţiei generale ................/data:

................... lei

2. Total plăţi angajate la data de ...............:

..................... lei

3. (1 - 2) Sume disponibile în fondul de risc:

.................... lei

Diferenţa de alimentat la fondul de risc:

..................... lei

În vederea asigurării sumelor necesare pentru lichidarea obligaţiilor de plată privind transferul sumelor în vederea compensării/restituirii, propunem alimentarea contului de disponibil al fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii prin virarea sumei de ................ lei din contul Ministerului Finanţelor Publice nr. ............. CUI 8609468, în contul Ministerului Finanţelor Publice nr. RO 24TREZ999650101XXXXXXX, CUI 8609468.
- Anexăm la prezenta Cererea de restituire nr. .../data şi Dispoziţia de restituire nr. ............../data.
Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003, cu modificările şi completările ulterioare, certificăm operaţiunea în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii.
Şef serviciu,
......................
ANEXA nr. 5: ORDONANŢARE DE PLATĂ
(- Anexa nr. 9 la norme)
- Model -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Data emiterii ...................
Compartimentul de specialitate ........................
Direcţia generală ....................
ORDONANŢARE DE PLATĂ
Natura cheltuielii - alimentarea contului de disponibil al fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii pentru asigurarea sumei de transferat de la fondul de risc în cadrul împrumutului în valoare de ............... lei, contractat de operatorul economic ................ de la ................ (instituţia de credit), garantat de stat prin Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. IFN, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012/Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii
Lista documentelor justificative:
- Cererea de restituire nr. ........ /data;
- Dispoziţia de restituire nr. ......../data;
- Nota de lichidare nr. ............/data;
Nr./data angajamentului legal ..................
Modul de plată (virament/numerar):
Lei/Valută: ....................
Suma datorată beneficiarului: ................ lei
Avansuri acordate şi reţinute beneficiarului: .....................
Suma de plată: .................... lei

Suma de plată (valută)

- felul valutei ........................;

- suma în valută .....................;

- cursul valutar ......................;

- suma în lei ......................... .

Calculul disponibilului din contul de angajamente bugetare
- lei -

Subdiviziune a clasificaţiei bugetare, capitolul 54.01, subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30

Disponibil înaintea efectuării plăţii

Suma de plată

Disponibil după efectuarea plăţii

0

1

2

3 = col. 1-2

 

................. lei

.............. lei

............. lei

    

Numele şi adresa beneficiarului

Ministerul Finanţelor Publice

Str. Apolodor nr. 17, Bucureşti

Nr. Cont:

RO24TREZ999650101XXXXXXX

CUI 8609468

Compartimentul de specialitate

Compartimentul de contabilitate

Control financiar preventiv

Data

Semnătura

Data

Semnătura *

CFPD

CFPD

Data ....

Data ....

Vizat ....

Vizat ....

Semnătura ....

Semnătura ....

______
* Răspunde de datele înscrise în col. 1.
Ordonator de credite,
Data ..................
Semnătura .....................
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 172 din data de 11 martie 2014