Analiza | Aspectele evaluate: criterii | Punctajul |
Maxim | Realizat |
Lecţie | Aspecte formale (documente, documentaţie, materiale didactice disponibile) | 1 | |
Proiectare - motivare (relaţionarea intra- şi interdisciplinară, intra şi cross-curriculară, perspectiva în raport cu unitatea de învăţare, relevanţa pentru viaţă a conţinuturilor) | 1 | |
Conţinut ştiinţifico-aplicativ (obiectivizare, structurare, sistematizare, coerenţă, consistenţă) | 1 | |
Metode şi mijloace didactice (varietate, oportunitate, originalitate, eficienţă) | 1 | |
Climat psihopedagogic Ambient specific disciplinei, motivaţie pentru lecţie | 1 | |
Elevii - dominante vizate | Achiziţii cognitive, verbalizate/nonverbalizate (calitate, cantitate, relaţionare, operaţionalizare) | 1 | |
Deprinderi de activitate intelectuală individuală şi în echipă (operaţii logice, mecanisme de analiză şi sinteză, tipuri de inteligenţe, consecvenţă, seriozitate, ambiţia autodepăşirii, colegialitate, responsabilitate şi răspundere, flexibilitate în asumarea rolurilor) | 1 | |
Atitudine faţă de şcoală - statutul şi rolul la oră (pozitivă - colaborator, indiferentă - spectator) | 1 | |
Profesorul - dominante vizate | Competenţe profesionale şi metodice (de cunoaştere - gradul de stăpânire, organizare şi prelucrare a informaţiei, de execuţie - rapiditatea, precizia acţiunilor şi distributivitatea atenţiei, de comunicare - fluiditatea, concizia şi acurateţea discursului, captarea şi păstrarea interesului elevilor, abilitatea pentru activitate diferenţiată) | 1 | |
Competenţe sociale şi de personalitate (sociabilitate, degajare, comunicativitate, registre diverse de limbaj, echilibru emoţional, rezistenţă la stres, ingeniozitate, flexibilitate, fermitate, toleranţă, rigurozitate, obiectivitate, disponibilitate pentru autoperfecţionare) | 1 | |
TOTAL: | 10 | |