ORDIN nr. 39 din 23 ianuarie 2014 privind stabilirea echipajului minim de siguranţă pentru navele maritime care arborează pavilion român
Având în vedere prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 948/2013 pentru aplicarea Principiilor de stabilire a echipajului minim de siguranţă, adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1047 (27) din 30 noiembrie 2011, ale art. 12 lit. e) şi j) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
SECŢIUNEA 1: Definiţii
Art. 1
Termenii folosiţi în prezentul ordin şi în anexele la acesta au următoarele înţelesuri:
a)Autoritatea Navală Română - autoritatea centrală de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, autoritate de stat în domeniul transportului maritim şi pe căile navigabile interioare, căreia ministerul i-a delegat competenţe privind ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin, denumită în continuare ANR;
b)certificatul privind echipajul minim de siguranţă - documentul emis de ANR pentru fiecare navă, prin care se stabilesc numărul şi funcţiile echipajului minim de siguranţă.
SECŢIUNEA 2: Domeniul de aplicare
Art. 2
(1)Prezentul ordin privind stabilirea echipajului minim de siguranţă se aplică tuturor navelor maritime care arborează pavilion român.
(2)Prezentul ordin nu se aplică navelor militare, navelor din dotarea Poliţiei de Frontieră Române, Poliţiei Române şi Autorităţii Naţionale a Vămilor.
SECŢIUNEA 3: Dispoziţii generale
Art. 3
(1)Echipajul minim de siguranţă stabilit prin prezentul ordin trebuie să se afle la bordul navei, astfel încât în orice moment să fie asigurate: operarea în siguranţă a navei, securitatea acesteia şi protecţia mediului.
(2)Lipsa de la bord a oricărei persoane care face parte din echipajul minim de siguranţă, la plecarea navei din port, va atrage oprirea navei din navigaţie de către ofiţerii de căpitănie şi sancţionarea proprietarului/operatorului navei, în conformitate cu prevederile legale.
(3)Echipajul minim de siguranţă pentru navele care au automatizări pentru exploatarea şi supravegherea echipamentelor de bord se stabileşte de către ANR, la cererea proprietarului/operatorului navei.
(4)Pentru navele aflate în staţionare, în reparaţii, în parcul rece sau la iernatic, proprietarul sau operatorul navei va răspunde, în conformitate cu prevederile legale, dacă la bord nu sunt prezente persoanele care fac parte din echipajul minim de siguranţă.
Art. 4
(1)Certificatul privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile, precum şi Certificatul privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile se emit în baza unei cereri puse la dispoziţie de căpitănia de port, completată de proprietarul/operatorul navei.
(2)Certificatul privind echipajul minim de siguranţă, solicitat la alin. (1), se emite în baza unei cereri a proprietarului sau operatorului navei, prevăzută în anexa nr. 6, conform căreia datele tehnice şi automatizările pentru exploatarea şi supravegherea echipamentelor sunt reale.
(3)Certificatul privind echipajul minim de siguranţă, solicitat la alin. (1), se retrage în cazul în care ofiţerii de căpitănie constată că informaţiile cuprinse în cererea prevăzută în anexa nr. 6 nu sunt adevărate şi corecte.
(4)După intrarea în vigoare a prezentului ordin, navelor maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile li se va emite un nou certificat privind echipajul minim de siguranţă, conform prevederilor prezentului ordin.
(5)După intrarea în vigoare a prezentului ordin, navelor maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile li se va adnota corespunzător în certificatul privind echipajul minim de siguranţă existent, conform prevederilor prezentului ordin.
Art. 5
Valabilitatea certificatului privind echipajul minim de siguranţă este de 5 ani de la data emiterii.
Art. 6
În funcţie de nevoile de operare ale navei, proprietarul/operatorul va asigura, pe lângă echipajul minim de siguranţă, personal navigant suplimentar, precum şi personal auxiliar.
CAPITOLUL II: Reguli de normare a echipajului minim de siguranţă
Art. 7
La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care îşi desfăşoară activitatea la distanţe mai mari de 24 de mile marine în afara porturilor româneşti sau care fac un singur voiaj internaţional, personalul din cadrul echipajului minim de siguranţă se va suplimenta în funcţie de complexitatea activităţii şi de durata ei.
Art. 8
(1)Navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care vor fi folosite în navigaţie în apele interioare navigabile vor avea la bord un căpitan fluvial categoria B sau un căpitan fluvial categoria A ori un posesor de certificat de competenţă pentru navigaţia pe Rin şi vor naviga cu echipajul maritim îmbarcat.
(2)Navele de navigaţie interioară, cu excepţia navelor de pasageri, care vor fi folosite în porturile maritime, vor avea la bord un posesor de certificat de competenţă de navigaţie pe Rin sau un căpitan fluvial categoria A ori un căpitan maritim portuar sau un pilot maritim şi vor naviga cu echipajul îmbarcat pentru nave de navigaţie interioară.
(3)Navele de pasageri de navigaţie interioară, pe timpul manevrei în porturile maritime, vor avea în mod obligatoriu la bord un pilot maritim.
Art. 9
Proprietarii/Operatorii vor fi direct şi singurii răspunzători de consecinţele nerespectării dotării navelor cu echipaj minim de siguranţă şi vor fi sancţionaţi conform legislaţiei în vigoare.
CAPITOLUL III: Nave în staţionare, în reparaţii, în parc rece, în iernatic
SECŢIUNEA 1: Nave în staţionare
Art. 10
(1)Pe timpul staţionării în porturi, la navele maritime aflate în exploatare se va organiza serviciul de gardă în schimburi, executat de persoane care fac parte din echipajul minim de siguranţă.
(2)La navele maritime al căror echipaj minim de siguranţă este de maximum 12 persoane, serviciul de gardă va fi efectuat de cel puţin două persoane, dintre care o persoană posesoare a unui certificat de competenţă punte şi cealaltă, posesoare a unui certificat de competenţă sau certificat de capacitate maşină, conducerea serviciului de gardă revenind persoanei posesoare de certificat de competenţă care execută serviciul de gardă la punte.
(3)La navele maritime al căror echipaj minim de siguranţă depăşeşte 12 persoane, serviciul de gardă va fi efectuat de către o pătrime din numărul persoanelor care fac parte din echipajul minim de siguranţă, dintre care cel puţin un posesor al unui certificat de competenţă punte şi un posesor al unui certificat de competenţă maşină.
Art. 11
(1)La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, serviciul de gardă va fi efectuat în schimburi, cu minimum o persoană/schimb, atunci când puterea motorului este mai mică sau egală cu 750 kW, şi cu două persoane/schimb, atunci când puterea motorului este mai mare de 750 kW.
(2)La navele maritime desemnate pentru intervenţii, precum şi la cele destinate efectuării serviciilor de siguranţă - pilotajul şi remorcajul de manevră al navelor în porturi, activitatea se desfăşoară în schimburi, iar personalul minim de siguranţă normat pentru un schimb va trebui să se afle permanent la bord, fiecare asemenea navă putând fi în orice moment aptă să plece la intervenţie.
Art. 12
(1)În cazul unui număr de maximum 4 nave maritime aparţinând aceluiaşi proprietar/operator şi destinate să efectueze servicii portuare sau tehnice, scoase din serviciu la cererea proprietarului/operatorului pentru o perioadă de timp limitată şi care staţionează în acelaşi loc, serviciul de gardă prin care se asigură paza şi siguranţa întregului grup de nave poate fi efectuat de către un marinar şi un motorist, fiecare cu cel puţin 2 ani vechime în funcţie.
(2)Scoaterea din serviciu se face în baza unei solicitări motivate a proprietarului/operatorului navei şi aprobată de căpitănia de port. Perioada scoaterii din serviciu a navei/navelor nu poate fi mai mică de 7 zile calendaristice.
(3)În situaţia în care ofiţerii de căpitănie constată că una sau mai multe dintre condiţiile ce au stat la baza aprobării scoaterii din serviciu nu mai există, serviciul de gardă se va efectua pentru fiecare navă, în condiţiile prezentului ordin.
Art. 13
Pe navele maritime cu destinaţia de hotel plutitor, restaurant plutitor şi altele asemenea, serviciul de gardă va fi efectuat de un marinar cu cel puţin 2 ani vechime în funcţie.
SECŢIUNEA 2: Nave în reparaţii
Art. 14
(1)La navele maritime aflate în reparaţii, serviciul de gardă se va organiza în schimburi şi va fi efectuat de către o pătrime din numărul persoanelor care fac parte din echipajul minim de siguranţă, dintre care cel puţin un posesor al unui certificat de competenţă punte şi un posesor al unui certificat de competenţă maşină.
(2)La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, aflate în reparaţii, serviciul de gardă va fi efectuat de cel puţin două persoane care fac parte din echipajul minim de siguranţă.
Art. 15
Excepţie de la prevederile art. 14 fac navele aflate în reparaţie capitală, care sunt preluate în întregime de şantierul care efectuează reparaţiile, acesta asumându-şi toate responsabilităţile.
SECŢIUNEA 3: Nave în parc rece (în conservare sau pentru dezmembrare)
Art. 16
(1)La navele maritime aflate în parc rece, serviciul de gardă va fi organizat în schimburi şi va fi efectuat de două persoane care fac parte din echipajul minim de siguranţă, pentru fiecare navă.
(2)La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, serviciul de gardă va fi organizat în schimburi şi va fi efectuat de către o persoană care face parte din echipajul minim de siguranţă, pentru fiecare navă.
Art. 17
La navele maritime, cu orice destinaţie, ale aceluiaşi proprietar/operator, aflate în parc rece, grupate maximum 4 în acelaşi loc, serviciul de gardă va fi organizat în schimburi şi va fi efectuat de două persoane care fac parte din echipajul minim de siguranţă, pentru întregul grup.
Art. 18
În situaţii deosebite, din dispoziţia ANR, proprietarul/operatorul navei va suplimenta personalul de gardă.
SECŢIUNEA 4: Nave în iernatic
Art. 19
Personalul necesar siguranţei navelor aflate în iernatic şi în parc rece va fi avizat de către căpitănia portului care supraveghează şi urmăreşte organizarea şi funcţionarea acestora.
CAPITOLUL IV: Normarea navelor maritime cu echipaj minim de siguranţă Nave maritime
Art. 20
(1)Pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, echipajul minim de siguranţă este normat pentru un schimb de lucru.
(2)Durata unui schimb de lucru nu va fi mai mare de 12 ore.
(3)Pentru navele maritime nepropulsate care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care nu au la bord echipamente tehnologice şi altele asemenea, manevra, paza şi securitatea lor în exploatare se asigură de remorcherul de manevră, iar pe timpul staţionării se aplică prevederile art. 11, 16 şi 17, după caz.
Art. 21
(1)Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime, cu excepţia celor cu destinaţie specială, este prevăzut în anexa nr. 1.
(2)Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime cu destinaţie specială este prevăzut în anexa nr. 2.
(3)Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime propulsate care efectuează servicii portuare sau tehnice este prevăzut în anexa nr. 3.
(4)Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime nepropulsate este prevăzut în anexa nr. 4.
(5)Cererea privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile este prevăzută în anexa nr. 5.
(6)Cererea privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile este prevăzută în anexa nr. 6.
Art. 22
Forma şi conţinutul Certificatului privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile sunt prevăzute în anexa nr. 7.
Art. 23
Forma şi conţinutul Certificatului privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile sunt prevăzute în anexa nr. 8.
CAPITOLUL V: Dispoziţii finale
Art. 24
Contravenţiile la prevederile prezentului ordin se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, în condiţiile legii.
Art. 25
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 26
Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 27
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la publicare.
Art. 28
La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 342/2008 pentru aprobarea Normelor privind stabilirea echipajului minim de siguranţă pentru navele maritime care arborează pavilion român, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 din 25 martie 2008, se abrogă.
-****-

p. Ministrul transporturilor,

Constantin Matei,

subsecretar de stat

ANEXA nr. 1: Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime, cu excepţia celor cu destinaţie specială

Nr. crt.

Funcţia

Limita de competenţă

Toate categoriile de nave maritime, cu excepţia celor cu destinaţie specială

TB <= 500

500 < TB <= 3000

Mărfuri generale şi mărfuri vrac

Tancuri

Ro-Ro, feribot, portcontainere

Pasagere

3000 < TB <= 10000

10000 < TB <= 30000

TB > 30000

3000 < TB <= 10000

10000 < TB <= 30000

TB > 30000

3000 < TB <= 10000

10000 < TB <= 30000

TB > 30000

Până la 1.000 de pasageri

Peste 1.000 de pasageri

1.

Comandant

TB <= 500

1

            

500 < TB <= 3000

 

1

           

TB > 3000

  

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

2.

Ofiţer punte secund

500 < TB <= 3000

             

TB >3000

  

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

3.

Ofiţer punte

TB <= 500

1

            

TB >3000

 

1

1

2

2

1

2

2

1

2

2

2

3

4.

Şef mecanic

750 <= kW <= 3000

 

1

           

kW > 3000

  

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

5.

Ofiţer mecanic secund

750 <= kW <= 3000

             

kW > 3000

   

1

1

 

1

1

 

1

1

1

1

6.

Ofiţer mecanic

 

1

1

1

2

2

1

2

2

1

2

2

2

2

7.

Ajutor ofiţer mecanic

            

1

1

8.

Motorist

 

1

2

2

2

2

1

2

2

2

2

2

2

2

9.

Şef timonier maritim

     

1

  

1

   

1

1

10.

Timonier

 

1

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

11.

Marinar

    

1

1

 

1

1

 

1

2

2

3

12.

Pompagiu

      

1

1

1

     

13.

Ofiţer electrician

    

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

14.

Şef echipaj

     

1

  

1

  

1

1

1

15.

Bucătar

   

11

11

11

11

11

11

11

11

11

11

11

16.

Medic

            

12

12

1Pentru navele aflate în marş al căror echipaj este format din minimum 10 persoane, prezenţa bucătarului la bord este obligatorie.
2Fiecare navă care are la bord 100 de persoane sau mai mult şi care efectuează în mod obişnuit voiaje internaţionale care depăşesc 3 zile trebuie să aibă la bord un medic, însărcinat cu îngrijirile medicale.
ANEXA nr. 2: Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime cu destinaţie specială

Nr. crt.

Funcţia

Limita de competenţă

Remorchere

Iahturi cu lungimea mai mare de 24 m

Nave de pescuit costier cu zonă de navigaţie

Nave de cercetări, de prospecţiuni geologice

Nave pentru deservirea unităţilor de foraj marin

Nave de căutare şi salvare Tip SAR

Până la 3000 kw inclusiv

Peste 3000 kw

Până la 12 pasageri

Peste 12 pasageri

până la 24 Mm faţă de coastă

până la 50 Mm faţă de coastă

1.

Comandant

TB <= 500

-

-

-

-

-

1*

-

-

-

500 < TB <= 3000

1

1

-

-

-

-

1

1

-

2.

**Căpitan maritim portuar

 

-

-

-

-

-

1*

-

-

-

3.

Conducător de şalupă maritimă

 

-

-

-

-

1*

-

-

-

-

4.

Ofiţer punte secund

500 < TB <= 3000

-

-

-

1

-

-

-

-

-

TB > 3000

-

-

-

-

-

-

-

-

-

5.

Ofiţer punte

TB <= 500

-

-

-

-

1*

-

-

-

-

TB > 3000 **

1

2

1

-

-

1*

1

1

1

6.

Şef mecanic

750 <= kw <= 3000

11

-

-

-

-

-

-

-

-

kw > 3000

-

1

-

-

-

-

1

1

-

7.

**Şef mecanic maritim portuar

 

-

-

-

-

-

1*

-

-

-

8.

Ofiţer mecanic secund

kw >3000

11

-

-

-

-

-

-

-

-

9.

**Ofiţer mecanic

kw >3000

1

2

1

1

-

1*

1

1

1

10.

Timonier

 

1

2

-

1

-

 

1

2

-

11.

Motorist

 

1

1

1

1

1

1

1

1

-

12.

Bucătar

 

-

12

-

-

-

-

-

-

-

* Pentru nave de pescuit costier:
- cu zona de navigaţie până la 24 Mm faţă de coastă, conducerea navei poate fi asigurată de funcţiile "conducător de şalupă" sau "ofiţer punte" pe nave cu TB <= 500;
- cu zona de navigaţie până la 50 Mm faţă de coastă, conducerea navei poate fi asigurată de funcţiile "comandant" pe nave cu TB <= 500 sau "căpitan maritim portuar" sau "ofiţer punte" pe nave cu TB > 3000, iar supravegherea Compartimentului maşini poate fi asigurată de funcţiile "şef mecanic maritim portuar" sau "ofiţer mecanic" pe nave cu putere motor >3000 kW.
** Pentru navele de pescuit costier cu zonă de navigaţie până la 50 Mm faţă de coastă, căpitanul maritim portuar/ofiţerul de punte pe nave cu TB >3000, precum şi şeful mecanic maritim portuar/ofiţerul mecanic pe nave cu puterea >3000 kw trebuie să posede o îmbarcare pe funcţia menţionată de cel puţin 2 ani vechime.
1Pentru remorcherele cu P <= 3000 kw, funcţia de şef mecanic poate fi asigurată de şef mecanic cu 750 <= kw <= 3000 sau de ofiţer mecanic secund cu kw >3000.
2Pentru remorcherele cu P >3000 kw, prezenţa bucătarului la bord este obligatorie când nava se află în marş sau la intervenţie, iar echipajul este format din minimum 10 persoane.
ANEXA nr. 3: Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime propulsate care efectuează servicii portuare sau tehnice

Nr. crt.

Funcţia

Remorchere portuare

Şalande

Tancuri

Nave de stins incendii

Drăgi

Macarale

Pasagere şi nave de prospecţiuni

Pilotine

Şalupe

Nave de servicii portuare

Până la 750 kW

Peste 750 kW

Până la 185 kW

Peste 185 kW

1.

Căpitan maritim portuar

-

1

-

1

1

1

1

1

-

-

-

-

2.

Ofiţer punte maritim portuar

1

-

1

-

-

-

-

-

1

-

-

-

3.

Şef mecanic maritim portuar

-

1

-

1

1

1

1

-

-

-

-

-

4.

Ofiţer mecanic maritim portuar

1

-

1

-

-

-

-

1

1

-

-

-

5.

Motorist

-

1

1

1

1

1

1

1

-

-

1

1

6.

Marinar

1

2

-

1

1

1

-

1

1

-

-

-

7.

Şef de echipaj

-

-

-

1

1

1

1

-

-

-

-

-

8.

Electrician

-

-

-

1

-

-

-

-

-

-

-

-

9.

Conducător de şalupă maritimă

-

-

-

-

-

-

-

-

-

1

1

1

Total persoane

3

5

3

6

5

5

4

4

3

1

2

2

ANEXA nr. 4: Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime nepropulsate

Nr. crt.

Funcţia

Docuri plutitoare

Tancuri

Drăgi

Macarale

Sonete, deroşeze, derocatoare, platforme derocatoare

Nave nepropulsate cu echipament tehnologic

1.

Şef mecanic maritim portuar

-

-

1

1

-

-

2.

Ofiţer mecanic maritim portuar

 

-

-

-

1

-

3.

Motorist

 

1

1

1

1

-

4.

Marinar

 

-

1

-

-

1

5.

Şef de echipaj

 

-

1

1

1

-

6.

Electrician

 

-

-

-

-

-

Total persoane

5

1

4

3

3

1

ANEXA nr. 5: Cerere privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile
Specificaţi dacă solicitaţi derogări de la cerinţele minime de siguranţă:
STATE ANY DEVIATION FROM MINIMUM STANDARDS:
..........................................
Date despre armator/operator:
PARTICULARS OF OWNER/MANAGER:

Numele armatorului:

NAME OF OWNER:

Numele operatorului:

NAME OF MANAGER:

Adresa:

ADRESS:

Adresa:

ADRESS:

Date de contact ale solicitantului:
CONTACT DETAILS OF APPLICANT:

Numele solicitantului:

NAME OF APPLICANT:

Adresa:

ADRESS:

Telefon:

PHONE:

Fax:

FAX:

Mail:

E-mail:

Notă/NOTE:
Prin prezenta confirm că toate informaţiile furnizate de mine în această cerere, precum şi documentele şi dovezile care însoţesc cererea sunt adevărate şi corecte.
I hereby affirm that all information provided by me in this application and its supporting documents and proofs are true and correct to the best.

Semnătura solicitantului:

APPLICANT'S SIGNATURE: ..................

Data cererii:

APPLICATION DATE: ..................

ANEXA nr. 6: Cerere privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile
Verso
Specificaţi dacă solicitaţi derogări de la cerinţele minime de siguranţă:
.........................................
Date despre armator/operator:

Numele armatorului:

Numele operatorului:

Adresa:

Adresa:

Date de contact ale solicitantului:

Numele solicitantului:

Adresa:

Telefon:

Fax:

Mail:

Notă:
Prin prezenta confirm că toate informaţiile furnizate de mine în această cerere, precum şi documentele şi dovezile care însoţesc cererea sunt adevărate şi corecte.

Numele/Semnătura solicitantului (reprezentantului legal)

...........................

Data cererii:

..................

Domnului Căpitan Şef al Portului ........................
ANEXA nr. 7: Certificat privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile

CERTIFICAT PRIVIND ECHIPAJUL MINIM DE SIGURANŢĂ PENTRU NAVELE MARITIME CARE NAVIGHEAZĂ ÎN AFARA APELOR NAŢIONALE NAVIGABILE

MINIMUM SAFE MANNING CERTIFICATE FOR MARITIME SHIPS SAILING BEYOND THE NATIONAL NAVIGABLE WATERS

Emis în conformitate cu prevederile Regulii V.14.2 ale Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, cu amendamentele ulterioare sub autoritatea Guvernului ROMÂNIEI de către AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
Issued under the provisions of regulation V.14.2 of the Intemational Convention for the Safety of Life At Sea, 1974, as amended under the authority of the Government of ROMANIA by the ROMANIAN NAVAL AUTHORITY

Numele navei:

Name of ship:

Indicativul navei:

Call sign:

Numărul IMO:

IMO number:

Portul de înmatriculare:

Port of registry:

Tonajul brut:

Gross tonnage (ITC, 1969):

Puterea motorului principal (KW):

Main propulsion power (KW):

Tipul navei:

Type of ship:

Sala maşinilor nesupravegheată periodic:

Periodically unattended machinery space:

Proprietarul/Operatorul navei:

Ship's Owner/Manager:

Zona de navigaţie:

Trading area:

Nava nominată în acest document este considerată că are echipajul minim de siguranţă dacă, atunci când iese în mare, la bordul navei se află echipajul specificat în tabelul de mai jos.
The ship named in this document is considered to be safely manned if, when it proceeds to sea, it carries not less than the number and grades/capacities of personnel specified in the table below.

Funcţia/Certificatul de competenţă

Grade/capacity

Reg.STCW 95

STCW 95 Reg.

Nr. de persoane

Number of persons

Funcţia/Certificatul de competenţă

Grade/capacity

Reg.STCW 95

STCW 95 Reg.

Nr. de persoane

Number of persons

      
      
      
      
      
      

TOTAL:

Cerinţe sau condiţii speciale, dacă sunt:
Special requirements or conditions, if any:
1.Acest certificat este valabil numai pe perioada arborării pavilionului român.
This certificate is valid as long as the vessel is flying the Romanian flag.
2.Organizarea serviciului de cart va fi la latitudinea comandantului, dar acest lucru nu se va face sub standardele prevăzute de Convenţia STCW 95 şi Rezoluţia IMO A.1047 (27).
Watchkeeping shall be arranged at the discretion of the Master, but shall never be of lesser standards than those prescribed by the STCW Convention and IMO Resolution A.1047 (27).
3.Cel puţin un/doi membru/membri din echipaj trebuie deţină certificat/e GMDSS-GOC, conform Convenţiei STCW 95 - Reg.IV/2.
At least one/two crew member/members shall hold GMDSS-GOC, as per STCW 95 - Reg.IV/2.

Nr. Certificat: .................

Certificate No:

Data emiterii: ....................

Issued date:

Emis de: .....................

Issued by:

Valabil până la: .......................

Valid until:

Autoritatea Navală Română

(Semnătură împuternicit)

Romanian Naval Authority

(Authorized signature)

ANEXA nr. 8: Certificatul privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile

CERTIFICAT PRIVIND ECHIPAJUL MINIM DE SIGURANŢĂ pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile

Emis în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. ........ din ............. sub autoritatea Guvernului României de către AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ

Numele navei:

Indicativul navei:

Numărul IMO:

Portul de înmatriculare:

Tonajul brut:

Puterea motorului principal (KW):

Tipul navei:

Sala maşinilor nesupravegheată periodic:

Proprietarul/Operatorul navei:

Zona de navigaţie:

Nava nominată în acest document este considerată că are echipajul minim de siguranţă dacă, atunci când iese în mare, la bordul navei se află echipajul specificat în tabelul de mai jos.

Funcţia/Certificatul de competenţă

Reg.STCW 95

Nr. de persoane

Funcţia/Certificatul de competenţă

Reg.STCW 95

Nr. de persoane

      
      
      
      
      
      

Total persoane:

Cerinţe sau condiţii speciale, dacă sunt:
NOTĂ:
1.Acest certificat este valabil numai pe perioada arborării pavilionului român.
2.Organizarea serviciului de cart va fi la latitudinea comandantului, dar va trebui să respecte regulile de odihnă conform legislaţiei în vigoare.
3.Pentru zona de navigaţie A3 şi A4 cel puţin un membru din echipaj trebuie să deţină certificat GMDSS-GOC, conform Convenţiei STCW 95-Reg.IV/2.
4.Pentru zona de navigaţie A1-A2 cel puţin un membru din echipaj trebuie să deţină certificat ROC, conform Convenţiei STCW95-Reg.IV/1.

Nr. Certificat: .................

Data emiterii: ....................

Emis de: .....................

Valabil până la: .......................

Autoritatea Navală Română

(Semnătură împuternicit)

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 87 din data de 4 februarie 2014