În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I
Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate şi procedura de acordare a tichetelor sociale pentru grădiniţă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 15/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 54 din 25 ianuarie 2016, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La articolul 7, alineatele (2)-(4) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2) Stimulentul se acordă lunar, pe perioada participării copilului la activităţile organizate în cadrul unităţilor din învăţământul preşcolar, în perioada septembrie-iunie. Această perioadă include şi zilele libere acordate prin lege, vacanţele şi «săptămâna altfel».
(3) Cererea şi declaraţia pe propria răspundere prevăzute la alin. (1) se întocmesc de către reprezentantul familiei, respectiv reprezentantul legal al copilului, stabilit în condiţiile legii, şi se înregistrează la primăria comunei, oraşului, municipiului sau, după caz, a sectorului municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, reşedinţa sau locuieşte efectiv familia.
(4) Pentru cetăţenii altor state, străini sau apatrizi, cererea şi declaraţia pe propria răspundere prevăzute la alin. (1) se înregistrează la primăria comunei, oraşului, municipiului sau, după caz, a sectorului municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, reşedinţa sau locuieşte efectiv familia/persoana singură.
.............................................................
(8) Cererea de participare în program poate fi făcută oricând pe perioada anului şcolar, iar stimulentul se acordă din prima lună în care copilul a îndeplinit criteriile de frecvenţă definite la art. 5 din lege, dacă se menţin criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 2 din lege."
2.La articolul 9, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"Art. 9
(1) Componenţa familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridică faţă de reprezentantul legal se dovedesc, în principal, cu livretul de familie.
(2) În cazul în care nu este eliberat livretul de familie sau situaţia familiei nu este evidenţiată în livretul de familie, reprezentantul familiei sau reprezentantul legal al copilului prezintă, după caz, în copie, următoarele documente:
a) certificatele de naştere ale copiilor aflaţi în întreţinerea familiilor defavorizate;
b) certificatul de căsătorie;
c) hotărârea judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei, potrivit legii;
d) hotărârea judecătorească de încuviinţare a adopţiei, potrivit legii;
e) dispoziţia conducătorului direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau hotărârea comisiei pentru protecţia copilului ori a instanţei de judecată, după caz, pentru măsura plasamentului; hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziţia autorităţii tutelare, potrivit legii;
f) hotărârea judecătorească prin care soţul/soţia este declarat/declarată dispărut/dispărută;
g) hotărârea judecătorească prin care soţul/soţia este arestat/arestată preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate şi nu participă la întreţinerea copiilor;
h) hotărârea judecătorească de stabilire a domiciliului copilului în cazul părinţilor divorţaţi ori despărţiţi în fapt;
i) după caz, alte acte doveditoare privind componenţa familiei."
3.La articolul 9, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) În situaţia prevăzută la alin. (2) lit. h), dacă nu există hotărârea de stabilire a domiciliului copilului, situaţia de fapt va fi probată prin ancheta socială, stimulentul fiind acordat părintelui care are în îngrijire copiii."
4.La articolul 10, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 10
(1) La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, prevăzut la art. 2 lit. b) din lege, se iau în considerare toate veniturile impozabile şi neimpozabile prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cele rezultate din obligaţiile legale de întreţinere faţă de copii şi/sau faţă de părinţi, pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară solicitării stimulentului educaţional."
5.La articolul 14, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 14
(1) Acordarea sau respingerea dreptului la stimulent se face prin dispoziţie scrisă a primarului, care se emite pentru toată perioada prevăzută la art. 7 alin. (2), în termen de maximum 5 zile de la finalizarea verificării prevăzute la art. 13, ţinând cont de data la care a fost înscris copilul la grădiniţă."
6.La articolul 14, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
"(11) În situaţia în care, după respingerea dreptului, sunt îndeplinite condiţiile de acordare a stimulentului educaţional, acordarea acestuia se face prin dispoziţie scrisă a primarului, pentru toată perioada rămasă până la finalizarea anului şcolar definit la art. 7 alin. (2)."
7.La articolul 15, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Distribuirea lunară a tichetelor sociale pentru grădiniţă reprezentând stimulente educaţionale se face în baza dispoziţiei primarului emise conform art. 12 şi 14, până la data de 15 a lunii în curs, pentru luna anterioară, pentru toţi beneficiarii din toate unităţile de învăţământ definite la art. 6."
8.La articolul 16, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 16
(1) Pentru copiii de vârstă preşcolară din familiile care beneficiază de stimulent, unităţile de învăţământ preşcolar prevăzute la art. 6 au obligaţia de a transmite primăriilor în raza teritorială a cărora îşi au domiciliul, reşedinţa sau locuiesc efectiv familiile, până la data de 5 a lunii, situaţia centralizatoare privind beneficiarii, conform prezenţei înregistrate în luna anterioară, în format electronic şi letric, semnată de conducătorul unităţii de învăţământ, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2."
9.La articolul 17, alineatele (2)-(4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2) Conducătorul unităţii de învăţământ se asigură că notarea zilnică a prezenţei este realizată conform procedurii. Verificarea prezenţei se realizează inopinat de către conducătorul unităţii de învăţământ şi asistentul social sau personalul desemnat din cadrul primăriei, fiecare cel puţin o dată pe lună. Reprezentanţii inspectoratului şcolar judeţean, respectiv ai Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti realizează lunar vizite neanunţate, prin sondaj, în grădiniţele din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti.
(3) În aplicarea prevederilor art. 5 alin. (3) lit. a) din lege, cadrul didactic analizează situaţia absenţelor şi face propuneri justificate conducătorului unităţii de învăţământ privind aprobarea cazurilor excepţionale, pe care acesta din urmă le comunică primarului.
(4) Pentru toate absenţele medicale, persoana prevăzută la art. 7 alin. (3) este obligată să prezinte certificatul medical sau scutirea medicală în vederea motivării absenţelor, până la data de 3 a lunii următoare."
10.Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 19
Pentru solicitanţii cărora li s-a acordat dreptul la stimulent, unităţile administrativ-teritoriale întocmesc o listă cu datele de identificare ale acestora conform tabelului din anexa nr. 4 lit. A-D, pe care o transmit pe suport electronic agenţiilor judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti până la data de 25 a fiecărei luni, pentru informare."
11.La articolul 20, alineatele (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2) În luna în care se comunică sau se constată, după caz, că unul sau mai mulţi copii din familie nu îndeplinesc condiţiile de frecvenţă prevăzute de lege, tichetul social pentru grădiniţă nu se acordă pentru copilul/copiii aflat/aflaţi în această situaţie.
.............................................................
(4) Modificarea sau încetarea dreptului se face începând cu luna următoare celei în care se comunică sau, după caz, se constată una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (3), prin dispoziţie scrisă a primarului care se comunică titularului în termenul prevăzut la art. 14 alin. (1)."
12.La articolul 20, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
"(6) În situaţia în care în perioada prevăzută la art. 7 alin. (2) se produc încetări ale dreptului, dacă familia îndeplineşte ulterior condiţiile de acordare a stimulentului educaţional, se depune o nouă cerere şi se emite o nouă dispoziţie a primarului, pentru perioada rămasă, până la finalizarea perioadei de acordare."
13.La articolul 21, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) Cheltuielile administrative privind stabilirea sau încetarea dreptului la stimulent, pentru tipărirea formularelor cererii şi declaraţiei pe propria răspundere, precum şi, după caz, pentru tipărirea şi transmiterea tichetelor sociale pentru grădiniţă cu titlu de stimulent educaţional se asigură din bugetele locale."
14.La articolul 22, alineatele (1), (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"Art. 22
(1) Cererile prevăzute la art. 7 alin. (1), însoţite de documentele justificative, se depun de reprezentantul familiei sau reprezentantul legal al copilului la primăria unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, reşedinţa sau locuieşte efectiv familia.
(2) În situaţia în care unul sau ambii membri ai familiei au înscris în actul de identitate domiciliul sau reşedinţa în altă localitate decât cea în care locuiesc efectiv, stimulentul educaţional se va acorda de către unitatea administrativ-teritorială unde familia locuieşte efectiv, pe baza declaraţiei pe propria răspundere sau a adeverinţei emise de unitatea administrativ-teritorială înscrisă în actul de identitate că nu s-a solicitat un drept de stimulent educaţional.
.............................................................
(4) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale transmit administraţiei judeţene a finanţelor publice, respectiv Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, până la data de 31 decembrie a fiecărui an, numărul estimat de beneficiari de la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, în vederea repartizării sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată aprobate cu această destinaţie şi repartizate pe judeţe, prin legile bugetare anuale."
15.La articolul 24, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 24
(1) Pentru atribuirea contractelor între unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale şi unităţile emitente privind achiziţionarea tichetelor sociale pentru grădiniţă se aplică în mod corespunzător prevederile Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice."
16.La articolul 31, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) să respecte interdicţiile stabilite pentru titulari, prevăzute la art. 30;"
17.Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezenta hotărâre.
Art. II
Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate şi procedura de acordare a tichetelor sociale pentru grădiniţă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 15/2016, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 54 din 25 ianuarie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, aduse prin prezenta hotărâre, se vor republica, dându-se textelor o nouă numerotare.
-****-

PRIM-MINISTRU

DACIAN JULIEN CIOLOŞ

Contrasemnează:

Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,

Dragoş-Nicolae Pîslaru

Ministrul finanţelor publice,

Anca Dana Dragu

Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,

Vasile Dîncu

Ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice,

Mircea Dumitru

ANEXA nr. 1: CERERE-DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE pentru acordarea stimulentului educaţional (tichet social pentru grădiniţă)
(- Anexa nr. 1 la normele metodologice)

UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALĂ .......................

Beneficiarii de ajutor social şi/sau alocaţie pentru familiile cu copii vor completa doar punctele A, B, C şi F
Doamnă/Domnule Primar

A. Subsemnatul

Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cetăţenia?

|_| Română

|_| Alte ţări ......................................................

Starea civilă?

|_| căsătorit(ă)

|_| necăsătorit(ă)

|_| uniune consensuală

|_| văduv(ă)

|_| divorţat(ă)

|_| despărţit(ă) în fapt

Act de identitate/doveditor*) (copie ataşată) |_|_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|

Eliberat de |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| La data de |_|_|_|_|_|_|_|_| (zz) (ll) (aaaa)

Date de contact: Strada |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Nr. |_|_|_|_|_| Bl. |_|_|_|_|_| Sc. |_|_|_|_| Et. |_|_|_|_| Apart. |_|_|_|_| Sector |_|_|

Localitatea |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Judeţ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Tel./Mobil |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Situaţia şcolară?

|_| fără studii

|_| generale

|_| medii

|_| superioare

Situaţia profesională?

|_| salariat

|_| pensionar

|_| şomer

|_| student

|_| independent

|_| lucrător agricol

|_| lucrător ocazional

|_| elev

Altele ...................................................................................

În conformitate cu prevederile legale, sunt:

|_| Părinte major

|_| Reprezentant legal al părintelui minor

|_| Reprezentant legal al copilului

Şi sunt beneficiar de:

 

|_| ajutor social

|_| alocaţie pentru familiile cu copii

B. Împreună cu partenerul/partenera:

Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cetăţenia?

|_| Română

|_| Alte ţări ......................................................

Act de identitate/doveditor*) (copie ataşată) |_|_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|

Eliberat de |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| La data de |_|_|_|_|_|_|_|_| (zz) (ll) (aaaa)

(*) Pentru cetăţenii români:

Pentru cetăţenii străini sau apatrizi:

Pentru cetăţenii UE, SEE sau Confed. Elveţiană:

CN - Certificat de naştere

BI - buletin de identitate

CI - carte de identitate

CIP - carte de identitate provizorie

P - paşaport

PST - permis de şedere temporară

DI - document de identitate

PSTL - permis de şedere pe termen lung

CIN - certificat înregistrare

CR - carte de rezidenţă

C. Vă rugăm să aprobaţi acordarea stimulentului educaţional pentru copii:

1. Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Act de identitate/doveditor*) (copie ataşată) |_|_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|

Relaţia de rudenie cu persoana îndreptăţită?

|_| copil natural

|_| copil adoptat

|_| copil în plasament familial

|_| copil în tutelă

|_| copil în curatelă

|_| copil încredinţat spre adopţie

|_| copil în întreţinere, cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate

Copilul este înscris la grădiniţa ........................................................................

pentru anul şcolar .............................................

2. Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Act de identitate/doveditor*) (copie ataşată) |_|_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|

Relaţia de rudenie cu persoana îndreptăţită?

|_| copil natural

|_| copil adoptat

|_| copil în plasament familial

|_| copil în tutelă

|_| copil în curatelă

|_| copil încredinţat spre adopţie

|_| copil în întreţinere, cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate

Copilul este înscris la grădiniţa ........................................................................

pentru anul şcolar .............................................

3. Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Act de identitate/doveditor*) (copie ataşată) |_|_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|

Relaţia de rudenie cu persoana îndreptăţită?

|_| copil natural

|_| copil adoptat

|_| copil în plasament familial

|_| copil în tutelă

|_| copil în curatelă

|_| copil încredinţat spre adopţie

|_| copil în întreţinere, cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate

Copilul este înscris la grădiniţa ........................................................................

pentru anul şcolar .............................................

(*) Pentru cetăţenii români:

Pentru cetăţenii străini sau apatrizi:

Pentru cetăţenii UE, SEE sau Confed. Elveţiană:

CN - Certificat de naştere

BI - buletin de identitate

CI - carte de identitate

CIP - carte de identitate provizorie

P - paşaport

PST - permis de şedere temporară

DI - document de identitate

PSTL - permis de şedere pe termen lung

CIN - certificat înregistrare

CR - carte de rezidenţă

D. Alţi copii ai familiei:

1. Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

2. Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

3. Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

4. Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

E. Venituri permanente nete realizate de familia/persoana singură îndreptăţită în luna: |_|_|

Cod

Categoria de venituri

Acte doveditoare*

Venitul realizat** lei

VENITURI DIN ACTIVITĂŢI INDEPENDENTE

1

Venituri din profesii libere veniturile obţinute din exercitarea profesiilor medicale, de avocat, notar, auditor financiar consultant fiscal, expert contabil, contabil autorizat, consultant de plasament în valori mobiliare, arhitect sau a altor profesii reglementate, desfăşurate în mod independent, în condiţiile legii

adeverinţă eliberată de Administraţia financiară

      

2

Venituri comerciale provenite din fapte de comerţ ale contribuabililor, din prestări de servicii, precum şi din practicarea unei meserii

      

3

Veniturile din valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală provin din brevete de invenţie, desene şi modele, mostre, mărci de fabrică şi de comerţ, procedee tehnice, know-how, din drepturi de autor şi drepturi conexe dreptului de autor şi altele asemenea

      

SALARIUL ŞI ALTE DREPTURI SALARIALE

4

Salariul obţinut pe bază de contract de muncă/raport de serviciu

adeverinţa eliberată de angajator

      

5

Salariul asistentului personal al persoanei cu handicap

      

6

Salariul asistentului maternal

      

7

Salariul îngrijitorului la domiciliu al persoanei vârstnice dependente

      

8

Venitul lunar realizat ca membru asociat sau persoană autorizată să desfăşoare o activitate independentă

adeverinţă eliberată de Adm. financiară

      

9

Indemnizaţia de şomaj şi/sau venit lunar de completare

mandat poştal/extras de cont/decizie

      

10

Indemnizaţiile din activităţi desfăşurate ca urmare a unei funcţii de demnitate publică, stabilite potrivit legii

adeverinţă eliberată de Adm. financiară

      

11

Indemnizaţii din activităţi desfăşurate ca urmare a unei funcţii alese în cadrul persoanelor juridice fără scop patrimonial

      

12

Drepturile de soldă lunară, indemnizaţiile, primele, premiile, sporurile şi alte drepturi ale personalului militar, acordate potrivit legii

      

13

Indemnizaţia lunară brută, precum şi suma din profitul net, cuvenite administratorilor la companii/societăţi naţionale, societăţi comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este acţionar majoritar, precum şi la regiile autonome

      

14

Remuneraţia obţinută de directori în baza unui contract de mandat conform prevederilor legii societăţilor comerciale

      

15

Remuneraţia primită de preşedintele asociaţiei de proprietari sau de alte persoane, în baza contractului de mandat, potrivit legii privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari

      

16

Sumele primite de membrii fondatori ai societăţilor comerciale constituite prin subscripţie publică

      

17

Sumele primite de reprezentanţii în adunarea generală a acţionarilor, în consiliul de administraţie, membrii directoratului şi ai consiliului de supraveghere, precum şi în comisia de cenzori

      

18

Sumele primite de reprezentanţii în organisme tripartite, potrivit legii

      

19

Indemnizaţia lunară a asociatului unic, la nivelul valorii înscrise în declaraţia de asigurări sociale

      

20

Sumele acordate de organizaţii nonprofit şi de alte entităţi neplătitoare de impozit pe profit, peste limita de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizaţia primită pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, în ţară şi în străinătate, în interesul serviciului, pentru salariaţii din instituţiile publice

      

21

Indemnizaţia administratorilor, precum şi suma din profitul net cuvenite administratorilor societăţilor comerciale potrivit actului constitutiv sau stabilite de adunarea generală a acţionarilor

adeverinţă eliberată de Adm. financiară

      

22

Sume reprezentând salarii sau diferenţe de salarii stabilite în baza unor hotărâri judecătoreşti rămase definitive şi irevocabile, precum şi actualizarea acestora cu indicele de inflaţie

      

23

Indemnizaţiile lunare plătite conform legii de angajatori pe perioada de neconcurenţă, stabilite conform contractului individual de muncă

      

24

Orice alte sume sau avantaje de natură salarială ori asimilate salariilor în vederea impunerii

      

VENITURI DIN CEDAREA FOLOSINŢEI BUNURILOR

25

Veniturile, în bani şi/sau în natură, provenind din cedarea folosinţei bunurilor mobile şi imobile, obţinute de către proprietar, uzufructuar sau alt deţinător legal, altele decât veniturile din activităţi independente

adeverinţă eliberată de Adm. financiară

      

VENITURI DIN INVESTIŢII

26

Dividende

adeverinţă eliberată de Adm. financiară

      

27

Venituri impozabile din dobânzi

      

28

Câştiguri din transferul titlurilor de valoare

      

29

Venituri din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare

adeverinţă eliberată de Adm. financiară

      

30

Venituri din lichidarea unei persoane juridice

      

PENSII

PENSII DE STAT

31

Pensia pentru limită de vârstă

mandat poştal/extras de cont/decizie

      

32

Pensia anticipată

      

33

Pensia anticipată parţială

      

34

Pensia de invaliditate

      

35

Pensia de urmaş

      

PENSII AGRICULTORI

36

Pensie agricultor

mandat poştal/extras de cont/decizie

      

PENSII MILITARE

37

Pensie de serviciu

mandat poştal/extras de cont/decizie

      

38

Pensia de invaliditate

      

39

Pensia de urmaş

      

40

Pensia I.O.V.R.

      

INDEMNIZAŢII

41

Indemnizaţia pt. persoanele care şi-au pierdut total sau parţial capacitatea de muncă ca urmare a participării la revoluţie şi pt. urmaşii acestora

mandat poştal/extras de cont/decizie

      

42

Indemnizaţia de însoţitor pentru pensionari gr. I invaliditate/nevăzători handicap grav

      

43

Indemnizaţia pentru incapacitatea temporară de muncă

adeverinţă angajator

      

44

Indemnizaţia lunară pentru activitatea de liber-profesionist a artiştilor interpreţi sau executanţi

       

INDEMNIZAŢII ŞI STIMULENTE PENTRU CREŞTEREA COPILULUI

45

Indemnizaţia pentru maternitate

adeverinţă angajator

      

46

Indemnizaţia pentru creşterea copilului până la vârsta de 1, 2 sau 3 ani

mandat poştal/extras de cont/decizie

      

47

Stimulent lunar/de inserţie

      

48

Indemnizaţia şi ajutoare pentru creşterea copilului cu handicap

      

INDEMNIZAŢII CU CARACTER PERMANENT

49

Indemnizaţia lunară acordată magistraţilor înlăturaţi din justiţie din considerente politice

mandat poştal/extras de cont/decizie

      

50

Indemnizaţia lunară acordată persoanelor persecutate din motive politice sau etnice

      

51

Indemnizaţia, sporul sau renta acordată invalizilor, veteranilor şi văduvelor de război

      

52

Indemnizaţia lunară pentru persoanele care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcţiei Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1961

mandat poştal/extras de cont/decizie

      

53

Indemnizaţia lunară pentru pensionarii sistemului de pensii, membrii ai uniunilor de creaţie, legal constituite şi recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică

      

54

Indemnizaţia lunară pentru persoanele cu handicap

      

55

Indemnizaţia cuvenită revoluţionarilor

      

56

Indemnizaţia de merit acordată în temeiul Legii nr. 118/2002

      

57

Renta viageră pentru sportivi

      

VENITURI DIN ACTIVITĂŢI AGRICOLE

58

Venituri din cultivarea şi valorificarea florilor, legumelor şi zarzavaturilor, în sere şi solarii special destinate acestor scopuri şi/sau în sistem irigat

adeverinţă eliberată de Administraţia financiară

      

59

Venituri din cultivarea şi valorificarea arbuştilor, plantelor decorative şi ciupercilor

      

60

Venituri din exploatarea pepinierelor viticole şi pomicole şi altele asemenea

adeverinţă eliberată de Administraţia financiară

      

61

Venituri din valorificarea produselor agricole obţinute după recoltare, în stare naturală, de pe terenurile agricole proprietate privată sau luate în arendă, către unităţi specializate pentru colectare, unităţi de procesare industrială sau către alte unităţi, pentru utilizare ca atare

      

VENITURI DIN PREMII ŞI DIN JOCURI DE NOROC

62

Veniturile din premii ce cuprind veniturile din concursuri

adeverinţă eliberată de Administraţia financiară

      

63

Veniturile din jocuri de noroc ce cuprind câştigurile realizate ca urmare a participării la jocuri de noroc, inclusiv cele de tip jack-pot

      

VENITURI DIN TRANSFERUL PROPRIETĂŢILOR IMOBILIARE DIN PATRIMONIUL PERSONAL ŞI AL DEZMEMBRĂMINTELOR ACESTUIA

64

Venituri din transferul dreptului de proprietate şi al dezmembrămintelor acestuia, altele decât cele cu cu titlu de moştenire

adeverinţă eliberată de Administraţia financiară

      

VENITURI DIN ALTE SURSE

65

Prime de asigurări suportate de o persoană fizică independentă sau de orice altă entitate, în cadrul unei activităţi pentru o persoană fizică în legătură cu care suportatorul nu are o relaţie generatoare de venituri din salarii

adeverinţă eliberată de Administraţia financiară

      

66

Câştiguri primite de la societăţile de asigurări, ca urmare a contractului de asigurare încheiat între părţi cu ocazia tragerilor de amortizare

      

67

Venituri, sub forma diferenţelor de preţ pentru anumite bunuri, servicii şi alte drepturi, primite de persoanele fizice pensionari, foşti salariaţi, potrivit clauzelor contractului de muncă sau în baza unor legi speciale

      

66

Venituri primite de persoanele fizice reprezentând onorarii din activitatea de arbitraj comercial

      

69

Venituri din alte surse sunt orice venituri identificate ca fiind impozabile

      

VENITURI OBŢINUTE DIN STRĂINĂTATE

70

Venituri obţinute din străinătate

Contract de muncă

      

ALOCAŢII

71

Alocaţia de stat pentru copil

mandat poştal/extras de cont/decizie

      

72

Alocaţia lunară de plasament

      

73

Alocaţia de întreţinere

Hotărâre judecătorească

      

BURSE*

74

Burse pentru elevi

adeverinţă instituţie învăţământ

      

75

Burse pentru studenţi

      

* Cu excepţia burselor de studiu şi a burselor sociale precum şi a sprijinului financiar prevăzut de HG nr. 1488/2004

AJUTOARE

76

Ajutorul bănesc lunar pentru persoanele care au devenit incapabile de muncă în perioada efectuării unei pedepse privative de libertate

mandat poştal/extras de cont/decizie

      

ALTE SURSE DE VENIT

77

Depozite bancare

adeverinţă eliberată de Administraţia financiară

      

78

Rentă viageră agricolă

      

79

Alte venituri

      

VENIT LUNAR TOTAL AL FAMILIEI

      

VENIT NET LUNAR PE MEMBRU DE FAMILIE

      

F. Solicitantul declară pe proprie răspundere sub sancţiunea prevăzută de art. 326, din Legea nr. 286/2009 privind Codul Penal, cu modificările şi completările ulterioare, că datele şi informaţiile prezentate sunt complete şi corespund realităţii şi se obligă să aducă la cunoştinţa autorităţilor, în scris, orice modificare a situaţiei mai sus prezentate care poate conduce la încetarea sau suspendarea drepturilor.

Data ......................

Numele solicitantului .................................................

Semnătura .......................................

ANEXA nr. 2: CENTRALIZATOR privind prezenţa preşcolarilor beneficiari ai sistemului educaţional pentru luna ........ an şcolar .................
(- Anexa nr. 2 la normele metodologice)
MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
Unitatea de învăţământ ..........................
Judeţul, localitatea .................................
|__| Număr de zile din lună cu activitate în grădiniţă conform structurii anului şcolar

Nr. crt.

Nume copil

Prenume copil

CNP copil

Nume reprezentat

Prenume reprezentant

CNP reprezentant sau CI reprezentant

Nr. absenţe nemotivate

Nr. absenţe motivate

Primeşte tichete sociale

Nr. învoiri (<= 3)

Nr. absenţe motivate medical

           
           
           
           
           
           
           

Director unitate de învăţământ,

...........................

Reprezentant serviciu social din cadrul primăriei,

...........................

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 688 din data de 5 septembrie 2016