ORDIN nr. 28 din 2 aprilie 2015 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 71/2013
În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
Art. I
Regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 71/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 316 din 31 mai 2013, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.Articolul 18 se modifică şi va avea următorul conţinut:
"Art. 18
(1) I.G.I. are, în domeniul migraţiei, azilului şi integrării, atribuţiile prevăzute la art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 639/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) I.G.I. îndeplineşte funcţia de beneficiar final pentru fondurile acordate României prin intermediul Fondurilor instituite în cadrul Programului general «Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii» (PGSOLID).
(3) I.G.I. îndeplineşte funcţia de autoritate delegată pentru asistenţă financiară acordată prin Fondul european de returnare (RF), Fondul european pentru refugiaţi (ERF) şi Fondul european de integrare a resortisanţilor ţărilor terţe (IF), conform prevederilor art. 7 şi 8 din Ordinul ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice nr. 277/3.009/2011 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategică şi financiară, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizării fondurilor acordate României prin Fondul european pentru refugiaţi, Fondul european de returnare şi Fondul european de integrare a resortisanţilor ţărilor terţe din cadrul Programului general «Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii», precum şi funcţia de autoritate delegată pentru gestionarea componentei de asistenţă tehnică din cadrul programului anual 2013 aferent Fondului pentru frontierele externe, conform prevederilor art. 6 alin. (2) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, şi al ministrului fondurilor europene nr. 105/761/2014 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategică şi financiară, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizării asistenţei financiare acordate României prin intermediul Fondului pentru frontierele externe din cadrul Programului general «Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii».
(4) I.G.I. îndeplineşte funcţia de autoritate delegată pentru Fondul pentru azil, migraţie şi integrare, conform prevederilor art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 48/2015 privind stabilirea sistemului de management şi control în vederea gestionării fondurilor acordate României prin Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne."
2.La articolul 19, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
"(5) Conducerea I.G.I. coordonează activitatea de gestionare a programelor finanţate din ERF, RF şi IF, a componentei de asistenţă tehnică din cadrul programului anual 2013 aferent Fondului pentru Frontierele Externe, precum şi a programului naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare"
3.La articolul 27 alineatul (1), după litera o) se introduc două noi litere, literele p) şi q), cu următorul cuprins:
"p) înregistrează în contabilitate operaţiunile patrimoniale de natura activelor, datoriilor, capitalurilor proprii, a veniturilor şi cheltuielilor în baze contabile de numerar şi de angajamente şi de plată a cheltuielilor;
q) îndeplineşte activităţile cu specific financiar privind gestionarea Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, delegate prin Hotărârea Guvernului nr. 48/2015."
4.La articolul 27 alineatul (2), litera m) se modifica şi va avea următorul cuprins:
"m) desfăşoară activităţi specifice cu ocazia inventarierii generale sau parţiale a patrimoniului unităţii;"
5.La articolul 27 alineatul (3), după litera k) se introduc opt noi litere, literele l)- s), cu următorul cuprins:
"l) desfăşoară activităţi specifice de gestionare a PGSOLID, conform prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, şi al ministrului fondurilor europene nr. 105/761/2014;
m) întocmeşte «Cererea pentru deschiderea de credite bugetare» din bugetul fondurilor externe nerambursabile;
n) participă la comitetele tehnice PGSOLID şi la întâlnirile de lucru cu autorităţile desemnate din cadrul sistemului de management şi control al PGSOLID;
o) participă prin experţi la selecţiile de proiecte în conformitate cu Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare;
p) execută controale pe teren la beneficiari;
q) participă la şedinţele de instruire cu beneficiarii finali;
r) oferă şi solicită beneficiarilor finali clarificări referitoare la implementarea schemelor de grant;
s) întocmeşte execuţiile de cheltuieli pe proiecte."
6.La articolul 32 alineatul (5), după litera u) se introduce o nouă literă, litera v), cu următorul cuprins:
"v) îndrumă, coordonează şi controlează activitatea de specialitate desfăşurată de psihologii din structurile teritoriale ale I.G.I."
7.La articolul 33 alineatul (1), după litera s) se introduc două noi litere, literele t) şi u), cu următorul cuprins:
"t) desfăşoară activităţi cu caracter juridic specifice gestionării programelor finanţate din ERF, RF, IF, a componentei de asistenţă tehnică din cadrul programului anual 2013 aferent Fondului pentru frontierele externe, precum şi a programului naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare;
u) desfăşoară activităţi cu caracter juridic specifice implementării proiectelor cu finanţare externă."
8.La articolul 36, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) coordonează activitatea structurilor proprii pe linia gestionării programelor finanţate din ERF, RF, IF, a componentei de asistenţă tehnică din cadrul programului anual 2013 aferent Fondului pentru frontierele externe, precum şi a programului naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare."
9.La articolul 36, după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:
"f) coordonează activitatea structurilor proprii pe linia implementării proiectelor cu finanţare externă."
10.La articolul 37 alineatul (1), după litera p) se introduc cinci noi litere, literele q)-v), cu următorul cuprins:
"q) participă cu personal în cadrul echipelor de proiect desemnate pentru implementarea proiectelor cu finanţare externă, în calitate de manageri şi/sau experţi, în funcţie de specificul proiectului;
r) întocmeşte specificaţiile tehnice şi caietele de sarcini pentru achiziţionarea bunurilor, serviciilor şi lucrărilor de resort, achiziţionate cu finanţare atât de la buget, cât şi din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID, Fondul pentru azil, migraţie şi integrare şi alte fonduri europene, alocate proiectelor implementate la nivelul I.G.I., precum şi componentelor de asistenţă tehnică, şi le înaintează pentru avizare direcţiilor de specialitate din M.A.I., după caz;
s) derulează contracte pe linia de competenţă, cu finanţare atât de la buget, cât şi din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID, Fondul pentru azil, migraţie şi integrare şi alte fonduri europene;
t) participă cu personal în comisiile de recepţie a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor de resort, achiziţionate cu finanţare atât de la buget, cât şi din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID şi alte fonduri europene;
v) verifică contractele de finanţare nerambursabilă finanţate din fondurile PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare în ceea ce priveşte modul de efectuare a achiziţiilor şi derularea contractelor aferente şi stabileşte corecţii în consecinţă."
11.La articolul 38, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) Serviciul implementare programe, pe linia gestionării Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, îndeplineşte atribuţiile privind gestionarea Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, delegate prin art. 7 alin. 2 lit. a)-f) şi j)-q) din Hotărârea Guvernului nr. 48/2015."
12.La articolul 39 alineatul (1), după litera y) se introduce o nouă literă, litera z), cu următorul cuprins:
"z) participă cu personal în cadrul echipelor de proiect desemnate pentru implementarea proiectelor cu finanţare externă, în calitate de manageri şi/sau experţi, în funcţie de specificul proiectului;"
13.La articolul 39 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) întocmeşte specificaţii tehnice şi caietele de sarcini, participă la procedurile de achiziţie şi derulează contracte de achiziţii ale bunurilor şi serviciilor de resortul comunicaţiilor şi informaticii, prevăzute în componentele de asistenţă tehnică ale programelor aferente fondurilor acordate României în cadrul PGSOLID şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, precum şi în proiectele cu finanţare externă implementate la nivelul I.G.I.;"
14.La articolul 40, literele b), g) şi m) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) elaborează Programul anual al achiziţiilor publice pe toate sursele finanţate, respectiv capitolele 61.01, 68.01 şi pe fonduri europene aflate în derulare, asistenţă tehnică şi acţiunile de monopol finanţate din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare, proiecte finanţate din Programul operaţional «Dezvoltarea capacităţii administrative», implementate la nivelul I.G.I.;
.............
g) elaborează documentaţiile de atribuire în baza caietelor de sarcini şi a specificaţiilor tehnice întocmite de structurile de specialitate ale I.G.I. în competenţa cărora se află bunurile, serviciile şi lucrările propuse a se achiziţiona;
.............
m) înştiinţează Unitatea de coordonare şi verificare a achiziţiilor publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice despre declanşarea procedurilor de achiziţie care nu impun publicarea unui anunţ/invitaţie de participare în sistemul electronic şi în cazul organizării procedurii de negociere fără publicarea unui anunţ de participare;"
15.La articolul 40, litera v) se abrogă.
16.La articolul 40, litera z) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"z) întocmeşte documentele constatatoare pentru fiecare contract atribuit în baza documentelor de recepţie transmise de structurile de specialitate ale I.G.I., în competenţa cărora se află bunurile, serviciile şi lucrările care fac obiectul contractului atribuit;"
17.La articolul 40, după litera ad) se introduc două noi litere, literele ae) şi af), cu următorul cuprins:
"ae) participă cu personal în cadrul echipelor de proiect desemnate pentru implementarea proiectelor cu finanţare externă, în calitate de experţi, în funcţie de specificul proiectului;
af) organizează şi derulează proceduri de achiziţie a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor finanţate din componentele de asistenţă tehnică prevăzute în PGSOLID şi programul naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare."
18.La articolul 49 alineatul (1), după litera j) se introduc cinci noi litere, literele k), l), m), n) şi o), cu următorul cuprins:
"k) participă la monitorizarea proiectelor de grant finanţate din PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare prin vizite în teren, analizarea rapoartelor de progres şi consultări cu beneficiarii proiectelor, în scopul stabilirii unor măsuri de îmbunătăţire a activităţilor specifice;
l) asigură calitatea şi eficienţa asistenţei acordate solicitanţilor de azil, persoanelor cu o formă de protecţie şi străinilor cu o formă de şedere legală pe teritoriul României, prin analizarea şi avizarea metodologiilor şi informaţiilor realizate în proiectele de grant finanţate din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
m) participă la analiza nevoilor în domeniul azilului şi integrării migranţilor în scopul elaborării/revizuirii PGSOLID şi a programului naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare;
n) participă cu experţi evaluatori în selecţiile proiectelor de grant finanţate din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
o) participă la elaborarea instrucţiunilor pentru solicitanţi aferente selecţiilor proiectelor de grant finanţate din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare, prin identificarea şi analizarea cerinţelor specifice domeniilor azilului şi migraţiei."
19.În anexa nr. 3, la litera D, punctul 1 se completează cu următoarele atribuţii:
"- îndeplineşte atribuţiile delegate Inspectoratului General pentru Imigrări, conform Ordinului ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice nr. 277/3009/2011 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategică şi financiară, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizării fondurilor acordate României prin Fondul european pentru refugiaţi, Fondul european de returnare şi Fondul european de integrare a resortisanţilor ţărilor terţe din cadrul Programului general «Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii»;
- îndeplineşte atribuţiile delegate Inspectoratului General pentru Imigrări, conform Ordinului viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, şi al ministrului fondurilor europene nr. 105/761/2014 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategică şi financiară, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizării fondurilor acordate României prin intermediul Fondului pentru Frontierele Externe din cadrul Programului general «Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii»;
- îndeplineşte atribuţiile delegate Inspectoratului General pentru Imigrări, conform Hotărârii Guvernului nr. 48/2015 privind stabilirea sistemului de management şi control în vederea gestionării fondurilor acordate României prin Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne;
- coordonează activitatea de programare desfăşurată la nivelul Inspectoratului General pentru Imigrări în vederea elaborării programelor anuale aferente fondurilor acordate României prin Fondul european pentru refugiaţi (ERF), Fondul european de returnare (RF) şi Fondul european de integrare a resortisanţilor ţărilor terţe (IF) din cadrul Programului general «Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii» (PGSOLID) şi a programului naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare;
- gestionează îndeplinirea de către Inspectoratul General pentru Imigrări a funcţiei de beneficiar final pentru fondurile acordate României prin intermediul Fondului pentru frontierele externe din cadrul PGSOLID;
- coordonează îndeplinirea de către Inspectoratul General pentru Imigrări a funcţiei de autoritate delegată pentru gestionarea componentei de asistenţă tehnică din cadrul programului anual 2013 aferent Fondului pentru frontierele externe;
- aprobă procedurile de selecţie publică a proiectelor în cadrul schemelor de grant finanţate din fondurile ERF, RF şi IF, din cadrul PGSOLID, şi din Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
- semnează contractele de finanţare nerambursabilă şi contractele de achiziţii aferente componentelor de asistenţă tehnică finanţate din ERF, RF şi IF, în cadrul PGSOLID şi din Fondul pentru azil, migraţie şi integrare şi angajează fondurile necesare în vederea implementării acestora;
- gestionează activitatea de contractare, plată şi asistenţă tehnică aferente fondurilor ERF, RF şi IF, în cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
- coordonează activitatea de implementare, monitorizare, gestiune financiară, control şi raportare, specifică fondurilor acordate României în cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
- aprobă documentele de angajare, lichidare, şi ordonanţare în cadrul programelor PGSOLID şi programului naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare;
- întreprinde măsurile necesare pentru prevenirea, constatarea neregulilor şi recuperarea creanţelor bugetare rezultate din nereguli pentru proiectele finanţate în cadrul schemelor de grant aferente fondurilor ERF, RF şi IF din cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
- participă la întâlnirile solicitate de beneficiarii finali în vederea clarificării anumitor aspecte legate de derularea proiectelor finanţate din fondurile ERF, RF şi IF din cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
- participă la controalele/auditul efectuate/efectuat de Comisia Europeană şi alţi auditori interni şi externi în ceea ce priveşte auditarea, verificarea, monitorizarea şi certificarea implementării PGSOLID şi programului naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare."
20.În anexa nr. 4, la litera D, punctul 1 se completează cu următoarele atribuţii:
"- îndeplineşte atribuţiile delegate Inspectoratului General pentru Imigrări, conform Ordinului ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice nr. 277/3.009/2011 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategică şi financiară, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizării fondurilor acordate României prin Fondul european pentru refugiaţi, Fondul european de returnare şi Fondul european de integrare a resortisanţilor ţărilor terţe din cadrul Programului general «Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii»;
- îndeplineşte atribuţiile delegate Inspectoratului General pentru Imigrări, conform Hotărârii Guvernului nr. 48/2015 privind stabilirea sistemului de management şi control în vederea gestionării fondurilor acordate României prin Cadrul financiar multianual 2014-2010, domeniul Afaceri interne;
- coordonează activitatea de analiză a nevoilor în domeniul azilului şi integrării migranţilor în scopul elaborării/revizuirii Programului general «Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii» (PGSOLID) şi a programului naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare;
- gestionează îndeplinirea de către Inspectoratul General pentru Imigrări a funcţiei de beneficiar final pentru fondurile acordate României prin intermediul Fondului european pentru refugiaţi (ERF), Fondului european de returnare (RF) şi Fondului pentru frontierele externe, din cadrul PGSOLID, şi prin intermediul Fondului pentru azil, migraţie şi integrare;
- coordonează activitatea de identificare şi analiză a cerinţelor specifice domeniilor azilului şi migraţiei, necesare elaborării instrucţiunilor pentru solicitanţi aferente selecţiilor proiectelor de grant finanţate din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
- avizează desemnarea de experţi evaluatori în selecţiile proiectelor de grant finanţate din fondurile ERF, RF şi Fondul european de integrare a resortisanţilor ţărilor terţe (IF), în cadrul PGSOLID, şi din Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
- coordonează activitatea experţilor desemnaţi pentru monitorizarea proiectelor de grant finanţate din fondurile ERF, RF şi IF, în cadrul PGSOLID, şi din Fondul pentru azil, migraţie şi integrare, prin vizite în teren, analizarea rapoartelor de progres şi consultări cu beneficiarii proiectelor, în scopul stabilirii de măsuri de îmbunătăţire a activităţilor specifice;
- întreprinde măsurile necesare pentru prevenirea şi constatarea neregulilor pentru proiectele de grant finanţate din fondurile ERF, RF şi IF, în cadrul PGSOLID, şi din Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
- participă la întâlnirile solicitate de beneficiarii finali în vederea clarificării anumitor aspecte legate de derularea proiectelor finanţate din fondurile ERF, RF şi IF, în cadrul PGSOLID, şi din Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
- participă la controalele/auditul efectuate/efectuat de Comisia Europeană şi alţi auditori interni şi externi în ceea ce priveşte auditarea, verificarea, monitorizarea şi certificarea implementării PGSOLID şi programului naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare;
- coordonează activitatea de analizare şi avizare a metodologiilor şi informaţiilor realizate în proiectele de grant finanţate din Fondurile acordate României în cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare, în vederea asigurării calităţii şi eficienţei asistenţei acordate solicitanţilor de azil, persoanelor cu o formă de protecţie şi străinilor cu o formă de şedere legală pe teritoriul României."
21.În anexa nr. 5 la litera D, punctul 1 se completează cu următoarele atribuţii:
"- îndeplineşte atribuţiile delegate Inspectoratului General pentru Imigrări, conform Ordinului ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice nr. 277/3.009/2011 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategică şi financiară, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizării fondurilor acordate României prin Fondul european pentru refugiaţi, Fondul european de returnare şi Fondul european de integrare a resortisanţilor ţărilor terţe din cadrul Programului general «Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii»;
- îndeplineşte atribuţiile delegate Inspectoratului General pentru Imigrări, conform Ordinului viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, şi al ministrului fondurilor europene nr. 105/761/2014 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategică şi financiară, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizării asistenţei financiare acordate României prin intermediul Fondului pentru Frontierele Externe din cadrul Programului general «Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii»;
- îndeplineşte atribuţiile delegate Inspectoratului General pentru Imigrări, conform Hotărârii Guvernului nr. 48/2015 privind stabilirea sistemului de management şi control în vederea gestionării fondurilor acordate României prin Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne;
- coordonează activitatea de programare desfăşurată la nivelul Inspectoratului General pentru Imigrări în vederea elaborării programelor anuale aferente fondurilor acordate României în cadrul Programului general «Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii» (PGSOLID) şi programului naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare;
- gestionează îndeplinirea de către Inspectoratul General pentru Imigrări a funcţiei de beneficiar final pentru fondurile acordate României prin intermediul Fondului pentru frontierele externe din cadrul PGSOLID;
- coordonează îndeplinirea de către Inspectoratul General pentru Imigrări a funcţiei de autoritate delegată pentru gestionarea componentei de asistenţă tehnică din cadrul programului anual 2013 aferent Fondului pentru frontierele externe;
- avizează procedurile de selecţie publică a proiectelor în cadrul schemelor de grant finanţate din Fondul european pentru refugiaţi (ERF), Fondul european de returnare (RF) şi Fondul european de integrare a resortisanţilor ţărilor terţe (IF) din cadrul PGSOLID, şi din Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
- avizează contractele de finanţare nerambursabilă şi contractele de achiziţii aferente componentelor de asistenţă tehnică finanţate din ERF, RF, IF şi Fondul pentru frontierele externe, în cadrul PGSOLID, şi din Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
- coordonează activitatea de implementare, monitorizare, gestiune financiară, control şi raportare, specifică PGSOLID şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare;
- întreprinde măsurile necesare pentru prevenirea, constatarea neregulilor şi recuperarea creanţelor bugetare rezultate din nereguli pentru proiectele finanţate în cadrul schemelor de grant aferente fondurilor ERF, RF şi IF din cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
- participă la întâlnirile solicitate de beneficiarii finali în vederea clarificării anumitor aspecte legate de derularea proiectelor finanţate din fondurile ERF, RF şi IF din cadrul PG SOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare;
- participă la controalele/auditul efectuate/efectuat de Comisia Europeană şi alţi auditori interni şi externi în ceea ce priveşte auditarea, verificarea, monitorizarea şi certificarea implementării PGSOLID şi programului naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare."
Art. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,

Gabriel Oprea

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 254 din data de 16 aprilie 2015