NORMA nr. 5 din 3 martie 2015 privind avizarea fondurilor mutuale pentru gestionarea unor riscuri în agricultură
În temeiul prevederilor:
- art. 1 alin. (2), art. 3 alin. (1) lit. b) şi ale art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 4 şi art. 6 alin. (2), (3) şi (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2013 privind înfiinţarea, avizarea şi acreditarea fondurilor mutuale pentru gestionarea unor riscuri în agricultură, în vederea acordării de compensaţii financiare membrilor pentru pierderile economice cauzate de fenomene climatice nefavorabile, boli ale animalelor, organisme dăunătoare plantelor sau incidente de mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 2/2014, cu modificările ulterioare,
în baza prevederilor art. VI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2014 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul agriculturii,
potrivit deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din data de 4 februarie 2015,
Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă.
Art. 1
(1)Prezenta normă stabileşte condiţiile şi documentele în baza cărora Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., acordă avizul prealabil fondurilor mutuale pentru gestionarea unor riscuri în agricultură în vederea înregistrării în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, precum şi avizul în scopul funcţionării lor, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2013 privind înfiinţarea, avizarea şi acreditarea fondurilor mutuale pentru gestionarea unor riscuri în agricultură, în vederea acordării de compensaţii financiare membrilor pentru pierderile economice cauzate de fenomene climatice nefavorabile, boli ale animalelor, organisme dăunătoare plantelor sau incidente de mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 2/2014, cu modificările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 64/2013.
(2)Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţia prevăzută în O.U.G. nr. 64/2013, precum şi în Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.G. nr. 26/2000.
Art. 2
(1)Fondul mutual pentru gestionarea unor riscuri în agricultură, denumit în continuare Fond, are drept scop unic asigurarea membrilor afiliaţi în vederea acordării acestora de plăţi compensatorii pentru pierderile economice cauzate de producerea evenimentelor prevăzute de O.U.G. nr. 64/2013, după cum urmează:
a)fenomene climatice nefavorabile;
b)boli ale animalelor;
c)organisme dăunătoare plantelor şi măsurile aplicate în scopul eradicării şi prevenirii răspândirii acestora;
d)incidente de mediu.
(2)Fondul se constituie ca asociaţie în baza prevederilor O.G. nr. 26/2000 şi ale O.U.G. nr. 64/2013.
(3)Fondul îşi desfăşoară activitatea în baza propriului statut şi a normelor privind funcţionarea acestuia.
(4)Consiliul director al Fondului este format din 5 membri, îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 24 alin. (2) lit. a) şi c) din O.G. nr. 26/2000 şi împuterniceşte un Comitet executiv în vederea exercitării atribuţiilor prevăzute la art. 24 alin. (2) lit. b) şi d) din respectiva ordonanţă.
(5)Comitetul executiv este condus de către un director general în baza unui contract de mandat, care nu poate depăşi 4 ani.
Art. 3
(1)Procesul de avizare al Fondului de către A.S.F. cuprinde două etape:
a)avizarea prealabilă în vederea înregistrării ca Fond în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;
b)avizarea în scopul funcţionării Fondului.
(2)Avizarea prealabilă în vederea înregistrării în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor nu garantează obţinerea avizului în scopul funcţionării.
(3)Taxa de avizare pentru fiecare etapă este de 1.000 lei şi se achită în contul indicat de A.S.F. pe site-ul acesteia.
Art. 4
În vederea obţinerii avizului prealabil necesar înregistrării la Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, solicitanţii vor depune la registratura A.S.F. următoarele documente:
1.cerere standard, în forma prevăzută în anexa nr. 1, semnată de persoana sau, după caz, persoanele împuternicite să desfăşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice a Fondului;
2.actul constitutiv şi statutul, în formă autentică, cu respectarea art. 5;
3.documente care să permită evaluarea îndeplinirii de către membrii Consiliului director a condiţiilor prevăzute de prezenta normă, respectiv declaraţia prevăzută în anexa nr. 4 şi documentele aferente, pentru fiecare dintre ei;
4.dovada achitării taxei de avizare.
Art. 5
(1)Actul constitutiv şi statutul Fondului se elaborează în conformitate cu prevederile O.G. nr. 26/2000 şi ale O.U.G. nr. 64/2013 şi vor cuprinde cel puţin următoarele elemente:
1.Actul constitutiv:
a)datele de identificare a membrilor asociaţi: numele sau denumirea şi, după caz, domiciliul sau sediul acestora;
b)exprimarea voinţei de asociere şi precizarea scopului unic al constituirii asociaţiei care îl reprezintă asigurarea membrilor afiliaţi în vederea acordării de compensaţii financiare membrilor pentru pierderile economice cauzate de evenimentele prevăzute la art. 2 alin. (1);
c)denumirea asociaţiei care trebuie să includă sintagma "Fond mutual în agricultură";
d)sediul asociaţiei;
e)durata de funcţionare a asociaţiei - pe termen determinat, cu indicarea expresă a termenului, sau, după caz, pe termen nedeterminat;
f)patrimoniul iniţial al asociaţiei la data constituirii acesteia;
g)componenţa nominală a celor dintâi organe de conducere, administrare şi control;
h)persoana sau, după caz, persoanele împuternicite să desfăşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice;
i)semnăturile membrilor asociaţi.
2.Statutul:
a)elementele prevăzute la pct. 1, cu excepţia celor precizate la lit. g) şi h);
b)precizarea scopului unic şi a obiectivelor Fondului;
c)modul de dobândire şi de pierdere a calităţii de asociat;
d)drepturile şi obligaţiile asociaţilor;
e)categoriile de resurse patrimoniale ale Fondului;
f)cuantumul cotizaţiei membrilor asociaţi şi/sau modul de calcul al acesteia şi termenele de plată a acesteia, precum şi, dacă este cazul, prevederi privind neplata cotizaţiei la termen;
g)atribuţiile organelor de conducere, administrare şi control ale Fondului;
h)regulile privind organizarea şi funcţionarea adunării generale;
i)regulile generale privind organizarea şi funcţionarea Consiliului director şi a Comitetului executiv;
j)condiţiile stabilite de către Consiliul director pentru programele de compensaţii financiare;
k)destinaţia bunurilor, în cazul dizolvării asociaţiei, cu respectarea dispoziţiilor art. 60 din O.G. nr. 26/2000.
(2)Condiţiile stabilite de către Consiliul director pentru programele de compensaţii financiare cuprind:
a)enumerarea fenomenelor climatice nefavorabile, a bolilor animalelor, a organismelor dăunătoare plantelor şi a incidentelor de mediu care pot fi la originea cererii de compensaţie financiară, cu respectarea prevederilor O.U.G. nr. 64/2013;
b)dispoziţii referitoare la condiţiile de obţinere a compensaţiilor financiare;
c)modalitatea de gestionare a sumelor depuse în fondul de compensaţii şi a sumelor plătite din acesta potrivit prevederilor art. 38 alin. (1) lit. b) din Regulamentul UE nr. 1.305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 347 din 20 decembrie 2013, denumit în continuare Regulament;
d)norme privind atribuirea responsabilităţilor legate de datoriile realizate potrivit prevederilor art. 38 alin. (1) lit. c) din Regulament;
e)dispoziţii exprese referitoare la constituirea de sucursale, dizolvarea şi lichidarea Fondului;
f)dispoziţii exprese privind neîngrădirea afilierii fermierilor la Fond, precum şi accesul structurilor de audit/control naţionale şi ale Uniunii Europene la evidenţele contabile şi la orice alt document având legătură cu rambursările din fonduri publice şi compensaţiile financiare plătite membrilor.
Art. 6
A.S.F. poate solicita prezentarea de documente şi informaţii suplimentare în vederea fundamentării deciziei privind avizul prealabil.
Art. 7
(1)A.S.F. va decide, într-o perioadă de 30 de zile lucrătoare de la data primirii documentaţiei complete prevăzute la art. 4-6, asupra acordării avizului prealabil.
(2)A.S.F. poate respinge cererea de acordare a avizului prealabil dacă:
a)documentele depuse nu respectă prevederile art. 5;
b)persoanele prevăzute la art. 4 pct. 3 nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de prezenta normă.
(3)Decizia de avizare prealabilă va include şi avizarea membrilor Consiliului director.
Art. 8
În vederea obţinerii avizului de funcţionare, solicitantul va depune la Registratura A.S.F. următoarele documente:
a)cerere standard, în forma prevăzută în anexa nr. 2;
b)copii ale documentelor care să ateste înregistrarea Fondului în Registrul asociaţilor şi fundaţiilor;
c)documente din care să rezulte că Fondul este în relaţii de muncă/colaborare cu cel puţin un actuar şi că are o funcţie adecvată de evaluare a daunelor, incluzând proceduri, procese şi personal, sau că externalizează această funcţie, pentru dovedirea capacităţii de expertiză tehnică;
d)declaraţia prevăzută în anexa nr. 5 şi documentele aferente, pentru fiecare dintre membrii Comitetului executiv, incluzând directorul general, din care să rezulte că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute în prezenta normă în scopul asigurării unei capacităţi adecvate de gestiune financiară;
e)un plan de activitate/afaceri pentru o perioadă de 3 ani de la data depunerii cererii prevăzute la lit. a), care trebuie să cuprindă cel puţin informaţiile prevăzute în anexa nr. 3;
f)extrasul de cont al unei bănci autorizate în România care să ateste vărsarea integrală a contribuţiei fiecărui membru asociat.
Art. 9
(1)A.S.F. va decide, într-o perioadă de 30 de zile lucrătoare de la data primirii documentaţiei complete prevăzute la art. 8, asupra acordării avizului de funcţionare.
(2)A.S.F. poate respinge cererea de acordare a avizului de funcţionare dacă:
a)documentele depuse nu respectă prevederile art. 8;
b)persoanele prevăzute la art. 8 nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de prezenta normă;
c)din planul de activitate/afaceri prezentat rezultă că fondul nu va dispune de resurse financiare suficiente pentru plata compensaţiilor;
d)din documentele prezentate reiese că nu are capacitate de expertiză tehnică.
(3)Decizia de avizare de funcţionare va include şi avizarea membrilor Comitetului executiv şi a directorului general.
Art. 10
Membrii Consiliului director al Fondului trebuie să prezinte documentele prevăzute în anexa nr. 4 şi să îndeplinească următoarele condiţii:
a)să dispună de bună reputaţie, onestitate, probitate morală şi experienţa profesională adecvate responsabilităţilor încredinţate;
b)să nu fi fost condamnaţi definitiv pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, infracţiuni de fals, uz de fals, înşelăciune, înşelăciune privind asigurările, delapidare, mărturie mincinoasă, dare ori luare de mită, trafic de influenţă, cumpărare de influenţă, spălarea banilor, finanţarea terorismului, deturnare de fonduri, infracţiuni de evaziune fiscală, abuz în serviciu, infracţiuni de corupţie, infracţiuni prevăzute de legislaţia privind piaţa financiar-bancară sau orice alte servicii financiare, de legislaţia privind societăţile cu scop lucrativ, de legislaţia privind falimentul, insolvenţa sau protecţia consumatorilor ori alte infracţiuni similare prevăzute în alte state ori alte fapte de natură să conducă la concluzia că nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sănătoase şi prudente a Fondului, după caz, inclusiv pentru tentative de săvârşire a acestor fapte, cu excepţia cazului în care a intervenit reabilitarea în România ori într-un stat străin;
c)să nu fi fost declaraţi faliţi sau să nu fi făcut parte din conducerea unei asociaţii/fundaţii/societăţi cu scop lucrativ care, după încetarea activităţii sub orice formă, nu şi-a respectat obligaţiile faţă de terţi;
d)să aibă studii superioare.
Art. 11
Membrii Comitetului executiv şi directorul general trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 10, să aibă o experienţă de cel puţin 4 ani într-o funcţie de conducere în domeniul financiar-bancar şi să nu deţină această calitate la altă persoană juridică pe toată perioada exercitării mandatului; calitatea de membru al Comitetului executiv, respectiv de director general nu poate fi cumulată cu nicio altă funcţie în cadrul Fondului.
Art. 12
În vederea evaluării îndeplinirii condiţiei prevăzute la art. 10 lit. a), A.S.F. va putea lua în considerare, pentru ultimii 5 ani, în măsura în care prezintă relevanţă, situaţii cum ar fi:
a)persoana a fost sancţionată deoarece a exercitat, fără aprobarea unei autorităţi de supraveghere din domeniul financiar-bancar, o funcţie pentru care, potrivit legislaţiei în vigoare, era prevăzută obligativitatea obţinerii unei astfel de aprobări;
b)în exercitarea unei funcţii de administrare şi/sau de conducere a unei instituţii din domeniul financiar-bancar, persoana nu şi-a asumat responsabilităţile decurgând din această calitate ori a participat la adoptarea şi/sau aplicarea unor decizii privind activitatea acestuia prin care s-a urmărit satisfacerea unor interese individuale ori de grup;
c)în perioada în care persoana a exercitat o funcţie de administrare şi/sau de conducere la o instituţie din domeniul financiar-bancar, ca urmare a activităţii desfăşurate, instituţia respectivă a făcut obiectul unor proceduri de redresare financiară ori a altor măsuri similare instituite de autoritatea competentă ori a înregistrat o deteriorare gravă a situaţiei financiare care a condus la insolvenţa şi/sau falimentul ei;
d)persoana a fost sau este cercetată penal ori judecată pentru oricare dintre infracţiunile prevăzute la art. 10 lit. b);
e)măsura în care lipsa corectitudinii în afacerile derulate în trecut poate submina integritatea persoanei în cauză, care poate fi evaluată avându-se în vedere următoarele aspecte:
(i)persoanei în cauză i s-a refuzat înregistrarea, autorizarea, acordarea calităţii de membru sau i s-a refuzat licenţierea pentru o activitate comercială, o afacere ori o profesie, i-a fost revocată, retrasă sau radiată o asemenea înregistrare, autorizare, calitate de membru sau licenţă ori a fost exclus de către un organism de reglementare sau profesional;
(ii)persoana în cauză are interdicţie de a ocupa o funcţie de conducere într-o asociaţie/fundaţie/ societate cu scop lucrativ şi/sau de a lucra în instituţii financiar-bancare;
f)persoana este sau a fost investigată, în sarcina acesteia sunt sau au fost dispuse măsuri şi/sau aceasta a fost sancţionată administrativ pentru nerespectarea legislaţiei privind piaţa financiar-bancară sau orice alte servicii financiare.
Art. 13
(1)Orice modificare a documentelor sau a condiţiilor în baza cărora s-a acordat avizul prealabil sau avizul de funcţionare se va realiza doar după avizarea de către A.S.F.
(2)Externalizarea unor activităţi ale Fondului nu trebuie să afecteze desfăşurarea activităţii acestuia, iar Comitetul executiv rămâne răspunzător pentru activităţile externalizate. Externalizarea este supusă notificării prealabile a A.S.F. cu 30 de zile calendaristice anterior datei la care se preconizează încheierea contractului de externalizare. Notificarea trebuie să cuprindă următoarele informaţii şi documente: hotărârea privind aprobarea externalizării, fundamentarea oportunităţii externalizării, descrierea activităţii ce va fi externalizată, proiectul contractului de externalizare.
(3)A.S.F. are dreptul să retragă orice aviz acordat în conformitate cu dispoziţiile prezentei norme, care a fost obţinut pe baza unor informaţii false, eronate sau neconforme cu realitatea.
Art. 14
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta normă.
Art. 15
Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării acesteia.
-****-

Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,

Mişu Negriţoiu

ANEXA nr. 1: CERERE pentru obţinerea avizului prealabil în vederea înregistrării în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor
1.Adresa poştală/de corespondenţă (dacă este diferită): ....................
2.Date de contact:
Numărul de telefon: ................
Numărul de fax: ...............
Adresă de e-mail: ......................
3.Reprezentantul legal/Persoana de contact: ..............
4.Opisul documentelor depuse în anexă, în conformitate cu documentaţia prevăzută la art. 4 din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 5/2015 privind avizarea fondurilor mutuale pentru gestionarea unor riscuri în agricultură .................... .
Subsemnatul, ........................., în calitate de reprezentant legal al ...................., cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţa Autorităţii de Supraveghere Financiară.
Numele şi prenumele ............. (cu majuscule)
Semnătura ............................
Data: ......................
ANEXA nr. 2: CERERE pentru acordarea avizului de funcţionare al Fondului mutual pentru gestionarea unor riscuri în agricultura
Subsemnatul,............................, în calitate de reprezentant legal al ....................., înregistrat în Registrul asociaţilor şi fundaţiilor nr. ........, având cod unic de înregistrare ....................., depun următoarele documente în vederea obţinerii avizului de funcţionare:
...........................
Subsemnatul, ........................., în calitate de reprezentant legal al ....................., cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţa Autorităţii de Supraveghere Financiară.
Numele şi prenumele ............... (cu majuscule)
Semnătura ..................
Data ...........................
ANEXA nr. 3: PLAN DE ACTIVITATE/AFACERI
1.Prezentarea activităţii Fondului mutual pentru gestionarea unor riscuri în agricultură (Fond) ce urmează să fie desfăşurată
2.Profilul de risc şi toleranţa la risc, rezultate din natura angajamentelor sau a riscurilor pe care Fondul îşi propune să le acopere, pentru toate riscurile menţionate la art. 2 din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 5/2015 privind avizarea fondurilor mutuale pentru gestionarea unor riscuri în agricultură
3.Prezentarea structurii organizatorice a Fondului, cu precizarea răspunderilor şi a limitelor de competenţă pentru persoanele cu funcţii de conducere, a regulamentului de organizare şi funcţionare, a procedurilor interne de control, a procedurilor interne antifraudă şi de prevenire şi combatere a spălării banilor şi a finanţării terorismului, a procedurilor de rezolvare a daunelor şi soluţionare a reclamaţiilor
4.Estimarea cheltuielilor generale de administraţie, precum şi sursele de finanţare ale acestora, pe o perioadă de 3 ani
5.Estimarea cheltuielilor aferente membrilor Consiliului director/Comitetului executiv şi altor persoane cu funcţii de conducere; estimarea se va defalca pe fiecare categorie în parte
6.Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, pe o perioadă de 3 ani; proiectul contului de profit şi pierderi
7.Estimarea cheltuielilor privind plata compensaţiilor către membrii Fondului şi a resurselor financiare disponibile în acest scop, defalcate pe surse de provenienţă (proprii şi atrase)
ANEXA nr. 4: DECLARAŢIE pentru membrii Consiliului director
Subsemnatul, ............. (numele şi prenumele) ....................., seria şi numărul actului de identitate ................, emitentul şi data emiterii .............., data şi locul naşterii ......................, cetăţenia ...................., domiciliul ..................., propus pentru funcţia de ............. la ............., declar pe propria răspundere următoarele:
1.Nu am fost condamnat definitiv pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, infracţiuni de fals, uz de fals, înşelăciune, înşelăciune privind asigurările, delapidare, mărturie mincinoasă, dare ori luare de mită, trafic de influenţă, cumpărare de influenţă, spălarea banilor, finanţarea terorismului, deturnare de fonduri, infracţiuni de evaziune fiscală, abuz în serviciu, infracţiuni de corupţie, infracţiuni prevăzute de legislaţia privind piaţa financiar-bancară sau orice alte servicii financiare, de legislaţia privind societăţile cu scop lucrativ, de legislaţia privind falimentul, insolvenţa sau protecţia consumatorilor ori alte infracţiuni similare prevăzute în alte state ori alte fapte de natură să conducă la concluzia că nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sănătoase şi prudente a Fondului mutual pentru gestionarea unor riscuri în agricultură, după caz, inclusiv pentru tentative de săvârşire a acestor fapte, Dacă aţi fost condamnat pentru oricare din faptele de mai sus, în România sau într-un alt stat, precizaţi dacă a intervenit reabilitarea.
Daţi detalii.
......................
......................
Anexaţi cazierul judiciar valabil, în original.
2.- Nu am fost declarat falit.
- Nu am făcut parte din conducerea unei asociaţii/fundaţii/societăţi cu scop lucrativ care, după încetarea activităţii sub orice formă, nu şi-a respectat obligaţiile faţă de terţi.
Dacă da, daţi detalii.
......................
......................
Anexaţi cazierul fiscal valabil, în original.
3.Am studii superioare.
......................
......................
Anexaţi copia legalizată a diplomei de studii superioare.
4.În ultimii 5 ani nu am fost sancţionat pentru exercitarea, fără aprobarea autorităţii de supraveghere din domeniul financiar-bancar, a unei funcţii pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevăzută obligativitatea obţinerii unei astfel de aprobări.
......................
......................
5.În ultimii 5 ani, în exercitarea unei funcţii de administrare şi/sau de conducere a unei instituţii din domeniul financiar - bancar, mi-am asumat responsabilităţile care decurg din această calitate şi nu am participat la adoptarea şi/sau aplicarea unor decizii privind activitatea acestuia, prin care s-a urmărit satisfacerea unor interese individuale ori de grup.
......................
......................
6.În ultimii 5 ani, în perioada în care am exercitat o funcţie de administrare şi/sau de conducere la o instituţie din domeniul financiar-bancar, ca urmare a activităţii pe care am desfăşurat-o, instituţia respectivă nu a făcut obiectul unor proceduri de redresare financiară ori a altor măsuri similare instituite de autoritatea competentă, nici nu a înregistrat o deteriorare gravă a situaţiei financiare care a condus la insolvenţa şi/sau falimentul ei.
......................
......................
7.Nu sunt/Nu am fost, în ultimii 5 ani, cercetat penal ori judecat pentru oricare dintre infracţiunile prevăzute la pct. 1.
Dacă da, daţi detalii.
......................
......................
8.În ultimii 5 ani nu mi s-a refuzat înregistrarea, autorizarea, acordarea calităţii de membru sau nu mi s-a refuzat licenţierea pentru o activitate comercială, o afacere ori o profesie; nu mi-a fost revocată, retrasă sau radiată o asemenea înregistrare, autorizare, calitate de membru sau licenţă şi nu am fost exclus de către un organism de reglementare sau profesional.
Dacă da, daţi detalii.
......................
......................
9.Nu am interdicţie să ocup o funcţie de conducere într-o asociaţie/fundaţie/societate cu scop lucrativ şi/sau să lucrez în instituţii financiar-bancare.
......................
......................
10.Nu sunt/Nu am fost, în ultimii 5 ani, investigat, în sarcina mea nu sunt/nu au fost dispuse măsuri şi/sau nu am fost sancţionat administrativ pentru nerespectarea legislaţiei privind piaţa financiar-bancară ori alte servicii financiare, în România ori într-un alt stat.
Dacă da, daţi detalii.
......................
......................
Mă oblig să actualizez această declaraţie ori de câte ori informaţiile furnizate şi/sau documentele anexate acesteia nu mai sunt conforme cu realitatea.
Subsemnatul, ......................., cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţa Autorităţii de Supraveghere Financiară.
Numele şi prenumele .............. (cu majuscule)
Semnătura .................
Data .................
Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.
ANEXA nr. 5: DECLARAŢIE pentru membrii Comitetului executiv şi directorul general
Subsemnatul, ......... (numele şi prenumele) ........ seria şi numărul actului de identitate ................., emitentul şi data emiterii ........, data şi locul naşterii ................., cetăţenia ....................., domiciliul ......................., propus pentru funcţia de ............. la .............., declar pe propria răspundere următoarele:
1.Nu am fost condamnat definitiv pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, infracţiuni de fals, uz de fals, înşelăciune, înşelăciune privind asigurările, delapidare, mărturie mincinoasă, dare ori luare de mită, trafic de influenţă, cumpărare de influenţă, spălarea banilor, finanţarea terorismului, deturnare de fonduri, infracţiuni de evaziune fiscală, abuz în serviciu, infracţiuni de corupţie, infracţiuni prevăzute de legislaţia privind piaţa financiar-bancară sau orice alte servicii financiare, de legislaţia privind societăţile cu scop lucrativ, de legislaţia privind falimentul, insolvenţa sau protecţia consumatorilor ori alte infracţiuni similare prevăzute în alte state ori alte fapte de natură să conducă la concluzia că nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sănătoase şi prudente a Fondului mutual pentru gestionarea unor riscuri în agricultură (Fond), după caz, inclusiv pentru tentative de săvârşire a acestor fapte. Dacă aţi fost condamnat pentru oricare din faptele de mai sus, în România sau într-un alt stat, precizaţi dacă a intervenit reabilitarea.
Daţi detalii.
......................
......................
Anexaţi cazierul judiciar valabil, în original.
2.Nu am fost declarat falit.
Nu am făcut parte din conducerea unei asociaţii/fundaţii/societăţi cu scop lucrativ care, după încetarea activităţii sub orice formă, nu şi-a respectat obligaţiile faţă de terţi.
Dacă da, daţi detalii.
......................
......................
Anexaţi cazierul fiscal valabil, în original.
3.Am studii superioare.
......................
......................
Anexaţi copia legalizată a diplomei de studii superioare.
4.Am o experienţă de cel puţin 4 ani într-o funcţie de conducere în domeniul financiar-bancar.
......................
......................
Anexaţi documente oficiale: copii ale contractelor de muncă/de management, decizii de numire/carte de muncă etc.
5.Nu voi deţine această calitate la altă persoană juridică pe toată perioada deţinerii acestei funcţii la Fond şi voi deţine în exclusivitate această funcţie în cadrul Fondului.
......................
......................
6.În ultimii 5 ani nu am fost sancţionat pentru exercitarea, fără aprobarea autorităţii de supraveghere din domeniul financiar-bancar, a unei funcţii pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevăzută obligativitatea obţinerii unei astfel de aprobări.
......................
......................
7.În ultimii 5 ani, în exercitarea unei funcţii de administrare şi/sau de conducere a unei instituţii din domeniul financiar - bancar, mi-am asumat responsabilităţile care decurg din această calitate şi nu am participat la adoptarea şi/sau aplicarea unor decizii privind activitatea acestuia, prin care s-a urmărit satisfacerea unor interese individuale ori de grup.
......................
......................
8.În ultimii 5 ani, în perioada în care am exercitat o funcţie de administrare şi/sau de conducere la o instituţie din domeniul financiar-bancar, ca urmare a activităţii pe care am desfăşurat-o, instituţia respectivă nu a făcut obiectul unor proceduri de redresare financiară ori al altor măsuri similare instituite de autoritatea competentă, nici nu a înregistrat o deteriorare gravă a situaţiei financiare care a condus la insolvenţa şi/sau falimentul ei.
......................
......................
9.Nu sunt/Nu am fost, în ultimii 5 ani, cercetat penal ori judecat pentru oricare dintre infracţiunile prevăzute la pct. 1.
Dacă da, daţi detalii.
......................
......................
10.În ultimii 5 ani nu mi s-a refuzat înregistrarea, autorizarea, acordarea calităţii de membru sau nu mi s-a refuzat licenţierea pentru o activitate comercială, o afacere ori o profesie; nu mi-a fost revocată, retrasă sau radiată o asemenea înregistrare, autorizare, calitate de membru sau licenţă şi nu am fost exclus de către un organism de reglementare sau profesional.
Dacă da, daţi detalii.
......................
......................
11.Nu am interdicţie să ocup o funcţie de conducere într-o asociaţie/fundaţie/societate cu scop lucrativ şi/sau să lucrez în instituţii financiar-bancare.
......................
......................
12.Nu sunt/Nu am fost, în ultimii 5 ani, investigat, în sarcina mea nu sunt/nu au fost dispuse măsuri şi/sau nu am fost sancţionat administrativ pentru nerespectarea legislaţiei privind piaţa financiar-bancară ori alte servicii financiare, în România ori într-un alt stat.
Dacă da, daţi detalii.
......................
......................
Mă oblig să actualizez această declaraţie ori de câte ori informaţiile furnizate şi/sau documentele anexate acesteia nu mai sunt conforme cu realitatea.
Subsemnatul, ......................, cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţa Autorităţii de Supraveghere Financiară.
Numele şi prenumele .............. (cu majuscule)
Semnătura ................
Data .........................
Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 169 din data de 11 martie 2015