ORDIN nr. 75 din 9 iulie 2015 privind evaluarea şi selecţia proiectelor de grant în cadrul Programului naţional al României de sprijin din Fondul pentru azil, migraţie şi integrare pentru perioada 2014-2020
În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
30/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr.
15/2008
, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 13 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr.
48/2015
privind stabilirea sistemului de management şi control în vederea gestionării fondurilor acordate României prin Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne,
viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne
, emite următorul ordin:
CAPITOLUL I:
Dispoziţii generale
SECŢIUNEA 1:
Obiect de reglementare
Art. 1
Prin prezentul ordin se stabileşte procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant finanţate din fondurile alocate Programului naţional al României de sprijin din Fondul pentru azil, migraţie şi integrare pentru perioada 2014-2020, denumit în continuare Programul naţional FAMI.
SECŢIUNEA 2:
Definiţii
Art. 2
În înţelesul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următorul înţeles:
a)
autoritate responsabilă
- Direcţia Schengen din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 4 din Hotărârea Guvernului nr.
48/2015
privind stabilirea sistemului de management şi control în vederea gestionării fondurilor acordate României prin Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne;
b)
autoritate delegată
- Inspectoratul General pentru Imigrări din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 7 din Hotărârea Guvernului nr.
48/2015
;
c)
beneficiar
- solicitantul căruia i se atribuie contractul de finanţare nerambursabilă în urma aplicării unei proceduri de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant;
d)
solicitant
- persoană juridică română legal înfiinţată sau persoană juridică străină recunoscută în România care depune o cerere de finanţare în cadrul unei proceduri de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant;
e)
cerere de finanţare
- set de documente întocmite de către solicitanţii care participă la o procedură de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant în scopul accesării finanţării nerambursabile alocate pentru implementarea totală sau parţială a unei acţiuni prevăzute în Programul naţional FAMI;
f)
instrucţiuni pentru solicitanţi
- document elaborat de autoritatea delegată pentru potenţialii solicitanţi în scopul întocmirii şi prezentării cererilor de finanţare în cadrul unei proceduri de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant;
g)
contract de finanţare nerambursabilă
- contract încheiat în urma derulării unei proceduri de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant între autoritatea delegată şi un beneficiar;
h)
finanţare nerambursabilă
- alocare financiară directă, din contribuţia financiară UE pentru Programul naţional FAMI şi din cofinanţarea de la bugetul de stat, acordată unui beneficiar în vederea desfăşurării unor activităţi nonprofit care să contribuie la realizarea unei acţiuni prevăzute în Programul naţional FAMI;
i)
cheltuieli eligibile
- cheltuieli aferente acţiunilor din cadrul Programului naţional FAMI, care pot fi finanţate atât din contribuţia financiară UE, cât şi din contribuţia naţională, conform regulamentelor specifice şi reglementărilor naţionale în vigoare privind eligibilitatea cheltuielilor.
SECŢIUNEA 3:
Principiile care stau la baza procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant
Art. 3
Procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant se derulează cu respectarea următoarelor principii:
a)
libera concurenţă, respectiv asigurarea condiţiilor pentru ca o persoană juridică sa aibă posibilitatea de a participa la procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant, în condiţiile prezentului ordin;
b)
eficacitatea utilizării fondurilor, respectiv folosirea unor criterii obiective pentru evaluarea cererilor de finanţare;
c)
transparenţa, respectiv punerea la dispoziţia tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant;
d)
tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a criteriilor de evaluare a cererilor de finanţare, astfel încât orice solicitant să aibă şanse egale de a i se atribui contractul de finanţare nerambursabilă.
CAPITOLUL II:
Procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant
SECŢIUNEA 1:
Dispoziţii şi reguli generale
Art. 4
Evaluarea şi selecţia proiectelor de grant se fac exclusiv pe baza unei proceduri desfăşurate în condiţiile prezentului ordin de către o comisie desemnată la nivelul autorităţii delegate.
Art. 5
Procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant cuprinde următoarele etape:
a)
publicarea anunţului de participare şi a instrucţiunilor pentru solicitanţi;
b)
depunerea cererilor de finanţare;
c)
verificarea conformităţii administrative şi eligibilităţii cererilor de finanţare;
d)
evaluarea tehnico-financiară a cererilor de finanţare;
e)
comunicarea rezultatelor;
f)
încheierea contractelor de finanţare nerambursabilă;
g)
publicarea anunţului de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabilă.
Art. 6
Procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant are ca scop atribuirea de finanţări nerambursabile pentru desfăşurarea de activităţi nonprofit menite să sprijine realizarea obiectivelor Programului naţional FAMI.
Art. 7
(1)
În cazul în care un beneficiar contractează, în cursul aceluiaşi an calendaristic, mai mult de o finanţare nerambursabilă din Programul naţional FAMI, nivelul finanţării nerambursabile nu poate depăşi o treime din totalul fondurilor publice prevăzute în programul anual al selecţiilor publice.
(2)
În cazuri temeinic justificate, autoritatea delegată poate prevedea în instrucţiunile pentru solicitanţi posibilitatea atribuirii a mai mult de o treime din totalul fondurilor publice prevăzute în programul anual al selecţiilor publice unui singur beneficiar, cu avizul prealabil al autorităţii responsabile.
Art. 8
Autoritatea delegată stabileşte măsuri în vederea excluderii dublei finanţări, în sensul ca aceeaşi activitate să nu beneficieze de mai multe finanţări nerambursabile din fondurile UE şi/sau din fonduri publice.
SECŢIUNEA 2:
Transparenţă şi publicitate
Art. 9
(1)
Anual, până la data de 30 noiembrie, autoritatea delegată stabileşte un program anual al selecţiilor publice de proiecte pentru anul calendaristic următor, pe care îl publică pe pagina web proprie.
(2)
Programul anual al selecţiilor publice poate cuprinde una sau mai multe proceduri de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant.
(3)
Publicarea programului anual al selecţiilor publice de proiecte nu creează autorităţii delegate obligaţia de a derula respectivele proceduri de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant.
Art. 10
(1)
Autoritatea delegată face cunoscută în mod public intenţia de a organiza o procedură de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant. În acest scop, autoritatea delegată publică un anunţ de participare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, pe pagina web proprie şi cel puţin într-un cotidian naţional.
(2)
Autoritatea delegată poate face cunoscut anunţul de participare şi prin alte mijloace de informare locale, naţionale sau internaţionale, atunci când consideră că acest lucru este necesar în scopul informării potenţialilor solicitanţi.
(3)
În anunţul de participare trebuie să se facă referire la baza legală, numărul de referinţă al procedurii de selecţie, Programul naţional FAMI, data-limită pentru depunerea cererilor de finanţare şi modalitatea de obţinere a instrucţiunilor pentru solicitanţi.
(4)
Autoritatea delegată publică pe pagina web proprie instrucţiunile pentru solicitanţi prevăzute la art. 14, în termen de o zi lucrătoare de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, a anunţului de participare privind procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant.
Art. 11
Autoritatea delegată publică pe pagina web proprie un anunţ de atribuire a contractului de finanţare nerambursabilă, în cel mult 30 de zile calendaristice de la data încheierii contractului.
SECŢIUNEA 3:
Data-limită pentru depunerea cererilor de finanţare
Art. 12
(1)
Pentru fiecare procedură de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant, autoritatea delegată stabileşte data-limită pentru depunerea cererilor de finanţare. Aceasta nu trebuie să fie mai devreme de 30 de zile calendaristice de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, a anunţului de participare.
(2)
În cazul în care respectarea termenului prevăzut la alin. (1) ar cauza prejudicii obiectivelor Programului naţional FAMI, autoritatea delegată poate stabili data-limită pentru depunerea cererilor de finanţare într-un termen mai scurt, dar nu mai devreme de 15 zile calendaristice de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, a anunţului de participare.
(3)
Autoritatea delegată poate prelungi termenul de depunere a cererilor de finanţare, cu condiţia publicării pe pagina web proprie a noii date-limită pentru depunerea cererilor de finanţare, cu cel puţin 6 zile lucrătoare înainte de expirarea termenului iniţial. Autoritatea delegată notifică în scris cu privire la modificarea datei-limită pentru depunerea cererilor de finanţare toţi solicitanţii care au solicitat clarificări privind procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant sau care şi-au manifestat intenţia de a depune o cerere de finanţare.
SECŢIUNEA 4:
Eligibilitate, înregistrare, capacitate tehnică şi capacitate financiară
Art. 13
(1)
Solicitantul care se află în oricare dintre următoarele situaţii este exclus dintr-o procedură de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant, respectiv nu este eligibil dacă:
a)
nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plată exigibile a impozitelor şi taxelor către bugetul de stat, inclusiv a contribuţiei pentru asigurările sociale de stat şi către bugetele locale;
b)
furnizează informaţii false în documentele prezentate;
c)
a comis o gravă greşeală în materie profesională sau nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate printr-un alt contract de finanţare nerambursabilă, în ultimele 24 de luni anterioare datei stabilite pentru depunerea cererilor de finanţare, în măsura în care autoritatea delegată poate aduce ca dovadă mijloace probante în acest sens;
d)
face obiectul unei proceduri de dizolvare sau de lichidare ori se află deja în stare de dizolvare sau de lichidare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
e)
pentru aceeaşi acţiune nonprofit a mai contractat o finanţare nerambursabilă de la autoritatea delegată sau de la altă autoritate responsabilă pentru contractarea de fonduri europene;
f)
finanţările nerambursabile atribuite din fondurile publice prevăzute în programul anual al selecţiilor publice, împreună cu finanţarea nerambursabilă solicitată prin cererea de finanţare, depăşesc o treime din totalul fondurilor prevăzute în acest program, fără a exista o derogare în sensul art. 7 alin. (2).
(2)
Autoritatea delegată poate cere solicitanţilor prezentarea de documente relevante pentru stabilirea eligibilităţii în sensul prevederilor alin. (1), precum şi documente care să dovedească o formă de înregistrare ca persoană juridică sau de înregistrare/atestare ori apartenenţă din punct de vedere profesional, în conformitate cu prevederile legale din România.
(3)
În cazul solicitanţilor persoane juridice străine, autoritatea delegată are obligaţia de a lua în considerare documentele considerate ca fiind suficiente pentru dovedirea eligibilităţii în ţara în care solicitantul este rezident.
(4)
Pentru stabilirea capacităţii tehnice şi economico - financiare a solicitanţilor şi partenerilor acestora, autoritatea delegată aplică criteriile prevăzute la art. 22 alin. (1).
SECŢIUNEA 5:
Instrucţiunile pentru solicitanţi
Art. 14
(1)
Autoritatea delegată întocmeşte documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea cererilor de finanţare, sub forma instrucţiunilor pentru solicitanţi, care cuprinde cel puţin următoarele:
a)
informaţii generale privind sistemul de management şi control şi Programul naţional FAMI;
b)
sumele disponibile pentru finanţarea nerambursabilă;
c)
cerinţele minime pe care trebuie să le îndeplinească solicitanţii şi partenerii acestora;
d)
cerinţele minime privind proiectele de grant care urmează a fi propuse prin cererile de finanţare;
e)
instrucţiuni privind elaborarea şi prezentarea cererii de finanţare;
f)
documentele care trebuie să însoţească cererea de finanţare sau care urmează a fi prezentate în cazul atribuirii finanţării nerambursabile;
g)
criteriile de evaluare tehnico-financiară aplicate pentru atribuirea contractelor de finanţare nerambursabilă;
h)
instrucţiuni privind modul de contestare a procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant sau a rezultatelor acesteia.
(2)
Modelul instrucţiunilor pentru solicitanţi se stabileşte prin dispoziţie a conducătorului autorităţii delegate.
(3)
Cerinţele minime menţionate la alin. (1) lit. d) trebuie să conţină cel puţin informaţii referitoare la scopul, obiectivele specifice, obiectivele naţionale, priorităţile de finanţare, acţiunile, activităţile, rezultatele aşteptate, indicatorii aferenţi rezultatelor şi standardele de performanţă.
Art. 15
(1)
Orice persoană juridică are dreptul de a solicita şi de a primi clarificări din partea autorităţii delegate în contextul desfăşurării procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant.
(2)
Autoritatea delegată transmite răspuns la orice solicitare de clarificări, dacă aceasta a fost primită cu cel puţin 6 zile lucrătoare înainte de data-limită pentru depunerea cererilor de finanţare.
(3)
Autoritatea delegată are obligaţia de a transmite răspunsul la solicitările de clarificări cu cel puţin 4 zile lucrătoare înainte de data-limită pentru depunerea cererilor de finanţare.
(4)
Autoritatea delegată are dreptul de a completa din propria iniţiativă, în vederea clarificării, instrucţiunile pentru solicitanţi şi este obligată să comunice în scris tuturor solicitanţilor orice astfel de completări. Transmiterea comunicării trebuie să respecte intervalul de timp prevăzut la alin. (3).
SECŢIUNEA 6:
Elaborarea şi depunerea cererii de finanţare
Art. 16
(1)
Cererile de finanţare cuprind informaţii despre scopul, obiectivul specific, obiectivul naţional, prioritatea de finanţare, acţiunea, activităţile, cheltuielile asociate şi rezultatele urmărite, verificabile pe baza unor indicatori cuantificaţi şi relevanţi în contextul procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant.
(2)
Cererile de finanţare se elaborează în concordanţă cu cerinţele cuprinse în instrucţiunile pentru solicitanţi, în aşa fel încât să asigure furnizarea tuturor informaţiilor necesare pentru evaluare.
Art. 17
(1)
Cererea de finanţare are caracter ferm şi obligatoriu din punctul de vedere al conţinutului şi trebuie să fie semnată de către solicitant sau de către o persoană împuternicită de acesta.
(2)
Bugetul cuprins în cererea de finanţare se exprimă în lei.
SECŢIUNEA 7:
Evaluarea cererilor de finanţare
Art. 18
(1)
Autoritatea delegată are obligaţia de a constitui o comisie de evaluare pentru fiecare procedură de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant.
(2)
În comisia de evaluare se desemnează 1 preşedinte, 1 secretar, minimum 2 experţi evaluatori, precum şi un număr impar de membri votanţi.
(3)
La desemnarea membrilor votanţi în comisia de evaluare vor fi avute în vedere persoane cu expertiză relevantă în domeniile juridic, financiar şi al gestionării sau implementării proiectelor cu finanţare nerambursabilă.
(4)
Preşedintele şi secretarul comisiei de evaluare pot îndeplinişi funcţia de membri votanţi.
(5)
La desemnarea experţilor evaluatori în comisia de evaluare vor fi avute în vedere persoane cu expertiză relevantă în domeniile operative vizate de procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant, precum şi în domeniul gestionării sau implementării proiectelor cu finanţare nerambursabilă.
(6)
Modul de lucru al comisiei de evaluare se stabileşte prin procedură internă a conducătorului autorităţii delegate.
Art. 19
(1)
Pentru un număr de până la 10 cereri de finanţare depuse în procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant, comisia de evaluare îşi desfăşoară activitatea pe parcursul a maximum 40 de zile lucrătoare.
(2)
Pentru fiecare 5 cereri de finanţare suplimentare depuse în procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant, termenul prevăzut la alin. (1) se prelungeşte cu câte 10 zile lucrătoare.
Art. 20
(1)
Evaluarea cererilor de finanţare depuse în cadrul unei proceduri de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant se desfăşoară în două etape, respectiv etapa verificării conformităţii administrative şi eligibilităţii cererilor de finanţare şi etapa evaluării tehnico-financiare.
(2)
Etapa verificării conformităţii administrative şi eligibilităţii cererilor de finanţare se încheie prin admiterea cererilor de finanţare pentru etapa evaluării tehnico-financiare sau respingerea acestora, în funcţie de îndeplinirea, respectiv neîndeplinirea condiţiilor prevăzute în instrucţiunile pentru solicitanţi.
Art. 21
În etapa verificării conformităţii administrative şi eligibilităţii cererilor de finanţare, comisia de evaluare verifică următoarele:
a)
îndeplinirea cerinţelor minime de către solicitant, partenerii acestuia şi proiectul de grant propus prin cererea de finanţare, respectiv îndeplinirea criteriilor de calificare şi selecţie stabilite prin instrucţiunile pentru solicitanţi;
b)
existenţa documentelor şi informaţiilor solicitate prin instrucţiunile pentru solicitanţi.
Art. 22
(1)
În etapa de evaluare tehnico-financiară, comisia de evaluare acordă punctaje potrivit algoritmului prevăzut în instrucţiunile pentru solicitanţi pe baza următoarelor criterii:
a)
capacitatea solicitantului şi a partenerilor;
b)
relevanţa proiectului;
c)
metodologia activităţilor;
d)
sustenabilitatea rezultatelor;
e)
bugetul alocat.
(2)
Etapa evaluării tehnico-financiare se încheie prin elaborarea raportului de atribuire al procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant, care prevede cel puţin:
a)
activitatea comisiei de evaluare;
b)
cererile de finanţare depuse în procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant;
c)
cererile de finanţare recomandate pentru finanţare nerambursabilă, respectiv cererile de finanţare care au obţinut punctajul minim prevăzut în procedura internă a autorităţii delegate şi instrucţiunile pentru solicitanţi, care se încadrează în suma disponibilă a procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant, în ordinea descrescătoare a punctajelor acordate, precum şi sumele recomandate pentru finanţare nerambursabilă, care se încadrează în bugetul propus în cererea de finanţare;
d)
cererile de finanţare recomandate pentru lista de rezervă a finanţării nerambursabile, respectiv cererile de finanţare care au obţinut punctajul minim prevăzut în procedura internă a autorităţii delegate şi instrucţiunile pentru solicitanţi, în ordinea descrescătoare a punctajelor atribuite, dar care nu se încadrează în suma disponibilă a procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant;
e)
cererile de finanţare nerecomandate pentru finanţare nerambursabilă, respectiv cererile de finanţare care iu au obţinut punctajul minim prevăzut în procedura internă a autorităţii delegate şi instrucţiunile pentru solicitanţi sau care au fost respinse în etapa verificării conformităţii administrative şi eligibilităţii.
(3)
Raportul de atribuire prevăzut la alin. (2) se aprobă de către conducătorul autorităţii delegate.
Art. 23
Atribuirea contractelor de finanţare nerambursabilă în urma derulării procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant se face în limita sumelor alocate Programului naţional FAMI.
SECŢIUNEA 8:
Comunicare
Art. 24
(1)
Orice comunicare, solicitare, informare, notificare şi altele asemenea prevăzute în prezentul ordin se transmit în scris, prin poştă, fax sau poştă electronică.
(2)
Autoritatea delegată sau, după caz, solicitantul, care a transmis documente prin fax sau poştă electronică, are obligaţia de a transmite documentele respective în cel mult 24 de ore şi sub formă de scrisoare prin poştă.
Art. 25
Autoritatea delegată are obligaţia de a nu face nicio discriminare între solicitanţi din punctul de vedere al formei în care aceştia transmit sau primesc documente, decizii sau alte comunicări.
Art. 26
Autoritatea delegată comunică rezultatele procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant tuturor participanţilor în termen de 3 zile lucrătoare de la aprobarea raportului de atribuire. Comunicarea către fiecare participant la procedură cuprinde punctajele obţinute de către toţi participanţii şi motivele care au stat la baza admiterii sau respingerii cererii de finanţare depuse de către acesta.
SECŢIUNEA 9:
Anularea procedurii pentru evaluarea şi selecţia proiectelor de grant
Art. 27
(1)
Autoritatea delegată anulează procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant în următoarele cazuri:
a)
dacă au fost depuse numai cereri de finanţare prin care se solicită o finanţare nerambursabilă mai mare decât finanţarea nerambursabilă prevăzută în instrucţiunile pentru solicitanţi;
b)
dacă abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant;
c)
dacă nicio cerere de finanţare nu se încadrează în acţiunea sau componenta care face obiectul procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant;
d)
dacă nu a fost depusă nicio cerere de finanţare;
e)
dacă, în urma soluţionării unei contestaţii în condiţiile art. 28, se dispune anularea procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant.
(2)
În sensul prevederilor alin. (1) lit. b), prin abateri grave de la prevederile legislative se înţelege:
a)
cerinţele şi criteriile prevăzute la art. 14 alin. (1) au fost modificate şi aduc atingere regulilor stabilite iniţial şi tratamentului nediscriminatoriu al ofertanţilor;
b)
pe parcursul procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant se constată erori sau omisiuni, de către autoritatea delegată sau autoritatea responsabilă, iar autoritatea delegată se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără încălcarea principiilor prevăzute la art. 3;
c)
deciziile luate de autoritatea delegată în procesul de evaluare a cererilor de finanţare au la bază cerinţe sau criterii ce nu se regăsesc în instrucţiunile pentru solicitanţi, aşa cum sunt prevăzute la art. 14 alin. (1).
(3)
Autoritatea delegată are obligaţia de a comunica în scris tuturor participanţilor la procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data anulării, atât încetarea obligaţiilor pe care aceştia şi le-au creat prin depunerea de cereri de finanţare, cât şi motivul concret care a determinat decizia de anulare.
SECŢIUNEA 10:
Căi de atac
Art. 28
(1)
Eventualele contestaţii ale solicitantului privind rezultatele procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant se depun la autoritatea delegată, în termen de:
- 10 zile lucrătoare începând cu ziua următoare luării la cunoştinţă a rezultatelor procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant, în cazul în care valoarea finanţării nerambursabile estimată a fi atribuită este egală sau mai mare de 134.000 euro;
- 5 zile lucrătoare începând cu ziua următoare luării la cunoştinţă, în cazul în care valoarea finanţării nerambursabile estimată a fi atribuită este mai mică de 134.000 euro.
(2)
Termenele prevăzute la alin. (1) se raportează la finanţările nerambursabile alocate fiecărei acţiuni publicate în instrucţiunile pentru solicitanţi.
(3)
Exercitarea căilor de atac pentru o acţiune nu aduce atingere asupra încheierii contractelor de finanţare atribuite pentru alte acţiuni în cadrul aceleiaşi proceduri de evaluare şi selecţie.
(4)
În cazul în care contestaţia priveşte conţinutul instrucţiunilor pentru solicitanţi, data luării la cunoştinţă este data publicării instrucţiunilor pentru solicitanţi pe pagina web a autorităţii delegate. Contestaţia cu privire la conţinutul instrucţiunilor pentru solicitanţi se poate depune în termen de 10 zile de la data publicării acestora pe pagina web a autorităţii delegate.
(5)
În cazul unei contestaţii depuse în cazul prevăzut la alin. (4) se suspendă procedura de evaluare şi selecţie până la data soluţionării contestaţiei.
(6)
Autoritatea delegată soluţionează contestaţia depusă şi comunică decizia sa solicitantului, precum şi celorlalţi participanţi la procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant şi autorităţii responsabile, în termen de 10 zile lucrătoare de la primire.
(7)
Dacă solicitantul nu este mulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei depuse la autoritatea delegată, poate depune o nouă contestaţie la autoritatea responsabilă, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea informării cu privire la decizia autorităţii delegate. Contestaţia depusă la autoritatea responsabilă se respinge dacă solicitantul nu a depus anterior o contestaţie în condiţiile alin. (1).
(8)
În cazul în care nu sunt respectate termenele de depunere menţionate la alin. (1) şi (7), contestaţiile se resping ca tardive.
(9)
Autoritatea responsabilă are obligaţia să notifice autoritatea delegată cu privire la depunerea unei contestaţii în condiţiile alin. (7), în termen de o zi lucrătoare de la depunere.
(10)
În termen de o zi lucrătoare de la primirea contestaţiei sau a notificării autorităţii responsabile cu privire la depunerea unei contestaţii în condiţiile alin. (7), autoritatea delegată are obligaţia să îi înştiinţeze despre aceasta şi pe ceilalţi participanţi implicaţi în procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant. Înştiinţarea trebuie să conţină inclusiv o copie a contestaţiei respective.
(11)
În vederea soluţionării contestaţiei depuse în condiţiile alin. (7), autoritatea delegată are obligaţia de a transmite autorităţii responsabile, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii unei solicitări în acest sens, punctul său de vedere asupra contestaţiei, însoţit de documente edificatoare, inclusiv o copie a dosarului procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant.
(12)
Autoritatea responsabilă soluţionează contestaţia depusă şi comunică decizia sa solicitantului şi autorităţii delegate în termen de 20 de zile lucrătoare de la primire. Ca urmare a acestei comunicări, autoritatea delegată comunică decizia autorităţii responsabile celorlalţi participanţi în procedura de evaluare şi selecţie a proiectelor de grant.
CAPITOLUL III:
Dispoziţii finale
Art. 29
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-
p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Ilie Botoş,
secretar de stat
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 516 din data de 10 iulie 2015