ORDIN nr. 1041 din 5 septembrie 2014 privind raportarea de către managerii spitalelor, într-o aplicaţie informatică, a informaţiilor referitoare la infrastructură şi dotări/echipamente din cadrul spitalelor publice
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei achiziţii centralizate, patrimoniu şi infrastructuri sanitare nr. NB 7.157 din 5 septembrie 2014,
În temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
144/2010
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii
emite următorul ordin:
Art. 1
(1)
Managerii spitalelor publice, din reţeaua Ministerului Sănătăţii, a Academiei Române (Spitalul Universitar de Urgenţă Elias) şi din reţeaua autorităţilor publice locale au obligaţia de a raporta în aplicaţia informatică www.infrastructura-sanatate.ms.ro informaţii referitoare la infrastructură şi dotări/echipamente.
(2)
Datele de raportare sunt 15 octombrie, respectiv 15 aprilie, pentru lunile anterioare.
(3)
Fiecare spital are repartizată o partiţie ce poate fi accesată printr-o parolă de acces securizată, care este comunicată fiecărui manager de unitate sanitară.
Art. 2
Managerii spitalelor publice au obligaţia de a respecta termenele de raportare prevăzute şi răspund pentru realitatea şi exactitatea datelor raportate.
Art. 3
Ministerul Sănătăţii are obligaţia să verifice până la datele de 20 octombrie, respectiv 20 aprilie, pentru lunile anterioare, dacă situaţiile prevăzute la art. 1 au fost publicate pe site şi să notifice ordonatorii de credite ai spitalelor publice în cazul nerespectării termenului prevăzut la art. 1.
Art. 4
Ordonatorii de credite ai spitalelor publice, respectiv preşedinţii consiliilor judeţene sau primarii, după caz, pentru spitalele din reţeaua autorităţilor publice locale, au obligaţia de a dispune structurilor de specialitate verificarea realităţii şi exactităţii datelor raportate de către managerii spitalelor publice.
Art. 5
Modalitatea de raportare a informaţiilor referitoare la infrastructură şi dotări/echipamente conform machetei prevăzute în aplicaţia informatică www.infrastructura-sanatate.ms.ro, este precizată în metodologia prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 6
În vederea punerii în aplicare a prevederilor art. 1, Ministerul Sănătăţii va publica în termen de 24 de ore de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, pe adresa de web www.ms.ro, la secţiunea "Informare", rubrica "Noutăţi", detalii privind formularele, adresa, parola de accesare, persoana de contact, în vederea raportării informaţiilor.
Art. 7
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-
p. Ministrul sănătăţii,
Dorel Săndesc,
secretar de stat
ANEXĂ:
METODOLOGIE privind modalitatea de raportare a informaţiilor referitoare la infrastructură şi dotări/echipamente conform machetei prevăzute în aplicaţia informatică www.infrastructura-sanatate.ms.ro
Pentru introducerea datelor în "Monografie Unităţi Sanitare" trebuie să parcurgeţi următorii paşi:
Copiaţi linkul de mai jos în browserul de internet folosit.
http://infrastructura-sanatate.ms.ro/authenticate/index
ATENŢIE!!! În momentul înscrierii "Clădirii" pe site, trebuie reţinut că formularele vor fi salvate atunci când informaţia este completată integral în toate câmpurile. Dacă se ratează un câmp, salvarea nu se va efectua şi va trebui reluată completarea formularului.
După autentificare poziţionaţi cursorul pe bara "Spital Test" şi cu click dreapta alegeţi din meniu "Editare detalii".
Din ecranul următor selectaţi tipul de clădire dorită, salvaţi şi închideţi fereastra activă.
Poziţionaţi pe bara (în acest caz) "Spital Test“, cu click dreapta alegeţi din meniu "Adăugare clădire".
După ce clădirea a fost creată, puteţi extinde mediul deja existent cu ajutorul triunghiului din stânga sus (pentru a putea accesa conţinutul submeniului care poate fi actualizat tot cu click dreapta şi cu opţiunea activă) sau cu click dreapta pe bara "Clădire" alegeţi "Editare detalii".
După ce au fost introduse toate informaţiile, salvaţi şi reveniţi la ecranul iniţial.
Atenţie!
Există câmpuri obligatorii şi informaţia va fi salvată numai când aceste câmpuri vor fi completate.
Asemănător se completează informaţia pentru toţi itemii ceruţi pentru nivelul "Spital".
Pentru nivelul "Aparate" se procedează în felul următor:
După ce au fost introduse toate informaţiile despre "Clădiri" poziţionaţi cursorul pe bara "Aparate" şi selectaţi "Grupa aparat cu denumire aparat" din grupa predefinită şi apoi se tastează butonul "+" din stânga jos.
Obligatoriu, se completează toate câmpurile.
După ce au fost introduse toate informaţiile, se tastează butonul din stânga jos "Salvare date".
Dacă se constată că au fost introduse informaţii eronate, există posibilitatea de modificare a acestora prin primul buton din dreapta jos.
În caz că s-a ales greşit "Aparatul", există posibilitatea de ştergere totală prin butonul al doilea din dreapta jos. Va apărea o fereastră de interogare "Doriţi să ştergeţi aparatul?", tastaţi OK şi reluaţi paşii de mai sus pentru a introduce noi informaţii.
Pentru a poziţiona pe hartă o clădire, aceasta trebuie adăugată mai întâi spitalului.
Apoi, intraţi pe "Hărţi", click dreapta, completaţi formularul şi salvaţi. Fiecare spital îşi vede doar clădirile proprii, iar harta se va deschide centrată pe oraşul în care se află acesta.
Pentru administrator, există o bifă, "Toate spitalele", care afişează harta României cu toate clădirile deja introduse.
Markerul apare iniţial în verde, iar după ce este salvat devine albastru.
Pentru a şterge un marker, daţi click pe el şi apoi "Şterge marker".
Succes!
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 670 din data de 12 septembrie 2014