DECIZIE nr. 352 din 4 martie 2016 pentru modificarea şi completarea Statutului elevilor Şcolii Naţionale de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna, aprobat prin Decizia directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor nr. 508/2014
Având în vedere prevederile art. 41 şi 98 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare dispoziţiile art. 53 din anexa nr. 1 "Metodologie de organizare şi desfăşurare a concursului de admitere în Şcoala Naţională de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna", aprobată prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.412/C/2013 pentru aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului de admitere în Şcoala Naţională de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna şi a Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de absolvire a cursurilor cu durata de un an la Şcoala Naţională de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna, cu modificările ulterioare,
În temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.849/2004 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, cu modificările ulterioare,
directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor emite prezenta decizie.
Art. I
Statutul elevilor Şcolii Naţionale de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna, aprobat prin Decizia directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor nr. 508/2014, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707 din 29 septembrie 2014, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 3
(1) Drepturile, obligaţiile şi interdicţiile prevăzute în Statutul elevilor şi în reglementările subsecvente sunt puse în aplicare după semnarea, la începerea cursurilor, a Angajamentului privind acceptarea condiţiilor de înmatriculare şi şcolarizare, situaţiile care implică încetarea calităţii de elev şi restituirea cheltuielilor de şcolarizare, precum şi a perioadei minime de activitate în sistemul administraţiei penitenciare, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 - pentru elevii români, candidaţi declaraţi «ADMIS» la concursul de admitere, sau a Angajamentului privind acceptarea condiţiilor de înmatriculare şi şcolarizare, situaţiile care implică încetarea calităţii de elev, pentru cetăţenii străini, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 11 - pentru elevii străini, declaraţi «ADMIS», după caz."
2.Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 5
(1) Calitatea de elev al SNPAP se dobândeşte prin înmatriculare, după semnarea angajamentului prevăzut la art. 3 alin. (1).
(2) Înainte de semnarea angajamentului prevăzut la art. 3 alin. (1), directorul SNPAP are obligaţia să asigure persoanelor care vor semna angajamentul prezentarea condiţiilor de şcolarizare, programul zilnic, drepturile şi obligaţiile, răspunderea disciplinară şi patrimonială, implicaţiile nerespectării perioadei minime de activitate în cadrul sistemului penitenciar, precum şi situaţiile care determină încetarea calităţii de elev şi restituirea cheltuielilor de şcolarizare pentru aceştia.
(3) Înmatricularea elevilor se dispune prin decizie de către directorul SNPAP, la propunerea Consiliului profesoral, formulată în baza procesului-verbal al comisiei de validare a dosarelor candidaţilor declaraţi «ADMIS» în urma concursului de admitere, pentru cei care s-au prezentat la sediul SNPAP în condiţiile prevăzute în prezentul statut, au completat şi au semnat angajamentul prevăzut la art. 3 alin. (1).
(4) Procedura de înmatriculare se stabileşte prin Regulamentul intern pentru elevi.
(5) Pentru elevii străini înmatricularea şi şcolarizarea se realizează în aceleaşi condiţii ca pentru elevii români, cu respectarea condiţiilor de înmatriculare şi şcolarizare stabilite prin actul normativ prin care s-a dispus primirea acestora la cursurile şcolii."
3.Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 11
(1) Candidaţii declaraţi «ADMIS» la concursul de admitere sau elevii şcolii pot renunţa în scris la şcolarizare, prin cerere adresată directorului SNPAP.
(2) În sensul alin. (1), renunţarea la şcolarizare reprezintă un act unilateral de voinţă şi presupune renunţarea la locul obţinut prin concursul de admitere a candidatului declarat «ADMIS» sau retragerea de la cursuri a elevului înmatriculat.
(3) Cererea de renunţare la şcolarizare produce efecte după două zile lucrătoare de la depunere, timp în care solicitantul poate reveni în scris asupra acesteia.
(4) Revenirea la cursuri în condiţiile alin. (3) se aprobă de către directorul SNPAR
(5) În termenul prevăzut la alin. (3), elevul solicitant îşi păstrează calitatea de elev, cu toate drepturile şi obligaţiile care decurg din prezentul statut.
(6) Aprobarea cererii de renunţare la şcolarizare are drept consecinţe încetarea calităţii de elev şi obligaţia restituirii cheltuielilor corespunzătoare perioadei de şcolarizare de la data înmatriculării până la data aprobării cererii, după caz.
(7) Redistribuirea locurilor devenite vacante în condiţiile alin. (1)-(7) şi ale art. 10 alin. (6) poate fi dispusă numai dacă locurile devin astfel vacante în termen de cel mult 20 de zile calendaristice de la data începerii cursurilor la SNPAP."
4.La articolul 17, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 17
(1) Suspendarea de drept a calităţii de elev presupune posibilitatea reluării şcolarizării în anul şcolar următor şi este aplicabilă pentru elevii care, din motive obiective şi neimputabile, nu pot continua sau finaliza cursurile şcolii, cu excepţia situaţiei în care suspendarea a fost dispusă pentru starea de graviditate şi creşterea copilului, caz în care reluarea cursurilor poate fi dispusă şi pentru al doilea an de la naşterea copilului."
5.La articolul 17 alineatul (2), partea introductivă şi litera a) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2) Suspendarea de drept a calităţii de elev se poate dispune prin decizie, de către directorul SNPAP, la propunerea Consiliului profesoral, în următoarele situaţii:
a) absenţă din motive medicale de la cursuri, forţă majoră, carantină sau alte situaţii temeinic justificate, pentru o perioadă mai mare de 30 de zile calendaristice;"
6.La articolul 17 alineatul (2), literele f)-h) se abrogă.
7.Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 18
(1) Suspendarea calităţii de elev poate interveni la cerere, pentru motive medicale sau alte situaţii temeinic justificate, şi presupune posibilitatea reluării şcolarizării în anul şcolar curent sau în anul şcolar următor, după caz. Solicitarea de suspendare se aprobă prin decizia directorului şcolii.
(2) Elevul are dreptul să solicite într-un an şcolar, fără să justifice, suspendarea calităţii de elev pentru o perioadă de maximum 30 de zile calendaristice, cu avizul Consiliului profesoral. Solicitarea de suspendare se aprobă prin decizie a directorului şcolii.
(3) Reluarea şcolarizării în anul şcolar curent se poate dispune, la cererea elevului, prin decizia directorului şcolii, cu avizul Consiliului profesoral, cu condiţia să permită încheierea situaţiei şcolare, participarea ia examenul de absolvire sau sesiunea unică de reexaminare.
(4) Reluarea şcolarizării în anul şcolar următor se dispune, la cererea elevului, prin decizie a directorului şcolii, cu avizul Consiliului profesoral, pentru situaţiile în care suspendarea la cerere a fost dispusă pentru o perioadă mai mare de 30 de zile calendaristice sau perioadă care nu permite încheierea situaţiei şcolare sau participarea la examenul de absolvire, respectiv sesiunea unică de reexaminare."
8.Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 19
(1) După încetarea motivului de suspendare a calităţii de elev, elevul poate să solicite, în scris, directorului şcolii reluarea cursurilor, cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea anului şcolar pentru care acesta are dreptul să reia cursurile, conform art. 17 şi art. 18 alin. (3).
(2) Data şi condiţiile de reluare a cursurilor se stabilesc prin decizia de reluare a cursurilor emisă de către directorul şcolii, în funcţie de ultimul modul promovat, la propunerea Consiliului profesoral, şi se comunică elevului în cauză, în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la data emiterii.
(3) Directorul şcolii va transmite directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor un exemplar al deciziei de reluare a cursurilor emisă în condiţiile art. 17-19."
9.Articolul 20 se abrogă.
10.La articolul 22 alineatul (1), după litera k se introduce o nouă literă, litera l), cu următorul cuprins:
"l) retragerea de la cursuri a elevilor străini, de către instituţiile de provenienţă ale acestora."
11.Articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 24
(1) Încetarea calităţii de elev în situaţiile prevăzute la art. 22 alin. (1) lit. b)-h) sau din alte cauze imputabile elevului impune restituirea cheltuielilor de şcolarizare de către cel în cauză, în condiţiile legii.
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile şi pentru situaţiile prevăzute la art. 22 alin. (1) lit. i), dacă acestea intervin din cauze imputabile elevului.
(3) Prevederile referitoare la restituirea cheltuielilor de şcolarizare nu se aplică elevilor străini, cu excepţia situaţiilor reglementate expres prin actul normativ prin care s-a dispus şcolarizarea acestora la SNPAP."
12.Articolul 27 se abrogă.
13.La articolul 37, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor stabileşte prin decizie unităţile în care se desfăşoară stagiile de practică şi repartizarea numerică a elevilor, la propunerea SNPAP şi cu respectarea criteriilor stabilite prin Metodologia de organizare şi desfăşurare a stagiilor de practică."
14.La articolul 55, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) În timpul şcolarizării, elevii beneficiază de servicii medicale curative pentru urgenţe medico-chirurgicale şi afecţiuni acute prin cabinetul medica! al SNPAP şi sistemul de sănătate publică, cu respectarea prevederilor legale."
15.Articolul 57 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 57
În timpul efectuării stagiilor de practică, elevii beneficiază de servicii medicale curative pentru urgenţe medico - chirurgicale şi afecţiuni acute, prin cabinetele medicale ale unităţilor în care aceştia sunt repartizaţi şi sistemul de sănătate publică, cu respectarea prevederilor legale."
16.La articolul 79, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Sancţiunea disciplinară se aplică prin decizie care va cuprinde obligatoriu următoarele elemente:
a) numele, prenumele tatălui şi prenumele elevului;
b) domiciliul elevului;
c) motivul pentru care s-a dispus aplicarea sancţiunii;
d) perioada aplicării sancţiunii, după caz;
e) menţiunea că elevul poate formula contestaţie la directorul şcolii sau la directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
f) instanţa judecătorească competentă la care decizia de sancţionare poate fi contestată."
17.La articolul 79, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
"(4) Un exemplar al deciziei de sancţionare se comunică, în mod obligatoriu, elevului sau aparţinătorilor acestuia."
18.După anexa nr. 1 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 11, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
Art. II
Prezentele modificări se vor aplică începând cu anul de învăţământ 2016-2017.
Art. III
Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor,

Cătălin Claudiu Bejan

ANEXĂ:
(- Anexa nr. 11 la statut)
Nr…………….. /SNTOBC/………………..
Aprob înmatricularea elevului.
……………………….
Director L.S.
Şcoala Naţională de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna
ANGAJAMENT*
privind acceptarea condiţiilor de înmatriculare şi şcolarizare, situaţiile care implică încetarea calităţii de elev, pentru cetăţenii străini
Subsemnatul(a)………………., fiul( fiica) lui…………………… şi al (a)…………… , născut(ă) la data de……………în localitatea ………………..judeţul (sectorul)……………….cetăţenia……………….naţionalitatea……………domiciliul (reşedinţa) în localitatea …………………..judeţul (sectorul) ………………………………..., posesor (posesoare) al (a) B.I./C.I. seria……………. nr……………… CNP _|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| eliberat de…………………………… la data de……………… absolvent(ă) ………………………..curs de ……………………………….. de profesie …………., starea civilă………………………cu serviciul militar……………………………..
la arma………………..trecut în rezervă cu gradul de……………………… , declar că mi-au fost prezentate şi am luat cunoştinţă de prevederile Statutului elevilor Şcolii Naţionale de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare, de prevederile Regulamentului intern pentru elevii Şcolii Naţionale de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare.
Anterior completării acestui angajament am luat cunoştinţă de conţinutul acestuia, precum şi despre drepturile şi obligaţiile ce îmi revin pe perioada şcolarizării, consecinţele încetării calităţii de elev din motive imputabile şi de prevederile angajamentului pe care urmează să îl semnez.
……………………………………………………………………………………………….
(Elevul scrie în clar sursa de informare cu privire la aspectele precizate mai sus,)* (semnătura)
De asemenea, am luat cunoştinţă că informaţiile furnizate de mine reprezintă date cu caracter personal, care sunt prelucrate în conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de modalitatea de exercitare a drepturilor prevăzute de acest act normativ, astfel: dreptul de acces, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, dreptul de intervenţie asupra datelor şi dreptul de opoziţie.
………………………………………………………………………………………………
(numele şi prenumele scrise cu majuscule) (semnătura)
* Întocmit în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 991/2013 privind aprobarea şcolarizării anuale a 20 de persoane din Republica Moldova ta Şcoala Naţională de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, Statutul elevilor Şcolii Naţionale de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna, aprobat prin Decizia directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor nr. 508/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu Regulamentul intern pentru elevii Şcolii Naţionale de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna.
Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la infracţiunea de fals în declaraţii, ale Statutului elevilor din Şcoala Naţională de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna, precum şi prevederile Regulamentului intern pentru elevii Şcolii Naţionale de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna, următoarele aspecte:

- În ziua de…………….. mi-au fost prezentate si am luat cunoştinţă de prevederile Statutului elevilor Scolii Naţionale de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna şi ale Regulamentului intern cu privire la condiţiile de şcolarizare, drepturile, obligaţiile şi interdicţiile stabilite pentru elevii Şcolii Naţionale de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna şi sunt de acord cu respectarea întocmai a prevederilor acestora pe toată durata şcolarizării, înţelegând să accept în cunoştinţă de cauză statutul de elev al şcolii cu toate implicaţiile, drepturile, obligaţiile, limitările şi privaţiunile ce decurg din această calitate.

……………………

(semnătura)

- Nu am făcut niciodată şi nu fac parte din grupări de crimă organizată sau trafic de droguri ori alte grupări infracţionale.

…………………………………………………………………………………………………………………

(observaţii, aspecte de interes pentru înmatriculare şi îndeplinirea condiţiilor pentru şcolarizare) (semnătura)

- Precizez că nu fac parte din niciun partid, nicio organizaţie politică sau grupare interzisă de lege sau care promovează idei şi interese contrare ordinii constituţionale şi statului de drept.

…………………………………………………………………………………………………………………

(observaţii, aspecte de interes pentru înmatriculare şi îndeplinirea condiţiilor pentru şcolarizare) (semnătura)

— Am fost informat(ă) şi sunt de acord cu efectuarea de verificări, cunoscând că, în situaţia în care vor rezulta aspecte contrare celor declarate în prezentul angajament, eu nu voi fi înmatriculat(ă) în Şcoala Naţională de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna. Dacă o asemenea situaţie se va constata după înmatriculare am fost informat (ă) şi accept că urmează să se dispună încetarea calităţii de elev faţă de mine.

…………………………………………………………………………………………………………………

(observaţii, aspecte de interes pentru înmatriculare şi îndeplinirea condiţiilor pentru şcolarizare)

…………………………………………………………………………………………………………………

(numele şi prenumele elevului) (data) (semnătura) LS

- Sunt de acord ca toate materialele sau lucrările personale realizate în şcoală sau în cadrul activităţilor organizate de către şcoală, individual sau în cadrul unor colective de lucru, să revină cu titlu gratuit instituţiei de învăţământ pentru a fi utilizate în scopuri ştiinţifice, în procesul didactic sau pentru dotarea/utilarea şcolii.

- Am luat cunoştinţă şi sunt de acord ca orice comunicare către mass-media a oricăror informaţii referitoare la Şcoala Naţională de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna, sistemul penitenciar ori procesul de şcolarizare să se realizeze numai cu acordul conducerii şcolii şi în limitele stabilite de către aceasta, precum şi să respect cu stricteţe normele de protecţie a informaţiilor clasificate.

- Am luat cunoştinţă şi sunt de acord cu încetarea calităţii de elev al Şcolii Naţionale de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna în cazul în care nu voi fi autorizat ori se va dispune retragerea autorizaţiei de acces la informaţii clasificate, în condiţiile legii, pe timpul şcolarizării.

………………………..

(semnătura)

Pe timpul şcolarizării mă oblig:

a) să cunosc şi să respect Constituţia României, republicată, şi legile statului, Statutul elevilor Şcolii Naţionala de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna, Regulamentul intern al Şcolii Naţionale de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna, Regulamentul intern pentru elevi, normele de protecţie a informaţiilor clasificate, normele de securitate şi sănătate în muncă, normele de prevenire şi stingere a incendiilor, normele de protecţie civilă şi normele de protecţie a mediului;

b) să frecventez cursurile şi să manifest interes în pregătirea proprie, în scopul dobândirii competenţelor profesionale specifice;

c) să particip la toate activităţile organizate de către Şcoala Naţională de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna; să dovedesc, în toate împrejurările, cinste, corectitudine, disciplină şi respect faţă de şefii ierarhici, colegi, subalterni şi alte persoane cu care intru în contact.

Declar, susţin şi semnez, după ce am luat cunoştinţă de întregul conţinut şi am completat personal datele din prezentul angajament privind acceptarea condiţiilor de înmatriculare şi şcolarizare, situaţiile care implică încetarea calităţii de elev pentru cetăţenii străini".

…………………………………………………………………………………………………..

(numele şi prenumele scrise cu majuscule) (semnătura) (data)

Prezentul angajament a fost prezentat şi s-a semnat în faţa dirigintelui clasei…………………………………………………………………. , astăzi …………

(gradul profesional, numele şi prenumele) (data)

Propun să aprobaţi înmatricularea elevului.

Diriginte,

………………………………

(semnătura) LS

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 217 din data de 24 martie 2016