Disciplina | Programe şcolare aplicate în învăţământul profesional la clasa a IX-a - Ordinul ministrului nr. - | Programe şcolare aplicate în învăţământul profesional la clasa a X-a - Ordinul ministrului nr. - | Programe şcolare aplicate în învăţământul profesional la clasa a XI-a - Ordinul ministrului nr. - |
1 | 2 | 3 | 4 |
Limba şi literatura română | Limba şi literatura română, clasa a IX-a aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele observaţii: 1. Se studiază 3 grupaje tematice: - la alegere: Adolescenţa sau Joc şi joacă; - la alegere: Familia sau Şcoala; - la alegere: Iubirea sau Scene din viaţa de ieri şi de azi. 2. Se recomandă ca număr minimal: 6 texte la tema aleasă din primul grupaj tematic; 4 texte la tema aleasă din al doilea grupaj tematic; 1 film la tema aleasă din al treilea grupaj tematic. | Limba şi literatura română, clasa a X-a aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele observaţii: 1. În clasa a X-a se studiază minimum 5 texte literare: un basm cult, o nuvelă, 3 romane reprezentative pentru aspectele esenţiale ale genului şi ale evoluţiei acestuia. 2. Pentru competenţa generală 2 (Folosirea instrumentelor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare) se vor avea în vedere competenţele specifice 2.1 şi 2.4. | Limba şi literatura română, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele observaţii: 1. În clasa a XI-a se studiază minimum 5 texte literare: un text dramatic care să ilustreze comedia ca specie literară şi 4 texte poetice care să ilustreze aspecte specifice şi diferite ale genului şi ale evoluţiei acestuia: poezie epică, poezie lirica; instanţele comunicării în textele poetice; sugestie şi ambiguitate; diversitate prozodică etc. 2. Pentru competenţa generală 2 (Folosirea instrumentelor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare) se vor avea în vedere competenţele specifice 2.2, 2.3 şi 2.4. |
Limba maternă |
- Limba şi literatura bulgară | Limba şi literatura bulgară, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004*) | Limba şi literatura bulgară, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004*) Parcurgerea programei şcolare în cei 2 ani de studiu este stabilită de comisia metodică şi este aprobată de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ. |
- Limba şi literatura bulgară (an I, II de studiu) | Limba şi literatura bulgară, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 3.432/2003*) | Limba şi literatura bulgară, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 3.432/2003 Parcurgerea programei şcolare în cei 2 ani de studiu este stabilită de comisia metodică şi este aprobata de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ. |
- Limba şi literatura cehă | Limba şi literatura cehă, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004 | Limba şi literatura cehă, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 4.598/2004 Parcurgerea programei şcolare în cei 2 ani de studiu este stabilită de comisia metodică şi este aprobată de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ. |
- Limba şi literatura croată | Limba şi literatura croată, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004 | Limba şi literatura croată, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 Parcurgerea programei şcolare în cei 2 ani de studiu este stabilită de comisia metodică şi este aprobată de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ. |
- Limba şi literatura germană maternă | Limba şi literatura germană maternă, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - accentul va cădea pe competenţele generale; 1, 3 şi 4; - textele analizate vor fi texte de actualitate adecvate vârstei elevilor şi nivelului de înţelegere al acestora. | Limba şi literatura germană maternă, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004, cu următoarele precizări: Se vor avea în vedere competenţele specifice şi conţinuturile asociate acestora: - 1.1, 1.2, 1.5; - 2.1, 2.6; - 3.1, 3.2; - 4.2, 4.3. | Limba şi literatura germană maternă, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004, cu următoarele precizări: Se vor avea în vedere competenţele specifice şi conţinuturile asociate acestora; - 1.1, 1.2, 1.3, 1.5; - 2.1, 2.2, 2.4, 2.5, 2.6; - 3.1, 3.2, 3.3; - 4.2, 4.3. Pentru competenţa generală 2 se va ţine cont de profilul clasei şi se vor alege texte (în general poezie sau proză scurtă) adecvate vârstei elevilor şi nivelului de înţelegere al acestora. |
- Limba şi literatura maghiară maternă | Limba şi literatura maghiară maternă, clasa a IX-a şi a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 Se vor avea în vedere competenţele specifice şi conţinuturile asociate acestora: - pentru clasa a IX-a: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 2.8; - pentru clasa a X-a: 1.5. | Limba şi literatura maghiară maternă, clasa a IX-a şi a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 Se vor avea în vedere competenţele specifice şi conţinuturile asociate acestora: - pentru clasa a IX-a: 1.5, 1.6, 2.5, 2.7, 2.9, 3.1, 3.3, 3.4; - pentru clasa a X-a: 1.1, 1.2, 1.5, 2.2, 3.2. | Limba şi literatura maghiară maternă, clasa a IX-a şi clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 Se vor avea în vedere competenţele specifice şi conţinuturile asociate acestora: - pentru clasa a IX-a: 3.2; - pentru clasa a X-a: 1.3, 1.4, 1.5, 2.1, 2.3, 2.4, 3.1, 3.3, 3.4. |
- Limba şi literatura polonă | Limba şi literatura polonă, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004 | Limba şi literatura polonă, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 Parcurgerea programei şcolare în cei 2 ani de studiu este stabilită de comisia metodică şi este aprobata de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ. |
- Limba şi literatura rromani | Limba şi literatura rromani, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004 | Limba şi literatura rromani, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 Parcurgerea programei şcolare în cei 2 ani de studiu este stabilită de comisia metodică şi este aprobată de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ. |
- Limba şi literatura rusă maternă | Limba şi literatura rusă maternă, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 | Limba şi literatura rusă maternă, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 Parcurgerea programei şcolare în cei 2 ani de studiu este stabilită de comisia metodică şi este aprobaţii de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ. |
- Limba şi literatura sârbă | Limba şi literatura sârbă, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004 | Limba şi literatura sârbă, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 Parcurgerea programei şcolare în cei 2 ani de studiu este stabilită de comisia metodică şi este aprobata de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ. |
- Limba şi literatura slovacă | Limba şi literatura slovacă, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004 | Limba şi literatura slovacă, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004, cu următoarele precizări: sunt vizate conţinuturile de mai jos şi competenţele asociate acestora. Conţinuturi: I. Literatură 1. Receptarea textelor literare I.1. Lectura textelor literare A. Lectura prozei narative: înţelegere şi interpretare - Proză scurtă - cel puţin 2/3 texte: un basm cult, o nuvelă, o povestire - Roman - 2 texte alese astfel încât să poată fi abordate aspectele esenţiale ale genului: acţiune şi personaje; perspectivă narativă; tehnici narative, stil, expresivitate B Lectura poeziei - Două grupaje de minimum 3 texte poetice fiecare. Grupajele vor fi alcătuite astfel încât să ilustreze aspecte esenţiale ale genului: poezie epică, poezie lirică. II. Limbă şi comunicare 1. Producerea mesajelor orale şi scrise 1.1. Exprimarea orală A. Dialogul B. Monologul C. Evaluarea discursului oral 1.2. Exprimarea scrisă Compuneri şcolare: referat, eseu structurat şi eseu liber (actualizare), comentariu, analiză, paralelă Texte de tip funcţional: cerere, proces - verbal, curriculum vitae, scrisoare de intenţie, scrisoarea în format electronic etc., alte texte specifice domeniului de specializare | Limba şi literatura slovacă, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004, cu următoarele precizări: sunt vizate conţinuturile de mai jos şi competenţele asociate acestora. Conţinuturi: I. Literatură 1. Confruntarea cu receptarea de către ceilalţi a textelor literare A. Discutarea textului literar - Argumentarea interpretărilor şi a judecăţilor de valoare B. Utilizarea sugestiilor criticii literare - Recenzia/Cronica literară; eseul/ studiul critic C. Receptări diferite ale aceleiaşi opere literare de-a lungul timpului - Dosarul critic - Evoluţia criticii literare în cultura slovacă: repere istorice şi actualitate Studiul textelor critice se va face prin raportare la textele literare la care se referă. 2. Literatură şi alte arte 3. Textul dramatic şi arta spectacolului - Lectura unui text dramatic - o comedie/a două texte dramatice - o comedie + o dramă şi vizionarea punerii în scenă II. Limbă şi comunicare 1. Niveluri de constituire a mesajului în comunicarea orală şi scrisă: a) fonetic, ortografic şi de punctuaţie; b) morfosintactic; c) lexico-semantic; d) nonverbal şi paraverbal. 2. Receptarea diverselor tipul de mesaje: - informaţia verbală în mass-media audiovizuală (ştiri radio, ştiri TV); - factori care înlesnesc sau perturbă receptarea (codul, canalul, contextul). |
- Limba şi literatura turcă | Limba şi literatura turcă, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004 | Limba şi literatura turcă, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 Parcurgerea programei şcolare în cei 2 ani de studiu este stabilită de comisia metodică şi este aprobată de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ. |
- Limba şi literatura ucraineană | Limba şi literatura ucraineană, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004 | Limba şi literatura ucraineană, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 Parcurgerea programei şcolare în cei 2 ani de studiu este stabilită de comisia metodică şi este aprobata de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ. |
Limba modernă 1 |
- Limba ebraică (Limba modernă 1) | Limba ebraică (Limba modernă 1), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.098/2009 Parcurgerea programei şcolare în cei 2 ani de studiu este stabilită de comisia metodică şi este aprobată de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ. | Limba ebraică (Limba modernă 1), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.098/2009 |
- Limba engleză (Limba modernă 1) | Limba engleză (Limba modernă 1), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: - sunt vizate cu precădere competenţele specifice: 1.1, 1.2, 2.1, 2.4, 2.5, 3.1, 4.1; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea cu precădere a acestor competenţe; - din lista de teme recomandate se aleg acelea care oferă contexte relevante de comunicare pentru dezvoltarea competenţelor şi pentru performarea funcţiilor limbii; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba engleză (Limba modernă 1), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: - sunt vizate cu precădere competenţele specifice: 1.3, 1.4, 2.2, 2.3, 3.2, 4.2, 4.3; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea cu precădere a acestor competenţe; - din lista de teme recomandate se aleg acelea care oferă contexte relevante de comunicare pentru dezvoltarea competenţelor şi pentru performarea funcţiilor limbii; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba engleză (Limba modernă 1), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 |
- Limba franceză (Limba modernă 1) | Limba franceză (Limba modernă 1), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: - sunt vizate cu precădere competenţele specifice: 1.1, 1.2, 2.1, 2.4, 2.5, 3.1, 4.1; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea cu precădere a acestor competenţe; - din lista de teme recomandate se aleg acelea care oferă contexte relevante de comunicare pentru dezvoltarea competenţelor şi pentru performarea funcţiilor limbii; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba franceză (Limba modernă 1), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: - sunt vizate cu precădere competentele specifice: 1.4, 1.5, 2.2, 2.3, 3.2, 4.2; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea cu precădere a acestor competenţe; - din lista de teme recomandate se aleg acelea care oferă contexte relevante de comunicare pentru dezvoltarea competenţelor şi pentru performarea funcţiilor limbii; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba franceză (Limba modernă 1), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 |
- Limba germană modernă (Limba modernă 1) | Limba germană (Limba modernă 1), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: - sunt vizate cu precădere şi sunt evaluate competentele specifice: 1.1, 1.2, 1.5, 2.1, 2.4, 2.5, 3.1, 4.2; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea cu precădere a acestor competenţe; - din lista de teme recomandate se aleg acelea care oferă contexte relevante de comunicare pentru dezvoltarea competenţelor şi pentru performarea funcţiilor limbii; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba germană (Limba modernă 1), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: - sunt vizate cu precădere şi sunt evaluate competentele specifice: 1.4, 2.2, 2.3, 3.3, 4.3; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea cu precădere a acestor competenţe; - din lista de teme recomandate se aleg acelea care oferă contexte relevante de comunicare pentru dezvoltarea competenţelor şi pentru performarea funcţiilor limbii; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba germană (Limba modernă 1), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 |
- Limba italiană (Limba modernă 1) | Limba italiană (Limba modernă 1), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: - sunt vizate cu precădere competenţele specifice: 1.1, 1.2, 2.1, 2.4, 2.5, 3.1, 4.1; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea cu precădere a acestor competenţe; - din lista de teme recomandate se aleg acelea care oferă contexte relevante de comunicare pentru dezvoltarea competenţelor şi pentru performarea funcţiilor limbii; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba italiană (Limba modernă 1), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: - sunt vizate cu precădere competentele specifice: 1.3, 1.4, 2.2, 2.3, 3.2, 4.2; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea cu precădere a acestor competenţe; - din lista de teme recomandate se aleg acelea care oferă contexte relevante de comunicare pentru dezvoltarea competenţelor şi pentru performarea funcţiilor limbii; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba italiană (Limba modernă 1), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 |
- Limba rusă (Limba modernă 1) | Limba rusă (Limba modernă 1), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: - sunt vizate cu precădere şi sunt evaluate competenţele specifice: 1.1, 1.2, 1.5, 2.1, 2.4, 2.5, 3.1, 4.2; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea cu precădere a acestor competenţe; - din lista de teme recomandate se aleg acelea care oferă contexte relevante de comunicare pentru dezvoltarea competenţelor şi pentru performarea funcţiilor limbii; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba rusă (Limba modernă 1), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: - sunt vizate cu precădere şi sunt evaluate competenţele specifice: 1.2, 2.2, 3.2, 4.2; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea cu precădere a acestor competenţe; - din lista de teme recomandate se aleg acelea care oferă contexte relevante de comunicare pentru dezvoltarea competenţelor şi pentru performarea funcţiilor limbii; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba rusă (Limba modernă 1), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 |
- Limba spaniolă (Limba modernă 1) | Limba spaniolă (Limba modernă 1), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: - sunt vizate cu precădere competenţele specifice: 1.1, 1.2, 2.1, 2.4, 2.5, 3.1, 4.1; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea cu precădere a acestor competenţe; - din lista de teme recomandate se aleg acelea care oferă contexte relevante de comunicare pentru dezvoltarea competenţelor şi pentru performarea funcţiilor limbii; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba spaniolă (Limba modernă 1), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: - sunt vizate cu precădere competenţele specifice: 1.3, 1.4, 2.2, 2.3, 3.2, 4.2; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea cu precădere a acestor competenţe; - din lista de teme recomandate se aleg acelea care oferă contexte relevante de comunicare pentru dezvoltarea competenţelor şi pentru performarea funcţiilor limbii; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba spaniolă (Limba modernă 1), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 |
Limba modernă 2 |
- Limba engleză (Limba modernă 2) | Limba engleză (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din trunchiul comun (TC), proiectându-se activităţi simple, adecvate nivelului elevilor; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba engleză (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din TC, organizându-se activităţi motivante pentru elevi; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba engleză (Limba modernă 2), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 |
- Limba franceză (Limba modernă 2) | Limba franceză (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din TC, proiectându-se activităţi simple, adecvate nivelului elevilor; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba franceză (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din TC, organizându-se activităţi motivante pentru elevi; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba franceză (Limba modernă 2), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 |
- Limba germană (Limba modernă 2) | Limba germană modernă (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din TC, proiectându-se activităţi simple, adecvate nivelului elevilor; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba germană modernă (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din TC, organizându-se activităţi motivante pentru elevi; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba germană modernă (Limba modernă 2), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 |
- Limba italiană (Limba modernă 2) | Limba italiană (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din TC, proiectându-se activităţi simple, adecvate nivelului elevilor; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba italiană (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din TC, organizându-se activităţi motivante pentru elevi; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba italiană (Limba modernă 2), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 |
- Limba portugheză (Limba modernă 2) | Limba portugheză (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din TC, proiectându-se activităţi simple, adecvate nivelului elevilor; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba portugheză (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din TC, proiectându-se activităţi simple, adecvate nivelului elevilor; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba portugheză (Limba modernă 2), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 |
- Limba rusă (Limba modernă 2) | Limba rusă (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din TC, proiectându-se activităţi simple, adecvate nivelului elevilor; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba rusă (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din TC, organizându-se activităţi motivante pentru elevi; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba rusă (Limba modernă 2), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 |
- Limba spaniolă (Limba modernă 2) | Limba spaniolă (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din TC, proiectându-se activităţi simple, adecvate nivelului elevilor; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba spaniolă (Limba modernă 2), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, cu următoarele precizări: - sunt vizate competenţele specifice din TC, organizându-se activităţi motivante pentru elevi; - sunt selectate acele forme de prezentare a conţinuturilor considerate potrivite pentru dezvoltarea competenţelor specifice; - sunt alese acele teme din lista de recomandări care oferă contexte relevante de comunicare pentru elevi; - elementele de construcţie a comunicării nu reprezintă scopuri ale învăţării, ci mijloace pentru dezvoltarea competenţelor specifice. | Limba spaniolă (Limba modernă 2), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 |
Matematică | Matematică, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, pentru 3 ore/săptămână | Matematică, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004, pentru 2 ore/săptămână, cu următoarele precizări: sunt vizate competenţele specifice şi conţinuturile asociate acestora, prezentate mai jos. Competenţele specifice 1, 2, 3, 4, 5, 6 şi conţinuturile asociate, astfel: Numere reale - Numere reale: proprietăţi ale puterilor cu exponent raţional, iraţional şi real, aproximări raţionale pentru numere iraţionale - Puteri cu exponent iraţional şi real ale unui număr pozitiv - Noţiunea de logaritm, proprietăţi ale logaritmilor, calcule cu logaritmi, operaţia de logaritmare Competenţele specifice 1, 2, 3, 4, 5, 6 şi conţinuturile asociate, astfel: Funcţii şi ecuaţii - Funcţia putere cu exponent natural f: R->D, f(x) = xn, n din N şi n > = 2 - Funcţia radical f: D->R, f (x) = , n din N şi n = 2,3, unde D = [0, ) pentru n par şi D = R pentru n impar. Radical dintr-un număr raţionai (de ordinul 2 sau 3), proprietăţi ale radicalilor - Funcţia exponenţială f: R-> (0; ), f (x) = ax, a (0; ), a1 şi funcţia logaritmică f: (0; )->R, f(x) = logax, a (0; ) a 1, creştere exponenţială, creştere logaritmică - Rezolvări de ecuaţii folosind proprietăţile funcţiilor: - Ecuaţii iraţionale ce conţin radicali de ordinul 2 sau 3 - Ecuaţii exponenţiale, ecuaţii logaritmice de forma: af(x) = a g(x), a real pozitiv, logaf(x) = b, a real pozitiv, diferit de 1 şi b real, utilizarea de substituţii care conduc la rezolvarea de ecuaţii algebrice NOTĂ: Pentru toate tipurile de funcţii se vor studia: intersecţia cu axele de coordonate, ecuaţia f (x) = 0, reprezentarea grafică prin puncte, simetrie, lectura grafică a proprietăţilor algebrice ale funcţiilor: monotonie, bijectivitate. | Matematică, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004, pentru 2 ore/săptămână, cu următoarele precizări: sunt vizate competenţele specifice şi conţinuturile asociate acestora, prezentate mai jos. Competenţele specifice 1, 2, 3, 4, 5, 6 şi conţinuturile asociate, astfel: Matematici financiare - Probleme de numărare: permutări, aranjamente, combinări - Elemente de calcul financiar: procente, dobânzi, TVA - Culegerea, clasificarea şi prelucrarea datelor statistice: date statistice, reprezentarea grafică a datelor statistice - Interpretarea datelor statistice prin parametrii de poziţie: medii, dispersia, abateri de fa medii - Evenimente aleatoare egal probabile, operaţii cu evenimente, probabilitatea unui eveniment compus din evenimente egal probabile. Probabilităţi condiţionate NOTĂ: Aplicaţiile vor fi din domeniul financiar: profit, calcularea preţului de cost al unui produs, amortizări de investiţii, tipuri de credite, metode de finanţare, buget personal, buget familial. Competenţele specifice 1, 2, 3, 4, 5, 6 şi conţinuturile asociate, astfel: Geometrie - Reper cartezian în plan, coordonate carteziene în plan, distanţa dintre două puncte în plan - Coordonatele unui vector în plan; coordonatele sumei vectoriale, coordonatele produsului dintre un vector şi un număr real - Ecuaţii ale dreptei în plan determinate de un punct şi de o direcţie dată şi ale dreptei determinate de două puncte distincte - Condiţii de paralelism, condiţii de perpendicularitate a două drepte din plan, calcule de distanţe şi arii |
Fizică | Fizică, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: sunt vizate conţinuturile de mai jos şi competenţele asociate acestora. 1. Optica geometrică 2. Principii şi legi în mecanica clasică Subtemele: Mişcare şi repaus Principiul I Principiul al II-lea Principiul al III-lea | Fizică, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004, cu următoarele precizări: sunt vizate conţinuturile de mai jos şi competenţele asociate acestora. 1. Principii şi legi în mecanica clasică (continuare) Subtemele: Legea lui Hooke. Tensiunea în fir Legile frecării la alunecare Legea atracţiei universale 2. Teoreme de variaţie şi legi de conservare în mecanică 3. Elemente de statică | Fizică, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 |
Chimie | Chimie, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009, pentru 2 ore/săptămână | Chimie, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 (trunchi comun, pentru clasele cu 1 oră/ săptămână) | - |
Biologie | Semestrul I - Biologie, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004 (trunchi comun, pentru clasele cu 1 oră/săptămână) Semestrul al II-lea - Biologie, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 (trunchi comun, pentru clasele cu 1 oră/săptămână) | - | - |
Istorie | Semestrul 1 - Istorie, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004 (trunchi comun, pentru clasele cu 1 oră/săptămână) Semestrul al II-lea - Istorie, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 (trunchi comun, pentru clasele cu 1 oră/săptămână) | - | - |
Geografie | Semestrul I - Geografie, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004 (trunchi comun, pentru clasele cu 1 oră/săptămână) Semestrul al II-lea - Geografie, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 (trunchi comun, pentru clasele cu 1 oră/săptămână) | - | - |
Socioumane/ Logică argumentare şi comunicare | Logică argumentare şi comunicare, clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 (trunchi comun, pentru clasele cu 1 oră/săptămână) | - | - |
Socioumane/ Psihologie | - | Psihologie, clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 (trunchi comun, pentru clasele cu 1 oră/ săptămână) | - |
Socioumane/ Educaţie antreprenorială | - | - | Educaţie antreprenorială, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 |
Religie | - Religie (cultul ortodox), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul romano-catolic de limba română), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul romano-catolic de limba maghiară), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul greco-catolic), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul reformat şi cultul evanghelic S.P.), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul unitarian), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (Alianţa evanghelică: cultul baptist, cultul creştin după Evanghelie, cultul penticostal), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul adventist de ziua a şaptea), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul musulman), clasa a IX-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004 | - Religie (cultul ortodox), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul romano-catolic de limba română), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul romano-catolic de limba maghiară), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul greco-catolic), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul reformat şi cultul evanghelic S.P.), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul unitarian), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (Alianţa evanghelică: cultul baptist, cultul creştin după Evanghelie, cultul penticostal), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul adventist de ziua a şaptea), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.230/2008 - Religie (cultul musulman), clasa a X-a, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.598/2004 | - |
Educaţie fizică şi sport | Educaţie fizica, clasa a IX-a, şcoala de arte şi meserii, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.458/2004 | Educaţie fizică, clasa a X-a, şcoala de arte şi meserii, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 3.552/2004*) | Educaţie fizică, anul de completare (clasa a XI-a), aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 3.872/2005*) |
notă: Volumul de timp, 2 ore/săptămână, impune adoptarea de către profesori a unei metodologii prin care sunt abordate conţinuturile calităţilor motrice şi ale deprinderilor motrice de bază, aplicativ-utilitare şi sportive, prin exersarea structurilor motrice utilizându-se o perioadă dublă de timp. Programele oferă o gamă largă de conţinuturi din care cadrul didactic de specialitate, corespunzător condiţiilor de mediu şi de dotare materială, dar şi opţiunii exprimate de elevi, le va selecta pe acelea care să asigure pentru fiecare elev: capacitatea de a practica o probă de atletism, o săritură sau o altă formă de practicare a gimnasticii, un joc sportiv sau o disciplină sportivă alternativă; susţinerea probelor de forţă pentru două regiuni musculare diferite. Aceste capacităţi vor fi avute în vedere la evaluarea elevilor. |
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor | - Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, clasa a IX-a, filiera tehnologică, toate profilurile şi specializările, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 - Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, clasa a X-a, filiera teoretică, toate profiturile şi specializările, filiera tehnologică, toate profilurile şi specializările, filiera vocaţională, profilurile artistic, sportiv, pedagogic, teologic, ordine şi securitate publică, toate specializările, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5.099/2009 NOTĂ: Programele vor fi parcurse succesiv pe parcursul clasei a IX-a învăţământ profesional, având în vedere: - încadrarea în bugetul de timp alocat disciplinei TIC în fiecare semestru; - adaptări specifice în funcţie de profilul şi specializarea clasei, cu predilecţie la partea aplicativă. | - | - |