HOTĂRÂRE nr. 63 din 10 februarie 2016 pentru aprobarea Amendamentului nr. 1 convenit prin schimbul de scrisori între Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii semnate la Bucureşti la 9 decembrie 2014 şi 3 august 2015 şi la Luxemburg la 22 iulie 2015, la Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii aferent Proiectului de modernizare a metroului din Bucureşti - etapa a IV-a, Magistrala 5 Drumul Taberei-Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei-Universitate, semnat la Bucureşti la 12 noiembrie 2009
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic
Se aprobă Amendamentul nr. 1 convenit prin schimbul de scrisori*) între Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii semnate la Bucureşti la 9 decembrie 2014 şi 3 august 2015 şi la Luxemburg la 22 iulie 2015, la Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii aferent Proiectului de modernizare a metroului din Bucureşti - etapa a IV-a, Magistrala 5 Drumul Taberei-Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei-Universitate, semnat la Bucureşti la 12 noiembrie 2009, aprobat prin Legea nr. 133/2010, cu modificările ulterioare.
-****-

PRIM-MINISTRU

DACIAN JULIEN CIOLOŞ

Contrasemnează:

Ministrul finanţelor publice,

Anca Dana Dragu

Ministrul transporturilor,

Dan Marian Costescu

Ministrul afacerilor externe,

Lazăr Comănescu

___
*) Traducere.
ANEXA nr. 1: Amendamentul nr. 1 convenit prin schimbul de scrisori*) între Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii semnate la Bucureşti la 9 decembrie 2014 şi 3 august 2015 şi la Luxemburg la 22 iulie 2015, la Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii aferent Proiectului de modernizare a metroului din Bucureşti - etapa a IV-a, Magistrala 5 Drumul Taberei-Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei-Universitate, semnat la Bucureşti la 12 noiembrie 2009, aprobat prin Legea nr. 133/2010
I._
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Cabinet secretar de stat
Bucureşti
9 decembrie 2014
Către
Domnul Flavio Schiavo Campo,
şef oficiu
România
BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIŢII
Str. Vasilie Lascăr nr. 31,
sectorul 2, Bucureşti
Metrou Bucureşti Magistrala 5
Stimate Domn,
(1)La solicitarea S.C. METROREX - S.A., vă rugăm să aveţi amabilitatea să agreaţi amendarea Contractului de finanţare după cum urmează:
1._
"- Art. 1.02 - Procedura de tragere, 1.02 A-Tranşe:
Banca va disponibiliza Creditul .... până la 31 decembrie 2016".
2._
- Art. 8. Informaţii şi vizite, 8.01 - Informaţii referitoare la Proiect, alineat (d) (i):
Ştergerea sintagmei "Rapoartele privind progresul proiectului pe parcursul implementării proiectului care vor fi înaintate în cel mult 30 de zile de la finalizarea fiecărei perioade de raportare", în conformitate cu informarea primită de la Banca Europeană de Investiţii nr. OpsA/SEE-2FSC/nv la 30 august 2012.
3._
- Anexa A.1 - Descrierea tehnică
Achiziţia vagoanelor
"Cea de-a doua componentă a proiectului constă în achiziţionarea a 37 noi trenuri care vor permite punerea în funcţiune a Magistralei 5 (13 unităţi) şi înlocuirea vagoanelor vechi (24 unităţi) utilizate în prezent pe liniile existente de metrou", prin redistribuirea a 8 trenuri noi din cele 21 de unităţi iniţial prevăzute pentru Magistrala 5 de metrou.
"Calendar: Toate componentele proiectului trebuie finalizate şi puse în deplină funcţiune până la finele anului 2017"
(2)Aşteptând primirea cât mai curând a răspunsului dumneavoastră, vă mulţumim pentru înţelegere şi sprijin.
Cu stimă,
Attila Gyorgy,
secretar de stat
II._
Transmis prin DHL
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5
RO - 70060 Bucureşti România
În atenţia: Domnului Eugen Teodorovici, ministrul finanţelor publice
EXP BEI-EIB
003841 23 JUL 15
JUOPS/SEE/AIA/gz no.
Luxemburg, 22 iulie 2015
Subiect: LINIA DE METROU BUCUREŞTI 5 (FI 25.224)
Contractul de finanţare semnat între şi de către România şi Banca Europeană de Investiţii la 12 noiembrie 2009 la Bucureşti ("Contractul de finanţare")
Amendament nr. 1 la Contractul de finanţare
Stimaţi Domni,
referirea se face la:
(i)Contractul de finanţare după cum este definit mai sus;
(ii)scrisoarea dumneavoastră datată 9 decembrie 2014.
1.Interpretare
În cazul în care nu sunt altfel definiţi, termenii scrişi cu majuscule utilizaţi în această scrisoare au acelaşi înţeles cu cel atribuit în Contractul de finanţare. Referirile la articole în cadrul prezentei scrisori sunt referiri la articole în Contractul de finanţare.
În această scrisoare
"Data efectivă" înseamnă data la care Banca confirmă împrumutatului în scris (inclusiv prin poşta electronică sau prin alte mijloace) că Banca a primit într-o formă şi conţinut satisfăcătoare pentru ea: (i) două (2) originale ale acestei scrisori corespunzător contrasemnate în numele împrumutatului, împreună cu o copie certificată a semnăturilor autorizate, cu excepţia cazurilor deja prevăzute, precum şi copie a oricărei altei autorizaţii sau alt document, aviz sau asigurare pe care Banca o consideră a fi necesară sau de dorit (în cazul în care împrumutatul a fost notificat în consecinţă) în legătură cu intrarea în şi executarea tranzacţiei avute în vedere prin prezenta scrisoare sau de validitatea şi aplicabilitatea acestei scrisori.
2.Amendamente la Contractul de finanţare
Începând cu data intrării în vigoare, Contractul de finanţare va fi amendat după cum urmează:
a)Preambul (9)
În Preambul (9), definiţia Datei finale de disponibilizare va fi amendată a se citi după cum urmează:
"«Data finală de disponibilizare» înseamnă 31 decembrie 2016."
b)Articolul 1.02A
În articolul 1.02A, data de "31 December 2014" va fi amendată a se citi "31 December 2016".
c)Articolul 8.01 (d)
d)Anexa A.1 - Descrierea tehnică
Descrierea tehnică prezentată în anexa A.1 va fi înlocuită de noua Descriere tehnică după cum este prezentată în anexa I la prezentul Amendament nr. 1.
3.Obligaţii continue
Prevederile Contractului de finanţare, cu excepţia celor amendate prin prezenta scrisoare, vor rămâne în vigoare. Împrumutatul recunoaşte şi este de acord că, altfel decât prevăzut şi agreat prin prezenta, această scrisoare nu constituie o derogare acordată de către Bancă sau modificarea oricărui altui termen sau condiţie a Contractului de finanţare şi legea aplicabilă.
La solicitarea Băncii şi pe propria cheltuială, împrumutatul va întreprinde toate acele acţiuni şi lucruri necesare şi sau de dorit să pună în aplicare modificările efectuate sau care urmează să fie efectuate în conformitate cu prezenta scrisoare.
4.Legea care guvernează şi jurisdicţia
Prezenta scrisoare va fi guvernată de legile Marelui Ducat de Luxemburg, iar părţile semnatare se supun jurisdicţiei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene.
Dacă sunteţi de acord cu cele de mai sus, vă rugăm să returnaţi două (2) originale ale acestei scrisori la Bancă, în atenţia doamnei Angela Iacomucci (tel. +352 4379 83466, e-mail: a.iacomucci@eib.org), iniţializate pe fiecare pagină, datate şi corespunzător semnate în numele şi din partea României, reprezentată de Ministerul Finanţelor Publice, împreună cu o copie certificată a semnăturilor autorizate, cu excepţia cazurilor deja prevăzute, până la şi nu mai târziu de "31 august 2015". Ulterior unei astfel de date, Banca îşi rezervă dreptul, la discreţia sa, prin înştiinţare adresată împrumutatului, de a confirma dacă acceptarea acestei scrisori de către împrumutat este considerată ca dată în mod valabil de către împrumutat.
Cu stimă, BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIŢII
Dietmar Dumlich
Massimo Novo
Recunoscut şi convenit pentru şi în numele României
reprezentate de Ministerul Finanţelor Publice,
Attila Gyorgy,
secretar de stat
......................
(nume şi funcţie)
Data: 3 august 2015.
ANEXA nr. 11:
- Anexa I la Amendamentul nr. 1 la Contractul de finanţare
- ANEXA A.1 (PAGINA 1/2): DESCRIEREA TEHNICĂ
a)Scop, Localizare
Proiectul cuprinde două componente distincte pentru a permite extinderea operaţională şi modernizarea reţelei de metrou Bucureşti (România), după cum urmează:
b)Construirea Liniei 5 (Drumul Taberei-Universitate)
Prima componentă cuprinde proiectarea, construirea şi punerea în funcţiune a unei noi linii de metrou cu următoarele caracteristici:
 

Secţiune Valea Ialomiţei/ Râul Doamnei-Eroilor
(PS Operă)

Secţiune Eroilor - Universitate

Lungime totală

6.871 m

1.866 m

Staţii (număr)

10

3

Staţii (lungime totală)

2.309 m

541 m

Tunele circulare (2xd6.5 m)

4.058 m

1.326 m

Galerii rectangulare

376 m

-

Calea de rulare

15.493 m

3.957 m

Depou

În apropierea terminalului Valea Ialomiţei

Viteză comercială

36 km/h

Interval de timp minim între trenuri

1,5 minute

Frecvenţă medie/zi

3-5 minute

În proiect sunt incluse proiectarea şi instalarea reţelei de electricitate ca şi a tuturor celorlalte sisteme operaţionale ca: semnalizare şi control, comunicaţii, colectare taxare, ventilare, canalizare, lifturi şi escalatoare şi supraveghere securitate/siguranţă. Proiectul include totodată lucrări adiţionale, auxiliare şi paralele, cum ar fi relocarea reţelelor de utilităţi şi îmbunătăţirea condiţiilor existente pe suprafaţa zonei staţiilor.
c)Achiziţionarea de material rulant
Cea de a doua componentă a proiectului constă în cumpărarea a 37 de trenuri noi pentru a fi puse în funcţiune pe Linia 5 (13 unităţi) şi a înlocui stocul de material vechi (24 de unităţi) utilizate în prezent pe liniile de metrou existente.

Formarea trenului

trenul este alcătuit din 6 vagoane, cu pasarelă deschisă de-a lungul trenului

Lungimea trenului

max. 114 m (peste cuplaje)

Lăţimea maximă

în conformitate cu dimensiunea gabaritului stocului existent

Capacitatea nominală

> = 1.200 pasageri/tren (4/m2), inclusiv min. 204 locuri standard

Corp

aliaj de aluminiu, oţel înalt aliat sau oţel aliat cu cupru recomandat pentru fabricarea materialului rulant, conform standardelor UE

Boghiu

tip bimotor, roţi monobloc, suspensie dublă

Motor

asincron trifazat cu rotor în scurt-circuit suspendat

Echipament tracţiune

invertor trifazat tensiune variabilă şi frecvenţă variabilă, tehnologie IGBT, control digital

Frânare

frână regenerativă electrodinamică combinată cu frână reostatică, frână de fricţiune, frână de blocare, frână de mână cu arc

Air conditioning

în cabina de conducere

Operation

ATC (ATP + ATO), înregistrarea parametrilor de funcţionare

d)Calendar
Toate componentele proiectului ar trebui să fie terminate şi în deplină funcţionare înainte de sfârşitul anului 2017.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 119 din data de 16 februarie 2016