Obiectiv general 1 - Dezvoltarea unei culturi a transparenţei pentru o guvernare deschisă la nivel central şl local |
| Indicatori de performanţă1 ____ 1Indicatori minimali care măsoară, din punct de vedere cantitativ şi calitativ, gradul de implementare a acţiunilor din strategie. | Riscuri | Surse de verificare |
Obiectiv specific 1.1 - Creşterea transparenţei instituţionale şi a proceselor decizionale |
1.1.1 | Concept site/Portal în format beta | Întârzieri în dezvoltarea conceptului | www.ruti.gov.ro |
1.1.2 | Site/Portal funcţional Nr. de utilizatori voluntari Act normativ adoptat | Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare funcţionării site-ului Acces limitat la internet Procedura de înregistrare greoaie | www.ruti.gov.ro |
1.1.3 | Act normativ adoptat Mecanisme elaborate Nr. şi tipul de informaţii de interes public publicate din proprie iniţiativă Rata de răspuns la solicitări de informaţii Sancţiuni dispuse pentru încălcarea obligaţiilor de transparenţă decizională şi de asigurare a accesului la informaţii de interes public Rata de contestare în instanţă a actelor administrative adoptate Nr. de răspunsuri argumentate privind (ne)integrarea sugestiilor primite în cadrul procedurii de transparenţă decizională Analiză anuală cu privire la incidenţa în practică a excepţiilor la Legea nr. 544/2001, publicată | întârzieri în adoptarea actului normativ Întârzieri în elaborarea mecanismelor | Monitorul Oficial Site MCPDC Raport evaluare a cadrului legislativ şi instituţional privind accesul la informaţii de interes public şi transparenţă decizională (parte a sistemului de monitorizare SNA) Rapoarte de activitate publicate anual |
1.1.4 | Nr. de persoane care asigură implementarea legilor nr. 544/2001 şi 52/2003 Nr. activităţi de schimb de bune practici şi asistenţă Nr. cursuri de formare Nr. participanţi | Nealocarea resurselor umane şi financiare | Site-uri oficiale Statistica furnizată în procesul de autoevaluare |
1.1.5 | Nr. instituţii care respectă prevederile memorandumului | Site nefuncţional Nealocarea resurselor umane şi financiare | Site-uri oficiale Raport MCPDC |
1.1.6 | Consultări publice Baza de Date a Persoanelor Interesate de Consultare | Nerespectarea termenelor privind transparenţa decizională | Site-uri oficiale Raport MCPDC |
1.1.7 | Platformă dezvoltată | Nealocarea resurselor umane şi financiare Acces limitat la internet | transparenta.gov.ro |
1.1.8 | Platformă dezvoltată Consultări publice | Nealocarea resurselor umane şi financiare Acces limitat la internet | consultare.gov.ro |
1.1.9 | Bază de date unică a persoanelor juridice cu statut de utilitate publică dezvoltată pe următorii indicatori: - denumire, - baza legală, - anul dobândirii statutului, - respectarea obligaţiilor de a comunica autorităţii administrative competente orice modificări ale actului constitutiv şi ale statutului, precum şi rapoartele de activitate şi situaţiile financiare anuale, - obligaţia de a publica, în extras, în termen de 3 luni de la încheierea anului calendaristic, rapoartele de activitate şi situaţiile financiare anuale în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, precum şi în Registrul naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial. | Neidentificarea tuturor persoanelor juridice cu statut de utilitate publică | Site MCPDC |
1.1.10 | Nr. autorităţi publice locale care publică informaţii în format deschis Nr. seturi de date publicate pe portalul data.gov.ro | Nealocarea resurselor umane şi financiare Lipsa interesului din partea autorităţilor publice locale | Data.gov.ro |
Obiectiv specific 1.2 - Creşterea transparenţei proceselor de administrare a resurselor publice |
1.2.1 | Nr. proceduri revizuite Nr. proceduri publicate în format deschis Nr. fonduri speciale la care au fost extinse regulile de transparenţă Transferurile din Fondul de rezervă şi PNDL, incluzând atât fondurile aprobate, cât şi sumele cheltuite, publicate într-un format centralizat Evaluările cererilor transmise de către UAT-uri către MDRAP şi a solicitărilor de rambursare publicate Ordinele de miniştri, listele de contracte şi de contractori publicate Decizii de alocare a resurselor publice din fondurile de rezervă motivate Stadiul execuţiei fizice, raportat la cheltuieli, publicat Codul SIRUTA introdus în datele publicate, pentru a exista o raportare unitară la unităţile administrativ-teritoriale Numărul dezbaterilor publice organizate | Lipsa voinţei politice Alocări aleatorii şi nemotivate Nepublicarea ordinelor de miniştri | data.gov.ro Dezbateri publice Site-uri autorităţi locale Site MDRAP |
1.2.2 | Veniturile şi cheltuielile fiecărei instituţii publice, publicate detaliat Veniturile şi cheltuielile fiecărei instituţii publice, publicate detaliat, în format deschis din 2018 Interfaţă intuitivă, accesibilă de pe calculator sau dispozitiv mobil realizată Numărul şi structura instituţiilor publice publicate Rapoarte agregate publicate Bugetul aprobat al instituţiei publice publicate Informaţii privind gradul de angajare a bugetului aprobat publicate Rapoarte financiar-contabile publicate Toate bugetele componente ale Bugetului General Consolidat (proiect, aprobat, rectificare, execuţie) publicate în format deschis Anexe detaliate şi publicate în format deschis, pentru fiecare dintre bugete, pe baza clasificaţiilor bugetare, aşa cum sunt acestea stabilite prin legislaţia finanţelor publice | Lipsa capacităţii de a publica toate bugetele individuale Nealocarea resurselor umane şi financiare pentru funcţionarea corespunzătoare a platformei | Platforma transparenţa bugetară Raport anual SNA |
1.2.3 | Nr. bunuri reutilizate social Nr. bunuri reutilizate public Categorii de bunurile imobile transmise cu titlu gratuit în domeniul privat al unităţilor administrativ-teritoriale Categorii de bunurile imobile date în folosinţă gratuită asociaţiilor şi fundaţiilor, precum şi Academiei Române şi academiilor de ramură Sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile şi imobile şi alocate conform art. 37 din Legea nr. 318/2015 | Nealocarea resurselor umane şi financiare pentru operaţionalizarea ANABI | Raport anual de activitate |
1.2.4 | Nr. seturi de date publicate Instituţii din domeniile infrastructură, energie, sănătate în care s-a pilotat standardul OCDS | Neimplementarea OCSD în SICAP Dificultăţi în selectarea instituţiilor - pilot | SICAP data.gov.ro |
1.2.5 | Nr. seturi de date publicate în format deschis cu privire la achiziţiile publice finanţate din fonduri naţionale Nr. seturi de date publicate în format deschis cu privire la achiziţiile publice finanţate din fonduri europene | Neadaptarea platformei PREVENT pentru a genera date deschise | data gov.ro www.integritate.eu |
1.2.6 | Nr. seturi de date publicate în format deschis Tipuri seturi de date publicate în format deschis | Lipsa fondurilor pentru extinderea portalului SNA | data.gov.ro Portal SNA |
1.2.7 | Bază legală elaborată Lista obiectivelor de investiţii şi fişa fiecărui proiect publicate în format deschis, cu detalierea indicatorilor tehnico-economici (document de aprobare, valoare iniţială aprobată, valoare actualizată, execuţie până la 31 decembrie anul precedent, respectiv până la trimestrul încheiat, alocare pe anul bugetar în curs) | Lipsa bazei legale Lipsa resurselor financiare necesare soluţiei tehnice | Site ANAP SEAP data.gov.ro |
1.2.8 | Baza de date privind proiectele contractate şi rambursările pe proiectele contractate completată, pentru fiecare proiect, cu indicatorii tehnici (indicatori de realizare imediată/output, indicatori de rezultat, activităţi, grup-ţintă, calendar/grafic de implementare) Bază de date publicată în format deschis care să cuprindă indicatorii financiari (se realizează deja) corelaţi cu stadiul indicatorilor de realizare imediată şi de rezultat pentru Programele Operaţionale Nr. documentaţii de proiect publicate | Lipsa resurselor financiare necesare soluţiei tehnice Opacitate instituţională | Site MFE Rapoarte SNA |
Obiectiv general 2 - Creşterea integrităţii instituţionale prin includerea măsurilor de prevenire a corupţiei ca elemente obligatorii ale planurilor manageriale şi evaluarea lor periodică ca parte integrantă a performanţei administrative |
| Indicatori de performanţă | Riscuri | Surse de verificare |
Obiectiv specific 2.1 - Îmbunătăţirea capacităţii da gestionare a eşecului de management prin corelarea Instrumentelor care au impact asupra identificării timpurii a riscurilor şi vulnerabilităţilor instituţionale |
2.1.1 | Nr. recomandări formulate Gradul de implementare a recomandărilor formulate Structuri de audit consolidate | Resurse umane insuficiente | Rapoarte anuale de activitate Rapoarte de audit |
2.1.2 | Ordin privind standardele de control managerial intern modificat | Întârzieri în adoptarea actului normativ | Monitorul Oficial |
2.1.3 | H.G. adoptat | Întârzieri în adoptarea actului normativ | Monitorul Oficial |
2.1.4 | Nr. analize ex post | Absenţa informaţiilor necesare cu privire la incidentele de integritate | Portal SNA Rapoarte anuale |
2.1.5 | Listă publicată Evaluare SCIM publicată | Absenţa informaţiilor cu privire la incidentele de integritate Absenţa evaluării implementării standardelor SCIM | Portal SNA Site SGG |
2.1.6 | Un standard de raportare adoptat Nr. rapoarte anuale care reflectă standardul de raportare | Lipsa interesului conducerii instituţiei publice | Site-ul instituţiei Rapoarte anuale |
2.1.7 | Nr. ţinte de management stabilite Nr. şi tipul de măsuri manageriale corective aplicate | Lipsa interesului conducerii instituţiei publice | Site-ul instituţiei |
Obiectiv specific 2.2 - Creşterea eficienţei măsurilor preventive anticorupţie prin remedierea lacunelor şi a inconsistentelor legislative cu privire la consilierul de etică, protecţia avertizorului în interes public şi interdicţiile postangajare (pantouflage-ul) |
2.2.1 | Nr. acte normative elaborate/modificate Rolul şi mandatul consilierului de etică extins Atribuţii diversificate Profesionalizare şi asigurare resurse necesare atingerii scopului activităţilor specifice Reguli privind desemnarea şi desfăşurarea activităţilor specifice modificate, în scopul eficientizării, simplificării şi creşterii gradului de acces la serviciile de consiliere | Întârzieri în adoptarea actului (actelor) normativ(e) Neimplicarea instituţiilor publice interesate şi a reprezentanţilor societăţii civile în procesul de elaborare a actului normativ | Monitorul Oficial Dezbateri publice |
2.2.2 | Nr. acte normative adoptate Nr. ordine/instrucţiuni/decizii elaborate | Întârzieri în adoptarea actelor normative Întârzieri în adoptarea legislaţiei terţiare | Monitorul Oficial Site-ul instituţiei |
2.2.3 | Nr. acte normative adoptate Nr. categorii de personal la care s-a extins interdicţia Nr. mecanisme de control reglementate Categorii de sancţiuni reglementate Acces la Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor asigurat Obligaţia legală a angajatorului de a stabili, la încetarea raporturilor de serviciu ale angajatului, lista instituţiilor/societăţilor/organizaţiilor non-guvernamentale care au avut calitatea de solicitant/beneficiar în activitatea acestuia de evaluare şi selecţie sau cu privire la care a desfăşurat activităţi de monitorizare şi control, corespunzător art. 13 din O.U.G. nr. 66/2011, respectiv art. 94 alin. 3 din Legea 161/2003 | Întârzieri în adoptarea modificărilor legislative Întârzieri în reglementarea mecanismelor de control | Monitorul Oficial |
Obiectiv general 3 - Consolidarea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şl a riscurilor de corupţie în sectoare şi domenii de activitate prioritare |
| Indicatori de performanţă | Riscuri | Surse de verificare |
Obiectiv specific 3.1 - Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în sistemul public de sănătate |
3.1.1 | Protocol implementat între MS şi CNAS pentru stabilirea formatului datelor ce fac obiectul evaluărilor periodice Mecanism de prioritizare a investiţiilor dezvoltat şi funcţional (criterii şi soluţie software) Personal angajat şi mecanism funcţional Act normativ publicat pentru obligativitatea completării registrelor naţionale Registre de boli funcţionale la nivel naţional Mecanism pentru monitorizarea aplicării ghidurilor clinice funcţional | Nealocarea resurselor umane şi financiare Control ineficient asupra modului de introducere şi validare a datelor în registre/Proces defectuos de asigurare a calităţii datelor introduse Implementarea defectuoasă a soluţiilor software la nivel naţional sau local | Site-ul MS.ro Monitorul Oficial |
3.1.2 | Protocol cu AADR realizat pentru publicarea datelor despre achiziţiile publice din sistemul sanitar Act normativ publicat pentru obligativitatea completării contractelor de achiziţie şi actelor adiţionale Act normativ publicat pentru obligativitatea completării declaraţiilor de avere şi interese în format electronic Act normativ publicat pentru definirea metodologiei de raportare a indicatorilor de performanţă Contract de management modificat pentru a include obligaţia diseminării publice a inventarului activităţilor de control, inspecţie şi audit Soluţie software implementată pentru managementul listelor de aşteptare naţionale şi la nivel de spital, cu respectarea confidenţialităţii pacienţilor Act normativ publicat pentru obligativitatea utilizării listelor de aşteptare Toate transferurile de valoare dintre personalul medical şi industria farmaceutică publicate prin ANMDM | Lipsa cooperării managerilor instituţiilor în publicarea transparentă a datelor Probleme cu implementarea soluţiei software Implementarea defectuoasă a soluţiilor software la nivel naţional sau local | Monitorul Oficial |
3.1.3 | Studiu de evaluare a impactului şi performanţei sistemului de achiziţii publice realizat Raport de recomandări cu privire la oportunităţile de extindere a sistemului realizat Gradul implementării măsurilor menţionate în raport | Lipsa de fonduri pentru extinderea sistemului | Site-ul MS.ro |
3.1.4 | Ordin al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui CNAS pentru definirea metodologiei de monitorizare şi control în cadrul acţiunilor de control comune pentru furnizorii din sistemul de asigurări sociale de sănătate Personal adiţional angajat în cadrul MS Numărul de alerte generate de mecanismul de monitorizare care au dus la realizarea de controale Numărul de controale realizate Soluţie software dezvoltată şi funcţională | Nealocarea resurselor umane şi financiare Eşecul adoptării actului normativ Implementarea defectuoasă a soluţiilor software la nivel naţional sau local | Monitorul Oficial Site-ul MS.ro |
3.1.5 | Act normativ publicat pentru definirea cadrului de funcţionare a mecanismului de trasabilitate Soluţie software dezvoltată şi funcţională Convenţia Medicrime ratificată | Implementarea defectuoasă a soluţiilor software la nivel naţional sau local Eşecul adoptării actului normativ | Monitorul Oficial |
3.1.6 | Act normativ modificat pentru a permite ministrului sănătăţii să dispună efectuarea controlului la unităţile sanitare care nu sunt în subordinea MS, fără a fi nevoie de acordul autorităţilor locale/unităţilor sanitare private Regulament de organizare şi funcţionare al MS modificat cu noile atribuţii Personal adiţional angajat în cadrul MS (13 persoane pentru corpul de control, 2 persoane pentru compartimentul de integritate) Număr de parteneriate realizate cu instituţii naţionale şi internaţionale specializate în prevenirea fraudelor şi corupţiei în sănătate (de exemplu, EHFCN) Campanii publice împotriva plăţilor informale realizate Campanii publice pentru promovarea rolului avertizorilor de integritate realizate Act normativ care defineşte funcţionarea consiliilor etice modificat şi intrat în vigoare | Nealocarea resurselor umane şi financiare Lipsa impactului campaniilor publice de informare Lipsa cooperării managerilor de spitale în implementarea noilor măsuri de funcţionare a consiliilor etice | Site-ul MS.ro Monitorul Oficial |
3.1.7 | Ordin ministerial intrat în vigoare Numărul de manageri şi alt personal decizional în cazul cărora au fost declanşate mecanismele de răspundere disciplinară sau administrativă în baza noului act normativ Numărul şi tipul sancţiunilor şi măsurilor disciplinare/ administrative aplicate | Nefuncţionare a mecanismelor la nivelul MS | Site-ul MS.ro Monitorul Oficial |
3.1.8 | Mecanism de susţinere financiară a EMC dezvoltat şi funcţional Act normativ modificat şi intrat în vigoare | Eşecul adoptării actului normativ Nealocarea resurselor umane şi financiare | Site-ul MS.ro Monitorul Oficial |
3.1.9 | Analiza conflictelor de interese realizată în baza datelor CNAS, MM şi ale spitalelor private Plan de prevenire şi soluţionare a conflictelor de interese realizat Gradul de implementare a planului de prevenire şi soluţionare a conflictelor de interese | Refuzul spitalelor private de a pune la dispoziţie date cu privire la medicii angajaţi Neimplementarea planului de prevenire şi soluţionare a conflictelor de interese | Site-ul MS.ro |
3.1.10 | Noul mecanism de colectare feedback dezvoltat şi funcţional Act normativ modificat şi intrat în vigoare Date de feedback colectate de la pacienţi (prin e-mail, telefon sau poştă) | Nealocarea resurselor umane şi financiare Colectarea defectuoasă de către spitale a datelor de contact ale pacienţilor | Site-ul MS.ro Site-ul transparenta.ms.ro Monitorul Oficial |
Obiectiv specific 3.2 - Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în sistemul naţional de educaţie |
3.2.1 | Numărul de sesizări soluţionate în timp util | Nereducerea duratei de soluţionare a sesizărilor | Rapoarte periodice de monitorizare |
3.2.2 | Cod de etică pentru învăţământul preuniversitar aprobat | Întârzieri în promovarea proiectului de act normativ | Site MENCS |
3.2.3 | Standard minimal aprobat Măsuri preventive implementate Rata de răspuns la solicitări de informaţii Rata de contestare în instanţă a rezultatelor concursurilor Rata de promovare a concursurilor Nr. de acte normative/metodologii/ proceduri în dezbatere publică/ aprobate/ implementate Măsuri de securizare a lucrărilor adoptate Măsuri privind controlul încrucişat al lucrărilor aplicate Rotaţia echipelor de evaluatori realizată | Resurse financiare insuficiente Rata scăzută de promovare a concursurilor Neasigurarea măsurilor de organizare transparentă a concursurilor | Rapoarte de monitorizare a desfăşurării concursurilor |
3.2.4 | Nr. de lucrări de doctorat verificate de CNATDCU Beneficii financiare acordate Beneficii financiare recuperate Nr. şi tipul de sancţiuni aplicate pentru plagiat Nr. de softuri informatice de verificare şi detectare a plagiatelor | Existenţa unor situaţii de incompatibilitate a membrilor CNATDCU Necomunicarea de către MENCS a deciziilor CNATDCU către instituţiile/autorităţile publice Lipsa resurselor umane şi financiare necesare | Rapoarte periodice de monitorizare şi evaluare a activităţii CNATDCU Decizii CNATDCU Site MENCS |
3.2.5 | Nr. de cadre didactice formate pentru predarea elementelor de drept, etică şi educaţie civică Nr. de practicieni ai dreptului (judecători, procurori, jurişti, avocaţi, notari publici, reprezentanţi ai serviciului de probaţiune, grefieri etc.) care au colaborat la furnizarea de cursuri de educaţie juridică Nr. de elevi care au participat la cursuri de educaţie juridică Nr. şi tipul de teme/exerciţii în curriculum-ul disciplinei educaţie juridică | Programa cursurilor neadaptată profilului participanţilor Indisponibilitatea resurselor umane necesare Lipsa unor mecanisme adecvate de monitorizare | Chestionare de evaluare a cursurilor Rapoarte de participare Evaluări postparticipare Rezultate la concursuri şi competiţii în unităţi de învăţământ preuniversitar/universităţi |
3.2.6 | Trei programe înfiinţate 250 de consilierii de etica şi integritate formaţi | Programa cursurilor neadaptată profilului participanţilor Indisponibilitatea resurselor umane necesare | Site-uri universităţi |
3.2.7 | Nr. de camere video montate Nr. de sisteme audio montate Nr. de încălcări ale prevederilor metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenelor naţionale surprinse pe camerele video sau de sistemele audio | Nealocarea resurselor necesare | Adrese către ISJ/ISMB/ unităţi de învăţământ preuniversitar/centre de examinare şi evaluare |
3.2.8 | Nr. de lucrări cărora li s-a modificat nota Analiză privind evoluţia mediei diferenţelor la notare realizată | Resurse financiare insuficiente | Site-ul MENCS |
3.2.9 | Raport anual privind activitatea de cercetare, academică şi financiară întocmit şi publicat Profilul google academic al fiecărui cadru didactic Nr. de declaraţii de avere şi de interese publicate de persoanele cu funcţii de conducere şi control din cadrul unităţilor sistemului de învăţământ de stat Cuantumurile veniturilor şi cheltuielilor publicate Nr. de execuţii bugetare publicate Nr. de contracte publice publicate Bunuri şi servicii achiziţionate Suma anuală a sponsorizărilor primite publicată | Opacitatea instituţiilor de învăţământ Lipsa profilului google academic Resurse umane şi financiare insuficiente | Site-ul MENCS Site-uri inspectorate şcolare Site-uri universităţi |
Obiectiv specific 3.3 - Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în activitatea membrilor Parlamentului |
3.3.1 | Regulament modificat Nr. de şedinţe/dezbateri/ audieri publice Nr. de şedinţe/dezbateri/audieri secrete Nr. de proiecte legislative/ amendamente/ agende publicate | Întârzieri în adoptarea modificărilor legislative | Site-ul instituţiei |
3.3.2 | Cod de conduită adoptat Mecanism de respectare a prevederilor codului implementat Nr. de încălcări ale prevederilor Codului de conduită Nr. şi tip de sancţiuni dispuse | Întârzieri în adoptarea codului de conduită | Site-ul instituţiei |
3.3.3 | Cod de conduită adoptat Nr. de situaţii de consiliere cu privire la cadouri/ospitalităţi/favoruri/alte beneficii | Întârzieri în adoptarea codului de conduită | Site-ul instituţiei |
3.3.4 | Cod de conduită adoptat Nr. de întâlniri între membrii Parlamentului şi alte persoane care încearcă să influenţeze procesul legislativ | Întârzieri în adoptarea codului de conduită | Site-ul instituţiei |
3.3.5 | Regulament modificat Criterii clare şi obiective reglementate Nr. de cereri soluţionate pozitiv Nr. de persoane cu privire la care s-au formulat cereri de încuviinţare a percheziţiei/reţinerii/arestării preventive soluţionate pozitiv Nr. de cereri soluţionate negativ Nr. de persoane cu privire la care s-au formulat cereri de încuviinţare a percheziţiei/ reţinerii/arestării preventive soluţionate negativ | Lipsa voinţei politice întârzieri în adoptarea modificărilor legislative | Monitorul Oficial Rapoarte MCV |
3.3.6 | Cod de conduită adoptat Nr. de şedinţe de consiliere Nr. de cursuri de formare specializată | Întârzieri în adoptarea codului de conduită | Site-ul instituţiei |
3.3.7 | Regulamente modificate Durata procedurilor de soluţionare a cererilor de ridicare a imunităţii | Întârzieri în adoptarea modificărilor legislative | Acte normative adoptate de cele două camere Decizii ale Camerelor Rapoarte MCV, GRECO, ONU |
3.3.8 | Nr. de evenimente publice Nr. de participanţi din partea societăţii civile Nr. de bune practici identificate | Nivel scăzut de participare şi implicare a membrilor Parlamentului | Informări publice, conferinţe de presă Minute ale întâlnirilor |
Obiectiv specific 3.4 - Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în sistemul judiciar |
3.4.1 | Plan multianual de acţiune pentru promovarea integrităţii în sistemul judiciar aprobat Nr. de măsuri îndeplinite Bune practici dezvoltate Rapoarte de progres transmise periodic către Secretariatul tehnic | Caracterul formal al documentului Nealocarea resurselor necesare Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor instanţelor şi parchetelor | Decizii CSM privind evaluarea implementării şi actualizarea planului Rapoarte periodice de progres |
3.4.2 | Codul deontologic pentru judecători şi procurori modificat Aspecte de etică delimitate de cele disciplinare Nr. de şedinţe de consiliere | Întârzieri în adoptarea modificărilor Codului deontologic | Hotărâre CSM de modificare a Codului deontologic al judecătorilor şi procurorilor |
3.4.3 | Nr. şi categorii de riscuri de integritate identificate Nr. sesiuni de informare şi îndrumare | Nealocarea resurselor necesare | Rapoarte anuale |
3.4.4 | Nr. de cursuri de formare Nr. de participanţi Gradul de implementare al Hotărârii CSM Secţia pentru judecători nr. 434/17.05.2016 şi a Hotărârii CSM Secţia pentru Procurori nr. 364/30.05.2016 Adoptarea unei Hotărâri a Plenului CSM privind înfiinţarea instituţiei consilierului de etică pentru aparatul propriu al CSM, INM, IJ, SNG Nr. de consilieri de etică numiţi Nr. de instanţe şi parchete în care funcţionează consilieri de etică Nr. de sesiuni de consiliere ţinute de consilierii de etică Nr. de întâlniri între consilierii de etică | Nealocarea resurselor necesare Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor instanţelor şi parchetelor | Rapoarte anuale |
Obiectiv specific 3.5 - Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale |
3.5.1 | Nr. de evenimente Nr. de participanţi Concluzii şi recomandări formulate Ghiduri elaborate | Lipsa alocării resurselor bugetare corespunzătoare | Rapoarte şi informări publice Minute ale întâlnirilor |
3.5.2 | Nr. de raportări furnizate AEP de fiecare partid politic Nr. de sesizări Nr. de sancţiuni | Lipsa alocării resurselor bugetare corespunzătoare | Rapoarte disponibile public |
3.5.3 | Soft dezvoltat, testat, actualizat Nr. de cazuri constatate Nr. de condamnări | Lipsa alocării resurselor bugetare corespunzătoare Adoptarea cu întârziere de către Parlament, respectiv de către Guvern a modificărilor aduse legislaţiei principale şi secundare privind implementarea, la alegerile prezidenţiale şi europarlamentare, a Sistemului informatic pentru monitorizarea prezenţei la vot şi prevenirea votului ilegal | Hotărâri judecătoreşti |
3.5.4 | Resurse financiare adecvate pentru plata oficialilor electorali Modul de formare dezvoltat Nr. de selecţii Standarde de selecţie Nr. de instruiri Nr. de ghiduri elaborate Nr. de coduri de conduită elaborate Nr. de sancţiuni aplicate Nr. de procese-verbale privind consemnarea rezultatelor alegerilor întocmite eronat | Resurse umane şi bugetare insuficiente | Rapoarte şi informări publice Minute ale instruirilor |
3.5.5 | Rata implementării recomandărilor GRECO | Adoptarea cu întârziere de către Parlament, respectiv de către Guvern a modificărilor aduse legislaţiei principale şi secundare | Acte normative adoptate Raport de conformitate GRECO |
3.5.6 | Rata implementării recomandărilor GRECO | Adoptarea cu întârziere de către Parlament, respectiv de către Guvern a modificărilor aduse legislaţiei principale şi secundare | Acte normative adoptate Raport de conformitate GRECO |
3.5.7 | Rata implementării recomandărilor GRECO | Adoptarea cu întârziere de către Parlament, respectiv de către Guvern a modificărilor aduse legislaţiei principale şi secundare | Acte normative adoptate Raport de conformitate GRECO |
3.5.8 | Rata implementării recomandărilor GRECO | Adoptarea cu întârziere de către Parlament, respectiv de către Guvern a modificărilor aduse legislaţiei principale şi secundare | Acte normative adoptate Raport de conformitate GRECO |
3.5.9 | Rata implementării recomandărilor GRECO | Adoptarea cu întârziere de către Parlament, respectiv de către Guvern a modificărilor aduse legislaţiei principale şi secundare | Acte normative adoptate Raport de conformitate GRECO |
3.5.10 | Raportul detaliat al veniturilor şi cheltuielilor realizate în anul precedent publicat Cuantumul datoriilor înregistrate de partidele şi formaţiunile politice, în anul precedent, publicat Cuantumul împrumuturilor şi al rambursărilor acestora, în anul precedent, publicat Cuantumul împrumuturilor transformate în donaţii, în anul precedent, publicat Lista sancţiunilor aplicate partidelor şi formaţiunilor politice (tip sancţiune, cuantum), în anul precedent, publicată Sumele din cererile de rambursare pentru campaniile electorale, publicate Sumele rambursate aferente cheltuielilor electorale, publicate Sumele obţinute din subvenţii şi modul de cheltuire a acestora, în anul precedent, publicate Lista furnizorilor serviciilor şi/sau bunurilor utilizate în campania electorală, publicată Numărul de materiale de propagandă electorală produse şi utilizate, defalcat pe categorii, raportat de competitorii electorali | Lipsa informaţiilor din raportările partidelor şi formaţiunilor politice Transmiterea informaţiilor în formate needitabile Resurse umane insuficiente pentru prelucrarea informaţiilor în vederea publicării în format deschis | www.roaep.ro www.data.gov.ro |
Obiectiv specific 3.6 - Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şl a riscurilor de corupţie în domeniul achiziţiilor publice |
3.6.1 | Grad crescut de îndeplinire a obligaţiilor contractuale de către contractanţi, care se reflectă în documentele constatatoare Comunicat emis la finalizarea contractului de achiziţie publică (mai ales pentru cele care vizează prestarea de servicii - implicând contracte cu executare succesivă) în care să menţioneze că executarea contractului a decurs fără incidente, entitatea ce a câştigat respectivul contract dovedindu-se a fi un bun partener, publicat de autorităţile/entităţile contractante | Nepublicarea tuturor documentelor constatatoare sau furnizarea de informaţii incomplete în cadrul acestor documente de către autorităţile/entităţile contractante | SEAP |
3.6.2 | Certificate constatatoare emise de ONRC ce conţin menţiuni cu privire la operatorii economici condamnaţi definitiv publicate periodic într-un singur punct de contact Certificate constatatoare publicate conform termenelor legale în SEAP cu privire la îndeplinirea obligaţiilor contractuale, aferente contractelor implementate de autorităţile contractante | Administratorul sistemului electronic de achiziţii publice nu primeşte toate informaţiile pentru crearea unei baze de date cu companiile care au condamnări definitive Nepublicarea tuturor documentelor constatatoare sau furnizarea de informaţii incomplete în cadrul acestor documente de către autorităţile/entităţile contractante | SEAP, creare secţiune distinctă, având posibilitate de căutare după criterii de interes, privind interzicerea participării la procedurile de achiziţie publică; SEAP, dezvoltare secţiune distinctă, având posibilitate de căutare după criterii de interes privind documentele constatatoare încărcate de autorităţile/entităţile contractante. |
3.6.3 | Nr. de ghiduri ale solicitantului modificate pentru a include pactele de integritate Nr. de contracte încheiate Valoarea contractelor | Lipsa capacităţii administrative de implementare a pactelor de integritate Lipsa implicării instituţiilor publice în proiectul-pilot | Site ANAP Site-urile instituţiilor implicate în proiectul-pilot |
3.6.4 | Număr redus de reveniri ale documentaţiilor de atribuire transmise de autorităţile contractante în procesul de verificare ex-ante realizat de ANAP | Metodologia de selecţie să creeze premisele neincluderii în procesul de verificare a unor documentaţii de atribuire aferente unor contracte cu potenţial ridicat de risc | SEAP, ANAP |
3.6.5 | Număr de modificări (privind preţ, durată, obiect contract) la nivel de contract Număr redus de contracte în care preţul final se majorează raportat la valoarea contractului atribuit | Nepublicarea în SEAP a tuturor actelor adiţionale aferente modificărilor contractuale | SEAP |
3.6.6 | Nr. de metode/instrumente promovate la nivel de sistem cu privire la instruirea în ceea ce priveşte bunele practici în domeniu Număr de persoane instruite din cadrul autorităţilor/entităţilor contractante | Lipsa de valorificare a personalului instruit Suprasolicitarea şi creşterea gradului de încărcare a personalului responsabil cu achiziţiile publice | Informări publicate pe site-ul ANAP |
3.6.7 | Nr. de hotărâri definitive contradictorii analizate Nr. de recursuri în interesul legii promovate | Lipsa sesizării unei practici neunitare | Recursuri în interesul legii promovate |
3.6.8 | Baza de date privind achiziţiile publice actualizată trimestrial şi completată cu informaţii financiare şi tehnice (minim grafic de implementare) | Absenţa monitorizării modificărilor contractuale Absenţa centralizării modificărilor contractuale | data.gov.ro |
Obiectiv specific 3.7 - Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în mediul de afaceri |
3.7.1 | Proiect comun cu Secretariatul OCDE Evaluarea legislaţiei Nr. reuniuni la nivel tehnic Schimb de bune practici Recomandări ale Grupului de Lucru privind Lupta împotriva Corupţiei în Tranzacţiile Internaţionale ale OCDE Proiecte/activităţi de promovare a integrităţii în afaceri Măsuri legislative şi instituţionale de promovare a integrităţii în afaceri Rata criminalităţii în sectorul privat | Rezerve ale statelor membre OCDE privind extinderea componenţei grupului de lucru | Rapoarte OCDE Statistica judiciară privind mediul de afaceri Decizii ale Grupului de Lucru privind Lupta împotriva Corupţiei în Tranzacţiile Internaţionale ale OCDE Rapoarte şi studii privind corupţia în sectorul privat |
3.7.2 | Nr. de investigaţii deschise prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei având ca obiect înţelegeri anticoncurenţiale Nr. de conferinţe/mese rotunde/întâlniri organizate Nr. de investigaţii finalizate prin decizii ale Plenului Consiliului Concurenţei având ca obiect înţelegeri anticoncurenţiale Nr. de plângeri/sesizări/petiţii soluţionate privind înţelegeri anticoncurenţiale Nr. de cazuri soluţionate în temeiul Legii privind combaterea concurenţei neloiale nr. 11/1991, cu modificările şi completările ulterioare Gradul de corelare cu Strategia Naţională privind Agenda Digitală pentru România 2020 | Personal de specialitate insuficient | Ordine ale preşedintelui Consiliului Concurenţei Broşuri/reviste de profil elaborate de Consiliul Concurenţei Decizii ale Plenului/Comisiei Consiliului Concurenţei Raportul anual al Consiliului Concurenţei |
3.7.3 | Nr. de întreprinderi publice care au elaborat planuri de integritate Plan de integritate aprobat şi publicat Codul de etică adoptat Sistem de protecţie a avertizorilor implementat Declaraţii de avere publicate Sistem de management al conflictelor de interese implementat Consilier de etică desemnat Clauze anticorupţie introduse în contractele cu toţi furnizorii şi partenerii de afaceri ai întreprinderilor publice Politica privind cadourile, donaţiile şi sponsorizările adoptată Audit intern anual de etică şi conformitate Standard ISO 37001 implementat | Caracterul formal al demersului Neimplicarea angajaţilor în procesul de elaborare | Rapoarte anuale Decizia de aprobare a planului de integritate Decizia de nominalizare a coordonatorului strategiei |
3.7.4 | Act normativ elaborat Planuri de integritate implementate în întreprinderile publice Ghidul de bună practică al OCDE privind controlul intern, etica şi conformitatea avut în vedere la elaborarea planurilor de integritate | Nerespectarea de către întreprinderile publice a obligaţiilor stabilite prin actul normativ Lipsa planurilor de integritate | Site-uri întreprinderi publice Rapoarte de progres Raport anual SNA |
3.7.5 | Bune practici identificate Nr. de activităţi comune de formare profesională Gradul de preluare a bunelor practici | Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor din sectorul public şi mediul de afaceri | Rapoarte şi informări publice Minute întâlniri |
3.7.6 | Nr. de întruniri/acţiuni de cooperare Nr. de reuniuni cu reprezentanţi ai sistemului judiciar Nr. de proiecte de politici publice sau de acte normative supuse dezbaterii şi consultării Nr. şi tipul de sesizări formulate Nr. şi tipul de soluţii identificate | Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor mediului de afaceri Consultarea cu întârziere a mediului de afaceri | Rapoarte şi informări publice Politici publice sau acte normative adoptate Minute întâlniri |
3.7.7 | Nr. şi tip de măsuri anti-mită Grad de preluare a măsurilor anti-mită la nivelul mediului de afaceri Nr. şi tip de campanii de promovare a integrităţii în afaceri | Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor mediului de afaceri | Politici şi programe anticorupţie dezvoltate Standarde dezvoltate şi preluate de mediul de afaceri |
3.7.8 | Nr. reuniuni cu reprezentanţii autorităţilor de reglementare Nr. autorităţi de reglementare care implementează planuri de integritate | Lipsa interesului autorităţilor de reglementare de a implementa planuri de integritate | Rapoarte anuale SNA |
3.7.9 | Bază de date disponibilă în format deschis care să cuprindă lista întreprinderilor la care statul este acţionar (prin structuri centrale şi locale) cu următorii indicatori: - date financiare; - indicatori de performanţă; - scrisoarea de aşteptări; - contractul de mandat; - subvenţii primite, | Lipsa informaţiilor cu privire la întreprinderile la care statul este acţionar | Site-urile instituţiilor publice data.gov.ro |
Obiectiv specific 3.8 - Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în administraţia publică locală |
3.8.1 | Nr. de proceduri administrative vulnerabile la corupţie identificate Tipul de proceduri administrative vulnerabile la corupţie identificate Nr. şi tipul de măsuri preventive adoptate Nr. de platforme e-administrare dezvoltate | Nealocarea resurselor umane şi bugetare | Rapoarte şi informări publice |
3.8.2 | Nr. de proceduri simplificate Durata procedurii Costurile reduse Nr. de certificate şi autorizaţii emise trimestrial | Întârzieri în adoptarea de acte normative, norme metodologice şi proceduri | Acte normative adoptate Norme metodologice şi proceduri adoptate |
3.8.3 | Formulă pentru realizarea indexului integrităţii pentru administraţia publică locală dezvoltată indexul integrităţii în administraţia publică locală publicat Autorizaţii de construire publicate | Absenţa informaţiilor necesare cu privire la incidentele de integritate Absenţa evaluării calităţii serviciului de către public Opacitatea instituţională | Site-ul instituţiei |
3.8.4 | Studiu privind gradul de adecvare a structurilor organizatorice de la nivelul UAT-urilor elaborat Nr. şi tipuri de instituţii cuprinse în studiu Nr. şi tipuri de recomandări Nr. de angajaţi Buget UAT Populaţia deservită | Lipsa resurselor bugetare Nivel scăzut de implicare a autorităţilor publice locale | Site-ul instituţiei Studiul publicat şi diseminat |
3.8.5 | Nr. de instituţii în care s-a implementat metodologia de identificare a riscurilor şi vulnerabilităţilor la corupţie Nr. de planuri de remediere a riscurilor şi vulnerabilităţilor la corupţie adoptate Nr. de recomandări implementate/ instituţie | Nivel scăzut de implicare a autorităţilor publice locale Caracter formal al demersului | Site-ul instituţiei Rapoarte anuale |
3.8.6 | Nr. de protocoale de colaborare încheiate Nr. de campanii de conştientizare derulate Nr. de dezbateri publice organizate | Nealocarea resurselor umane şi bugetare | Site-ul instituţiei Rapoarte anuale Presa locală |
3.8.7 | Nr. de proiecte/activităţi derulate Nr. de întâlniri Nr. şi gradul de implicare al reprezentanţilor societăţii civile în proiectele/activităţile organizate în parteneriat cu autorităţile publice locale | Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor administraţiei publice locale | Rapoarte publice Conferinţe de presă |
3.8.8 | Nr. de reţele dezvoltate Nr. de întâlniri Nr. de participanţi Nr. de politici publice anticorupţie elaborate/evaluate Nr. de recomandări/stadiul implementării | Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor' administraţiei publice locale | Rapoarte publice Conferinţe de presă |
3.8.9 | Nr. de coduri de conduită elaborate/implementate Nr. acte normative elaborate/modificate | Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor' administraţiei publice locale | Rapoarte publice Monitorul Oficial |
Obiectiv general 4 - Creşterea gradului de cunoaştere şi înţelegere a standardelor de integritate de către angajaţi şi beneficiarii serviciilor publice |
| Indicatori de performanţă | Riscuri | Surse de verificare |
Obiectiv specific 4.1 - Creşterea gradului de educaţie anticorupţie a personalului din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice de la nivel central şi local |
4.1.1 | Program de formare dezvoltat Nr. şi teme incluse în programul de formare Fişe de post completate pentru a include obligativitatea urmării cursului online Obiective de învăţare adaptate specificului grupurilor-ţintă: palierul administrativ, palierul politic şi funcţiile asociate acestuia, inclusiv personalul încadrat pe baza încrederii la cabinetul demnitarului Modul dedicat funcţionarilor publici dezvoltat Modul dedicat personalului încadrat în baza unui contract individual de muncă dezvoltat Modul dedicat persoanelor numite sau alese în funcţii de demnitate publică, respectiv personalului încadrat pe baza încrederii la cabinetul demnitarilor, dezvoltat Nr. de persoane cu funcţii de conducere care au urmat cursurile online Nr. de persoane cu funcţii de conducere care au obţinut punctaj minim Nr. de persoane cu funcţii de execuţie care au urmat cursurile online Nr. de persoane cu funcţii de execuţie care au obţinut punctaj minim | Nivel scăzut de pregătire Lipsa resurselor bugetare Refuz de participare din partea angajaţilor | Rapoarte publice Chestionare de evaluare ale cursurilor Rapoarte de participare Evaluări post participare |
4.1.2 | Nr. de programe sectoriale derulate la nivel central Nr. de participanţi la nivel central Nr. de programe sectoriale derulate la nivel local Nr. de participanţi la nivel local Nr. de broşuri, ghiduri, materiale cu caracter informativ diseminat | Resurse financiare insuficiente Nivel scăzut de participare şi implicare Nivel scăzut de pregătire | Rapoarte publice Rapoarte de participare |
Obiectiv specific 4.2 - Creşterea gradului de informare a publicului cu privire la impactul fenomenului de corupţie |
4.2.1 | Concept campanie naţională dezvoltat Evoluţia în cadrul indexului integrităţii instituţionale Nr. şi tip activităţi Nr. de parteneriate Tipuri de mesaje Evoluţia percepţiei privind corupţia | Resurse financiare insuficiente Nivel scăzut de participare şi implicare | Materiale de informare Sondaje de opinie Evaluări postparticipare Rapoarte anuale |
4.2.2 | Nr. de campanii sectoriale derulate Nr. şi tip activităţi Nr. de parteneriate Tipuri de mesaje Evoluţia percepţiei privind corupţia | Resurse financiare insuficiente Nivel scăzut de participare şi implicare a instituţiilor publice | Materiale de informare Sondaje de opinie Evaluări postparticipare Rapoarte anuale |
Obiectiv general 5 - Consolidarea performanţei de combatere a corupţiei prin mijloace penale şi administrative |
| Indicatori de performanţă | Riscuri | Surse de verificare |
Obiectiv specific 5.1 - Continuarea progreselor înregistrate în investigarea cu imparţialitate şi în soluţionarea de către instanţe a faptelor de mare corupţie şi la nivel local (BM 3 şi 4 din MCV) |
5.1.1 | Complexitatea şi relevanţa, din punct de vedere al competenţei stabilite de lege a DNA, a cauzelor soluţionate Date statistice privind calitatea actelor de urmărire penală, date statistice privind durata rezonabilă a urmăririi penale Evoluţia nr. dosare per procuror şi per secţie/serviciu teritorial Date statistice privind măsurile asigurătorii luate în vederea recuperării prejudiciului şi confiscării produsului infracţional Nr. de indicatori statistici privind hotărârile pronunţate de instanţe în dosarele DNA în anul precedent Nr. de confirmări acte în instanţă Nr. de infirmări acte în instanţă Mecanism de dialog cu organizaţiile non-guvernamentale şi media dezvoltat ca premisă pentru iniţierea de noi investigaţii | Resurse umane şi financiare insuficiente Depunerea de amendamente legislative care să lipsească de eficienţă cadrul legislativ şi instituţional anticorupţie | Raport anual Conferinţă anuală Comunicate de presă, articole de presă Evaluări independente |
5.1.2 | Sediu identificat Resurse financiare alocate | Nealocarea resurselor financiare | Site-ul DNA Raport anual |
5.1.3 | OMJ aprobat Unitatea logistică de sprijin tehnic creată Nr. posturi alocate | Nealocarea resurselor financiare | OMJ Site-ul DNA Raport anual |
5.1.4 | Buget alocat | Nealocarea resurselor financiare | Raport anual |
5.1.5 | 90 de posturi de poliţie judiciară alocate 90 de posturi de poliţie judiciară bugetate | Nealocarea resurselor umane Nealocarea resurselor financiare | OMJ Raport anual |
5.1.6 | Nr. şi tipuri de analize efectuate | Nealocarea resurselor umane Nealocarea resurselor financiare | OMJ Raport anual |
5.1.7 | Spaţii necesare desfăşurării activităţii ÎCCJ Studiile semestriale privind individualizarea cauzelor de corupţie Recomandări privind individualizarea pedepselor pentru infracţiunile de corupţie Durata cauzelor DNA aflate pe rolul instanţelor de judecată Nr. proceselor penale încetate ca urmare a intervenţiei prescripţiei extinctive a răspunderii penale | Resurse alocate insuficiente | Hotărârile definitive pronunţate în cauzele DNA Acorduri de recunoaştere a vinovăţiei |
5.1.8 | Strategii locale actualizate Nr. de rechizitorii Nr. de sesizări din oficiu Calitatea persoanelor cercetate Soluţiile dispuse de instanţă | Resurse alocate insuficiente | Raport anual |
5.1.9 | Nr. de hotărâri definitive de condamnare pronunţate de instanţe în cauzele promovate de DNA | Netransmiterea de către instanţe a hotărârilor în e-format | Site-ul DNA Raport anual |
Obiectiv specific 5.2-Îmbunătăţirea activităţii de identificare, sancţionare şi de prevenire a cazurilor de incompatibilităţi, conflicte de interese şi averi nejustificate (BM2 din MCV) |
5.2.1 | Act normativ adoptat şi publicat în Monitorul Oficial Resurse bugetare şi financiare necesare aprobate Date statistice publicate pe pagina de internet a Agenţiei | Întârzierea aprobării legislaţiei Depunerea de amendamente legislative care să lipsească de eficienţă actul normativ | Monitorul Oficial Pagina de internet a Agenţiei |
5.2.2 | Nr. de rapoarte de evaluare emise Nr. de sancţiuni administrative aplicate Nr. de rapoarte de evaluare definitive transmise instituţiilor pentru luarea măsurilor disciplinare Rata de confirmare a rapoartelor ANI - 90% | Jurisprudenţă neunitară Tergiversarea aplicării sancţiunilor disciplinare | Pagina de internet a Agenţiei Rapoartele ANI de activitate Portalul instanţelor de judecată |
5.2.3 | Cod de conduită adoptat Act normativ adoptat | Lipsa disponibilităţii instituţiilor implicate | Pagina de internet a Agenţiei Rapoartele ANI de activitate |
5.2.4 | Analiză a regulilor privind incompatibilităţile realizată Act normativ adoptat | Lipsa disponibilităţii instituţiilor implicate | Pagina de internet a Agenţiei Rapoartele ANI de activitate |
5.2.5 | Act normativ adoptat | Lipsa disponibilităţii instituţiilor implicate | Pagina de internet a Agenţiei Rapoartele ANI de activitate |
5.2.6 | Minimum 20.000 de declaraţii de avere şi de interese depuse în format electronic Nr. de măsuri dispuse de ANI pentru îmbunătăţirea procesului de completare şi de depunere a declaraţiilor de avere şi de interese | Lipsa unei prevederi legislative exprese în ceea ce priveşte completarea electronică a declaraţiilor | Portalul public al declaraţiilor de avere şi de interese Rapoartele ANI de activitate |
5.2.7 | Secţiune de informare creată pe pagina de internet a Agenţiei Nr. de informări transmise entităţilor responsabile cu organizarea proceselor electorale Nr. de declaraţii de avere şi de interese depuse de candidaţi, postate pe portalul public al ANI Actualizarea listei de persoane aflate sub interdicţia de a candida la o funcţie electivă | Întârzieri cauzate de transmiterea documentelor de către birourile electorale | Pagina de internet a Agenţiei Rapoartele ANI de activitate |
5.2.8 | Nr. de programe de educaţie şi conştientizare organizate Nr. de ghiduri şi materiale informative publicate Grad ridicat de depunere a declaraţiilor de avere şi de interese - scăderea numărului de sancţiuni contravenţionale aplicate pentru nerespectarea prevederilor legale în materie | Resurse bugetare şi umane insuficiente | Pagina de internet a Agenţiei Rapoartele ANI de activitate |
5.2.9 | Nr. de măsuri dispuse pentru eficientizarea sistemului de consiliere în materia legislaţiei de integritate Reducerea timpilor de răspuns | n.a. | Pagina de internet a Agenţiei Rapoartele ANI de activitate |
5.2.10 | Nr. de protocoale de cooperare încheiate Nr. de activităţi şi proiecte comune dezvoltate | Lipsa resurselor bugetare | Pagina de internet a Agenţiei Rapoartele ANI de activitate |
5.2.11 | Nr. de protocoale de colaborare iniţiate Nr. de proiecte comune organizate | Lipsa disponibilităţii resurselor bugetare sau umane | Pagina de internet a Agenţiei Rapoartele ANI de activitate |
5.2.12 | Nr. de evenimente comune organizate Minimum un protocol de colaborare iniţiat cu o instituţie de învăţământ superior | Lipsa resurselor bugetare Lipsa disponibilităţii experţilor | Pagina de internet a Agenţiei Rapoartele ANI de activitate |
Obiectiv specific 5.3 - Consolidarea mecanismelor de control administrativ |
5.3.1 | Act normativ aprobat Nr. de angajaţi raportat la volumul de activitate Resurse materiale alocate Nr. de recomandări formulate/implementate | Întârzierea aprobării legislaţiei Resurse umane şi financiare insuficiente | Monitorul Oficial Rapoarte anuale de activitate |
5.3.2 | Nr. de controale iniţiate ca urmare a sesizărilor societăţii civile Nr. de controale realizate în 2017 în zonele expuse la corupţie, raportat la numărul total Nr. de controale realizate în 2020 în zonele expuse la corupţie, raportat la numărul total | Resurse umane şi financiare insuficiente | Rapoarte anuale de activitate |
5.3.3 | Nr. de sesizări transmise organelor judiciare Nr. de sesizări confirmate prin trimiteri în judecată şi condamnări definitive Nr. de activităţi de formare profesională comune Cuantumul prejudiciilor reparate | Resurse umane insuficient pregătite din punct de vedere profesional | Rapoarte anuale de activitate Protocoale de cooperare Statistică judiciară |
5.3.4 | Nr. de sesizări primite Nr. de sesizări în curs de soluţionare Nr. de sesizări soluţionate Nr. şi tipul de sancţiuni dispuse Nr. de decizii ale comisiei anulate sau modificate în instanţă Nr. de persoane care au săvârşit în mod repetat abateri de la normele respective | Caracter formal al activităţii comisiilor de disciplină Orientarea practicii comisiilor spre cele mai uşoare sancţiuni | Comisie de disciplină operaţională Decizii ale comisiei |
5.3.5 | Număr de instituţii publice care utilizează sistemului naţional de raportare Numărul şi categoria sancţiunilor aplicate pentru nerespectarea prevederilor legale privind sistemul naţional de raportare | Depăşirea termenelor prevăzute în cap. I din OUG nr. 88/2013 Refuzul instituţiilor publice de a raporta | Rapoarte MFP |
5.3.6 | Studiu privind sistemul sancţiunilor administrative aplicate publicat Rata de implementare a recomandărilor | Lipsa informaţiilor privind sancţiunile administrative aplicate | Raport publicat Site MJ |
5.3.7 | Nr. autorităţi de control care publică lista amenzilor acordate sau a altor măsuri administrative dispuse, inclusiv sumele plătite Nr. liste publicate Tipul de încălcări ale prevederilor legale | Refuzul de a publica informaţiile | Site-uri autorităţi de control Rapoarte de activitate instituţii publice Raport anual SNA |
Obiectiv specific 5.4 - Creşterea gradului de recuperare a produselor infracţiunilor urmând cele mai bune practici din alte state membre UE şi consolidarea practicii judiciare |
| Indicatori de performanţă | Riscuri | Surse de verificare |
5.4.1 | Act normativ elaborat şi adoptat | Întârzieri în elaborarea şi aprobarea proiectului de act normativ | Monitorul Oficial |
5.4.2 | Act normativ elaborat şi adoptat | Întârzieri în elaborarea şi aprobarea proiectului de act normativ | Monitorul Oficial |
5.4.3 | Act normativ elaborat pentru realizarea schimbului de informaţii privind beneficiarul real la nivel internaţional, între reţelele de practicieni relevante Act normativ adoptat Soluţie IT dezvoltată Nr. schimburi de informaţii la nivel internaţional | Întârzieri în elaborarea şi aprobarea proiectului de act normativ Cooperare inter-agenţii deficitară | Monitorul Oficial Cereri de cooperare judiciară internaţională |
5.4.4 | Sediu alocat Nr. de posturi ocupate Resurse materiale alocate | Resurse umane şi financiare insuficiente | Rapoarte anuale de activitate |
5.4.5 | Categorii de bunuri confiscate în cadrul procedurilor judiciare penale Gradul de valorificare a bunurilor care face obiectul confiscării speciale sau al confiscării extinse Categorii de bunuri imobile transmise cu titlu gratuit în domeniul privat al unităţilor administrativ-teritoriale Categorii de bunuri imobile date în folosinţă gratuită asociaţiilor şi fundaţiilor şi academiilor de ramură Sume rezultate din valorificarea bunurilor mobile şi imobile şi alocate conform art. 37 din Legea nr. 318/2015 | Nealocarea resurselor umane şi financiare pentru operaţionalizarea ANABI | Rapoarte anuale de activitate |
5.4.6 | Nr. de cereri de informaţii primite Nr. de cereri de informaţii transmise Nr. de cereri soluţionate în termenul stabilit de statul solicitant Conectarea la reţeaua SIENA a EUROPOL Nr. activităţi de cooperare (proiecte de asistenţă, formare profesională, studii etc.) | Date incomplete cuprinse în evidenţele cadastrale | Raport anual MJ Cereri de cooperare judiciară internaţională Acte normative adoptate pentru consolidarea cooperării interinstituţionale Hotărâri judecătoreşti definitive |
5.4.7 | Sistem informatic naţional integrat de evidenţă a creanţelor provenite din infracţiuni operaţional (art. 38 din Legea nr. 318/2015) Măsurile asigurătorii dispuse în cadrul procesului penal, administrarea, valorificarea sau restituirea bunurilor care fac obiectul acestor măsuri Măsura de siguranţă a confiscării şi valorificarea bunurilor confiscate, atât în cazul confiscării speciale, cât şi al confiscării extinse Confiscarea cauţiunii, prevăzută de art. 217 alin. (5) din Legea nr. 135/2010, cu modificările şi completările ulterioare Executarea ordinelor de indisponibilizare a bunurilor emise de către un alt stat Executarea ordinelor de confiscare emise de către un alt stat Dispunerea de bunurile confiscate în sensul art. 265 din Legea nr. 302/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau al acordurilor care prevăd partajarea bunurilor confiscate Despăgubirile acordate statului, autorităţilor sau instituţiilor publice pentru repararea prejudiciului produs prin săvârşirea infracţiunii şi executarea dispoziţiilor din hotărâre privitoare la acestea Amenda aplicată ca pedeapsă principală şi executarea acesteia în modalităţile prevăzute de lege Încărcarea automată a datelor statistice de cei care dispun măsurile asigurătorii, confiscări, valorificări Funcţii complexe de căutare şi analiză comparativă a datelor statistice Hotărâri judecătoreşti publicate on-line | Neasumarea ca obiectiv strategic de către instituţiile implicate Proceduri Întârzieri în interconectarea resurselor de date statistice deţinute de instituţiile implicate | Statistica oficială MP Hotărâri definitive Statistica oficială ANAF Raport anual MJ privind recuperarea creanţelor rezultate din infracţiuni Protocol colaborare inter-instituţională Soluţie informatică de tip platformă dezvoltată şi accesibilă celor patru instituţii Raport anual publicat de ANABI |
5.4.8 | Nr. şi tipul de bune practici identificate şi diseminate Nr. de procurori judecători şi poliţişti care au acces la bune practici Nr. şi tipul de instrumente şi metodologii de lucru identificate şi diseminate Elaborarea şi distribuirea semestrială în rândul practicienilor a unei publicaţii de tip newsletter care să cuprindă cazuri practice, jurisprudenţă | Nivel scăzut de participare şi implicarea a reprezentanţilor instituţiilor cu atribuţii în materie | Rapoarte şi studii publicate Concluzii ale sesiunilor de formale profesională |
Obiectiv general 6 - Creşterea gradului de implementare a măsurilor anticorupţie prin aprobarea planului de integritate şi autoevaluarea periodică la nivelul tuturor instituţiilor publice centrale şi locale, inclusiv a celor subordonate, coordonate, aflate sub autoritate, precum şi a întreprinderilor publice |
| Indicatori de performanţă | Riscuri | Surse de verificare |
Obiectiv specific - Consolidarea integrităţii instituţionale prin planuri dezvoltate pe bază de analiză de risc şi standarde de control managerial Intern |
6.1 | Menţiuni exprese privind aderarea la: - valorile fundamentale - principiile - obiectivele - mecanismul de monitorizare Persoane desemnate pentru implementarea strategiei şi planului sectorial Lista structurilor subordonate/coordonate/aflate sub autoritate şi a companiilor cu capital de stat transmisă | Nivel scăzut de implicare a instituţiilor publice | Document adoptat şi transmis secretariatului tehnic al SNA împreună cu - planul sectorial - datele de contact ale coordonatorului planului sectorial |
6.2 | Nr. de angajaţi informaţi cu privire la elaborarea planului de integritate Modul în care are loc informarea (şedinţă, prin corespondenţă) Nr. de contribuţii primite/incorporate | Caracter exclusiv formal al informării Neparticiparea majorităţii angajaţilor | Proces-verbal/minută |
6.3 | Nr. de riscuri şi vulnerabilităţi inventariate | Caracter formal al demersului în absenţa unei metodologii de evaluare a riscurilor | Raport de evaluare a riscurilor şi vulnerabilităţilor elaborat |
6.4 | Nr. de măsuri de remediere Standarde de integritate reflectate în planurile de integritate | Caracter formal al demersului în absenţa unei metodologii de evaluare a riscurilor Neevaluarea aprofundată a standardelor de control intern managerial | Raport privind măsurile de remediere a vulnerabilităţilor elaborat |
6.5 | Plan sectorial aprobat Nr. de copii distribuite | Caracter formal al demersului | Decizia de aprobare a planului sectorial Decizia de nominalizare a coordonatorului strategiei sectoriale |
6.6 | Nr. de riscuri şi vulnerabilităţi identificate | Caracter formal al demersului în absenţa unei metodologii de evaluare a riscurilor | Raport de evaluare a riscurilor şi vulnerabilităţilor elaborat Plan sectorial modificat |
6.7 | Nr. de comunicări către Secretariatul tehnic al SNA Colectarea integrală a indicatorilor din inventarul măsurilor de transparenţă instituţională şi de prevenire a corupţiei Nr. de persoane/instituţie participante la lucrările platformelor de cooperare Nr. de experţi/instituţie participanţi la misiunile tematice de evaluare | Transmiterea de date incomplete sau cu întârziere Nepreluarea în fişa de post a atribuţiilor de coordonare şi monitorizare a planului sectorial Lipsa desemnării persoanelor responsabile pentru implementarea strategiei şi a planului sectorial | Raport naţional anual Liste de participanţi Minute Rapoarte naţionale semestriale şi anuale publicate |