HOTĂRÂRE nr. 892 din 1 septembrie 2012 privind aprobarea modelului timbrului autocolant şi a condiţiilor de tipărire, de gestionare şi de utilizare a acestuia la alegerile pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2012
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 72 alin. (2) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1
Se aprobă modelul timbrului autocolant folosit la alegerile pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2012, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2
(1)Preşedintele biroului electoral al secţiei de votare sau un membru desemnat de acesta aplică timbrul autocolant pe versoul cărţilor de identitate ale cetăţenilor care îşi exercită dreptul de vot în baza acestor acte de identitate.
(2)Timbrul autocolant trebuie să asigure aderarea perfectă pe cartea de identitate, astfel încât să nu se poată detaşa fără a se produce deteriorarea documentului.
Art. 3
(1)Tipărirea timbrelor autocolante se asigură prin grija Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2)Timbrele autocolante se predau de către Ministerul Administraţiei şi Internelor prefecţilor, respectiv Ministerului Afacerilor Externe, pe bază de proces-verbal.
(3)Prefecţii distribuie timbrele autocolante primarilor, pe bază de proces-verbal, care le predau preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare până cel târziu în preziua alegerilor, pe bază de proces-verbal.
(4)Ministerul Afacerilor Externe distribuie timbrele autocolante misiunilor diplomatice, care le predau birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate până cel târziu în preziua alegerilor, pe bază de proces-verbal.
(5)După încheierea votării, preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare predau primarilor, pe bază de proces-verbal, timbrele autocolante rămase neutilizate.
Art. 4
Timbrele autocolante se imprimă într-un număr egal cu cel al alegătorilor care deţin cărţi de identitate, cu un plus de 10%.
Art. 5
În vederea distribuirii timbrelor autocolante, structurile teritoriale ale Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor comunică primarilor, cel târziu cu 15 zile înainte de ziua votării, numărul alegătorilor care deţin cărţi de identitate, înscrişi în listele electorale permanente, pe fiecare secţie de votare.
Art. 6
Ministerul Administraţiei şi Internelor furnizează primarilor datele prevăzute la art. 5 în mod gratuit.
-****-

PRIM-MINISTRU

VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemnează:

Ministrul administraţiei şi internelor,

Mircea Duşa

Ministrul delegat pentru administraţie,

Radu Stroe

p. Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,

Dan Vlaicu,

vicepreşedinte

ANEXĂ:
MODELUL timbrului autocolant folosit la alegerile pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2012
NOTE:
- Pătratul în care este încadrat cercul cu menţiunea "VOTAT" şi cu data scrutinului are latura de 20 mm.
- Timbrele autocolante sunt imprimate cu litere de aceeaşi mărime, cu aceleaşi caractere şi cu aceeaşi cerneală.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 642 din data de 10 septembrie 2012