ORDIN nr. 205 din 9 aprilie 2013 privind stabilirea procedurii de efectuare a plăţii titlurilor executorii având ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din cadrul Secretariatului General al Guvernului şi al structurilor, organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice finanţate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului
Având în vedere prevederile art. XI alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
92/2012
privind luarea unor măsuri în domeniul învăţământului şi cercetării, precum şi în ceea ce priveşte plata sumelor prevăzute în hotărâri judecătoreşti devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2013,
În temeiul art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
405/2007
privind funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, cu modificările şi completările ulterioare,
secretarul general al Guvernului
emite prezentul ordin.
Art. 1
(1)
Prezentul ordin stabileşte procedura de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului Secretariatului General al Guvernului şi al structurilor, organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice finanţate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2013.
(2)
Plata sumelor datorate în temeiul titlurilor executorii prevăzute de prezentul ordin va cuprinde atât sumele aferente drepturilor de natură salarială, cât şi pe cele pentru plata dobânzilor şi penalităţilor.
Art. 2
(1)
Plata sumelor datorate în temeiul titlurilor executorii, prevăzute la art. 1 alin. (1), se realizează eşalonat, în 5 tranşe, potrivit prevederilor art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
92/2012
privind luarea unor măsuri în domeniul învăţământului şi cercetării, precum şi în ceea ce priveşte plata sumelor prevăzute în hotărâri judecătoreşti devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2013.
(2)
Sumele prevăzute la alin. (1) şi plătite în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
92/2012
se actualizează cu indicele preţurilor de consum stabilit de Institutul Naţional de Statistică (I.N.S.), după următoarea formulă de calcul:
A = (suma de actualizat x IPC) / 100,
unde:
- A - suma totală necesar a fi achitată, ca urmare a actualizării;
- suma de actualizat - suma corespunzătoare unei tranşe, prin aplicarea procentului corespunzător anului în care se va efectua plata, la valoarea titlului executoriu;
- IPC - indicele preţurilor de consum, astfel cum a fost stabilit de I.N.S. pentru luna în care se efectuează plata sumei, comparativ cu luna în care aceasta trebuia pusă în executare.
Art. 3
Sumele aferente drepturilor de natură salarială sunt supuse principiilor de impunere fiscală prevăzute de legislaţia în vigoare la data efectuării plăţii.
Art. 4
Sumele prevăzute la art. 1 alin. (2), inclusiv diferenţele rezultate ca urmare a actualizării acestora la data efectuării plăţii, se suportă de la titlul "Cheltuieli de personal", conform clasificaţiei economice.
Art. 5
Sumele prevăzute la art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
92/2012
vor fi achitate de ordonatorii de credite, conform eşalonării prevăzute la art. 2 alin. (1) din prezentul ordin, în tranşe trimestriale egale, actualizate, fiecare în parte, conform formulei prevăzute la art. 2 alin. (2).
Art. 6
(1)
Structurile financiar-contabile constituite la nivelul ordonatorilor terţiari de credite vor transmite datele aferente plăţii tranşei stabilite potrivit art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
92/2012
, pe categorii de drepturi recunoscute prin hotărâri judecătoreşti şi pe alineatele clasificaţiei economice, ordonatorilor de credite care le asigură finanţarea.
(2)
Structurile financiar-contabile constituite la nivelul ordonatorilor secundari de credite vor centraliza datele primite de la ordonatorii terţiari de credite, precum şi pe cele reprezentând necesarul propriu şi le vor transmite Direcţiei economice şi administrare patrimoniu din cadrul Secretariatului General al Guvernului.
(3)
Direcţia economică şi administrare patrimoniu va centraliza datele primite de la ordonatorii secundari şi terţiari de credite finanţaţi prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, precum şi pe cele reprezentând necesarul propriu de fonduri publice şi va propune Ministerului Finanţelor Publice modificările corespunzătoare pentru bugetul pe anul în curs şi pentru proiectul de buget pe anii următori.
Art. 7
În vederea alocării fondurilor publice necesare aplicării prevederilor art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
92/2012
, propunerile ordonatorilor secundari şi terţiari de credite se transmit potrivit calendarului bugetar prevăzut de legislaţia în vigoare.
Art. 8
(1)
Plata sumelor reprezentând drepturi salariale prevăzute în titluri executorii se efectuează de fiecare ordonator de credite care asigură plata drepturilor băneşti personalului prevăzut la art. 1 alin. (1), pe bază de state nominale, altele decât cele pentru plata salariilor, fără a le cumula cu drepturile salariale din luna plăţii.
(2)
Sumele prevăzute la alin. (1) vor fi plătite în conturile indicate de beneficiari.
Art. 9
Ordonatorii secundari şi terţiari de credite care se finanţează prin bugetul Secretariatului General al Guvernului au obligaţia de a angaja şi de a utiliza creditele bugetare necesare aplicării prezentului ordin numai în limita prevederilor şi destinaţiilor aprobate, cu respectarea dispoziţiilor Legii nr.
500/2002
privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 10
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-
Secretarul general al Guvernului,
Ion Moraru
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 221 din data de 18 aprilie 2013