DENUMIRE | REZULTATE | RESPONSABILI | TERMEN DE FINALIZARE | BUGET (mii lei) |
OG I. Adaptarea structurii şi mandatului administraţiei publice la nevoile cetăţenilor şi la posibilităţile reale de finanţare | 174.052 |
OS I.1. Creşterea gradului de predictibilitate în privinţa organizării şi funcţionării instituţiilor de la nivelul administraţiei publice centrale şi a politicilor pe care acestea le gestionează | 32.252 |
I.1.1. Definirea clară a mandatelor instituţiilor administraţiei publice de la nivel central | - Raport de evaluare a implementării recomandărilor conţinute de analizele funcţionale - Plan de acţiune şi calendar pentru implementarea măsurilor necesare în acest domeniu | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului | Octombrie 2014 | |
I.1.2. Adoptarea de măsuri concrete de asigurare a stabilităţii pe termen lung a structurii instituţiilor publice | - Analiză şi plan de măsuri pentru asigurarea pe termen lung a stabilităţii instituţionale | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului | Decembrie 2015 |
OS I.2. Asigurarea cadrului optim pentru repartizarea competenţelor între administraţia publică centrală şi administraţia publică locală şi exercitarea lor sustenabilă | 74.300 |
I.2.1. Întărirea capacităţii structurilor instituţionale implicate în transferul competenţelor între diferitele paliere administrative | - Capacitate administrativă şi instituţională consolidată a structurilor tehnice constituite potrivit Legii-cadru nr. 195/2006 a descentralizării | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Finanţelor Publice Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Autorităţi şi instituţii publice competente | Permanent | 9.000 |
I.2.2. Dezvoltarea de mecanisme/instrumente de coordonare metodologică de la nivel central cu privire la modul de exercitare a competenţelor descentralizate | - Mecanisme/instrumente de coordonare metodologică elaborate - Mecanisme/instrumente privind managementul bunurilor din domeniul public şi privat al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale elaborate | Ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale competente Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Finanţelor Publice Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară | Martie 2015 Septembrie 2016 | 11.000 |
I.2.3. Fundamentarea soluţiilor referitoare la repartizarea optimă a competenţelor între diferitele paliere administrative | - Analize/studii referitoare la modul de repartizare a competenţelor pentru asigurarea cadrului optim de furnizare a serviciilor publice între diferitele paliere administrative elaborate - Strategii de descentralizare sau strategii de îmbunătăţire a exercitării competenţelor descentralizate | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Finanţelor Publice Ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale competente Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale | Martie 2017 Septembrie 2017 | 13.500 |
I.2.4. Dezvoltarea politicii de descentralizare financiară şi fiscală | - Datele statistice necesare fundamentării şi estimării impactului politicilor de descentralizare colectate şi gestionate - Studii/analize referitoare la asigurarea resurselor financiare sustenabile ale bugetului de stat consolidat care să finanţeze competenţele descentralizate diferitelor paliere administrative elaborate - Strategia de descentralizare financiară elaborată - Măsuri legislative adoptate (modificarea cadrului legislativ în domeniul finanţelor publice/finanţelor publice locale) | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Finanţelor Publice Comitetul pentru Finanţe Publice Locale Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Alte autorităţi şi instituţii publice competente | Decembrie 2017 | 13.500 |
I.2.5. Dezvoltarea de mecanisme de monitorizare şi evaluare a modului de exercitare de către autorităţile administraţiei publice locale a competenţelor descentralizate | - Analize privind evaluarea capacităţii administrative a unităţilor administrativ-teritoriale elaborate - Analize/studii de evaluare a efectelor strategiilor sectoriale de descentralizare elaborate şi a impactului asupra administraţiei publice locale - Mecanism de monitorizare şi evaluare a competenţelor descentralizate operaţional | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Finanţelor Publice Ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale competente Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale | Septembrie 2018 Decembrie 2018 Iunie 2019 | 27.300 |
OS I.3. Reorganizarea administrativ-teritorială | 67.500 |
I.3.1. Dezvoltarea unei metodologii de calcul al indicelui de dezvoltare locală şi instituţionalizarea monitorizării periodice a acestuia la nivel naţional | - Formulă de calcul a indicelui de dezvoltare locală elaborată - Cadru instituţional şi metodologie de colectare a datelor create şi instituţionalizate - Valoare de bază a indicelui de dezvoltare locală calculată - Monitorizare periodică realizată | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Alte autorităţi şi instituţii publice competente | Decembrie 2016 Decembrie 2016 Decembrie 2017 Decembrie 2020 | 22.500 |
I.3.2. Revizuirea cadrului legal şi instituţional necesar pentru reorganizarea administrativ-teritorială a României | - Analize/studii privind reorganizarea administrativ-teritorială a României, cu accent pe regionalizare, elaborate - Măsuri legislative privind constituirea şi operaţionalizarea regiunilor elaborate - Măsuri legislative privind revizuirea cadrului normativ referitor la statutul, organizarea şi funcţionarea autorităţilor administraţiei publice locale elaborate - Măsuri legislative privind revizuirea cadrului de organizare şi funcţionare a instituţiei prefectului elaborate | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Afacerilor Interne Autorităţi şi instituţii publice competente | Septembrie 2016 Decembrie 2016 Decembrie 2018 Decembrie 2018 | 22.500 |
I.3.3. Întărirea capacităţii administrative a autorităţilor administraţiei publice regionale, precum şi a aparatelor acestora de specialitate | - Autorităţi regionale operaţionale şi capabile să exercite competenţele atribuite acestora prin lege | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Autorităţi şi instituţii publice competente | Decembrie 2020 | 22.500 |
OG II. Implementarea unui management performant în administraţia publică | 2.147.265 |
OS II.1. Creşterea coerenţei, eficienţei, predictibilităţii şi transparenţei procesului decizional în administraţia publică | 501.078 |
II.1.1. Operaţionalizarea unui Sistem de implementare a priorităţilor - Delivery Unit | | | | 94.500 |
- Dezvoltarea capacităţii instituţionale de monitorizare şi comunicare cu factorii implicaţi relevanţi cu privire la progresele înregistrate - Stabilirea unui sistem de monitorizare şi a unor indicatori pentru urmărirea progreselor cu privire la implementarea priorităţilor selectate şi monitorizarea pro-activă ulterioară a implementării recomandărilor specifice de ţară | - Proceduri operaţionale pentru activitatea desfăşurată de Delivery Unit cu ministerele de linie stabilite - Planuri detaliate pregătite - Strategia de comunicare şi diseminare elaborată şi implementată | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice Ministerul Fondurilor Europene Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice Ministerul Finanţelor Publice Ministerul pentru Societatea Informaţională Ministerul Afacerilor Externe Departamentul de Energie | Noiembrie 2014 Octombrie 2014 Noiembrie 2014 | |
- Stabilirea cadrului instituţional pentru îmbunătăţirea implementării politicilor şi a punerii în aplicare a priorităţilor guvernului | - Sistem de implementare operaţional | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice Ministerul Fondurilor Europene Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice Ministerul Finanţelor Publice Ministerul pentru Societatea Informaţională Ministerul Afacerilor Externe Departamentul de Energie | Ianuarie 2016 |
- Dezvoltarea şi monitorizarea periodică a mecanismului de implementare a priorităţilor Primului Ministru | - Evaluări şi analize cu privire la implementarea sistemului Delivery Unit - Propuneri de recomandări pentru îmbunătăţirea sistemului - Implementarea unui nou set de priorităţi începând cu 2016 | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului | 2016-2020 |
- Operaţionalizarea, la Centrul Guvernului, a unei structuri Strategy Unit | - Sistem de coordonare a implementării strategiilor operaţional; - Transfer de know-how către personalul Cancelariei Primului-ministru/Secretariatului General al Guvernului, cu atribuţii în domeniul coordonării sistemului de planificare şi elaborare a documentelor programatice (strategii), al monitorizării şi evaluării implementării acestor documente. | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului | 2016 |
- Dezvoltarea şi monitorizarea periodică a mecanismului de coordonare a implementării documentelor strategice | - Analiza cu privire la implementarea mecanismului de coordonare a implementării documentelor programatice; - Propuneri de recomandări pentru îmbunătăţirea sistemului Strategy Unit; - Implementarea şi monitorizarea periodică a planurilor de acţiune aferente strategiilor guvernamentale. | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului | 2016-2020 |
II.1.2. Consolidarea planificării strategice şi introducerea bugetării pe programe la nivel central | | | | 26.000 |
- Actualizarea şi unificarea celor două metodologii de planificare strategică şi programare bugetară cu normele de programare bugetară dezvoltate de Ministerul Finanţelor Publice | - Normele privind bugetarea pe programe finalizate - Metodologiile existente de planificare strategică actualizate şi unificate şi armonizate cu normele privind bugetarea pe programe elaborate de MFP | Ministerul Finanţelor Publice Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului | Noiembrie 2014 Decembrie 2014 | |
- Definirea rolului Consiliului de Planificare Strategică şi operaţionalizarea acestuia | - Proceduri de lucru pentru Consiliul de Planificare Strategică elaborate şi rol redefinit | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului | Iunie 2015 |
- Coordonarea şi monitorizarea anuală a procesului de elaborare şi actualizare a planurilor strategice instituţionale (PSI) în corelare cu Strategia Fiscal-bugetară (SFB) | - Proces coordonat de elaborare şi actualizare a PSI ale ministerelor de resort, în corelare cu plafoanele bugetare aprobate prin SFB | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Finanţelor Publice | Permanent |
- Monitorizarea implementării Planurilor Strategice Instituţionale (PSI) şi a Planului Anual de Lucru al Guvernului (PALG) | - PSI şi PALG monitorizate | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului | Permanent |
- Dezvoltarea capacităţii instituţionale pentru implementarea bugetării pe programe | - Pregătirea personalului şi formarea competenţelor necesare fundamentării şi aplicării bugetării pe programe - Adaptarea procedurilor şi sistemelor interne în vederea implementării bugetării pe programe | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Finanţelor Publice Faza I (pilotare): Ministerul Educaţiei Naţionale Ministerul Sănătăţii Faza II (extindere): Alte ministere, în special ministerele prioritare prevăzute în AP | Faza I Decembrie 2015 (inclusiv pe parcursul primului exerciţiu de bugetare pe programe) Faza II Decembrie 2016 (inclusiv pe parcursul primului exerciţiu de bugetare pe programe) |
- Pilotarea bugetării pe programe | - Două ministere pilot (educaţie şi sănătate) pentru bugetul pe 2015 | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Finanţelor Publice Ministerul Educaţiei Naţionale Ministerul Sănătăţii | Decembrie 2014 (elaborare buget) Decembrie 2015 (finalizare execuţie bugetară) |
- Extinderea bugetării pe programe pentru toate ministerele | - Bugete pe programe elaborate la toate ministerele, cu accent pe cele 8 ministere prioritare selectate în Acordul de Parteneriat | Ministerul Finanţelor Publice Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerele de linie, în special ministerele prioritare | Decembrie 2015 (elaborare buget) Decembrie 2016 (finalizare execuţie bugetară) |
II.1.3. Îmbunătăţirea procesului de evaluare a impactului reglementărilor, a procesului de consultare publică, concomitent cu sistematizarea şi simplificarea legislaţiei | Conform Strategiei pentru o Reglementare Mai Bună 2014-2020 | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Alte autorităţi şi instituţii publice prevăzute în Strategia pentru o Reglementare Mai Bună 2014-2020, cu accent pe ministerele prioritare | Conform Strategiei pentru o Reglementare Mai Bună 2014-2020 | 56.578 |
II.1.4. Creşterea calităţii procesului decizional la nivelul administraţiei publice locale, pentru a răspunde în mod fundamentat şi coerent nevoilor comunităţilor locale | | | | 67.500 |
- Creşterea calităţii procesului de fundamentare a deciziei la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale | - 100 unităţi administrativ-teritoriale la nivelul cărora sunt implementate instrumente de fundamentare a deciziei - Ghid privind evaluarea ex-ante a deciziilor şi politicilor publice de la nivel local elaborat şi diseminat - Cadru legislativ aplicabil actelor administrative de la nivel local revizuit | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Structurile asociative ale autorităţilor locale | Decembrie 2016 Iunie 2017 Decembrie 2017 | |
- Îmbunătăţirea corelării componentei bugetare cu componenta strategică în cadrul procesului decizional la nivel local şi dezvoltarea sistemului de planificare bugetară multianual | - 100 unităţi administrativ-teritoriale la nivelul cărora sunt elaborate planuri strategice pe un orizont de 10 ani | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Structurile asociative ale autorităţilor locale | Iunie 2017 |
II.1.5. Consolidarea transparenţei procesului decizional | | | | 157.500 |
- Consolidarea cadrului legal şi instituţional incident procedurilor de transparenţă decizională | - Cadrul legal aplicabil procedurii de transparenţă decizională completat cu prevederi de ordin sancţionator - Cadrul legal aplicabil procedurii de transparenţă decizională extins şi la punctele de vedere ale Guvernului la iniţiativele deputaţilor cu impact major asupra administraţiei publice - Rapoarte anuale privind transparenţa decizională de la nivelul administraţiei publice centrale prezentate Guvernului | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului | Decembrie 2015 | |
- Întărirea capacităţii administraţiei publice locale de a implementa principiul transparenţei decizionale | - Procedura de adoptare/emitere a actelor administrative de la nivel local revizuită, cu accentuarea regulilor de transparenţă decizională - Aplicaţii de date deschise (aplicaţii informatice de tip SMART prin care se furnizează cetăţenilor informaţii utile din respectiva comunitate) realizate - Portaluri referitoare la activitatea autorităţilor locale realizate - Secţiuni dedicate u.a.t. care nu au resursele informatice necesare pentru desfăşurarea unui proces de transparenţă decizională pe site-urile Consiliilor Judeţene | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Autorităţile administraţiei publice locale | Decembrie 2015 Decembrie 2020 Decembrie 2020 Iunie 2016 |
II.1.6. Dezvoltarea capacităţii societăţii civile, mediului academic şi a altor parteneri sociali relevanţi (sindicate, patronate etc.) de a susţine şi promova reforma administraţiei publice | | | | 45.000 |
- Analiza şi îmbunătăţirea cadrului legislativ necesar pentru funcţionarea ONG-urilor şi eficientizarea comunicării dintre acestea şi administraţia publică | - Analize privind cadrul legislativ realizate - Propuneri de îmbunătăţire a cadrului legislativ formulate şi înaintate autorităţilor competente | Societatea civilă Mediul academic | Decembrie 2016 Iunie 2017 | |
- Dezvoltarea de reţele şi parteneriate între societatea civilă, mediul academic şi alţi factori interesaţi în vederea derulării de activităţi de advocacy | - Reţele şi parteneriate operaţionale la nivel naţional, regional şi local - Număr crescut de membrii ai reţelelor - Campanii de advocacy organizate | Societatea civilă Mediul academic Parteneri sociali relevanţi (sindicate, patronate etc.) | Permanent |
- Dezvoltarea de acţiuni de formulare şi promovare de propuneri alternative la politicile publice iniţiate de Guvern | - Alternative de politici publice propuse de societatea civilă şi mediul academic - Dezbateri publice şi campanii organizate cu privire la alternativele de politici publice propuse | Societatea civilă Mediul academic Parteneri sociali relevanţi (sindicate, patronate etc.) | Permanent |
- Dezvoltarea de instrumente şi mecanisme de monitorizare şi evaluare a progresului şi impactului politicilor publice şi altor demersuri de reformă ale autorităţilor publice | - Studii/analize independente realizate cu privire la impactul acţiunilor/politicilor implementate de autorităţile publice - Standarde/metodologii de cercetare elaborate | Societatea civilă Mediul academic Parteneri sociali relevanţi (sindicate, patronate etc.) | Permanent |
II.1.7. Consolidarea capacităţii structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale | | | | 54.000 |
- Dezvoltarea de competenţe specifice la nivelul personalului de specialitate din cadrul structurilor asociative | - Plan de recrutare şi formare a angajaţilor din cadrul structurilor asociative elaborat şi monitorizat periodic - Capacitate îmbunătăţită a aparatelor tehnice ale structurilor asociative pentru elaborarea de analize, documente de poziţie, documente strategice şi pentru implementarea de proiecte, programe relevante | CNCISCAP - coordonator Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (din perspectiva certificării anumitor programe de formare) | Iunie 2016 Iunie 2017 | |
- Întărirea cooperării structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale cu administraţia publică centrală | - Mecanism de comunicare între structurile asociative ale autorităţilor administraţiei public e locale şi administraţia publică centrală elaborat şi operaţional - Măsuri legislative privind consultarea structurilor asociative în procesul de elaborare a proiectelor de acte normative şi documentelor de politică publică în sensul consolidării rolului structurilor asociative în procesul decizional aprobate/adoptate | CNCISCAP - coordonator Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice | Decembrie 2015 | |
- Stimularea dezvoltării unor canale de comunicare eficiente în cadrul structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale | - Platformă de comunicare operaţională | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale | Iunie 2016 | |
- Prestarea de servicii/acordarea de consultanţă pentru membrii structurilor asociative care nu au capacitatea administrativă necesară | - Birouri specializate înfiinţate la nivelul structurilor asociative - Activităţi de consultanţă demarate pentru unităţile administrativ-teritoriale membre ale structurilor asociative | CNCISCAP - coordonator Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice | Decembrie 2017 | |
OS II.2. Adaptarea politicilor şi sistemului de resurse umane la obiectivele şi exigenţele unei administraţii moderne | 545.664 |
II.2.1. Clarificarea rolurilor şi mandatelor instituţionale în managementul resurselor umane, concomitent cu consolidarea capacităţii administrative pentru o abordare strategică, unitară şi integrată a politicilor de personal | | | | 331.650 |
- Consolidarea rolului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, şi/sau analiza înfiinţării unei instituţii cu atribuţii în gestiunea personalului contractual din administraţia publică | - Buget anual şi Plan strategic instituţional aprobate pentru asigurarea îndeplinirii atribuţiilor asociate managementului resurselor umane din administraţie; - Sistem naţional de evidenţă a ocupării în administraţia publică; | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului | Decembrie 2015 Decembrie 2020 - Bugetul - în luna martie a fiecărui an, de la data finalizării reorganizării - Planul - mai 2016, mai 2018 | |
- Înfiinţarea unui organism colectiv de specialişti în resurse umane (board) | - Structură funcţională, cu membrii desemnaţi, activităţi planificate şi resurse alocate - ca parte a CNCISCAP - Metodologii şi regulamente de lucru aprobate şi aplicabile - Propuneri fundamentate de optimizare a cadrului instituţional în domeniul resurselor umane - Structură specializată transformată în organism permanent, la finalizarea perioadei de implementare a Strategiei | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale, Familiei şi Persoanelor Vârstnice Ministerul Finanţelor Publice | Ianuarie 2015 (şi planificări anuale - luna ianuarie a fiecărui an, până în 2020) Decembrie 2015 (primele propuneri), conform planificărilor anuale (pentru restul propunerilor) Decembrie 2020 |
- Clarificarea rolurilor şi responsabilităţilor asociate fiecărei categorii de personal care îşi desfăşoară activitatea în autorităţi şi instituţii publice | - Mai bună delimitare de roluri şi competenţe, pe categorii de funcţii - Acte normative corespondente şi sectoriale, modificate şi completate - Structuri organizaţionale şi de organizare şi desfăşurare a activităţilor, adaptate | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale, Familiei şi Persoanelor Vârstnice Ministerul Finanţelor Publice | Decembrie 2015 (proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, înaintat Parlamentului spre adoptare) Decembrie 2016 Martie 2017 (proceduri administrative şi de reorganizare finalizate) |
- Iniţierea unui program destinat adecvării reglementărilor în domeniul resurselor umane din administraţie | - Inventar al tuturor regulilor aplicabile categoriilor de resurse umane realizat - Plan de acţiuni pentru intervenţiile asupra cadrului legal identificat, aprobat şi asumat de către toate instituţiile cu competenţă de reglementare a domeniilor vizate - Cadru normativ în domeniul resurselor umane adecvat nevoilor şi contextului administrativ (mai simplu, mai suplu şi mai uşor accesibil) - finalizarea implementării planului - Raport privind implementarea planului elaborat | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale, Familiei şi Persoanelor Vârstnice Ministerul Finanţelor Publice | Decembrie 2016 Iunie 2017 August 2020 Decembrie 2020 |
- Facilitarea implementării, la nivelul instituţiilor administraţiei centrale, a diferitelor tipuri de organizare şi desfăşurare a activităţii specifice unui management flexibil, orientat spre atingerea obiectivelor strategice şi bazat pe utilizarea de structuri organizatorice adaptabile | - Management flexibil, orientat spre atingerea obiectivelor strategice - O mai bună planificare a activităţilor individuale - O mai bună şi completă reflectare a rezultatelor activităţilor profesionale în evaluări | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale, Familiei şi Persoanelor Vârstnice Ministerul Finanţelor Publice | Decembrie 2015 (proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, înaintat Parlamentului spre adoptare) Decembrie 2016 (acte normative corespondente, modificate şi completate) Iunie 2017 (proceduri administrative şi de reorganizare finalizate) |
II.2.2. Creşterea gradului de profesionalizare şi a stabilităţii în funcţia publică ca urmare a adaptării procedurilor de recrutare, selecţie şi evaluare la cerinţele managementului performanţei | | | | 29.203 |
- Stabilirea şi implementarea unui sistem de standardizare a competenţelor pe domenii strategice de desfăşurare a activităţilor în administraţie (ex. politici publice, elaborarea reglementărilor, resurse umane, management financiar şi audit intern, management de proiect, reprezentare instituţională în cadrul activităţii de relaţii internaţionale etc.), pentru diferitele categorii de funcţii şi pe domenii specifice, unde este cazul (ex. funcţii specifice din cadrul unor ministere etc.) | - Domenii strategice şi specifice definite/identificate - Cadre de competenţă pe domenii strategice şi specifice definite şi implementate - Standarde ocupaţionale relevante actualizate - Suport pentru aplicarea noilor proceduri | CNCISCAP - coordonator Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Agenţia Naţională pentru Calificări Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale, Familiei şi Persoanelor Vârstnice Ministerul Finanţelor Publice Ministerele de linie | Mai 2015 Ianuarie 2020 (posibil a fi revizuit) Ianuarie 2020 (posibil a fi revizuit) Permanent, până în decembrie 2020 | |
- Evaluarea actualelor sisteme de recrutare în vederea introducerii de modificări care să faciliteze existenţa unui mai mare grad de corelare între nevoile de personal ale sistemului şi ale instituţiilor şi abilităţile, cunoştinţele şi competenţele persoanelor interesate de dezvoltarea unei cariere în administraţie, concomitent cu punerea în aplicare a unui sistem de evaluare a personalului bazat pe criterii care urmăresc competenţa, randamentul şi conduita | - Analiza situaţiei curente din punct de vedere al aplicării normelor în vigoare - Legislaţie actualizată, cu aspecte pozitive şi exemple de bună practică integrate (proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, înaintat Parlamentului spre adoptare) - Bune practici identificate ca urmare a implementării programelor YPS şi BSGR şi sistemului analitic pilot de dezvoltare a carierei în funcţia publică (norme, ghiduri, manuale, proceduri, instrucţiuni) - Suport pentru aplicarea noilor proceduri asigurat | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale, Familiei şi Persoanelor Vârstnice Ministerul Finanţelor Publice | Iunie 2015 Decembrie 2015 Decembrie 2016 Permanent, până în decembrie 2020 |
- Creşterea gradului de transparenţă cu privire la recrutare, promovare şi exercitarea funcţiilor | - Grad de transparenţă crescut cu privire la recrutare, promovare şi exercitarea funcţiilor | CNCISCAP - coordonator Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Toate instituţiile şi autorităţile publice | Decembrie 2015 (proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, înaintat Parlamentului spre adoptare) Decembrie 2016 (norme, ghiduri, manuale, proceduri, instrucţiuni) Permanent, până în decembrie 2020 (suport pentru aplicarea noilor proceduri) |
II.2.3. Revizuirea politicilor motivaţionale în domeniul resurselor umane din administraţia publică, inclusiv din perspectiva oportunităţilor de carieră şi a salarizării orientate către performanţă | | | | 11.250 |
- Facilitarea implementării Legii cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice | - Legea privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015 elaborată (în vederea continuării procesului de implementare etapizată a Legii-cadru nr. 284/2010) - Etapele sistemului de salarizare unitară implementate - Diferenţe salariale generatoare de demotivare, diminuate | CNCISCAP - coordonator Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale, Familiei şi Persoanelor Vârstnice Ministerul Finanţelor Publice Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici | Decembrie 2014 Decembrie 2020 Decembrie 2020 | |
- Stabilirea unui sistem coerent de recrutare şi dezvoltarea metodologiei de evaluare a performanţelor personalului din sistemul de gestiune a fondurilor structurale şi de investiţii, pe baza criteriilor de performanţă prevăzute de legislaţia naţională | - Sistem de salarizare unitar, unic şi stimulator pentru personalul structurilor implicate în managementul fondurilor UE stabilit - Cerinţe specifice pentru recrutarea, prin concurs, a personalului care gestionează fonduri comunitare stabilite - Mecanism de evaluare periodică a performanţei individuale pe bază de indicatori de performanţă la nivelul fiecărei funcţii şi acordarea stimulării financiare a personalului pe baza performanţei individuale dezvoltat - Sistem de recrutare şi metodologie de evaluare a performanţelor personalului din sistemul de gestiune a fondurilor structurale şi de investiţii aplicat/implementat | Ministerul Fondurilor Europene | Decembrie 2014 Decembrie 2014 Decembrie 2014 Permanent, începând cu Ianuarie 2015 |
- Evaluarea implementării programelor tip Young Professional Scheme (Programul tinerilor profesionişti din administraţia publică) şi Bursa Specială Guvernul României - BSGR şi integrarea aspectelor/rezultatelor pozitive printr-o nouă abordare a dezvoltării carierei în administraţia publică | - Evaluarea implementării programelor tip Young Professional Scheme (Programul tinerilor profesionişti din administraţia publică) şi BSGR; - Legislaţie actualizată, cu aspecte pozitive şi exemple de bună practică integrate. | CNCISCAP - coordonator Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului | Iunie 2015 Decembrie 2015 (proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, înaintat Parlamentului spre adoptare) Decembrie 2016 (norme, ghiduri, manuale, proceduri, instrucţiuni) Permanent, până în decembrie 2020 (suport pentru aplicarea noilor proceduri) | |
- Dezvoltarea unui sistem de pensii ocupaţionale pentru personalul din administraţia publică | - Sistem de pensii ocupaţionale pentru personalul din administraţia publică dezvoltat | CNCISCAP - coordonator Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale, Familiei şi Persoanelor Vârstnice Ministerul Finanţelor Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice | Decembrie 2018 | |
II.2.4. Abordarea integrată a dezvoltării de competenţe pentru administraţia publică | | | | 173.561 |
- Redefinirea sistemului de formare profesională (cadru strategic, normativ, metodologic şi instituţional) şi dezvoltare de competenţe pentru administraţia publică | - Politică publică privind formarea profesională şi dezvoltarea de competenţe pentru administraţia publică, elaborată şi în implementare; - Cadru normativ şi instituţional, funcţional şi sustenabil; - Analiza înfiinţării unei entităţi cu atribuţii în domeniul formării profesionale a personalului din administraţia publică; - Sistem de asigurare a calităţii proceselor de formare, implementat; - Suport pentru aplicarea noilor proceduri asigurat | CNCISCAP - coordonator Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale, Familiei şi Persoanelor Vârstnice Ministerul Finanţelor Publice Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice | Decembrie 2015 Decembrie 2016 Decembrie 2014 Ianuarie 2015 - Decembrie 2020 Iunie 2017 Permanent, până în decembrie 2020 | |
- Stabilirea şi implementarea principiilor pentru asigurarea calităţii în domeniul formării profesionale pentru administraţia publică | - Politică publică privind formarea profesională şi dezvoltare de competenţe pentru administraţia publică, elaborată şi în implementare; - Cadru normativ şi instituţional, funcţional şi sustenabil; - Sistem de asigurare a calităţii proceselor de formare, implementat. - Mecanisme permanente de colaborare între instituţii ca parte a noului cadru normativ şi instituţional - O nouă prezentare a posibilităţilor privind formarea în administraţia publică | Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale, Familiei şi Persoanelor Vârstnice Ministerul Finanţelor Publice Ministerul Educaţiei Naţionale Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice | Decembrie 2015 Decembrie 2016 Iunie 2017 Permanent, până în decembrie 2020 |
- Formarea personalului din administraţia publică corelativ cu cadrele de competenţă dezvoltate şi cu nevoile instituţionale | - Programe de formare a personalului elaborate pe domenii strategice şi/sau specifice cu expertiză deficitară - Programe de formare implementate - Strategii interne de dezvoltare a competenţelor personalului | Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Autoritatea Naţională pentru Calificări Ministerele de linie Autorităţile administraţiei publice locale | Permanent Permanent Permanent | |
- Profesionalizarea activităţilor de consiliere din cadrul cabinetelor demnitarilor | - Servicii de consiliere a factorilor decizionali politici calitativ superioare - Cadru de competenţe şi standard de pregătire comune pentru funcţiile destinate consilierii funcţiilor politice - Activităţi de instruire specifice, corelate cu nivelul funcţiilor şi rolul persoanelor vizate | CNCISCAP - coordonator Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerele de linie | Decembrie 2015 (cadre de competenţe) Decembrie 2016 (standarde de pregătire) Permanent, până în decembrie 2020 (suport pentru aplicarea noilor proceduri) | |
OS II.3. Promovarea eticii şi integrităţii în administraţia publică şi continuarea măsurilor privind reducerea şi prevenirea corupţiei şi sprijinirea implementării recomandărilor aferente formulate în cadrul Mecanismului de Cooperare şi Verificare (MCV) | 147.564 |
II.3.1. Promovarea eticii şi integrităţii în administraţia publică | | | | 94.464 |
- Continuarea dezvoltării şi a implementării planurilor de acţiune sectoriale de la nivelul tuturor autorităţilor publice, bazate pe evaluarea riscurilor şi o implementare eficientă a măsurilor preventive anticorupţie şi a indicatorilor de evaluare prevăzuţi în Anexa II la SNA | - Planuri de acţiune sectoriale aprobate implementate - Planuri de acţiune sectoriale noi dezvoltate şi în curs de implementare | Ministerul Justiţiei Autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale | Decembrie 2015 Decembrie 2016 | |
- Sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale în vederea implementării măsurilor de prevenire a corupţiei prin dezvoltarea, promovarea şi utilizarea de instrumente specifice (ghiduri, metodologii, proceduri, instruiri) | - Tipuri de documente elaborate - Sesiuni de instruire organizate - Funcţionari instruiţi | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice | Permanent |
- Dezvoltarea şi utilizarea de mecanisme instituţionale şi interinstituţionale, în parteneriat cu societatea civilă şi/sau autorităţile administraţiei publice locale, care vizează implementarea şi monitorizarea măsurilor cuprinse în documentele programatice în domeniul prevenirii corupţiei | - Procese de consultare publică îmbunătăţite - Reţele de promovare a integrităţii/bunelor practici în domeniu dezvoltate - Mecanisme instituţionale şi interinstituţionale dezvoltate în vederea implementării şi monitorizării măsurilor de prevenire a corupţiei | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale | Permanent |
- Implementarea măsurilor de prevenire a corupţiei la nivelul administraţiei publice locale, prin: organizarea de campanii de informare/conştientizare a cetăţenilor şi a funcţionarilor publici; organizarea de consultări/dezbateri publice periodice în plan local pentru promovarea bunelor practici anticorupţie la nivelul administraţiei publice locale şi creşterea încrederii cetăţenilor; elaborarea de studii privind fenomenul corupţiei în administraţia publică locală; dezvoltarea reţelelor de elaborare şi evaluare a politicilor publice anticorupţie de la nivel teritorial/local după modelul Grupurilor de Acţiune Anticorupţie | - Campanii de informare/conştientizare organizate la nivel local - Consultări/dezbateri publice organizate la nivel local - Studii elaborate - Reţele de elaborare şi evaluare a politicilor publice anticorupţie de la nivel teritorial/local operaţionale | Ministerul Justiţiei Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Autorităţi ale administraţiei publice locale | Permanent Decembrie 2017 Decembrie 2016 |
- Creşterea capacităţii Secretariatului tehnic al Ministerului Justiţiei de a asigura o implementare coordonată a planurilor sectoriale, a măsurilor preventive şi de a derula programe de formare profesionala anticorupţie pentru angajaţi (module de e-learning, e-SNA, e-monitorizare) | - Capacitate consolidată a Secretariatului tehnic al Ministerului Justiţiei | Ministerul Justiţiei | Decembrie 2015 | |
- Întărirea capacităţii operaţionale pentru prevenirea şi combaterea faptelor de corupţie a instituţiilor de aplicare a legii din cadrul puterii executive, în condiţiile legii | - Capacitate operaţională a instituţiilor de aplicare a legii pentru prevenirea şi combaterea faptelor de corupţie întărită | Ministerul Afacerilor Interne | Permanent | |
- Actualizarea cadrului general de stabilire şi monitorizare a respectării normelor de conduită, precum şi a mecanismelor instituţionale actuale de implementare a prevederilor legale privind conduita personalului din administraţia publică | - Cadrul normativ general aplicabil în domeniul conduitei personalului din administraţia publică modificat şi completat | CNCISCAP - coordonator Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice | Decembrie 2016 | |
- Formarea şi informarea consilierilor de etică din autorităţi şi instituţii publice | - Program de formare standardizat destinat consilierilor de etică - Consilieri de etică formaţi | | Decembrie 2016 Permanent | |
- Introducerea de măsuri specifice, necesare dezvoltării unei culturi organizaţionale caracterizate prin etică şi integritate în ceea ce priveşte definirea şi aplicarea de politici/strategii de resurse umane la nivel sectorial/instituţional | - Măsuri legislative şi procedurale dezvoltate - Acţiuni de promovare la nivelul instituţiilor publice organizate | | Decembrie 2016 Decembrie 2020 | |
II.3.2. Măsuri privind reducerea şi prevenirea corupţiei şi sprijinirea implementării recomandărilor aferente formulate în cadrul Mecanismului de Cooperare şi Verificare (MCV) | | | | 53.100 |
- Sprijinirea implementării măsurilor cuprinse în Strategia Naţională Anticorupţie. | - Măsuri implementate | Ministerul Justiţiei Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice | Decembrie 2020 | |
OS II.4. Soluţii IT pentru eficientizarea administraţiei publice | 663.382 |
- Analiza privind identificarea problemelor curente ridicate de cetăţeni/mediu de afaceri (evenimente de viaţă) | - Lista actualizată a evenimentelor de viaţă | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice | Decembrie 2015 | |
- Stabilirea procedurilor unitare de tratare a evenimentelor în cauză, cu luarea în considerare a tuturor situaţiilor în care legea prevede acordarea unor avize din partea unor terţe instituţii | - Proceduri unitare de tratare a evenimentelor de viaţă | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Instituţii avizatoare după caz | Decembrie 2016 | |
- Stabilirea cerinţelor operaţionale care derivă din procedurile de tratare a evenimentelor de viaţă, de natură să conducă la identificarea unor limite de timp admisibile precum şi la un nivel de performanţă tehnică din domeniul ITC | - Seturi de cerinţe operaţionale pentru fiecare procedură | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Instituţii avizatoare după caz | Decembrie 2016 | |
- Identificarea şi implementarea soluţiilor ITC avizate de instituţiile abilitate potrivit legii, de natură să îndeplinească cerinţele operaţionale identificate | - Soluţii ITC implementate pentru tratarea cererilor incidente la evenimentele de viaţă | Ministerul Societăţii Informaţionale Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Instituţii avizatoare după caz | 2020 (posibil a fi revizuit) | |
OS II.5. Îmbunătăţirea proceselor interne la nivelul instituţiilor publice | 72.625 |
II.5.1. Creşterea gradului de utilizare a sistemului de control intern/managerial (standardelor de management) în administraţia publică | | | | 48.000 |
- Elaborarea unei analize cu privire la stadiul implementării sistemului de control intern/managerial la nivelul entităţilor publice centrale şi locale şi a nevoilor de training pentru personalul cheie implicat în implementarea SCI/M | - Analiză elaborată la nivelul entităţilor publice centrale şi locale, cu privire la stadiul implementării sistemului de control intern/managerial şi a nevoilor de training pentru personalul cheie implicat în implementarea SCI/M | Ministerul Finanţelor Publice UCASMFC UCAAPI Instituţiile publice de la nivel central şi local | Decembrie 2018 | |
- Reevaluarea şi regruparea standardelor de management | - Standarde de management reevaluate şi regrupate | | | |
- Dinamizarea procesului de implementare a SCI/M | - Proces de implementare a SCI/M dinamizat |
II.5.2. Întărirea capacităţii auditului intern la nivelul structurilor din administraţia publică centrală şi locală | | | | 24.625 |
- Realizarea de metodologii privind creşterea calităţii şi eficienţei activităţii de audit intern şi implementarea acestor metodologii în managementul structurilor de audit intern din instituţiile publice | - Circuit informaţional fluidizat şi timpi redusi pe anumite activităţi ca urmare a recomandărilor privind îmbunătăţirea sistemului de absorbţie a fondurilor europene - Ghiduri, manuale şi metodologii cu privire la auditul performanţei, cu accent pe achiziţii publice, eficacitatea utilizării cheltuielilor publice, evaluarea proiectelor finanţate din fonduri europene - Capacitate profesională a auditorilor interni îmbunătăţită - Termene reduse de luare a anumitor decizii în instituţiile publice centrale şi locale ca urmare a unor misiuni de audit de sistem/performanţă/regularitate soldate cu recomandări pertinente şi constructive - Bază de date cuprinzând informaţii necesare desfăşurării activităţii de audit intern realizată - Cadru legislativ îmbunătăţit | Ministerul Finanţelor Publice UCAAPI Structurile de audit intern din cadrul autorităţilor publice Ministerul Fondurilor Europene Autorităţile de management | Decembrie 2017 | |
- Dezvoltarea de sisteme şi instrumente moderne de management pentru creşterea performanţei auditorilor interni din instituţiile publice implicate în implementarea programelor şi proiectelor finanţate din fonduri europene |
- Dezvoltarea de ghiduri, manuale şi metodologii cu privire la auditul performanţei, cu accent pe achiziţii publice, eficacitatea utilizării cheltuielilor publice, evaluarea proiectelor finanţate din fonduri europene |
- Dezvoltarea pe baze moderne ale managementului riscurilor în cadrul misiunilor de audit intern |
- Armonizarea legislaţiei privind gestionarea fondurilor europene în raport cu importanţa activităţilor realizate efectiv de personalul implicat în activităţi de audit intern şi directivele Uniunii Europene şi cu Standardele Internaţionale |
- Crearea şi implementarea unei baze de date care să cuprindă informaţii necesare desfăşurării activităţii de audit intern |
OS II.6. Calitate, cercetare şi inovare în administraţia publică | 207.882 |
II.6.1. Promovarea bunelor practici şi a inovării în administraţia publică şi încurajarea schimbului de experienţă şi a networking-ului între instituţiile şi autorităţile publice | | | | 133.561 |
- Instituirea de mecanisme de benchmarking, bench doing şi bench-learning în administraţia publică | - Arii prioritare pentru aplicarea unor mecanisme de bench-learning, benchmarking şi bench doing identificate - Ghiduri, metodologii şi manuale vizând atât modalităţile de implementare, precum şi prezentarea unor experienţe practice realizate şi promovate grupului-ţintă - Mecanisme de bench-learning, benchmarking şi bench doing utilizate de către grupul-ţintă (ex. în ceea ce priveşte serviciile din domeniul sănătăţii, ocupării, achiziţii publice etc.) | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Autorităţi şi instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale Structurile asociative ale autorităţilor locale | Decembrie 2016 Decembrie 2017 Decembrie 2016 (Ministerul Sănătăţii, Ministerul Muncii, Ministerul Fondurilor Europene) Decembrie 2020 (alte ministere şi autorităţi publice) | |
- Colaborarea cu mediul academic şi de cercetare pentru identificarea şi implementarea de concepte şi metode inovative în domeniul administraţiei publice | - Arii prioritare de interes identificate - Partenerii strategici din mediul academic de profil identificaţi - Proiecte în colaborare, între mediul academic şi de cercetare şi administraţia publică, realizate | CNCISCAP - COORDONATOR Autorităţi şi instituţii publice competente interesate | Decembrie 2016 Decembrie 2016 Decembrie 2020 | |
- Realizarea de ghiduri, manuale, metodologii pentru promovarea inovării şi bunelor practici în administraţia publică | - Ghiduri, manuale, metodologii pentru promovarea inovării şi bunelor practici în administraţia publică realizate şi diseminate către autorităţi şi instituţii publice | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Autorităţi şi instituţii publice competente interesate | Decembrie 2017 Decembrie 2017 Decembrie 2020 |
- Organizarea de acţiuni de promovare şi diseminare a bunelor practici, inovării şi networking-ului în administraţia publică | - Bunele practici din administraţia publică şi conceptul de inovare promovate - Reţele destinate schimbului de informaţii şi de bune practici între instituţiile şi autorităţile publice constituite - Acţiuni de promovare şi diseminare a bunelor practici, a inovării şi a networking-ului realizate, atât la nivel naţional cât şi internaţional | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Autorităţi şi instituţii publice | Decembrie 2020 Decembrie 2016 Decembrie 2020 | |
II.6.2. Creşterea gradului de utilizare a sistemelor şi instrumentelor de management al calităţii în administraţia publică | | | | 74.321 |
- Realizarea unei analize a situaţiei actuale în ceea ce priveşte evaluarea nevoilor părţilor interesate şi utilizarea sistemelor şi instrumentelor de management al calităţii în autorităţile şi instituţiile publice din România | - Chestionar aplicat - Analiză elaborată cu accent pe nevoile şi obiectivele de dezvoltare în domeniul utilizării managementului calităţii | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Autorităţi şi instituţii publice competente | Februarie 2015 | |
- Identificarea şi asumarea priorităţilor în vederea implementării managementului calităţii la nivelul administraţiei publice centrale şi locale, într-o manieră coerentă, coordonată şi etapizată | - Obiective stabilite pentru perioada 2015 - 2020 privind utilizarea managementului calităţii - Plan de acţiune pentru implementarea managementului calităţii elaborat - Acţiuni implementate în ceea ce priveşte consolidarea cadrului legislativ pentru implementarea managementului calităţii la nivelul administraţiei publice | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Secretariatul General al Guvernului Autorităţi şi instituţii publice competente | Aprilie 2015 Aprilie 2015 Decembrie 2016 | |
- Implementarea şi monitorizarea Planului de acţiune etapizat pentru implementarea managementului calităţii (cu accent pe instrumente precum ISO şi CAF) | - Sisteme şi instrumente de management implementate în autorităţi şi instituţii publice - Mecanism de monitorizare a Planului de acţiune pentru implementarea managementului calităţii elaborat - Rapoarte periodice de monitorizare a Planului de acţiune pentru implementarea managementului calităţii realizate | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Autorităţi şi instituţii publice competente menţionate în planul de acţiune pentru implementarea managementului calităţii | Aprilie 2015 - Decembrie 2020 Septembrie 2015 Decembrie 2015 - Decembrie 2020 | |
- Derularea de acţiuni de informare, promovare şi formare privind sistemele şi instrumentele de management al calităţii | - Materiale de informare/promovare transmise către instituţii şi autorităţi publice - Seminarii/ateliere de lucru de informare/formare privind managementul calităţii şi bunele practici în domeniu organizate - Reprezentanţi ai autorităţilor şi instituţiilor publice informaţi şi/sau formaţi în ceea ce priveşte managementul calităţii | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Autorităţi şi instituţii publice competente menţionate în planul de acţiune pentru implementarea managementului calităţii | Ianuarie 2015 - Decembrie 2020 | |
- Realizarea şi implementarea unui mecanism de monitorizare a utilizării sistemelor şi instrumentelor de management al calităţii în administraţia publică | - Mecanism de monitorizare elaborat - Rapoarte de monitorizare periodică elaborate - Date referitoare la utilizarea sistemelor şi instrumentelor de management al calităţii în administraţia publică obţinute | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Autorităţi şi instituţii publice competente menţionate în planul de acţiune pentru implementarea managementului calităţii | Decembrie 2015 Periodic, până în decembrie 2020 | |
- Evaluarea impactului implementării sistemelor şi instrumentelor de management al calităţii în administraţia publică | - Metodologie de evaluare a impactului elaborată - Rapoarte de evaluare a impactului implementării sistemelor şi instrumentelor de management al calităţii elaborate | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice SGG/CPM | Decembrie 2016 Decembrie 2017 (primul raport de evaluare) Decembrie 2020 (al doilea raport de evaluare) | |
Obiectiv specific II.7: Îmbunătăţirea managementului resurselor materiale la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice de la nivel central | 9.070 |
- Realizarea de analize în ceea ce priveşte nevoile de modernizare a imobilelor, cu accent pe necesitatea organizării ergonomice a spaţiilor de lucru (birouri, săli de reuniuni), cât şi a dotării corespunzătoare cu echipamente necesare desfăşurării activităţii | - Analize ale nevoilor de modernizare a imobilelor şi dotare cu echipamente realizate | CNCISCAP - coordonator Autorităţi şi instituţii publice de la nivel central | Decembrie 2015 | |
- Realizarea de planuri multianuale de investiţii pentru modernizarea imobilelor, a mobilierului şi a echipamentelor | - Planuri multianuale de investiţii pentru modernizarea imobilelor, a mobilierului şi a echipamentelor realizate | CNCISCAP - coordonator Autorităţi şi instituţii publice de la nivel central | Iunie 2016 (primele planuri) | |
- Monitorizarea planurilor multianuale de investiţii pentru modernizarea spaţiilor de lucru (imobile), a mobilierului şi a echipamentelor | - Planuri multianuale de investiţii pentru modernizarea spaţiilor de lucru (imobile), a mobilierului şi a echipamentelor monitorizate | CNCISCAP - coordonator Autorităţi şi instituţii publice de la nivel central | Permanent, începând cu ianuarie 2017 | |
- Consolidarea capacităţii de a derula acţiuni de colectare şi valorificare a materialelor reciclabile (hârtie şi alte produse consumabile) rezultate din activitatea administraţiei publice | - Acţiuni de colectare şi valorificare a materialelor reciclabile (hârtie şi alte produse consumabile), realizate | CNCISCAP - coordonator Autorităţi şi instituţii publice de la nivel central | Permanent | |
- Consolidarea capacităţii de a asigura servicii de întreţinere şi reparaţii ale echipamentelor după expirarea perioadelor de garanţie | - Servicii contractate de întreţinere şi reparaţii a echipamentelor după expirarea perioadelor de garanţie | CNCISCAP - coordonator Autorităţi şi instituţii publice de la nivel central | Permanent | |
OG III. Debirocratizare şi simplificare pentru cetăţeni, mediul de afaceri şi administraţie | 1.193.709 |
OS III.1. Reducerea birocraţiei pentru cetăţeni | 120.391 |
III.1.1. Analizarea nevoilor şi obiectivelor în termeni de simplificare şi raţionalizare a procedurilor administrative pentru cetăţeni | - Nevoile şi obiectivele de simplificare şi raţionalizare a procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor identificate şi analizate | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Autorităţi şi instituţii publice competente* | Martie 2015 | |
III.1.2. Realizarea unui plan integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor | - Ţinte/obiective de simplificare identificate pentru fiecare domeniu de activitate - Sesiuni de consultare publică organizate - Plan integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor realizat - Registru/nomenclator/inventar al procedurilor administrative cu impact major asupra cetăţenilor elaborat | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Autorităţi şi instituţii publice competente* | Iulie 2015 |
III.1.3. Implementarea şi monitorizarea Planului integrat de simplificare a procedurilor aplicabile cetăţenilor | - Proceduri administrative aplicabile cetăţenilor simplificate - Mecanism de monitorizare a Planului integrat de simplificare a procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor elaborat - Rapoarte periodice de monitorizare a Planului integrat de simplificare a procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor realizate | CNCISCAP - coordonator Autorităţi şi instituţii publice* competente menţionate în planul integrat pentru simplificare | Decembrie 2020 Iulie 2015 Până în decembrie 2020 |
III.1.4. Evaluarea periodică a impactului măsurilor de simplificare a procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor | - Mecanism pentru evaluarea impactului măsurilor de simplificare elaborat - Rapoarte periodice de evaluare a impactului măsurilor de simplificare elaborate | CNCISCAP - coordonator Autorităţi şi instituţii publice competente menţionate în planul integrat pentru simplificare | Iulie 2015 Periodic, conform metodologiei | |
* În etapa de elaborare a Strategiei, şi-au asumat implicarea în îndeplinirea acestui obiectiv pentru domeniile de competenţă următoarele ministere: Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Ministerul Justiţiei, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale | |
OS III.2. Reducerea birocraţiei pentru mediul de afaceri | 127.860 |
III.2.1. Finalizarea procesului de măsurare a costurilor administrative şi iniţierea procesului de reducere a sarcinilor administrative pe baza unei metodologii comune - formularea şi implementarea planurilor de simplificare la nivelul ministerelor | Conform Strategiei pentru o Reglementare Mai Bună 2014-2020 | Cancelaria Primului - Ministru Secretariatul General al Guvernului Alte autorităţi şi instituţii publice prevăzute în Strategia pentru o Reglementare Mai Bună 2014-2020 | Conform Strategiei pentru o Reglementare Mai Bună 2014-2020 | |
III.2.2. Dezvoltarea unui proiect de tip "burdens' hunting" în coordonarea Centrului Guvernului în colaborare cu partenerii instituţionali din cadrul Strategiei Smart Regulation |
III.2.3. Măsurarea şi reducerea costurilor de conformare ale operatorilor economici |
III.2.4. Implementarea unor soluţii IT pentru simplificarea unor proceduri orizontale, trans-sectoriale pentru mediul de afaceri (pe modelul ghişeului unic) |
III.2.5. Fixarea unor ţinte de atins pentru următoarea perioadă în ceea ce priveşte simplificarea procedurilor pentru companii |
OS III.3. Reducerea birocraţiei inter şi intra-instituţionale | 945.458 |
- Elaborarea unei analize cu privire la procedurile care îngreunează inutil activitatea instituţiilor publice şi comunicarea între acestea | - Analiza cu privire la dimensiunea şi conţinutul procedurilor elaborată | CNCISCAP - coordonator Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerele de linie, cu accent pe cele prioritare* | Decembrie 2016 | |
- Elaborarea şi implementarea unor propuneri de simplificare a procedurilor de comunicare şi colaborare inter şi intra-instituţionale | - Propuneri de simplificare identificate şi planuri de acţiuni de simplificare - Planuri de acţiuni de simplificare implementate | CNCISCAP - coordonator Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerele de linie, cu accent pe cele prioritare* | Iunie 2017 Decembrie 2020 |
- Extinderea utilizării instrumentelor IT&C în comunicarea inter şi intra-instituţională | - Circuit electronic al documentelor implementat la nivelul administraţiei publice centrale - Semnătură electronică operaţionalizată şi utilizată la nivelul a cât mai multor autorităţi ale administraţiei publice centrale | CNCISCAP - coordonator Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul pentru Societatea Informaţională Ministerele de linie, cu accent pe cele prioritare* | Decembrie 2020 |
- Identificarea, împreună cu ANRMAP a modalităţilor de reducere a birocraţiei în domeniul achiziţiilor publice | - Plan de simplificare a procedurilor referitoare la achiziţiile publice | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) | Decembrie 2016 | |
- Identificarea, împreună cu Ministerul Fondurilor Europene, a modalităţilor de reducere a complexităţii procedurilor corespunzătoare iniţierii, derulării (raportare), controlului şi verificării implementării proiectelor finanţate din fonduri structurale | - Plan de simplificare a procedurilor referitoare la implementarea proiectelor finanţate din fonduri structurale | Cancelaria Primului-Ministru Secretariatul General al Guvernului Ministerul Fondurilor Europene | Decembrie 2016 | |
* În etapa de elaborare a Strategiei, şi-au asumat implicarea în îndeplinirea acestui obiectiv pentru domeniile de competenţă următoarele ministere: Ministerul Sănătăţii, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Ministerul Economiei, Ministerul Justiţiei, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale | |
OG IV. Consolidarea capacităţii administraţiei publice de a asigura calitatea şi accesul la serviciile publice | 493.910 |
OS IV.1. Creşterea calităţii şi accesului la serviciile publice prin eficientizarea costurilor şi reducerea timpilor de furnizare a serviciilor publice | 309.410 |
IV.1.1. Stabilirea standardelor de calitate şi de cost | | | | 202.500 |
- Stabilirea standardelor de calitate şi de cost pentru serviciile publice | - Standarde de calitate şi de cost elaborate pentru serviciile publice | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (monitorizare şi avizare) Ministerul Finanţelor Publice Autorităţi de reglementare competente Autorităţi ale administraţiei publice locale | Etapizat până în 2020: Faza I Decembrie 2015: Ministerul Sănătăţii Ministerul Transporturilor Ministerul Economiei Faza II Decembrie 2016: Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (pentru protecţia copilului) Ministerul Educaţiei Naţionale Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Faza III Decembrie 2020: Alte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale | |
- Elaborarea pachetului minim de servicii publice, necesar şi obligatoriu a fi prestate la fiecare nivel administrativ-teritorial | - Pachet minim de servicii publice, necesar şi obligatoriu a fi prestate la fiecare nivel administrativ-teritorial identificat | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Autorităţi ale administraţiei publice locale | Decembrie 2016 | |
- Elaborarea pachetului opţional de servicii publice la fiecare nivel administrativ-teritorial | - Pachet opţional de servicii publice la fiecare nivel administrativ-teritorial identificat | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Autorităţi ale administraţiei publice locale | Decembrie 2016 | |
- Elaborarea cadrului legislativ pentru asigurarea implementării standardelor de calitate şi de cost la nivel local şi corelării acestora cu alocările financiare de la bugetul de stat | - Cadru legislativ pentru asigurarea implementării standardelor de calitate şi de cost la nivel local şi corelării respectării acestora cu alocările financiare de la bugetul de stat elaborat | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Finanţelor Publice Autorităţi ale administraţiei publice locale | Decembrie 2017 | |
- Întărirea capacităţii autorităţilor administraţiei publice locale pentru furnizarea serviciilor publice la standardele de calitate şi de cost stabilite | - Analize, studii, metodologii, proceduri elaborate - Personal format | Autorităţi ale administraţiei publice locale Asociaţii de dezvoltare intercomunitară | Permanent | |
IV.1.2. Încurajarea asocierii unităţilor administrativ-teritoriale, în vederea furnizării de servicii publice mai eficiente | | | | 13.500 |
- Identificarea unei liste a serviciilor publice care pot fi furnizate cel mai bine în colaborare între mai multe unităţi administrativ-teritoriale | - Lista serviciilor publice care pot fi furnizate cel mai bine în colaborare între mai multe unităţi administrativ-teritoriale elaborată | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice | Iunie 2015 | |
- Dezvoltarea mecanismelor de prestare a serviciilor publice în sistem asociativ/partenerial între unităţile administrativ-teritoriale | - Manuale de bune practici, ghiduri cu privire la prestarea serviciilor publice în sistem asociativ/partenerial elaborate | Ministerul Finanţelor Publice | Decembrie 2015 | |
- Elaborarea unui sistem de încurajare/stimulare a unităţilor administrativ-teritoriale în scopul prestării în comun a unor servicii | - Sistem de încurajare/stimulare a unităţilor administrativ-teritoriale în scopul unificării şi prestării în comun a unor servicii elaborat şi integrat în legislaţia naţională | | Decembrie 2016 | |
- Instituirea unui program naţional de sprijinire a asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară | - Program naţional de sprijinire a asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară instituit | | Decembrie 2019 | |
IV.1.3. Dezvoltarea culturii manageriale în instituţiile şi autorităţile care furnizează servicii publice | | | | 26.110 |
- Organizarea de acţiuni coordonate de formare în domeniul managementului serviciilor publice pentru decidenţii din instituţiile şi autorităţile care furnizează servicii publice şi schimburi de experienţă | - Persoane formate în domeniul managementului serviciilor publice | CNCISCAP - coordonator Autorităţi şi instituţii publice competente cu atribuţii în domeniul prestării şi/sau reglementării serviciilor publice | Decembrie 2017 | |
- Adoptarea de măsuri legislative şi procedurale care să conducă la respectarea obiectivelor instituţionale sau a angajamentelor asumate prin contractele de management | - Măsuri legislative şi procedurale care să conducă la respectarea obiectivelor instituţionale sau a angajamentelor asumate prin contractele de management implementate - Percepţie a beneficiarilor finali cu privire la prestarea serviciilor publice îmbunătăţită | Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, pentru aspectele vizând activităţile de formare | Decembrie 2016 Decembrie 2020 | |
- Promovarea funcţiei de administrator public la nivelul autorităţilor locale | - Număr crescut de autorităţi locale la nivelul cărora sunt angajaţi administratori publici | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice | Decembrie 2020 | |
IV.1.4. Îmbunătăţirea accesului beneficiarilor la serviciile publice | | | | 67.300 |
- Stabilirea listei serviciilor publice şi prezentarea acestora sub o interfaţă accesibilă | - Lista serviciilor publice elaborată şi publicată pe pagină web | CNCISCAP - coordonator Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Autorităţi şi instituţii publice competente cu atribuţii în domeniul prestării şi/sau reglementării serviciilor publice | Decembrie 2016 | |
- Eficientizarea activităţilor de relaţii cu publicul şi apropierea de cetăţean | - Instrumente de eficientizare a activităţii de relaţii cu publicul implementate - Programe de formare/instruire a personalului cu atribuţii în domeniul relaţii cu publicul dezvoltate şi implementate | Decembrie 2020 Decembrie 2020 |
- Dezvoltarea de instrumente în vederea creşterii asumării responsabilităţii la nivelul instituţiilor publice care furnizează serviciile publice | - Manuale, ghiduri, carte ale serviciilor publice elaborate şi diseminate | Decembrie 2020 |
OS IV.2. Consolidarea capacităţii financiare a autorităţilor administraţiei publice locale | 108.000 |
IV.2.1. Crearea cadrului şi mecanismelor necesare asigurării stabilităţii şi predictibilităţii surselor de venit pentru unităţile administrativ-teritoriale | - Măsuri legislative adoptate (modificarea cadru legislativ în domeniul finanţelor publice locale; mecanisme de alocare şi proceduri de alocare a resurselor de la bugetul de stat către bugetele locale, pe criterii de performanţă) - Strategii de dezvoltare locală elaborate pe baza indicatorilor de calitate şi cost pentru serviciile prestate către cetăţean sau către alte instituţii | Comitetul pentru Finanţe Publice Locale Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Finanţelor Publice Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Alte autorităţi şi instituţii publice competente | Decembrie 2016 Decembrie 2020 (depinde de adoptarea standardelor de calitate şi de cost) | 13.500 |
IV.2.2. Întărirea rolului Comitetului pentru Finanţe Publice Locale | - Modificări legislative adoptate | CNCISCAP - coordonator Ministerul Finanţelor Publice Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale | Decembrie 2015 | 0 |
IV.2.3. Elaborarea unor analize cu privire la inventarierea, prioritizarea şi corelarea necesarului de investiţii locale | - Analize privind finanţarea investiţiilor locale prin programe naţionale derulate de către ministere elaborate - Analize şi studii privind: identificarea programelor naţionale gestionate prin autorităţile administraţiei publice centrale (ministere) ale căror beneficiari sunt autorităţile administraţiei publice locale şi corelarea acestor programe în vederea sprijinirii dezvoltării locale durabile. - Analize privind necesarul de investiţii ale autorităţilor administraţiei publice locale elaborate - Studii şi analize privind nevoile de finanţare pentru investiţiile locale şi vor fi corelate cu disponibilităţile financiare de la bugetul de stat pentru finanţarea şi finalizarea investiţilor locale - Analize în vederea definirii unor criterii clare de prioritizare a investiţiilor locale. - Analize privind armonizarea, corelarea şi prioritizarea acestor investiţii la nivel local, în vederea acoperirii necesarului şi din programe naţionale elaborate | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Finanţelor Publice Alte ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale competente Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Autorităţile administraţiei publice locale | Decembrie 2015 | 9.000 |
IV.2.4. Elaborarea unor mecanisme pentru asigurarea predictibilităţii alocării sumelor de la bugetul de stat în vederea finalizării investiţiilor locale | - Mecanisme transparente şi obiective privind alocarea sumelor de la bugetul de stat create - Măsuri legislative şi/sau instituţionale pentru implementarea şi operaţionalizarea mecanismelor adoptate | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Finanţelor Publice Alte ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale competente Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Autorităţile administraţiei publice locale | Decembrie 2017 Decembrie 2018 | 9.000 |
IV.2.5. Promovarea unor măsuri de natură să stimuleze unităţile administrativ-teritoriale pentru identificarea şi exploatarea de surse alternative generatoare de venituri proprii sau modalităţi alternative de diminuare a cheltuielilor bugetare | - Studii şi analize privind surse alternative generatoare de venituri proprii elaborate - Mecanisme de colaborare/parteneriat dezvoltate | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Finanţelor Publice Alte ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale competente Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Autorităţile administraţiei publice locale | Decembrie 2016 Decembrie 2018 | 13.500 |
IV.2.6. Asigurarea de asistenţă tehnică pentru elaborarea planurilor de redresare financiară | - Măsuri care să asigure prestarea serviciilor publice esenţiale de către autorităţile administraţiei publice locale pe durata aplicării planului de redresare financiară adoptate - Măsuri de îmbunătăţire a managementului financiar şi a mecanismelor de control necesare pentru eficientizarea furnizării serviciilor publice esenţiale adoptate | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Finanţelor Publice Alte ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale competente Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Autorităţile administraţiei publice locale | Decembrie 2019 | 18.000 |
IV.2.7. Promovarea de măsuri care să conducă la creşterea veniturilor proprii ale unităţilor administrativ-teritoriale | - Măsuri legislative privind impozitele şi taxele locale şi stimularea mediului economic adoptate. - Mecanisme de stimulare a personalului aparatului de lucru al autorităţilor administraţiei publice locale aplicate - Măsuri de creştere a gradului de colectare a veniturilor proprii, precum şi de generare de venituri suplimentare şi măsuri pentru reducerea cheltuielilor adoptate | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Finanţelor Publice Alte ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale competente Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Autorităţile administraţiei publice locale | Decembrie 2019 | 40.500 |
IV.2.8. Dezvoltarea unor mecanisme eficiente de gestiune a execuţiei bugetare | - Analize privind calitatea şi eficienţa cheltuielilor publice elaborate - Management financiar la nivelul instituţiilor publice eficientizat | Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Ministerul Finanţelor Publice Alte ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale competente Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Autorităţile administraţiei publice locale | Decembrie 2020 | 4.500 |
OS IV.3. Dezvoltarea de mecanisme de monitorizare şi evaluare a serviciilor publice | 76.500 |
IV.3.1. Elaborarea metodologiei-cadru pentru monitorizarea şi evaluarea integrată a performanţei în furnizarea serviciilor publice | - Structură înfiinţată în subordinea Primului-Ministru cu atribuţii privind monitorizarea şi evaluarea performanţei în furnizarea serviciilor publice - Metodologie-cadru cuprinzând indicatori agregaţi şi mecanismul de colectare, raportare şi interpretare a datelor elaborată | CNCISCAP - coordonator Structura nou-creată în subordinea Primului-ministru Ministerele de linie Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale | Decembrie 2015 Iunie 2016 | 9.000 |
IV.3.2. Elaborarea de metodologii sectoriale pentru detalierea şi adaptarea metodologiei cadru pentru fiecare sector | - Metodologii sectoriale cuprinzând indicatori relevanţi/sector şi mecanismul de colectare, raportare şi interpretare a datelor elaborate | Ministerele de linie Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale Structura nou-creată în subordinea Primului-ministru | Decembrie 2016 | 54.000 |
IV.3.3. Elaborarea de analize integrate a performanţei autorităţilor administraţiei publice cu privire la furnizarea serviciilor publice | - Prima analiză integrată elaborată - Analize elaborate periodic | CNCISCAP - coordonator Structura nou-creată în subordinea Primului-ministru Ministerele de linie Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale | Decembrie 2017 Conform metodologiei (la fiecare 3-5 ani) | 13.500 |
TOTAL | 4.008.936 |