ORDIN nr. 889 din 19 iunie 2013 privind evidenţa şi înmatricularea navelor care arborează pavilionul român
În temeiul art. 51, art. 511 alin. (6), art. 514 alin. (5), art. 517 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Art. 1
Se aprobă procedurile privind evidenţa navelor în construcţie şi evidenţa navelor care arborează pavilionul român, acordarea, suspendarea şi retragerea dreptului de arborare a pavilionului român, înmatricularea şi radierea navelor, transcrierea constituirii, transmiterii şi stingerii de drepturi reale şi/sau sarcini constituite asupra navelor, procedura de emitere, de prelungire a valabilităţii şi de preschimbare a actelor de naţionalitate.
Art. 2
Se aprobă forma şi conţinutul Registrului naţional al navelor maritime, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 3
Se aprobă forma şi conţinutul Registrului internaţional al navelor maritime, prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 4
Se aprobă forma şi conţinutul Registrului matricol al navelor de navigaţie interioară, prevăzute în anexa nr. 3.
Art. 5
Se aprobă forma şi conţinutul Registrului matricol al navelor de pescuit, prevăzute în anexa nr. 4.
Art. 6
Se aprobă forma şi conţinutul Registrului de evidenţă a navelor în construcţie, prevăzute în anexa nr. 5.
Art. 7
Se aprobă forma şi conţinutul Registrului de evidenţă centralizată a navelor, prevăzute în anexa nr. 6.
Art. 8
Se aprobă modelul şi conţinutul certificatelor de naţionalitate şi atestatelor de bord pentru navele de naţionalitate română, prevăzute în anexele nr. 7 şi 8.
Art. 9
(1)Registrele prevăzute la art. 2-7 se ţin în format tipărit şi/sau electronic de către Autoritatea Navală Română (ANR).
(2)Registrele prevăzute la art. 2-5 conţin secţiuni distincte pentru înmatricularea navelor care sunt în proprietate, în contract de bareboat şi în contract de leasing, după cum urmează:
a)Registrul naţional al navelor maritime în care se înmatriculează navele maritime care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român conform prevederilor art. 45 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b)Registrul internaţional al navelor maritime în care se înmatriculează navele maritime care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român conform prevederilor art. 45 alin. (2) lit. b), c) şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care cuprinde următoarele secţiuni:
(i)secţiunea "Nave în proprietate", în care se înmatriculează navele maritime prevăzute la art. 45 alin. (2) lit. b) şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român în baza unui titlu de proprietate;
(ii)secţiunea "Nave în bareboat", în care se înmatriculează navele maritime prevăzute la art. 45 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român în baza unui contract de bareboat;
(iii)secţiunea "Nave în leasing", în care se înmatriculează navele maritime prevăzute la art. 45 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român în baza unui contract de leasing financiar;
c)Registrul matricol al navelor de navigaţie interioară în care se înmatriculează navele de navigaţie interioară prevăzute la art. 45 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român, cuprinzând următoarele secţiuni:
(i)secţiunea "Nave în proprietate", în care se înmatriculează navele de navigaţie interioară prevăzute la art. 45 alin. (2) lit. a), b) şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român în baza unui titlu de proprietate;
(ii)secţiunea "Nave în bareboat", în care se înmatriculează navele de navigaţie interioară prevăzute la art. 45 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român în baza unui contract de bareboat;
(iii)secţiunea "Nave în leasing", în care se înmatriculează navele de navigaţie interioară prevăzute la art. 45 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român în baza unui contract de leasing financiar;
d)Registrul matricol al navelor de pescuit în care se înmatriculează navele maritime şi de navigaţie interioară prevăzute la art. 45 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român, cuprinzând următoarele secţiuni:
(i)secţiunea "Nave în proprietate", în care se înmatriculează navele maritime şi de navigaţie interioară prevăzute la art. 45 alin. (2) lit. a), b) şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român în baza unui titlu de proprietate;
(ii)secţiunea "Nave în bareboat", în care se înmatriculează navele maritime şi de navigaţie interioară prevăzute la art. 45 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român în baza unui contract de bareboat;
(iii)secţiunea "Nave în leasing", în care se înmatriculează navele maritime şi de navigaţie interioară prevăzute la art. 45 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român în baza unui contract de leasing financiar.
Art. 10
În secţiunea "Nave în proprietate" se înscriu cel puţin următoarele date:
a)numele şi/sau numărul navei;
b)portul de înmatriculare;
c)pavilionul şi portul de înmatriculare anterioare;
d)numele, cetăţenia, naţionalitatea, domiciliul/reşedinţa sau sediul proprietarului, administratorului şi operatorului, după caz;
e)elementele de identificare fiscală pentru persoanele juridice: CUI/CIF/NIF, precum şi numărul şi data de ordine din oficiul registrului comerţului;
f)codul numeric personal pentru persoanele fizice române sau echivalentul acestuia pentru persoane fizice străine;
g)tipul navei şi principalele caracteristici tehnice;
h)numărul matricol şi numărul de evidenţă centralizată, numărul IMO de identificare a proprietarilor şi/sau operatorilor, numărul IMO de identificare a navelor maritime, numărul european unic de identificare a navelor de navigaţie interioară (ENI), numărul de identificare a navelor de pescuit (CFR), codul ATIS (sistemul automat de transmitere a identităţii); numărul MMSI (serviciul mobil maritim de identificare), numărul de identificare al ambarcaţiunii (CIN), după caz;
i)constituirea, transmiterea şi stingerea drepturilor reale şi/sau a sarcinilor asupra navelor;
j)acordarea, suspendarea şi retragerea dreptului de arborare a pavilionului român;
k)seria, numărul, data emiterii actului de naţionalitate şi, după caz, valabilitatea actului de naţionalitate;
l)zona şi sectorul de navigaţie;
m)orice modificări sau menţiuni privind datele de mai sus.
Art. 11
În secţiunea "Nave în bareboat" şi în secţiunea "Nave în leasing" se înscriu cel puţin următoarele date:
a)numele şi/sau numărul navei;
b)pavilionul şi portul de înmatriculare anterioare;
c)tipul, numărul/data contractului şi perioada de valabilitate a acestuia;
d)portul de înmatriculare românesc;
e)numele, cetăţenia, domiciliul sau, după caz, sediul proprietarului;
f)numele, domiciliul sau, după caz, sediul operatorului;
g)elementele de identificare fiscală pentru persoanele juridice: CUI/CIF/NIF, precum şi numărul de ordine şi data din oficiul registrului comerţului;
h)codul numeric personal pentru persoanele fizice române sau echivalentul acestuia pentru persoanele fizice străine;
i)tipul şi principalele caracteristici tehnice ale navei;
j)numărul matricol şi numărul de evidenţă centralizată, numărul IMO de identificare a proprietarilor şi/sau operatorilor, numărul IMO de identificare a navelor maritime, numărul european unic de identificare a navelor de navigaţie interioară (ENI), numărul de identificare a navelor de pescuit (CFR), codul ATIS (sistemul automat de transmitere a identităţii); numărul MMSI (serviciul mobil maritim de identificare), numărul de identificare al ambarcaţiunii (CIN), după caz;
k)acordarea şi retragerea dreptului de arborare a pavilionului român;
l)seria, numărul, data emiterii şi valabilitatea actului de naţionalitate;
m)zona şi sectorul de navigaţie;
n)orice modificări sau menţiuni privind datele de mai sus.
Art. 12
(1)Registrul de evidenţă a navelor în construcţie este registrul ţinut de căpităniile de port în a căror zonă de jurisdicţie se află constructorul, în care se înscriu navele aflate în construcţie.
(2)În Registrul de evidenţă a navelor în construcţie se înscriu cel puţin următoarele date:
a)numărul de comandă stabilit de constructor;
b)denumirea ori numele şi adresa constructorului şi a beneficiarului;
c)numărul şi data emiterii autorizaţiei de construcţie;
d)numărul şi data contractului de construcţie/armare a navei sau ale declaraţiei notariale privind construcţia/armarea pentru navele construite în regie proprie;
e)principalele date privind proiectul tehnic de construcţie al navei în baza căruia s-a emis autorizaţia de construcţie (proiectantul, numărul proiectului, autoritatea emitentă a avizului la proiectul tehnic, data şi numărul avizului proiectului, societatea de clasificare);
f)principalele caracteristici tehnice ale navei ce urmează a fi construită;
g)data punerii chilei;
h)constituirea, transmiterea şi stingerea drepturilor reale asupra navei;
i)numărul şi data încheierii proceselor-verbale de recepţie finală şi/sau de predare-primire;
j)numărul şi data emiterii permisului provizoriu de arborare a pavilionului român, acolo unde este cazul;
k)data lansării la apă, dacă este cazul;
l)orice modificări sau menţiuni privind datele de mai sus.
Art. 13
(1)Registrul de evidenţă centralizată a navelor este registrul ţinut de către ANR în care se înscriu navele maritime şi de navigaţie interioară care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român.
(2)În Registrul de evidenţă centralizată a navelor se înscriu cel puţin datele prevăzute la art. 10 şi 11.
Art. 14
Dosarul-cazier este un dosar separat pentru fiecare navă destinat conservării cererilor depuse la căpitănia portului, la care sunt anexate înscrisurile (depuse în original, autentificate sau copii legalizate) care stau la baza acestora, corespondenţa privind orice transcriere/menţiune efectuată în registrul matricol, adresele transmise prin care se comunică modul de soluţionare a cererilor, precum şi orice altă corespondenţă referitoare la navă, începând de la eliberarea autorizaţiei de construcţie până la radierea/scoaterea din evidenţă a navei. Dosarul-cazier conţine, de asemenea, o copie de pe permisul provizoriu de arborare a pavilionului român/actul de naţionalitate eliberat, actele de naţionalitate retrase/anulate.
Art. 15
În sensul prezentului ordin, prin titlu de proprietate se înţelege:
a)contract de vânzare-cumpărare;
b)act de donaţie;
c)certificat de moştenitor;
d)hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă/definitivă privind recunoaşterea, transmiterea sau dobândirea proprietăţii;
e)orice alt document prevăzut de legislaţia în vigoare care atestă dreptul de proprietate.
Art. 16
(1)Contractul de bareboat este contractul încheiat între proprietarul navei şi navlositor, denumit în continuare operator, în scopul folosirii navei pentru o perioadă determinată de timp. În baza contractului de bareboat operatorul primeşte dreptul de posesie şi de folosinţă completă în exploatarea navei, inclusiv dreptul de a angaja comandantul şi echipajul navei pe durata contractului.
(2)Pe durata contractului de bareboat sunt în sarcina operatorului, între altele:
a)plata chiriei către proprietar, în cuantumul şi modalităţile stabilite prin contractul de bareboat;
b)întreţinerea navei şi efectuarea reparaţiilor;
c)cheltuielile de exploatare a navei;
d)asigurarea navei;
e)recrutarea echipajului, plata salariilor şi, după caz, a diurnelor, hrana şi condiţiile de viaţă la bord;
f)constituirea de garanţii în vederea plăţii salariilor şi a altor drepturi băneşti pentru echipaj.
(3)Pe toată durata contractului de bareboat proprietarul îşi păstrează dreptul de dispoziţie asupra navei, are drept de control asupra modului în care asigură integritatea navei şi respectarea de către operator a tuturor clauzelor contractuale.
Art. 17
În sensul prezentului ordin, prin sarcină se înţelege orice obligaţie care grevează o navă (contracte, garanţii reale, sechestre, precum şi orice alte obligaţii reglementate de legea civilă).
CAPITOLUL II: Evidenţa navelor în construcţie
Art. 18
Navele aflate în construcţie pe teritoriul României se înscriu în Registrul de evidenţă a navelor în construcţie ţinut de căpitănia de port în a cărei zonă de jurisdicţie se află constructorul.
Art. 19
Persoanele juridice sau fizice care construiesc o navă în România trebuie să obţină înaintea începerii construcţiei acesteia autorizaţia de construcţie emisă de căpitănia de port în a cărei zonă de jurisdicţie se construieşte nava.
Art. 20
(1)Pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie, persoanele juridice sau fizice care construiesc o navă în România vor depune la căpitănia portului următoarele documente:
a)cerere-tip de emitere a autorizaţiei de construcţie;
b)planul general avizat de autoritatea competentă a statului al cărui pavilion urmează să îl arboreze sau de o societate de clasificare agreată de respectiva autoritate şi scrisoarea de avizare;
c)contractul de construcţie sau de armare;
d)declaraţie notarială privind construcţia navei în regie proprie, după caz.
(2)În cazul în care construcţia unei nave se continuă într-un alt loc din România decât cel în care a fost începută, constructorul trebuie să obţină o nouă autorizaţie, pentru eliberarea căreia trebuie să depună, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), şi documentul care certifică scoaterea din evidenţă a navei din registrul de evidenţă în care nava în construcţie a fost înscrisă anterior. Vechea autorizaţie se depune la căpitănia de port care a emis-o.
Art. 21
(1)În baza documentelor prevăzute la art. 20, căpitănia portului eliberează autorizaţia de construcţie.
(2)Autorizaţia de construcţie se eliberează în maximum 10 zile de la depunerea documentaţiei.
(3)În cazul în care nu există un contract de construcţie/armare se va înscrie declaraţia notarială pe propria răspundere privind construcţia/armarea în regie proprie.
Art. 22
(1)Pe perioada derulării construcţiei navei, constructorul este obligat să depună la căpitănia portului unde este înscrisă nava în construcţie documentele justificative privind orice modificări ale datelor iniţiale privitoare la:
a)contractul de construcţie şi/sau de armare a navei;
b)orice lucrare de modificare constructivă majoră care determină modificări ale proiectului iniţial;
c)beneficiarul navei.
(2)Căpitănia de port va face, în Registrul de evidenţă a navelor în construcţie, menţiunile necesare privind datele prevăzute la alin. (1).
Art. 23
Pe perioada probelor de marş, precum şi în cazul navelor nou-construite nepropulsate ori a corpurilor de navă care se predau în afara teritoriului României, căpitănia portului va emite permisul provizoriu de arborare a pavilionului român. Constructorul va depune la căpitănia portului următoarele documente:
a)cerere-tip;
b)actele de stare tehnică emise de către direcţia de specialitate din cadrul ANR sau de către o organizaţie recunoscută, prin care se atestă că nava poate efectua aceste probe sau că poate performa acest voiaj.
Art. 24
Modelul, dimensiunile, elementele de siguranţă şi conţinutul permisului provizoriu de arborare a pavilionului român se stabilesc prin decizie a directorului general al ANR.
Art. 25
(1)Căpitănia portului emite permisul provizoriu privind acordarea dreptului de arborare a pavilionului român, pentru perioada valabilităţii actului de stare tehnică prevăzut la art. 23 lit. b), în termen de 5 zile de la data depunerii cererii, şi va face menţiunile corespunzătoare în Registrul de evidenţă al navelor în construcţie.
(2)În cazul în care probele de marş se prelungesc peste perioada solicitată iniţial, căpitănia portului poate, la solicitarea, în scris, a constructorului, să prelungească valabilitatea permisului prevăzut la alin. (1), cu condiţia ca valabilitatea actului de stare tehnică să fie prelungită corespunzător.
Art. 26
După întoarcerea navei din probele de marş, constructorul este obligat să depună permisul prevăzut la art. 25 la căpitănia portului, care va face menţiunea în Registrul de evidenţă a navelor în construcţie.
Art. 27
(1)Căpitănia portului emite permisul provizoriu de arborare a pavilionului român şi în cazul navelor nou-construite nepropulsate ori a corpurilor de navă care se predau în afara teritoriului României, pe durata voiajului.
(2)Documentul prevăzut la alin. (1) se emite de căpitănia portului de înscriere în baza următoarelor documente:
a)cerere-tip de emitere a permisului provizoriu de arborare a pavilionului român;
b)actele de stare tehnică emise de către direcţia de specialitate din cadrul ANR sau de către o organizaţie recunoscută, prin care se atestă capacitatea navei de a efectua acest voiaj.
Art. 28
(1)Navele nou-construite se scot din evidenţe la solicitarea constructorului în următoarele situaţii:
a)la terminarea construcţiei, după semnarea procesului-verbal de recepţie finală şi/sau de predare-primire;
b)când construcţia unei nave se continuă de un alt constructor aflat în zona de jurisdicţie a unei alte căpitănii de port sau a unei alte autorităţi competente sau un alt constructor din afara României.
(2)Navele în construcţie se scot din evidenţe şi în cazul în care contractul de construcţie încetează înainte de finalizarea construcţiei.
Art. 29
Scoaterea navelor din Registrul de evidenţă a navelor în construcţie se face pe baza unei cereri-tip privind scoaterea din evidenţă a navelor în construcţie, depusă de constructor, la care se anexează actele care fac dovada că navele se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 28.
CAPITOLUL III: Acordarea dreptului de arborare a pavilionului român. Înmatricularea navelor
Art. 30
Pentru acordarea dreptului de arborare a pavilionului român navelor nou-construite ori dobândite şi înmatricularea lor în registre proprietarul va depune la căpitănia de port desemnată următoarele documente:
a)cerere-tip privind acordarea dreptului de arborare a pavilionului român şi înmatricularea navei, care să cuprindă opţional şi 3 propuneri de nume;
b)titlul de proprietate;
c)certificatul constructorului pentru navele nou-construite;
d)raportul de inspecţie în vederea înmatriculării emis de ANR sau certificatul de clasă şi certificatele statutare emise de către ANR sau de către o organizaţie recunoscută autorizată de ANR ori de către o autoritate competentă, după caz;
e)certificatul de tonaj, după caz;
f)pentru persoanele juridice, certificatul constatator emis de autoritatea competentă sau actul normativ ori administrativ de înfiinţare, iar pentru persoanele fizice, documente oficiale din care să rezulte cetăţenia şi domiciliul/reşedinţa, după caz;
g)pentru navele nou-construite, documentul emis de autoritatea statului în care au fost construite, prin care se constată că sunt nave nou-construite şi neînmatriculate, după caz, declaraţia pe propria răspundere care să ateste că nava nou-construită nu a fost înmatriculată;
h)pentru navele dobândite, documentul care atestă radierea navei emis de autoritatea competentă a statului al cărui pavilion l-a arborat anterior;
i)dovada înregistrării fiscale a navei prin avizarea fişei pentru înmatriculare de către autorităţile fiscale din România;
j)două fotografii ale navei în stare de plutire, tip 13/18 cm, dintr-un bord şi din pupa, care să evidenţieze elementele de identificare ale navei.
Art. 31
După înmatricularea în registre, ANR prin căpitănia portului va emite un act de naţionalitate valabil pe toată perioada în care nava are dreptul de arborare a pavilionului român ori până la schimbarea proprietarului sau modificarea oricăror date menţionate în registre.
Art. 32
Actele de naţionalitate sunt:
a)certificate de naţionalitate pentru navele maritime;
b)atestate de bord, pentru celelalte nave care fac obiectul prezentului ordin.
Art. 33
Pentru acordarea dreptului de arborare a pavilionului român şi înmatricularea navelor proprietate a persoanelor juridice sau fizice străine, închiriate prin contracte de tip bareboat ori leasing financiar, pe perioade mai mari de un an, de persoane juridice sau fizice române ori străine care solicită dreptul de arborare a pavilionului român pe perioada contractului, operatorul navei va depune la căpitănia de port desemnată următoarele documente:
a)cerere-tip pentru acordarea dreptului de arborare a pavilionului român şi înmatricularea navei care să cuprindă opţional şi 3 propuneri de nume dacă se doreşte schimbarea numelui navei, însoţită de acordul scris al proprietarului;
b)contractul de leasing financiar sau contractul de bareboat;
c)raportul de inspecţie în vederea înmatriculării emis de ANR sau certificatul de clasă şi certificatele statutare emise de către ANR sau de către o organizaţie recunoscută autorizată de ANR ori de către o autoritate competentă, după caz;
d)certificatul de tonaj, după caz;
e)documentul emis de autoritatea competentă a statului unde nava este înmatriculată care atestă suspendarea dreptului de arborare a pavilionului deţinut anterior, precum şi eventualele sarcini şi/sau garanţii reale ce grevează nava;
f)în cazul în care nava este grevată de sarcini şi/sau de garanţii reale, acordul expres al creditorilor respectivi privind închirierea navei şi înmatricularea în registrul navelor în bareboat/leasing în România;
g)pentru proprietarii persoane juridice, certificatul constatator emis de autoritatea competentă sau actul normativ ori administrativ de înfiinţare, iar pentru proprietarii persoane fizice, documente oficiale din care să rezulte cetăţenia şi domiciliul/reşedinţa, după caz;
h)pentru operatorii persoane juridice, certificatul constatator emis de autoritatea competentă sau actul normativ ori administrativ de înfiinţare, iar pentru operatorii persoane fizice, documente oficiale din care să rezulte cetăţenia şi domiciliul/reşedinţa, după caz;
i)dovada înregistrării fiscale a navei prin avizarea fişei pentru înmatriculare de către autorităţile fiscale din România;
j)două fotografii ale navei în stare de plutire, tip 13/18 cm, dintr-un bord şi din pupa, care să evidenţieze elementele de identificare ale navei.
Art. 34
(1)Dreptul de arborare a pavilionului român pentru navele închiriate prin contracte de tip bareboat ori leasing financiar se acordă şi se poate prelungi pe durata contractului şi în limita perioadei de suspendare certificată de autoritatea competentă a statului în care nava a fost înmatriculată.
(2)Prelungirea dreptului de arborare a pavilionului român pentru navele închiriate prin contracte de tip bareboat ori leasing financiar se poate acorda cu condiţia ca atât contractul de bareboat sau leasing financiar, cât şi certificatul de suspendare emise de autoritatea competentă a statului în care nava a fost înmatriculată să fie valabile pe perioada de prelungire solicitată.
Art. 35
(1)După înmatricularea în secţiunea "Nave în bareboat"/secţiunea "Nave în leasing" se va emite un act de naţionalitate, în care se vor menţiona atât numele proprietarului navei, cât şi cel al operatorului.
(2)Perioada de valabilitate a actului de naţionalitate emis navelor înmatriculate în secţiunea "Nave în bareboat"/secţiunea "Nave în leasing" nu poate fi mai mare decât perioada de valabilitate a contractului de bareboat sau leasing financiar şi în limita perioadei de suspendare certificată de autoritatea competentă a statului în care nava a fost înmatriculată.
CAPITOLUL IV: Transcrierea constituirii, transmiterii şi stingerii drepturilor reale şi sarcinilor asupra navelor
Art. 36
(1)Constituirea, transmiterea şi stingerea drepturilor reale asupra navelor care arborează pavilionul român se transcriu, la solicitarea persoanelor juridice sau fizice titulare ale acestor drepturi, în registrele în care este transcris titlul de proprietate şi în Registrul de evidenţă centralizată a navelor, făcându-se menţiunile corespunzătoare şi în actul de naţionalitate.
(2)La navele aflate în construcţie drepturile reale prevăzute la alin. (1) se transcriu în Registrul de evidenţă a navelor în construcţie.
(3)În cazul în care drepturile reale sunt constituite în străinătate, operaţiunile prevăzute la alin. (1) se transcriu, la solicitarea persoanelor juridice sau fizice titulare ale acestor drepturi, în registrele misiunii diplomatice a României acreditate pentru statul respectiv.
Art. 37
(1)După transcriere, drepturile reale prevăzute la art. 36 alin. (1) se menţionează în actul de naţionalitate, după cum urmează:
a)în cazul în care drepturile reale sunt constituite în ţară de către ANR, dacă nava se află în apele naţionale navigabile, sau de către misiunea diplomatică a României, la cererea persoanelor juridice sau fizice titulare ale acestor drepturi, dacă nava se află într-un port străin;
b)în cazul în care drepturile reale sunt constituite în străinătate de către misiunea diplomatică a României acreditată pentru statul respectiv, dacă nava se află într-un port străin, sau de către ANR, după primirea documentelor şi a confirmării de adnotare din partea misiunii diplomatice a României, dacă nava se află în apele naţionale navigabile.
(2)Autorităţile consulare au obligaţia de a transmite ANR, în cel mai scurt timp:
a)confirmarea efectuării menţiunii în actul de naţionalitate pentru situaţiile prevăzute la alin. (1);
b)documentele în baza cărora s-a efectuat adnotarea drepturilor reale.
Art. 38
(1)Garanţiile reale care grevează navele în construcţie se transcriu, la cerere, în Registrul de evidenţă a navelor în construcţie, de către titulari, prin depunerea unui aviz de garanţie semnat de părţile contractante, în conformitate cu legislaţia în vigoare, la care se va anexa contractul aferent operaţiunii solicitate.
(2)În momentul terminării construcţiei navei, căpitănia portului în al cărei registru de evidenţă a navelor în construcţie a fost înscrisă nava va emite, la cererea persoanelor fizice/juridice titulare, certificate cu privire la situaţia juridică a navei nou-construite.
Art. 39
În cazul transmiterii dreptului de proprietate asupra unei nave care arborează pavilionul român, între persoane fizice şi/sau juridice care, în conformitate cu legislaţia în vigoare, îndeplinesc condiţiile ca navele din proprietatea lor să arboreze pavilionul român, noul proprietar va depune la căpitănia portului de înmatriculare, în termen de 15 zile lucrătoare de la dobândirea dreptului de proprietate, următoarele documente:
a)cerere-tip de transcriere a dreptului de proprietate în care vor fi menţionate şi 3 nume, în ordinea preferinţei, dacă se doreşte şi schimbarea numelui;
b)titlul de proprietate;
c)certificatul constatator al noului proprietar, emis de autoritatea competentă a statului de înmatriculare a firmei, sau actul de înfiinţare pentru persoanele juridice, respectiv actul de identitate ori un alt document oficial din care să rezulte şi cetăţenia, pentru persoanele fizice;
d)dovada înregistrării fiscale a navei prin avizarea fişei pentru transferul de proprietate, de către autorităţile fiscale din România.
Art. 40
Pe baza documentelor prevăzute la art. 39 se va emite un nou act de naţionalitate pe numele noului proprietar şi se vor face menţiunile corespunzătoare în registrele matricole şi în Registrul de evidenţă centralizată a navelor.
Art. 41
(1)În cazul proprietăţii comune se vor transcrie în registre şi se vor menţiona în actul de naţionalitate numele şi sediul/domiciliul fiecărui proprietar şi, acolo unde se precizează, cota-parte deţinută de fiecare proprietar.
(2)Când înscrisul doveditor al vânzării învederează că preţul nu a fost plătit integral, vânzătorul poate solicita transcrierea în registrul matricol şi menţionarea în actul de naţionalitate a privilegiului pentru garantarea preţului datorat în beneficiul său.
(3)Pentru navele proprietate a statului date în administrarea unor persoane juridice aflate în subordinea sau sub autoritatea sa, în vederea obţinerii actului de naţionalitate, administratorul va depune la căpitănia portului de înmatriculare următoarele documente:
a)cerere-tip de transcriere a dreptului de administrare;
b)înscrisul constatator al dreptului de administrare;
c)certificatul de înmatriculare însoţit de certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului sau actul normativ ori administrativ de înfiinţare a administratorului persoană juridică, după caz.
(4)Pe baza documentelor prevăzute la alin. (3) se va emite un nou act de naţionalitate şi se vor face atât transcrierea dreptului de proprietate în favoarea statului, cât şi a dreptului de administrare a navei de către unitatea administrativ-teritorială în registrul matricol şi se vor menţiona în Registrul de evidenţă centralizată a navelor.
Art. 42
(1)În cazul contractelor de închiriere a navelor, inclusiv contractele de leasing, bareboat, precum şi orice alte tipuri de contracte din care decurg drepturi reale, denumite în continuare contracte, pentru nave care arborează pavilionul român, încheiate între proprietarii români şi operatori români sau străini ori între operatori, operatorul care exploatează efectiv nava trebuie să solicite, cu acordul proprietarului, în termen de 15 zile lucrătoare, transcrierea acestor contracte în registrele matricole, făcându-se menţiunile corespunzătoare şi în noul act de naţionalitate.
(2)Pentru transcrierea în registrele matricole a contractelor prevăzute la alin. (1), persoanele juridice sau fizice titulare ale acestor drepturi vor depune la căpitănia portului unde este înmatriculată nava următoarele documente:
a)formularul de aviz semnat de părţile contractante în conformitate cu legislaţia în vigoare;
b)contractul aferent operaţiunii solicitate;
c)pentru operatorii persoane juridice, certificatul constatator emis de autoritatea competentă sau actul normativ ori administrativ de înfiinţare, iar pentru operatorii persoane fizice, documente oficiale din care să rezulte cetăţenia şi domiciliul/reşedinţa, după caz;
d)dovada înregistrării fiscale a navei prin avizarea fişei pentru închirierea navei în leasing, de către autorităţile fiscale din România.
(3)În cazul contractelor de bareboat sau leasing noul act de naţionalitate emis este valabil pe perioada derulării contractului ori până la solicitarea în scris a proprietarului privind încetarea acestuia.
(4)Contractele care grevează navele se transcriu şi în Registrul de evidenţă centralizată a navelor.
Art. 43
(1)Transcrierea garanţiilor reale asupra navelor care arborează pavilionul român se face la solicitarea persoanelor juridice sau fizice titulare ale acestor drepturi, în registrele în care este transcris titlul de proprietate, prin depunerea la căpitănia portului de înmatriculare a unui aviz de garanţie semnat de părţile contractante, în conformitate cu legislaţia în vigoare, la care vor anexa contractul aferent operaţiunii solicitate.
(2)Garanţiile reale care grevează navele se transcriu şi în Registrul de evidenţă centralizată a navelor.
(3)Garanţiile reale care grevează navele se menţionează şi în actele lor de naţionalitate.
Art. 44
(1)Radierea din registrele matricole şi din registrul de evidenţă centralizată a transcrierii contractelor şi/sau a garanţiilor reale, precum şi radierea garanţiilor reale din Registrul de evidenţă a navelor în construcţie se efectuează în baza avizului de stingere semnat de către părţi, la care se va anexa documentul aferent operaţiunii solicitate, după caz.
(2)Operaţiunea prevăzută la alin. (1) se poate efectua şi la solicitarea părţii interesate, în baza unei hotărâri judecătoreşti ori arbitrale rămase definitivă şi irevocabilă/definitivă sau în orice alte cazuri prevăzute de lege, la cererea documentată a titularului.
Art. 45
(1)În cazul instituirii unui sechestru asupra navei, după încheierea procesului-verbal de aplicare a sechestrului, acesta va fi depus de către executor la căpitănia portului unde se află nava în momentul aplicării sechestrului. La solicitarea executorului, căpitănia portului de înmatriculare va transcrie procesul-verbal de instituire a sechestrului în registrele matricole/de evidenţă.
(2)Sechestrul constă în indisponibilizarea navei. Dispoziţiile prezentului act normativ cu privire la sechestru vor fi completate cu dispoziţiile Codului de procedură civilă.
(3)Pe durata cât nava are înscris un sechestru, căpitănia portului de înmatriculare nu va efectua nicio transcriere a constituirii, transmiterii sau stingerii de drepturi reale, garanţii reale şi/sau sarcini în registrele matricole/de evidenţă.
(4)Radierea din registrele matricole/de evidenţă a sechestrului instituit asupra navei se va face în baza notificării executorului sau în baza unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile/definitive, legalizată, care desfiinţează hotărârea judecătorească definitivă şi irevocabilă/definitivă de instituire a sechestrului.
(5)Radierea transcrierilor cu privire la contracte de închiriere, garanţii reale, sechestre şi alte asemenea sarcini reglementate de lege, în cazul navelor înstrăinate de către administratorul judiciar/lichidator, se va efectua la cererea persoanelor interesate, în baza procesului-verbal de adjudecare privind înstrăinarea navei.
Art. 46
Drepturile reale şi/sau sarcinile care grevează navele sub pavilion român sunt opozabile terţilor numai dacă sunt transcrise în registrele prevăzute la art. 2-6.
Art. 47
Pe perioada suspendării dreptului de arborare a pavilionului român, aspectele legate de publicitatea proprietăţii, a garanţiilor reale şi a sarcinilor ce grevează nava vor continua să fie guvernate de legea română.
Art. 48
(1)În secţiunea "Nave în bareboat" şi în secţiunea "Nave în leasing" din registrele prevăzute la art. 3-5 nu se înscriu drepturi reale şi garanţii reale, sechestre ori alte asemenea sarcini asupra navelor.
(2)În secţiunea "Nave în bareboat" şi în secţiunea "Nave în leasing" din registrele prevăzute la art. 3-5 se transcriu doar drepturile reale, garanţiile reale şi alte asemenea sarcini asupra navelor înscrise de autoritatea competentă din statul de pavilion deţinut anterior.
(3)Pentru navele înmatriculate în secţiunea "Nave în bareboat" şi în secţiunea "Nave în leasing" pe perioada acordării dreptului de arborare a pavilionului român, publicitatea proprietăţii, a garanţiilor reale şi a altor sarcini ce grevează nava se va efectua de autoritatea competentă din statul în care nava a fost înmatriculată, în registrul matricol în care este înscris dreptul de proprietate.
(4)În secţiunea "Nave în bareboat" şi în secţiunea "Nave în leasing" transcrierea constituirii, transmiterii şi stingerii garanţiilor reale, sechestrelor şi altor sarcini se efectuează în baza certificatul emis de autoritatea competentă din statul de pavilion deţinut anterior depus de solicitant.
CAPITOLUL V: Preschimbarea actului de naţionalitate
Art. 49
(1)Proprietarii sau operatorii navelor sub pavilion român sunt obligaţi să solicite căpităniei de port emiterea unui nou act de naţionalitate în maximum 15 zile lucrătoare de la producerea oricăror schimbări cu privire la caracteristicile navei, situaţia juridică a acestor nave sau alte asemenea modificări.
(2)Orice modificare privind numele navei, caracteristicile tehnice principale sau alte asemenea date menţionate în registrul matricol se face la cererea proprietarului/operatorului, cu aprobarea căpităniei de port, şi se înscrie în registrele matricole. După înscrierea menţiunilor în registrele matricole se emite un nou act de naţionalitate, în care sunt operate respectivele modificări.
Art. 50
(1)La navele care arborează pavilionul român şi poartă un nume, ANR stabileşte aceste nume în baza propunerilor făcute de către proprietari sau de către operatori, cu acordul proprietarului.
(2)În cazul în care propunerile de nume sunt de natură să creeze confuzie cu denumirea unei instituţii publice ori de interes public, naţional sau local, să aducă prejudiciu statului român, au fost alocate altor nave, sunt asemănătoare unui semnal de pericol (S.O.S., MAYDAY etc.) ori altele asemenea, ANR va solicita no; propuneri de nume de la proprietari, respectiv de la operatori.
Art. 51
(1)În cazul în care proprietarul/operatorul unei nave care arborează pavilionul român doreşte atribuirea sau schimbarea numelui navei, va depune la căpitănia portului de înmatriculare o cerere-tip pentru atribuirea ori schimbarea numelui, în care va menţiona 3 propuneri de nume în ordinea preferinţei.
(2)După aprobarea atribuirii sau schimbării numelui navei de către ANR se va elibera un nou act de naţionalitate şi se vor face menţiunile corespunzătoare în registrele matricole şi în Registrul de evidenţă centralizată a navelor, iar actul de naţionalitate anterior va fi anulat şi depus la dosarul-cazier al navei.
Art. 52
(1)Schimbarea portului de înmatriculare a unei nave care arborează pavilionul român se efectuează la cererea proprietarului/operatorului navei, cu acordul proprietarului, care va depune la căpitănia noului port de înmatriculare o cerere-tip privind schimbarea portului de înmatriculare.
(2)După aprobarea schimbării portului de înmatriculare de către ANR, căpitănia portului de înmatriculare va transmite dosarul-cazier al navei la noul port de înmatriculare, care va emite actul de naţionalitate. În baza acestor documente se vor efectua menţiunile corespunzătoare în registrele matricole şi de evidenţă centralizată.
Art. 53
(1)În cazul în care proprietarul/operatorul unei nave care arborează pavilionul român doreşte să facă modificări în structura constructivă a navei (reconstrucţie, modificare sau transformare), acesta va depune la căpitănia de port următoarele documente:
a)cerere-tip privind modificarea constructivă a navei, în care se va preciza locul unde se vor executa lucrările respective;
b)scrisoarea de avizare a proiectul tehnic emisă de direcţia de specialitate din cadrul ANR sau de o organizaţie recunoscută.
(2)Pe baza documentelor prevăzute la alin. (1), căpitănia de port va emite autorizaţia de modificare constructivă a navei.
(3)După efectuarea lucrărilor, proprietarul/operatorul va depune la căpitănia portului de înmatriculare următoarele documente în vederea obţinerii actului de naţionalitate:
a)cerere-tip;
b)certificatul tehnic eliberat de direcţia de specialitate din cadrul ANR sau de o organizaţie recunoscută;
c)dovada înregistrării fiscale a navei prin avizarea fişei privind modificarea caracteristicilor tehnice ale navei de către autorităţile fiscale din România.
Art. 54
(1)În cazul pierderii, deteriorării sau epuizării rubricilor din actul de naţionalitate, proprietarul sau operatorul va solicita ANR emiterea unui nou act de naţionalitate.
(2)Pentru obţinerea actului de naţionalitate proprietarul/operatorul va depune următoarele documente:
a)cerere-tip;
b)actul de naţionalitate deteriorat, epuizat sau dovada publicării anunţului de pierdere a actului de naţionalitate în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.
CAPITOLUL VI: Suspendarea dreptului de arborare a pavilionului român
Art. 55
Dreptul de arborare a pavilionului român se suspendă în următoarele cazuri:
a)la solicitarea proprietarului, în cazul în care nava este închiriată prin contract de tip bareboat sau leasing, pe perioade mai mari de un an, de persoane juridice ori fizice străine;
b)din oficiu, în cazul în care ANR constată nerespectarea de către navele maritime a condiţiilor reglementate de legislaţia naţională şi convenţiile internaţionale la care România este parte şi/sau normele tehnice aplicabile.
Art. 56
(1)În cazul în care o navă care arborează pavilionul român este închiriată prin contract de tip bareboat sau leasing, pe perioade mai mari de un an, de persoane juridice ori fizice străine, iar operatorul doreşte arborarea unui alt pavilion pe perioada contractului, dreptul de arborare a pavilionului român se poate suspenda la solicitarea proprietarului navei.
(2)Dreptul de arborare a pavilionului român se suspendă la solicitarea proprietarului navei care are obligaţia de a depune la ANR următoarele documente:
a)cerere-tip pentru aprobarea suspendării dreptului de arborare a pavilionului român în care se va declara pavilionul pe care urmează să îl arboreze nava;
b)certificatul de naţionalitate al navei;
c)contractul de închiriere de tip bareboat sau leasing;
d)acordul scris al creditorilor pentru înmatricularea navei în alt registru pe perioada contractului de închiriere de tip bareboat sau leasing, în cazul în care nava este grevată de sarcini şi/sau garanţii reale transcrise în registrele matricole.
(3)Suspendarea dreptului de arborare a pavilionului român se aprobă prin decizie a directorului general al ANR.
(4)Decizia directorului general al ANR prevăzută la alin. (3) se aduce la cunoştinţă, în scris, proprietarului navei.
Art. 57
(1)În cazul navelor închiriate în bareboat sau leasing pe toată perioada cuprinsă între data aprobării suspendării dreptului de arborare a pavilionului român şi data înmatriculării navei într-un registru străin de nave, proprietarul navei este răspunzător de menţinerea navei în stare de navigabilitate, precum şi de toate evenimentele în care aceasta este implicată.
(2)Pe perioada suspendării dreptului de arborare a pavilionului român, publicitatea referitoare la dreptul de proprietate, contractele de bareboat/leasing şi/sau garanţiile reale ce grevează nava sunt supuse prevederilor legii române şi se transcriu în registrele matricole şi în Registrul de evidenţă centralizată a navelor.
Art. 58
În termen de maximum 60 de zile de la data suspendării dreptului de arborare a pavilionului român pentru navele închiriate prin contracte de tip bareboat sau leasing de persoane fizice sau juridice străine, proprietarul va depune la ANR documentul emis de autoritatea competentă prin care se certifică înmatricularea navei în alt stat.
Art. 59
Pentru a obţine din nou dreptul de arborare a pavilionului român proprietarul transcris în registre va depune la căpitănia portului următoarele documente:
a)cerere-tip;
b)certificatul de radiere emis de autoritatea competentă a statului în care nava a fost înmatriculată pe perioada contractului de tip bareboat sau leasing.
Art. 60
(1)În cazul prelungirii suspendării dreptului de arborare a pavilionului român pentru perioade de maximum 2 ani, proprietarul navei va depune la căpitănia portului de înmatriculare următoarele documente:
a)cerere-tip;
b)contractul de bareboat sau leasing;
c)acordul scris al creditorilor pentru înmatricularea navei în alt registru pe perioada contractului de închiriere de tip bareboat sau leasing, în cazul în care nava este grevată de sarcini şi/sau garanţii reale;
d)certificatul emis de autoritatea competentă a noului stat de pavilion care atestă că nava este înmatriculată într-un registru de nave.
(2)Prelungirea suspendării dreptului de arborare a pavilionului român se aprobă prin decizie a directorului general al ANR.
(3)Decizia directorului general al ANR prevăzută la alin. (2) se aduce la cunoştinţă, în scris, proprietarului navei.
Art. 61
(1)În cazurile prevăzute la art. 59 lit. b), în baza documentelor constatatoare emise de direcţia de specialitate din cadrul ANR, directorul general al ANR suspendă prin decizie dreptul de arborare a pavilionului român.
(2)Decizia prevăzută la alin. (1), precum şi motivele acestei decizii se comunică în termen de 5 zile, în scris, proprietarului/operatorului navei.
(3)În baza deciziei prevăzute la alin. (1) se vor efectua menţiunile necesare în registrele matricole şi în Registrul de evidenţă centralizată a navelor.
(4)În termen de 15 zile de la primirea comunicării cu privire la suspendarea dreptului de arborare a pavilionului român, proprietarul/operatorul este obligat să depună actul de naţionalitate al navei.
Art. 62
Pentru a obţine din nou dreptul de arborare a pavilionului român, proprietarul transcris în registre va depune la căpitănia portului următoarele documente:
a)cerere-tip;
b)documentul emis de direcţia de specialitate care certifică remedierea deficienţelor.
CAPITOLUL VII: Dezmembrarea navelor
Art. 63
(1)Dezmembrarea unei nave sub pavilion român se face numai în baza unei autorizaţii emise de căpitănia portului în a cărei zonă de jurisdicţie urmează să se efectueze operaţiunea.
(2)Pentru obţinerea autorizaţiei prevăzute la alin. (1), proprietarul navei va depune următoarele documente:
a)cerere-tip;
b)actul de naţionalitate sau dovada predării acestuia la căpitănia de port;
c)acordul scris al creditorilor pentru dezmembrarea navei, în cazul în care aceasta este grevată de sarcini şi/sau garanţii reale, dacă acestea sunt transcrise în registrele matricole.
(3)Pe perioada dezmembrării navei se vor respecta condiţiile privind siguranţa navigaţiei şi protecţia mediului.
(4)La finalizarea operaţiunilor, căpitănia portului va emite un document constatator care să ateste dezmembrarea navei.
CAPITOLUL VIII: Retragerea dreptului de arborare a pavilionului român. Radierea navelor
Art. 64
Dreptul de arborare a pavilionului român se retrage:
a)la solicitarea proprietarului în următoarele situaţii:
(i)nava va arbora un alt pavilion;
(ii)în cazul vânzării navei către o persoană fizică sau juridică străină;
(iii)în cazul pierderii totale a navei, ca urmare a unui incendiu, unei eşuări, scufundări, unui abandon etc.;
(iv)în cazul dezmembrării;
(v)încetarea contractului de bareboat/leasing;
b)din oficiu de către ANR în următoarele cazuri:
(i)la data expirării perioadei pentru care s-a acordat dreptul de arborare a pavilionului român navelor proprietate a persoanelor juridice sau fizice străine, închiriate prin contracte de tip bareboat sau leasing, pe perioade mai mari de un an, de persoane juridice sau fizice române ori străine, dacă proprietarul nu a solicitat înainte de această dată prelungirea acordării dreptului de arborare a pavilionului român;
(ii)în cazul în care autoritatea competentă a statului de pavilion anterior solicită în scris retragerea dreptului de arborare a pavilionului român ca urmare a încetării acordului privind suspendarea pavilionului deţinut anterior;
(iii)la data expirării perioadei pentru care s-a suspendat dreptul de arborare a pavilionului român navelor proprietate a persoanelor juridice sau fizice române, închiriate prin contracte de tip bareboat sau leasing, pe perioade mai mari de un an, de persoane juridice sau fizice străine, dacă proprietarul nu a solicitat înainte de această dată prelungirea suspendării dreptului de arborare a pavilionului român sau revenirea la pavilionul român ori în cazul în care ANR constată că nava nu mai îndeplineşte condiţiile de suspendare a dreptului de arborare a pavilionului român;
(iv)atunci când ANR constată nerespectarea de către navele maritime a condiţiilor reglementate de legislaţia naţională şi convenţiile internaţionale la care România este parte şi/sau normele tehnice aplicabile;
(v)atunci când ANR constată că nava a suferit o pierdere totală ca urmare a unui naufragiu, a eşuării, incendiului, scufundării sau altor asemenea împrejurări ori a fost dezmembrată;
(vi)atunci când ANR constată că navele nu mai îndeplinesc condiţiile de acordare a dreptului de arborare a pavilionului român prevăzute la cap. III.
Art. 65
(1)Pentru retragerea dreptului de arborare a pavilionului român la solicitare, în vederea arborării unui alt pavilion, proprietarul transcris în registre va depune la căpitănia portului de înmatriculare următoarele documente:
a)cerere-tip de retragere a dreptului de arborare a pavilionului român în care se va menţiona şi pavilionul pe care îl va arbora nava;
b)cerere de radiere a sarcinilor transcrise în registru;
c)actul de naţionalitate al navei.
(2)Pentru retragerea dreptului de arborare a pavilionului român în cazul vânzării, proprietarul transcris în registre va depune la căpitănia portului de înmatriculare următoarele documente:
a)cerere-tip de retragere a dreptului de arborare a pavilionului român în care se va menţiona şi pavilionul pe care îl va arbora nava;
b)titlul de proprietate;
c)cerere de radiere a sarcinilor transcrise în registru;
d)actul de naţionalitate.
(3)Pentru retragerea dreptului de arborare a pavilionului român în cazul pierderii totale a navei ca urmare a eşuării, incendiului, scufundării sau abandonului etc., proprietarul transcris în registre va depune la căpitănia portului de înmatriculare următoarele documente:
a)cererea proprietarului;
b)actul de naţionalitate, dacă acesta a fost recuperat;
c)documentul emis de autoritatea competentă din ţară sau străinătate care atestă pierderea totală a navei în urma eşuării, incendiului, scufundării sau abandonului navei etc.;
d)declaraţia proprietarului cu privire la pierderea totală a navei care să reflecte: numele şi numărul oficial ale navei, locul şi data pierderii totale, motivul pierderii totale, declaraţia proprietarului că abandonează nava acolo unde se află;
e)cererea de radiere a sarcinilor transcrise în registru.
(4)Pentru retragerea dreptului de arborare a pavilionului român în cazul dezmembrării navei, proprietarul transcris în registre va depune la căpitănia portului de înmatriculare următoarele documente:
a)cerere-tip;
b)actul de naţionalitate;
c)documentul vizat de autoritatea competentă care atestă finalizarea dezmembrării.
(5)Pentru retragerea dreptului de arborare a pavilionului român în cazul încetării contractului de bareboat/leasing constituit asupra navei, proprietarul/operatorul transcris în registre va depune la căpitănia portului de înmatriculare următoarele documente:
a)cerere-tip;
b)actul de naţionalitate;
c)actul care atestă încetarea contractului de bareboat/leasing.
Art. 66
(1)În baza documentelor prevăzute la art. 65 se emite decizia de retragere a dreptului de arborare a pavilionului român şi se vor face menţiunile corespunzătoare în registrele matricole şi în Registrul de evidenţă centralizată a navelor.
(2)După retragerea dreptului de arborare a pavilionului român, nava se radiază din registrele matricole şi din Registrul de evidenţă centralizată a navelor dacă nu este grevată de sarcini, potrivit legii civile.
Art. 67
(1)În cazurile prevăzute la art. 64 lit. b), în baza documentelor constatatoare, directorul general al ANR emite decizia de retragere a dreptului de arborare a pavilionului român.
(2)Decizia prevăzută la alin. (1), precum şi motivele acestei decizii se comunică în cel mai scurt timp, în scris, proprietarului/operatorului navei.
(3)În baza deciziei prevăzute la alin. (1) se vor efectua menţiunile necesare în registrele matricole şi în Registrul de evidenţă centralizată a navelor.
(4)În termen de 15 zile de la primirea comunicării cu privire la retragerea dreptului de arborare a pavilionului român, proprietarul/operatorul este obligat să depună actul de naţionalitate al navei.
(5)După retragerea dreptului de arborare a pavilionului român, nava se radiază din registrul matricol dacă nu este grevată de sarcini, potrivit legii civile.
(6)La solicitarea proprietarului/operatorului ANR va elibera certificatul de radiere.
Art. 68
(1)Încetarea acordului emis de ANR cu privire la suspendarea dreptului de arborare a pavilionului român se va comunica în cel mai scurt timp autorităţii competente a statului de pavilion în vederea retragerii dreptului de arborare a pavilionului şi radierii navei din Registrul navelor în bareboat/leasing.
(2)În baza deciziei prevăzute la alin. (1) se vor efectua menţiunile necesare în registrele matricole şi în Registrul de evidenţă centralizată a navelor.
(3)După retragerea dreptului de arborare a pavilionului român, nava se radiază din registrul matricol dacă nu este grevată de sarcini, potrivit legii civile.
(4)La solicitarea proprietarului ANR va elibera certificatul de radiere.
Art. 69
De la data retragerii dreptului de arborare a pavilionului român, actul de naţionalitate care atestă acest drept este nul.
CAPITOLUL IX: Dispoziţii finale
Art. 70
Situaţiile particulare privind evidenţa şi înmatricularea navelor, care nu sunt prevăzute în prezentul ordin, vor fi reglementate prin decizie a directorului general al ANR.
Art. 71
Directorul general al ANR poate delega competenţele sale privind evidenţa şi scoaterea din evidenţe a navelor în construcţie, acordarea, suspendarea, retragerea dreptului de arborare a pavilionului român, înmatricularea şi radierea navelor, precum şi transcrierea drepturilor reale, garanţiilor reale şi/sau altor sarcini asupra navelor conducătorilor organelor teritoriale operative ale ANR.
Art. 72
Circuitul documentelor între aparatul central şi organele teritoriale operative ale ANR în aplicarea prevederilor prezentului ordin se stabilesc prin decizie a directorului general al ANR.
Art. 73
(1)Pentru orice operaţiune documentele reglementate în prezentul ordin vor fi depuse sau transmise de solicitant în original, în copie legalizată sau în format electronic, cărora li s-a încorporat, ataşat sau asociat logic o semnătură electronică extinsă, după caz. Excepţie face titlul de proprietate aşa cum a fost definit la art. 15, care se va depune în formă autentificată. La acestea se vor anexa împuternicirea reprezentantului legal al persoanei juridice ori procura specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.
(2)Documentele cu privire la nave sau proprietari, întocmite în altă limbă decât limba română, vor fi însoţite de traducerea legalizată.
(3)Certificatul constatator emis de autoritatea competentă pentru persoanele juridice, certificatul de suspendare a dreptului de arborare a pavilionului anterior şi documentul care atestă radierea navelor se depun la ANR în termenul de valabilitate al acestora şi/sau în termen de maximum 30 de zile de la data emiterii de către autoritatea competentă.
(4)Actele de naţionalitate emise navelor până la data intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile până la data expirării acestora, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2014.
Art. 74
Prin decizie a directorului general al ANR se stabilesc modelul şi conţinutul cererilor-tip.
Art. 75
La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor, contracţiilor şi turismului nr. 583/2004 privind evidenţa navelor care arborează pavilionul român şi evidenţa navelor în construcţie în şantierele navale aflate pe teritoriul României, aprobarea formei şi conţinutului registrelor matricole şi ale registrelor de evidenţă a navelor, a procedurilor privind evidenţa navelor în construcţie, acordarea, suspendarea, retragerea dreptului de arborare a pavilionului român, înmatricularea, scoaterea din evidenţă a navelor, transcrierea drepturilor reale mobiliare şi/sau a sarcinilor asupra navelor, precum şi forma şi conţinutul cererilor-tip, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 314 din 9 aprilie 2004, şi Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.754/2001 privind aprobarea modelului şi conţinutului certificatelor de naţionalitate şi atestatelor de bord pentru navele de naţionalitate română, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 din 20 decembrie 2001, se abrogă.
Art. 76
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 77
ANR va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 78
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

p. Ministrul transporturilor,

Constantin Matei,

subsecretar de stat

ANEXA nr. 1:
REGISTRUL NAŢIONAL AL NAVELOR MARITIME
Port de înmatriculare .................
Matricol ................./.................
Numele/Numărul navei .................
Numele/Numărul anterior ....................
Matricol anterior (A.N.R./CPT.) ..........

Matricol A.N.R. (nr. oficial) ..............

Tipul navei .................

Indicativ de apel .................

Număr I.M.O. .................

Număr M.M.S.I. .................

Zona/Sectorul de navigaţie .................

CORP

Locul şi anul construcţiei .................

Constructor (nume şi adresă) .......................

Tip corp (simplu/dublu) .................

Materialul de construcţie al corpului navei ......

Numărul punţilor .................

Modificări .................

CARACTERISTICI PRINCIPALE

Lungimea maximă (m) .............

Lungimea între perpendiculare (m) .............

Lăţimea maximă (m) .............

Pescajul navei goale (m) .............

Pescajul maxim (m) .............

Înălţimea de construcţie (m) .............

Înălţimea maximă (m) .............

Bord liber (mm) .............

Număr maxim de pasageri .................

MAŞINI PRINCIPALE

Numărul şi tipul M.P .................

Puterea M.P. (kw) ..............

Locul şi anul construcţiei M.P .................

Constructor (nume şi adresă) ..................

.............................

PARTICULARITĂŢI TONAJ

Tonaj brut .................

Tonaj net .................

Deadweight (tdw) ...........

Deplasament maxim (t) ................

Proprietar ........................... (nume/adresă)
Operator ............................. (nume/adresă)
Pavilionul român a fost arborat în baza aprobării date de ............... prin ............ nr. ......../............. .
Actul de naţionalitate care atestă dreptul de arborare a pavilionului român .............. seria ......, eliberat de .......... la data de ........., este valabil până la data de ........... .
  
  
  
  
  
ANEXA nr. 2:
REGISTRUL INTERNAŢIONAL AL NAVELOR MARITIME
Port de înmatriculare .................
Matricol ................./.................
Numele/Numărul navei .................
Numele/Numărul anterior .................
Matricol anterior (A.N.R./CPT.) .................

Matricol A.N.R. (nr. oficial) .................

Tipul navei .................

Indicativ de apel .................

Număr I.M.O. .................

Număr M.M.S.I. .................

Zona de navigaţie .................

Societatea de clasificare .................

CORP

Locul şi anul construcţiei .................

Constructor (nume şi adresa) ........................

Tip corp (simplu/dublu) .................

Materialul de construcţie al corpului navei ......

Numărul punţilor .................

Modificări .................

CARACTERISTICI PRINCIPALE

Lungimea maximă (m) ................

Lungimea între perpendiculare (m) .............

Lăţimea maximă (m) ...............

Pescajul navei goale (m) ..............

Pescajul maxim (m) ..............

Înălţimea de construcţie (m) .............

Înălţimea maximă (m) .............

Bord liber (mm) ..............

Număr maxim de pasageri .................

MAŞINI PRINCIPALE

Numărul şi tipul M.P .................

Puterea M.P. (kw) ................

Locul şi anul construcţiei M.P .................

Constructor (nume şi adresa) ...............

.............................

PARTICULARITĂŢI TONAJ

Tonaj brut .................

Tonaj net .................

Deadweight (tdw) .................

Deplasament maxim (t) .................

Proprietar ........................... (nume/adresă)
Operator ............................. (nume/adresă)
Pavilionul român a fost arborat în baza aprobării date de ............... prin ............ nr. ......../............. .
Pavilionul român a fost retras în baza aprobării date de ............... prin ........... nr. ......../............. .
Actul de naţionalitate care atestă dreptul de arborare a pavilionului român .............. seria ......., eliberat de .......... la data de ........., este valabil până la data de .......... .
  
  
  
  
  
ANEXA nr. 3:
REGISTRUL MATRICOL AL NAVELOR DE NAVIGAŢIE INTERIOARĂ
Port de înmatriculare .................
Matricol ................./.................
Numele/Numărul navei .................
Numele/Numărul anterior .................
Matricol anterior (A.N.R./CPT.) .................

Matricol A.N.R. (nr. oficial) .................

Tipul navei .................

Indicativ de apel .................

ENI .................

Cod A.T.I.S. .................

Zona/Sectorul de navigaţie .................

CORP

Locul şi anul construcţiei .................

Constructor (nume/adresă) .................

Tip corp (simplu/dublu) .................

Materialul de construcţie al corpului navei ......

Numărul punţilor .................

CIN .................

Modificări .................

CARACTERISTICI PRINCIPALE

Lungimea maximă (m) ............

Lungimea între perpendiculare (m) ...........

Lăţimea maximă (m) .............

Pescajul navei goale (m) .............

Pescajul maxim (m) ..............

Înălţimea de construcţie (m) .............

Înălţimea maximă (m) .............

Bord liber (cm) ..............

Număr maxim de pasageri ...............

Numărul şi tipul M.P .................

Puterea M.P. (kw) .................

Locul şi anul construcţiei M.P. .................

Constructor (nume/adresă) .................

..........................

PARTICULARITĂŢI TONAJ

Deplasament maxim (m3) ............

Capacitate maximă de încărcare (t) ...........

Proprietar ........................... (nume/adresă)
Operator ............................. (nume/adresă)
Pavilionul român a fost arborat în baza aprobării date de ............... prin ............ nr. ......../............. .
Pavilionul român a fost retras în baza aprobării date de ............... prin ........... nr. ......../............. .
Actul de naţionalitate care atestă dreptul de arborare a pavilionului român .............. seria ......., eliberat de .......... la data de ........., este valabil până la data de .......... .
  
  
  
  
  
ANEXA nr. 4:
REGISTRUL MATRICOL AL NAVELOR DE PESCUIT
Port de înmatriculare .................
Matricol ................./.................
Numele/Numărul navei .................
Numele/Numărul anterior .................
Matricol anterior (A.N.R./CPT.) ..................

Matricol A.N.R. (nr. oficial) .................

Tipul navei .................

Indicativ de apel .................

Număr CFR .................

Număr M.M.S.I. .................

Zona/Sectorul de navigaţie .................

CORP

Locul şi anul construcţiei .................

Constructor (nume şi adresă) .................

Tip corp (simplu/dublu) .................

Materialul de construcţie al corpului navei ......

Numărul punţilor .................

CIN .................

Modificări .................

CARACTERISTICI PRINCIPALE

Lungimea maximă (m) ..............

Lungimea între perpendiculare (m) ............

Lăţimea maximă (m) .............

Pescajul navei goale (m) .............

Pescajul maxim (m) ..............

Înălţimea de construcţie (m) ..............

Bord liber (mm) .................

MAŞINI PRINCIPALE

Numărul şi tipul M.P ................

Puterea M.P. (kw) ................

Locul şi anul construcţiei M.P. .............

Constructor (nume şi adresă) .................

PARTICULARITĂŢI TONAJ

Tonaj brut .............

Tonaj net ...............

Deadweight (tdw) ..............

Deplasament maxim (t) ..............

Capacitate maximă de încărcare (t) ...............

Proprietar ........................... (nume/adresă)
Operator ............................. (nume/adresă)
Pavilionul român a fost arborat în baza aprobării date de ............... prin ............ nr. ......../............. .
Pavilionul român a fost retras în baza aprobării date de ............... prin ........... nr. ......../............. .
Actul de naţionalitate care atestă dreptul de arborare a pavilionului român .............. seria ......., eliberat de .......... la data de ........., este valabil până la data de .......... .
  
  
  
  
  
ANEXA nr. 5:
REGISTRUL DE EVIDENŢĂ A NAVELOR ÎN CONSTRUCŢIE
Căpitănia Portului .................
Număr de evidenţă ................./.................
Număr comandă/construcţie .................
Tipul construcţiei .................
Autorizaţie de construcţie (nr./data) ....................
Constructor (nume şi adresă) .......................
Beneficiar (nume şi adresă) .........................

CARACTERISTICI PRINCIPALE

Lungimea maximă (m) ...........

Lungimea între perpendiculare (m) ...........

Lăţimea maximă (m) ...........

Pescajul navei goale (m) ...........

Pescajul maxim (m) ...........

Înălţimea de construcţie (m) ...........

Înălţimea maximă (m) ...........

Bord liber (mm) ...........

Zona de navigaţie .................

PARTICULARITĂŢI TONAJ

Tonaj brut .................

Tonaj net .................

Deadweight (tdw) ...........

Deplasament maxim (t) ...........

Capacitate maximă de încărcare (t) ...........

CARACTERISTICILE MOTORULUI PRINCIPAL

Numărul şi tipul M.P. ...........

Puterea M.P. (kw) ...........

Locul şi anul construcţiei M.P. ..........

Constructor (nume şi adresă) .....................

Data lansării la apă: ............ Proces-verbal nr. ....... din ............., încheiat de ................ .
Permisul provizoriu de arborare a pavilionului român eliberat de ........... cu nr. ....... din .......... este valabil până la ............. .
Valabilitatea permisului provizoriu de arborare a pavilionului român s-a prelungit până la data de .............. .
  
  
  
  
  
ANEXA nr. 6:
REGISTRUL DE EVIDENŢĂ CENTRALIZATĂ A NAVELOR
Nr. A.N.R. (Nr. oficial) .............
Port de înmatriculare .................
Matricol ................./.................
Numele/Numărul navei .............................
Numele/Numărul anterior .........................
Matricol anterior (A.N.R./CPT.) ...............

Tipul navei .................

Indicativ de apel .................

Număr I.M.O. .................

Număr M.M.S.I. .................

ENI/CFR .................

Cod A.T.I.S. .................

Zona/Sectorul de navigaţie .................

CORP

Locul şi anul construcţiei .................

Constructor (nume şi adresa) .................

Tip corp (simplu/dublu) ..........

Materialul de construcţie al corpului navei ......

Numărul punţilor .................

CIN .................

Modificări .................

CARACTERISTICI PRINCIPALE

Lungimea maximă (m) ..........

Lungimea între perpendiculare (m) ..........

Lăţimea maximă (m) ..........

Pescajul navei goale (m) ..........

Pescajul maxim (m) ..........

Înălţimea de construcţie (m) ..........

Bord liber (mm) ..........

Număr maxim de pasageri .................

MAŞINI PRINCIPALE

Numărul şi tipul M.P. ................

Puterea M.P. (kw) ...................

Locul şi anul construcţiei M.P. ................

Constructor (nume şi adresă) ........................

..........................

PARTICULARITĂŢI TONAJ

Tonaj brut ...........

Tonaj net .............

Deadweight (tdw) ..........

Deplasament maxim (t/m3) ..........

Capacitate maximă de încărcare (t) ..........

Proprietar ........................... (nume/adresă)
Operator ............................. (nume/adresă)
Pavilionul român a fost arborat în baza aprobării date de ............... prin ............ nr. ......../............. .
Pavilionul român a fost retras în baza aprobării date de ............... prin ........... nr. ......../............. .
Actul de naţionalitate care atestă dreptul de arborare a pavilionului român .............. seria ......., eliberat de .......... la data de ........., este valabil până la data de .......... .
  
  
  
  
  
ANEXA nr. 7:

MINISTERUL TRANSPORTURILOR

AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ

ROMÂNIA

MINISTRY OF TRANSPORTS

ROMANIAN NAVAL AUTHORITY

CERTIFICAT DE NAŢIONALITATE

CERTIFICATE OF NATIONALITY

Numele navei

Name of the vessel

Port de înmatriculare

Port of Registry

Număr matricol

Registration Number

Număr IMO

IMO Number

Număr de identificare ANR

Official RNA Number

Indicativ de apel

Call Sign

Număr MMSI

MMSI Number

Numele şi adresa proprietarului

Name and Address of the Owner

Numele şi adresa operatorului

Name and Address of the Bareboat/Leasing Charterer

Numele şi adresa administratorului

Name and Address of the Administrator

DESCRIEREA GENERALĂ A NAVEI

GENERAL DESCRIPTION OF VESSEL

Tipul navei

Type of the vessel

Tonaj brut

Gross Tonnage

Tonaj net

Net Tonnage

Deadweight (tdw)

Deplasament (t)

Displacement

Lungime maximă (m)

Maximum Length

Lăţime maximă (m)

Maximum Breadth

Pescaj maxim (m)

Maximum Moulded Draught

Înălţime (m)

Depth

Număr pasageri

Passenger Numbers

Anul construcţiei

Year of Construction

Material de construcţie corp

Hull Material

Număr punţi

Number of Decks

Nume constructor şi locul construcţiei

Builder's Name and Place

Număr şi tip motoare principale

Number and Type of Main Engines

Producător

Engine Maker

Puterea totală a motoarelor principale (kW)

Total Main Engines Power

Zona de navigaţie

Area of Navigation

Data emiterii

Date of Issue

Locul emiterii

Place of Issue

Data expirării

Date of Expiry

AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
ROMANIAN NAVAL AUTHORITY
CĂPITĂNIA PORTULUI .....................
HARBOUR MASTER
Semnătura persoanei autorizate să emită documentul
Seal/Signature of the duly authorized official issuing the document
AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ, Incinta Port Constanţa Nr. 1-900900, Constanţa, ROMÂNIA
Tel.: +40241/61.61.24; +40241/61.61.04; Fax: +40241/61.62.29; E-mail: RNA@RNA.RO
- Serie -
(verso)
SARCINI
ENCUMBRANCES
CONTRACTE
CONTRACTS

Operator

Numele şi adresa

Operator

Name and address

Tipul contractului

Nr. şi data contractului

Type of contract

No. and date of contract

Formular de aviz

Nr./Tip

Notice Form

No./Type

Data încheierii/Data expirării

Date of contract/Expiry date

Data transcrierii/Data radierii

Date of registration/Date of deletion

     
     
GARANŢII REALE
REAL GUARANTEES

Creditor

Numele şi adresa

Creditor

Name and address

Tipul contractului

Nr. şi data contractului

Type of contract

No. and date of the contract

Formular de aviz

Nr./Tip

Notice Form

No./Type

Valoare contract

Contract value

Data transcrierii/Data radierii/

Date of transcription/Date of deletion

     
     
Notă: Acest document atestă dreptul de arborare a pavilionului român şi este emis conform prevederilor O.G. nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sub autoritatea Guvernului României, de către Ministerul Transporturilor prin Autoritatea Navală Română.
Notice: This document certifies the right to fly the Romanian flag and was issued under the provisions of the Ordinance no. 42/1997 regarding the maritime and inland waterways transport, republished, with all the changes and additions subsequent, under the authority of the Government of Romania by Ministry of Transports through Romanian Naval Authority.
- Serie -
ANEXA nr. 8:

MINISTERUL TRANSPORTURILOR

AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ

ROMÂNIA

MINISTERE DES TRANSPORTS

L'AUTORITE NAVALE ROUMAINE

ATESTAT DE BORD

CERTIFICAT DE NAVIRE

Numele/Numărul navei

Nom/numero du navire

Port de înmatriculare

Port d'immatriculation

Număr matricol

Numero d'immatriculation

IMO/ENI - CFR

Număr ANR

Numero d'identification ANR

Indicativ de apel

Indicatif d'appel

Număr MMSI

Numero MMSI

Cod ATIS

Code ATIS

Numele şi adresa proprietarului

Nom et Adresse du Proprietaire

Numele şi adresa operatorului

Nom et l'adresse de l'exploitant Bareboat/Leasing

Numele şi adresa administratorului

Nom et Adresse de l'Administrateur

DESCRIEREA GENERALĂ A NAVEI

Description Generale du Navire

Tipul navei

Type du Navire

Capacitate maximă de încărcare (t)

Port en Lourd Maximal

Deplasament maxim (m3)

Deplacement Maximal

Număr pasageri

Nombre de Passagers

Lungime maximă (m)

Longueur Maximale

Lăţime max. (m)

Largeur Maximale

Pescaj max. (m)

Tirant d'eau Maximal

Înălţime (m)

Hauteur

Anul construcţiei

Annee de Construction

Materialul de construcţie

Materiau de Construction

Număr punţi

Nombre des Ponts

Nume constructor şi locul construcţiei

Nom du Constructeur et Lieu

Numărul şi tipul motoarelor principale

Numero et Type des Machines Principales

Producător motor

Fabricant de la machine

Puterea totală a motoarelor principale (kW)

Puissance totale des machines principales

Zona şi sectorul de navigaţie

Zone et secteur de navigation

Data emiterii

Date de Delivrance

Locul emiterii

Lieu de Delivrance

Data expirării

Validite

AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
L'AUTORITE NAVALE ROUMAINE
CĂPITĂNIA PORTULUI ....................
CAPITAINERIE DU PORT
Numele semnatarului/Ştampila/Semnătura persoanei autorizate să emită documentul
Signataire/Cachet/Signature de la personne autorisee a delivrer le document
AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ, Incinta Port Constanţa Nr. 1-900900, Constanţa, ROMÂNIA
Tel.: +40241/61.61.24; +40241/61.61.04; Fax: +40241/61.62.29; E-mail: RNA@RNA.RO
- Serie -
(verso)
SARCINI
CHARGES
CONTRACTE
CONTRATS

Operator

Numele şi adresa

Exploitant

Nom et l'adresse

Tipul contractului

Nr. şi data contractului

Type du contrat

No. et date du contrat

Formular de aviz

Nr./Tip

Formulaire d'avis

No./Type

Data încheierii/Data expirării

Date de conclusion/Date d'expiration

Data transcrierii/Data radierii

Date de la transcription/Date de radiation de la transcription

     
     
GARANŢII REALE
GARANTIES

Creditor

Numele şi adresa

Crediteur

Nom et l'adresse

Tipul contractului

Nr. şi data contractului

Type du contrat

No. et date du contrat

Formular de aviz

Nr./Tip

Formulaire d'avis

No./Type

Valoare contract

Valeur du contrat

Data transcrierii/Data radierii

Date de la transcription/Date de la radiation

     
     
Notă: Acest document atestă dreptul de arborare a pavilionului român şi este emis conform prevederilor O.G. nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sub autoritatea Guvernului României, de către Ministerul Transporturilor prin Autoritatea Navală Română.
Note: Ce document atteste le droit de naviguer sous le pavillon roumain et est delivre en vertu d'O.G. no. 42/1997 sur le transport maritime et par voie de navigation interieure, republiee, avec les modifications ulterieures, sous l'autorite du Gouvernement Roumain, le Ministere des Transports par l'Autorite Navale Roumaine.
- Serie -
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 400 din data de 3 iulie 2013