ORDIN nr. 1835 din 2 septembrie 2016 pentru aprobarea modelului de cerere pentru solicitarea ajutoarelor de urgenţă acordate familiilor şi persoanelor singure, cetăţeni români, afectate de calamităţile naturale produse în Italia în 24 august 2016
Având în vedere art. 3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 605/2016 pentru acordarea de ajutoare de urgenţă familiilor şi persoanelor singure, cetăţeni români, afectate de calamităţile naturale produse în Italia în 24 august 2016,
în temeiul art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 344/2014 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi pentru modificarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice emite următorul ordin:
Art. 1
Se aprobă modelul cererii pentru solicitarea ajutorului de urgenţă acordat familiilor şi persoanelor singure, cetăţeni români, afectate de calamităţile naturale care au avut loc în Italia, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2
(1)Pentru solicitarea uneia sau mai multor forme ale ajutorului de urgenţă conform art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 605/2016 pentru acordarea de ajutoare de urgenţă familiilor şi persoanelor singure, cetăţeni români, afectate de calamităţile naturale produse în Italia în 24 august 2016, principalele documente doveditoare sunt cele prevăzute de anexa nr. 2.
(2)Justificarea sumelor acordate cu titlu de ajutor de urgenţă se realizează numai în situaţia prevăzută la art. 2 alin. (5) şi art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 605/2016.
Art. 3
(1)Plata ajutorul de urgenţă prevăzut la art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 605/2016 se efectuează, de regulă, prin acordarea echivalentului în lei al sumelor prevăzute de hotărâre.
(2)În cazuri speciale, pentru persoanele care îşi menţin reşedinţa pe teritoriul Italiei plata ajutorului se efectuează în numerar la Consulat, la cererea beneficiarului şi cu aprobarea ataşatului pe probleme de muncă şi sociale al Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.
(3)Pentru ajutoarele prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. f) din Hotărârea Guvernului nr. 605/2016, plata acestora se efectuează lunar numai în numerar, prin casieria agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială domiciliază sau îşi are reşedinţa beneficiarul, prin acordarea echivalentului în lei.
Art. 4
Ataşatul pe probleme de muncă şi sociale al Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice va asigura îndrumarea metodologică şi consilierea persoanelor, cetăţeni români, rămaşi în Italia în vederea obţinerii drepturilor ce li se cuvin, potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 6
Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, Direcţia generală afaceri europene şi relaţii internaţionale şi Direcţia politici beneficii sociale vor duce la îndeplinire aplicarea prezentului ordin.
Art. 7
Situaţiile deosebite de solicitare a ajutorului de urgenţă prevăzut la art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 605/2016 pot fi soluţionate prin instrucţiuni aprobate prin ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice.
Art. 8
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,

Dragoş-Nicolae Pîslaru

ANEXA nr. 1: CERERE/DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE pentru acordarea unor ajutoare în caz de calamitate naturală
(- Anexa nr. 1 la normele metodologice)

Misiunea diplomatică ......................

Nr. Înreg. .........../..............................

A.N.P.I.S. (A.J.P.I.S.) .......................

Nr. Înreg. .........../..............................

Stimaţi cetăţeni, în conformitate cu prevederile constituţionale, Statul român doreşte să vă ajute să depăşiţi momentele speciale prin care treceţi, dvs. şi familia dvs.
Pentru aceasta Guvernul României a adoptat Hotărârea nr. 605/2016 care prevede acordarea următoarele tipuri de ajutoare:

Nr. crt.

Tip ajutor

Cod

1

pentru familiile sau persoanele singure ale căror locuinţe proprietate personală au fost distruse în proporţie de peste 50% şi îşi menţin reşedinţa în Italia iar cuantumul cumulat al formelor de sprijin primite din partea statului român şi italian nu depăşeşte valoarea estimată a locuinţei; ajutorul se acordă şi familiilor sau persoanelor singure care decid să se întoarcă în România;

1

2

pentru fiecare persoană decedată din familie acordată membrului supravieţuitor al familiei sau rudei până la gradul 2;

2

3

pentru o rudă până la gradul 2 care se deplasează în Italia pentru sprijinirea membrilor supravieţuitori ai familiilor afectate;

3

4

pentru copiii rămaşi orfani în urma decesului părinţilor şi se acordă rudelor până la gradul 4 sau altor persoane cetăţeni români la care se dispune măsura de protecţie specială a copilului/copiilor pentru creştere şi îngrijire;

4

5

pentru familiile sau persoanele singure care nu au locuinţă proprie, dar care nu mai au unde locui prin distrugerea imobilului unde locuiau, indiferent dacă aceştia decid să îşi menţină reşedinţa în Italia sau să se întoarcă în România;

5

6

pentru persoanele adulte apte de muncă care se întorc în România în vederea sprijinului acestora pentru reintegrare;

6

7

acoperirea cheltuielilor de spitalizare şi recuperare pentru cei care nu sunt incluşi în sistemul de asigurări, şi a căror cheltuieli nu sunt acoperite de statul italian.

7

Pentru a putea beneficia de aceste ajutoare vă adresăm rugămintea să citiţi cu foarte multă atenţie formularul şi să completaţi cu sinceritate toate datele solicitate.
Astfel, la completarea în continuare a cererii, în dreptul fiecărui potenţial beneficiar veţi trece numărul tipului de ajutor solicitat conform enumerării de mai sus.
Este de menţionat că, în funcţie de ajutorul solicitat, cererea va fi însoţită, după caz, de actul constatator al gradului de distrugere a locuinţei, actul constatator al decesului persoanei, actele de identitate/stare civilă care să ateste că persoana solicitantă este membru al familiei afectate, acte care dovedesc proprietatea personală a locuinţei, actele de identitate ale rudelor sau persoanelor care solicită ajutorul prevăzut la punctele 4 şi 5 precum şi documentele care să ateste calitatea acestora, inclusiv încredinţarea copiilor.
Cu speranţa că situaţia dvs. personală se va schimba în bine cât mai curând, vă mulţumim pentru înţelegere!

Cap. 1. Acest capitol al cererii se completează de către solicitant.

Subsemnatul,

Numele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cetăţenia?

|_| Română

|_| UE - ţara ...............................................

|_| Non-UE - ţara .......................................

Act de identitate/doveditor*) (copie ataşată) |_|_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|

Eliberat de |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| La data de |_|_|_|_|_|_|_|_| (zz) (ll) (aaaa)

*CN - Certificat de naştere

BI - buletin de identitate

CI - carte de identitate

CIP - carte de identitate provizorie

P - paşaport

Domiciliul conform act de identitate:

Strada |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Nr. |_|_|_| Bl. |_|_|_| Sc. |_|_| Et. |_|_| Apart. |_|_| Sector |_|_|

Localitatea |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Tel./Mobil |_|_|_|_|_|_|_|_|

Judeţ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Ţara |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Adresa de reşedinţă/corespondenţă:

Strada |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Nr. |_|_|_| Bl. |_|_|_| Sc. |_|_| Et. |_|_| Apart. |_|_| Sector |_|_|

Localitatea |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Tel./Mobil |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Ţara |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Starea civilă?

|_| căsătorit(ă)

|_| necăsătorit(ă)

|_| uniune consensuală

|_| văduv(ă)

|_| divorţat(ă)

|_| despărţit(ă) în fapt

Altele ...................................................................

Situaţia profesională?

|_| salariat

|_| şomer

|_| independent

|_| student

|_| lucrător agricol

|_| lucrător ocazional

Altele .................................

Dacă are conturi bancare?

|_| Nu

|_| Da, în România

Banca |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cont IBAN |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_| Da, în |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Banca |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cont IBAN |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cap. 2. În conformitate cu prevederile legale, solicitantul depune cererea, însoţită de acte doveditoare, în calitate de:

|_| În nume propriu

|_| Rudă până la gradul 2

|_| Membru supravieţuitor al familiei

|_| Persoană la care s-a dispus măsura de protecţie a copilului/copiilor supravieţuitor

Cap. 3. Subsemnatul solicită acordarea ajutorului prevăzut la pct. 1

|_| (se va bifa dacă este cazul)

Cap. 4. Subsemnatul solicită acordarea ajutorului prevăzut la pct. 3

|_| (se va bifa dacă este cazul)

Cap. 5. De asemenea, subsemnatul depune prezenta cerere pentru:

1. Acordarea ajutorului tip:

|_| (se va trece codul de la pag. 1) pentru:

Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cetăţenia?

|_| Română

|_| UE - ţara ...............................................

|_| Non-UE - ţara .......................................

Act de identitate/doveditor*) (copie ataşată) |_|_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|

Eliberat de |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| La data de |_|_|_|_|_|_|_|_| (zz) (ll) (aaaa)

Relaţia în care se află cu solicitantul:

|_| Soţ (soţie, uniune consensuală)

|_| Fiu (fiică)

|_| Rudă de gradul II

2. Acordarea ajutorului tip:

|_| (se va trece codul de la pag. 1) pentru:

Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cetăţenia?

|_| Română

|_| UE - ţara ...............................................

|_| Non-UE - ţara .......................................

Act de identitate/doveditor*) (copie ataşată) |_|_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|

Eliberat de |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| La data de |_|_|_|_|_|_|_|_| (zz) (ll) (aaaa)

Relaţia în care se află cu solicitantul:

|_| Fiu (fiică)

|_| Rudă de gradul II

3. Acordarea ajutorului tip:

|_| (se va trece codul de la pag. 1) pentru:

Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cetăţenia?

|_| Română

|_| UE - ţara ...............................................

|_| Non-UE - ţara .......................................

Act de identitate/doveditor*) (copie ataşată) |_|_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|

Eliberat de |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| La data de |_|_|_|_|_|_|_|_| (zz) (ll) (aaaa)

Relaţia în care se află cu solicitantul:

|_| Fiu (fiică)

|_| Rudă de gradul II

4. Acordarea ajutorului tip:

|_| (se va trece codul de la pag. 1) pentru:

Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cetăţenia?

|_| Română

|_| UE - ţara ...............................................

|_| Non-UE - ţara .......................................

Act de identitate/doveditor*) (copie ataşată) |_|_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|

Eliberat de |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| La data de |_|_|_|_|_|_|_|_| (zz) (ll) (aaaa)

Relaţia în care se află cu solicitantul:

|_| Fiu (fiică)

|_| Rudă de gradul II

5. Acordarea ajutorului tip:

|_| (se va trece codul de la pag. 1) pentru:

Numele

Prenumele

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cetăţenia?

|_| Română

|_| UE - ţara ...............................................

|_| Non-UE - ţara .......................................

Act de identitate/doveditor*) (copie ataşată) |_|_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|

Eliberat de |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| La data de |_|_|_|_|_|_|_|_| (zz) (ll) (aaaa)

Relaţia în care se află cu solicitantul:

|_| Fiu (fiică)

|_| Rudă de gradul II

Cap. 6. Pentru cazul în care sunt îndeplinite condiţiile pentru acordarea ajutoarelor, vă rugăm să ne comunicaţi modul de plată.

|_| În numerar, la casieriile AJPIS

|_| În cont bancar conform celor declarate la Cap. 1

Cap. 7. Solicitantul declară pe proprie răspundere că datele şi informaţiile prezentate sunt complete şi corespund realităţii şi se obligă să aducă la cunoştinţa autorităţilor, în scris, orice modificare a situaţiei mai sus prezentate care poate conduce la încetarea sau suspendarea drepturilor.

Numele solicitantului .......................................................

Data ....................

Semnătura ............................

ANEXA nr. 2: Tipuri de ajutoare de urgenţă şi principalele documente doveditoare necesare solicitării acestora
a)În sumă de 10.000 euro pentru familiile sau persoanele singure ale căror locuinţe proprietate personală au fost distruse în proporţie de peste 50% şi îşi menţin reşedinţa în Italia, iar cuantumul cumulat al formelor de sprijin primite din partea statului român şi italian nu depăşeşte valoarea estimată a locuinţei; ajutorul se acordă şi familiilor sau persoanelor singure care decid să se întoarcă în România
Documente doveditoare (în copie):
- actele de identitate ale solicitanţilor sau titlul de călătorie;
- actul constatator al gradului de distrugere a locuinţei sau încheiere notarială de certificare de la consulat cu privire la constatarea distrugerii sau alte documente doveditoare;
- actele care dovedesc proprietatea personală a locuinţei;
- document justificativ eliberat de către instituţiile abilitate ale statului italian privind valoarea ajutorului eligibil ce a fost acordat sau urmează să fie acordat pentru refacerea/repararea locuinţei;
- prezenţa persoanei pe lista consulatului cu persoanele afectate de cutremur.
b)În sumă de 1.000 euro pentru fiecare persoană decedată din familie acordată membrului supravieţuitor al familiei sau rudei până la gradul 2 Documente doveditoare (în copie):
- actele de identitate ale solicitanţilor sau titlul de călătorie;
- actul constatator al decesului persoanei;
- actele de identitate/stare civilă care să ateste că persoana solicitantă este membru al familiei afectate;
- prezenţa persoanei pe lista consulatului cu persoanele afectate de cutremur.
c)În sumă de 1.000 euro pentru o rudă până la gradul 2 care se deplasează în Italia pentru sprijinirea membrilor supravieţuitori ai familiilor afectate Documente doveditoare (în copie) pentru rudele până la gradul 2:
- actele de identitate ale solicitanţilor;
- actele care dovedesc gradul de rudenie (bunici/fraţi pentru gradul 2) în funcţie de situaţie pot fi certificate naştere, declaraţia notarială;
- copia biletului de transport/comunicarea oficiilor consulare/misiunilor diplomatice care atestă sosirea persoanei pentru care se solicită sprijin pe teritoriul Italiei;
- prezenţa persoanei, a cărei rudă se deplasează în Italia, pe lista consulatului cu persoanele afectate de cutremur.
d)În sumă de 6.000 euro pentru copiii rămaşi orfani în urma decesului părinţilor şi se acordă rudelor până la gradul 4 sau altor persoane cetăţeni români la care se dispune măsura de protecţie specială a copilului/copiilor pentru creştere şi îngrijire (se acordă jumătate din sumă direct familiei/persoanei, iar cealaltă jumătate se acordă într-un cont deschis pe numele copilului şi care va putea fi accesat numai de acesta după ce împlineşte vârsta de 18 ani)
Documente doveditoare (în copie):
- actele de identitate ale solicitanţilor sau titlul de călătorie;
- actul constatator al decesului părinţilor;
- acte identitate/certificate de naştere ale copiilor rămaşi orfani;
- actul prin care se dispune măsura de protecţie specială a copiilor rămaşi orfani;
- extrasul de cont pe numele copilului/copiilor;
- prezenţa părintelui/părinţilor pe lista consulatului cu persoanele afectate de cutremur.
e)În sumă de 3.000 euro pentru familiile sau persoanele singure care nu au locuinţă proprie, dar care nu mai au unde locui prin distrugerea imobilului unde locuiau, indiferent dacă aceştia decid să îşi menţină reşedinţa în Italia sau să se întoarcă în România
Documente doveditoare (în copie):
- actele de identitate ale solicitanţilor sau titlul de călătorie;
- actul constatator al gradului de distrugere a locuinţei sau încheiere notarială de certificare de la consulat cu privire la constatarea distrugerii sau alte documente doveditoare;
- contracte de închiriere a locuinţei sau, după caz, declaraţia proprietarului pe propria răspundere că a avut în spaţiu beneficiarul ajutorului sau declaraţia a doi martori cu reşedinţa în localităţile afectate, în prezenta ataşatului pentru muncă şi social, care să ateste reşedinţa beneficiarului în localitatea afectată;
- prezenţa persoanei pe lista consulatului cu persoanele afectate de cutremur.
f)În sumă de 3.000 euro pentru persoanele adulte apte de muncă care se întorc în România, în vederea sprijinului acestora pentru reintegrare Documente doveditoare (în copie):
- actele de identitate ale solicitanţilor sau titlul de călătorie;
- adeverinţă de la agenţia teritorială pentru ocuparea forţei de muncă că persoana a fost luată în evidenţă ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă;
- prezenţa persoanei pe lista consulatului cu persoanele afectate de cutremur.
g)Acoperirea cheltuielilor de spitalizare şi recuperare pentru cei care nu sunt incluşi în sistemul de asigurări şi ale căror cheltuieli nu sunt acoperite de statul italian
Documente doveditoare (în copie):
- actele de identitate ale solicitanţilor sau titlul de călătorie;
- documentele eliberate de furnizorul de servicii medicale unde a fost efectuat tratamentul/spitalizarea, inclusiv cerere de avans sau deviz estimativ;
- prezenţa persoanei pe lista consulatului cu persoanele afectate de cutremur;
- pentru toate situaţiile, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României colaborează cu ataşatul pe probleme sociale al Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice din Italia în vederea efectuării listei persoanelor afectate de cutremur şi a unui referat social care să conţină identitatea membrilor familiei afectate, membrii supravieţuitori, situaţia financiară a acestora, prejudiciul înregistrat şi intenţia familiei de a rămâne în Italia sau de a se întoarce în România. Includerea pe lista persoanelor afectate de cutremur se realizează pe baza dovezii spitalizării sau evidenţei cazării în taberele de sinistraţi sau a existenţei unui document care să ateste prezenţa în localitate pe o perioadă îndelungată (contract chirie, comodat, contract de muncă cu un angajator care îşi desfăşoară activitatea în una dintre localităţile afectate, alte documente doveditoare) a persoanei sau a certificatului de deces.
- în cazul în care documentele care să ateste identitatea au fost pierdute în urma cutremurului se pot prezenta copii de pe documentele eliberate de autorităţile italiene care să ateste identitatea persoanelor şi faptul că documentele de identitate au fost pierdute. Dacă sunt în limba italiană vor fi transmise traducerile efectuate de către oficiile consulare/misiunile diplomatice.
În situaţia în care anumite documente dintre cele prevăzute mai sus nu sunt disponibile beneficiarului, se poate solicita declaraţia pe propria răspundere, sub incidenţa Codului penal în cazul în care informaţiile furnizate nu sunt corecte.
În funcţie de situaţia înregistrată pot fi solicitate şi alte documente care să ateste realitatea şi legalitatea acordării ajutorului de urgenţă.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 688 din data de 5 septembrie 2016