ORDIN nr. 1165 din 30 septembrie 2015 privind modificarea Procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului naţional multianual de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri, aprobată prin Ordinul ministrului energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri nr. 980/2015
Având în vedere:
- prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art. 8 alin. (6) şi (7) din Hotărârea Guvernului nr. 42/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, cu modificările ulterioare,
ministrul energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri emite următorul ordin:
Art. I
Procedura de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului naţional multianual de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri, aprobată prin Ordinul ministrului energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri nr. 980/2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 689 şi 689 bis din 11 septembrie 2015, se modifică după cum urmează:
1.Punctul 2.1 va avea următorul cuprins:
"2.1. Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2015, aprobat prin anexa nr. 3/36/02 la Legea nr. 186/2014, este de 4.700.000 lei, distribuit conform Planului anual de lucru1.
__
1Planul anual de lucru conţine repartizarea bugetului pe categorii de cheltuieli şi este anexa nr. 8 la prezenta procedură."
2.La punctul 2.7, litera a) va avea următorul cuprins:
"a) alocaţii financiare nerambursabile oferite fiecărei firme incubate, la intrarea în incubatorul de afaceri, pentru ca aceasta să îşi achiziţioneze în valoare de maximum 40.000 lei echipamente tehnologice (maşini, utilaje şi instalaţii de lucru), site, echipamente IT, soft şi licenţe, mobilier, aparatură birotică, achiziţionarea de autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu excepţia vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR2, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia vehiculelor de transport rutier de mărfuri, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în contul terţilor şi contra cost, sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale, aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare. Achiziţiile trebuie să fie în legătură cu fluxul subactivităţilor (de exemplu, aprovizionare/promovare, distribuţie/vânzare), care sunt necesare desfăşurării activităţilor codului CAEN autorizat pentru care se solicită finanţare, iar sumele vor fi alocate numai după efectuarea cheltuielilor, emiterea facturilor şi dovada achitării integrale a acestora. Valoarea maximă a alocaţiei financiare nerambursabile pentru achiziţionare site este de 8.000 lei;"
3.La punctul 2.7, litera e) va avea următorul cuprins:
"e) alocaţii financiare nerambursabile oferite fiecărui incubator, pentru rambursarea în limita a 40.000 lei/an a costurilor cu impozitele, taxele, contribuţiile şi alte sume datorate bugetelor locale, autorizări PSI;"
4.La punctul 4, subpunctul 4.1.2 va avea următorul cuprins:
"4.1.2. Lansarea procedurii de selecţie a administratorului se efectuează de către OTIMMC după aprobarea deschiderii unui incubator cu condiţia existenţei în planul anual de lucru a fondurilor alocate pentru plata serviciilor administratorului incubatorului de afaceri în valoare de maxim 190.000 lei/ciclu de incubare conform pct. 2.8 din procedura programului. În cazul în care procedura de selecţie a administratorului nu se finalizează în termenul de 3 ani fiscali de la aprobarea deschiderii unui incubator, aprobarea îşi pierde valabilitatea şi solicitantul poate relua ciclul de solicitare de deschidere a unui incubator conform pct. 3.2 sau pct. 3.3. În conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ofertele solicitanţilor vor fi evaluate din punct de vedere tehnic şi financiar de către o comisie de evaluare constituită din reprezentanţi ai OTIMMC şi ai autorităţilor publice locale. Comisia va selecta o persoană juridică, care va deveni Administratorul Incubatorului."
5.La punctul 4, subpunctul 4.1.2.1 va avea următorul cuprins:
"4.1.2.1. În procesul de selectare se vor avea în vedere cel puţin următoarele criterii:
a) după caz, prezentarea de proiecte de consultanţă derulate în ultima perioadă şi rezultatele acestora;
b) nu se află în stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un administrator judiciar şi nu au activitatea comercială suspendată şi nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru; solicitanţii care au datorii eşalonate nu sunt eligibili pentru selecţie;
c) implicarea în gestionarea acestui proiect a personalului şi a colaboratorilor calificaţi, cu experienţă în managementul afacerilor, capabili să ofere beneficiarilor Programului consultanţă şi alte servicii de dezvoltare a afacerilor;
d) deţinerea de cunoştinţe şi informaţii solide privind mediul de afaceri din aria geografică de amplasare a incubatorului de afaceri;
e) capacitatea de a favoriza şi a dezvolta o bună relaţionare a incubatorului de afaceri cu autorităţile publice locale, unităţile bancare, institutele de cercetare, institutele de învăţământ superior şi unităţile economice din aria geografică de amplasare a acestuia;
f) prezentarea unui plan de promovare pentru perioada de preincubare, a unui plan de afaceri şi a unui plan de marketing pe durata contractului de administrare;
g) prezentarea unei strategii de monitorizare a beneficiarilor Programului pe parcursul a doi ani postincubare;
h) strategia pentru înfiinţarea/dezvoltarea unui incubator pentru IMM inovative în cazul unei autorităţi private relevante la nivel naţional în domeniul antreprenoriatului;
i) după caz, analiza elaborată de OTIMMC privind performanţa incubatorului din punctul de vedere al vizibilităţii acestuia în zonă şi al contribuţiei incubatorului la dezvoltarea locală a zonei pentru incubatoarele cărora li s-a aprobat continuarea activităţii sau analiza elaborată de OTIMMC privind performanţa incubatorului administrat din punctul de vedere al vizibilităţii acestuia în zonă şi al contribuţiei incubatorului la dezvoltarea locală a zonei pentru administratorii care au administrat sau administrează deja un incubator în cadrul programului."
6.La punctul 4.1.3 subpunctul 4.1.3.1, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
"(3) Pentru incubatoarele care finalizează unul sau mai multe cicluri de incubare, OTIMMC va elabora după finalizarea ciclului o analiză privind performanţa incubatorului din punctul de vedere al vizibilităţii acestuia în zonă şi al contribuţiei incubatorului la dezvoltarea locală a zonei."
7.Anexa nr. 8 "Plan anual de lucru anul 2015" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II
Direcţia politici antreprenoriale şi implementare programe pentru IMM din cadrul Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri şi oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie vor duce la îndeplinire prezentul ordin.
Art. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

p. Ministrul energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri,

Anca Laura Ionescu,

secretar de stat

ANEXĂ:

PLAN ANUAL DE LUCRU ANUL 2015

REZULTATE AŞTEPTATE

ACTIVITĂŢI PLANIFICATE

Suma alocată/ incubator/
firmă incubată

Număr minim incubatoare

Număr minim firme incubate

Suma totală

Descrierea bugetului

(inclusiv fundament, indicatori asociaţi şi ţinte anuale)

Lista cu rezultatele activităţilor şi acţiunile asociate

 

Activitate

Descrierea activităţii

1

2

3

4

5

6

7

8

Rezultat 1 - Servicii de susţinere a IMM-urilor prin înfiinţarea de incubatoare de afaceri

1. Rezultatul activităţii:

     

Fundament: Hotărârea Guvernului nr. 290/2006 pentru aprobarea Strategiei de stimulare a reţelei naţionale de incubatoare de afaceri

Asigurarea celor mai bune condiţii de lucru şi sprijinul activităţilor IMM-urilor incubate

Indicatori:

- Numărul de incubatoare nou-create

- Numărul IMM-urilor incubate

- Numărul locurilor de muncă create

Ţinte: finanţarea a 5 noi incubatoare de afaceri aprobate în perioada 2013-2015

Reabilitarea/Construirea/ Modernizarea clădirilor incubatoarelor de afaceri (paragraful 2.4 - Procedura pentru implementarea Programului)

Finanţarea a minimum 2 incubatoare

maximum 500.000

2

 

385.000

Alocări în baza acordului de finanţare

Fonduri suplimentare în valoare maximă de 300.000 lei/ incubator destinate: reabilitării/
reamenajării spaţiilor incubatoarelor, în cazul în care acestea au fost avariate, deteriorate, pentru a permite desfăşurarea activităţii în cadrul incubatorului (paragraful 2.9 -

Procedura pentru implementarea Programului)

Finanţarea a minimum 2 incubatoare

maximum 300.000

2

 

471.000

Reabilitare/ Reamenajare

Continuarea activităţii în incubatoarele existente

Dotarea incubatoarelor de afaceri

(Echipamente IT&C, mobilă)
(paragraf 2.5 la procedură)

Echipamente IT&C şi mobilă

maximum 150.000

1

 

5.000

Echipamente IT&C şi mobilă

Proiectarea şi găzduirea de website-uri proprii incubatoarelor de afaceri (paragraful 2.6 la procedură)

Proiectarea şi găzduirea de websiteuri proprii incubatoarelor de afaceri

maximum 6.000

1

 

2.000

Servicii contractuale - companii

16-24 de firme incubate/ incubator

Servicii de consultanţa [paragraful 2.7 lit. b) la procedură]

Alocaţii financiare nerambursabile

maximum 5.000

4

92

460.000

Granturi

Impact aşteptat: continuarea activităţii în incubatoarele existente

Alocaţii financiare nerambursabile oferite pentru rambursarea parţială a costurilor cu utilităţile [paragraful 2.7 lit. c) la procedură]

Alocaţii financiare nerambursabile pentru utilităţi minimum 100 de firme

maximum 3.000

8

100

298.500

Granturi

Creştere economică şi crearea de locuri de muncă

Alocaţii financiare nerambursabile oferite pentru rambursarea parţială a costurilor cu taxa de administrare [paragraful 2.7 lit. d) la procedură]

Alocaţii financiare nerambursabile pentru costurile cu taxa de administrare

maximum 2.500

2

25

62.000

Granturi

 

Alocaţii financiare nerambursabile oferite pentru rambursarea parţială a costurilor cu impozite, taxe etc. [paragraful 2.7 lit. e) la procedură]

Alocaţii financiare nerambursabile pentru costurile cu impozite, taxe etc.

maximum 40.000

3

 

92.500

Granturi

 

Alocaţii financiare nerambursabile oferite pentru rambursarea parţială a costurilor cu participarea la târguri, expoziţii, activităţi de promovare [paragraful 2.7 lit. f) la procedură]

Alocaţii financiare pentru participarea la târguri, expoziţii, activităţi de promovare minimum 80 firme

9.000

4

80

720.000

 
 

Achiziţionarea serviciilor administratorilor de incubatoare (paragraful 2.8. la procedură)

Servicii de administrare pentru 11 administratori de incubatoare şi organizare evenimente

maximum 190.000/ 9.000/ 5.000

11

 

2.204.000

Servicii contractuale - companii

 

TOTAL ACTIVITATE

   

4.700.000

 
 

TOTAL

     
NOTĂ:
La cererea administratorilor de incubator, OTIMMC poate aproba redistribuirea sumelor neconsumate în cadrul unei activităţi către alte activităţi unde s-a depăşit necesarul estimat.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 783 din data de 21 octombrie 2015