ORDIN nr. 192 din 17 ianuarie 2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor
Având în vedere:
- prevederile art. 22 alin. (1) lit. b) şi d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art. 3 lit. l) şi art. 49 alin. (1) lit. d) din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 21 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aprobă formatul standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2
(1)Adeverinţele eliberate conform formatului standard aprobat prin prezentul ordin pot atesta vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor dobândite după data de 1 ianuarie 2011.
(2)Vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor, dobândite până la data de 31 decembrie 2010, se probează cu carnetul de muncă, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege.
(3)Adeverinţele eliberate potrivit formatului standard aprobat prin prezentul ordin sunt aplicabile pentru concursurile/examenele organizate pentru ocuparea funcţiilor publice care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, după intrarea în vigoare a prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,

Eugen Coifan

ANEXĂ:
Denumirea angajatorului
Datele de identificare ale angajatorului (adresa completă, CUI)
Datele de contact ale angajatorului (telefon, fax)
Nr. de înregistrare
Data înregistrării
ADEVERINŢĂ
Prin prezenta se atestă faptul că dl/dna ..........., posesor/posesoare al B.I./C.I. ......, seria ......, nr. ......., CNP ......., a fost/este angajatul/angajata ..........., în baza actului administrativ de numire nr. ...../contractului individual de muncă, cu normă întreagă/cu timp parţial de ....... ore/zi, încheiat pe durată determinată/nedeterminată, înregistrat în registrul general de evidenţă a salariaţilor cu nr. ..../........., în funcţia/meseria/ocupaţia de1 ........... .
Pentru exercitarea atribuţiilor stabilite în fişa postului aferentă contractului individual de muncă/actului administrativ de numire au fost solicitate studii de nivel2 .........., în specialitatea ........... .
Pe durata executării contractului individual de muncă/raporturilor de serviciu, dl/dna ........... a dobândit:
- vechime în muncă: ........... ani ......... luni ........ zile;
- vechime în specialitatea studiilor: .......... ani ......... luni ......... zile.
Pe durata executării contractului individual de muncă/raporturilor de serviciu au intervenit următoarele mutaţii (modificarea, suspendarea, încetarea contractului individual de muncă/raporturilor de serviciu):

Nr. crt.

Mutaţia intervenită

Data

Meseria/Funcţia/Ocupaţia cu indicarea clasei/gradaţiei profesionale

Nr. şi data actului pe baza căruia se face înscrierea şi temeiul legal

     
In perioada lucrată a avut ........... zile de concediu medical şi ........... concediu fără plată.
În perioada lucrată, dlui/dnei ........... nu i s-a aplicat nicio sancţiune disciplinară/i s-a aplicat sancţiunea disciplinară ........... .
Cunoscând normele penale incidente în materia falsului în declaraţii, certificăm că datele cuprinse în prezenta adeverinţă sunt reale, exacte şi complete.

Data

....................

Numele şi prenumele reprezentantului legal al angajatorului3

....................

Semnătura reprezentantului legal al angajatorului

....................

Ştampila angajatorului

....................

1Prin raportare la Clasificarea Ocupaţiilor din România şi la actele normative care stabilesc funcţii.
2Se va indica nivelul de studii (mediu/superior).
3Persoana care potrivit legii/actelor juridice constitutive/altor tipuri de acte legale reprezintă angajatorul în relaţiile cu terţii.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 49 din data de 22 ianuarie 2013