Evaluarea activităţii cadrului didactic | Planificarea şi proiectarea activităţii didactice - Planificarea activităţii didactice - Proiectarea activităţii didactice - Corelarea elementelor proiectării didactice - Tipul, calitatea şi diversitatea strategiilor şi metodelor didactice incluse în cadrul proiectării activităţilor didactice de predare-învăţare-evaluare - Elemente de creativitate în selectarea strategiilor şi metodelor didactice - Elemente de tratare diferenţiată a elevilor, incluse în cadrul proiectării didactice, în special a elementelor care vizează elevii cu nevoi speciale Desfăşurarea activităţii didactice - Concordanţa activităţii didactice realizate cu planificarea şi proiectarea didactică propusă - Cunoaşterea conţinuturilor disciplinei - Corectitudinea ştiinţifică a conţinuturilor transmise - Organizarea informaţiilor transmise - Claritatea explicaţiilor - Strategia didactică realizată: -- metode şi procedee utilizate -- activităţi de învăţare -- forme de organizare a activităţilor elevilor -- mijloace de învăţământ - Respectarea particularităţilor clasei de elevi (ritm de lucru, accesibilizarea conţinuturilor, predarea diferenţiată, sarcini suplimentare) - Integrarea elementelor de evaluare în cadrul strategiei didactice (tipuri de evaluare, metode) - Conducerea activităţii didactice (stil de conducere, crearea motivaţiei necesare, încurajarea elevilor şi stimularea interesului pentru studiu, dozarea sarcinilor, comunicarea cu elevii) - Tema pentru acasă ( modul de utilizare, volum, individualizare) | | |
Evaluarea activităţii elevilor | Atitudinea faţă de învăţare - Atitudinea şi responsabilitatea elevilor faţă de rezolvarea sarcinilor de lucru din clasă şi a sarcinilor de lucru pentru acasă - Relaţiile elevilor cu profesorul, colaborarea cu acesta în procesul de învăţare - Relaţiile elevilor cu colegii, colaborarea cu aceştia în procesul de învăţare Competenţele dobândite de elevi - Competenţele şi nivelul competenţelor specifice disciplinei demonstrate de elevi (cunoştinţe, deprinderi, atitudini) - Gradul de utilizare a cunoştinţelor, deprinderilor şi atitudinilor în contexte noi de învăţare - Progresul realizat de elevi în timpul lecţiei | | |
Alte componente şi observaţii | Mediul educaţional - Locul de desfăşurare la unitatea de învăţământ a lecţiei - Dispunerea mobilierului în funcţie de activitate - Dotarea, resursele materiale şi auxiliarele curriculare utilizate în lecţie - Expunerea materialelor/lucrărilor elevilor - Atmosfera generală în clasă Alte observaţii | | |