HOTĂRÂRE nr. 32 din 19 noiembrie 2013 privind bugetul Camerei Deputaţilor pe anul 2014
În temeiul prevederilor art. 64 alin. (1) şi ale art. 67 din Constituţia României, republicată, precum şi ale art. 226 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1
(1)Bugetul Camerei Deputaţilor pe anul 2014, finanţat de la bugetul de stat, se stabileşte la suma de 235.385 mii lei, din care 235.285 mii lei la capitolul 51.01 "Autorităţi publice şi acţiuni externe" şi 100 mii lei la capitolul 68.01 "Asigurări şi asistenţă socială".
(2)La capitolul 51.01, suma de 235.285 mii lei a fost repartizată astfel:
a)cheltuieli pentru activitatea proprie a Camerei Deputaţilor, în sumă de 234.267 mii lei, din care:
- cheltuieli curente, în sumă de 228.138 mii lei;
- cheltuieli de capital, în sumă de 6.129 mii lei;
b)cheltuieli curente pentru funcţionarea Institutului Român pentru Drepturile Omului, în sumă de 1.018 mii lei.
(3)La capitolul 68.01, suma de 100 mii lei a fost stabilită pentru asigurarea finanţării cheltuielilor prevăzute la art. 73 alin. (1) din Legea nr. 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(4)Detalierea bugetului pe anul 2014 este prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2
(1)Structura cheltuielilor curente, în sumă de 228.138 mii lei, necesare în vederea funcţionării Camerei Deputaţilor şi întreţinerii şi administrării Palatului Parlamentului, este următoarea:
a)cheltuieli de personal, în sumă de 167.237 mii lei;
b)cheltuieli pentru bunuri şi servicii, în sumă de 55.844 mii lei;
c)cheltuieli pentru transferuri (transferuri interne şi contribuţii şi cotizaţii la organisme internaţionale), în sumă de 24 mii lei;
d)cheltuieli pentru proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, în sumă de 5.033 mii lei.
(2)La titlul "Cheltuieli curente" sunt prevăzute şi sumele necesare pentru fondul preşedintelui Camerei Deputaţilor şi pentru întreţinerea şi funcţionarea Clubului Parlamentarilor Români, inclusiv a terenurilor sportive şi a cabinetului medical din cadrul Palatului Parlamentului.
(3)Cheltuielile de întreţinere şi reparaţii aferente bunurilor din patrimoniul administrat de Camera Deputaţilor, repartizate în scopul exercitării mandatului de către deputaţi în circumscripţiile electorale, se suportă din suma forfetară acordată conform Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, republicată.
Art. 3
(1)Cheltuielile de capital sunt în sumă de 6.129 mii lei, din care 1.129 mii lei pentru active fixe şi 5.000 mii lei pentru reparaţii capitale aferente activelor fixe.
(2)Detalierea cheltuielilor de capital pe anul 2014 este prezentată în anexa nr. 2.
Art. 4
(1)Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii desfăşurate pe lângă Camera Deputaţilor în anul 2014 cuprinde, la resurse, suma de 22.501 mii lei, iar la cheltuieli, suma de 16.800 mii lei.
(2)Veniturile realizate de Camera Deputaţilor vor fi reţinute integral de către aceasta pentru acoperirea unor cheltuieli curente şi de capital aferente activităţilor finanţate din venituri proprii, organizate cu aprobarea Biroului permanent. Disponibilităţile de la sfârşitul anului se vor reporta în anul următor pentru a fi cheltuite cu aceleaşi destinaţii. Biroul permanent al Camerei Deputaţilor poate aproba utilizarea încasărilor în lei sau în valută şi pentru alte destinaţii, în condiţiile legii.
(3)Organizarea activităţilor finanţate din venituri proprii, tarifele şi cotele de adaos comercial aferente acestora se aprobă de Biroul permanent al Camerei Deputaţilor.
(4)Numărul de personal salarizat din venituri proprii se aprobă de Biroul permanent al Camerei Deputaţilor, în funcţie de necesităţi şi de veniturile realizate.
(5)Cheltuielile prevăzute în bugetul activităţilor finanţate din venituri proprii pot fi depăşite numai în cazul obţinerii unor venituri suplimentare.
(6)Detalierea bugetului activităţilor finanţate integral din venituri proprii ale Camerei Deputaţilor în anul 2014 este prezentată în anexa nr. 3.
Art. 5
Biroul permanent al Camerei Deputaţilor va lua măsuri pentru încadrarea în alocaţiile bugetare prevăzute în prezenta hotărâre.
Art. 6
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
-****-
Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 19 noiembrie 2013, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA

ANEXA nr. 1: BUGETUL PE ANUL 2014 - Detalierea pe alineate de cheltuieli -
- mii lei -
 

din care pentru:

Denumirea indicatorului

Cod

Program 2014

Camera Deputaţilor

Institutul Român pentru Drepturile Omului

CHELTUIELI - BUGET DE STAT (51.01+68.01)

50.01

235.385

234.367

1.018

AUTORITĂŢI PUBLICE ŞI ACŢIUNI EXTERNE

51.01

235.285

234.267

1.018

CHELTUIELI CURENTE

01

229.156

228.138

1.018

TITLUL I - CHELTUIELI DE PERSONAL

10

168.000

167.237

763

Cheltuieli salariale în bani

10.01

143.964

143.364

600

Salarii de bază

10.01.01

77.990

77.400

590

Sporuri pentru condiţii de muncă

10.01.05

3.145

3.145

 

Indemnizaţii plătite unor persoane din afara unităţii

10.01.12

1.500

1.500

 

Indemnizaţii de delegare

10.01.13

61.329

61.319

10

Contribuţii

10.03

24.036

23.873

163

Contribuţii de asigurări sociale de stat

10.03.01

17.923

17.800

123

Contribuţii de asigurări de şomaj

10.03.02

460

457

3

Contribuţii de asigurări sociale de sănătate

10.03.03

4.747

4.716

31

Contribuţii de asigurări pentru accidente de muncă şi boli profesionale

10.03.04

131

130

1

Contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii

10.03.06

775

770

5

TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII

20

56.099

55.844

255

Bunuri şi servicii

20.01

21.228

21.054

174

Furnituri de birou

20.01.01

182

180

2

Materiale pentru curăţenie

20.01.02

492

490

2

Încălzit, iluminat şi forţa motrică

20.01.03

10.010

10.000

10

Apă, canal şi salubritate

20.01.04

1.430

1.428

2

Carburanţi şi lubrifianţi

20.01.05

2.702

2.692

10

Piese de schimb

20.01.06

1.221

1.211

10

Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet

20.01.08

728

700

28

Materiale şi prestări de servicii cu caracter funcţional

20.01.09

2.662

2.562

100

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare

20.01.30

1.801

1.791

10

Reparaţii curente

20.02

5.000

5.000

 

Bunuri de natura obiectelor de inventar

20.05

404

399

5

Alte obiecte de inventar

20.05.30

404

399

5

Deplasări, detaşări, transferări

20.06

27.063

27.000

63

Deplasări interne, detaşări, transferări

20.06.01

25.022

25.000

22

Deplasări în străinătate

20.06.02

2.041

2.000

41

Cărţi, publicaţii şi materiale documentare

20.11

50

47

3

Pregătire profesională

20.13

56

50

6

Protecţia muncii

20.14

210

210

 

Alte cheltuieli

20.30

2.088

2.084

4

Protocol şi reprezentare

20.30.02

1.001

1.000

1

Prime de asigurare non-viaţă

20.30.03

607

604

3

Fondul Preşedintelui

20.30.07

220

220

 

Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii

20.30.30

260

260

 

TITLUL VII - ALTE TRANSFERURI

55

24

24

 

Transferuri curente în străinătate
(către organizaţii internaţionale)

55.02

24

24

 

Contribuţii şi cotizaţii la organisme internaţionale

55.02.01

24

24

 

TITLUL VIII - PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE

56

5.033

5.033

 

Programe din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR)

56.01

5.033

5.033

 

Finanţare naţională

56.01.01

702

702

 

Finanţare externă nerambursabilă

56.01.02

3.357

3.357

 

Cheltuieli neeligibile

56.01.03

974

974

 

CHELTUIELI DE CAPITAL

70

6.129

6.129

 

TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE

71

6.129

6.129

 

Active fixe

71.01

1.129

1.129

 

Maşini, echipamente şi mijloace de transport

71.01.02

500

500

 

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

71.01.03

593

599

 

Alte active fixe

71.01.30

30

30

 

Reparaţii capitale aferente activelor fixe

71.03

5.000

5.000

 

ASIGURĂRI ŞI ASISTENŢĂ SOCIALĂ

68.01

100

100

 

CHELTUIELI CURENTE

01

100

100

 

TITLUL VIII - ASISTENŢĂ SOCIALĂ

57

100

100

 

Ajutoare sociale

57.02

100

100

 

Ajutoare sociale în numerar

57.02.01

100

100

 
ANEXA nr. 2: CHELTUIELI DE CAPITAL pe anul 2014
- mii lei -

Nr. crt.

Nominalizarea pe obiective de investiţii,
alte cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale
(numărul şi data aprobării documentaţiei de investiţii)

Program*)

 

TOTAL, din care:

6.129

I.

Active fixe (A+B+C)

6.129

 

Obiective de investiţii (A+B), din care:

 

A.

Lucrări în continuare:

 
 

1. Obiectivul "Definitivarea şi amenajarea parcajului subteran de pe platforma Palatului Parlamentului"

 
 

- numărul şi data aprobării documentaţiei; Hotărârea Guvernului nr. 672/1994

 

B.

Lucrări noi:

 
   

C.

Alte cheltuieli de investiţii, din care:

6.129

 

1. Maşini, echipamente şi mijloace de transport

500

 

2. Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

599

 

3. Alte active fixe

30

 

4. Reparaţii capitale

5.000

___
*) În funcţie de derularea procesului investiţional, Biroul permanent al Camerei Deputaţilor poate să aprobe modificări în structura cheltuielilor de capital, cu încadrarea în valoarea totală aprobată.
ANEXA nr. 3: BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI al activităţilor finanţate integral din venituri proprii pe anul 2014
- mii lei -

Indicatori

Cod

Prevederi 2014

1. Disponibil la finele anului precedent

 

14.000

2. Venituri în anul bugetar*)

 

8.501

3. TOTAL RESURSE (1+2)

 

22.501

4. Cheltuieli în anul bugetar

 

16.800

5. Excedent la finele anului bugetar

 

5.701

- Detalierea cheltuielilor -

VENITURI PROPRII - TOTAL CHELTUIELI (51.10+68.10)

50.10

16.800

AUTORITĂŢI PUBLICE ŞI ACŢIUNI EXTERNE

51.10

16.700

CHELTUIELI CURENTE

01

16.508

TITLUL I - CHELTUIELI DE PERSONAL

10

7.869

Cheltuieli salariale în bani

10.01

6.179

Salarii da bază

10.01.01

4.850

Spor pentru condiţii de muncă

10.01.05

336

Indemnizaţii plătite unor persoane din afara unităţii

10.01.12

960

Indemnizaţii de delegare

10.01.13

33

Contribuţii

10.03

1.690

Contribuţii de asigurări sociale de stat

10.03.01

1.278

Contribuţii de asigurări de şomaj

10.03.02

31

Contribuţii de asigurări sociale de sănătate

10.03.03

320

Contribuţii de asigurări pentru accidente de muncă şi boli profesionale

10.03.04

9

Contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii

10.03.06

52

TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII

20

8.639

Bunuri şi servicii

20.01

5.575

Furnituri de birou

20.01.01

50

Materiale pentru curăţenie

20.01.02

130

Încălzit, iluminat şi forţă motrică

20.01.03

2.450

Apă, canal şi salubritate

20.01.04

100

Carburanţi şi lubrifianţi

20.01.05

25

Piese de schimb

20.01.06

25

Transport

20.01.07

15

Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet

20.01.08

40

Materiale şi prestări de servicii cu caracter funcţional

20.01.09

2.500

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare

20.01.30

240

Reparaţii curente

20.02

302

Bunuri de natura obiectelor de inventar

20.05

123

Uniforme şi echipament

20.05.01

3

Alte obiecte de inventar

20.05.30

120

Deplasări, detaşări, transferări

20.06

88

Deplasări interne, detaşări, transferări

20.06.01

18

Deplasări în străinătate

20.06.02

70

Pregătire profesională

20.13

18

Protecţia muncii

20.14

29

Alte cheltuieli

20.30

2.504

Protocol şi reprezentare

20.30.02

50

Prime de asigurare non-viaţă

20.30.03

4

Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii

20.30.30

2.450

CHELTUIELI DE CAPITAL

70

192

TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE

71

192

Active fixe

71.01

192

Maşini, echipamente şi mijloace de transport

71.01.02

120

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

71.01.03

30

Alte active fixe

71.01.30

42

ASIGURĂRI ŞI ASISTENŢĂ SOCIALĂ

68.01

100

CHELTUIELI CURENTE

01

100

TITLUL VIII - ASISTENŢĂ SOCIALĂ

57

100

Ajutoare sociale

57.02

100

Ajutoare sociale în numerar

57.02.01

100

___
*) Veniturile provin din: vânzări produse, prestări servicii şi alimentaţia publică (inclusiv remiza), contravaloare bilete vizite, chirii şi altele (dobânzi, penalităţi etc.)
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 712 din data de 20 noiembrie 2013