REZOLUŢIE nr. MSC.335(90) din 22 mai 2012 - Adoptarea amendamentelor la Instrucţiunile din 2006 privind proiectarea şi construcţia navelor de aprovizionare îl larg [Rezoluţia MSC.235(82)]
Comitetul Securităţii Maritime,
Amintind articolul 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului, amintind de asemenea Rezoluţia A.469(XII) prin care Adunarea a adoptat Instrucţiunile privind proiectarea şi construcţia navelor de aprovizionare în larg (Instrucţiuni OSV),
amintind în plus Rezoluţia MSC.235(82) prin care Comitetul a adoptat, la cea de-a optzeci şi doua sesiune a sa, Instrucţiunile din 2006 privind proiectarea şi construcţia navelor de aprovizionare în larg (Instrucţiuni OSV din 2006), anulând Instrucţiunile OSV adoptate prin Rezoluţia A.469(XII),
recunoscând necesitatea actualizării standardului privind stabilitatea în caz de avarie pentru navele de aprovizionare în larg mai mari,
luând în considerare, la cea de-a nouăzecea sesiune a sa, amendamentele la Instrucţiunile OSV din 2006, care au fost propuse de către Subcomitetul pentru stabilitate şi linii de încărcare şi pentru siguranţa navelor de pescuit la cea de-a cincizeci şi patra sesiune a sa,
1.adoptă amendamentele la Instrucţiunile din 2006 privind proiectarea şi construcţia navelor de aprovizionare în larg, al căror text este dat în anexa la prezenta rezoluţie;
2.invită guvernele să ia măsurile corespunzătoare pentru a da efect amendamentelor la Instrucţiunile OSV din 2006, anexate.
-****-
ANEXA: AMENDAMENTE la Instrucţiunile din 2006 privind proiectarea şi construcţia navelor de aprovizionare în larg [REZOLUŢIA MSC.235(82)]
- Secţiunea 1.2: Definiţii
1.În paragraful 1.2.4 cuvintele "lăţimea (B) a unei nave" se introduc după cuvintele "lungimea (L) a unei nave"
- Secţiunea 3.2: Ipoteze de avarie
2.Paragrafele 3.2.2 şi 3.2.3 se înlocuiesc după cum urmează:
"3.2.2 Dimensiunile ipotetice ale avariei trebuie să fie următoarele:
.1 extinderea longitudinală:
.1 în cazul unei nave a cărei chilă este pusă sau care se află într-un stadiu similar de construcţie* înainte de 22 noiembrie 2012: cu lungimea (L) de cel mult 43 m: 10% din L;
__
* Un stadiu similar de construcţie înseamnă stadiul în care:
.1 construcţia începe să fie identificabilă cu o anumită navă; şi
.2 a început asamblarea navei, incluzând cel puţin 50 tone sau 1% din masa estimată a întregului material de construcţie, luându-se în considerare valoarea mai mică dintre acestea.
şi
cu lungimea (L) mai mare de 43 m: 3 m plus 3% din L;
.2 în cazul unei nave a cărei chilă este pusă sau care se află într-un stadiu similar de construcţie la 22 noiembrie 2012 sau după această dată:
cu lungimea (L) de cel mult 43 m: 10% din L;
şi
cu lungimea (L) mai mare de 43 m şi mai mică de 80 m:
3 m plus 3% din L; şi
cu lungimea (L) de la 80 m la 100 m: 1/3L2/3;
.2 extinderea transversală:
.1 în cazul unei nave a cărei chilă este pusă sau care se află într-un stadiu similar de construcţie înainte de 22 noiembrie 2012: trebuie considerată la 760 mm, măsurată de la suprafaţa interioară a bordajului exterior, perpendicular pe planul diametral al navei la nivelul liniei de încărcare de vară;
.2 în cazul unei nave a cărei chilă este pusă sau care se află într-un stadiu similar de construcţie la 22 noiembrie 2012 sau după această dată:
cu lungimea (L) mai mică de 80 m: 760 mm; şi cu lungimea (L) de la 80 m la 100 m: B/20, dar nu mai mică de 760 mm.
Extinderea transversală a avariei trebuie măsurată de la suprafaţa interioară a bordajului exterior, perpendicular pe planul diametral al navei la nivelul liniei de încărcare de vară; şi
.3 extinderea pe verticală:
măsurată de la faţa inferioară a punţii de marfă sau a prelungirii sale pe toată înălţimea navei.
3.2.3 În cazul unei nave a cărei chilă este pusă sau care se află într-un stadiu similar de construcţie:
.1 înainte de 22 noiembrie 2012:
Un perete transversal etanş la apă care se extinde de la bordul navei la o distanţă spre interior de 760 mm sau mai mult, la nivelul liniei de încărcare de vară, care uneşte pereţii longitudinali etanşi, se poate considera ca perete transversal etanş la apă în scopul efectuării calculelor de avarie.
.2 la 22 noiembrie 2012 sau după această dată:
În cazul unei nave cu lungimea (L) mai mică de 80 m, un perete transversal etanş la apă care se extinde de la bordul navei pe o distanţă spre interior de 760 mm sau mai mult, la nivelul liniei de încărcare de vară, care uneşte pereţii longitudinali etanşi, se poate considera ca perete transversal etanş la apă în scopul efectuării calculelor de avarie în cazul unei nave cu lungimea (L) de la 80 m la 100 m, un perete transversal etanş la apă care se extinde din bordul navei pe o distanţă spre interior de B/20 sau mai mult (dar nu mai puţin de 760 mm), la nivelul liniei de încărcare de vară, care uneşte pereţii longitudinali etanşi la apă, se poate considera ca perete transversal etanş la apă în scopul efectuării calculelor de avarie."
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 804 din data de 29 noiembrie 2012