ORDIN nr. 3245 din 21 octombrie 2013 privind modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 2.544/2013 pentru aprobarea normelor de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice
În temeiul art. 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice şi al art. 12 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, emite următorul ordin:
Art. I
Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 2.544/2013 pentru aprobarea normelor de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 560 din 3 septembrie 2013, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La articolul 3 alineatul (2), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d1), cu următorul cuprins:
"d1) analizează cazurile în care, pentru acelaşi contract de achiziţie verificat, se constată existenţa mai multor nereguli/abateri privind regimul achiziţiilor publice pentru care au fost aplicate corecţii financiare/reduceri procentuale în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 4 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 875/2011, cu modificările şi completările ulterioare, urmând ca sumele aferente corecţiilor financiare/reducerilor procentuale astfel stabilite să se suporte de la bugetul de stat numai dacă sunt aferente unei/unor nereguli care se încadrează în prevederile art. 2 alin. (4) şi ale art. 3 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013;"
2.Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 6
În aplicarea prevederilor art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013, la rubrica «Creanţa bugetară în sarcina debitorului» pct. 14 din Nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare, se va face următoarea menţiune: «Sumele reprezentând creanţe bugetare se recuperează de Autoritatea de management - în conturile Programului operaţional regional şi/sau în conturile de la bugetul de stat aferente acestora, din sumele alocate în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice de la poziţia distinctă din cadrul titlului 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare", la solicitarea beneficiarului de suportare de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, după aprobarea de către ordonatorul principal de credite a notei prin care se dispun măsurile ce se impun în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013, cu respectarea prevederilor art. 1-5 din prezentul ordin»."
3.Articolele 7, 8 şi 9 se abrogă.
4.Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,

Shhaideh Sevil,

secretar de stat

ANEXĂ: SOLICITARE pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice
(- Anexa la Ordinul nr. 2.544/2013)
Nr. de înregistrare beneficiar ........./.................
Denumirea beneficiarului:
Cod SMIS:
Domeniul major de intervenţie:
- Titlul proiectului:
I.Tipul beneficiarului (conform art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice)
- Instituţie publică locală |_|
- Instituţie publică din subordinea unei instituţii publice locale |_|
II.Stadiul implementării proiectului
- În implementare |_|
- Finalizat |_|
III._
1.III.1. Nr./data contractului economic afectat de neregulă1: ..............................
1În cazul în care pentru un singur proiect (cod SMIS) există mai multe contracte de achiziţie publică pentru care au fost aplicate corecţii financiare, se reiau pct. III.1-III.6, continuând numerotarea cu IV.1-IV.6 etc.
Obiectul contractului: ....................................
Denumirea contractorului: .............................
Valoarea iniţială a contractului economic (fără TVA): .............. (nu se ia în calcul valoarea actelor adiţionale ulterioare)
Procentul corecţiei/Reducerea procentuală: ..................
2.III.2. Procedura a fost lansată în Sistemul electronic al achiziţiilor publice, denumit în continuare SEAP, înainte de 10 iunie 2011 şi/sau procedura de atribuire a contractului adiţional a făcut obiectul verificărilor Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, înainte de 10 iunie 2010: |_|
- Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP.
- Se ataşează copie de pe raportul de activitate întocmit de Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/compartimentul de verificare a achiziţiilor publice, denumite în continuare UCVAP/CVAP.
- Se anexează copie de pe Nota de constatare/Nota de neconformitate/documentul prin care a fost stabilită şi/sau comunicată aplicarea unei reduceri procentuale.
- Se anexează copie de pe confirmarea de primire a Notei de constatare, dacă este cazul.
- Dacă proiectul este finalizat, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu s-a pronunţat, o copie a contestaţiei administrative depuse în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sau o copie de pe acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notelor de constatare/de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti.
- Se menţionează codul IBAN în care să fie virate sumele solicitate.
3.III.3. Procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011 şi/sau procedura de atribuire a contractului adiţional a făcut obiectul verificărilor UCVAP, SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011: |_|
- Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP.
- Se ataşează copie de pe Raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP "fără observaţii".
- Se anexează copie de pe Nota de constatare/Nota de neconformitate/documentul prin care a fost stabilită şi/sau comunicată aplicarea unei reduceri procentuale.
- Se anexează copie de pe confirmarea de primire a Notei de constatare, dacă este cazul.
Dacă proiectul este finalizat, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu sa pronunţat, o copie a contestaţiei administrative depuse în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sau o copie de pe acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notelor de constatare/de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti.
- Se menţionează codul IBAN în care să fie virate sumele solicitate.
4.III.4. Procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011: |_|
- Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP.
- Se anexează copie de pe Nota de constatare/Nota de neconformitate/documentul prin care a fost stabilită şi/sau comunicată aplicarea unei reduceri procentuale.
- Se anexează copie de pe confirmarea de primire a Notei de constatare, dacă este cazul.
- Se anexează copii de pe actele de control ex-post ale Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, dacă este cazul.
Dacă proiectul este finalizat, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu sa pronunţat, o copie a contestaţiei administrative depuse în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sau o copie de pe acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notelor de constatare/de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti.
- Se menţionează codul IBAN în care să fie virate sumele solicitate.
5.III.5. Corecţiile financiare/Reducerile procentuale aplicate pentru procedura de achiziţie publică realizată cu respectarea prevederilor Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitaţie restrânsă şi negociere cu publicare prealabilă a unui anunţ de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii publice de lucrări, de bunuri şi de servicii:
- Se ataşează copie de pe Nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziţie.
- Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP.
- Se anexează copie de pe Nota de constatare/Nota de neconformitate/documentul prin care a fost stabilită şi/sau comunicată aplicarea unei reduceri procentuale.
- Se anexează copie de pe confirmarea de primire a Notei de constatare, dacă este cazul.
Dacă proiectul este finalizat, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu sa pronunţat, o copie a contestaţiei administrative depuse în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sau o copie de pe acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notelor de constatare/de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti.
- Se menţionează codul IBAN în care să fie virate sumele solicitate.
6.III.6. Solicit suma de: ...................., reprezentând FEDR (1);
suma de .................., reprezentând cofinanţare de la bugetul de stat (2); şi
suma de .................., reprezentând TVA (3).

Nr. crt.

Cererea de rambursare/plată în care s-au aplicat corecţii financiare/reduceri procentuale

FEDR

Buget de stat

TVA

1.

Cererea de rambursare nr. 1

   

2.

....................

   

3.

....................

   

4.

....................

   
 

TOTAL:

(1)

(2)

(3)

În cazul în care debitele au fost stinse prin reţineri din cererile de rambursare se completează următorul tabel:

Nr. crt.

Cererea de rambursare/plată în care s-au reţinut debitele calculate în Nota de constatare

Suma reţinută din FEDR

Suma reţinută din bugetul de stat

TVA

1.

Cererea de rambursare nr. 1

   

2.

....................

   

3.

....................

   

4.

....................

   
 

TOTAL:

   
În cazul în care debitele au fost achitate parţial sau în totalitate prin plată voluntară

Nr. crt.

Ordin de plată/dată

Suma achitată

1.

  

2.

Total debit achitat prin plată voluntară

 
(Se ataşează ordinele de plată şi extrasele de cont.)
În cazul în care debitele au fost recuperate potrivit prevederilor art. 38 lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare:

Nr. crt.

Titlul executoriu*

Data reţinerii

Suma reţinută

1.

   

2.

   

3.

   
* În măsura în care titlul este reprezentat de o hotărâre judecătorească, se vor indica numărul acesteia, instanţa care a pronunţat-o şi numărul dosarului în care s-a pronunţat.
Semnătura ........................
Ştampila ...........................
Numele şi prenumele reprezentantului legal ......................
Data .....................
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 660 din data de 28 octombrie 2013