ORDIN nr. 3711 din 18 decembrie 2015 privind modelul şi conţinutul formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de inspecţie fiscală
În temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 65 alin. (1) şi (2), ale art. 113 alin. (2) lit. l), ale art. 118 alin. (4) şi (7), ale art. 122, ale art. 135 alin. (3), ale art. 342 alin. (1) şi ale art. 352 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1
Se aprobă modelul şi conţinutul formularelor utilizate în activitatea de inspecţie fiscală, reglementată prin titlul VI "Controlul fiscal" din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
a)Aviz de inspecţie fiscală - anexa nr. 1.a;
b)Ordin de serviciu nr. ...... - anexa nr. 2.a;
c)Notă explicativă - anexa nr. 3.a;
d)Invitaţie - anexa nr. 4.a;
e)Proces-verbal - anexa nr. 5.a;
f)Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri - anexa nr. 6.a;
g)Proces-verbal de sigilare/desigilare - anexa nr. 7.a;
h)Declaraţie - anexa nr. 8.a
i)Proces-verbal de prelevare probe - anexa nr. 9.a;
j)Somaţie - anexa nr. 10.a.
Art. 2
Formularele prevăzute la art. 1 se completează conform instrucţiunilor prevăzute în anexele nr. 1.b-10.b.
Art. 3
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 sunt stabilite în anexele nr. 1.c-10.c.
Art. 4
Prevederile prezentului ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2016.
Art. 5
Direcţia generală coordonare inspecţie fiscală, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi structurile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 6
- Anexele nr. 1.a-10.c fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 7
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Gelu-Ştefan Diaconu

ANEXA nr. 1a: AVIZ DE INSPECŢIE FISCALĂ
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală ...................
Administraţia ...................
Nr. ........./zz.ll.aa
Denumire contribuabil/plătitor: ........................
Cod de identificare fiscală ......................
Domiciliul fiscal: localitatea: ............., bd./str. .............. nr. ......, bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. ....., judeţul/sectorul ............, cod poştal ......... .
Domnului/Doamnei Administrator/Director general
În conformitate cu prevederile art. 113 şi 122 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, vă informăm că începând cu data de ............ veţi face obiectul unei inspecţii fiscale/extinderi a inspecţiei fiscale, având ca obiective:
- verificarea legalităţii şi conformităţii declaraţiilor fiscale şi/sau operaţiunilor relevante pentru inspecţia fiscală, a corectitudinii şi exactităţii îndeplinirii obligaţiilor în legătură cu stabilirea bazelor de impozitare şi a obligaţiilor fiscale principale privind:
a)impozitul .......... pe perioada .................;
b)taxa ........... pe perioada ..................;
c)contribuţii sociale ............... pe perioada ..................;
d)alte venituri ale bugetului general consolidat .............. pe perioada ...................;
- verificarea respectării prevederilor legislaţiei fiscale şi contabile;
- verificarea altor aspecte relevante pentru impozitare, dacă prezintă interes pentru aplicarea legislaţiei fiscale şi contabile.
Pentru buna desfăşurare a inspecţiei fiscale vă rugăm să pregătiţi, pentru a fi puse la dispoziţia organelor de inspecţie fiscală, toate documentele financiar-contabile şi fiscale, registrele contabile şi jurnalele obligatorii, precum şi orice alte date necesare clarificării situaţiilor de fapt relevante din punct de vedere fiscal.
Până la data programată pentru începerea inspecţiei fiscale urmează să vă prezentaţi la compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori din cadrul organului fiscal în a cărei rază teritorială aveţi domiciliul fiscal, pentru remedierea eventualelor erori materiale din evidenţa fiscală.
În vederea desfăşurării în bune condiţii a inspecţiei fiscale urmează să puneţi la dispoziţia organului fiscal un spaţiu de lucru adecvat, precum şi logistica necesară pentru derularea inspecţiei fiscale.
În situaţia în care nu există sau nu poate fi pus la dispoziţie un spaţiu de lucru adecvat pentru derularea inspecţiei fiscale, locul unde se va desfăşura inspecţia fiscală urmează a fi stabilit de comun acord cu organele de inspecţie fiscală.
În măsura în care contabilitatea dumneavoastră este informatizată urmează să asiguraţi ansamblul informaţiilor, datelor şi documentelor arhivate în format electronic, precum şi aplicaţiile informatice cu ajutorul cărora s-au întocmit.
Pe parcursul desfăşurării inspecţiei fiscale aveţi dreptul de a beneficia de asistenţă de specialitate şi/sau juridică.
Pentru informarea dumneavoastră facem precizarea că drepturile şi obligaţiile contribuabilului/plătitorului pe perioada desfăşurării inspecţiei fiscale sunt reglementate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 713/2004 privind aprobarea Cartei drepturilor şi obligaţiilor contribuabilului pe timpul desfăşurării inspecţiei fiscale.
Inspecţia fiscală se va desfăşura cu respectarea prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi a altor reglementări legale în materie, precum şi a prevederilor Codului etic al inspectorului de control fiscal.
Potrivit prevederilor art. 122 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, aveţi posibilitatea de a solicita, o singură dată, amânarea datei de începere a inspecţiei fiscale pentru motive justificate.
Prezentul aviz de inspecţie fiscală a fost emis în baza prevederilor titlului VI, cap, I, art. 122 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
În situaţia în care în timpul inspecţiei fiscale se depune sau se corectează declaraţia fiscală aferentă perioadelor şi obligaţiilor fiscale ce fac obiectul inspecţiei fiscale, aceasta nu va fi luată în considerare de organul fiscal, potrivit prevederilor art. 105 alin (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
Vă asigurăm de întreaga noastră colaborare pe parcursul desfăşurării inspecţiei fiscale.
Conducătorul structurii de inspecţie fiscală
........................
(funcţia, numele, prenumele, semnătura, ştampila)
Persoana de contact: .......................... Telefon: ...................
ANEXA nr. 1b: INSTRUCŢIUNI de completare şi utilizare a formularului "Aviz de inspecţie fiscală"
(1)Reprezintă documentul prin care organele de inspecţie fiscală înştiinţează contribuabilul/plătitorul în legătură cu inspecţia fiscală care urmează să se efectueze la acesta. În avizul de inspecţie se vor nominaliza impozitele, taxele, contribuţiile şi alte venituri ale bugetului general consolidat care fac obiectul inspecţiei, precum şi perioada supusă controlului pentru fiecare tip de impozit, taxă, contribuţie şi alte venituri ale bugetului general consolidat.
(2)Se întocmeşte de către organele de inspecţie fiscală şi se transmite contribuabilului care urmează a face obiectul unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, înainte de începerea inspecţiei fiscale cu 30 de zile pentru marii contribuabili şi cu 15 zile pentru ceilalţi contribuabili/plătitori. Un exemplar se transmite şi organului fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul/domiciliul fiscal al contribuabilului/plătitorului.
(3)Avizul de inspecţie fiscală se comunică la începerea inspecţiei fiscale în următoarele situaţii:
a)în cazul efectuării unei inspecţii fiscale la un contribuabil/plătitor aflat în procedura de insolvenţă;
b)în cazul în care, ca urmare a unui control inopinat, se impune începerea imediată a inspecţiei fiscale;
c)pentru extinderea inspecţiei fiscale la perioade sau creanţe fiscale, altele decât cele cuprinse în avizul de inspecţie fiscală iniţial;
d)în cazul refacerii inspecţiei fiscale ca urmare a unei decizii de soluţionare a contestaţiei;
e)în cazul unor cereri ale contribuabilului/plătitorului pentru a căror soluţionare, ca urmare a analizei de risc, este necesară efectuarea inspecţiei fiscale.
(4)În situaţia în care se procedează la extinderea inspecţiei fiscale la perioade sau obligaţii fiscale, altele decât cele cuprinse în avizul de inspecţie fiscală iniţial, avizul de inspecţie fiscală se comunică înainte de începerea verificării obligaţiilor fiscale sau perioadelor pentru care s-a extins inspecţia fiscală.
(5)Avizul de inspecţie fiscală se întocmeşte de echipa care va efectua inspecţia fiscală, se avizează de şeful de serviciu coordonator şi se semnează de către conducătorul structurii de inspecţie fiscală.
(6)Se întocmeşte în trei exemplare originale din care:
- exemplarul unu se va trimite contribuabilului/plătitorului prin poştă cu confirmare de primire sau prin înmânare directă sub semnătură şi cu precizarea datei de primire pe exemplarul doi sau prin publicitate, considerându-se comunicat în termen de 15 zile de la data afişării anunţului;
- exemplarul doi va fi reţinut în cadrul unităţii fiscale şi înmânat echipei de inspecţie fiscală care va efectua inspecţia fiscală, urmând a fi anexat la Raportul de inspecţie fiscală;
- exemplarul trei va fi transmis organului fiscal de administrare competent.
(7)Organul fiscal de administrare competent va lua în evidenţă începerea inspecţiei fiscale, urmând să asigure respectarea normelor legale privind:
- depunerea declaraţiilor fiscale pe perioada inspecţiei fiscale;
- remedierea eventualelor erori materiale din evidenţa fiscală, privind contribuabilul/plătitorul în cauză;
- emiterea de opinii/puncte de vedere în scris la contribuabilul/plătitorul supus inspecţiei fiscale.
ANEXA nr. 1c: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului "Aviz de inspecţie fiscală"
1.Denumire: Aviz de inspecţie fiscală
2.Format: A4/t1
3.Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4.Se difuzează gratuit.
5.Se utilizează de către organele fiscale pentru înştiinţarea contribuabilului/plătitorului de începerea inspecţiei fiscale.
6.Se întocmeşte în trei exemplare, de organul de inspecţie fiscală.
7.Circulă:
- exemplarul 1, la contribuabil/plătitor;
- exemplarul 2, la organul fiscal care va efectua inspecţia fiscală;
- exemplarul 3, la organul fiscal de administrare competent.
8.Se arhivează:
- exemplarul 1, la contribuabil/plătitor;
- exemplarul 2, la exemplarul Raportului de inspecţie fiscală care se păstrează de organul de inspecţie fiscală;
- exemplarul 3, la organul fiscal de administrare competent.
ANEXA nr. 2a: ORDIN DE SERVICIU Nr. .............
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală .......................
Administraţia .....................
Dl/Dna .............................
având funcţia de .......................
este delegat(ă) pentru efectuare .............................*1)
la contribuabilul/plătitorul: .............................
Cod de identificare fiscală: ........................
Domiciliul fiscal: .......................................
Data începerii inspecţiei fiscale/controlului este ............... .
Se legitimează cu Legitimaţia de inspecţie fiscală nr. ............... .
Conducătorul structurii de inspecţie fiscală,
.........................
(funcţia, numele, prenumele, semnătura, ştampila)
Data: ....................
_______
*1)Se va înscrie, după caz: inspecţie fiscală generală/parţială/control inopinat/control încrucişat/constatare la faţa locului.
ANEXA nr. 2b: INSTRUCŢIUNI de completare şi utilizare a formularului "Ordin de serviciu"
Reprezintă documentul emis şi utilizat în temeiul prevederilor art. 65, art. 118 alin (4), art. 135 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, prin care organele de inspecţie fiscală sunt împuternicite să efectueze inspecţie fiscală generală/parţială/control inopinat/control încrucişat/constatare la faţa locului la contribuabilul/plătitorul nominalizat.
Ordinul de serviciu se întocmeşte de echipa care va efectua inspecţia fiscală/controlul, se avizează de şeful de serviciu coordonator al echipei şi se semnează de către conducătorul structurii de inspecţie fiscală.
Se întocmeşte într-un exemplar pentru echipa de inspecţie fiscală sau pentru fiecare inspector în parte, atunci când este folosit pentru deplasare/delegare în teritoriu.
ANEXA nr. 2c: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului "Ordin de serviciu"
1.Denumire: Ordin de serviciu
2.Format: A5/t1.
3.Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4.Se difuzează gratuit.
5.Se utilizează de către organele fiscale pentru:
- a nominaliza organele de inspecţie/control care vor efectua inspecţia fiscală/controlul;
- nominalizarea contribuabilului/plătitorului supus inspecţiei fiscale/controlului;
- stabilirea datei de începere a inspecţiei fiscale/controlului.
6.Se întocmeşte într-un exemplar, de către organul de inspecţie fiscală.
7.Circulă numai la organele de inspecţie fiscală.
8.Se arhivează ca anexă la exemplarul Raportului de inspecţie fiscală/procesului-verbal, care se păstrează de organul de inspecţie fiscală.
ANEXA nr. 3a: NOTĂ EXPLICATIVĂ
Subsemnatul(a), ..............., având calitatea/funcţia de ........... la .........., de la data de ...../...../.........., domiciliat(ă) în ..........., judeţul/sectorul ........, bd./str. ............. nr. ......., bl. ....., sc. ......, et. ....., ap. ......, telefon ..........., legitimat cu B.I./C.I./paşaport seria ....... nr. .........., eliberat(ă) de .......... la data de ....../...../........., CNP ............., la întrebările puse de ..........., având funcţia de ............ în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia Generală ..............., Administraţia ..............., în baza prevederilor art. 113 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, dau următoarele explicaţii:
1.Întrebare: ........................................
1.Răspuns: ..........................................
2.Întrebare: ........................................
2.Răspuns: ..........................................
3.Dacă mai aveţi ceva de adăugat? ........................................
Data şi semnătura
Dată în faţa noastră
Organe de inspecţie fiscală
.........................
(numele, prenumele, nr. legitimaţie inspecţie fiscală)
Semnătura
.........................
ANEXA nr. 3b: INSTRUCŢIUNI de completare şi utilizare a formularului "Notă explicativă"
Reprezintă documentul prin care organele de inspecţie fiscală pot solicita explicaţii scrise reprezentantului legal sau împuternicitului contribuabilului/plătitorului sau altor persoane, care să contribuie la clarificarea/stabilirea unor elemente relevante din activitatea contribuabilului, ce pot influenţa inspecţia fiscală. Solicitarea de explicaţii scrise se va face în timpul inspecţiei fiscale/controlului inopinat/încrucişat/constatării la faţa locului, ori de câte ori acestea sunt necesare pentru clarificarea şi definitivarea constatărilor privind situaţia fiscală a contribuabililor.
Întrebările vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a da posibilitate unor răspunsuri la obiect.
În cazul în care persoana în cauză refuză să răspundă la întrebări, organele de inspecţie fiscală vor transmite întrebările printr-o adresă scrisă, înregistrată la registratura contribuabilului, stabilind şi termenul pentru formularea răspunsului.
În toate cazurile, explicaţiile la întrebările formulate de organele de inspecţie fiscală se vor da în scris prin "notă explicativă".
Refuzul de a răspunde la întrebări va fi consemnat în Raportul de inspecţie fiscală/Procesul-verbal, anexându-se o copie după adresa prin care acestea au fost transmise persoanei în cauză.
Nota explicativă se întocmeşte în două exemplare din care:
- exemplarul unu va fi anexat la Raportul de inspecţie fiscală/Procesul-verbal;
- exemplarul doi va rămâne la persoana care a dat explicaţii.
ANEXA nr. 3c: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului "Notă explicativă"
1.Denumire: Notă explicativă
2.Format: A4/t1 (poate avea un număr variabil de pagini, în funcţie de numărul de întrebări şi volumul răspunsurilor)
3.Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita şi cu ajutorul tehnicii de calcul.
4.Se difuzează gratuit.
5.Se utilizează de către organele de inspecţie fiscală pentru a clarifica unele aspecte constatate în activitatea de inspecţie fiscală/control.
6.Se întocmeşte în două exemplare, de persoana nominalizată de organele de inspecţie fiscală pentru a răspunde la întrebări.
7.Circulă: exemplarul 1, la organul fiscal care efectuează inspecţia fiscală/controlul inopinat/încrucişat/constatare la faţa locului, exemplarul 2, la persoana nominalizată să răspundă la întrebări.
8.Se arhivează:
- exemplarul 1, anexă la Raportul de inspecţie fiscală/Procesul-verbal;
- exemplarul 2, la contribuabil/plătitor.
ANEXA nr. 4a: INVITAŢIE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală ..................
Administraţia ...................
Nr. ............/zz.ll.aa
Domnului/Doamnei ......................., în calitate/având funcţia de ............... la/al/a .......................
Vă informăm că în data de ............ organe de inspecţie fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia Generală ........./Administraţia .......... s-au deplasat la domiciliul fiscal/sucursala/filiala/sediul secundar al ............ de la adresa ..........., în vederea*1): .......... .
Inspecţia fiscală/Controlul inopinat/încrucişat/Constatarea la faţa locului nu s-a putut efectua, drept care pentru furnizarea de informaţii şi lămuriri necesare stabilirii situaţiei fiscale de fapt, în baza prevederilor art. 56 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, vă solicităm prezenţa în data de .........., ora ........, la sediul Direcţiei Generale ............., Administraţia ..........., adresa .............., camera ........., telefon ..........., ocazie cu care veţi prezenta, conform prevederilor art. 64 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, următoarele documente:
.....................................................
Neprezentarea în condiţiile precizate mai sus constituie contravenţie conform prevederilor art. 336 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 207/201, cu modificările şi completările ulterioare, şi se sancţionează cu amendă conform prevederilor art. 336 alin. (2) lit. a) din acelaşi act normativ, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât să fie considerate, potrivit legii, infracţiuni.
Organe de inspecţie fiscală,
..........................
(numele, prenumele şi semnătura)
_______
*1)Se înscrie obiectul acţiunii:
- prezentarea de înscrisuri în conformitate cu prevederile art. 64 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
- efectuarea unei constatări la faţa locului în conformitate cu prevederile art. 65 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
- efectuarea unei inspecţii fiscale în conformitate cu prevederile art. 113 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
- efectuarea unui control inopinat/încrucişat în conformitate cu prevederile art. 134 Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
ANEXA nr. 4b: INSTRUCŢIUNI de completare şi utilizare a formularului "Invitaţie"
Reprezintă documentul prin care un contribuabil este solicitat să se prezinte la sediul organului de inspecţie fiscală în vederea efectuării/stabilirii condiţiilor de efectuare a unei acţiuni în conformitate cu prevederile art. 56, 64, 65, 113 şi 134 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
Se întocmeşte în cazurile în care acţiunea nu a putut fi efectuată la domiciliul fiscal/sediul secundar al contribuabilului/plătitorului şi nici în alt loc stabilit de comun acord cu contribuabilul/plătitorul.
Se întocmeşte de către echipa desemnată pentru efectuarea inspecţiei fiscale/controlul inopinat/încrucişat/constatarea la faţa locului.
Se întocmeşte în două exemplare:
- exemplarul 1 va fi remis contribuabilului/plătitorului prin poştă cu confirmare de primire sau înmânat personal reprezentantului societăţii comerciale, cu menţiunea pe exemplarul 2 a calităţii reprezentantului, datelor de identificare (BI/CI/paşaport nr., serie, domiciliu), datei şi semnăturii, sau prin publicitate, considerându-se comunicat în termen de 15 zile de la data afişării anunţului.
- exemplarul 2 va fi reţinut de echipa de inspecţie fiscală şi va fi anexat la Raportul de inspecţie fiscală/Procesul-verbal.
ANEXA nr. 4c: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului "Invitaţie"
1.Denumire: Invitaţie
2.Format: A4/t1
3.Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4.Se difuzează gratuit.
5.Se utilizează de către organele de inspecţie fiscală pentru solicitarea contribuabilului/plătitorului de a se prezenta la sediul organului fiscal,
6.Se întocmeşte în două exemplare, de către organul de inspecţie fiscală.
7.Circulă:
- exemplarul 1, la contribuabil;
- exemplarul 2, la organul fiscal care va efectua inspecţia fiscală/controlul.
8.Se arhivează:
- exemplarul 1, la contribuabil;
- exemplarul 2, anexă la Raportul de inspecţie fiscală/Procesul-verbal.
ANEXA nr. 5a: PROCES-VERBAL ziua ..... luna ....... anul .......
CAPITOLUL 1:
Subsemnaţii, .....................*1), având funcţia de ............. în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia Generală ............, Administraţia .............., în baza prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscală nr. ......... şi a Ordinului de serviciu nr. ....../............., am efectuat, în perioada .............., un/o .............*2), în vederea ..................*3) la ............., cu domiciliul fiscal în localitatea ............., bd./str. ........... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ..........., codul de identificare fiscală ............ .
Contribuabilul are ca obiect principal de activitate ............................*4).
Controlul s-a desfăşurat la domiciliul fiscal/sucursala/filiala/sediul secundar al contribuabilului/plătitorului, situat în ...............*5), sau la sediul organului fiscal.
Controlul a fost înregistrat în Registrul unic de control, la poziţia nr. ......... .
Întrucât contribuabilul nu deţine/nu a prezentat organelor de control Registrul unic de control, data de începere a controlului este .............. .
Contribuabilul este reprezentat de ...................*6), în calitate de/având funcţia de .................... .
CAPITOLUL 2: Constatări
Ca urmare a controlului efectuat au rezultat următoarele (constatări, consecinţe, responsabilităţi, măsuri dispuse):
1.Descrierea faptei:
.......................................................................
2.Prevederile legale încălcate:
.......................................................................
3.Consecinţe:
.......................................................................
4.Măsuri dispuse:
.......................................................................
5.Concluzii asupra analizei punctului de vedere al contribuabilului:
.......................................................................
La terminarea controlului au fost restituite toate actele şi documentele puse la dispoziţia organelor de inspecţie fiscală, cu excepţia celor reţinute pentru care s-a întocmit proces-verbal de ridicare de înscrisuri.
Prezentul proces-verbal s-a întocmit în ........ exemplare, înregistrate în Registrul unic de control/la registratura contribuabilului/plătitorului, după caz, cu nr. ......., din care un exemplar a fost lăsat contribuabilului/plătitorului, iar ...... exemplare au fost luate de organele de inspecţie fiscală.

Organe de inspecţie fiscală,

........................

(numele, prenumele, semnătura)

Administrator

(director general),

......................

(numele, prenumele, semnătura)

Ştampila

_______
*1)Numele, prenumele organelor de inspecţie fiscală.
*2)Se completează cu tipul acţiunii: control inopinat/încrucişat/constatare la faţa locului.
*3)Denumirea exactă a tematicii şi/sau obiectivelor controlului.
*4)Denumirea şi clasificarea codului CAEN al obiectului principal de activitate efectiv desfăşurată.
*5)Adresa sucursalei/filialei/sediului secundar al contribuabilului/plătitorului.
*6)Numele, prenumele, funcţia, datele de identitate, CNP.
ANEXA nr. 5b: INSTRUCŢIUNI de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal"
CAPITOLUL I:
1.Procesul-verbal reprezintă actul de control care se întocmeşte de către organele de inspecţie fiscală în cazul efectuării, în condiţiile legii, a unei constatări la faţa locului, precum şi în cazul controlului inopinat/încrucişat, potrivit prevederilor art. 65 şi 135 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, sau pentru consemnarea unor fapte, în timpul inspecţiei fiscale, care pot întruni elementele constitutive ale unei infracţiuni, potrivit prevederilor art. 132 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
Procesul-verbal se întocmeşte şi în cazul în care contribuabilul/plătitorul nu ţine sau nu prezintă organului de inspecţie fiscală registrul unic de control, pentru consemnarea datei de începere a inspecţiei fiscale, conform prevederilor art. 123 alin. (2) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi se înregistrează la registratura contribuabilului/plătitorului, după caz.
Procesul-verbal se poate încheia şi în alte situaţii prevăzute de lege, inclusiv pe durata efectuării unei inspecţii fiscale. Nu are ca rezultat întocmirea unui act administrativ fiscal.
2.Câmpurile libere din cadrul formularului se vor completa după cum urmează:
- 0. data (zi, lună, an) la care s-a întocmit procesul-verbal;
- 1. numele şi prenumele organelor de inspecţie fiscală care efectuează controlul;
- 2. Se va preciza tipul acţiunii: control inopinat/încrucişat/constatare la faţa locului.
- 3. Se vor preciza denumirea exactă a obiectului controlului şi perioada supusă verificării.
- 4. Denumirea obiectului principal de activitate efectiv desfăşurată şi clasificarea codul activităţii conform clasificării CAEN.
- 5. Se va preciza adresa domiciliului fiscal, sediului secundar, filialei, sucursalei, la care s-a desfăşurat controlul, sau a locului stabilit de comun acord cu contribuabilul/plătitorul, pentru efectuarea verificării.
- 6. Se vor înscrie numele şi prenumele, funcţia, datele de identitate, CNP, precum şi calitatea acestuia în cadrul societăţii.
CAPITOLUL II:
1.Constatările efectuate în urma desfăşurării controlului vor fi prezentate clar şi concis, astfel încât să rezulte motivul de fapt şi temeiul de drept care au stat la baza fundamentării şi stabilirii situaţiilor fiscale de fapt. Se vor nominaliza, acolo unde legea prevede, persoanele pentru care există indicii rezonabile că sunt responsabile de faptele constatate. De asemenea, se vor înscrie măsurile operative dispuse contribuabilului pentru respectarea prevederilor legale în materie.
În susţinerea constatărilor se vor prezenta copii de pe documente justificative: registre, balanţe de verificare, declaraţii fiscale, documente financiar-contabile, situaţii privind starea de fapt constatată şi efectele juridice produse.
Dacă este cazul, în situaţiile în care din control au rezultat indicii rezonabile cu privire la existenţa elementelor constitutive ale unei infracţiuni prevăzute de legea penală, constatările se vor consemna într-un proces-verbal separat.
În astfel de cazuri se va prezenta şi punctul de vedere al persoanei făcute responsabilă, care va fi anexat la procesul-verbal.
Se va prezenta în sinteză şi punctul de vedere al reprezentantului legal al contribuabilului sau al persoanei împuternicite de acesta, faţă de constatările organului de inspecţie fiscală, numai atunci când aceasta are o opinie contrară şi o prezintă în scris în timpul controlului. Organele de inspecţie fiscală vor analiza cu obiectivitate punctul de vedere al contribuabilului şi, în funcţie de concluzii, vor înscrie în procesul-verbal motivele pentru care nu sunt de acord cu acesta şi, totodată, argumentele cu care se combat fiecare dintre justificările/explicaţiile prezentate în scris de către contribuabil. Punctul de vedere al organului de inspecţie fiscală faţă de argumentele aduse de contribuabil va fi consemnat, cu precizarea prevederilor legale în domeniu, şi va fi fundamentat pe baza datelor înscrise în procesul-verbal.
Pentru faptele care sunt sancţionate contravenţional organele de inspecţie fiscală vor întocmi, separat, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, consemnând despre acest fapt în procesul-verbal întocmit cu ocazia finalizării acţiunii de control.
2.În urma unei acţiuni de control inopinat/încrucişat sau de constatare la faţa locului se pot formula propuneri de efectuare a unei inspecţii fiscale parţiale sau generale la contribuabilul care a făcut obiectul controlului.
3.Semnarea procesului-verbal. Procesul-verbal se semnează de către organele de inspecţie fiscală, reprezentantul legal al contribuabilului/plătitorului/persoanele desemnate/persoanele răspunzătoare, precum şi de eventualii martori în prezenţa cărora s-a efectuat controlul.
În situaţia în care reprezentantul legal/persoanele desemnate să reprezinte contribuabilul/plătitorul sau persoanele răspunzătoare refuză să semneze procesul-verbal, organele de inspecţie fiscală vor consemna acest fapt în conţinutul procesului-verbal.
Procesele-verbale se încheie în cel puţin 3 exemplare, din care:
- exemplarul 1 rămâne la organul de inspecţie fiscală care a efectuat controlul;
- exemplarul 2 se transmite la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al contribuabilului;
- exemplarul 3 este remis contribuabilului/plătitorului.
Procesele-verbale încheiate în condiţiile legii, ca urmare a unor solicitări primite de la organe abilitate ale statului, se vor întocmi în 4 exemplare, din care un exemplar, împreună cu anexele, se va înainta solicitantului.
Procesele-verbale în care sunt consemnate constatări care ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracţiuni, în condiţiile prevăzute de legea penală, vor fi semnate de organele de inspecţie şi de către contribuabilul/plătitorul supus inspecţiei fiscale/controlului, cu sau fără explicaţii ori obiecţiuni din partea acestuia. În cazul în care cel supus inspecţiei fiscale/controlului refuză să semneze procesul-verbal, organul de inspecţie fiscală va consemna aceasta în procesul-verbal.
În toate cazurile, procesul-verbal va fi comunicat contribuabilului/plătitorului cu respectarea prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
ANEXA nr. 5c: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului "Proces-verbal"
1.Denumire: Proces-verbal
2.Format: A4/t2 (Poate avea un număr variabil de pagini în funcţie de volumul constatărilor efectuate.)
3.Caracteristici de tipărire:
- Se editează pe ambele feţe. Se poate edita şi cu ajutorul tehnicii de calcul.
4.Se difuzează gratuit.
5.Se utilizează de către organele de inspecţie fiscală pentru consemnarea unor fapte ca urmare a unei acţiuni de inspecţie fiscală, a unui control inopinat/încrucişat, pentru o constatare la faţa locului, pentru consemnarea unor fapte care întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni sau în alte situaţii prevăzute de lege.
6.Se întocmeşte: în 3 sau 4 exemplare, în funcţie de tipul de control efectuat.
7.Circulă:
- exemplarul 1, la organul fiscal care a efectuat controlul;
- exemplarul 2, la organul fiscal cu atribuţii de gestiune a declaraţiilor şi a dosarului fiscal, în a cărui rază teritorială contribuabilul are declarat domiciliul fiscal;
- exemplarul 3, la contribuabil;
- exemplarul 4 (după caz), încheiat în cazul în care sunt consemnate elementele constitutive ale unei infracţiuni prevăzute de legea penală sau care a fost încheiat pentru consemnarea unor fapte a căror verificare a fost solicitată de organele abilitate ale statului, se va înainta organelor de cercetare penală sau instituţiei care a solicitat verificarea.
8.Se arhivează:
- exemplarul 1, la organul de inspecţie fiscală care a efectuat controlul sau la raportul de inspecţie fiscală, după caz;
- exemplarul 2, la organul fiscal de administrare competent;
- exemplarul 3, la contribuabil/plătitor;
- exemplarul 4, la solicitant.
ANEXA nr. 6a: PROCES-VERBAL de ridicare/restituire de înscrisuri încheiat la data de ...../...../..........
Subsemnaţii, ..............., având funcţia de .............
în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia generală ..........., Administraţia ............., în baza prevederilor art. 64 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscală nr. ......... şi a Ordinului de serviciu nr. ......../............, am procedat la ridicarea/restituirea de la .....................*1), în prezenţa .....................*2), a următoarelor: ....................... (documente, înscrisuri etc.).
Menţionăm că pentru documentele ridicate s-au lăsat copii certificate de organul de inspecţie fiscală şi de un reprezentant legal al societăţii.
Prezentul proces-verbal, înregistrat în Registrul unic de control/la registratura contribuabilului/plătitorului la poziţia nr. ....... din ........, comunicat contribuabilului/plătitorului potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, s-a încheiat în două exemplare, din care unul a fost lăsat la contribuabil, iar unul a fost luat de organele de inspecţie fiscală.

Organe de inspecţie fiscală*3)

........................

(numele, prenumele, semnătura)

Reprezentant contribuabil*4)

......................

(numele, prenumele, funcţia, semnătura)

Ştampila

_______
*1)Denumire contribuabil/plătitor, domiciliul fiscal, cod de identificare fiscală.
*2)Nume, prenume, funcţia/calitatea reprezentantului contribuabilului/plătitorului.
*3)Nume, prenume, funcţie.
*4)Nume, prenume, funcţie, adresa, date de identitate, CNP.
ANEXA nr. 6b: INSTRUCŢIUNI de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri"
Se completează de către organele de inspecţie fiscală, în cadrul unei acţiuni de inspecţie fiscală/control inopinat/încrucişat/constatare la faţa locului cu ocazia ridicării/restituirii de documente, acte, înscrisuri, registre şi documente financiar-contabile, în original sau copii ale acestor documente. Se înscriu numele şi prenumele organelor de inspecţie fiscală, funcţia şi numărul legitimaţiei de inspecţie fiscală.
Documente/Înscrisuri": se vor descrie pe scurt documentele ridicate/restituite prin prezentarea următoarelor date: tipul, seria, număr, conţinut, număr de file, registre, carnete, bucăţi etc.
Documentele sau actele se anexează în original când sunt suspiciuni temeinice sau rezonabile că operaţiunile/tranzacţiile nu reflectă realitatea, precum şi când există indicii că s-ar urmări sustragerea sau distrugerea lor de cei interesaţi. În acest caz se remit contribuabilului/plătitorului controlat copii confirmate de un reprezentant legal al acestuia şi de organul de inspecţie fiscală.
Se completează în două exemplare, din care un exemplar pentru organul de inspecţie fiscală şi un exemplar pentru contribuabil/plătitor.
ANEXA nr. 6c: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri"
1.Denumire: Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri;
2.Format: A4/t1 (Poate avea un număr variabil de pagini în funcţie de volumul de informaţii înscrise.)
3.Caracteristici de tipărire:
- Se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4.Se difuzează gratuit.
5.Se utilizează de către organele fiscale pentru ridicarea/restituirea de înscrisuri.
6.Se întocmeşte în două exemplare, de organul de inspecţie fiscală.
7.Circulă:
- exemplarul 1, la organul fiscal care efectuează inspecţia fiscală/controlul;
- exemplarul 2, la contribuabil/plătitor.
8.Se arhivează exemplarul 1, la Raportul de inspecţie fiscală/Procesul-verbal.
ANEXA nr. 7a: PROCES-VERBAL de sigilare/desigilare (încheiat astăzi .........#1), în .........*2))
Subsemnaţii, ................, având funcţia de ............ în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia Generală ........., Administraţia ..........., în baza prevederilor art. 113 alin. 2 lit. l) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscală nr. .......... şi a Ordinului de serviciu nr. ..../........., astăzi ..........., în prezenţa ...........*3) având funcţia de ........... la ...............*4), posesor al B.I./C.I./paşaport seria ..... nr. ............, eliberat de ............. la data ............, cu domiciliul în localitatea ............, bd./str. .......... nr. ......, bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ..........., am procedat la sigilarea următoarelor: ............................ 5).
Elementele care fac obiectul sigilării aparţin ..................*6) din ................*7)
Sigilarea a fost determinată de
.........................................*8)
.........................................*9)
A fost aplicat sigiliul
.............................................
Înlăturarea sau distrugerea sigiliului constituie infracţiune şi se pedepseşte conform legii.
Prezentul proces-verbal a fost întocmit în două exemplare, din care un exemplar a fost predat .......................*10) domiciliat(ă) în ...............*11), posesor/posesoare al/a B.I./C.I./paşaport seria ....... nr. ........, având funcţia/calitatea de .............. la ................ .

Organe de inspecţie fiscală

......................

(numele, prenumele, semnătura)

Martori asistenţi

.................

(numele, prenumele, adresa)

(B.I./C.I./paşaport seria ....... nr. ........, CNP .......... eliberat de ......... la data ..........)

Reprezentantul contribuabilului

.....................

(numele, prenumele, CNP, funcţia, semnătura)

Astăzi, ................., ora ........., s-a procedat la desigilarea următoarelor: .................................. după verificarea prealabilă a sigiliului aplicat care a fost găsit intact. (în orice altă situaţie se va preciza starea sigiliului.)

Organe de inspecţie fiscală

......................

(numele, prenumele, semnătura)

Martori asistenţi

.................

(numele, prenumele, adresa)

Reprezentantul contribuabilului

.....................

(numele, prenumele, CNP, funcţia, semnătura)

_______
*1)Ziua, luna, anul, ora.
*2)Localitatea.
*3)Numele şi prenumele reprezentantului legal/persoanei împuternicite al/a contribuabilului/plătitorului.
*4)Denumirea contribuabilului/plătitorului.
*5)Spaţii, imobile, bunuri, valori, mărfuri, documente etc.
*6)Denumirea contribuabilului/plătitorului.
*7)Adresa completă.
*8)Se invocă motivul sigilării.
*9)Nr. şi caracteristicile sigiliului aplicat.
*10)Numele şi prenumele.
*11)Adresa completă.
ANEXA nr. 7b: INSTRUCŢIUNI pentru completarea şi utilizarea formularului "Proces-verbal de sigilare/desigilare"
Se întocmeşte de către organele de inspecţie fiscală în cadrul unei/unui inspecţii fiscale/control inopinat/încrucişat/constatări la faţa locului, în situaţiile în care există indicii că în locurile de producţie, depozitare, comercializare se găsesc bunuri sau produse a căror provenienţă nu este legală sau a căror fabricaţie este interzisă de lege sau se produce fără autorizaţie, iar acţiunea de inspecţie fiscală/control nu poate fi finalizată, urmând a fi continuată în ziua lucrătoare următoare, în vederea conservării probelor constatate.
Se poate utiliza şi în situaţia în care există posibilitatea ca documentele şi actele necesare inspecţiei fiscale să fie sustrase, distruse ori nu se poate face un inventar al documentelor în vederea reţinerii acestora.
În situaţia în care nu este prezent un reprezentant al contribuabilului, sigilarea/desigilarea se efectuează în prezenţa unor martori asistenţi.
Procesul-verbal de sigilare/desigilare se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se lasă reprezentantului legal al contribuabilului/plătitorului supus inspecţiei fiscale/control sau deţinătorului spaţiului sigilat, iar celălalt exemplar se reţine de echipa de inspecţie fiscală şi se anexează la actul de inspecţie fiscală/control.
Desigilarea se consemnează, în ambele exemplare, de regulă de aceeaşi echipă de inspecţie fiscală care a aplicat sigiliul.
ANEXA nr. 7c: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului "Proces-verbal de sigilare/desigilare"
1.Denumire: Proces-verbal desigilare/desigilare
2.Format: A4/t2
3.Caracteristici de tipărire:
- se tipăreşte faţă/verso;
- se poate edita şi cu ajutorul tehnicii de calcul.
4.Se difuzează gratuit.
5.Se utilizează de către organele fiscale pentru sigilarea/desigilarea unor incinte ale contribuabilului/plătitorului supus inspecţiei fiscale/controlului.
6.Se întocmeşte în două exemplare, de organul de inspecţie fiscală/control.
7.Circulă:
- exemplarul 1, la organul fiscal care efectuează inspecţia fiscală/controlul;
- exemplarul 2, la contribuabilul/plătitorul supus inspecţiei fiscale/controlului sau la deţinătorul legal al incintei sigilate.
8.Se arhivează:
- exemplarul 1, la Raportul de inspecţie fiscală/Procesul-verbal;
- exemplarul 2, la contribuabil/plătitor.
ANEXA nr. 8a: DECLARAŢIE
Subsemnatul(a), ..............., domiciliat(ă) în localitatea ............, bd./str. ............ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ........, CNP ......, posesor/posesoare a/al C.I./B.I./paşaport seria ....... nr. ......, eliberat(ă) de ........ la data de ........, în calitate de administrator/împuternicit legal al .............., cu domiciliul fiscal în localitatea ............, bd./str. ............ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ........,, cod de identificare fiscală .............., declar pe propria răspundere, în baza prevederilor art. 118 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, sub sancţiunea faptei de fals în declaraţii, următoarele:
1.- am pus la dispoziţia organelor de inspecţie fiscală toate documentele şi informaţiile solicitate pentru desfăşurarea inspecţiei fiscale şi răspund de exactitatea, realitatea şi legalitatea acestora;
2.- documentele puse la dispoziţia organelor de inspecţie fiscală au fost restituite în totalitate la finalizarea inspecţiei fiscale, cu excepţia celor pentru care s-a întocmit proces-verbal de ridicare de înscrisuri.
3.Alte aspecte de declarat: ...........................
Drept care am dat prezenta declaraţie, întocmită în două exemplare, din care un exemplar a rămas în posesia mea şi un exemplar a fost predat, pe bază de semnătură, echipei de inspecţie fiscală.

Data ............

Numele şi prenumele,

...................

Semnătura

.......................

ANEXA nr. 8b: INSTRUCŢIUNI de completare şi utilizare a formularului "Declaraţie"
Se întocmeşte şi se semnează de către administratorul sau împuternicitul legal al societăţii, la finalizarea inspecţiei fiscale, în baza prevederilor art. 118 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
Persoana care dă această declaraţie poate accepta sau nu elementele din declaraţie care sunt prevăzute la pct. 1-2.
La pct. 3 poate declara orice alte aspecte în legătură cu obiectul inspecţiei fiscale.
Se întocmeşte în două exemplare, din care:
- un exemplar va fi anexat la Raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal;
- exemplarul 2 rămâne la contribuabil/plătitor.
ANEXA nr. 8c: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a documentului "Declaraţie"
1.Denumire: Declaraţie
2.Format: A4/t1 (Poate avea un număr variabil de pagini.)
3.Caracteristici de tipărire:
- Se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4.Se difuzează gratuit.
5.Se utilizează de către reprezentantul legal al contribuabilului/plătitorului.
6.Se întocmeşte în două exemplare, de organul fiscal de inspecţie fiscală.
7.Circulă:
- exemplarul 1, la organul fiscal care efectuează inspecţia fiscală/controlul;
- exemplarul 2, la contribuabil/plătitor.
8.Se arhivează:
- exemplarul 1, la Raportul de inspecţie fiscală/Procesul-verbal;
- exemplarul 2, la contribuabil/plătitor.
ANEXA nr. 9a: PROCES-VERBAL de prelevare probe încheiat la data de ...../....../..........
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală ...................
Administraţia ..................
Subsemnaţii, .....................*1), având funcţia de .................. în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia Generală*2) .............., Administraţia ..............., în baza prevederilor art. 113 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscală nr.*3) ........... şi a Ordinului de serviciu nr. ....../..............*4), în urma ..................*5) la S.C. .............*6), CUI .............., cu domiciliul fiscal*7) în ................., str. ........... nr. ......, bl. ...., sc. ....., et. ....., ap. ....., sectorul ........, judeţul ..........., am procedat la prelevarea unui număr de ................*8) banderole/timbre de marcare, aplicate pe*9) ............ din stocul de*10) ........... identificat la*11) ............. al*12) .............., situat la*13) ................... .
Prelevarea s-a făcut prin sondaj, în prezenţa*14) ....................., în calitate de*15) ................. la*6) ................ .
Marcajele sunt inscripţionate astfel*16):
- cod .......... cantitatea ............, concentraţia ..........% seria .......... emis ...................;
- cod .......... cantitatea ............, concentraţia ..........% seria .......... emis ...................;
- cod .......... cantitatea ............, concentraţia ..........% seria .......... emis ...................;
- cod .......... cantitatea ............, concentraţia ..........% seria .......... emis ...................;
- cod .......... cantitatea ............, concentraţia ..........% seria .......... emis ................... .
Cele*8) .............. marcaje se introduc în 4 plicuri, după cum urmează:
- plicul 1 conţine ............ marcaje numerotate de la .............. la ..............;
- plicul 2 conţine ............ marcaje numerotate de la .............. la ..............;
- plicul 3 conţine ............ marcaje numerotate de la .............. la ..............;
- plicul 4 conţine ............ marcaje numerotate de la .............. la .............. .
Cele 4 plicuri au fost sigilate în prezenţa reprezentantului contribuabilului/plătitorului verificat, semnate şi ştampilate de către acesta şi de către echipa de control.
Prezentul proces-verbal, a fost înregistrat în Registrul unic de control/registratura contribuabilului/plătitorului, la poziţia nr. .......... din data de ....................*17), s-a încheiat în 3 exemplare, din care unul a fost lăsat la contribuabil/plătitor, împreună cu plicul nr. ........, iar celelalte două exemplare împreună cu ............. plicuri au fost luate de organele de control.

Organe de inspecţie fiscală

.....................

(numele, prenumele, funcţia, semnătura)

Reprezentant contribuabil

.....................

(numele, prenumele, funcţia)

(semnătura, ştampila)

_______
*1) - Numele şi prenumele organelor de inspecţie fiscală care au prelevat probe.
*2) - Denumirea completă a direcţiei generale.
*3) - Nr. legitimaţiilor de inspecţie fiscală.
*4) - Nr. ordinului de serviciu.
*5) - Tipul acţiunii: inspecţie fiscală/control inopinat/încrucişat/constatare la faţa locului.
*6) - Denumirea contribuabilului/plătitorului.
*7) - Domiciliul fiscal.
*8) - Numărul de marcaje care se prelevează.
*9) - Se vor înscrie bunurile de pe care au fost prelevate probe.
*10) - Se va înscrie numărul stocului de produse din care s-au prelevat marcajele.
*11) - Se va înscrie locul de unde au fost prelevate marcajele.
*12) - Se va înscrie cui aparţine locul de unde au fost prelevate marcajele.
*13) - Se va înscrie adresa completă de unde au fost prelevate probele.
*14) - Numele şi prenumele reprezentantului contribuabilului/plătitorului.
*15) - Funcţia reprezentantului contribuabilului/plătitorului.
*16) - Se vor completa datele inscripţionate pe marcajele care se vor preleva: cod, seria, emitent, cantitatea, concentraţia etc.
*17) - Se vor înscrie poziţia şi data din Registrul unic de control/registratura contribuabilului/plătitorului.
ANEXA nr. 9b: INSTRUCŢIUNI de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de prelevare probe"
Reprezintă documentul prin care organele de inspecţie fiscală sunt împuternicite să preleveze probe de banderole sau timbre şi să consemneze toate informaţiile legate de acestea.
Se completează de echipa de inspecţie fiscală cu ocazia acţiunilor de control.
După prelevarea probelor se formează 4 plicuri, în care se introduc marcajele (banderole sau timbre). Plicurile cu marcaje vor fi sigilate şi semnate de echipa de inspecţie fiscală şi de reprezentantul contribuabilului.
Cele 4 plicuri vor circula astfel:
- plicul nr. 1 se lasă reprezentantului contribuabilului;
- plicurile nr. 2 şi 3 se iau de către echipa de inspecţie fiscală, urmând ca unul să fie trimis spre expertizare unităţii emitente;
- plicul nr. 4 se lasă organului fiscal teritorial pentru a fi folosit la contraexpertiză, dacă este cazul.
Procesul-verbal de prelevare probe se completează în 3 exemplare, din care două exemplare pentru echipa de inspecţie fiscală şi un exemplar pentru contribuabil.
ANEXA nr. 9c: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularului "Proces-verbal de prelevare probe"
1.Denumire: Proces-verbal de prelevare probe
2.Format: A4/t1 (Poate avea un număr variabil de pagini în funcţie de volumul constatărilor efectuate.)
3.Caracteristici de tipărire:
- Se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4.Se difuzează gratuit.
5.Se utilizează de către organele de inspecţie fiscală pentru prelevarea de probe.
6.Se întocmeşte în 3 exemplare, de organul de inspecţie fiscală.
7.Circulă:
- exemplarul 1, la organul fiscal care efectuează inspecţia fiscală;
- exemplarul 2, la contribuabil/plătitor;
- exemplarul 3, însoţeşte probele pentru expertizare la unitatea emitentă.
8.Se arhivează: - exemplarul 1, la Raportul de inspecţie fiscală/Procesul-verbal.
ANEXA nr. 10a: SOMAŢIE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală .................
Administraţia ................
Nr. ............../zz.ll.aa
Domnului/Doamnei ......................, în calitate/având funcţia de .............. al/a ............, vă înştiinţăm că în data de ............ organele de inspecţie fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia Generală ........../Administraţia ................ s-au deplasat la domiciliul fiscal/sucursala/filiala/sediul secundar al .................., situat(ă) în/la .............., în vederea*1): ................................. .
.....................*1) nu s-a putut efectua, drept care pentru furnizarea de informaţii şi lămuriri necesare stabilirii situaţiei fiscale de fapt, în baza prevederilor art. 56 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prevederilor art. 4 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările ulterioare, aţi fost invitat/invitată să vă prezentaţi în data de .............., ora ........, la sediul Direcţiei Generale ..............., Administraţia ............., adresa ............., camera ........, telefon ........, în vederea efectuării/continuării .....................*1).
Întrucât la data de .............. nu aţi dat curs solicitării/vi s-au solicitat prin Adresa înregistrată cu nr. .......... prezentarea de documente/înscrisuri, vă somăm să vă prezentaţi în data de ............... la sediul organului fiscal din adresa .................., în vederea efectuării/continuării acţiunii de control, cu următoarele documente: ...................... .
Dacă, în termen de 15 zile de la primirea prezentei somaţii, nu veţi da curs solicitării, în cauză sunt incidente prevederile art. 4 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările ulterioare.
Conducătorul structurii de inspecţie fiscală,
........................
(funcţia, numele, prenumele, semnătura, ştampila)
_______
*1)Se înscrie obiectul acţiunii:
- prezentarea de înscrisuri în conformitate cu prevederile art. 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală;
- efectuarea unei constatări la faţa locului în conformitate cu prevederile art. 65 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
- efectuarea unei inspecţii fiscale în conformitate cu prevederile art. 113 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
- efectuarea unui control inopinat/încrucişat în conformitate cu prevederile art. 134 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
ANEXA nr. 10b: INSTRUCŢIUNI de completare şi utilizare a formularului "Somaţie"
Reprezintă documentul prin care un contribuabil este somat să se prezinte la sediul organului de inspecţie fiscală în vederea efectuării unei acţiuni în conformitate cu prevederile art. 56, 64, 65, 113 şi 134 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
Se întocmeşte în cazurile când contribuabilul/plătitorul nu a dat curs invitaţiei organului de inspecţie fiscală/control pentru efectuarea inspecţiei fiscale/controlul inopinat/încrucişat/constatarea la faţa locului sau refuză să pună la dispoziţia organelor de inspecţie fiscală documentele şi înscrisurile necesare efectuării/continuării acţiunii de inspecţie fiscală/control inopinat/încrucişat/constatare la faţa locului şi există indicii rezonabile conform cărora contribuabilul/plătitorul refuză nejustificat să prezinte documentele legale şi bunurile din patrimoniu necesare pentru stabilirea situaţiei fiscale de fapt, în scopul împiedicării verificărilor fiscale.
Se întocmeşte de către echipa desemnată pentru efectuarea inspecţiei fiscale/controlului inopinat/încrucişat/constatării la faţa locului.
Se întocmeşte în două exemplare:
- exemplarul 1 va fi remis contribuabilului/plătitorului prin poştă cu confirmare de primire sau înmânat personal reprezentantului societăţii comerciale, cu menţiunea pe exemplarul 2 a calităţii reprezentantului, datelor de identificare (BI/CI/paşaport nr., serie, domiciliu), datei şi semnăturii sau prin publicitate, considerându-se comunicat în termen de 15 zile de la data afişării anunţului.
- exemplarul 2 va fi reţinut de echipa de inspecţie fiscală şi va fi anexat la Raportul de inspecţie fiscală/Procesul-verbal.
ANEXA nr. 10c: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului "Somaţie"
1.Denumire: Somaţie
2.Format: A4/t1
3.Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4.Se difuzează gratuit.
5.Se utilizează de către organele de inspecţie fiscală pentru somarea contribuabilului/plătitorului de a se prezenta la sediul organului fiscal/de a prezenta documentele şi înscrisurile necesare efectuării/continuării acţiunii de inspecţie fiscală/control inopinat/încrucişat/constatare la faţa locului.
6.Se întocmeşte în două exemplare, de către organul de inspecţie fiscală/control.
7.Circulă:
- exemplarul 1, la contribuabil/plătitor;
- exemplarul 2, la organul fiscal care va efectua inspecţia fiscală/controlul.
8.Se arhivează:
- exemplarul 1, la contribuabil/plătitor;
- exemplarul 2, anexă la Raportul de inspecţie fiscală/Procesul-verbal.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 965 din data de 28 decembrie 2015