ORDIN nr. 1731 din 27 iunie 2014 pentru aprobarea modelelor unor formulare emise în aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2014 privind unele măsuri pentru diminuarea arieratelor bugetare ale unor operatori economici din industria de apărare şi reglementarea altor măsuri fiscal-bugetare
Având în vedere prevederile art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2014 privind unele măsuri pentru diminuarea arieratelor bugetare ale unor operatori economici din industria de apărare şi reglementarea altor măsuri fiscal-bugetare, şi ale art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1
(1)Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare:
a)cererea de anulare a obligaţiilor fiscale, prevăzută în anexa nr. 1;
b)certificatul de atestare fiscală, prevăzut în anexa nr. 2;
c)decizia de anulare a obligaţiilor fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prevăzută în anexa nr. 3.
(2)Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2
Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi unităţile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Gelu-Ştefan Diaconu

ANEXA nr. 1: CERERE DE ANULARE A OBLIGAŢIILOR FISCALE în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2014 privind unele măsuri pentru diminuarea arieratelor bugetare ale unor operatori economici din industria de apărare şi reglementarea altor măsuri fiscal-bugetare
Denumirea ...................
Numele şi prenumele reprezentantului legal .....................
Domiciliul fiscal .............................
Înregistrat la registrul comerţului la nr. ...............
Codul de identificare fiscală ................
Nr. de telefon/fax ....................
Nr. .......... din data de ..................
Subsemnatul, ................, în calitate de reprezentant legal al S.C. ........., CIF ........, declar pe propria răspundere că societatea comercială înregistrează următoarele obligaţii de plată datorate şi neachitate la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2014, respectiv la data de 21 mai 2014:
- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei de plată

Obligaţia de plată

Total, din care:

Obligaţia principală

Obligaţii accesorii

Majorări de întârziere/Dobânzi

Penalităţi de întârziere

0

1

2 = 3 + 4 + 5

3

4

5

1.

     

2.

     

3.

     

...

     

Total general

    
din care, pe fiecare perioadă fiscală:
- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei de plată

Obligaţia de plată

Total, din care:

Obligaţia principală

Obligaţii accesorii

Majorări de întârziere/Dobânzi

Penalităţi de întârziere

0

1

2 = 3 + 4 + 5

3

4

5

Anul .................

1.

     

2.

     

3.

     

...

     

Total an ............

    
Anul .................

1.

     

2.

     

3.

     

...

     

Total an ............

    
..........
      
      
Anul 2014*)

1.

     

2.

     

3.

     

...

     

Total an 2014

    
*) Pentru anul 2014 se ia în considerare perioada cuprinsă între data de 1 ianuarie 2014 şi data de 21 mai 2014.
Din obligaţiile de plată mai sus menţionate, declar pe propria răspundere că, din evidenţa contabilă separată pentru producţia sau comerţul cu armament, muniţie şi material de război/pe baza ponderii veniturilor corespunzătoare producţiei sau comerţului cu armament, muniţie şi material de război, obligaţiile fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, precum şi Fondul de risc ca urmare a împrumuturilor externe garantate de stat, aferente producţiei sau comerţului cu armament, muniţie şi material de război, datorate şi neachitate la data de 21 mai 2014, sunt în sumă totală de ............., reprezentând:
- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei de plată

Obligaţia de plată

Total, din care:

Obligaţia principală

Obligaţii accesorii

Majorări de întârziere/Dobânzi

Penalităţi de întârziere

0

1

2 = 3 + 4 + 5

3

4

5

1.

     

2.

     

3.

     

...

     

Total general

    
din care, pe fiecare perioadă fiscală:
- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei de plată

Obligaţia de plată

Total, din care:

Obligaţia principală

Obligaţii accesorii

Majorări de întârziere/Dobânzi

Penalităţi de întârziere

0

1

2 = 3 + 4 + 5

3

4

5

Anul .................

1.

     

2.

     

3.

     

...

     

Total an ............

    
Anul .................

1.

     

2.

     

3.

     

...

     

Total an ............

    
..........
      
      
Anul 2014*)

1.

     

2.

     

3.

     

...

     

Total an 2014

    
*) Pentru anul 2014 se ia în considerare perioada cuprinsă între data de 1 ianuarie 2014 şi data de 21 mai 2014.
Declar cele de mai sus cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii.
Potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2014, solicit anularea obligaţiilor fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală aferente producţiei sau comerţului cu armament, muniţie şi material de război, datorate şi neachitate la data de 21 mai 2014.
Numele şi prenumele reprezentantului legal al S.C. ......................
Data ...................
Semnătura .....................
Ştampila societăţii comerciale ..............
ANEXA nr. 2: CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALĂ
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili
Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice .....................
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice ..................
Serviciul Fiscal Municipal/Serviciul Fiscal Orăşenesc/Biroul Fiscal Comunal .................
Serviciul/Biroul/Compartimentul ...............
Nr. ......../...................
Ca urmare a cererii nr. ........ din data de ..............., se certifică prin prezenta că:
Denumirea/Numele şi prenumele .......................
Adresa ......................
Înregistrat la registrul comerţului la nr. .................
Cod de identificare fiscală ...................
Figurează în evidenţa fiscală cu următoarele obligaţii datorate şi neachitate la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2014 privind unele măsuri pentru diminuarea arieratelor bugetare ale unor operatori economici din industria de apărare şi reglementarea altor măsuri fiscal-bugetare, respectiv la data de 21 mai 2014:
A.Obligaţii de plată datorate şi neachitate la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2014, respectiv data de 21 mai 2014*):
- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei de plată

Obligaţia de plată

Total, din care:

Obligaţia principală

Obligaţii accesorii

Majorări de întârziere/Dobânzi

Penalităţi de întârziere

0

1

2 = 3 + 4 + 5

3

4

5

1.

     

2.

     

3.

     

4.

     

...

     

Total general

    
B.Obligaţii fiscale care nu pot face obiectul anulării:
a)obligaţii fiscale care nu sunt aferente producţiei sau comerţului cu armament, muniţie şi material de război, datorate şi neachitate la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2014, respectiv data de 21 mai 2014, declarate de operatorul economic:
- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei fiscale

Obligaţia fiscală

Total, din care:

Obligaţia fiscală principală

Obligaţii fiscale accesorii

Majorări de întârziere/Dobânzi

Penalităţi de întârziere

0

1

2 = 3 + 4 + 5

3

4

5

1.

     

2.

     

3.

     

4.

     

...

     

Total general

    
*) Se va completa cu sume reprezentând Fondul de risc ca urmare a împrumuturilor externe garantate de stat confirmate de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
b)sume reprezentând creanţe stabilite de alte organe şi transmise spre recuperare Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu excepţia amenzilor de orice fel care se fac venit la bugetul de stat, precum şi obligaţii fiscale cu reţinere la sursă datorate şi neachitate la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2014, respectiv data de 21 mai 2014:
- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei de plată

Obligaţia de plată

Total, din care:

Obligaţia principală

Obligaţii accesorii

Majorări de întârziere/Dobânzi

Penalităţi de întârziere

0

1

2 = 3 + 4 + 5

3

4

5

1.

     

2.

     

3.

     

4.

     

...

     

Total general

    
C.Obligaţii fiscale nete ce pot face obiectul anulării:
a)obligaţii fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală:
- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei fiscale

Obligaţia fiscală

Total, din care:

Obligaţia fiscală principală

Obligaţii fiscale accesorii

Majorări de întârziere/Dobânzi

Penalităţi de întârziere

0

1

2 = 3 + 4 + 5

3

4

5

1.

     

2.

     

3.

     

4.

     

...

     

Total general

    
b)Fondul de risc ca urmare a împrumuturilor externe garantate de stat*):
- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei fiscale

Obligaţia fiscală

Total, din care:

Obligaţia fiscală principală

Obligaţii fiscale accesorii

Majorări de întârziere/Dobânzi

Penalităţi de întârziere

0

1

2 = 3 + 4 + 5

3

4

5

1.

     

2.

     

3.

     

4.

     

...

     

Total general

    
*) Se va completa cu sume reprezentând Fondul de risc ca urmare a împrumuturilor externe garantate de stat confirmate de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
Prezentul certificat se eliberează pentru anularea obligaţiilor fiscale în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2014.
Eliberarea prezentului certificat de atestare fiscală nu este supusă taxei extrajudiciare de timbru.
Conducătorul unităţii fiscale
Numele şi prenumele .....................
Semnătura şi ştampila unităţii ........................
ANEXA nr. 3: DECIZIE de anulare a obligaţiilor fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili
Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice ....................
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice .....................
Serviciul Fiscal Municipal/Serviciul Fiscal Orăşenesc/Biroul Fiscal Comunal ..................
Nr. ........./.................

Datele de identificare a contribuabilului

Datele de identificare a împuternicitului

Denumirea/Numele şi prenumele ..............

Adresa ......................

Codul de identificare fiscală ...................

Denumirea/Numele şi prenumele ..............

Adresa ......................

Codul de identificare fiscală ...................

În temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2014 privind unele măsuri pentru diminuarea arieratelor bugetare ale unor operatori economici din industria de apărare şi reglementarea altor măsuri fiscal-bugetare,
având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ......... din data de ................, înregistrată la organul fiscal sub nr. .......... din data de ........., precum şi Certificatul de atestare fiscală nr. ........ din data de ..............,
se emite următoarea decizie:
Se acordă anularea obligaţiilor fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală aferente producţiei sau comerţului cu armament, muniţie şi material de război, datorate şi neachitate la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2014, respectiv la data de 21 mai 2014, în sumă totală de .............., reprezentând:
- lei -

Nr. crt.

Denumirea obligaţiei fiscale

Obligaţia fiscală

Total, din care:

Obligaţia fiscală principală

Obligaţii fiscale accesorii

Majorări de întârziere/Dobânzi

Penalităţi de întârziere

0

1

2 = 3 + 4 + 5

3

4

5

1.

     

2.

     

3.

     

4.

     

...

     

Total general

    
Menţiuni privind audierea contribuabilului: ..................................... .
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, în condiţiile titlului IX din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii. Contestaţia se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Conducătorul unităţii fiscale
Numele şi prenumele ...................
Semnătura şi ştampila unităţii .....................
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 489 din data de 1 iulie 2014