ORDIN nr. 4040 din 4 octombrie 2012 privind aprobarea listei documentelor necesare pentru obţinerea avizului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, precum şi a modalităţii de transmitere a acestora de către autorităţile şi instituţiile publice şi pentru aprobarea modelului-cadru de stat de funcţii
Având în vedere prevederile art. 107 alin. (6) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
În temeiul prevederilor art. 21 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aprobă lista documentelor necesare pentru obţinerea avizului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, precum şi modalitatea de transmitere a acestora de către autorităţile şi instituţiile publice, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 2
Se aprobă modelul-cadru de stat de funcţii, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

p. Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,

Mircea Jorj,

subsecretar de stat

ANEXA nr. 1: LISTA documentelor necesare pentru obţinerea avizului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, precum şi modalitatea de transmitere a acestora de către autorităţile şi instituţiile publice
Art. 1
Documentele necesare în vederea obţinerii avizului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, denumită în continuare Agenţia, sunt următoarele:
a)adresă de solicitare a avizului Agenţiei, emisă de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice;
b)proiectul de act administrativ sau, după caz, actul administrativ în situaţia prevăzută la art. 107 alin. (4) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c)instrumentul de prezentare şi motivare al proiectului de act administrativ prin care se fundamentează stabilirea de funcţii publice sau, după caz, modificarea structurii de funcţii publice, cu evidenţierea modificărilor intervenite pentru fiecare funcţie publică în parte şi pe fiecare subdiviziune organizatorică, precum şi indicarea temeiului legal aplicabil;
d)structura organizatorică a autorităţii sau instituţiei publice;
e)statul de funcţii care cuprinde funcţiile identificate prin denumire, clasă, grad profesional, gradul sau treapta profesională, nivelul studiilor, după caz, cu indicarea acestora în structura organizatorică a autorităţii ori instituţiei publice, regimul de ocupare al postului şi precizarea titularului, după caz, conform modelului-cadru, prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.
Art. 2
(1)Documentele prevăzute la art. 1 trebuie să poarte semnătura conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, precum şi ştampila autorităţii ori instituţiei publice. Acestea se pot transmite astfel:
a)prin depunere la registratura Agenţiei;
b)prin poştă, cu confirmare de primire;
c)prin fax;
d)prin poştă electronică.
(2)În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) documentele se transmit în două exemplare originale.
ANEXA nr. 2:
- Model-cadru -
STAT DE FUNCŢII
AUTORITATEA/INSTITUŢIA PUBLICĂ SOLICITANTĂ

Nr. crt.

STRUCTURA

FUNCŢIA DE DEMNITATE PUBLICĂ

Funcţia publică

Clasa

Gradul profesional

Nivelul studiilor

Funcţia contractuală

Treapta profesio-nală/ grad

Nivelul studiilor

Numele, prenumele/ vacant, temporar vacant, după caz

  

înalt funcţionar public

de conducere*

de execute

de condu-cere

de exe-cuţie

 

DEMNITARI

primar/ viceprimar/ ministru etc.

           
 

Compartiment audit

   

auditor

I

principal

S

     
 

SECRETAR/ SECRETAR GENERAL

 

secretar general

secretar

         
 

DIRECŢIA GENERALĂ

........................

            
    

director general

  

I/II

      
 

DIRECŢIA ...............

            
    

director/ director executiv

  

I/II

      
    

director/ director executiv adjunct

  

I/II

      
     

consilier

I

asistent

S

     
 

SERVICIUL ...........

            
    

şef serviciu

  

I/II

      
     

consilier

I

asistent

S

     
     

consilier juridic

I

principal

S

     
     

expert

I

debutant

S

     
     

inspector

I

superior

S

     
     

referent

III

principal

M

     
     

referent de specialitate

II

superior

SSD

     
 

BIROUL ...............

            
    

şef birou

  

I/II

      
              
     

consilier

I

superior

S

     
     

referent de specialitate

II

asistent

SSD

     
     

referent

III

debutant

M

     
 

COMPARTIMENTUL
.....................

            
     

expert

I

principal

      
          

inspector

debutant

S

 
          

referent

II

M

 

Nr. total de funcţii publice

  

Nr. total de înalţi funcţionari publici

 

Nr. total de funcţii publice de conducere

 

Nr. total de funcţii publice de execuţie

 

Nr. total de funcţii contractuale de conducere

 

Nr. total de funcţii contractuale de execuţie

 

Nr. total de posturi potrivit art. III alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, cu modificările şi completările ulterioare

 

Numele şi prenumele, funcţia deţinută şi semnătura şi ştampila (în original) conducătorului autorităţii/instituţiei publice solicitante

Nr. total de funcţii în instituţie

 
 

*Sub fiecare şef de structură se vor trece toate funcţiile publice şi tot personalul contractual.

         
          
NOTA:
Fiecare instituţie îşi va adapta modelul în funcţie de situaţia concretă.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 715 din data de 22 octombrie 2012