ORDIN nr. 3709 din 18 decembrie 2015 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice"
În temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 46, 95, 97, 131, ale art. 342 alin. (1) şi ale art. 352 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1
Se aprobă modelul şi conţinutul formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2
Formularul prevăzut la art. 1, emis în urma inspecţiilor fiscale anticipate efectuate pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, are rol şi de decizie de rambursare.
Art. 3
Formularul prevăzut la art. 1 se emite şi se completează conform instrucţiunilor prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 4
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare ale formularului prevăzut la art. 1 sunt prevăzute în anexa nr. 3.
Art. 5
Prevederile prezentului ordin se aplică pentru obligaţiile fiscale principale stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane juridice, începute după data de 1 ianuarie 2016.
Art. 6
Direcţia generală coordonare inspecţie fiscală, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi structurile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 7
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 8
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, si intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2016.
-****-

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Gelu-Ştefan Diaconu

ANEXA nr. 1:

SIGLA D.G.R.F.P./D.G.A.M.C.

Direcţia ..........................

Nr. înregistrare ...................

Data ....../...../.....

DECIZIE DE IMPUNERE privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice
1.Date de identificare ale contribuabilului/plătitorului
Denumirea contribuabilului/plătitorului:…………
Cod de identificare fiscală: ……………….
Nr. de înregistrare la registrul comerţului ……………….
Domiciliul fiscal; localitatea………………, str……………., nr……….., bl…….., sc………., ap………,judeţul/sectorul…………….
2.Date privind obligaţia fiscală,
2.1.1.Obligaţii fiscale principale suplimentare

Nr. crt.

Denumire obligaţie fiscală principală verificată*)

Perioada verificată

Baza impozabilă stabilită

Impozit, taxă, contribuţie stabilit(ă) suplimentar (+/-) - lei -

Cod cont

Nr. de evidenţă a plăţii

de la data

până la data

suplimentar (+/-) - lei -

bugetar

0

1

2

3

4

5

6

7

1

Obligaţie fiscală principală TOTAL

      

2

Obligaţie fiscală principală preluată din Decizia de impunere provizorie nr. .../data

X

X

    

3

Obligaţii fiscale principale de regularizat (rd. 1 - rd. 2)**)

X

X

    
*) Lista cuprinzând impozitul pe venitul din salarii stabilit suplimentar de plata, defalcat pe sediul principal şi sediile secundare, este anexată prezentei decizii de impunere.
**) Regularizări reprezentând obligaţii fiscale principale se stabilesc astfel: rd. 3 = rd. 1 - rd. 2.
2.1.2.Motivul de fapt………………………………………………………………………………………………………………………………..
2.1.3.Temeiul de drept………………………………………………………………………………………………………………………………
2.2.1.Soluţionarea decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare

Nr. crt.

Nr. şi data decont de TVA cu opţiune de rambursare

Perioada verificată

TVA solicitată la rambursare - lei -

Obligaţii fiscale stabilite suplimentar

TVA respinsă la rambursare - lei -

TVA aprobată la rambursare - lei -

TVA datorată suplimentar - lei -

Cod cont bugetar

Nr. de evidenţă a plăţii

de la data

până la data

Baza impozabilă - lei -

TVA stabilită suplimentar - lei -

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

1

           

2

           

3

           

...

           
În cazul soluţionării mai multor deconturi cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare se va completa câte un rând pentru fiecare decont soluţionat.
2.2.2.Motivul de fapt………………………………………………………………………………………………….
2.2.3.Temeiul de drept……………………………………………………………………………………………………
3.Data comunicării
Data comunicării reprezintă data la care se efectuează comunicarea actului administrativ fiscal în condiţiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
- data semnării de primire, dacă se asigură remiterea acestuia contribuabilului/împuternicitului, în condiţiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
- data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", dacă a fost transmis prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în condiţiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
- data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile art. 47 alin. (5)-(7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
4.Termenul de plată
Diferenţele de impozit, taxă sau contribuţie constatate de organele de inspecţie fiscală se plătesc, potrivit art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:
- până la data de 5 a lunii următoare, inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;
- până la data de 20 a lunii următoare, inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.
5.Menţiuni privind audierea contribuabilului şi, respectiv, informarea acestuia despre aspectele constatate şi consecinţele fiscale
Se vor înscrie menţiuni care se regăsesc la capitolul "Discuţia finală" din raportul de inspecţie fiscală anexat.
6.Dispoziţii finale
La prezenta decizie se anexează o situaţie privind termenul scadent al obligaţiilor fiscale principale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală, în care sunt stabilite, pentru fiecare obligaţie fiscală principală, în baza prevederilor art. 154 şi 155 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, componenţa debitelor suplimentare şi termenele scadente aferente acestora, prevăzute de Codul fiscal sau alte legi care le reglementează, în vederea calculării şi comunicării ulterioare a obligaţiilor fiscale accesorii datorate.
În conformitate cu art. 268 şi 270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva prezentului act administrativ fiscal se poate formula contestaţie, care se depune, în termen de 45 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii.
La prezenta decizie de impunere se anexează raportul de inspecţie fiscală care, împreună cu anexele, conţine…. pagini.
Prezenta decizie reprezintă titlu de creanţă.

Aprobat

Avizat

Întocmit

Conducătorul structurii de inspecţie fiscală Funcţia

Şef de serviciu

Organ de inspecţie fiscală

Semnătura

Numele şi prenumele

Numele şi prenumele

1. Numele şi prenumele

 
  

2.

 

Semnătura şi ştampila*)

Semnătura

3.

 
*) Ştampila se va aplica numai pentru coloana "aprobat",
ANEXA nr. 2: INSTRUCŢIUNI DE COMPLETARE a formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice"
Formularul "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice" reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscală pentru Stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare principale aferente diferenţelor de baze de impozitare constatate, precum şi pentru soluţionarea cu inspecţie fiscală anticipată a decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare, în situaţia în care suma aprobată la rambursare diferă de cea solicitată.
Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice se completează la încheierea unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, ca urmare a stabilirii de obligaţii fiscale suplimentare principale aferente diferenţelor de baze de impozitare constatate şi înscrise în raportul de inspecţie fiscală, întocmit la încheierea acesteia.
Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice se întocmeşte de către organul de inspecţie fiscală, se avizează de şeful de serviciu şi se aprobă de conducătorul structurii de inspecţie fiscală.
Informaţiile din conţinutul formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice" se vor completa după cum urmează:
1."Date de identificare ale contribuabilului/plătitorului" cuprind următoarele informaţii:
- denumirea completă a contribuabilului/plătitorului;
- cod de identificare fiscală definit potrivit prevederilor Codului de procedură fiscală;
- număr de înregistrare la registrul comerţului;
- domiciliul fiscal.
2."Date privind obligaţia fiscală" cuprind:
2.1.1.Obligaţii fiscale principale suplimentare: se completează câte un tabel pentru fiecare obligaţie fiscală stabilită suplimentar cu următoarele informaţii:
- rândul 1 coloana 1: denumirea obligaţiei fiscale principale stabilită suplimentar; în acest cartuş se vor înscrie denumirea impozitului, taxei sau contribuţiei care a făcut obiectul inspecţiei fiscale (cu excepţia taxei pe valoarea adăugată, atunci când verificarea se efectuează pentru soluţionarea cu inspecţie fiscală anticipată a unui decont cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare);
- rândul 2 coloana 1: se va completa numărul şi data deciziei de impunere provizorie, dacă a fost emisă, pentru obligaţia fiscală menţionată la rândul 1 coloana 1;
- rândul 3 coloana 1: "obligaţii fiscale principale de regularizat" se referă la diferenţa de obligaţie fiscală principală stabilită de organele de inspecţie fiscală şi necuprinsă în decizia de impunere provizorie, numai în situaţia în care această decizie a fost emisă.
Rândul 1 coloana 2 - "data de la care începe perioada verificată" - se completează cu data de început a perioadei verificate, sub forma zz.ll.aaaa.
Rândul 1 coloana 3 - "data de sfârşit a perioadei verificate" - se completează cu data de sfârşit a perioadei verificate, sub forma zz.ll.aaaa.
Rândul 1 coloana 4 - "baza impozabilă stabilită suplimentar" - reprezintă valoarea totală a bazei impozabile stabilită suplimentar de inspecţia fiscală asupra căreia se aplică cota de impozit pentru determinarea obligaţiei fiscale principale.
Rândul 1 coloana 5 - "impozit, taxă, contribuţie stabilit(ă) suplimentar" - se completează cu valoarea totală a sumelor reprezentând obligaţii fiscale principale stabilite suplimentar de către inspecţia fiscală pentru impozitul, taxa, contribuţia care a făcut obiectul inspecţiei fiscale, pentru toată perioada verificată.
Rândul 1 coloana 6 - "cod cont bugetar" - reprezintă codul de cont bugetar al obligaţiei fiscale principale care a fost stabilită suplimentar.
Rândul 1 coloana 7 - "număr de evidenţă a plăţii" - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru obligaţiile fiscale principale stabilite de organele de inspecţie fiscală. Numărul de evidenţă a plăţii va fi generat automat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare.
Rândul 2 coloana 2 - nu se completează.
Rândul 2 coloana 3 - nu se completează.
Rândul 2 coloana 4 - "baza impozabilă stabilită suplimentar" - reprezintă suma totală a bazei impozabile stabilite suplimentar în decizia de impunere provizorie şi este preluată din această decizie, dacă a fost emisă.
Rândul 2 coloana 5 - "impozit, taxă, contribuţie stabilit(ă) suplimentar" - reprezintă valoarea totală a sumelor reprezentând obligaţii fiscale principale stabilite suplimentar de către inspecţia fiscală pentru impozitul, taxa, contribuţia care a făcut obiectul inspecţiei fiscale pentru care s-a emis decizia de impunere provizorie şi de unde sunt preluate aceste sume.
Rândul 2 coloana 6 - "cod cont bugetar" - se completează cu simbolul codului de cont bugetar aferent obligaţiei fiscale principale stabilite suplimentar.
Rândul 2 coloana 7 - "număr de evidenţă a plăţii" - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru obligaţia fiscală principală stabilită de organele de inspecţie fiscală şi înscrisă în decizia de impunere provizorie. Numărul de evidenţă a plăţii va fi generat automat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare.
Rândul 3 coloana 2 - nu se completează
Rândul 3 coloana 3 - nu se completează.
Rândul 3 coloana 4 - "baza impozabilă stabilită suplimentar" - se completează cu diferenţa bazei impozabile stabilite suplimentar după data emiterii deciziei provizorii.
Rândul 3 coloana 5 - "impozit, taxă, contribuţie stabilit(ă) suplimentar" se completează cu diferenţa de obligaţie principală suplimentară care a făcut obiectul inspecţiei fiscale, pentru care nu s-a emis decizie provizorie.
Rândul 3 coloana 6 - "cod cont bugetar" - se completează CU simbolul codului de cont bugetar aferent obligaţiei fiscale principale stabilite suplimentar.
Rândul 3 coloana 7 - "număr de evidenţă a plăţii" - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru diferenţa de obligaţie fiscală principală stabilită de organele de inspecţie fiscală, înscrisă la rândul 3 coloana 5. Numărul de evidenţă a plăţii va fi generat automat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare.
2.1.2."Motivul de fapt": se înscriu modul în care contribuabilul/plătitorul verificat a efectuat şi evidenţiat o operaţiune (tranzacţie), modul de respectare a legislaţiei fiscale şi contabile referitor la aceasta, în vederea stabilirii bazelor de impozitare potrivit situaţiilor de fapt aferente, precum şi consecinţele fiscale (influenţele) asupra obligaţiei fiscale verificate
2.1.3."Temeiul de drept": se va înscrie detaliat şi clar încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat.
2.2.1.Soluţionarea decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare.
Acest tabel se completează în cazul în care inspecţia fiscală se efectuează pentru soluţionarea decontului/deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, cu inspecţie fiscală anticipată şi numai dacă suma aprobată la rambursare diferă de suma solicitată, pentru cel puţin unul din deconturi.
În cazul în care, în cadrul aceleiaşi inspecţii fiscale, se soluţionează mai multe deconturi cu sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, cu inspecţie fiscală anticipată, se înscriu constatări separate pentru fiecare decont pentru care s-a solicitat rambursarea de taxă pe valoarea adăugată, în ordine cronologică. Perioada verificată, pentru fiecare decont, este stabilită astfel:
- prima perioadă verificată cuprinde intervalul de timp de la începutul perioadei anterioare neverificate (cu condiţia încadrării în termenul legal de prescripţie) până la data de sfârşit a perioadei aferente primului decont cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare;
- următoarea perioadă verificată începe de la data de sfârşit a perioadei aferente ultimului decont verificat până la sfârşitul perioadei aferente următorului decont ce urmează a se verifica ş.a.m.d.
Tabelul "Soluţionarea decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare" cuprinde câte un rând pentru fiecare perioadă aferentă unui decont de taxă pe valoarea adăugată care se verifică şi cuprinde următoarele:
Rândul 1 coloana 1 -"numărul şi data decontului de TVA cu opţiune de rambursare" - se completează cu numărul şi data decontului primit pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată.
Rândul 1 coloana 2 - se completează cu data de la care începe verificarea, sub forma zz.ll.aaaa.
Rândul 1 coloana 3 - se completează cu data de sfârşit a perioadei supuse verificării, sub forma zz.ll.aaaa.
Rândul 1 coloana 4 - "TVA solicitată Ia rambursare" - se completează cu suma solicitată la rambursare şi este preluată din decontul cu sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, care a fost transmis pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată.
Rândul 1 coloana 5 - "Baza impozabilă" - se completează cu valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de TVA pentru determinarea taxei pe valoarea adăugată suplimentare. în cazul utilizării unor cote diferite de TVA se vor înscrie bazele însumate ale acestora.
Rândul 1 coloana 6 - "TVA stabilită suplimentar" - se completează cu taxa pe valoarea adăugată stabilită suplimentar şi datorată în perioada verificată.
Rândul 1 coloana 7 - "TVA respinsă la rambursare" - se completează cu suma respinsă la rambursare ca urmare a inspecţiei fiscale, cu respectarea următoarelor corelaţii:
- a) este egală cu TVA solicitată la rambursare, dacă TVA stabilită suplimentar este mai mare sau egală cu TVA solicitată la rambursare;
- b) este egală cu TVA stabilită suplimentar, dacă aceasta este mai mică decât TVA solicitată la rambursare.
Rândul 1 coloana 8 - "TVA aprobată la rambursare" - se completează cu suma aprobată la rambursare şi se calculează ca diferenţă între TVA solicitată la rambursare şi TVA respinsă la rambursare.
Rândul 1 coloana 9 - "TVA datorată suplimentar" - se completează cu diferenţa pozitivă dintre TVA stabilită suplimentar şi TVA respinsă la rambursare.
Rândul 1 coloana 10 - "Cod cont bugetar" - se completează cu simbolul codului de cont bugetar pentru taxa pe valoarea adăugată.
Rândul 1 coloana 11 - "Număr de evidenţă a plăţii" - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru taxa pe valoarea adăugată de plată stabilită de organele de inspecţie fiscală. Numărul de evidenţă a plăţii va fi generat automat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare.
2.2.2."Motivul de fapt": se înscrie modul în care contribuabilul a respectat prevederile legale privind stabilirea bazei impozabile, potrivit situaţiilor de fapt fiscale, cu prezentarea consecinţelor fiscale asupra TVA datorate pe perioada verificată.
2.2.3."Temeiul de drept": se va înscrie detaliat încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat.
3."Data comunicării" reprezintă data la care se efectuează comunicarea actului administrativ fiscal în condiţiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
- data semnării de primire, dacă se asigură remiterea actului administrativ contribuabilului/ împuternicitului, în condiţiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
- data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", dacă actul administrativ a fost transmis prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în condiţiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
- data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile art. 47 alin. (5)-(7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare
Comunicarea prin publicitate se efectuează prin afişarea unui anunţ în care se menţionează că a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului. Afişarea anunţului se face concomitent, la sediul organului fiscal emitent/organul de inspecţie fiscală care a efectuat verificarea, respectiv la sediul organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului, în situaţia în care acesta diferă de organul fiscal emitent şi pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
4."Termenul de plată": Diferenţele de impozit, taxă sau contribuţie stabilită suplimentar se plătesc potrivit art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:
- până la data de 5 a lunii următoare inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;
- până la data de 20 a lunii următoare inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.
5.Menţiuni privind audierea contribuabilului şi, respectiv, informarea acestuia despre aspectele constatate şi consecinţele fiscale.
Se precizează că aceste menţiuni se regăsesc te capitolul
"Discuţia finală" din raportul de inspecţie fiscală, anexat.
6.Dispoziţii finale
6.1.În cazul în care se stabilesc debite suplimentare reprezentând impozitul pe venitul din salarii, valoarea totală stabilită va fi defalcată pe sediul principal şi sediile secundare, conform următoarei anexe:
- ANEXĂ: LISTA impozitului pe venit din salarii stabilit suplimentar de plată, defalcat pe sediul principal şi sediile secundare
F.1 Sediul principal

Cod înregistrare fiscală

 

Suma de plată

 
F.2 Sediile secundare

Nr. crt.

Cod înregistrare fiscală sediu secundar

Suma de plată

   
   
   
În această situaţie, lista cu impozitul pe venitul din salarii, stabilit suplimentar, defalcat pe sediul principal şi sediile secundare, este anexată deciziei de impunere.
6.2.Informaţiile din situaţia privind termenul scadent al obligaţiilor fiscale principale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală se completează pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie pentru care s-au constatat diferenţe de obligaţii fiscale de la pct. 2.1.1 şi 2.2.1 (după caz, când se stabilesc sume suplimentare faţă de suma solicitată la rambursare) din decizie şi cuprind obligaţia fiscală principală suplimentară defalcată în funcţie de termenul scadent, precum şi termenele scadente aferente, în vederea calculării de obligaţii fiscale accesorii ulterior emiterii deciziei privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice. De asemenea, această situaţie va cuprinde distinct şi obligaţia fiscală principală provizorie, pe elemente componente, potrivit termenelor scadente, preluate din situaţia privind termenul scadent al obligaţiilor fiscale principale provizorii stabilite suplimentar, anexată la decizia de impunere provizorie, dacă a fost emisă.
Situaţia privind termenul scadent al diferenţelor de obligaţii fiscale principale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală se completează şi pentru perioada în care obligaţia fiscală principală suplimentară este datorată pe o anumită perioadă, chiar dacă până la sfârşitul perioadei verificate nu sunt stabilite diferenţe suplimentare (în perioadele următoare aceasta s-a anulat).
6.3.Se completează numărul total de pagini al raportului de inspecţie fiscală care se anexează la "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice".
Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice se va întocmi în 3 exemplare, toate cu titlu de original, de către organul de inspecţie, avizată de şeful de serviciu şi aprobată de conducătorul structurii de inspecţie fiscală.
ANEXA nr. 3: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice"
1.Denumire: "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane juridice"
2.Format: A4/t1 (număr variabil de pagini)
3.Caracteristici de tipărire:
- Se tipăreşte pe o singură faţă, utilizându-se echipamente informatice pentru editare. Poate avea număr variabil de pagini, în funcţie de numărul de impozite, taxe sau contribuţii pentru care s-au stabilit obligaţii fiscale principale suplimentare.
4.Se difuzează gratuit.
5.Se utilizează la stabilirea obligaţiilor fiscale principale suplimentare de către organul fiscal cu atribuţii de inspecţie fiscală, pe baza raportului de inspecţie fiscală şi/sau pentru soluţionarea cu inspecţie fiscală anticipată a deconturilor cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare.
6.Se întocmeşte în 3 exemplare de organul de inspecţie fiscală.
7.Circulă:
- un exemplar la contribuabil;
- un exemplar la organul fiscal care a efectuat inspecţia fiscală;
- un exemplar la organul fiscal de administrare competent.
8.Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 968 din data de 28 decembrie 2015