ORDIN nr. 197 din 21 august 2013 privind confirmarea nivelului taxei individuale aferente procesului de reevaluare a evaluatorilor de spitale - persoane din afara Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor
Având în vedere:
- Referatul nr. 2.848/2DEAPA din 20 august 2013 privind aprobarea taxei de reevaluare a evaluatorilor de spitale (persoane din afara instituţiei), aprobat cu nr. 3.025/1 SP din 21 august 2013;
- Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
- Decizia prim-ministrului nr. 267/2013 privind unele măsuri pentru exercitarea funcţiei de preşedinte al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;
- art. 16 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.148/2008 privind componenţa, atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionare ale Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, republicată,
În temeiul art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 1.148/2008, republicată,
preşedintele Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor emite prezentul ordin.
Art. 1
(1)Începând cu data publicării prezentului ordin se confirmă taxa individuală aferentă procesului de reevaluare a evaluatorilor de spitale - persoane din afara Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, în cuantum de 1.000 lei/persoană.
(2)Taxa stipulată la alin. (1) se achită astfel:
a)400 lei se constituie ca taxă aferentă sesiunii de instruire şi examinare şi se plăteşte anterior începerii sesiunii de instruire, conform Procedurii de sistem PS - 02/2013 "Reevaluarea evaluatorilor", ediţia I, revizia 0;
b)200 lei se constituie ca taxă anuală şi se plăteşte la începutul fiecărui an de valabilitate a certificatului de evaluator, începând cu data eliberării acestuia, vizarea anuală a certificatului de evaluator fiind condiţionată de confirmarea de către Direcţia economică, achiziţii publice şi administrativ a achitării taxei anuale. Taxa anuală se poate plăti în numerar, prin casieria Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, la data vizării certificatului de evaluator.
Art. 2
(1)Neplata la zi a sumelor stipulate la art. 1 alin. (2) lit. b) anulează valabilitatea certificatului de evaluator şi dreptul evaluatorului de a participa în procesul de selecţie a evaluatorilor de spitale pentru constituirea comisiilor de evaluare în vederea acreditării, constituite specific pentru fiecare spital, în funcţie de dimensiunea, specificul şi complexitatea acestuia.
(2)Orice modificare a nivelului taxei individuale aferente procesului de reevaluare a evaluatorilor - persoane din afara Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor se aprobă prin ordin al preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor.
(3)Certificatul de evaluator de spitale este valabil 3 ani de la data eliberării acestuia şi se vizează anual strict în luna datei de eliberare, condiţionat de confirmarea plăţii taxei anuale.
Art. 3
(1)Evaluatorii de spitale - persoane din afara Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor şi structurile componente ale Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
(2)Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin grija Direcţiei juridice şi relaţii internaţionale. Costurile ocazionate de publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, se vor suporta din bugetul de venituri şi cheltuieli al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor.
(3)Prezentul ordin se publică şi pe site-ul Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, www.conas.gov.ro, prin grija Direcţiei resurse umane.
-****-

Preşedintele Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor,

Bogdan George Jansen

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 573 din data de 9 septembrie 2013