Nr. | Criterii de selecţie | Punctaj total maxim 100 de puncte | Punctaj acordat |
1 | Relevanţă (prin obiectivele sale proiectul contribuie la realizarea obiectivelor POSDRU şi DCI, politicilor şi strategiilor regionale sau locale şi la soluţionarea nevoilor specifice ale grupului-ţintă) | Maximum 30 de puncte Minimum 21 de puncte | |
1.1 | Relevanţa proiectului pentru politicile şi strategiile naţionale/regionale/sectoriale din domeniul învăţământului preuniversitar, POSDRU, axa prioritară şi domeniul major de intervenţie: |
a) Proiectul descrie concret şi argumentat contribuţia acestuia faţă politicile şi strategiile naţionale/regionale/sectoriale din domeniul învăţământului preuniversitar, POSDRU, axa prioritară şi domeniul major de intervenţie. | 3 | |
b) Proiectul descrie general şi nu argumentează elementele prin care acesta este relevant faţă de politicile şi strategiile naţionale/regionale/sectoriale din domeniul învăţământului preuniversitar, POSDRU, axa prioritară şi domeniul major de intervenţie. | 0 |
1.2 | Cuantificarea grupului-ţintă inclus în proiect: |
a) Grupul-ţintă este cuantificat corect şi coerent în toate secţiunile cererii de finanţare. | 4 | |
b) Grupul-ţintă este cuantificat parţial şi inexact în toate secţiunile cererii de finanţare. | 2 |
c) Grupul-ţintă nu este cuantificat corect în toate secţiunile cererii de finanţare. | 0 |
1.3 | Descrierea grupului-ţintă |
a) Grupul-ţintă este descris concret şi corelat în toate secţiunile cererii de finanţare | 4 | |
b) Grupul-ţintă este descris concret, dar necorelat în toate secţiunile cererii de finanţare. | 2 |
c) Grupul-ţintă nu este descris concret în secţiunile cererii de finanţare. | 0 |
1.4 | Modalităţile de identificare, recrutare, implicare şi menţinere a grupului-ţintă incluse în proiect |
a) Modalităţile de identificare, recrutare, implicare şi menţinere în proiect a persoanelor aparţinând grupului-ţintă sunt descrise concret şi personalizat. | 5 | |
b) Modalităţile de identificare, recrutare, implicare şi menţinere în proiect a persoanelor aparţinând grupului-ţintă sunt descrise parţial. | 2 |
c) Modalităţile de identificare, recrutare, implicare şi menţinere în proiect a persoanelor aparţinând grupului-ţintă nu sunt descrise. | 0 |
1.5 | Identificarea nevoilor grupului-ţintă |
a) Nevoile grupului-ţintă sunt identificate concret prin furnizarea de date cantitative şi/sau calitative, studii sau analize statistice. | 5 | |
b) Nevoile grupului-ţintă sunt doar descrise, nefiind identificate în urma unor date cantitative şi/sau calitative, studii sau analize statistice. | 3 |
c) Nevoile grupului-ţintă nu sunt descrise. | 0 |
1.6 | Relevanţa proiectului faţă de nevoile grupului-ţintă şi necesitatea implementării proiectului |
a) Activităţile propuse în proiect răspund concret nevoilor identificate şi contribuie la satisfacerea acestora. | | |
b) Activităţile propuse în proiect răspund doar parţial nevoilor identificate şi contribuie la satisfacerea acestora. | 2 |
c) Activităţile propuse în proiect nu răspund nevoilor identificate şi nu contribuie la satisfacerea acestora. | 0 |
1.7 | Demonstrarea clară a valorii adăugate a proiectului |
a) Proiectul descrie concret ceea ce aduce în plus faţă de situaţia deja existentă. | 4 | |
b) Proiectul doar enumeră fără a descrie modalitatea prin care proiectul aduce ceva în plus faţă de situaţia deja existentă. | 2 |
c) Proiectul nu descrie ceea ce aduce în plus faţă de situaţia deja existentă | 0 |
Punctaj total criteriu "Relevanţă" | Maximum 30 de puncte | |
Minimum 21 de puncte | |
2 | Metodologie (proiectul este structurat coerent şi este în măsură să furnizeze beneficii reale şi sustenabile grupului-ţintă; proiectul are o structură logică şi este prezentat clar şi coerent şi va determina o îmbunătăţire sustenabilă a situaţiei grupului-ţintă) | Punctaj maxim 25 de puncte Punctaj minim 18 puncte | |
2.1 | Obiectivele proiectului |
a) Obiectivele proiectului sunt clare, realiste şi pot fi atinse în perspectiva realizării proiectului. | 2 | |
b) Obiectivele proiectului pot fi parţial atinse în perspectiva realizării proiectului. | 1 |
c) Obiectivele proiectului nu sunt realiste în perspectiva realizării proiectului. | 0 |
2.2 | Indicatorii proiectului |
a) Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili şi corelaţi cu activităţile proiectului. | 4 | |
b) Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili, dar nu sunt corelaţi cu activităţile proiectului. | 2 |
c) Indicatorii proiectului nu sunt măsurabili, verificabili, şi nu sunt corelaţi cu activităţile proiectului. | 0 |
2.3 | Rezultatele proiectului |
a) Rezultatele proiectului sunt cuantificate/măsurabile, corelate cu activităţile şi descriu îmbunătăţiri/beneficii reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. | 2 | |
b) Rezultatele proiectului sunt cuantificate/măsurabile, dar nu sunt corelate cu activităţile şi nu descriu îmbunătăţiri/beneficii reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. | 1 |
c) Rezultatele proiectului nu sunt cuantificate/măsurabile, nu sunt corelate cu activităţile şi nu descriu îmbunătăţiri/beneficii reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. | 0 |
2.4 | Planificarea eficientă a activităţilor proiectului |
a) Activităţile proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic şi sunt corelate în cadrul calendarului de realizare cu atribuţiile membrilor echipei de proiect, cu rezultatele proiectului, indicatorii de realizare şi ţintele stabilite. | 2 | |
b) Activităţile proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic şi parţial corelate în cadrul calendarului de realizare cu rezultatele proiectului şi indicatorii de realizare, precum şi cu atribuţiile membrilor echipei de proiect. | 1 |
c) Activităţile proiectului nu sunt descrise clar, sintetic, cronologic şi nu sunt corelate nici în cadrul calendarului de realizare şi nici cu atribuţiile membrilor echipei de proiect şi sunt slab corelate cu rezultatele proiectului şi indicatorii de realizare, iar ţintele stabilite nu sunt fezabile. | 0 |
2.5 | Calificările şi experienţa necesară fiecărui membru din cadrul echipei de implementare |
a) Sunt descrise concret calificările, competenţele profesionale, experienţa necesară, precum şi atribuţiile şi responsabilităţile fiecărui membru din echipa de implementare. | 2 | |
b) Sunt descrise parţial calificările, competenţele profesionale, experienţa necesară, precum şi atribuţiile şi responsabilităţile fiecărui membru din echipa de implementare. | 1 |
c) Nu sunt descrise calificările, competenţele profesionale, experienţa necesară şi nici atribuţiile şi responsabilităţile fiecărui membru din echipa de implementare. | 0 |
2.6. | Evitarea bugetarii posturilor pentru care atribuţiile/responsabilităţile aferente acestora se suprapun |
a) Nu există atribuţii/responsabilităţi care se suprapun cu atribuţiile/responsabilităţile altor posturi bugetate în acelaşi proiect. | 2 | |
b) Există parţial atribuţii/responsabilităţi/posturi care se suprapun cu atribuţiile/ responsabilităţile altor posturi bugetate în acelaşi proiect. | 1 |
c) Majoritatea atribuţiilor/responsabilităţilor/posturilor se suprapun cu atribuţiile/ responsabilităţile altor posturi bugetate în acelaşi proiect. | 0 |
2.7 | Resurse alocate şi achiziţii de bunuri, servicii şi lucrări necesare pentru implementarea proiectului |
a) Sunt specificate concret bunurile, serviciile/lucrările, dotările şi echipamentele existente şi care urmează a fi închiriate sau achiziţionate pentru implementarea proiectului în raport cu activităţile proiectului, care contribuie la obţinerea rezultatelor propuse. | 2 | |
b) Sunt specificate concret bunurile, serviciile/lucrările, dotările şi echipamentele existente şi care urmează a fi închiriate sau achiziţionate, dar nu sunt corelate cu activităţile proiectului, care contribuie la obţinerea rezultatelor propuse. | 1 |
c) Nu sunt specificate toate bunurile, serviciile/lucrările, dotările şi echipamentele existente şi cele care urmează a fi închiriate sau achiziţionate pentru implementarea proiectului propus. | 0 |
2.8 | Metodologia de implementare a proiectului |
a) Proiectul prezintă clar modul de implementare a activităţilor propuse, precum şi o metodologie concretă pentru monitorizarea, coordonarea şi organizarea managerială şi financiară a proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor. | 5 | |
b) Proiectul prezintă clar modul de implementare a activităţilor propuse, dar nu prezintă o metodologie concretă pentru monitorizarea, coordonarea şi organizarea managerială şi financiară a proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor. | 3 |
c) Proiectul nu prezintă clar modul de implementare a activităţilor propuse şi nu prezintă o metodologie concretă pentru monitorizarea, coordonarea şi organizarea managerială şi financiară a proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor. | 1 |
d) Proiectul nu prezintă modul de implementare a activităţilor propuse şi nu prezintă o metodologie pentru monitorizarea, coordonarea şi organizarea managerială şi financiară a proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor. | 0 |
2.9 | Egalitate de şanse |
Proiectul prezintă concret modul în care principiul privind egalitatea de şanse este integrat în elaborarea şi implementarea proiectului: | 2 | |
a1) în realizarea activităţilor |
b1) în managementul proiectului |
c1) prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea egalităţii de şanse şi a egalităţii de gen |
Proiectul prezintă în mod ambiguu modul în care principiul privind egalitatea de şanse este integrat în elaborarea şi implementarea proiectului: | 1 |
a1) în realizarea activităţilor |
b1) în managementul proiectului |
c1) prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea egalităţii de şanse şi a egalităţii de gen |
Proiectul nu prezintă modul în care principiul privind egalitatea de şanse este integrat în elaborarea şi implementarea proiectului: | 0 |
a1) în realizarea activităţilor |
b1) în managementul proiectului |
c1) prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea egalităţii de şanse şi a egalităţii de gen |
2.10 | Contribuţia proiectului la alte teme şi obiective orizontale |
Proiectul prezintă concret contribuţia acestuia la cel puţin 2 dintre obiectivele orizontale: | 2 | |
a1) dezvoltare durabilă |
b1) inovare şi TIC |
c1) îmbătrânire activă |
d1) abordare interregională |
Proiectul prezintă concret contribuţia acestuia la cel puţin unul dintre obiectivele orizontale: | 1 |
a1) dezvoltare durabilă |
b1) inovare şi TIC |
c1) îmbătrânire activă |
d1) abordare interregională |
Proiectul nu prezintă contribuţia acestuia la cel puţin unul dintre obiectivele orizontale: | 0 |
a1) dezvoltare durabilă |
b1) inovare şi TIC |
c1) îmbătrânire activă |
d1) abordare interregională |
| Punctaj total criteriu "Metodologie" | Maximum 25 de puncte | |
Minimum 18 puncte |
3 | Sustenabilitate (prezentarea clară a modului de continuare a proiectului sau a efectelor proiectului după încetarea sursei de finanţare; prezentarea măsurilor actuale sau care vor fi luate pentru a se asigura faptul că: | Punctajul maxim 15 puncte Punctajul minim 10 puncte | |
3.1 | Transferabilitate |
a) Proiectul descrie concret modul în care este asigurată o posibilă transferare a activităţilor/rezultatelor proiectului către alt grup-ţintă, alte sectoare, multiplicare. | 3 | |
b) Proiectul descrie ambiguu modul în care este asigurată o posibilă transferare a activităţilor/rezultatelor proiectului către alt grup-ţintă, alte sectoare, multiplicare. | 2 |
c) Proiectul nu descrie modul în care este asigurată o posibilă transferare a activităţilor/rezultatelor proiectului către alt grup-ţintă, alte sectoare, multiplicare. | 0 |
3.2 | Abordare integrată |
a) Proiectul descrie concret modul în care rezultatele şi/sau experienţa acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în politicile şi strategiile organizaţiei solicitantului şi/sau ale partenerilor, politici şi strategii locale, regionale sau naţionale şi/sau la nivel legislativ. | 3 | |
b) Proiectul descrie ambiguu modul în care rezultatele şi/sau experienţa acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în politicile şi strategiile organizaţiei solicitantului şi/sau ale partenerilor, politici şi strategii locale, regionale sau naţionale şi/sau la nivel legislativ. | 2 |
c) Proiectul nu descrie modul în care rezultatele şi/sau experienţa acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în politicile şi strategiile organizaţiei solicitantului şi/sau ale partenerilor, politici şi strategii locale, regionale sau naţionale şi/sau la nivel legislativ. | 0 |
3.3 | Sustenabilitate financiară |
a) Proiectul descrie concret sursele ulterioare de finanţare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanţării nerambursabile. | 4 | |
b) Proiectul descrie ambiguu sursele ulterioare de finanţare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanţării nerambursabile. | 2 |
c) Proiectul nu descrie sursele ulterioare de finanţare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor sate după finalizarea finanţării nerambursabile. | 0 |
3.4 | Sustenabilitate instituţională |
a) Proiectul descrie concret modalităţile de funcţionare a structurilor/programelor create/dezvoltate prin proiect după finalizarea finanţării nerambursabile. | 5 | |
b) Proiectul descrie ambiguu modalităţile de funcţionare a structurilor/programelor create/dezvoltate prin proiect după finalizarea finanţării nerambursabile. | 3 |
c) Proiectul doar menţionează modalităţile de funcţionare a structurilor/programelor create/dezvoltate prin proiect după finalizarea finanţării nerambursabile, fără o susţinere clară a acestora. | 2 |
d) Proiectul nu descrie modalităţile de funcţionare a structurilor/programelor create/dezvoltate prin proiect după finalizarea finanţării nerambursabile. | 0 |
| Punctaj total criteriu "Sustenabilitate" | Maximum 15 puncte | |
Minimum 10 puncte |
4 | Cost-eficienţă (proiectul prezintă clar rezultatele aşteptate în raport cu resursele utilizate, bugetul proiectului este bine gestionat cu respectarea principiilor managementului riguros) | Maximum 30 de puncte Minimum 21 de puncte | |
4.1 | Completitudinea bugetului |
a) Toate calculele din bugetul detaliat sunt corecte şi sunt reflectate în alocarea pe activităţi. | 3 | |
b) Nu toate calculele din bugetul detaliat sunt corecte, dar sunt reflectate în alocarea pe activităţi. | 1 |
c) Calculele din bugetul detaliat sunt parţial corecte şi sunt parţial reflectate în alocarea pe activităţi. | 0 |
4.2 | Detalierea bugetului: |
a) Bugetul detaliat este structurat pe unităţi şi costuri unitare pentru toate categoriile de cheltuieli incluse. | 5 | |
b) Bugetul detaliat este parţial structurat pe unităţi şi costuri unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse, dar permite o evaluare a modalităţii de estimare a costurilor de către aplicant. | 3 |
c) Bugetul detaliat este parţial structurat pe unităţi şi costuri unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse, dar nu permite o evaluare a modalităţii de estimare a costurilor de către aplicant. | 1 |
d) Bugetul detaliat nu este structurat pe unităţi şi costuri unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse şi nu permite o evaluare a modalităţii de estimare a costurilor. | 0 |
4.3 | Fundamentarea economico-financiară a costurilor |
a) Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susţinute concret de o justificare corectă privind numărul de unităţi (cantitatea, după caz) şi costul unitar, pentru fiecare tip de cheltuială. | 8 | |
b) Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susţinute concret de o justificare corectă privind numărul de unităţi (cantitatea, după caz) şi costul unitar, doar pentru anumite tipuri de cheltuieli. | 5 |
c) Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susţinute parţial de o justificare corectă privind numărul de unităţi (cantitatea, după caz) şi costul unitar şi doar pentru anumite tipuri de cheltuieli. | 3 |
d) Valorile cuprinse în bugetul proiectului nu sunt susţinute de o justificare corectă privind numărul de unităţi (cantitatea, după caz) şi costul unitar. | 0 |
4.4 | Modalitatea de estimare a costurilor |
a) Toate costurile sunt realiste, sunt în conformitate cu preţurile pieţei şi sunt corelate cu complexitatea şi natura activităţii/achiziţiei, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare (OUG 66/2011). | 8 | |
b) Toate costurile sunt realiste, sunt în conformitate cu preţurile pieţei, dar nu sunt corelate cu complexitatea şi natura activităţii/achiziţiei în conformitate cu prevederile OUG 66/2011. | 5 |
c) Nu toate costurile sunt realiste şi în conformitate cu preţurile pieţei şi nu sunt corelate cu complexitatea şi natura activităţii/achiziţiei în conformitate cu prevederile OUG 66/2011. | 3 |
d) Costurile nu sunt realiste şi în conformitate cu preţurile pieţei şi nu sunt corelate cu complexitatea şi natura activităţii/achiziţiei în conformitate cu prevederile OUG 66/2011. | 0 |
4.5 | Utilizarea eficientă a fondurilor: |
a) Este justificată şi fundamentată concret şi corect valoarea totală a proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate la finanţare sunt corelate cu activităţile şi indicatorii propuşi. | 6 | |
b) Este insuficient justificată şi fundamentată valoarea totală a proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate la finanţare sunt corelate cu activităţile şi indicatorii propuşi. | 3 |
c) Nu este justificată şi fundamentată valoarea totală a proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate la finanţare sunt corelate cu activităţile şi indicatorii propuşi. | 0 |
| Punctaj total criteriu "Cost-eficienţă" | Maximum 30 de puncte | |
Minimum 21 de puncte |
| SCOR TOTAL PROIECT | Maximum 100 de puncte | |
Minimum 70 de puncte |
| Comentarii evaluator | | |