ORDIN nr. 782 din 20 august 2014 privind modificarea Ordinului ministrului delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediul de afaceri şi turism nr. 473/2014 privind aprobarea procedurilor de implementare a Programului de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului la finanţare - START, a Programului naţional multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii, a Programului naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului şi a Programului naţional multianual de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri
Având în vedere prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2014 nr. 356/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 251 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 430/2013 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri şi Turism, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediul de afaceri şi turism emite următorul ordin:
Art. I
Ordinul ministrului delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediul de afaceri şi turism nr. 473/2014 privind aprobarea procedurilor de implementare a Programului de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului la finanţare - START, a Programului naţional multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii, a Programului naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului şi a Programului naţional multianual de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 138 şi 138 bis din 25 februarie 2014, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1.La Procedura de implementare a Programului de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, la punctul 9, subpunctele 9.4 şi 9.5 vor avea următorul cuprins:
"9.4. Beneficiarii sunt obligaţi să efectueze activităţile pentru care au solicitat finanţare şi să depună cererea-tip de eliberare AFN la OTIMMC, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data semnării contractului de finanţare de către beneficiar, dar nu mai târziu de 1 noiembrie 2014. Nerespectarea termenului de 30 de zile lucrătoare menţionat mai sus atrage decăderea solicitantului din dreptul de a beneficia de prevederile prezentului program. OTIMMC - UMCR va efectua vizite de certificare a cheltuielilor. În situaţia neefectuării cheltuielilor sau în cazul în care cheltuielile nu corespund cu elementele de cost aprobate prin notificarea iniţială ori nu sunt noi şi puse în funcţiune, beneficiarul este respins de la finanţare.
Termenul de 30 de zile lucrătoare se poate prelungi o singură dată, numai la solicitarea beneficiarului, urmată de propunerea UPSEC OTIMMC şi cu acordul Direcţiei implementare programe pentru întreprinderi mici şi mijlocii din cadrul Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism pentru situaţii excepţionale (de exemplu, întârzieri la transportul sau livrarea echipamentelor din motive independente de beneficiarul AFN), prin depunerea de către aplicant a unei cereri de prelungire cu cel puţin 10 zile calendaristice înaintea expirării termenului prevăzut în contract.
9.5. Durata prelungirii termenului prevăzut la pct. 9.4 nu poate depăşi termenul-limită de efectuare a cheltuielilor, adică 1 noiembrie 2014.
Solicitările pentru prelungirea termenului de depunere a cererii-tip de eliberare, aprobate cu termen-limită până cel târziu 1 septembrie 2014, se prelungesc automat până la data de 1 noiembrie 2014, fără îndeplinirea altor formalităţi de către solicitanţi."
2.La Procedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului la finanţare - START, la punctul 6, subpunctele 6.10, 6.11 şi 6.17 vor avea următorul cuprins:
"6.10. _
(1) În termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii Scrisorii de acceptare de principiu pentru finanţare în limita bugetului, beneficiarii vor semna la sediul OTIMMC Contractul de finanţare (anexa nr. 9 la prezenta procedură). Pentru întocmirea contractelor de finanţare, beneficiarii trebuie să prezinte dovezi certe privind capacitatea de cofinanţare a proiectului, respectiv prezentarea de: scrisoare de confort (angajantă)/extras de cont care să demonstreze că beneficiarul dispune de suma necesară cofinanţării/contract/linie de credit, emise de o instituţie financiară bancară din România, şi care vor acoperi cel puţin valoarea finanţării proprii a proiectului, respectiv procentul de cofinanţare din cheltuielile eligibile. Dovada capacităţii de finanţare/cofinanţare a proiectului va fi prezentată la sediul OTIMMC la momentul semnării contractului de finanţare de către părţi.
(2) În maximum 60 de zile lucrătoare de la semnarea contractului, beneficiarul este obligat să efectueze cheltuielile şi să depună documentaţia de decont la sediul OTIMMC. OTIMMC - UMCR va efectua vizite de certificare a cheltuielilor. În situaţia neefectuării cheltuielilor sau în cazul în care cheltuielile nu corespund cu elementele de cost aprobate prin notificarea iniţială ori nu sunt noi şi puse în funcţiune, beneficiarul este respins de la finanţare.
6.11. Termenul de 60 de zile se poate prelungi doar cu acordul DIMMMAT-DIPIMM la propunerea OTIMMC pentru situaţii excepţionale (de exemplu, întârzieri la transportul sau livrarea echipamentelor din motive independente de beneficiarul AFN). Prelungirea se acordă o singură dată, pe baza unei cereri depuse de către solicitant la sediul OTIMMC cu cel puţin 10 zile înainte de expirarea termenului-limită de depunere a decontului, fără a depăşi termenul-limită de 28 noiembrie 2014.
......................................................
6.17. După efectuarea cheltuielilor aprobate, beneficiarul va prezenta OTIMMC formularul de decont (anexa nr. 12), în vederea aprobării de către UPSEC şi UMCR din cadrul OTIMMC, şi facturile fiscale originale. Pentru plăţile efectuate în valută, conversia se face utilizându-se cursul de schimb comunicat de Banca Naţională a României la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a procedurii de implementare a programului. Termenul maxim de depunere a formularului de decont (anexa nr. 12) este 28 noiembrie 2014."
3.La Procedura de implementare a Programului naţional multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii, la punctul 8, subpunctul 8.3 va avea următorul cuprins:
"8.3. Beneficiarii sunt obligaţi să efectueze activităţile pentru care au solicitat finanţare şi să depună cererea-tip de eliberare AFN la OTIMMC, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data semnării contractului de finanţare de către beneficiar, dar nu mai târziu de 1 noiembrie 2014. Nerespectarea termenului de 30 de zile lucrătoare menţionat mai sus atrage decăderea solicitantului din dreptul de a beneficia de prevederile prezentului program. OTIMMC-UMCR va efectua vizite de certificare a cheltuielilor. În situaţia neefectuării cheltuielilor sau în cazul în care cheltuielile nu corespund cu elementele de cost aprobate prin notificarea iniţială ori nu sunt noi şi puse în funcţiune, beneficiarul este respins de la finanţare.
Termenul de 30 de zile lucrătoare se poate prelungi o singură dată, numai la solicitarea beneficiarului, urmată de propunerea UPSEC OTIMMC şi cu acordul Direcţiei implementare programe pentru întreprinderi mici şi mijlocii din cadrul Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism pentru situaţii excepţionale (de exemplu, întârzieri la transportul sau livrarea echipamentelor din motive independente de beneficiarul AFN), prin depunerea de către aplicant a unei cereri de prelungire cu cel puţin 10 zile calendaristice înaintea expirării termenului prevăzut în contract. Durata prelungirii termenului iniţial de 30 de zile nu poate depăşi data-limită de efectuare a cheltuielilor, adică 1 noiembrie 2014."
Art. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Ministrul delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediul de afaceri şi turism,

Florin Nicolae Jianu

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 626 din data de 27 august 2014