ORDIN nr. 1498 din 3 decembrie 2015 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comitetului interministerial pentru coordonarea politicilor şi acţiunilor aferente produselor din tutun şi produselor conexe
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale de asistenţă medicală şi sănătate publică nr. A.C.P. 445 din 3 decembrie 2015,
având în vedere prevederile art. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 776/2015 privind înfiinţarea Comitetului interministerial pentru coordonarea politicilor şi acţiunilor aferente produselor din tutun şi produselor conexe,
în baza prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
Art. 1
Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comitetului interministerial pentru coordonarea politicilor şi acţiunilor aferente produselor din tutun şi produselor conexe, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2
Instituţiile implicate, prin direcţiile de specialitate şi reprezentanţii acestora, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Ministrul sănătăţii,

Patriciu-Andrei Achimaş-Cadariu

ANEXA: REGULAMENT de organizare şi funcţionare a Comitetului interministerial pentru coordonarea politicilor şi acţiunilor aferente produselor din tutun şi produselor conexe
Art. 1
Comitetul interministerial pentru coordonarea politicilor şi acţiunilor aferente produselor din tutun şi produselor conexe, denumit în continuare Comitetul, este un organism fără personalitate juridică, în coordonarea Ministerului Sănătăţii, înfiinţat prin Hotărârea Guvernului nr. 776/2015 privind înfiinţarea Comitetului interministerial pentru coordonarea politicilor şi acţiunilor aferente produselor din tutun şi produselor conexe în vederea elaborării şi implementării unui plan de acţiuni coordonate şi eficiente de către autorităţile cu atribuţii în domeniu.
Art. 2
(1)Structura, direcţiile strategice de acţiune şi atribuţiile Comitetului sunt stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 776/2015.
(2)Preşedintele Comitetului este secretarul de stat desemnat de ministrul sănătăţii.
(3)Membrii Comitetului director sunt reprezentanţii desemnaţi prin ordin al conducătorilor instituţiilor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 776/2015.
(4)Grupul de experţi tehnici este format din specialişti din cadrul autorităţilor publice centrale reprezentate în Comitet, precum şi din cadrul autorităţilor sau instituţiilor care îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea, în coordonarea sau în subordinea acestora, propuşi de către membrii Comitetului director la prima reuniune a acestuia şi ori de câte ori este necesar, în funcţie de complexitatea temelor abordate, astfel încât să poată fi îndeplinite sarcinile stabilite în cadrul şedinţelor Comitetului director.
(5)Includerea sau excluderea unui expert din Grupul de experţi tehnici este comunicată Secretariatului tehnic cu cel puţin 3 zile lucrătoare înaintea unei şedinţe a Comitetului director ori a Grupului de experţi tehnici.
(6)Membrii Secretariatului tehnic sunt desemnaţi din cadrul personalului cu funcţii de execuţie al Ministerului Sănătăţii, prin ordin al ministrului sănătăţii.
Art. 3
(1)Preşedintele Comitetului convoacă Comitetul director ori de câte ori este nevoie, prin Secretariatul tehnic. Şedinţele Comitetului director se desfăşoară la sediul Ministerului Sănătăţii.
(2)Orice membru al Comitetului director poate solicita în scris preşedintelui convocarea unei şedinţe plenare pentru discutarea unei teme din sfera de competenţă a instituţiei pe care o reprezintă.
(3)Agenda şedinţelor este propusă de preşedintele Comitetului şi comunicată Secretariatului tehnic. Acesta convoacă în scris reprezentanţii Comitetului director cu minimum 3 zile înaintea fiecărei şedinţe, anunţând data şi ora convocării, precum şi agenda şedinţei. Agenda este aprobată de participanţi la debutul fiecărei şedinţe.
(4)La şedinţele Comitetului director pot participa membrii Grupului de experţi tehnici, în funcţie de temele stabilite în agenda şedinţelor.
(5)Şedinţele Comitetului director sunt conduse de către preşedintele Comitetului.
(6)Şedinţele Comitetului director se desfăşoară numai în prezenţa a cel puţin 7 membri.
(7)Comitetul director poate adopta recomandări generale privind liniile directoare ale actelor normative ce urmează a fi propuse de membrii Grupului de experţi tehnici.
(8)Deciziile Comitetului director se iau prin consens al membrilor participanţi la şedinţă.
(9)În cazul în care nu se poate ajunge la consens, decizia se supune la vot şi se adoptă cu cel puţin jumătate plus unu din voturi.
Art. 4
(1)În vederea îndeplinirii atribuţiilor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 776/2015, oricare membru al Grupului de experţi tehnici poate propune organizarea unor subgrupuri tematice, în funcţie de problematica abordată. Membrii Grupului de experţi tehnici aprobă atât organizarea subgrupurilor, cât şi componenţa acestora, prin vot simplu, iar decizia se adoptă prin majoritate simplă.
(2)Grupul şi subgrupurile de experţi tehnici se întâlnesc în şedinţe organizate ori de câte ori este nevoie.
(3)Convocarea şedinţelor se face prin intermediul Secretariatului tehnic, la solicitarea oricărui membru al Grupului/subgrupului de experţi tehnici, în termen de minimum 3 zile şi maximum 7 zile lucrătoare de la transmiterea solicitării pe cale electronică. Convocarea se face cu minimum 3 zile înaintea fiecărei şedinţe, anunţând data şi ora convocării, precum şi agenda şedinţei.
(4)Agenda şedinţelor este propusă şi transmisă prin e-mail către Secretariatul tehnic de expertul care a solicitat convocarea, comunicată celorlalţi experţi de Secretariatul tehnic odată cu convocarea, şi aprobată de participanţi la debutul fiecărei şedinţe.
(5)Agenda grupului de lucru poate fi propusă şi de Comitetul director care stabileşte totodată şi termenul maxim de convocare, informaţii comunicate ulterior de Secretariatul tehnic tuturor participanţilor la grupul de lucru.
(6)Participarea la şedinţele Grupului/subgrupului de experţi tehnici se face în limita competenţelor stabilite de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice şi de temele stabilite în agenda şedinţelor.
(7)În elaborarea propunerilor finale de acte normative, membrii Grupului/subgrupului de experţi tehnici vor ţine seama de recomandările generale ale Comitetului director.
(8)Membrii Grupului/subgrupului de experţi tehnici elaborează puncte de vedere şi propuneri de acte normative în formă scrisă şi le transmit prin e-mail şi pe suport hârtie Secretariatului tehnic, în vederea unificării şi redactării formelor finale ale documentelor.
(9)Deciziile Grupului de experţi tehnici cu privire la forma finală a propunerilor de acte normative se iau prin consens al membrilor participanţi la şedinţă.
(10)În cazul în care nu se poate ajunge la consens, se va convoca o şedinţă a Comitetului director pentru prezentarea punctelor de vedere divergente ale experţilor şi adoptarea unei poziţii finale.
(11)În cazul în care se ajunge la consens, iniţiativele Comitetului se promovează la nivelul ministerelor şi instituţiilor centrale din care fac parte.
Art. 5
(1)Documentele prezentate şi discutate, precum şi opiniile exprimate în timpul şedinţelor Comitetului director şi Grupului de experţi tehnici sunt confidenţiale, cu excepţia celor care sunt stabilite de Comitetul director că pot fi făcute publice sau care devin publice prin publicare.
(2)Datorită complexităţii problemelor abordate, şedinţele Comitetului director şi ale Grupului de experţi tehnici vor fi înregistrate audio de către Secretariatul tehnic care va păstra aceste înregistrări asigurând confidenţialitatea acestora până la finalizarea procesului legislativ de adoptare a actelor normative elaborate de Comitet.
(3)În vederea asigurării transparenţei procesului decizional, reprezentanţii Secretariatului tehnic vor redacta o minută a fiecărei şedinţe a Comitetului director şi Grupului de experţi tehnici ce va reflecta opiniile principale exprimate şi deciziile adoptate.
(4)Dezbaterile din şedinţele Comitetului director, respectiv ale Grupului de experţi tehnici se consemnează într-o minută care se păstrează la Secretariatul tehnic. Conţinutul minutei este transmis membrilor, în cel mai scurt timp posibil, până cal mai târziu la şedinţa următoare, când se adoptă forma finală a documentului cu eventuale completări/modificări semnalate şi transmise de participanţi.
(5)Componenţa Comitetului şi agenda şedinţelor Comitetului director şi Grupului de experţi tehnici vor fi publicate pe website-ul Ministerului Sănătăţii, la secţiunea "Controlul tutunului", în termen de 5 zile lucrătoare de la aprobare.
(6)În perioada dintre două şedinţe, comunicarea dintre membrii Comitetului director va fi asigurată de Secretariatul tehnic prin schimb electronic de informaţii şi documente.
Art. 6
(1)Cheltuielile de deplasare prilejuite de participarea membrilor Grupului de experţi tehnici la şedinţele Comitetului sunt suportate din bugetul instituţiei care a nominalizat expertul tehnic.
(2)Cheltuielile necesare funcţionării Secretariatului tehnic şi desfăşurării şedinţelor Comitetului sunt suportate din bugetul Ministerului Sănătăţii.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 914 din data de 10 decembrie 2015