HOTĂRÂRE nr. 1093 din 6 noiembrie 2012 privind durata şi condiţiile de păstrare a buletinelor de vot întrebuinţate, a celor contestate, precum şi a celor neîntrebuinţate, a ştampilelor şi a celorlalte materiale utilizate la alegerile pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2012
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 69 alin. (2) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1
(1)Buletinele de vot întrebuinţate, cele contestate, precum şi cele neîntrebuinţate, ştampilele şi celelalte materiale utilizate la alegerile pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2012, primite de instanţele judecătoreşti de la birourile electorale ale secţiilor de votare, sunt păstrate în arhivă, separat de celelalte documente ale instanţei, timp de 3 luni de la data publicării rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2)După împlinirea termenului prevăzut la alin. (1), instanţele, cu sprijinul prefecţilor, predau pe bază de proces-verbal, în vederea topirii, operatorilor economici specializaţi buletinele de vot şi celelalte materiale utilizate în procesul electoral.
Art. 2
(1)Buletinele de vot nule şi cele contestate, copiile listelor electorale utilizate în cadrul secţiilor de votare, precum şi celelalte materiale deţinute de către birourile electorale de circumscripţie ale judeţelor, respectiv de către biroul electoral de circumscripţie al municipiului Bucureşti şi biroul electoral de circumscripţie pentru românii cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate se predau, pe bază de proces-verbal, tribunalelor judeţene, respectiv Tribunalului Bucureşti, care le vor păstra în arhivă, separat de celelalte documente ale instanţei, o perioadă de 3 luni de la data publicării rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2)În cazul în care biroul electoral de circumscripţie pentru românii cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate şi-a încetat activitatea, birourile electorale ale secţiilor de votare din străinătate predau Tribunalului Bucureşti, pe bază de proces-verbal, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, procesele-verbale, contestaţiile privitoare la operaţiunile electorale ale biroului electoral al secţiei de votare, buletinele de vot nule şi cele contestate, formularele tipizate care au fost folosite la calculul rezultatelor, precum şi listele electorale utilizate în cadrul secţiilor de votare, îndosariate pe tipuri de liste.
(3)Documentele şi celelalte materiale deţinute de oficiile electorale, care nu sunt predate biroului electoral de circumscripţie al municipiului Bucureşti, se predau, pe bază de proces-verbal, Tribunalului Bucureşti.
(4)După expirarea termenului prevăzut la alin. (1), tribunalele, cu sprijinul prefecţilor, predau pe bază de proces-verbal, în vederea topirii, operatorilor economici specializaţi documentele şi celelalte materiale primite de la birourile electorale de circumscripţie şi oficiile electorale.
(5)Documentele şi celelalte materiale utilizate în cadrul secţiilor de votare din străinătate, altele decât cele prevăzute la alin. (2), care nu sunt înaintate biroului electoral de circumscripţie pentru românii cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate sau Tribunalului Bucureşti, se predau pe bază de proces-verbal reprezentanţelor diplomatice, care, în termen de 3 luni de la publicarea rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I, le predau în vederea topirii de către operatorii economici specializaţi.
Art. 3
Procesele-verbale predate la Biroul Electoral Central, registrele acestuia, precum şi toate documentele şi materialele de la Biroul Electoral Central, rezultate ca urmarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2012, se predau pe bază de proces-verbal Autorităţii Electorale Permanente, care le păstrează în arhivă, în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, cu modificările şi completările ulterioare.
-****-

PRIM-MINISTRU

VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemnează:

Ministrul administraţiei şi internelor,

Mircea Duşa

Ministrul delegat pentru administraţie,

Radu Stroe

p. Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,

Dan Vlaicu

Ministrul afacerilor externe,

Titus Corlăţean

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 772 din data de 15 noiembrie 2012