(PI) 5.1.1.12 | examinarea planurilor pentru pompele de incendiu, inclusiv pompa de incendiu pentru caz de urgenţa, dacă este cazul, tubulatura principală de incendiu, hidranţi, furtunuri şi ţevile de refulare de mână, precum şi racordul internaţional de legătură cu uscatul (reg. II-1/39 din SOLAS 74/88 şi reg. II-2/10.2 din SOLAS 74/00; cap. 2 şi 12 din Codul FSS) (reg. II1/39 şi reg. II-2/4 şi 19 din SOLAS 74/88); |
(PI) 5.1.1.19 | examinarea planurilor pentru protecţia încăperilor de categorie specială şi a altor încăperi de marfă (reg. II2/37, 38 şi 39 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/7.6, 9 şi 20 din SOLAS 74/00/06/10; cap. 9 şi 10 din Codul FSS); |
(PI) 5.1.1.20 | examinarea planurilor pentru instalaţia fixă de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu , instalaţia de avertizare a echipajului şi de comunicare cu publicul sau alte mijloace eficiente de comunicare, şi toate instalaţiile automate de stingere a incendiului cu sprinklere, de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, după caz, situate în încăperile de maşini, inclusiv acelea situate în spaţiile închise care conţin incineratoare, în încăperile de locuit şi încăperile de serviciu, precum şi în posturile de comandă (reg. II-2/7 (cu excepţia 7.5.5, 7.6 şi 7.9) din SOLAS 74/00/06/10; cap. 8, 9 şi 10 din Codul FSS) (reg. II-2/40 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/7 şi 12 din SOLAS 74/00/06) (reg. II-2/40 din SOLAS 74/88); |
(PI) 5.1.1.20 bis | examinarea planurilor pentru instalaţia de avertizare a echipajului şi de comunicare cu publicul sau alte mijloace eficiente de comunicare (reg. II-2/7.9 din SOLAS 74/00/06; cap. 9 din Codul FSS; cap. 7 din Codul LSA) (reg. II- 2/40 din SOLAS 74/88); |
(PI) 5.1.1.21 | examinarea planurilor pentru amenajările speciale pentru transportul mărfurilor periculoase, după caz, inclusiv alimentarea cu apă, echipamentul şi cablurile electrice, instalaţia de detectare a incendiului, instalaţia de detectare a fumului prin prelevare de probe, instalaţia de santină şi protecţia personalului (reg. II-2/41 şi 54 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/19 din SOLAS 74/00/08; cap. 9 şi 10 din Codul FSSu); |
(PI) 5.1.1.23 | examinarea concepţiei ambarcaţiunilor de salvare, inclusiv a construcţiei lor, a echipamentului lor, a accesoriilor lor, a mecanismelor lor de decuplare, a dispozitivelor de lansare la apă şi de recuperare, precum şi a instalaţiilor de îmbarcare şi de lansare la apă (reg. III/4.- 20 până la 24, 36, 38 până la 44 şi 48 din SOLAS74/88/06) (reg. III/4 din SOLAS 06) (secţiunile 3.2, 4.1 până la 4.6, 6.1 până la 6.2 din Codul LSA); |
(PI) 5.1.1.35 | verificarea planurilor existenţei şi specificaţiei privind dispozitivele pentru transferul piloţilor, scările de pilot, dispozitivele combinate, după caz, accesul la puntea navei şi echipamentul şi iluminatul aferent şi dispozitivele pentru ridicarea/ transferul piloţilor (reg. V/23 din SOLAS 74/00/10); |
(PI) 5.1.2.12 | confirmarea existenţei mijloacelor de închidere a hublourilor şi a capacelor lor, precum şi a orificiilor de scurgere a apei, a evacuărilor sanitare şi a deschiderilor similare şi a altor orificii de aspiraţie şi de evacuare din bordaj situate sub puntea pereţilor etanşi (reg. II-1/1315 din SOLAS 06); |
(PI) 5.1.2.30 | confirmarea, prin rezultatele încercării, că instalaţia de propulsie permite inversarea într-un timp suficient a sensului de împingere a elicei astfel încât nava poate fi oprită în limitele unei distanţe rezonabile; de asemenea, verificarea eficienţei oricăror mijloace suplimentare de manevră sau de oprire a navei2 (reg. II-1/28 din SOLAS 74/88); |
(PI) 5.1.2.31 | confirmarea că instalaţia de guvernare principală şi instalaţia de guvernare auxiliară sunt dispuse astfel încât defectarea uneia dintre acestea să nu determine nefuncţionarea2 celeilalte (reg. II-1/29 din SOLAS 74/88); |
(PI) 5.1.2.34 | confirmarea că instalaţia de guvernare principală poate guverna nava la viteza maximă de serviciu de marş înainte şi că aceasta poate asigura manevra de trecere a cârmei de la 35° dintr-un bord la 35° în celălalt bord, cu nava la pescajul său maxim3 şi la viteza sa maximă de serviciu de marş înainte şi, în aceleaşi condiţii, de la 35° dintr-un bord oarecare la 30° în celălalt bord, în cel mult 28 de secunde2 (reg. II-1/29 din SOLAS 74/88); |
(PI) 5.1.2.35 | confirmarea că instalaţia de guvernare auxiliară poate guverna nava la viteza de navigabilitate şi poate fi pusă rapid în funcţiune în caz de avarie şi că aceasta poate asigura manevra de trecere a cârmei de la 15° dintr-un bord la 15° în celălalt bord, în cel mult 60 de secunde, cu nava la pescajul său maxim şi la jumătate din viteza sa maximă de serviciu de marş înainte sau la viteza de 7 noduri, care dintre acestea este mai mare2 (reg. II-1/29 din SOLAS 74/88); |
(PI) 5.1.2.37 | dacă instalaţia de guvernare principală cuprinde două sau mai multe agregate de forţă identice şi nu este prevăzută o instalaţie de guvernare auxiliară, confirmarea că o defecţiune poate fi izolată astfel încât să poată fi menţinută sau redobândită rapid capacitatea de guvernare după o singură avarie în instalaţia sa cu tubulaturi sau în unul dintre agregatele de forţă2 (reg. II-1/29 din SOLAS 74/88); |
(PI) 5.1.2.65.1 | în cazul navelor de pasageri, construite la 1 iulie 2010 sau după această dată 10, confirmarea existenţei iluminatului suplimentar în toate cabinele şi verificarea că acest iluminat se aprinde automat şi rămâne aprins timp de minim 30 de minute în cazul producerii unei pene de alimentare cu curent electric a iluminatului normal din cabine (reg. II-1/41.6 din SOLAS 06/10); |
10 Se face referire la Instrucţiunile pentru aplicarea reg. II-1/41.6 din SOLAS (Circulara MSC.1/Circ.1372).
|
(PI) 5.1.2.67bis | examinarea, acolo unde este cazul, a metodelor de proiectare şi dispozitivelor alternative prevăzute pentru instalaţiile de maşini sau instalaţiile electrice, pentru protecţia contra incendiului sau mijloacele şi dispozitivele de salvare, în conformitate cu cerinţele de încercare şi inspecţie, dacă aceste cerinţe există, indicate în documentaţia aprobată (reg.II-1/55, II-2/17 şi III/38 din SOLAS 00/06); |
(PI) 5.1.2.68 | examinarea pompelor de incendiu, a tubulaturii principale de incendiu şi a amplasării hidranţilor, furtunurilor şi ţevilor de refulare de mână, precum şi a racordului internaţional de legătură cu uscatul şi confirmarea că fiecare pompă de incendiu, inclusiv pompa de incendiu pentru caz de urgenţă, poate funcţiona independent astfel încât să fie produse simultan două jeturi de apă de la diferiţi hidranţi în orice parte a navei în timp ce presiunea cerută este menţinută în tubulatura principală de incendiu şi verificarea prin încercare că pompa de incendiu pentru caz de urgenţă are debitul prevăzut şi, dacă pompa de incendiu pentru caz de urgenţă constituie alimentarea principală cu apă pentru orice instalaţie fixă de stingere a incendiului, verificarea că această pompă de incendiu pentru caz de urgenţă are debitul necesar pentru această instalaţie1 (reg. II-2/4 şi 19 din SOLAS 74/88, cap. 2 şi 12 din Codul FSS); |
(PI) 5.1.2.83 | verificarea protecţiei contra incendiului, inclusiv a instalaţiilor de detectare a incendiului şi instalaţiilor de detectare a fumului prin prelevare de probe pentru încăperile de categorie specială şi alte spaţii de marfă destinate mărfurilor generale şi mărfurilor periculoase şi încercarea, după caz, a funcţionării mijloacelor pentru închiderea diferitelor deschideri (reg. II-2/37, 38 şi 39 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/7.6 şi 10.7 din SOLAS 74/00; cap. 5, 9 şi 10 din Codul FSS); |
(PI) 5.1.2.83bis | verificarea protecţiei contra incendiului, inclusiv a instalaţiilor de detectare a incendiului şi instalaţiilor de detectare a fumului prin prelevare de probe, după caz, situate în încăperile pentru vehicule, încăperile de categorie specială şi încăperile ro-ro, şi încercarea, după caz, a funcţionării mijloacelor de închidere a diferitelor deschideri (reg. II-2/37 şi 38 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/20 (cu excepţia 20.5) din SOLAS 74/00; cap. 5, 6, 7, 9, 10 din Codul FSS); |
(PI) 5.1.2.84 | confirmarea şi încercarea, după caz, a tuturor instalaţiilor fixe de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, a alarmei speciale şi a instalaţiei de comunicare cu publicul sau a altor mijloace eficiente de comunicare, precum şi a tuturor instalaţiilor automate de stingere a incendiului cu sprinklere, de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, după caz, situate în încăperile de maşini, inclusiv acelea situate în spaţiile închise care conţin incineratoare, în încăperile de locuit, încăperile de serviciu şi posturile de comandă (reg. II-2/40 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/7 (cu excepţia 7.5.5, 7.6 şi 7.9) din SOLAS 74/00/06/10; cap. 8 şi 9 din Codul FSS) (reg. II- 2/40 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/7 şi 12 din SOLAS 74/00/06); |
(PI) 5.1.2.84bis | confirmarea şi încercarea alarmei speciale şi a instalaţiei de comunicare cu publicul sau a altor mijloace eficiente de comunicare (reg. II-2/40 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/12 din SOLAS 74/00/06/10; cap. 7 din Codul LSA); |
(PI) 5.1.2.86 | examinarea, după caz, a amenajărilor speciale pentru transportul mărfurilor periculoase prin verificarea în mod special, a echipamentului şi a cablajului electric, a instalaţiilor de detectare a incendiului, a instalaţiilor de ventilaţie şi a izolaţiei pereţilor de delimitare, a existenţei îmbrăcămintei de protecţie şi a aparatelor portabile, precum şi încercarea alimentării cu apă, a drenării santinei şi a tuturor instalaţiilor de pulverizare cu apă (reg. II- 2/41 şi 54 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/19 din SOLAS 74/00/08); |
(PI) 5.1.2.88 | examinarea fiecărei ambarcaţiuni de salvare, inclusiv a echipamentului său, şi confirmarea că un număr suficient de dispozitive de localizare pentru căutare şi salvare există la bordul plutelor de salvare şi că aceste plute de salvare sunt marcate în mod clar (reg. III/20, 21 şi 26 din SOLAS 74/88/00/02/08; secţiunile 2.3 până la 2.5, 3.2 şi 4.1 până la 4.6 din Codul LSA); |
(PI) 5.1.2.90 | deplierea a 50% din MES (instalaţie de evacuare la apă) după instalarea sa (secţiunea 5.1 din Codul LSA şi Circulara MSC/Circ.809 paragraful 6.2.2.2 din Codul LSA); |
(PI) 5.1.2.102 | verificarea existenţei unui sistem suport de decizie pentru comandant (reg. III/29 din SOLAS 74/00; reg. II-2/21 şi 22 din SOLAS 06); |
(PI) 5.1.2.109 | verificarea existenţei la bordul navei a Codului internaţional de semnale şi a unei copii actualizate a volumului III din Manualul internaţional pentru căutare şi salvare aeronautică şi maritimă (Manualul IAMSAR) (reg. V/21 din SOLAS 74/00/02); |
(PI) 5.1.2.110 | verificarea existenţei dispozitivului pentru transferul piloţilor, a accesului la puntea navei şi a echipamentului şi iluminatului aferent, verificarea şi, după caz, a desfăşurării sau funcţionării scărilor de pilot şi a instalaţiilor de ridicare/transfer a piloţilor dispozitivelor combinate, după caz (reg. V/23 din SOLAS 74/00/10); |
(PI) 5.1.2.126.4 | verificarea că codul unic de identificare a balizei numărul de identificare (ID) al EPIRB este marcat în mod clar pe partea exterioară a echipamentului, şi, dacă este posibil, decodificarea codului unic de identificare a balizei numărului de identificare al EPIRB pentru a se confirma că acesta este corect; |
(PI) 5.1.2.126.4bis | verificarea că codul unic de identificare a balizei programat în EPIRB corespunde cu codul unic de identificare a balizei atribuit de către Administraţie sau în numele acesteia; |
(PI) 5.1.2.126.4ter | verificarea că numărul MMSI, dacă este codat în baliză, corespunde cu numărul MMSI care este atribuit navei; |
(PI) 5.1.2.135 | verificarea existenţei şi funcţionării sistemului de identificare automată şi confirmarea că acesta a fost supus la încercarea anuală (reg. V/19 din SOLAS 74/00/04); |
(PI) 5.1.2.137 | confirmarea că materialele instalate nu conţin azbest4 (reg. II-1/3-5 din SOLAS 09); |
(PI) 5.1.3.1 | confirmarea existenţei la bord a informaţiei asupra stabilităţii şi a planurilor pentru controlul avariei, precum şi a manualelor pentru controlul avariei (reg. II-1/22 şi 23 din SOLAS 74/88) (reg. II-1/5-1 şi 19 din SOLAS 06); |
(PI) 5.1.3.10 | confirmarea că instrucţiunile pentru caz de urgenţă sunt disponibile pentru fiecare persoană aflată la bord, că rolurile de apel sunt afişate în locuri vizibile şi că acestea sunt redactate într-o limbă înţeleasă de persoanele de la bord (reg. III/8 şi 5337 din SOLAS 74/00); |
(PI) 5.1.3.16bis | verificarea că la bordul navei există înregistrări în care sunt indicate toate scările de pilot aflate în exploatare (reg. V/23.2.4 din SOLAS 10); |
(PR) 5.2.1.8bis | confirmarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic (reg. 6.4 şi 6.5 din anexa VI la MARPOL); |
(PR) 5.2.1.17 | confirmarea că informaţia asupra stabilităţii şi planurile pentru controlul avariei, precum şi manualele pentru controlul avariei sunt uşor accesibile (reg. II-1/22 şi 23 din SOLAS 74/88) (reg. II-1/5-1 şi 19 din SOLAS 06); |
(PR) 5.2.1.27bis | confirmarea, dacă este cazul, că este disponibilă o declaraţie emisă de către producătorul mecanismului de decuplare a bărcii de salvare, care confirmă efectuarea cu succes a reviziei generale a acestui mecanism şi că s-a constatat că mecanismul respectă prevederile paragrafelor 4.4.7.6.4 până la 4.4.7.6.6 din Codul LSA, sau, ca alternativă, că este disponibilă o declaraţie de acceptare a instalării, prin înlocuire, a unui sistem de decuplare şi de recuperare la o barcă de salvare existentă (reg. III/1.5 din SOLAS 11; secţiunea 4.4.7.6 din Codul LSA); |
(PR) 5.2.1.35bis | verificarea că la bordul navei sunt ţinute la zi înregistrări în care sunt indicate toate scările de pilot aflate în exploatare şi toate reparaţiile care au fost efectuate la acestea (reg. V/23.2.4 din SOLAS 10); |
(PR) 5.2.1.38 | confirmarea respectării prevederilor de la (PI) 5.1.3.14 până la (PI) 5.1.3.19, cu excepţia prevederilor de la (PI) 5.1.3.16bis; |
(PR) 5.2.2.31 | confirmarea că instalaţia de guvernare principală şi instalaţia de guvernare auxiliară sunt întreţinute în mod corespunzător, sunt dispuse în aşa fel încât defectarea uneia dintre ele să nu determine nefuncţionarea celeilalte şi că instalaţia de guvernare auxiliară poate fi pusă rapid în acţiune în caz de urgenţă2 (reg. II-1/29 din SOLAS 74/88); |
(PR) 5.2.2.62bis | examinarea, acolo unde este cazul, a metodelor de proiectare şi dispozitivelor alternative prevăzute pentru instalaţiile de maşini sau instalaţiile electrice, pentru protecţia contra incendiului sau mijloacele şi dispozitivele de salvare, în conformitate cu cerinţele de încercare, inspecţie şi întreţinere, dacă aceste cerinţe există, indicate în documentaţia aprobată (reg. II-1/55, II-2/17 şi III/38 din SOLAS 00/06); |
(PR) 5.2.2.72 | examinarea şi, pe cât este practic posibil şi după caz, încercarea tuturor instalaţiilor de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu în încăperile de maşini, inclusiv acelea situate în spaţiile închise care conţin incineratoare, încăperile de locuit, încăperile de serviciu şi posturile de comandă (reg. II-2/7 (cu excepţia 7.5.5, 7.6 şi 7.9) din SOLAS 74/00/10; cap. 8 şi 9 din Codul FSS) (reg. II-2/11, 12, 13, 13-1, 14, 36 şi 41 din SOLAS 74/88); |
(PR) 5.2.2.82 | examinarea instalaţiilor de stingere a incendiului, examinarea şi încercarea instalaţiilor de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, precum şi a instalaţiilor de detectare a fumului prin prelevare de probe, după caz, inclusiv a instalaţiei de stingere a incendiului în încăperile de marfă pentru mărfuri generale şi mărfuri periculoase, şi încercarea, pe cât este practic posibil şi după caz, a funcţionării mijloacelor pentru închiderea diferitelor deschideri (reg. II-2/7.6 şi 10.7 din SOLAS 74/00; cap. 5, 9 şi 10 din Codul FSS) (reg. II-2/39 din SOLAS 74/88); |
(PR) 5.2.2.83 | examinarea instalaţiilor de stingere a incendiului, inclusiv a instalaţiei de detectare a incendiului examinarea şi încercarea instalaţiilor de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, precum şi a instalaţiilor de detectare a fumului prin prelevare de probe, după caz, în încăperile pentru vehicule, încăperile de categorie specială şi încăperile ro-ro şi încercarea, pe cât este practic posibil şi după caz, a funcţionării mijloacelor pentru închiderea diferitelor deschideri (reg. II-2/20 (cu excepţia 20.5) din SOLAS 74/00; cap. 5, 6, 7, 9 şi 10 din Codul FSS) (reg. II-2/37, 38 şi 38-1 din SOLAS 74/88); |
(PR) 5.2.2.85 | examinarea, după caz, a amenajărilor speciale pentru transportul mărfurilor periculoase, inclusiv verificarea echipamentului şi a cablajului electric, a instalaţiilor de detectare a incendiului, a instalaţiilor de ventilaţie, a existenţei îmbrăcămintei de protecţie pentru personal şi a aparatelor portabile, încercarea tuturor instalaţiilor de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, precum şi a instalaţiilor de detectare a fumului prin prelevare de probe, precum şi încercarea, pe cât este practic posibil, a instalaţiei de alimentare cu apă, a instalaţiei de santină şi a tuturor instalaţiilor de pulverizare cu apă (reg. II-2/19 (cu excepţia 19.3.8, 19.3.10 şi 19.4) din SOLAS 74/00/08); cap. 3, 4, 7, 9 şi 10 din Codul FSS) (reg. II-2/41 şi 54 din SOLAS 74/88); |
(PR) 5.2.2.92 | examinarea fiecărei ambarcaţiuni de salvare, inclusiv a echipamentului său, şi, dacă este prevăzut, a mecanismului de decuplare sub sarcină şi a închizătorului hidrostatic, iar în cazul plutelor de salvare gonflabile, a dispozitivului de declanşare hidrostatic şi a dispozitivelor care permit plutirea liberă, inclusiv data efectuării întreţinerii sau a înlocuirii. Verificarea că faclele de mână nu sunt expirate şi că numărul cerut de dispozitive de localizare în cadrul căutării şi salvării este instalat la bordul plutelor de salvare şi că acesta este marcat în mod vizibil (reg. III/20, 21, 23, 24 şi 26 din SOLAS 74/96/00/02/08; secţiunile 2.3 până la 2.5, 3.2 şi 4.1 până la 4.6 din Codul LSA); |
(PR) 5.2.2.101 | verificarea existenţei unui sistem suport de decizie pentru comandant (reg. III/29 din SOLAS 74/88) (reg. II2/21 şi 22 din SOLAS 06); |
(PR) 5.2.2.111 | verificarea existenţei la bordul navei a Codului internaţional de semnale şi a unei copii actualizate a volumului III din Manualul internaţional pentru căutare şi salvare aeronautică şi maritimă (Manualul IAMSAR) (reg. V/21 din SOLAS 74/00/02); |
(PR) 5.2.2.113 | verificarea instalării, şi funcţionării sistemului de identificare automată şi confirmarea că acesta a fost supus încercării anuale , dacă acesta este prevăzut, şi a faptului că s-a efectuat încercarea anuală şi o copie a raportului de încercare este păstrată la bord (reg. V/18.9 şi 19 din SOLAS 74/00/04/10); |
(PR) 5.2.2.114 | verificarea existenţei şi specificaţiei scărilor de pilot şi dispozitivelor pentru ridicarea/transferul piloţilor (reg. V/1723 din SOLAS 74/00/10); |
(PR) 5.2.2.116 | confirmarea că niciun material nou care conţine azbest nu a fost instalat la bord (reg. II-1/3-5 din SOLAS 74/00/05/09) 4. |