ORDIN nr. 646 din 13 mai 2015 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 819/2013 privind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011
Având în vedere prevederile regulilor 6-10 din cap. I al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, modificată prin Protocolul din 1988, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999, ale art. 13 şi 14 din Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, modificată prin Protocolul din 1988, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999, ale regulii 4 din anexa I, ale regulii 10 din anexa II şi ale regulii 5 din anexa VI la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin protocoalele din 1978 şi 1997, acceptate în legislaţia naţională prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999 privind aderarea la unele protocoale şi acceptarea unor amendamente la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, încheiată la Londra la 1 noiembrie 1974, la Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, încheiată la Londra la 5 aprilie 1966, şi la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra, la 17 februarie 1978, aprobată prin Legea nr. 23/2001, şi, respectiv, prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 216/2007 pentru acceptarea Codului tehnic privind controlul emisiilor de oxizi de azot de la motoarele diesel navale (Codul tehnic NOx) şi a unor amendamente la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta - amendamente la anexa VI la MARPOL 73/78 şi la Codul tehnic NOx, precum şi ale secţiunii 1.5 din Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 72/2003 pentru acceptarea Codului internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.4(48) a Comitetului Securităţii Maritime la Londra la 17 iunie 1983 şi, respectiv, prin Rezoluţia MEPC. 19(22) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 5 decembrie 1985, astfel cum a fost modificat prin amendamentele ulterioare, precum şi pentru acceptarea amendamentelor din 1990, 1999 şi 2000 referitoare la acesta, ale secţiunii 1.5 din Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 71/2003 pentru acceptarea Codului internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Codul IGC), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.5(48) a Comitetului Securităţii Maritime la Londra la 17 iunie 1983, astfel cum a fost modificat prin amendamentele din 1992, precum şi pentru acceptarea amendamentelor din 1990, 1994, 1996 şi 2000 referitoare la acesta şi ale secţiunii 1.6 din Codul pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 68/2003 privind acceptarea Codului pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul BCH), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC. 20(22) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 5 decembrie 1985, astfel cum a fost modificat prin amendamentele ulterioare, precum şi pentru acceptarea amendamentelor din 1990, 1996, 1999 şi 2000 referitoare la acesta, prin care s-a instituit Sistemul armonizat de inspectare şi certificare,
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2 pct. 20 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
Art. I
Ordinul ministrului transporturilor nr. 819/2013 privind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A. 1053(27) din 30 noiembrie 2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 şi 364 bis din 19 iunie 2013, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ORDIN privind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011, precum şi a amendamentelor ulterioare la aceasta"
2.Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 1
La inspecţiile navelor maritime care arborează pavilionul român şi efectuează voiajuri internaţionale, inspecţii care sunt efectuate în temeiul convenţiilor internaţionale şi al codurilor obligatorii în temeiul respectivelor convenţii, pentru care s-a instituit Sistemul armonizat de inspectare şi certificare, Autoritatea Navală Română aplică, după caz, dispoziţiile corespunzătoare din Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A. 1053(27) din 30 noiembrie 2011, prevăzută în anexa nr. 1*), aşa cum au fost amendate prin Rezoluţia A.1076(28) din 4 decembrie 2013, prevăzută în anexa nr. 2."
3.După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 31, cu următorul cuprins:
"Art. 31
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin."
4.După anexă, care devine anexa nr. 1, se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II
Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Ministrul transporturilor,

Ioan Rus

___
*) - Anexa nr. 1, fostă anexă, a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 bis din 19 iunie 2013.
ANEXA nr. 1:
(- Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 819/2013)
REZOLUŢIA A.1076(28) (adoptată la 4 decembrie 2013)
Amendamente la Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC)
Adunarea,
amintind articolul 15(j) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Adunării în legătură cu regulile şi instrucţiunile privind siguranţa maritimă şi prevenirea şi controlul poluării marine de către nave,
amintind, de asemenea:
a)adoptarea de către Conferinţa internaţională din 1988 privind sistemul armonizat de inspectare şi certificare a Protocolului din 1988 privind Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare şi a Protocolului din 1988 privind Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, care a introdus, printre altele, Sistemul armonizat de inspectare şi certificare în Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare şi, respectiv, în Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare;
b)adoptarea prin Rezoluţia MEPC.39(29) a amendamentelor privind introducerea Sistemului armonizat de inspectare şi certificare în Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL);
c)adoptarea prin Rezoluţia MEPC. 132(53) a amendamentelor privind introducerea Sistemului armonizat de inspectare şi certificare în anexa VI la Convenţia MARPOL; şi
d)adoptarea, prin rezoluţiile de mai jos, a amendamentelor privind introducerea Sistemului armonizat de inspectare şi certificare în:
(ii)Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Codul IGC) [Rezoluţia MSC. 17(58)];
şi
(iii)Codul pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul BCH) [rezoluţiile MEPC.41(29) şi MSC.18(58)], amintind, de asemenea, faptul că prin Rezoluţia A.1053(27) s-au adoptat Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC) (denumite în continuare Instrucţiuni de inspecţie), având scopul de a sprijini guvernele în implementarea cerinţelor instrumentelor mai sus menţionate,
recunoscând necesitatea ca Instrucţiunile de inspecţie să fie revizuite ulterior ţinând seama de amendamentele la instrumentele IMO mai sus menţionate care au intrat în vigoare sau care au început să producă efecte după adoptarea Rezoluţiei A.1053(27),
ţinând seama de recomandările făcute de Comitetul pentru protecţia mediului marin la cea de-a şaizeci şi cincea sesiune a sa şi de Comitetul de siguranţă maritimă la cea de-a nouăzeci şi doua sesiune a sa,
1.adoptă amendamentele la Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), aşa cum sunt prezentate în anexa la prezenta rezoluţie;
2.invită guvernele care efectuează inspecţiile cerute de instrumentele IMO relevante să aplice prevederile amendamentelor la Instrucţiunile de inspecţie anexate;
3.solicită Comitetului de siguranţă maritimă şi Comitetului pentru protecţia mediului marin să menţină actualizate Instrucţiunile de inspecţie prin examinarea şi amendarea lor, dacă este necesar.
ANEXA nr. 11:
(- ANEXĂ la Rezoluţia A.1076(28))
AMENDAMENTE la Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC)
[Rezoluţia A. 1053(27)1]
NOTĂ:
În cadrul Instrucţiunilor de inspecţie, textul tăiat cu o linie este eliminat şi textul subliniat indică adăugări sau modificări efectuate.
1.Amendamente la secţiunea Generalităţi - 1 Introducere:
"1.2 Prezentele Instrucţiuni ţin seama de amendamentele la instrumentele obligatorii care au intrat în vigoare până la şi inclusiv 31 decembrie 2011 2013 (a se vedea Apendicele 1) şi conţin:"
2.Amendamente la secţiunea Generalităţi - 3 Aplicarea şi adaptarea Instrucţiunilor:
"3.4 După caz, cerinţele detaliate din prezentele instrucţiuni pentru diferitele tipuri de inspecţii sunt induse într-o secţiune, care este aplicabilă tuturor navelor de marfă, urmată de o secţiune care se aplică numai petrolierelor anumitor tipuri de nave.
3.8bis În scopul aplicării prezentelor instrucţiuni se face următoarea recomandare privind terminologia utilizată în cadrul cerinţelor de inspecţie:

.1 prin termenul "examinare", cu excepţia cazului în care se utilizează în expresia "examinarea planurilor" sau "examinarea proiectului" se va înţelege o examinare amănunţită, utilizând tehnici adecvate, a elementelor, sistemului sau a dispozitivului în cauză, pentru a se confirma că acestea sunt instalate şi configurate în mod satisfăcător, sunt în stare bună şi nu prezintă niciun semn de defecţiune, distrugere sau deteriorare;

.2 prin termenul "încercare" se va înţelege o referire la o încercare funcţională a sistemului sau dispozitivului în cauză pentru a confirma funcţionarea sa corectă şi eficientă conform serviciului pentru care este destinat.

"
3.Amendamente la anexa 1 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia SOLAS 1974, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1988 referitor la aceasta - (E) 1 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul de siguranţă a echipamentului pentru nava de marfă:

(EI) 1.1.1.1

examinarea planurilor pentru pompele de incendiu, inclusiv pompa de incendiu pentru caz de urgenţă1, dacă este cazul, tubulaturile principale de incendiu, hidranţi, furtunuri de incendiu, ţevi de refulare de mână şi racordul internaţional de legătură cu uscatul (reg. II-2/10.2 şi 10.4.4 din SOLAS 74/00 şi cap. 2 şi 12 din Codul FSS);

(EI) 1.1.1.6

verificarea existenţei unei instalaţii fixe de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu în încăperile de maşini, inclusiv în încăperile de maşini periodic nesupravegheate şi spatiile închise care conţin incineratoare (reg. II-2/7.2. 7.3 şi 7.4 din SOLAS 74/00/10; cap. 9 din Codul FSS) (reg. II-2/13 şi 14 din SOLAS 74/88);

(EI) 1.1.1.14

examinarea planurilor pentru amenajările speciale pentru transportul mărfurilor periculoase, după caz, inclusiv alimentarea cu apă. echipamentul electric şi cablajul, instalaţia de detectare a incendiului, inclusiv instalaţiile de detectare a fumului prin prelevare de probe, dacă este cazul, instalaţia de ventilaţie, instalaţia de santină, protecţia personalului, precum şi toate instalaţiile de pulverizare cu apă (reg. II-2/19 (cu excepţia 19.3.8, 19.3.10 şi 19.4) din SOLAS 74/00; cap. 9 şi 10 din Codul FSS) (reg. II-2/54 din SOLAS 74/88);

(EI) 1.1.1.16

examinarea, după caz, a documentaţiei aprobate pentru metodele de proiectare şi dispozitivele alternative (reg. II-2/17 şi III/38 din SOLAS 00/06):

(EI) 1.1.1.17

examinarea concepţiei ambarcaţiunilor de salvare, inclusiv a construcţiei lor, a echipamentului lor, a accesoriilor lor, a mecanismelor lor de decuplare, a dispozitivelor de lansare la apă şi de recuperare, precum şi a instalaţiilor de îmbarcare şi de lansare la apă (reg. III/4, 16, 31. 32 până la 33 din SOLAS 74/96/06/11; secţiunile 3.2, 4.1 până la 4.9, 6.1 şi 6.2 din Codul LSA);

(EI) 1.1.1.30

verificarea planurilor existenţei şi a specificaţiei privind dispozitivele pentru transferul piloţilor, scările de pilot, dispozitivele combinate, dacă este cazul, accesul la puntea navei şi echipamentul şi iluminatul aferent şi dispozitivele pentru ridicarea/transferul piloţilor (reg. V/23 din SOLAS 74/88/10):

(EI) 1.1.2

Pentru examinarea planurilor şi desenelor mijloacelor de salvare şi a altor echipamente ale navelor de marfă, cerinţele suplimentare aplicabile petrolierelor navelor-cisternă vor cuprinde:

(EI) 1.1.2.1

examinarea planurilor pentru protecţia tancului de marfă (reg. II-2/4.5.3, 4.5.5, 4.5.6, 4.5.7 şi 10.8 din SOLAS 74/00; cap. 14 şi 15 din Codul FSS) (reg. II-2/60 şi 62 din SOLAS 74/88); şi

(EI) 1.1.2.1bis

examinarea planurilor pentru măsurarea gazelor din spaţiile din dublu corp şi din dublu fund, inclusiv a instalării tubulaturilor fixe pentru prelevarea probelor de gaz, după caz (reg. II-2/4.5.7.2 din SOLAS 10);

(EI) 1.1.2.1ter

în cazul petrolierelor de 20000 tone deadweight şi mai mult, examinarea planurilor pentru instalaţia fixă de detectare a gazelor de hidrocarburi pentru măsurarea concentraţiilor de gaze de hidrocarburi în toate tancurile de balast şi spaţiile goale din spaţiile din dublu corp şi dublu fund adiacente la tancurile de marfă, inclusiv tancul din picul prova şi orice alte tancuri şi spaţii care sunt situate sub puntea pereţilor etanşi şi care sunt adiacente la tancurile de marfă (reg. II-2/4.5.7.3 din SOLAS 10 şi cap. 16 din Codul fSs);

(EI) 1.1.3.1

examinarea pompelor de incendiu şi a tubulaturilor principale de incendiu, a amplasării hidranţilor, furtunurilor şi ţevilor de refulare de mână şi a racordului internaţional de legătură cu uscatul şi verificarea că fiecare pompă de incendiu, inclusiv pompa de incendiu pentru caz de urgenţă, poate funcţiona separat astfel încât să fie produse simultan două jeturi de apă de la hidranţi diferiţi în orice parte a navei, timp în care presiunea cerută este menţinută în tubulatura principală de incendiu; şi verificarea prin încercare că pompa de incendiu pentru caz de urgenţă are debitul prevăzut şi, dacă pompa de incendiu pentru caz de urgenţă constituie alimentarea principală cu apă pentru orice instalaţie fixă de stingere a incendiului, verificarea că această pompă de incendiu pentru caz de urgenţă are debitul necesar pentru această instalaţie1 (reg. II-2/10.2 din SOLAS 74/00; cap. 2 şi 12 din Codul FSS) (reg. II-2/4 şi 19 din SOLAS 74/88);

(EI) 1.1.3.8

examinarea tuturor instalaţiilor de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu şi a tuturor instalaţiilor automate de stingere a incendiului cu sprinklere, de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, precum şi a tuturor instalaţiilor de detectare a fumului prin prelevare de probe şi confirmarea că încercările de instalare au fost finalizate cu rezultate satisfăcătoare (reg. II-2/7.2, 7.3, 7.4, 7.5.1, 7.5.5, 19.3.3 şi 20.4 din SOLAS 74/00/10; cap. 9 şi 10 din Codul FSS) (reg. II-2/11, 13, 14, 53 şi 54 din SOLAS 74/88);

(EI) 1.1.3.11bis

examinarea, acolo unde este cazul, a metodelor de proiectare şi dispozitivelor alternative prevăzute pentru protecţia contra incendiului sau mijloacele şi dispozitivele de salvare, în conformitate cu cerinţele de încercare şi inspecţie, dacă aceste cerinţe există, indicate în documentaţia aprobată (reg. II-2/17 şi III/38 din SOLAS 00/06);

(EI) 1.1.3.35

verificarea existenţei dispozitivului pentru transferul piloţilor, a accesului la puntea navei şi a echipamentului şi iluminatului aferent, verificarea şi, după caz, a desfăşurării sau funcţionării scărilor de pilot şi a dispozitivelor pentru ridicare/transfer piloţi dispozitivelor combinate (reg. V/23 din SOLAS 74/00/10);

(EI) 1.1.4

Pentru mijloacele de salvare şi alte echipamente ale navelor de marfă, referitor la cerinţele suplimentare aplicabile petrolierelor navelor-cisternă, inspecţia pe perioada construcţiei şi după instalare trebuie să cuprindă:

(EI) 1.1.4.5

în cazul tuturor navelor-cisternă, examinarea măsurilor luate pentru protecţia tancurilor de marfă (reg. II2/4.5.3, 4.5.6 şi 10.8 din SOLAS 74/00/10; cap. 14 şi 15 din Codul FSS) (reg. II-2/60 şi 62 din SOLAS 74/88);

(EI) 1.1.4.6

în cazul tuturor navelor-cisternă, verificarea că acestea sunt prevăzute cu cel puţin un instrument portabil care permite măsurarea oxigenului şi unul care permite măsurarea concentraţiilor de vapori inflamabili, împreună cu un set suficient de piese de rezervă, precum şi mijloace corespunzătoare pentru calibrarea acestor instrumente (reg. II-2/4.5.7.1 din SOLAS 10);

(EI) 1.1.4.7

examinarea mijloacelor pentru măsurarea gazelor în spaţiile din dublu corp şi din dublu fund, inclusiv instalarea tubulaturilor fixe pentru prelevarea probelor de gaz, acolo unde este cazul (reg. II-2/4.5.7.2 din SOLAS 10);

(EI) 1.1.4.8

în cazul petrolierelor de 20.000 tone deadweight şi mai mult, examinarea instalaţiei fixe de detectare a gazelor de hidrocarburi pentru măsurarea concentraţiilor de gaze de hidrocarburi în toate tancurile de balast şi spaţiile goale din spaţiile din dublu corp şi dublu fund adiacente la tancurile de marfă, inclusiv tancul din picul prova şi orice alte tancuri şi spaţii care sunt situate sub puntea pereţilor etanşi şi care sunt adiacente la tancurile de marfă, precum şi confirmarea că probele de instalare au fost finalizate în mod satisfăcător (reg. II-2/4.5.7.3 din SOLAS 10 şi cap. 16 din Codul FSS);

(EI) 1.1.5.3bis

confirmarea, după caz, a existenţei la bord a documentaţiei aprobate pentru metodele de proiectare şi dispozitivele alternative (reg. II-2/17 şi III/38 din SOLAS 00/06);

(EI) 1.1.5.9bis

verificarea că la bordul navei există înregistrări în care sunt indicate toate scările de pilot aflate în exploatare (reg. V/23.2.4 din SOLAS 10);

(EI) 1.1.5.11

verificarea existenţei la bordul navei a Codului internaţional de semnale şi a unei copii actualizate a volumului III din Manualul internaţional pentru căutare şi salvare aeronautică şi maritimă (Manualul IAMSAR) (reg. V/21 din SOLAS 74/00/02);

(EI) 1.1.6

Pentru mijloacele de salvare şi alte echipamente ale navelor de marfă, referitor la cerinţele suplimentare aplicabile petrolierelor navelor-cisternă, verificarea existenţei la bordul navei a documentelor cerute trebuie să includă:

(EI) 1.1.6.2

confirmarea existenţei la bordul navei a instrucţiunilor de operare şi întreţinere pentru instalaţia fixă de detectare a gazelor de hidrocarburi (reg. II-2/4.5.7.3 din SOLAS 10 şi cap. 16 din Codul FSS);

(EA) 1.2.1.11bis

confirmarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic (reg. 6.4 şi 6.5 din anexa VI la MARPOL);

(EA) 1.2.1.15

verificarea, după caz, a existenţei la bord a documentaţiei aprobate pentru metodele de proiectare şi dispozitivele alternative (reg. II-2/17 şi III/38 din SOLAS 00/06);

(EA) 1.2.1.23bis

confirmarea, după caz, că la bordul navei există o declaraţie emisă de către producătorul sistemului de decuplare şi de recuperare a bărcii de salvare sau de către unul din reprezentanţii acestuia, prin care se confirmă că a fost finalizată cu succes revizia generală a sistemului existent de decuplare şi de recuperare a bărcii de salvare şi că sa constatat că acest sistem respectă prevederile paragrafelor 4.4.7.6.4 până la 4.4.7.6.6 din Codul LSA, sau, ca alternativă, că este disponibilă la bordul navei o declaraţie de acceptare a instalării, prin înlocuire, a unui sistem de decuplare şi de recuperare la o barcă de salvare existentă (reg. III/1.5 din SOLAS 11; secţiunea 4.4.7.6 din Codul LSA);

(EA) 1.2.1.30

verificarea existenţei la bordul navei a Codului internaţional de semnale şi a unei copii actualizate a volumului III din Manualul internaţional pentru căutare şi salvare aeronautică şi maritimă (Manualul IAMSAR) (reg. V/21 din SOLAS 74/00/02);

(EA) 1.2.1.30bis

verificarea că la bordul navei sunt ţinute la zi înregistrări în care sunt indicate toate scările de pilot aflate în exploatare şi toate reparaţiile care au fost efectuate la acestea (reg. V/23.2.4 din SOLAS 10);

(EA) 1.2.1.32

verificarea că la bordul navei sunt luate măsuri pentru a ţine evidenţa activităţilor de navigaţie şi a raportării zilnice (reg. V/28 din SOLAS 74/00/0403);

(EA) 1.2.2.8

examinarea, pe cât este posibil, şi încercarea, pe cât este posibil de realizat, a tuturor instalaţiilor de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, precum şi a tuturor instalaţiilor de detectare a fumului prin prelevare de probe (reg. II-2/7.2, 7.3, 7.4, 7.5.1, 7.5.5, 19.3.3 şi 20.4 din SOLAS 74/00/10; cap. 9 şi 10 din Codul FSS) (reg. II-2/11, 13, 14, 53 şi 54 din SOLAS 74/88);

(EA) 1.2.2.13 bis

examinarea, acolo unde este cazul, a metodelor de proiectare şi dispozitivelor alternative prevăzute pentru protecţia contra incendiului sau mijloacele şi dispozitivele de salvare, în conformitate cu cerinţele de încercare, inspecţie şi întreţinere, dacă aceste cerinţe există, indicate în documentaţia aprobată (reg. II-2/17 şi III/38 din SOLAS 00/06);

(EA) 1.2.2.17

examinarea fiecărei ambarcaţiuni de salvare, inclusiv a echipamentului său şi, dacă este prevăzut, a dispozitivului mecanismului de decuplare sub sarcină şi a închizătorului hidrostatic şi, în cazul plutelor de salvare gonflabile, a dispozitivului de declanşare hidrostatic şi a dispozitivelor care permit plutirea liberă. Verificarea că faclele de mână nu sunt expirate (reg. III/16, 20 şi 31 din SOLAS 74/00; secţiunile 2.5, 3.1 până la 3.3, 4.1.5, 4.4.7 şi 4.4.8 din Codul LSA);

(EA) 1.2.2.35

verificarea existenţei, şi funcţionării şi a efectuării încercării anuale de funcţionare a sistemului de identificare automată a navei, dacă este prevăzut, şi a faptului că s-a efectuat încercarea anuală şi o copie a raportului de încercare este disponibilă la bordul navei (reg. V/18.9 şi 19 din SOLAS 74/00/04/10);

(EA) 1.2.2.37

verificarea existenţei şi specificaţiei scărilor de pilot şi dispozitivelor pentru ridicarea/transferul piloţilor (reg. V/23 din SOLAS 74/00/10);

(EA) 1.2.3

în ceea ce priveşte mijloacele de salvare şi alte echipamente ale navelor de marfă, referitor la cerinţele suplimentare aplicabile petrolierelor navelor-cisternă, inspecţia anuală cuprinde:

(EA) 1.2.3.4bis

în cazul tuturor navelor-cisternă, verificarea că acestea sunt prevăzute cu cel puţin un instrument portabil care permite măsurarea oxigenului şi unul care permite măsurarea concentraţiilor de vapori inflamabili, împreună cu un set suficient de piese de rezervă, precum şi mijloace corespunzătoare pentru calibrarea acestor instrumente (reg. II-2/4.5.7.1 din SOLAS 10);

(EA) 1.2.3.4ter

examinarea mijloacelor pentru măsurarea gazelor în spaţiile din dublu corp şi din dublu fund, inclusiv instalarea tubulaturilor fixe pentru prelevarea probelor de gaz, acolo unde este cazul (reg. II-2/4.5.7.2 din SOLAS 10);

(EA) 1.2.3.4quad

examinarea, pe cât este posibil, şi încercarea instalaţiei fixe de detectare a gazelor de hidrocarburi (reg. II2/4.5.7.3 din SOLAS 10 şi cap. 16 din Codul FSS);

(EP) 1.3.2.4

încercarea tuturor instalaţiilor de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu şi a tuturor instalaţiilor de detectare a fumului prin prelevare de probe (reg. II-2/7.2, 7.3, 7.4, 7.5.5, 19.3.3 şi 20.4 din SOLAS 74/00/10; cap. 9 şi 10 din Codul FSS) (reg. II-2/11, 13, 14, 53 şi 54 din SOLAS 74/88);

(EP) 1.3.3

Pentru mijloacele de salvare şi alte echipamente, referitor la cerinţele suplimentare aplicabile petrolierelor navelor-cisternă, inspecţia periodică va cuprinde:

(ER) 1.4.3

Pentru mijloacele de salvare şi alte echipamente ale navelor de marfă, referitor la cerinţele suplimentare aplicabile petrolierelor navelor-cisternă, inspecţia de reînnoire va cuprinde:

4.Amendamente la anexa 1 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia SOLAS 1974, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1988 referitor la aceasta - (C) 2 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul de siguranţă a construcţiei pentru nava de marfă:

(CI) 2.1.1.1bis

examinarea planurilor pentru a veriiica dacă vracmerele cu lungimea mai mare sau egală cu 150 m, după caz, respectă cerinţele de construcţie aplicabile ale unei organizaţii recunoscute de către Administraţie sau normele naţionale ale Administraţiei care sunt conforme cu cerinţele funcţionale din Standardele pentru construcţia navelor bazată pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor (reg. II-1/3-10 din SOLAS 10);

(CI) 2.1.1.6

examinarea, după caz, a documentaţiei aprobate pentru metodele de proiectare şi dispozitivele alternative (reg. II-1/55 şi II-2/17 din SOLAS 00/06);

(CI) 2.1.2.8

examinarea planurilor pentru a verifica dacă petrolierele cu lungimea mai mare sau egală cu 150 m, după caz, respectă cerinţele de construcţie aplicabile ale unei organizaţii recunoscute de către Administraţie sau normele naţionale ale Administraţiei care sunt conforme cu cerinţele funcţionale din Standardele pentru construcţia navelor bazată pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor (reg. II-1/3-10 din SOLAS 10);

(CI) 2.1.3.1bis

confirmarea, în conformitate cu planul de inspecţie, că vrachierele cu lungimea mai mare sau egală cu 150 m, după caz, respectă cerinţele de construcţie aplicabile ale unei organizaţii recunoscute de către Administraţie sau normele naţionale ale Administraţiei care sunt conforme cu cerinţele funcţionale din Standardele pentru construcţia navelor bazată pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor (reg. II-1/3.10 din SOLAS 10);

(CI) 2.1.3.17

confirmarea şi consemnarea că instalaţia de propulsie are capacitatea de a inversa sensul de împingere a elicei, într-un timp suficient, şi în felul acesta de a stopa nava în limitele unei distanţe rezonabile, inclusiv eficienţa oricăror mijloace suplimentare de manevră sau de oprire a navei2 (reg II-1/28 din SOLAS 74/88);

(CI) 2.1.3.18

confirmarea că instalaţia de guvernare principală şi instalaţia de guvernare auxiliară sunt dispuse astfel încât defectarea uneia dintre acestea să nu determine nefuncţionarea celeilalte2 (reg II-1/29 din SOLAS 74/88);

(CI) 2.1.3.21

confirmarea că instalaţia de guvernare principală poate guverna nava la viteza maximă de serviciu de marş înainte şi poate asigura manevra de trecere a cârmei de la 35° dintr-un bord la 35° în celălalt bord, cu nava la pescajul maxim3 şi viteza maximă de serviciu de marş înainte, şi, în aceleaşi condiţii, de la 35° dintr-un bord oarecare la 30° în celălalt bord, în cel mult 28 secunde2 (reg II-1/29 din SOLAS 74/88);

(CI) 2.1.3.22

confirmarea că instalaţia de guvernare auxiliară poate guverna nava la viteza de navigabilitate şi poate fi pusă rapid în funcţiune în caz de avarie şi că aceasta poate asigura manevra de trecere a cârmei de la 15° dintr-un bord la 15° în celălalt bord, în cel mult 60 de secunde, nava având pescajul maxim şi jumătate din viteza sa maximă de serviciu de marş înainte sau viteza de 7 noduri, care dintre acestea este mai mare2 (reg. II-1/29 din SOLAS 74/88);

(CI) 2.1.3.24

confirmarea că, în cazul în care instalaţia de guvernare principală se compune din două sau mai multe agregate de forţă identice şi nu este prevăzută o instalaţie de guvernare auxiliară, o defecţiune poate fi izolată astfel încât să poată fi menţinută sau redobândită rapid capacitatea de guvernare după o singură avarie în instalaţia sa cu tubulaturi sau în unul dintre agregatele de forţă2 (reg II-1/29 din SOLAS 74/88);

(CI) 2.1.3.53bis

examinarea, după caz, a metodelor de proiectare şi dispozitivelor alternative prevăzute pentru instalaţiile de maşini sau instalaţiile electrice sau pentru protecţia contra incendiului, în conformitate cu cerinţele de încercare şi inspecţie, dacă aceste cerinţe există, indicate în documentaţia aprobată (reg.II-1/55 şi II-2/17 din SOLAS 00/06);

(CI) 2.1.3.60

confirmarea că materialele instalate nu conţin azbest4 (reg. II-1/3-5 din SOLAS 74/00/09);

(CI) 2.1.3.62bis

înainte de examinarea dosarului tehnic cu privire la acoperirea de protecţie:

(CI) 2.1.3.62bis.1

verificarea că Fişa tehnică şi Declaraţia de conformitate sau Certificatul de aprobare de tip corespund Standardului;

(CI) 2.1.3.62bis.2

verificarea că datele de identificare ale acoperirii de protecţie care figurează pe containerele reprezentative corespund acoperirii de protecţie indicate în Fişa tehnică;

(CI) 2.1.3.62bis.3

verificarea că inspectorul este calificat în conformitate cu normele privind calificarea;

(CI) 2.1.3.62bis.4

verificarea că rapoartele inspectorului cu privire la pregătirea suprafeţei şi aplicarea acoperirii de protecţie indică conformitatea cu Fişa tehnică a producătorului şi Declaraţia de conformitate sau Certificatul de aprobare de tip; şi

(CI) 2.1.3.62bis.5

verificarea implementării prevederilor privind inspectarea acoperirii de protecţie.

(CI) 2.1.3.62ter

examinarea Dosarului tehnic cu privire la acoperirea de protecţie (reg. II-1/3-2 şi II-1/3-11 din SOLAS 74/00/06/10; Rezoluţiile MSC.215(82) şi MSC.288(87));

(CI) 2.1.3.63

confirmarea, în cazul petrolierelor şi vrachierelor, după caz, a existenţei mijloacelor de acces în spaţiile de marfă şi în alte spaţii în conformitate cu prevederile din Manualul de acces la structura navei (reg. II-1/3-6 din SOLAS 74/00/02/04 ,reg.II-1/3-10 din SOLAS 10 şi Rezoluţia MSC.287(87));

(CI) 2.1.4.1 bis

confirmarea, în conformitate cu planul de inspecţie, că petrolierele cu lungimea mai mare sau egală cu 150 m, după caz, respectă cerinţele de construcţie aplicabile ale unei organizaţii recunoscute de către Administraţie sau normele naţionale ale Administraţiei care sunt conforme cu cerinţelor funcţionale din Standardele pentru construcţia navelor bazată pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor (reg. II-1/3-10 din SOLAS 10);

(CI) 2.1.4.9

confirmarea că toate tancurile de marfă de hidrocarburi de pe petrolierele destinate transportului ţiţeiului:

(CI) 2.1.4.9.1

au fost acoperite cu un strat de protecţie în conformitate cu Rezoluţia MSC.288(87); sau

(CI) 2.1.4.9.2

au fost protejate cu mijloace alternative de protecţie la coroziune sau prin utilizarea unui material rezistent la coroziune aprobat (oţel), în conformitate cu Rezoluţia MSC.289(87) (regula II-1/3-11 din SOLAS 10).

(CI) 2.1.5.1

respectarea prevederilor de la (CI) 2.1.4, cu excepţia prevederilor de la (CI) 2.1.4.1bis.

(CI) 2.1.6.1

confirmarea disponibilităţii la bord a informaţiei asupra stabilităţii şi a planurilor pentru controlul avariei şi a manualelor pentru controlul avariei (reg. II-1/22 şi 23-1 din SOLAS 74/88) (reg. II-1/5-1 şi 19 din SOLAS 06);

(CI) 2.1.6.3

în cazul navelor care transportă unităţi de marfă, inclusiv containere, confirmarea existenţei la bord a Manualului de amarare a mărfii aprobat (reg. VI/5.6 din SOLAS 74/9498);

(CI) 2.1.6.6

confirmarea, dacă este cazul, că la bordul navei există un dosar tehnic cu privire la acoperirea de protecţie, revizuit de către Administraţie (reg. II-1/3-2 şi 3-11 din SOLAS 74/00/06/10);

(CI) 2.1.6.7bis

în cazul petrolierelor şi vrachierelor cu lungimea mai mare sau egală cu 150 m, confirmarea că la bordul navei există dosarul tehnic privind construcţia navei (reg. II-1/3-10 din SOLAS 10 şi Rezoluţia MSC.290(87));

(CI) 2.1.6.7ter

confirmarea, după caz, că la bordul navei există un dosar tehnic verificat de către Administraţie (reg. II-1/3-11 din SOLAS 10 şi Rezoluţia MSC.289(87));

(CA) 2.2.1.11bis

confirmarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic (reg. 6.4 şi 6.5 din anexa VI la MARPOL);

(CA) 2.2.1.17

confirmarea existenţei la bord a informaţiei asupra stabilităţii, inclusiv a stabilităţii după avarie, după caz, şi a planurilor pentru controlul avariei şi a manualelor pentru controlul avariei (reg. II-1/22, 23 şi 25 din SOLAS 74/88) (reg. II-1/5-1 şi 19 din SOLAS 06);

(CA) 2.2.1.26

în cazul navelor care transportă unităţi de marfă, inclusiv containere, confirmarea existenţei la bord a Manualului de amarare a mărfii aprobat (reg. VI/5.6 din SOLAS 74/9498);

(CA) 2.2.1.30

confirmarea, după caz, că dosarul tehnic cu privire la acoperirea de protecţie este disponibil la bord şi că este menţinut la zi (reg. II-1/3-2 şi 3-11 din SOLAS 74/00/06/10);

(CA) 2.2.1.31bis

în cazul navelor-cisternă destinate transportului de ţiţei, confirmarea, după caz, că la bordul navei există un dosar tehnic verificat de către Administraţie (reg. II-1/3-11 din SOLAS 10 şi Rezoluţia MSC.289(87));

(CA) 2.2.1.31ter

în cazul petrolierelor şi vrachierelor cu lungimea mai mare sau egală cu 150 m, confirmarea disponibilităţii la bord a Dosarului tehnic privind construcţia navei (reg. II-1/3-10 din SOLAS 10 şi Rezoluţia MSC.287(87));

(CA) 2.2.2.2bis

în cazul vrachierelor cu lungimea mai mare sau egală cu 150 m, examinarea, după caz, a structurii navei în conformitate cu Dosarul tehnic privind construcţia navei, luând în considerare zonele identificate ca necesitând acordarea unei atenţii speciale (reg. II-1/3-10 din SOLAS 10 şi Rezoluţia MSC.287(87));

(CA) 2.2.2.24bis

examinarea, după caz, a metodelor de proiectare şi dispozitivelor alternative prevăzute pentru instalaţiile de maşini sau instalaţiile electrice sau pentru protecţia contra incendiului, în conformitate cu cerinţele de încercare, inspecţie şi întreţinere, dacă aceste cerinţe există, indicate în documentaţia aprobată (reg. II-1/55 şi II-2/17 din SOLAS 00/06);

(CA) 2.2.2.30

confirmarea că niciun material nou care conţine azbest nu a fost instalat la bord4 (reg. II-1/3-5 din SOLAS 74/00/04/09);

(CA) 2.2.3.15bis

confirmarea că sistemul de acoperire de protecţie în tancurile pentru hidrocarburi de pe navele-cisternă destinate transportului de ţiţei, după caz, se menţine şi că activităţile de întreţinere şi de reparaţie efectuate în serviciu au fost înregistrate în dosarul tehnic cu privire la acoperirea de protecţie (reg. II-1/3-11 din SOLAS 10 şi Rezoluţia MSC.288(87));

(CA) 2.2.3.17

în cazul petrolierelor cu lungimea mai mare sau egală cu 150 m, examinarea, după caz, a structurii navei în conformitate cu Dosarul tehnic privind construcţia navei, luând în considerare zonele indentificate ca necesitând acordarea unei atenţii speciale (reg. II-1/3-10 din SOLAS şi Rezoluţia MSC.287(87));

(CA) 2.2.4.1

respectarea prevederilor de la (CA) 2.2.3, cu excepţia prevederilor de la (CA) 2.2.3.15bis şi (CA) 2.2.3.17.

(CIn) 2.3.4.1

respectarea prevederilor de la (CA) 2.2.3, cu excepţia prevederilor de la (CA) 2.2.3.15bis şi (CA) 2.2.3.17.

(CR) 2.4.4.1

respectarea prevederilor de la (CA) 2.2.3, cu excepţia prevederilor de la (CA) 2.2.3.15bis şi (CA) 2.2.3.17.

5.Amendamente la anexa 1 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia SOLAS 1974, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1988 referitor la aceasta - (R) 4 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru certificatul de siguranţă radio pentru nava de marfă:

(RI) 4.1.2.16.4

verificarea că codul unic de identificare a balizei numărul de identificare a radiobalizei pentru localizarea sinistrelor prin satelit (ID EPIRB) este marcat în mod clar pe partea exterioară a echipamentului, şi, dacă este posibil, efectuarea decodificării codului unic de identificare a balizei numărului de identificare a EPIRB, pentru a se confirma că acesta este corect;

(RI) 4.1.2.16.4bis

verificarea că codul unic de identificare a balizei programat în EPIRB corespunde cu codul unic de identificare a balizei atribuit de către Administraţie sau în numele acesteia;

(RI) 4.1.2.16.4ter

verificarea că numărul MMSI, dacă este codat în baliză, corespunde cu numărul MMSI care este atribuit navei;

(RP) 4.2.1.11bis

confirmarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic (reg. 6.4 şi 6.5 din anexa VI la MARPOL);

6.Amendamente la anexa 1 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia SOLAS 1974, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1988 referitor la aceasta - (P) 5 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul de siguranţă pentru nava de pasageri:

(PI) 5.1.1.12

examinarea planurilor pentru pompele de incendiu, inclusiv pompa de incendiu pentru caz de urgenţa, dacă este cazul, tubulatura principală de incendiu, hidranţi, furtunuri şi ţevile de refulare de mână, precum şi racordul internaţional de legătură cu uscatul (reg. II-1/39 din SOLAS 74/88 şi reg. II-2/10.2 din SOLAS 74/00; cap. 2 şi 12 din Codul FSS) (reg. II1/39 şi reg. II-2/4 şi 19 din SOLAS 74/88);

(PI) 5.1.1.19

examinarea planurilor pentru protecţia încăperilor de categorie specială şi a altor încăperi de marfă (reg. II2/37, 38 şi 39 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/7.6, 9 şi 20 din SOLAS 74/00/06/10; cap. 9 şi 10 din Codul FSS);

(PI) 5.1.1.20

examinarea planurilor pentru instalaţia fixă de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu , instalaţia de avertizare a echipajului şi de comunicare cu publicul sau alte mijloace eficiente de comunicare, şi toate instalaţiile automate de stingere a incendiului cu sprinklere, de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, după caz, situate în încăperile de maşini, inclusiv acelea situate în spaţiile închise care conţin incineratoare, în încăperile de locuit şi încăperile de serviciu, precum şi în posturile de comandă (reg. II-2/7 (cu excepţia 7.5.5, 7.6 şi 7.9) din SOLAS 74/00/06/10; cap. 8, 9 şi 10 din Codul FSS) (reg. II-2/40 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/7 şi 12 din SOLAS 74/00/06) (reg. II-2/40 din SOLAS 74/88);

(PI) 5.1.1.20 bis

examinarea planurilor pentru instalaţia de avertizare a echipajului şi de comunicare cu publicul sau alte mijloace eficiente de comunicare (reg. II-2/7.9 din SOLAS 74/00/06; cap. 9 din Codul FSS; cap. 7 din Codul LSA) (reg. II- 2/40 din SOLAS 74/88);

(PI) 5.1.1.21

examinarea planurilor pentru amenajările speciale pentru transportul mărfurilor periculoase, după caz, inclusiv alimentarea cu apă, echipamentul şi cablurile electrice, instalaţia de detectare a incendiului, instalaţia de detectare a fumului prin prelevare de probe, instalaţia de santină şi protecţia personalului (reg. II-2/41 şi 54 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/19 din SOLAS 74/00/08; cap. 9 şi 10 din Codul FSSu);

(PI) 5.1.1.23

examinarea concepţiei ambarcaţiunilor de salvare, inclusiv a construcţiei lor, a echipamentului lor, a accesoriilor lor, a mecanismelor lor de decuplare, a dispozitivelor de lansare la apă şi de recuperare, precum şi a instalaţiilor de îmbarcare şi de lansare la apă (reg. III/4.- 20 până la 24, 36, 38 până la 44 şi 48 din SOLAS74/88/06) (reg. III/4 din SOLAS 06) (secţiunile 3.2, 4.1 până la 4.6, 6.1 până la 6.2 din Codul LSA);

(PI) 5.1.1.35

verificarea planurilor existenţei şi specificaţiei privind dispozitivele pentru transferul piloţilor, scările de pilot, dispozitivele combinate, după caz, accesul la puntea navei şi echipamentul şi iluminatul aferent şi dispozitivele pentru ridicarea/ transferul piloţilor (reg. V/23 din SOLAS 74/00/10);

(PI) 5.1.2.12

confirmarea existenţei mijloacelor de închidere a hublourilor şi a capacelor lor, precum şi a orificiilor de scurgere a apei, a evacuărilor sanitare şi a deschiderilor similare şi a altor orificii de aspiraţie şi de evacuare din bordaj situate sub puntea pereţilor etanşi (reg. II-1/1315 din SOLAS 06);

(PI) 5.1.2.30

confirmarea, prin rezultatele încercării, că instalaţia de propulsie permite inversarea într-un timp suficient a sensului de împingere a elicei astfel încât nava poate fi oprită în limitele unei distanţe rezonabile; de asemenea, verificarea eficienţei oricăror mijloace suplimentare de manevră sau de oprire a navei2 (reg. II-1/28 din SOLAS 74/88);

(PI) 5.1.2.31

confirmarea că instalaţia de guvernare principală şi instalaţia de guvernare auxiliară sunt dispuse astfel încât defectarea uneia dintre acestea să nu determine nefuncţionarea2 celeilalte (reg. II-1/29 din SOLAS 74/88);

(PI) 5.1.2.34

confirmarea că instalaţia de guvernare principală poate guverna nava la viteza maximă de serviciu de marş înainte şi că aceasta poate asigura manevra de trecere a cârmei de la 35° dintr-un bord la 35° în celălalt bord, cu nava la pescajul său maxim3 şi la viteza sa maximă de serviciu de marş înainte şi, în aceleaşi condiţii, de la 35° dintr-un bord oarecare la 30° în celălalt bord, în cel mult 28 de secunde2 (reg. II-1/29 din SOLAS 74/88);

(PI) 5.1.2.35

confirmarea că instalaţia de guvernare auxiliară poate guverna nava la viteza de navigabilitate şi poate fi pusă rapid în funcţiune în caz de avarie şi că aceasta poate asigura manevra de trecere a cârmei de la 15° dintr-un bord la 15° în celălalt bord, în cel mult 60 de secunde, cu nava la pescajul său maxim şi la jumătate din viteza sa maximă de serviciu de marş înainte sau la viteza de 7 noduri, care dintre acestea este mai mare2 (reg. II-1/29 din SOLAS 74/88);

(PI) 5.1.2.37

dacă instalaţia de guvernare principală cuprinde două sau mai multe agregate de forţă identice şi nu este prevăzută o instalaţie de guvernare auxiliară, confirmarea că o defecţiune poate fi izolată astfel încât să poată fi menţinută sau redobândită rapid capacitatea de guvernare după o singură avarie în instalaţia sa cu tubulaturi sau în unul dintre agregatele de forţă2 (reg. II-1/29 din SOLAS 74/88);

(PI) 5.1.2.65.1

în cazul navelor de pasageri, construite la 1 iulie 2010 sau după această dată 10, confirmarea existenţei iluminatului suplimentar în toate cabinele şi verificarea că acest iluminat se aprinde automat şi rămâne aprins timp de minim 30 de minute în cazul producerii unei pene de alimentare cu curent electric a iluminatului normal din cabine (reg. II-1/41.6 din SOLAS 06/10);

10 Se face referire la Instrucţiunile pentru aplicarea reg. II-1/41.6 din SOLAS (Circulara MSC.1/Circ.1372).

(PI) 5.1.2.67bis

examinarea, acolo unde este cazul, a metodelor de proiectare şi dispozitivelor alternative prevăzute pentru instalaţiile de maşini sau instalaţiile electrice, pentru protecţia contra incendiului sau mijloacele şi dispozitivele de salvare, în conformitate cu cerinţele de încercare şi inspecţie, dacă aceste cerinţe există, indicate în documentaţia aprobată (reg.II-1/55, II-2/17 şi III/38 din SOLAS 00/06);

(PI) 5.1.2.68

examinarea pompelor de incendiu, a tubulaturii principale de incendiu şi a amplasării hidranţilor, furtunurilor şi ţevilor de refulare de mână, precum şi a racordului internaţional de legătură cu uscatul şi confirmarea că fiecare pompă de incendiu, inclusiv pompa de incendiu pentru caz de urgenţă, poate funcţiona independent astfel încât să fie produse simultan două jeturi de apă de la diferiţi hidranţi în orice parte a navei în timp ce presiunea cerută este menţinută în tubulatura principală de incendiu şi verificarea prin încercare că pompa de incendiu pentru caz de urgenţă are debitul prevăzut şi, dacă pompa de incendiu pentru caz de urgenţă constituie alimentarea principală cu apă pentru orice instalaţie fixă de stingere a incendiului, verificarea că această pompă de incendiu pentru caz de urgenţă are debitul necesar pentru această instalaţie1 (reg. II-2/4 şi 19 din SOLAS 74/88, cap. 2 şi 12 din Codul FSS);

(PI) 5.1.2.83

verificarea protecţiei contra incendiului, inclusiv a instalaţiilor de detectare a incendiului şi instalaţiilor de detectare a fumului prin prelevare de probe pentru încăperile de categorie specială şi alte spaţii de marfă destinate mărfurilor generale şi mărfurilor periculoase şi încercarea, după caz, a funcţionării mijloacelor pentru închiderea diferitelor deschideri (reg. II-2/37, 38 şi 39 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/7.6 şi 10.7 din SOLAS 74/00; cap. 5, 9 şi 10 din Codul FSS);

(PI) 5.1.2.83bis

verificarea protecţiei contra incendiului, inclusiv a instalaţiilor de detectare a incendiului şi instalaţiilor de detectare a fumului prin prelevare de probe, după caz, situate în încăperile pentru vehicule, încăperile de categorie specială şi încăperile ro-ro, şi încercarea, după caz, a funcţionării mijloacelor de închidere a diferitelor deschideri (reg. II-2/37 şi 38 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/20 (cu excepţia 20.5) din SOLAS 74/00; cap. 5, 6, 7, 9, 10 din Codul FSS);

(PI) 5.1.2.84

confirmarea şi încercarea, după caz, a tuturor instalaţiilor fixe de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, a alarmei speciale şi a instalaţiei de comunicare cu publicul sau a altor mijloace eficiente de comunicare, precum şi a tuturor instalaţiilor automate de stingere a incendiului cu sprinklere, de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, după caz, situate în încăperile de maşini, inclusiv acelea situate în spaţiile închise care conţin incineratoare, în încăperile de locuit, încăperile de serviciu şi posturile de comandă (reg. II-2/40 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/7 (cu excepţia 7.5.5, 7.6 şi 7.9) din SOLAS 74/00/06/10; cap. 8 şi 9 din Codul FSS) (reg. II- 2/40 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/7 şi 12 din SOLAS 74/00/06);

(PI) 5.1.2.84bis

confirmarea şi încercarea alarmei speciale şi a instalaţiei de comunicare cu publicul sau a altor mijloace eficiente de comunicare (reg. II-2/40 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/12 din SOLAS 74/00/06/10; cap. 7 din Codul LSA);

(PI) 5.1.2.86

examinarea, după caz, a amenajărilor speciale pentru transportul mărfurilor periculoase prin verificarea în mod special, a echipamentului şi a cablajului electric, a instalaţiilor de detectare a incendiului, a instalaţiilor de ventilaţie şi a izolaţiei pereţilor de delimitare, a existenţei îmbrăcămintei de protecţie şi a aparatelor portabile, precum şi încercarea alimentării cu apă, a drenării santinei şi a tuturor instalaţiilor de pulverizare cu apă (reg. II- 2/41 şi 54 din SOLAS 74/88) (reg. II-2/19 din SOLAS 74/00/08);

(PI) 5.1.2.88

examinarea fiecărei ambarcaţiuni de salvare, inclusiv a echipamentului său, şi confirmarea că un număr suficient de dispozitive de localizare pentru căutare şi salvare există la bordul plutelor de salvare şi că aceste plute de salvare sunt marcate în mod clar (reg. III/20, 21 şi 26 din SOLAS 74/88/00/02/08; secţiunile 2.3 până la 2.5, 3.2 şi 4.1 până la 4.6 din Codul LSA);

(PI) 5.1.2.90

deplierea a 50% din MES (instalaţie de evacuare la apă) după instalarea sa (secţiunea 5.1 din Codul LSA şi Circulara MSC/Circ.809 paragraful 6.2.2.2 din Codul LSA);

(PI) 5.1.2.102

verificarea existenţei unui sistem suport de decizie pentru comandant (reg. III/29 din SOLAS 74/00; reg. II-2/21 şi 22 din SOLAS 06);

(PI) 5.1.2.109

verificarea existenţei la bordul navei a Codului internaţional de semnale şi a unei copii actualizate a volumului III din Manualul internaţional pentru căutare şi salvare aeronautică şi maritimă (Manualul IAMSAR) (reg. V/21 din SOLAS 74/00/02);

(PI) 5.1.2.110

verificarea existenţei dispozitivului pentru transferul piloţilor, a accesului la puntea navei şi a echipamentului şi iluminatului aferent, verificarea şi, după caz, a desfăşurării sau funcţionării scărilor de pilot şi a instalaţiilor de ridicare/transfer a piloţilor dispozitivelor combinate, după caz (reg. V/23 din SOLAS 74/00/10);

(PI) 5.1.2.126.4

verificarea că codul unic de identificare a balizei numărul de identificare (ID) al EPIRB este marcat în mod clar pe partea exterioară a echipamentului, şi, dacă este posibil, decodificarea codului unic de identificare a balizei numărului de identificare al EPIRB pentru a se confirma că acesta este corect;

(PI) 5.1.2.126.4bis

verificarea că codul unic de identificare a balizei programat în EPIRB corespunde cu codul unic de identificare a balizei atribuit de către Administraţie sau în numele acesteia;

(PI) 5.1.2.126.4ter

verificarea că numărul MMSI, dacă este codat în baliză, corespunde cu numărul MMSI care este atribuit navei;

(PI) 5.1.2.135

verificarea existenţei şi funcţionării sistemului de identificare automată şi confirmarea că acesta a fost supus la încercarea anuală (reg. V/19 din SOLAS 74/00/04);

(PI) 5.1.2.137

confirmarea că materialele instalate nu conţin azbest4 (reg. II-1/3-5 din SOLAS 09);

(PI) 5.1.3.1

confirmarea existenţei la bord a informaţiei asupra stabilităţii şi a planurilor pentru controlul avariei, precum şi a manualelor pentru controlul avariei (reg. II-1/22 şi 23 din SOLAS 74/88) (reg. II-1/5-1 şi 19 din SOLAS 06);

(PI) 5.1.3.10

confirmarea că instrucţiunile pentru caz de urgenţă sunt disponibile pentru fiecare persoană aflată la bord, că rolurile de apel sunt afişate în locuri vizibile şi că acestea sunt redactate într-o limbă înţeleasă de persoanele de la bord (reg. III/8 şi 5337 din SOLAS 74/00);

(PI) 5.1.3.16bis

verificarea că la bordul navei există înregistrări în care sunt indicate toate scările de pilot aflate în exploatare (reg. V/23.2.4 din SOLAS 10);

(PR) 5.2.1.8bis

confirmarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic (reg. 6.4 şi 6.5 din anexa VI la MARPOL);

(PR) 5.2.1.17

confirmarea că informaţia asupra stabilităţii şi planurile pentru controlul avariei, precum şi manualele pentru controlul avariei sunt uşor accesibile (reg. II-1/22 şi 23 din SOLAS 74/88) (reg. II-1/5-1 şi 19 din SOLAS 06);

(PR) 5.2.1.27bis

confirmarea, dacă este cazul, că este disponibilă o declaraţie emisă de către producătorul mecanismului de decuplare a bărcii de salvare, care confirmă efectuarea cu succes a reviziei generale a acestui mecanism şi că s-a constatat că mecanismul respectă prevederile paragrafelor 4.4.7.6.4 până la 4.4.7.6.6 din Codul LSA, sau, ca alternativă, că este disponibilă o declaraţie de acceptare a instalării, prin înlocuire, a unui sistem de decuplare şi de recuperare la o barcă de salvare existentă (reg. III/1.5 din SOLAS 11; secţiunea 4.4.7.6 din Codul LSA);

(PR) 5.2.1.35bis

verificarea că la bordul navei sunt ţinute la zi înregistrări în care sunt indicate toate scările de pilot aflate în exploatare şi toate reparaţiile care au fost efectuate la acestea (reg. V/23.2.4 din SOLAS 10);

(PR) 5.2.1.38

confirmarea respectării prevederilor de la (PI) 5.1.3.14 până la (PI) 5.1.3.19, cu excepţia prevederilor de la (PI) 5.1.3.16bis;

(PR) 5.2.2.31

confirmarea că instalaţia de guvernare principală şi instalaţia de guvernare auxiliară sunt întreţinute în mod corespunzător, sunt dispuse în aşa fel încât defectarea uneia dintre ele să nu determine nefuncţionarea celeilalte şi că instalaţia de guvernare auxiliară poate fi pusă rapid în acţiune în caz de urgenţă2 (reg. II-1/29 din SOLAS 74/88);

(PR) 5.2.2.62bis

examinarea, acolo unde este cazul, a metodelor de proiectare şi dispozitivelor alternative prevăzute pentru instalaţiile de maşini sau instalaţiile electrice, pentru protecţia contra incendiului sau mijloacele şi dispozitivele de salvare, în conformitate cu cerinţele de încercare, inspecţie şi întreţinere, dacă aceste cerinţe există, indicate în documentaţia aprobată (reg. II-1/55, II-2/17 şi III/38 din SOLAS 00/06);

(PR) 5.2.2.72

examinarea şi, pe cât este practic posibil şi după caz, încercarea tuturor instalaţiilor de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu în încăperile de maşini, inclusiv acelea situate în spaţiile închise care conţin incineratoare, încăperile de locuit, încăperile de serviciu şi posturile de comandă (reg. II-2/7 (cu excepţia 7.5.5, 7.6 şi 7.9) din SOLAS 74/00/10; cap. 8 şi 9 din Codul FSS) (reg. II-2/11, 12, 13, 13-1, 14, 36 şi 41 din SOLAS 74/88);

(PR) 5.2.2.82

examinarea instalaţiilor de stingere a incendiului, examinarea şi încercarea instalaţiilor de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, precum şi a instalaţiilor de detectare a fumului prin prelevare de probe, după caz, inclusiv a instalaţiei de stingere a incendiului în încăperile de marfă pentru mărfuri generale şi mărfuri periculoase, şi încercarea, pe cât este practic posibil şi după caz, a funcţionării mijloacelor pentru închiderea diferitelor deschideri (reg. II-2/7.6 şi 10.7 din SOLAS 74/00; cap. 5, 9 şi 10 din Codul FSS) (reg. II-2/39 din SOLAS 74/88);

(PR) 5.2.2.83

examinarea instalaţiilor de stingere a incendiului, inclusiv a instalaţiei de detectare a incendiului examinarea şi încercarea instalaţiilor de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, precum şi a instalaţiilor de detectare a fumului prin prelevare de probe, după caz, în încăperile pentru vehicule, încăperile de categorie specială şi încăperile ro-ro şi încercarea, pe cât este practic posibil şi după caz, a funcţionării mijloacelor pentru închiderea diferitelor deschideri (reg. II-2/20 (cu excepţia 20.5) din SOLAS 74/00; cap. 5, 6, 7, 9 şi 10 din Codul FSS) (reg. II-2/37, 38 şi 38-1 din SOLAS 74/88);

(PR) 5.2.2.85

examinarea, după caz, a amenajărilor speciale pentru transportul mărfurilor periculoase, inclusiv verificarea echipamentului şi a cablajului electric, a instalaţiilor de detectare a incendiului, a instalaţiilor de ventilaţie, a existenţei îmbrăcămintei de protecţie pentru personal şi a aparatelor portabile, încercarea tuturor instalaţiilor de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu, precum şi a instalaţiilor de detectare a fumului prin prelevare de probe, precum şi încercarea, pe cât este practic posibil, a instalaţiei de alimentare cu apă, a instalaţiei de santină şi a tuturor instalaţiilor de pulverizare cu apă (reg. II-2/19 (cu excepţia 19.3.8, 19.3.10 şi 19.4) din SOLAS 74/00/08); cap. 3, 4, 7, 9 şi 10 din Codul FSS) (reg. II-2/41 şi 54 din SOLAS 74/88);

(PR) 5.2.2.92

examinarea fiecărei ambarcaţiuni de salvare, inclusiv a echipamentului său, şi, dacă este prevăzut, a mecanismului de decuplare sub sarcină şi a închizătorului hidrostatic, iar în cazul plutelor de salvare gonflabile, a dispozitivului de declanşare hidrostatic şi a dispozitivelor care permit plutirea liberă, inclusiv data efectuării întreţinerii sau a înlocuirii. Verificarea că faclele de mână nu sunt expirate şi că numărul cerut de dispozitive de localizare în cadrul căutării şi salvării este instalat la bordul plutelor de salvare şi că acesta este marcat în mod vizibil (reg. III/20, 21, 23, 24 şi 26 din SOLAS 74/96/00/02/08; secţiunile 2.3 până la 2.5, 3.2 şi 4.1 până la 4.6 din Codul LSA);

(PR) 5.2.2.101

verificarea existenţei unui sistem suport de decizie pentru comandant (reg. III/29 din SOLAS 74/88) (reg. II2/21 şi 22 din SOLAS 06);

(PR) 5.2.2.111

verificarea existenţei la bordul navei a Codului internaţional de semnale şi a unei copii actualizate a volumului III din Manualul internaţional pentru căutare şi salvare aeronautică şi maritimă (Manualul IAMSAR) (reg. V/21 din SOLAS 74/00/02);

(PR) 5.2.2.113

verificarea instalării, şi funcţionării sistemului de identificare automată şi confirmarea că acesta a fost supus încercării anuale , dacă acesta este prevăzut, şi a faptului că s-a efectuat încercarea anuală şi o copie a raportului de încercare este păstrată la bord (reg. V/18.9 şi 19 din SOLAS 74/00/04/10);

(PR) 5.2.2.114

verificarea existenţei şi specificaţiei scărilor de pilot şi dispozitivelor pentru ridicarea/transferul piloţilor (reg. V/1723 din SOLAS 74/00/10);

(PR) 5.2.2.116

confirmarea că niciun material nou care conţine azbest nu a fost instalat la bord (reg. II-1/3-5 din SOLAS 74/00/05/09) 4.

7.Amendamente la anexa 2 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia din 1966 asupra liniilor de încărcare, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1988 referitor la aceasta - (L) 1 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de bord liber sau Certificatul internaţional de scutire pentru bord liber:

(LI) 1.1.2.14

examinarea cerinţelor speciale pentru navele cărora li s-a permis să navigheze cu bord liber de tip ,,A" sau de tip ,"B-redus" (reg. 26 şi 27 din LL 66/88/03);

(LA) 1.2.1.11bis

confirmarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic (reg. 6.4 şi 6.5 din anexa VI la MARPOL);

8.Amendamente la anexa 3 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia MARPOL - (O) 1 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de prevenire a poluării cu hidrocarburi:

(OI) 1.1.2.11

examinarea, în cazul petrolierelor de 5000 tone deadweight şi mai mult, livrate la sau după 1 februarie 2002, a stabilităţii navei în stare intactă (reg. 27 din anexa I la MARPOL 90/04);

(OA) 1.2.1.9bis

confirmarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic (reg. 6.4 şi 6.5 din anexa VI la MARPOL);

9.Amendamente la anexa 3 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia MARPOL - (N) 2 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de prevenire a poluării pentru transportul în vrac al substanţelor lichide nocive:

(NI) 2.1.2.10

confirmarea, după caz, a construcţiei şi amenajărilor unei nave autorizată să transporte uleiuri vegetale identificate individual conform derogării de la cerinţele pentru transport (reg. 4.3 4.1.3 din anexa II la MARPOL 90/04);

(NI) 2.1.3.3

confirmarea disponibilităţii la bord a Planului de urgenţă de bord în cazul poluării marine (reg. 17 din anexa II la MARPOL 90/04);

(NA) 2.2.1.7bis

confirmarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic (reg. 6.4 şi 6.5 din anexa VI la MARPOL);

10.Amendamente la anexa 3 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia MARPOL - (S) 3 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de prevenire a poluării cu ape uzate:

(SI) 3.1.1.2

dacă este prevăzută o instalaţie de tratare a apelor uzate, verificarea că aceasta este de un tip aprobat de către Administraţie în conformitate cu rezoluţia corespunzătoare (reg. 9.1.1 şi 9.2.1 din anexa IV la MARPOL);

(SI) 3.1.1.3

dacă este prevăzută o instalaţie de malaxare şi dezinfectare a apelor uzate, verificarea că aceasta este aprobată de către Administraţie şi că sunt prevăzute instalaţii pentru stocarea temporară a apelor uzate (reg. 9.1.2 din anexa IV la MARPOL);

(SI) 3.1.1.4

dacă este prevăzut un tanc pentru stocarea apelor uzate, verificarea capacităţii sale având în vedere numărul de persoane de la bord (reg. 9.1.3 şi 9.2.2 din anexa IV la MARPOL);

(SI) 3.1.2.1

verificarea exterioară, după caz, a instalaţiei de tratare a apelor uzate sau a instalaţiei de malaxare şi dezinfectare a apelor uzate şi confirmarea funcţionării sale (reg. 4.1.1, 9.1.1, 9.1.2 şi 9.2.1 din anexa IV la MARPOL);

(SI) 3.1.2.2

dacă este prevăzut un tanc de stocare a apelor uzate, verificarea că acesta a fost construit în mod satisfăcător şi verificarea că tancul de stocare are un dispozitiv care să indice vizual cantitatea conţinutului său (reg. 9.1.3 şi 9.2.2 din anexa IV la MARPOL);

(SR) 3.2.1.4bis

confirmarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic (reg. 6.4 şi 6.5 din anexa VI la MARPOL);

(SR) 3.2.2.2

examinarea exterioară a instalaţiei de prevenire a poluării cu ape uzate şi confirmarea, pe cât este practic posibil, a funcţionării sale satisfăcătoare (reg. 9 din Anexa IV la MARPOL);

(SR) 3.2.2.4

în cazul în care navele sunt prevăzute cu un tanc pentru stocarea apelor uzate ca instalaţie pentru ape uzate, confirmarea că este disponibilă o aprobare privind debitul de descărcare (reg. 9.1.3 şi 11.1.1 din anexa IV la MARPOL);

11.Amendamente la Anexa 3 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia MARPOL - (A) 4 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de prevenire a poluării atmosferei şi Codul tehnic NOx:

(AI) 4.1.2.2.1.4

Pentru motoarele diesel marine cu o putere mai mare de 5000 kW şi o cilindree unitară mai mare sau egală cu 90 litri, instalate pe navele construite între 1 ianuarie 1990 şi 31 decembrie 1999, verificarea că:

.1 există o metodă aprobată;

.2 nicio metodă aprobată nu este disponibilă în comerţ; sau

.3 o metodă aprobată este aplicată şi, în acest caz, că există un dosar al metodei aprobate, şi se aplică procedurile de verificare aşa cum se indică în dosarul metodei aprobate;

.4 sau că motorul a fost certificat, confirmând astfel că acesta funcţionează în limitele indicate pentru nivelul I, nivelul II sau nivelul III (reg. 13.7.3 din anexa VI la MARPOL);

(AI) 4.1.2.3.1

confirmarea, după caz, că:

.1 sunt luate măsuri corespunzătoare pentru asigurarea utilizării combustibilului corespunzător aceluia prevăzut; sau

.2 există şi funcţionează în mod satisfăcător instalaţiile pentru schimbarea combustibilului, atunci când există buncăre pentru grade diferite de combustibil şi că este disponibilă o procedură scrisă care indică modul în care se efectuează schimbarea combustibilului; sau

(AA) 4.2.1.4bis

verificarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional de prevenire a poluării pentru transportul în vrac al substanţelor lichide nocive;

(AA) 4.2.1.4ter

verificarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional de prevenire a poluării cu ape uzate;

(AA) 4.2.1.4quad

confirmarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic (reg. 6.4 şi 6.5 din anexa VI la MARPOL);

(AA) 4.2.2.4.6

pentru motoarele diesel navale cu o putere mai mare de 5000 kW şi o cilindree unitară mai mare sau egală cu 90 litri, care sunt instalate pe navele construite între 1 ianuarie 1990 şi 31 decembrie 1999, verificarea că:

.1 există o metodă aprobată;

.2 o metodă aprobată nu este disponibilă în comerţ; sau

.3 o metodă aprobată este aplicată şi, în acest caz, că există un dosar al metodei aprobate,

şi se aplică procedurile de verificare, aşa cum se indică în dosarul metodei aprobate;

.4 sau că motorul a fost certificat, confirmând astfel că acesta funcţionează în limitele indicate pentru nivelul I, nivelul II sau nivelul III (reg. 13.7.3 din anexa VI la MARPOL);

(AR) 4.4.2.2.1

confirmarea, dacă este necesar printr-o încercare simulată sau printr-o altă încercare echivalentă, a funcţionării în mod satisfăcător a următoarelor alarmelor şi dispozitivelor de siguranţă.

12.Amendamente la anexa 4 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu codurile obligatorii - (D) 1 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de atestare pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase şi Certificatul de atestare pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase:

(DA) 1.2.1.9bis

confirmarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic (reg. 6.4 şi 6.5 din Anexa VI la MARPOL);

(DA) 1.2.1.20

confirmarea existenţei la bord a Planului de urgenţă de bord în cazul poluării marine (reg. 16 17 din anexa II la MARPOL 73/78/02/04);

(DA) 1.2.1.21

confirmarea existenţei la bord a Jurnalului de înregistrare a mărfii şi că acesta este utilizat corect (reg. 9 15 din anexa II la MARPOL 73/78/91/97/02/04);

13.Amendamente la anexa 4 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu codurile obligatorii - (G) 2 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de atestare pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate:

(GA) 2.2.1.9bis

confirmarea, după caz, a valabilităţii Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic (reg. 6.4 şi 6.5 din anexa VI la MARPOL);

14.Amendamente la Apendice 1 - Sumar al amendamentelor la instrumentele obligatorii reflectate în Instrucţiunile de inspecţie în conformitate cu HSSC:

SOLAS 1974

până la şi inclusiv amendamentele din 2009 2011

(rezoluţia MSC. 282(86) 317(89))

SOLAS PROT 1988

până la şi inclusiv amendamentele din 2009 2010

(rezoluţia MSC. 283(86) 309(88))

MARPOL

până la şi inclusiv amendamentele din 2010 2012

(rezoluţia MEPC. 190(60) 217(63))

Codul tehnic NOx

până la şi inclusiv amendamentele din 2008 2012

(rezoluţia MEPC. 177(58) 217(63))

___
1 Se face referire la interpretarea uniformă a capitolului 12 din Codul FSS (Circulara MSC.1/Circ.1388).
2 În cazul navelor prevăzute cu instalaţii alternative de propulsie şi de guvernare, altele decât instalaţiile tradiţionale, cum ar fi propulsoarele cu azimut sau instalaţiile de propulsie cu jet de apă, dar fără a se limita la acestea, se face referire la Circulara MSC.1/Circ.1416.
3 În cazul probelor cu nava care nu se află la pescajul maxim, se face referire la Circulara MSC.1/Circ.1425.
4 Instrucţiunile privind mijloacele utilizate pentru a verifica dacă materialele instalate nu conţin azbest sunt cuprinse în Circulara MSC.1/Circ.1426 referitoare la interpretarea uniformă privind implementarea regulii II-1/3-5 din SOLAS şi Circularei MSC.1/Circ.1379.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 393 din data de 5 iunie 2015