Caracteristicile socioeconomice ale absolvenţilor şi ale familiei de provenienţă | - vârsta = vârsta respondentului la momentul realizării anchetei, cu următoarele niveluri de dezagregare: - sexul, mediul de rezidenţă, etnia; - percepţia asupra perspectivelor de pe piaţa muncii = şansele de a fi persoană ocupată în perspectiva următorului an, pe care un individ percepe că le are pe piaţa muncii, cu următoarele niveluri de dezagregare: - sexul, nivelul de educaţie al părinţilor, etnia, piaţa de muncă internă/externă, mediul de rezidenţă; - mobilitatea între generaţii = ponderea celor care au nivel de educaţie mai ridicat decât nivelul de educaţie al părinţilor, cu următoarele niveluri de dezagregare: - sexul, etnia, statutul ocupaţional, mediul de rezidenţă; - statutul ocupaţional = poziţia pe care o ocupă respondentul pe piaţa muncii în momentul realizării anchetei (persoană ocupată, şomer, continuă studiile), cu următoarele niveluri de dezagregare: - sexul, etnia, mediul de rezidenţă, domeniul de formare profesională; - venitul = poziţia respondentului faţă de distribuţia veniturilor la nivel naţional, cu următoarele niveluri de dezagregare: - sexul, etnia, educaţia părinţilor, mediul de rezidenţă. |
Procesul de căutare a unui loc de muncă: metode şi intensitate | - contactarea serviciului public de ocupare = procentul celor care au făcut acest demers în primul an de la părăsirea sistemului de educaţie; - modalităţile de căutare a unui loc de muncă; - timpul mediu "scurs" între absolvirea învăţământului profesional şi tehnic şi primul loc de muncă "semnificativ" sau iniţierea unei activităţi pe cont propriu (prin ioc de muncă "semnificativ"se înţelege un loc de muncă ocupat în baza unui contract de muncă cu normă întreagă încheiat pentru o perioadă de minimum 3 luni). |
Educaţia, competenţele şi gradul de adecvare al pregătirii iniţiale la cerinţele pieţei muncii | - gradul de adecvare/inadecvare al calificării iniţiale la locul de muncă/ocupaţia practicată = procentul tinerilor absolvenţi a căror meserie/ocupaţie corespunde/nu corespunde calificării obţinute în şcoală, cu următoarele niveluri de dezagregare: - sexul, etnia, domeniul de calificare; - cursuri de formare profesională = procentul tinerilor absolvenţi care au urmat un curs de formare profesională după părăsirea sistemului de educaţie iniţială; - rata de continuare a studiilor la următorul nivel de educaţie, cu următoarele niveluri de dezagregare: - sexul, etnia, domeniul de calificare, regiunea de dezvoltare, mediul de rezidenţă, nivelul de educaţie absolvit; - intenţia de continuare a studiilor, cu următoarele niveluri de dezagregare: - sexul, etnia, domeniul de calificare, nivelul de educaţie absolvit, mediul de rezidenţă. |
Calitatea locului de muncă ocupat | - venitul net la locul de muncă actual, cu următoarele niveluri de dezagregare: - sexul, etnia, domeniul de calificare, mediul de rezidenţă; - timpul de muncă = numărul mediu de ore lucrate în mod obişnuit pe săptămână, cu următoarele niveluri de dezagregare: - sexul, etnia, domeniul de calificare, mediul de rezidenţă; - tipul de contract: - ponderea tinerilor absolvenţi care se află în locuri de muncă pe durată determinată, respectiv nedeterminată; - ponderea tinerilor absolvenţi care se află în locuri de muncă cu timp parţial de lucru, respectiv cu normă întreagă: cu următoarele niveluri de dezagregare: - sexul, etnia, domeniul de calificare, mediul de rezidenţă; - gradul de satisfacţie cu privire la locul de muncă ocupat în prezent, determinat prin ponderea celor ocupaţi care sunt mulţumiţi cu locul de muncă actual comparativ cu ponderea celor care îşi caută un alt loc de muncă (şi de ce), cu următoarele niveluri de dezagregare: - sexul, etnia, domeniul de calificare, mediul de rezidenţă. |
Rolul politicilor de măsuri active | - loc de muncă subvenţionat = procentul tinerilor absolvenţi care ocupă locuri de muncă subvenţionate; - beneficiari de măsuri active = procentul tinerilor absolvenţi care beneficiază de măsuri active, cu următoarele niveluri de dezagregare: - nivelul de calificare, domeniul de formare profesională, mediul de rezidenţă. |